محصولات مرتبط
راهنمای خرید هارد اکسترنال + مقایسه انواع برندها

راهنمای خرید 21 شهریور 1402 نگار سلیمانی

راهنمای خرید هارد اکسترنال + مقایسه انواع برندها

ویژگی های هارد اکسترنال خوب (۵ مورد مهم)

مهمترین ویژگی در مشخصات یک هارد اکسترنال خوب این است که باید با نیازهای روزانه شما هماهنگ باشد؛ زیرا اگرچه هاردهای اکسترنال انتخاب مناسبی برای ذخیره فایل‌های شما هستند، اگر به درستی انتخاب نشوند، نمی‌توانند به خوبی نیازهای شما را برطرف کنند.

در ادامه این بخش، ۵ ویژگی که در انتخاب هارد اکسترنال خوب به شما کمک می‌کنند را توضیح می‌دهیم.

۱. ظرفیت هارد اکسترنال

اولین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که من به چه ظرفیتی نیاز دارم؟ زمانی که می‌خواهید یک هارد اکسترنال بخرید، باید حجم یا اندازه محتوایی را که می‌خواهید ذخیره کنید، در نظر بگیرید. با افزایش فضای ذخیره‌سازی در هارد اکسترنال، قیمت آن هم افزایش می‌یابد.

تخمین فضای ذخیره سازی مورد نیاز

پیش از آن که به خرید هارد اکسترنال فکر کنید، باید میزان ظرفیت ذخیره‌سازی خود را ارزیابی کنید. بنابراین، فقط به دلیل این که هارد اکسترنال ۵۰۰ گیگ قیمت کمتری نسبت به هارد ‍۱ ترابایت دارد، آن را خریداری نکنید؛ زیرا ممکن است پس از خرید متوجه شوید که به فضای بیشتری نیاز داشتید و این‌گونه متحمل ضرر می‌شوید.

به فایل‌ها و نوع محتوایی که دارید، نگاهی بیندازید؛ شامل فایل‌های PDF، تصاویر، ویدیوها، آهنگ‌ها و .... شما به هاردی نیاز دارید که فایل‌های قبلی شما را به راحتی در خود جای دهد و همچنین فضایی برای فایل‌هایی که قرار است در آینده ذخیره کنید، داشته باشد. بنابراین، ظرفیت ذخیره‌سازی مورد نیاز برای داده‌های فعلی خود را در نظر بگیرید و تخمین بزنید که چه‌قدر اطلاعات اضافی در آینده خواهید داشت. 

بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که هارد اکسترنال جدیدی خریداری کنید، بدون این که ظرفیت ذخیره‌سازی کافی برای داده‌های شما را داشته باشد.

ظرفیت مورد نیاز برای ذخیره داده های کم حجم

اگر برای ذخیره داده هایی با حجم تقریبا کم مانند اسناد، موسیقی یا تصاویر از یک هارد اکسترنال استفاده می‌کنید، درایوی به حجم ۵۰۰ گیگابایت، می‌تواند برای شما مناسب باشد. در حالی که اگر می‌خواهید از کل سیستم خود نسخه پشتیبان (بکاپ - Backup) تهیه کنید، به ظرفیت بالاتری نیاز خواهید داشت.

ظرفیت مورد نیاز برای تهیه نسخه پشتیبان

ما پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه نسخه پشتیبان، هارد اکسترنالی خریداری کنید که حداقل ۲ برابر ظرفیت سیستم شما، فضای ذخیره‌سازی داشته باشد؛ برای مثال اگر سیستم شما ۱ ترابایت ظرفیت دارد، هارد اکسترنالی با ظرفیت ۲ ترابایت، برای شما مناسب است.

نکته: اگر فضای کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در سیستم کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود دارید، ایرادی ندارد اگر از یک هارد اکسترنال استفاده نکنید. با این حال اگر یک پشتیبان از فایل‌های مهم خود نداشته باشید، باید خطر از دست دادن آن‌ها را بر اثر حملات مخرب ویروسی و عوامل دیگر، بپذیرید.

برای مشاهده هارد اکسترنال ها از برندهای معتبر و انواع ظرفیت وارد لینک زیر شوید:

۲. سرعت انتقال هارد اکسترنال

با افزایش سرعت چرخش دیسک‌ها در دقیقه (RPM)، سرعت انتقال اطلاعات هم افزایش می‌یابد. اما آیا هر چه هارد اکسترنال سریع‌تر باشد بهتر است؟ لزوما این‌گونه نیست. 

اگر در موقعیتی قرار دارید که انتقال فایل‌ها با سرعت بالا برایتان اهمیت دارد، حتما سرعت را در نظر بگیرید. اگر شما ویرایشگر فایل‌های ویدیویی هستید، به هارد اکسترنالی نیاز دارید که دیسک‌های آن با سرعت بالایی بچرخند و انتقال داده‌ها در آن با سرعت بالایی انجام شود. در حالی که اگر یک محقق یا نویسنده هستید و فایل‌هایی که منتقل می‌کنید حجم کمی دارند، هارد اکسترنالی با سرعت کمتر هم می‌تواند برای شما مناسب باشد.

هاردهای اکسترنالی که برای مصارف شخصی استفاده می‌شوند، معمولا سرعتی به میزان ۵۴۰۰ دور بر دقیقه دارند. این سرعت، برای اکثر افراد مناسب است. اگر سبک زندگی شما به گونه‌ای است که به سرعت دریافت و انتقال بالاتری نیاز دارید، مدل‌هایی با سرعت بالاتر را انتخاب کنید. اگرچه قیمت آن‌ها بالاتر است اما به دلیل این که نیاز شما را رفع می‌کنند، ارزش سرمایه‌گذاری دارند.

پرسرعت ترین هارد اکسترنال چه ویژگی‌ای دارد؟

برای این که بتوانید پر سرعت ترین هارد اکسترنال را داشته باشید، علاوه بر سرعت چرخش دیسک‌ها، به نوع رابط آن هم توجه کنید. بهتر است هارد اکسترنالی را انتخاب کنید که از رابط USB3 پشتیبانی می‌کند؛ زیرا این رابط، می‌تواند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه، انتقال دهد.

نکته: درواقع USB3، USB 3.1 Gen1 و USB 3.2 Gen1 یکی هستند و مشخصات و عملکرد یکسانی دارند.

۳. قابلیت حمل و میزان مقاومت هارد اکسترنال

آیا هارد اکسترنال شما کنار کامپیوتر رومیزی قرار می‌گیرد یا می‌خواهید آن را همراه لپ‌تاپتان به جاهای مختلفی ببرید؟ این سوال مهمی است که پیش از خرید هارد اکسترنال، باید به آن پاسخ دهید. 

اگر برنامه شما این است که هارد اکسترنال را ثابت نگه دارید و آن را حمل نکنید، وزن و سایز آن اهمیتی ندارد. از طرف دیگر اگر همیشه هارد اکسترنال خود را به همراه دارید، بهتر است به وزن آن توجه کنید تا به راحتی در کیف شما جای بگیرد.

اگر می‌خواهید هارد اکسترنال را با خود حمل کنید، باید مطمئن شوید که هارد شما به قدری سنگین نیست که بار زیادی را به شما تحمیل کند؛ زیرا لپ‌تاپ و شارژر آن به اندازه کافی جا اشغال می‌کنند. حتی به رنگ هارد اکسترنال هم توجه کنید تا اگر آن را جایی قرار می‌دهید، زیبایی داشته باشد.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که هارد اکسترنال، به چه میزان در مقابل آسیب‌های فیزیکی و گردوغبار مقاوم است.

۴. سازگاری هارد اکسترنال با کامپیوتر یا لپتاپ

وقتی هارد اکسترنال جدیدی را انتخاب می‌کنید، به سیستم عامل کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود توجه کنید؛ زیرا هارد اکسترنال شما، باید با سیستم عامل دستگاه شما سازگار باشد.

زمانی را برای خواندن مشخصات محصول صرف کنید تا مطمئن شوید هارد اکسترنال شما، با سیستم عامل شما سازگاری دارد. اکثر هاردهای اکسترنال با سیستم عامل ویندوز سازگار هستند؛ اما ممکن است برای استفاده در کنسول‌های بازی یا سیستم عامل مک، نیاز به قالب‌بندی مجدد (Reformatting) داشته باشند.

5. امنیت هارد اکسترنال

اگر می‌خواهید اطلاعات حساس را در هارد اکسترنال ذخیره کنید، باید از آن‌ها به درستی محافظت کنید. برخی از هاردهای اکسترنال این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با رمزگذاری روی هارد، حداکثر محافظت را ایجاد کنید. اگر برای شما داده‌ها بسیار مهم است، باید از درایوی با قابلیت رمزگذاری سخت‌افزاری استفاده کنید.

بهترین برند هارد اکسترنال (معرفی ۶ برند معتبر)

امروزه برندهای بسیاری هارد اکسترنال تولید می‌کنند. این تنوع بالا، ممکن است موجب سردرگمی شما شود. به همین دلیل، در این بخش بهترین مارک های هارد اکسترنال در بازار ایران را به همراه محصولات آن‌ها، به شما معرفی می‌کنیم.

به ویژگی‌های هاردهایی که در زیر معرفی می‌کنیم، توجه کنید تا بتوانید از میان آن‌ها، هارد مناسب خود را انتخاب کنید.

۱. وسترن دیجیتال

شرکت دیجیتال وسترن یا وسترن دیجیتال (Western Digital) که همچنین با نام WD شناخته می‌شود، یک تولیدکننده هارد دیسک‌های کامپیوتری آمریکایی است. WD یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده هارد دیسک کامپیوتری است که موفقیت‌هایش منجر به تصاحب چندین شرکت شد. در سال ۲۰۱۲، وسترن دیجیتال شرکت Hitachi Global Storage Technologies را خریداری کرد. این خرید تاثیر زیادی بر بازار هارد دیسک داشت؛ زیرا منجر شد تا وسترن دیجیتال، به بزرگ‌ترین تولیدکننده هارد دیسک در جهان تبدیل شود.

در ماه مِی ۲۰۱۶، وسترن دیجیتال موفق شد شرکت SanDisk که تولیدکننده چیپ‌های ذخیره‌سازی است را هم به دست آورد.

شرکت وسترن دیجیتال
شرکت وسترن دیجیتال

انواع هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

انواع هارد وسترن دیجیتال اکسترنال را می‌توانیم در ۳ دسته قرار دهیم:

  1. المنت (Elements)
  2. مای پاسپورت (My Passport)
  3. مای بوک (My Book)
۱. هارد اکسترنال المنت

هارد وسترن دیجیتال مدل المنت، یک هارد اکسترنال خوب و ارزان است (نسبت به سایر محصولات بازار) سایز کوچکی دارد و ظرفیت بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این هارد یکی از ارزان‌ترین هاردهای موجود در بازار است. دیسک‌های موجود در این هارد، با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه می‌چرخند.

برای این هارد قابلیت رمزگذاری وجود ندارد. به همین دلیل، بهتر است در این هارد اطلاعات مهمی همچون رمزهای مهم و اطلاعات بانکی را ذخیره نکنید؛ زیرا هر کسی که به این هارد دسترسی پیدا کند، با اتصال آن سیستم می‌تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements
 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

اگر به دنبال راهی آسان برای حمل اطلاعات (نه اطلاعات مهم) یا افزایش فضای ذخیره‌سازی در دستگاه خود هستید، هارد اکسترنال المنت، انتخاب خوبی برای شما است. 

این هارد اکسترنال یکی از قابل اعتمادترین هاردهای اکسترنال بازار است که سرعت بالایی در انتقال داده‌ها دارد، ظرفیت ذخیره‌سازی آن بالاست و قیمت مناسبی هم دارد. هدف اصلی از ساخت این هارد اکسترنال، افزایش فضای ذخیره‌سازی و در نتیجه بهبود عملکرد سیستم به دلیل عدم وجود فضای کافی در هارد اینترنال است.

 

برای مطالعه نقد و بررسی و خرید هارد اکسترنال ۱ ترابایت وسترن دیجیتال مدل Elements، کلیک کنید.
۲. هارد اکسترنال مای پاسپورت

هارد اکسترنال مای پاسپورت، هاردی کوچک است که فضای ذخیره‌سازیِ بالایی دارد و قیمت آن به‌گونه‌ای است که اکثر افراد توانایی خرید آن را دارند. قیمت این هارد، کمی بیشتر از مدل المنت است و دیسک‌های این هارد هم با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه می‌چرخند. 

 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport
 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport

مای پاسپورت از نرم‌افزار بکاپ خودکار به نام SmartWare استفاده می‌کند (برای ویندوز). اگر از هارد دیسک خود به عنوان وسیله‌ای برای تهیه نسخه پشتیبان از هارد اصلی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را برنامه‌ریزی کنید تا به صورت خودکار از داده‌های شما یک کپی در هارد اکسترنال تهیه کند.

برخلاف هارد المنت، مای پاسپورت با قابلیت رمزنگاری AES (مخفف Advanced Encyption Standard) نسخه ۲۵۶ بیت، کار می‌کند که به شما این قابلیت را می‌دهد تا برای داده‌ها رمز بگذارید. AES نسخه ۲۵۶، بالاترین سطح امنیت را برای شما فراهم می‌کند. به همین دلیل، شما می‌توانید اطلاعات خود را از کسی که هارد اکسترنال شما را در اختیار دارد، محافظت کنید. 

نسخه "My Passport" با فرمت NTFS ساخته شده است و قابلیت رمزگذاری را فقط برای سیستم عامل ویندوز ارائه می‌دهد. این هارد اکسترنال نسخه‌ای جداگانه برای سیستم عامل مک هم دارد (My Passport for Mac).

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل my passport ظرفیت ۱ ترابایت
هارد اکسترنال ۱ ترابایت وسترن دیجیتال مدل My Passport
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۱ ترابایت وسترن دیجیتال مدل My Passport، کلیک کنید.
تفاوت هارد اکسترنال My Passport و Elements

تفاوت هارد اکسترنال المنت با پاسپورت، به قابلیت رمزگذاری در مدل مای پاسپورت مربوط می‌شود. این دو هارد اکسترنال در ظرفیت ذخیره‌سازی، سرعت انتقال داده‌ها، سازگاری و دوام، تقریبا همانند هم هستند.

۳. هارد اکسترنال مای بوک

اگر بیشتر از چند ترابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید، هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک، این مسئله را برای شما حل می‌کند؛ زیرا مدل‌های مختلف این هارد اکسترنال، فضای ذخیره‌سازی تا حداکثر ۳۶ ترابایت را در اختیار شما قرار می‌دهند. فرق اصلی بین مدل مای بوک و مدل‌های المنت و مای پاسپورت، این است که هارد اکسترنال مای بوک رومیزی است. 

 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book
 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book

این هارد اکسترنال، برای تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها تولید شده است و شما می‌توانید از نرم‌افزار آن برای بکاپ‌گیری از تصاویر، ویدیوها، موسیقی و اسناد خود استفاده کنید. هارد اکسترنال مدل مای بوک، به دلیل این که از فرمت exFAT پشتیبانی می‌کند، با سیستم‌های مک و ویندوز سازگاری دارد.

برای حفظ امنیت و شخصی‌سازی اطلاعات، این هارد اکسترنال از روش رمزگذاری سخت‌افزاری (256-Bit AES hardware encryption) استفاده می‌کند.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال western digital my book desktop 8tb
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال 8 ترابایت مدل My Book
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ۸ ترابایت مدل My Book، کلیک کنید.
کدام ورژن هارد اکسترنال WD بهتر است؟

این که کدام مدل از هارد اکسترنال وسترن دیجیتال بهتر است، بستگی به نوع کاربرد شما دارد و همین موضوع، تفاوت هارد های اکسترنال وسترن را نشان می‌دهد.

رمزگذاری اطلاعات ممکن است برای شمایی که می‌خواهید برای دسترسی به اطلاعات غیرمهم روزمره یا سرگرمی (مانند بازی، فیلم و موسیقی) از یک هارد اکسترنال استفاده کنید، ضروری نباشد. به همین دلیل، هارد اکسترنال مدل مای المنت برای شما انتخاب مناسبی است.

از طرفی، قابلیت رمزگذاری زمانی که می‌خواهید اطلاعات حساسی را در صورت دزدیده شدن یا گم شدن محافظت کنید، مهم است. البته باید رمزی قوی برای هارد خود در نظر بگیرید؛ نه رمزی که آسان است و به راحتی قابل حدس زدن باشد. در این موقعیت، بهتر است هارد اکسترنال مدل مای پاسپورت را تهیه کنید.

همچنین اگر به فضای ذخیره‌سازی با حجم بسیار بالا نیاز دارید و نیازی به حمل هارد اکسترنال ندارید، هارد اکسترنال مدل مای بوک برای شما مناسب است.

برای مشاهده و خرید انواع هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، کلیک کنید.

۲. سیگیت

شرکت کامپیوتری سیگیت (Seagate Technology PLC) یک شرکت آمریکایی است که در سال 1978 تاسیس شد. در ابتدا این شرکت نام شوگرت تکنولوژی (Shugart Technology) را انتخاب کرد؛ اما بعدا این شرکت به Seagate Technology PLC تغییر نام داد. اکنون دفتر مرکزی این شرکت، در کوپرتینو در کالیفرنیا قرار دارد.

شرکت سیگیت Seagate
شرکت سیگیت

موفقیت شرکت سیگیت، با خرید شرکت رقبا به دست آمد:

  • سال ۱۹۸۹ خرید بخشی از شرکت Control Data (که مربوط به ساخت محصولات HDD بود)
  • سال ۱۹۹۶ خرید شرکت Corner Peripherals
  • سال ۲۰۰۶ خرید شرکت Maxtor
  • سال ۲۰۱۱ خرید بخش هارد دیسک از شرکت سامسونگ

با دستیابی به این شرکت‌ها، واضح است که سیگیت یک رهبر جهانی در زمینه دستگاه‌های ذخیره‌سازی است. با سال‌ها تجربه، شرکت سیگیت توانسته است دستگاه‌های ذخیره‌سازی تولید کند که به کاربران خانگی و شرکت‌ها در سراسر جهان، اجازه دهد داده‌های خود را راحت‌تر ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند.

انواع هارد اکسترنال سیگیت

۲ نوع از هاردهای اکسترنال سیگیت، بسیار معروف هستند:

  1. بک آپ پلاس (Backup Plus)
  2. اکسپنشن (Expansion)

در ادامه با این دو نوع هارد اکسترنال، آشنا می‎‌شویم.

هارد اکسترنال سیگیت بک آپ پلاس

هارد اکسترنال سیگیت مدل بکاپ پلاس، در دو نوع Slim و Portable تولید می‌شوند. تفاوت این دو هارد، به فضای ذخیره‌سازی و ضخامت قاب آن‌ها مربوط است؛ نسخه اسلیم تا ظرفیت ۲ ترابایت و با ضخامت کمتر و نسخه پرتابل تا ظرفیت ۵ ترابایت و با ضخامت بیشتر، تولید می‌‎شوند.

 مقایسه هارد اکسترنال سیگیت بکاپ پلاس اسلیم و پرتابل
 مقایسه هارد اکسترنال سیگیت بکاپ پلاس اسلیم و پرتابل (سمت راست: Backup Plus Portable، سمت چپ: Backup Plus Slim)

این هارد به دلیل وزن کم و سایز کوچک، به راحتی قابلیت حمل دارد و با رابط USB3، می‌تواند اطلاعات را با حداکثر سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه، منتقل کند.

هارد اکسترنال بک‌آپ پلاس این امکان را دارد تا با ارائه زمان‌بندی، به طور خودکار از داده‌های مهم شما نسخه پشتیبان تهیه کند.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت سیگیت Backup Plus Slim، کلیک کنید.
هارد اکسترنال سیگیت بک آپ پلاس هاب

سری محصولات بکاپ پلاس سیگیت، نسخه دسکتاپی دارد که با استفاده از نرم‌افزار Seagate Backup، برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های شما تولید شده است. این هارد اکسترنال به دو پورت USB3 در قسمت جلو مجهز است که می‌توانید با اتصال گوشی، دوربین یا تبلت به این پورت، آن‌ها را شارژ کنید؛ حتی زمانی که سیستم شما خاموش است یا در حالت آماده به کار (Standby) قرار دارد.

هارد اکسترنال سیگیت بکاپ پلاس هاب با قابلیت شارژ انواع دستگاه
هارد اکسترنال سیگیت بکاپ پلاس هاب با قابلیت شارژ انواع دستگاه 

این هارد اکسترنال، بدون نیاز به ریفرمت کردن، با سیستم عامل‌های ویندوز و مک سازگاری دارد. هارد اکسترنال Seagate Backup Plus Hub ظرفیت 14 ترابایت، ۱۲ ترابایت، ۱۰  ترابایت، ۸ ترابایت، ۶ ترابایت و ۴ ترابایت دارد.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۱۲ ترابایت سیگیت Backup Plus Hub، کلیک کنید.
هارد اکسترنال سیگیت اکسپنشن

هارد اکسترنال مدل اکسپنشن به دلیل این که از فرمت exFAT استفاده می‌کند، با اکثر سیستم عامل‌های ویندوز و مک سازگاری دارد. این هارد پورت USB3 دارد و با کابل USB3 به طول ۱۸ اینچ (۴۶ سانتی‌متر)، می‌تواند اطلاعات را با سرعت حداکثر ۵ گیگابایت بر ثانیه، انتقال دهد. تنها با اتصال به سیستم مورد نظر و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای می‌توانید از هارد اکسترنال مدل اکسپنشن استفاده کنید.

این هارد در ظرفیت‌های ۱ ترابایت، ۲ ترابایت، ۴ ترابایت و ۵ ترابایت، تولید می‌شود.

هارد اکسترنال سیگیت ظرفیت 4 ترابایت مدل expansion portable
هارد اکسترنال ۴ ترابایت سیگیت مدل Expansion
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۴ ترابایت سیگیت مدل Expansion، کلیک کنید.

۳. سیلیکون پاور

سیلیکون پاور (Silicon Power)، در سال ۲۰۰۳ در شهر تایپه پایتخت کشور تایوان، توسط گروهی از متخصصان صنعت ذخیره داده، شروع به کار کرد. این شرکت تعهد به ارائه خدماتی عالی و محصولاتی باکیفیت را سرلوحه کار خود قرار داد. تخصص اصلی این شرکت، تولید محصولات ذخیره‌سازی دیجیتال است. سیلیکون پاور تلاش می‌کند تا بتواند بهترین راه‌حل‌ها را برای ذخیره‌سازی داده‌ها، در تمام جنبه‌های زندگی مدرن، فراهم کند.

این برند علاوه بر تولید هاردهای اکسترنال مقاوم، این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از برنامه SP Widget، از امکانات آن همچون تهیه نسخه پشتیبان، رمزگذاری (AES 256-bit)، مدیریت داده‌ها در فضای ابری و... برای هارد اکسترنال خود استفاده کنید.

انواع هارد اکسترنال سیلیکون پاور

شرکت سیلیکون پاور، هاردهای مختلفی تولید می‌کند و در این بخش، قصد داریم ۳ مدل از بهترین هاردهای اکسترنال این برند را به شما معرفی کنیم:

  1. Silicon Power Armor A60
  2. Silicon Power Armor A65
  3. Silicon Power Armor A85
هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor a60

اگر از آن دسته افرادی هستید که اشیا را گم می‌کنید، هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60، انتخاب مناسبی برای شماست؛ زیرا این هارد به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید پس از استفاده، کابلِ آن را به هارد متصل کنید. با این طراحی خلاقانه، از آسیب به کابل و گم شدن آن جلوگیری می‌کنید.

ممکن است ظاهر زیبای این هارد اکسترنال، توجه شما را جلب کند؛ اما این طراحی نه تنها برای زیبایی، بلکه برای محافظت از آن در برابر لغزش، ایجاد خط و خش و اثر انگشت ساخته شده است. علاوه بر این، پوشش سخت و مقاوم این هارد اکسترنال، باعث می‌شود تا در برابر آب، ضربه و گرد و غبار هم مقاوم باشد.

این هارد با رابط USB3، می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را به ۵ گیگابایت بر ثانیه برساند؛ بنابراین، برای ویرایش و انتقال فایل‌هایی با حجم بالا، بسیار مناسب است. علاوه بر ظرفیت ۱ ترابایت، هارد اکسترنال Armor A60 ظرفیت 2 ترابایت، ۴ ترابایت و ۵ ترابایت هم دارد و برای انواع کاربران مناسب است.

هارد اکسترنال 4 ترابایت سیلیکون پاور مدل Armor A60

هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor a60

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۴ ترابایت سیلیکون پاور مدل Armor A60، کلیک کنید.
هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor a65

سازندگان هارد اکسترنال Armor A65 معتقدند بخش‌های حساس هارد HDD، نیاز به مراقبت بسیار دارند؛ به همین دلیل، این هارد اکسترنال را ۳ لایه ساخته‌اند. این ۳ لایه باعث می‌شوند تا هارد A65، در برابر آب، گرد و غبار، لغزش و شوک مقاوم شود. علاوه بر این، شما می‌توانید پس از هر بار استفاده، کابل این هارد را به پشت آن متصل کنید.

با استفاده از SP HDD Lock Utility Software که مخصوص این هارد اکسترنال طراحی شده است، می‌توانید از داده‌های خود به خوبی محافظت کنید. 

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل  Aror a65با حجم ۲ ترابایت و ۱ ترابایت، قابل خریداری است.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor a65

هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor a65

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۱ ترابایت سیلیکون پاور مدل Armor A65 با گارانتی ۳ ساله، کلیک کنید.
هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor a85

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل A80، با لایه‌ای ساخته شده است که آن را کاملا ضد شوک می‌سازد. قاب این هارد اکسترنال به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر نفوذ آب مقاوم است و گرد و غبار نمی‌توانند به آن نفوذ کنند. علاوه بر این، هارد اکسترنال A80، توانایی تحمل وزن بالایی را دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند. کابل این هارد اکسترنال هم در گوشه‌ای از این هارد پنهان می‌شود و قابل مشاهده نیست. هر زمان که به آن نیاز دارید، به راحتی آن را بیرون می‌آورید و به دستگاه مورد نظرتان متصل می‌کنید.

 طراحی کابل هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor a85
 طراحی کابل هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor a85

این هارد با رابط USB3، سرعت بالایی را در خواندن و نوشتن ارائه می‌کند. به همین دلیل، اگر فایل‌هایی با حجم بالا را می‌خواهید ذخیره یا ویرایش کنید، مانند فایل‌های گرافیکی و ویدیوهای HD، این هارد اکسترنال زمان شما را هدر نمی‌دهد.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل A85 با ظرفیت ۲ ترابایت و ۱ ترابایت، قابل تهیه است.

هارد Silicon Power Armor A85 - 1TB
هارد اکسترنال ۱ ترابایت سیلیکون پاور مدل Armor A85
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۱ ترابایت سیلیکون پاور مدل Armor A85، کلیک کنید.

۴. توشیبا

توشیبا (Toshiba) یک شرکت ژاپنی است که در جولای ۱۸۷۵ کار خود را آغاز کرده است و محصولات دیجیتالی و الکترونیکی بسیاری تولید می‌کند. توشیبا بیش از ۵۰ سال تجربه در تکنولوژی هارد دیسک را دارد و استاندارهای بالایی را فراهم کرده است که می‌توانید در فضایی قابل اعتماد و امن، داده‌های خود را ذخیره کنید.

شرکت توشیبا
شرکت توشیبا

انواع هارد اکسترنال توشیبا

برند توشیبا، انواع مختلف هارد اکسترنال را با پیشوند Canvio، برای کاربران مختلف، تولید می‌کند. در این بخش با ۳ مدل از پرکاربردترین این هاردهای اکسترنال، آشنا می‌شویم:

  1. Toshiba Canvio Advance
  2. Toshiba Canvio Basics
  3. Toshiba Canvio Ready
هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

هارد دیسک اکسترنال سری Advance، همان‌طور که از نام آن مشخص است، برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. این هارد کیفیت بالا را با سرعت بالا ترکیب کرده است و امکانات مناسبی را در بدنه‌ای با طراحی مدرن، قرار داده است.

هارد اکسترنال Canvio Advance، از رابط USB3 پشتیبانی می‌کند و با USB2 هم سازگاری دارد که با کابل USB3، می‌تواند حداکثر سرعت انتقال داده را تا ۵ گیگابایت بر ثانیه داشته باشد.

با دانلود نرم‌افزار Toshiba Storage Security، شما می‌توانید از داده‌های خود در محیطی امن محافظت کنید. علاوه بر این، با استفاده از نرم‌افزار Toshiba Storage Backup، می‌توانید این امکان را فراهم کنید تا به صورت خودکار، از داده‌های شما نسخه پشتیبان تهیه شود. این دو نرم‌افزار، از سایت canvio.jp قابل دانلود هستند. این هارد اکسترنال با فرمت NTFS ساخته شده است و با Reformatting، قابلیت استفاده در سیستم‌های مک را هم دارد.

اگر نیاز به نگهداری ایمن اطلاعات در فضایی با ذخیره‌سازی بالا دارید، این هارد، انتخابی اقتصادی خواهد بود.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت توشیبا مدل Canvio Advance، کلیک کنید.
هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics

طراحی زیبا با ظاهری مات و در عین حال وزن کم، در هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics، باعث می‌شود که بتوانید آن را به راحتی حمل کنید و در هر نوع کیف و حتی جیب، آن را قرار دهید.

این هارد به دلیل این که از رابط USB3 استفاده می‌کند، سرعت بالایی در انتقال اطلاعات دارد و حداکثر سرعت انتقال داده در آن به 5 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. تنها با اتصال کابل این هارد به کامپیوتر یا لپ‌تاپ، بدون نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای، می‌توانید از امکانات هارد اکسترنال Canvio Basics استفاده کنید. این هارد با USB2 هم سازگاری دارد.

Canvio Basics به دلیل این که با فرمت NTFS ساخته شده است، با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد و با ریفرمت کردن قابلیت استفاده در سیستم عامل مک را هم دارد.

با توجه به عملکردی که این هارد اکسترنال ارائه می‌دهد، می‌توانیم آن را هارد اکسترنال اقتصادی بدانیم.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت توشیبا مدل Canvio Basics، کلیک کنید.
هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready

همه ویژگی‌های ضروری یک هارد اکسترنال در Canvio Ready، وجود دارد؛ زیرا این هارد اکسترنال برای کاربرانی طراحی شده است که به کیفیت و قابلیت اطمینان بالا نیاز دارند.

طراحی زیبا و وزن کم آن باعث می‌شود تا بتوانید آن را در همه جا با خود حمل کنید و با توجه به حجم بالای آن می‌توانید انواع تصاویر و ویدیو را در آن ذخیره کنید. با این که این هارد ضد ضربه نیست، اما طراحی بدنه آن به گونه‌ای است که ضربه‌های خفیف به آن آسیبی وارد نمی‌کند.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready، با فرمت NTFS برای سیستم عامل ویندوز ساخته شده است و با ریفرمت آن به HFS+، قابلیت استفاده برای سیستم عامل مک را هم دارد. این هارد با رابط USB3 تا ۵5 گیگابایت سرعت در انتقال داده‌ها دارد.

هارد اکسترنال توشیبا Canvio Ready ظرفیت ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۳ ترابایت دارد.

۵. ای دیتا

شرکت ADATA Technology، یک شرکت تایوانی است که در زمینه مموری و فضاهای ذخیره‌سازی فعالیت می‌کند. این شرکت کار خود را در ماه مِی سال ۲۰۰۱ آغاز کرد. ای‌دیتا با تولید محصولات باکیفیت در زمینه هارد اکسترنال، توانسته است جایگاه خوبی در این بازار کسب کند.

برای مشاهده تمام هارد اکسترنال‌های برند ADATA وارد لینک زیر شوید:

 هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

هارد اکسترنال HD710 Pro، به خوبی توانسته است تست‌های مربوط به مقاومت نسبت به آب و گرد و غبار را بگذراند. علاوه بر این، هارد اکسترنال HD710 Pro ساختاری ۳ لایه دارد که لایه میانی، آن را نسبت به شوک هم مقاوم می‌سازد. کاور سیلیکونی این هارد، در رنگ‌های مختلف تولید شده است و شما می‌توانید براساس سلیقه خود، آن را انتخاب کنید.

 طراحی سه لایه بدنه هارد اکسترنال ADATA مدل HD710 Pro
 طراحی سه لایه بدنه هارد اکسترنال ADATA مدل HD710 Pro

طراحی کابل این هارد هم به‌گونه‌ای است که پس از استفاده، می‌توانید آن را به هارد متصل کنید؛ این‌گونه خطر آسیب به کابل و گم شدن آن به حداقل می‌رسد. رابط این هارد از نوع USB3 است و سرعت انتقال داده‌ها را تا 5 گیگابایت بر ثانیه می‌رساند. پوشش پورت USB در این هارد به شکلی طراحی شده است که کاملا ایمن و ضد آب است و به راحتی باز و بسته می‌شود.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۵ ترابایت ۴ تربایت و ۲ ترابایت دارد و شما می‌توانید انواع داده را در آن ذخیره کنید.

هارد اکسترنال 2 ترابایت adata مدل hd710 pro
هارد اکسترنال ۲ ترابایت AData مدل HD710 Pro
برای مشاهده نقد و بررسی و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت AData مدل HD710 Pro، در رنگ‌های قرمز و زرد کلیک کنید.

هارد اکسترنال ای دیتا مدلHD770G  

اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید و لپ تاپ گیمینگ یا کیبورد گیمینگ دارید، خرید هارد اکسترنال HD770G، را به شما توصیه می‌کنیم؛ زیرا این هارد مخصوص گیمرها تولید شده است و دو نوار با نورهای RGB دارد. ساختار ۳ لایه در این هارد، آن را نسبت به آب و گرد و غبار، مقاوم می‌کند.

 هارد اکسترنال ای دیتا مدل hd770g
 هارد اکسترنال ای دیتا مدل hd770g

هارد اکسترنال ای دیتا مدلHD770G  ظرفیت ۱ ترابایت و ۲ ترابایت دارد و فضای بالایی برای ذخیره انواع بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. این هارد اکسترنال از فناوری رمزگذاری AES 256-Bit استفاده می‌کند و با رابط USB3، حداکثر سرعت را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، با رابط USB2 هم سازگاری دارد.

هارد اکسترنال Adata Ext HDD HD770G - 2TB
هارد اکسترنال گیمینگ 2 ترابایت AData مدل HD770G
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال گیمینگ ۲ ترابایت AData مدل HD770G، کلیک کنید.

هارد اکسترنال ای دیتا مدلHd720 

هارد اکسترنال Hd720، هاردی بادوام با طراحی اسپرت است و در تست مقاومت به آب، گرد و غبار و شوک، سربلند بوده است. این هارد حتی در محیطی پر از گرد و غبار یا پس از نجات از آب، به خوبی کار می‌کند. هارد اکسترنال Hd720 حتی اگر از ارتفاع ۱/۸ متری هم سقوط کند، آسیبی نمی‌بیند. پوشش ۳ لایه آن و استفاده از مواد سیلیکونی، باعث می‌شود تا این هارد از آسیب ناشی از ضربه هم در امان باشد.

پوشش اطراف این هارد در رنگ‌های آبی، مشکی و سبز تولید شده است و می‌توانید کابل هارد اکسترنال را پس از استفاده، به آن متصل کنید.

هارد اکسترنال 1 ترابایت AData مدل HD720
هارد اکسترنال 1 ترابایت AData مدل HD720
برای مشاهده نقد و بررسی و خرید هارد اکسترنال ۱ ترابایت AData مدل HD720، در رنگ‌های آبی و مشکی با گارانتی ۳ ساله آونگ، کلیک کنید.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD650

برند AData، معتقد است در حالی که هاردهای اکسترنال دیگر می‌توانند بادوام باشند، هارد اکسترنال  HD650 را می‌توانیم فناناپذیر بدانیم. این هارد از ۳ لایه تشکیل شده است که قدرت تحمل ۳۰۰۰ کیلوگرم فشار را دارد و علاوه بر این، ضدآب و ضد گرد و غبار هم است. طراحی این هارد به گونه‌ای است که یک جنگجوی واقعی را در یک زره نشان می‌دهد. این هارد در ظرفیت‌های ۲ ترابایت، ۴ ترابایت و ۵ ترابایت تولید شده است؛ بنابراین اگر به هاردی مقاوم برای ذخیره فایل‌هایی با حجم و کیفیت بالا نیاز دارید، هارد اکسترنال HD830 را انتخاب کنید.

هارد اکسترنال ADATA HD650 External Hard Drive - 2TB
هارد اکسترنال ۲ ترابایت AData مدل HD650
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت AData مدل HD650، در رنگ آبی، کلیک کنید.

۶. اپیسر

شرکت اپیسر (Apacer)، کار خود را در سال ۱۹۹۷  آغاز کرد و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. می‌توانیم این شرکت را یکی از پیشتازان عرصه تولید انواع فضاهای ذخیره‌سازی بدانیم.

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630 

نسخه اولیه هارد اکسترنال مدل AC630 سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و برند اپیسر معتقد است که AC630، برای فعالیت‌های بیرون از خانه ساخته شده است. پوششی لاستیکی اطراف بدنه این هارد قرار گرفته است که در گوشه‌ها برجسته شده‌اند و قابلیت اتصال کابل به بخش پلاستیک، در آن ایجاد شده است. طراحی بدنه این هارد اکسترنال، باعث شده است تا AC630 نسبت به آب، ضربه و گرد و غبار، مقاوم باشد. هارد اکسترنال AC630، می‌تواند ضربه‌ای از ارتفاع ۱/۲۲ متری را تحمل کند، بدون آن که به داده‌های شما آسیب برساند. رابط آن از نوع USB3 است و از USB2 هم پشتیبانی می‌کند. این رابط، توانسته است ۱۰ هزار بار اتصال و خروج کابل را تحمل کند. در این هارد اکسترنال، نرم‌افزار Apacer Data Manager امکان همگام‌سازی و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم را فراهم می‌سازد.

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630 ظرفیت ۱ ترابایت و ۲ ترابایت دارد و از از سیستم عامل‌های ویندوز، Mac OS و لینوکس هم پشتیبانی می‌کند.

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630 

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت اپیسر مدل AC630، کلیک کنید.

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC631

نسخه اولیه هارد اکسترنال AC631، ژانویه ۲۰۱۸ معرفی شد. این هارد اکسترنال، همه ویژگی‌های هارد AC630 را دارد؛ با این تفاوت که در روی قاب این هارد، بافتی ۳ بعدی طراحی شده است که طرحی اسپورت به آن می‌دهد. این بافت نه تنها به آن زیبایی می‌بخشد، بلکه از آن در برابر خراش، اثر انگشت و آسیب‌های ناشی از اصطکاک، جلوگیری می‌کند. هارد اکسترنال اپیسر مدل AC631 ظرفیت ۱ ترابایت و ۲ ترابایت دارد.

هارد اکسترنال 2 ترابایت اپیسر مدل AC631

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC631

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت اپیسر مدل AC631، کلیک کنید.

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC633 

هارد اکسترنال AC633 که نسخه اولیه آن مارس ۲۰۱۸ عرضه شد، در ظاهر و ظرفیت ذخیره‌سازی، با دو هارد اکسترنال قبلی متفاوت است.

این هارد علاوه بر ظرفیت‌های ۱ ترابایت و ۲ ترابایت، در ظرفیت‌های ۴ ترابایت و ۵ ترابایت هم تولید می‌شود. در طراحی این هارد اکسترنال، بخش بالایی و پایینی آن بافتی چرمی دارد که از لغزش و خراشیدگی روی آن جلوگیری می‌کند و گوشه‌های گرد آن به عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کنند.

مانند نسخه‌های قبلی، روی پورت این هارد اکسترنال، کاملا پوشیده شده است که از نفوذ آب و گرد و غبار، جلوگیری می‌کند؛ اما این نسخه قابلیت حمل کابل را ندارد. رابط این هارد از نوع USB3 است که حداکثر با ۵ گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را انتقال می‌دهد و با USB2 هم سازگاری دارد.

این هارد اکسترنال می‌تواند گزینه مناسبی برای تهیه نسخه پشتیبان از حجم بالایی صدا و تصویر باشد.

هارد اکسترنال 2 ترابایت اپیسر مدل AC633

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC633 

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید هارد اکسترنال ۲ ترابایت اپیسر مدل AC633، کلیک کنید.

مقایسه هارد های اکسترنال برندهای مختلف

در این بخش، شباهت ها و تفاوت هارد های اکسترنال را از لحاظ برند، برای شما مطرح می‌کنیم.

مقایسه هارد اکسترنال وسترن و سیگیت 

مقایسه هارد اکسترنال سیگیت و وسترن را از ۵ جهت انجام می‌دهیم؛ زیرا در بازار امروز، سیگیت و وسترن دیجیتال از تولیدکننده‌های پیشرو در عرصه هارد دیسک هستند و ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که هارد اکسترنال وسترن دیجیتال بهتر است یا سیگیت؟

۱. مقایسه هارد اکسترنال WD و Seagate از نظر ظرفیت ذخیره سازی

ظرفیت هاردهای اکسترنال سیگیت، به ۱۸ گیگابایت در سری اکسپنشن رومیزی می‌رسد؛ در حالی که این ظرفیت در هارد اکسترنال رومیزی وسترن دیجیتال مدل مای بوک، ۲۰  ترابایت است. در مدل مای بوک Duo هم این میزان به ۳۶  ترابایت می‌رسد. بنابراین، وسترن دیجیتال، هاردهایی با فضای ذخیره‌سازی بالاتر از سیگیت تولید می‌کند.

۲. مقایسه هارد اکسترنال سیگیت و وسترن دیجیتال از نظر قیمت خرید

قیمت هاردهای اکسترنال سیگیت در ظرفیت یکسان، معمولا کمی بیشتر از هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال است.

۳. مقایسه هارد اکسترنال Western Digital و سیگیت از نظر طول عمر

طول عمر هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال، معمولا بالاتر از طول عمر هاردهای اکسترنال سیگیت است. به طول کلی می‌توانیم بگوییم هارد اکسترنال وسترن دیجیتال طول عمر خوب و هارد اکسترنال سیگیت طول عمر متوسط دارد. 

۴. مقایسه هارد اکسترنال Western Digital و Seagate از نظر مقاومت نسبت به آسیب

هر دوی این هاردهای اکسترنال به دلیل این که مقاومت بالایی ندارند، اگر در معرض شرایط نامساعد محیطی و ضربه قرار بگیرند، ممکن است آسیب ببینند.

۵. مقایسه هارد های اکسترنال سیگیت و وسترن از نظر مصرف انرژی

در ظرفیت مشابه، مای پاسپورت نسبت به بک آپ پلاس سیگیت، از لحاظ مصرف انرژی، در حجم یکسان، به صرفه‌تر است. مای پاسپورت ۳/۸ وات و بک آپ پلاس ۴/۱ وات انرژی مصرف می‌کند.

مقایسه هارد اکسترنال ADATA و WD

با این که در هر دو برند، هاردهای اکسترنال پرتابل با ظرفیت بین 1 تا 5 ترابایت، تولید می‌شود، اما هاردهای اکسترنال این دو برند، از نظر طراحی و مقاومت متفاوت هستند.

۱. مقایسه هارد اکسترنال ای دیتا و وسترن از نظر طراحی

برند ای دیتا، هاردهایی با طراحی متفاوت دارد. طراحی ظاهری هاردهای اکسترنال ای دیتا، به گونه‌ای است که کاربران مختلف را جذب می‌کند. در حالی که هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال، طراحی ساده‌تری دارند.

۲. مقایسه هارد اکسترنال Western Digital و ADATA از نظر مقاومت

از آنجایی که هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال ضدضربه نیستند، بیشتر برای آرشیو فایل‌ها و تهیه نسخه پشتیان مناسب هستند. در حالی که هاردهای اکسترنال ای دیتا قابلیت مقاومت بالایی دارند و می‌توانید از آن‌ها برای حمل و نقل در مکان‌های مختلف استفاده کنید؛ بدون این که نگران آسیب به اطلاعات خود باشید.

مقایسه هارد اکسترنال وسترن و توشیبا

این دو برند را می‌توانیم از نظر قیمت و ظرفیت، با هم مقایسه کنیم؛ زیرا از نظر طراحی و مقاومت، این دو هارد اکسترنال شبیه به هم هستند.

هر دوی این هاردها طراحی ظاهری ساده‌ای دارند و معمولا در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای تولید می‌شوند. این هاردها ضد ضربه و ضد گردوغبار نیستند. 

۱. مقایسه هارد اکسترنال WD و Toshiba از نظر قیمت

هاردهای اکسترنال توشیبا و وسترن دیجیتال، در ظرفیت یکسان، تقریبا در سطح قیمتی مشابهی قرار دارند؛ اما در مدل‌های خاصی، ممکن است قیمت هاردهای اکسترنال توشیبا، گران‌تر از وسترن دیجیتال باشد.

۲. مقایسه هارد اکسترنال وسترن دیجیتال و توشیبا از نظر ظرفیت

هاردهای اکسترنال پرتابل توشیبا، در ظرفیت‌های ۱، ۲ و ۴ ترابایت تولید می‌شوند. در حالی که هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال، علاوه بر این ۳ ظرفیت، در ظرفیت ۵ ترابایت هم تولید می‌شوند.

مقایسه هارد اکسترنال وسترن و سیلیکون پاور

هاردهای پرتابل وسترن دیجیتال و سیلیکون پاور، در ظرفیت‌های ۱، ۲، ۴ و ۵ ترابایت تولید می‌شوند.

هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال، تنوع بالایی در مدل ندارند. در حالی که هاردهای اکسترنال سیلیکون پاور در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و بنا به نیازتان و شرایطی که دارید، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال همان‌طور که گفتیم، برخی از مدل‌های این برند قابلیت حمل کابل را در اختیارتان قرار می‌دهند.

هاردهای سیلیکون پاور، برخلاف وسترن دیجیتال، با قابلیت مقاومت بالا ساخته شده‌اند. به همین دلیل، قیمت این هاردها نسبت به وسترن دیجتال بالاتر است.

مقایسه هارد اکسترنال ADATA و Silicon Power

مدل‌های مختلف پرتابل هاردهای اکسترنال ای‌دیتا و سیلیکون پاور، ظرفیتی بین ۱ تا ۵ ترابایت دارند. علاوه بر این، هاردهای اکسترنال پرتابل تولیدشده در این دو برند، نسبت به هرگونه آسیب، مقاومت بالایی دارند.

تفاوت این هاردهای اکسترنال، در این است که سیلیکون پاور در مقایسه با ای دیتا، کمی قیمت بالاتری دارد.

 

نکات مهم در خرید هارد اکسترنال

در اینجا نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید را مطرح می‌کنیم:

  1. ابتدا میزان ظرفیت مورد نیاز خود را تخمین بزنید.
  2. بررسی کنید که در چه مکان‌هایی می‌خواهید از هارد اکسترنال خود استفاده کنید.
  3. به این مسئله توجه کنید که آیا هاردی مقاوم نسبت به آسیب نیاز دارید یا نه.
  4. نوع داده‌هایی که می‌خواهید ذخیره کنید را مشخص کنید تا بدانید به هارد اکسترنال با قابلیت رمزگذاری نیاز دارید یا نه.
  5. نوع دستگاه و سیستم عاملی که می‌خواهید هارد اکسترنال را برای آن استفاده کنید، مشخص کنید.

مثال نحوه انتخاب هارد اکسترنال مناسب برای یک عکاس

تصور کنید شما یک عکاس پرتره هستید و برای ذخیره عکس‌هایی که می‌گیرید، نیاز به یک هارد اکسترنال دارید. در این صورت،

  1. احتمالا به هاردی با ظرفیت حدود ۲ ترابایت نیاز دارید؛ به دلیل این که عکس‌های خام، بین ۲۰ تا ۳۰ مگابایت حجم دارند.
  2. از آنجایی که ممکن است در پروژه‌های مختلف عکاسی، هارد اکسترنال را همراه خود ببرید یا در مکان‌های مختلف عکس‌ها را ویرایش کنید، به هاردی کوچک و سبک نیاز دارید.
  3. ممکن است در این مکان‌ها، به هارد اکسترنال شما ضربه‌ای وارد شود یا آب روی آن بریزد، به همین دلیل، بهتر است نسبت به انواع آسیب مقاوم باشد.
  4. به دلیل این که عکس‌های شخصی افراد را در این هارد اکسترنال ذخیره می‌کنید، بهتر است هارد شما قابلیت رمزگذاری هم داشته باشد.
  5. شما یک لپ‌تاپ دارید که سیستم عامل آن ویندوز است؛ پس به هارد اکسترنالی نیاز دارید که از فرمت NTFS پشتیبانی کند.

با توجه به این ویژگی‌ها، احتمالا هارد اکسترنالی از برند سیلیکون پاور، ای دیتا یا اپیسر، برای شما مناسب خواهد بود.

تنوع هارد اکسترنال در فروشگاه اینترنتی اِدبازار

برای خرید هارد اکسترنال به صورت اینترنتی فروشگاه ادبازار تنوع زیادی از محصولات اصل و باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر تمام این محصولات را به طور یک جا مشاهده و مقایسه کنید.

شرایط خرید قسطی هارد اکسترنال 

شما می‌توانید هارد اکسترنال خود را از فروشگاه اینترنتی ادبازار، به صورت قسطی خریداری کنید. برای اطلاع از شرایط خرید هارد اکسترنال، بخش شرایط خرید اقساطی از ادبازار را مطالعه کنید.

اگر پس از مطالعه این بخش سوالی درباره شرایط خرید برایتان باقی ماند، با همکاران ما به شماره تلفن‌ ۰۲۱۴۵۳۲۴ تماس بگیرید یا در بخش گفتگوی آنلاین برای ما پیغام بگذارید. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم. 

شماره تماس پشتیبانی جهت خرید اقساطی و دریافت مشاوره رایگان از ادبازار : ۰۲۱۴۵۳۲۴