۷ لپ تاپ برای پریمیر و افترافکت که خیال هر تدوینگری را راحت می‌کند!

راهنمای خرید 17 تیر 1402 عماد نعمتی

۷ لپ تاپ برای پریمیر و افترافکت که خیال هر تدوینگری را راحت می‌کند!

بهترین لپ تاپ برای پریمیر و افترافکت (جدول)

در ابتدا می‌توانید لیستی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین را که تیم ادبازار با بررسی‌های دقیق انتخاب کرده است، به همراه لینک خرید مستقیم در جدول زیر مشاهده کنید.

شماره برند مدل لینک خرید
۱ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060  قیمت ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060 
۲
ایسوس

TUF Gaming F17 FX707VV-HX118

قیمت ایسوس TUF Gaming F17 FX707VV-HX118
۳ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103 قیمت ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103
۴ ایسوس Creator Q540VJ قیمت ایسوس Creator Q540VJ
۵ ایسوس ROG Strix G614JV-AS73 قیمت ایسوس ROG Strix G614JV-AS73 i7
۶ لنوو Legion 5 16IRX9 قیمت لپ تاپ Legion 5 16IRX9
۷ لنوو  Legion 5 PRO مشاهده لپ تاپ Legion 5 PRO

این لیست برای اینکه انتخاب را برای شما ساده و سریع کنیم آماده شده است. اما اگر نمی‌دانید بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم از میان گزینه‌های بالا کدام است، توصیه می‌کنیم در ادامه مقاله همراه ما باشید. 

راهنمای خرید لپ تاپ برای تدوین

مقاله راهنمای خرید لپ تاپ برای تدوین ۲ بخش دارد:

در بخش اول به بررسی ۳ سوال مهمی که نقش کلیدی در انتخاب لپ تاپ تدوین دارد می‌پردازیم. در بخش دوم مشخصات فنی مناسب (پردازنده، رم، گرافیک و ...) برای تدوین را بررسی می‌کنیم.

پاسخ به ۳ سوال کلیدی قبل از انتخاب بهترین لپ تاپ برای کار تدوین

قبل از اینکه برای تولید محتوای ویدیویی لپ‌تاپی انتخاب کنید، باید به ۳ سوال اصلی و اولیه زیر پاسخ دهید تا بتوانید میان گزینه‌های متعدد، بهترین لپ‌تاپ را متناسب با بودجه خودتان بخرید:

  1. چه نوع محتوای ویدیویی می‌سازید؟
  2. از چه نرم افزاری برای تدوین استفاده می‌‌کنید؟
  3. با چه رزولوشنی تدوین می‌کنید؟

در ادامه هر یک از این سوالات را با جزئیات دقیق، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. چه نوع محتوای ویدیویی می‌ سازید؟

آیا شما یوتیوبر هستید و فیلم‌های سفر، ولاگ و ... می‌سازید یا یک فیلم‌بردار حرفه‌ای هستید و تیزر تبلیغاتی برای شرکت‌ها تدوین می‌کنید؟ مشخصات لپ‌تاپ مناسب برای تدوین در وهله اول به نوع محتوای شما بستگی دارد. علاوه بر این، اگر شما فردی هستید که در محیط بیرون و دور از منبع برق، نیاز به ادیت ویدیو دارید، باید لپ‌تاپی تهیه کنید که علاوه بر مشخصات فنی مناسب، باتری قدرتمند و وزن سبکی هم داشته باشد.

۲. از چه نرم افزاری برای تدوین استفاده می‌ کنید؟

نرم‌افزارهای مختلف تدوین مانند پریمیر (Premiere)، افترافکت (After Effects)، داوینچی (DaVinci Resolve) و ... هر کدام برای اینکه عملکرد خوبی در سیستم شما داشته باشند، نیاز به مشخصات خاصی دارند. برای مثال، نرم افزار پریمیر فشار زیادی به پردازنده (CPU) وارد می‌کند، در حالی که داوینچی بیشتر از کارت گرافیک (GPU) برای پردازش ویدیوها و انجام عملیات‌ مختلف استفاده می‌کند.

ما در ادامه مقاله، مشخصات سیستم مورد نیاز پریمیر و افترافکت را با ۲ جدول در حالت حداقلی و پیشنهادی نوشته‌ایم.

استفاده از نرم افزار داوینچی برای تدوین فیلم.
 نرم افزار داوینچی فشار بیشتری نسبت به پریمیر به کارت گرافیک وارد می‌کند.

۳. با چه رزولوشنی تدوین می کنید؟

اگر جزو افرادی هستید که ویدیوها را با رزولوشن HD (۱۰۸۰)، 4K یا 8K تدوین می‌کنید، باید بدانید که به فضا و رم زیادی نیاز دارید. در غیر این صورت، هنگام کار با فوتیج‌ها (Footage) یا همان فایل‌های ویدیویی خام با کیفیت بالا، سیستم و نرم‌افزار شما مدام هنگ می‌کند.

هم ‌چنین، رزولوشن در نوع حافظه‌ای که انتخاب می‌کنید، موثر است. حافظه‌های SSD سرعت بالاتری در خواندن فایل‌ها دارند، در نتیجه نرم‌افزارهای تدوین با استفاده از این نوع حافظه‌ها، بهتر کار خواهند کرد.

مهم: از قابلیت Proxy غافل نشوید

یکی از قابلیت‌های جذابی که در نرم‌افزارهای شرکت ادوبی (Adobe) وجود دارد و تدوینگرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند Proxy است. با این قابلیت، شما می‌توانید ویدیوها را با رزولوشن پایین‌تری ادیت کنید، اما در نهایت زمان رندر، با کیفیت اصلی و بالا از آن‌ها خروجی بگیرید. با این کار، نرم‌افزار تدوین رم و فضای کمتری مصرف می‌کند.

حال که به سوال‌های مهم هنگام خرید لپ تاپ مناسب پریمیر و سایر نرم‌افزارهای ادیت پاسخ دادید، زمان پرداختن به مشخصاتِ فنی مورد نیازتان است.

برای مقایسه قیمت انواع لپ تاپ های مناسب تدوین وارد لینک زیر شوید.

مشخصاتی که باید برای لپ تاپ مناسب تدوین انتخاب کنید

وقتی صحبت از بهترین لپ تاپ برای ادیت فیلم می‎شود، شما باید با دقت و جزئیاتِ زیاد حافظه، پردازنده، کارت گرافیک، رم، صفحه نمایش و کارت صدای سیستم را بررسی کنید تا مطمئن شوید هنگام تدوین با مشکل مواجه نخواهید شد. 

پس در ادامه این عوامل را با جزئیات بررسی و تحلیل می‌کنیم:

۱. حافظه مناسب لپ تاپ تدوین

پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۱ ترابایت حافظه SSD روی سیستم خود داشته باشید. با اینکه شما گزینه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی فایل‌های ویدیویی، فوتیج‌ها و خروجی‌های خود دارید، اما به عنوان یک تدوینگر بهتر است به‌سراغ حافظه‌های SSD بروید که نسخه جدیدتر و سریع‌ترِ حافظه‌های HDD هستند.

نکته: اگر مشکل بودجه دارید و نمی‌توانید لپ تاپی با حافظه SSD یک ترابایت بخرید، یک هارد اس اس دی ۵۱۲ گیگابایت هم می‌تواند در شروع کار کافی باشد، چون بعدها در صورت نیاز می‌توانید یک حافظه اکسترنال SSD هم بخرید.

 تدوین ویدیو در مک بوک با نرم افزارهای ادیت فیلم
نرم‌افزارهای تدوین علاوه بر فضای نصب، به فضای کش هم احتیاج دارند.

۲. رم مناسب لپ تاپ تدوین

پیشنهاد می‌کنیم برای تدوین ویدیوهایی با رزولوشن بالا، لپ‌تاپی با رم ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت تهیه کنید. زمانی که شما کار با برنامه‌ای را شروع کرده و ویدیویی را ادیت می‌کنید، تغییرات به‌صورت موقت، در حافظه رم (RAM) ذخیره می‌شود، نه در حافظه SSD یا HDD شما! پس زمانی که ویدیویی را تدوین می‌کنید، به خصوص فایل‌های 4K، طبیعتا به رم بیشتری نیاز دارید.

علاوه بر مقدار حافظه رم، حتما به نسخه DDR آن هم توجه کنید. رم‌های DDR4 و DDR5 (جدیدترین نسخه رم)، پهنای باند و سرعت بالاتری دارند.

۳. پردازنده مناسب لپ تاپ تدوین

پرازنده‌های Core i9, i7, i5 از شرکت اینتل و سری رایزن (Ryzen) از شرکت AMD برخی از پردازنده‌هایی هستند که در سال ۲۰۲۳ در بهترین لپ تاپ‌ ها برای کارهای تدوین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. 

پردازنده لپ‌تاپ قلب تپنده آن است که از تعدادی هسته (Core) تشکیل می‌شود. هر چه تعداد هسته‌های پردازنده بیشتر باشد، لپ‌تاپ با سرعت بیشتری کار می‌کند. به‌طور مثال، پردازنده‌هایی که ۴ هسته دارند، بسیار کارآمدتر از پردازنده‌های ۲ هسته‌ای‌اند. 

نکته: در انتخاب پردازنده مناسب بیشتر از آن که به عدد مقابل i توجه کنید، باید نسل و تعداد هسته CPU را مد نظر قرار دهید. (عدد مقابل i بیانگر تعداد هسته پردازنده نیست!)

۴. کارت گرافیک مناسب لپ تاپ تدوین

برای لپ تاپ مناسب پریمیر و تدوین، اگر بودجه کافی دارید لپ‌تاپی با کارت گرافیک مجزا و حافظه اختصاصی ۴ تا ۸ گیگابایت تهیه کنید. 

لپ‌تاپ‌ها با ۲ نوع کارت گرافیک یکپارچه و مجزا روانه بازار می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌هایی که برای بازی یا تدوین ساخته می‌شوند، از کارت گرافیک مجزا با حافظه اختصاصی (VRAM) بهره می‌گیرند تا در پردازش تصاویر عملکرد بهتری داشته باشند. گرافیک‌های یکپارچه، حافظه را با CPU به اشتراک می‌گذارند. 

همانگونه که پردازنده مرکزی (CPU) برای عملکرد مناسب به حافظه رم نیاز دارد، پردازنده گرافیکی هم بدون حافظه اختصاصی نمی‌تواند به‌خوبی کار کند. 

استفاده از مک بوک برای تدوین ویدیو
 برای پردازش بهترِ تصاویر در رندر گرفتن از ویدیو، حتما لپ تاپی بخرید که کارت گرافیک مجزا داشته باشد.
بهترین کارت گرافیک برای تدوین

برخی از بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار برای تدوین عبارتند از:

  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX
  • کارت گرافیک Nvidia Quadro RTX
  • کارت گرافیک AMD Radeon Pro 

۵. صفحه نمایش مناسب لپ تاپ تدوین

صفحه نمایش‌ UHD که در بسیاری از لپ‌تاپ‌های پیشرفته به کار گرفته می‌شود، بهترین انتخاب برای تدوین و کار با نرم‌افزار پریمیر است. 

صرف نظر از رزولوشنی که برای تدوین انتخاب می‌کنید، باید صفحه نمایش شما رنگ‌ها را به‌درستی نمایش دهد؛ چراکه یکی از مراحل اصلی و مهم در تدوین، فرایند تصحیح رنگ و نور ویدیو است.

نکته: شما می‌توانید برای تدوین از یک مانیتور اکسترنال هم در کنار صفحه نمایش لپ‌تاپ استفاده کنید و کار خود را با ۲ مانیتور انجام دهید. 

در جدول زیر می‌توانید لیست انواع صفحه نمایش‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها را که گزینه مناسبی برای تدوین هستند، مشاهده کنید:

انواع مختلف وضوح و صفحه نمایش‌ها در لپ تاپ ها
نوع صفحه نمایش تراکم پیکسلی (Pixel Density) توضیحات 
LCD FHD P۱۰۸۰ به عنوان مانیتور دوم مناسب است.
UHD / 4K UHD ۴۰۰۰P برای لپتاپ‌های تدوین ویدیو توصیه می‌شود.
صفحه نمایش RETINA برای اپل OLED یا IPS تصویری بسیار واضح به شما نمایش می‌دهد.
4K OLED ۴۰۰۰P مانیتوری HD با رنگ های زنده و روشن است.
IPS LED / LCD هر کدام از موارد بالا می‌تواند باشد. از هر زاویه دید، دقت رنگ عالی دارد.

۵. کارت صدا مناسب لپ تاپ تدوین

محبوب‌ترین کارت و درایور صدا در دنیا Realtek HD است که در اکثر لپ‌تاپ‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید تدوین ویدیو تنها مربوط به ادیت تصاویر نیست. صدا یکی از عناصر مهم در کار تدوین است که به کار نهایی شما جان می‌دهد، بنابراین به همان اندازه که روی انتخاب سایر پارامترها وسواس دارید، به کارت صدا هم توجه کنید.

از آنجایی که پریمیر و افترافکت از متداول‌ترین نرم‌افزارهای تدوین در ایران و حتی دنیا هستند، ما در ادامه جدولی از مشخصات فنی لازم برای نصب این نرم‌افزارها را در ۲ حالت حداقلی و پیشنهادی آورده‌ایم. (اطلاعات از سایت Adobe جمع‌آوری شده است.)

مشخصات لپ تاپ برای پریمیر (آخرین نسخه)

در این بخش از مقاله، مشخصات لپ تاپ مناسب برای نرم افزار پریمیر را در ویندوز و مک بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که جدول اول، کانفیگ پیشنهادی و جدول دوم، مشخصات حداقلی است.

لپ تاپ مناسب برای پریمیر (کانفیگ پیشنهادی)

مشخصات پیشنهادی لپ تاپ خوب برای پریمیر نسخه ۲۳.۰ (مناسب تدوین ویدیوهایی با کیفیت HD، 4K و بالاتر) را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

  ویندوز مک
پردازنده اینتل نسل ۷ به بالا – AMD رایزن سری ۳۰۰۰ یا Threadripper سری ۲۰۰۰ یا جدیدتر اینتل نسل ۷ به بالا - اپل سیلیکون M1 یا جدیدتر
سیستم عامل ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت
(پریمیر پرو ۲۲.۰ و بالاتر با سیستم عامل ویندوز ۱۱ سازگار است.)
MacOS v10.15 و بالاتر
رم
  • ۱۶ گیگابایت برای ویدیوهای HD
  • ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت برای کیفیت 4K و بالاتر
  • ۱۶ گیگابایت برای ویدیوهای HD
  • ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت برای 4K و بالاتر
کارت گرافیک
  • ۴ گیگابایت برای ویدیوهای HD
  • ۶ گیگابایت برای ویدیوهای 4K و بالاتر (برای کارت گرافیک‌هایی که پریمیر آن‌ها را ساپورت می‌کند.)
  • Apple Silicon: ۱۶ گیگابایت حافظه یکپارچه
  • اینتل: ۴ گیگابایت حافظه GPU برای ویدیوهای HD و ۶ گیگابایت برای ویدیوهای 4K یا بالاتر
حافظه حافظه SSD اینترنال برای نصب و تدوین حافظه SSD اینترنال برای نصب و تدوین
صفحه نمایش
  • ۱۰۸۰*۱۹۲۰ یا بالاتر
  • DisplayHDR 400 برای تدوین ویدیوهای HDR
  • ۱۰۸۰*۱۹۲۰ یا بالاتر
  • DisplayHDR 400 برای تدوین ویدیوهای HDR

لپ تاپ برای پریمیر (حداقل مشخصات)

حداقل مشخصات لپ تاپ برای کار با پریمیر نسخه ۲۳.۰ (مناسب تدوین و رندر با کیفیت HD) را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

  ویندوز مک
پردازنده اینتل نسل ۶ به بالا – AMD رایزن سری ۱۰۰۰ یا جدیدتر اینتل نسل ۶ یا جدیدتر
سیستم عامل ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت
(پریمیر پرو ۲۲.۰ و بالاتر با سیستم عامل ویندوز ۱۱ سازگار است.) 
MacOS v10.15 یا جدیدتر
رم ۸ گیگابایت ۸ گیگابایت
کارت گرافیک ۲ گیگابایت حافظه برای کارت گرافیک‌هایی که پریمیر آن‌ها را ساپورت می‌کند.
  • Apple Silicon: ۸ گیگابایت حافظه یکپارچه
  • اینتل: ۲ گیگابایت حافظه GPU
حافظه ۸ گیگابایت فضای نصب ۸ گیگابایت فضای نصب
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰ ۱۰۸۰*۱۹۲۰

مشخصات لپ تاپ برای افترافکت (آخرین نسخه) 

برای اینکه بدانید کدام لپ تاپ برای افترافکت مناسب است، مانند پریمیر در ۲ جدول، کانفیگ‌ پیشنهادی و مشخصات حداقلی را برای شما نوشته‌ایم.

لپ تاپ مناسب برای افترافکت (کانفیگ پیشنهادی)

مشخصات بهترین لپ تاپ برای افترافکت نسخه ۲۳.۲.۱ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

  ویندوز مک
پردازنده پردازنده هشت هسته اینتل یا AMD یا بالاتر برای رندرینگ اینتل، اپل سیلیکون - پردازنده هشت هسته یا بالاتر
سیستم عامل ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت MacOS Monterey v12.0 یا جدیدتر
رم ۳۲ گیگابایت ۳۲ گیگابایت
کارت گرافیک ۴ گیگابایت (اختصاصی) و بالاتر ۴ گیگابایت 
حافظه ۱۵ گیگابایت فضای نصب – بیشتر از ۶۴ گیگابایت فضای اضافی برای کش ۱۵ گیگابایت فضای نصب – بیشتر از ۶۴ گیگابایت فضای اضافی برای کش
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰ یا بالاتر ۹۰۰*۱۴۴۰ یا بالاتر

لپ تاپ برای افترافکت (حداقل مشخصات)

حداقل مشخصات لپ تاپ برای ادیت ویدیو با افترافکت نسخه ۲۳.۲.۱ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

  ویندوز مک
پردازنده پردازنده چهار هسته اینتل یا AMD اینتل، اپل سیلیکون - پردازنده چهار هسته یا بالاتر
سیستم عامل ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت macOS Big Sur v11.0 یا جدیدتر
رم ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
کارت گرافیک ۲ گیگابایت ۲ گیگابایت
حافظه ۱۵ گیگابایت فضای نصب ۱۵ گیگابایت فضای نصب
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰  ۹۰۰*۱۴۴۰ 

بهترین لپ تاپ برای تدوین (پریمیر و افترافکت)

همانطور که در ابتدای مقاله، جدولی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین فیلم از برندهای ایسوس و اچ‌پی را مشاهده کردید، در این قسمت می‌خواهیم آن‌ها را دقیق‌تر و با توجه به نکاتی که گفتیم، مورد بررسی قرار دهیم.

برای مشاهده و مقایسه لپ تاپ های مناسب تدوین در ادبازار کلیک کنید.

1. لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060

ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060 i7 یکی از بهترین لپ تاپ ها برای پریمیر و تدوین به‌شمار می‌رود. ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازنده نسل ۱۲ اینتل، نمایشگر IPS با رزولوشن FHD و یک کارت گرافیک قدرتمند یعنی GeForce RTX 4060 استفاده کرده است.

 لپ تاپ ایسوس FX507ZV-F15.I74060
وزن لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060 i7 ۲ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060 i7 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060 i7
پردازنده (CPU) اینتل Cori i7 نسل ۱۲ – ۱۴ هسته
رم (RAM) ۱۶ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) NVIDIA GeForce RTX 4060 – ۸ گیگابایت
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰ 
هارد دیسک ۵۱۲ گیگابایت SSD 
برای خرید لپ‎تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZV-F15.I74060 i7 از ادبازار با ضمانت اصالت کالا کلیک کنید.

۲. لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Gaming F17 FX707VV-HX118

شرکت ایسوس لپ‌تاپ TUF Gaming F17 FX707VV-HX118 i9 را در سال ۲۰۲۳ روانه بازار کرد. کارشناسان نقطه قوت این لپ‌تاپ را ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4 و گرافیک فوق‌العاده قدرتمند RTX 4060 می‌دانند که آن را تبدیل به یک گزینه ایده‌آل، برای کارهای سنگین مثل تدوین با افترافکت و پریمیر کرده است.

 لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP109
لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX707VV-HX118 دارای وزنی معادل ۲.۶ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 F17 FX707VV-HX118 i9 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX707VV4-HX118 i9 
پردازنده (CPU) اینتل Cori i9 نسل ۱۳ – ۱۴ هسته
رم (RAM) ۱۶ گیگابایت DDR5
کارت گرافیک (VGA) NVIDIA GeForce RTX 4060 – ۸ گیگابایت
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰ 
هارد دیسک ۲ ترابایت SSD 
برای خرید لپ‎تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX707VV-HX118 i9 از ادبازار با قیمت مناسب کلیک کنید.

۳. لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103

لپ‌تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103 i9 محصولی مناسب تدوین و بازی است که در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد. وجود پردازنده نسل ۱۳ اینتل به همراه رم DDR4  و کارت گرافیک RTX 4060 و یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی آن را به یک لپ‌تاپ قدرتمند تبدیل کرده است.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103
وزن لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103 ۲.۳ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103 i9 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103 i9
پردازنده (CPU) اینتل Cori i7 نسل ۱۲ – ۶ هسته
رم (RAM) ۱۶ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) NVIDIA GeForce RTX 3050 – ۴ گیگابایت
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰ 
هارد دیسک ۵۱۲ گیگابایت SSD
برای خرید لپ‎تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507VV4-LP103 i9 از ادبازار با مهلت تست ۷ روزه کلیک کنید.

۴. لپ تاپ ایسوس Creator Q540VJ

لپ تاپ ایسوس Creator Q540VJ همه آن چیزی را که یک تدوینگر برای کار با سنگین‌ترین نرم‌افزارها نیاز دارد، در خود جای داده است. یکی از نقاط قوت این لپ‌تاپ، وزنش است و شما به‌راحتی می‌توانید در بیرون از خانه از آن استفاده کنید. نوع طراحی و رنگ این لپ‌تاپ هم از دیگر خصوصیات خاص آن است که بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته است.

 لپ تاپ ایسوس Creator Q540VJ
وزن لپ تاپ ایسوس Creator Q540VJ ۲.۱ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ‌تاپ ایسوس Creator Q540VJ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ ایسوس Creator Q540VJ
پردازنده (CPU) اینتل Core i9 نسل ۱۳
رم (RAM) ۱۶ گیگابایت DDR5
کارت گرافیک (VGA)  GeForce RTX3050 – ۶ گیگابایت
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰
هارد دیسک ۱ ترابایت SSD 
برای خرید لپ‎تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ از ادبازار با شرایط اقساطی کلیک کنید.

۵. لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV-AS73 i7

ایسوس مدل ROG Strix G614JV-AS73 i7 یک لپ‌تاپ بالارده و بسیار قدرتمند است که در کنار مشخصات فنی مناسب، ظاهری بسیار زیبا دارد. بهره‌مندی از نور RGB در کیبورد و بدنه این لپ‌تاپ جلوه زیبایی به آن داده است به طوری که هنگام کار کردن با آن اصلا خسته نمی‌شوید.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV-AS73 i7
وزن لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV-AS73 ۲.۵ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G614JV-AS73 i7 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV-AS73 i7
پردازنده (CPU) اینتل Cori i7 نسل ۱۳ – ۱۴ هسته
رم (RAM) ۱۶ گیگابایت DDR5
کارت گرافیک (VGA) GeForce RTX 4060 – ۸ گیگابایت
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰
هارد دیسک ۵۱۲ گیگابایت SSD 
برای خرید لپ‎تاپ ایسوس مدل ROG Strix G614JV-AS73 i7 از ادبازار با شرایط اقساطی کلیک کنید.

۶. لپ تاپ لنوو Legion 5 16IRX9

لپ تاپ اچ پی مدل Lenovo Legion 5 16IRX9 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تدوین فیلم‌هایی با رزولوشن بالاست. بهره‌مندی از پردازنده Core i7 و رم و گرافیک به روز این لپ‌تاپ را بسیار سریع کرده است. از نقاط قوت این محصول می‌توان به باتری و شارژر مناسب، پردازنده بسیار قدرتمند و ظاهر زیبا اشاره کرد.

لپ تاپ Lenovo Legion 5 16IRX9
وزن لپ تاپ لنوو Legion 5 16IRX9 ۲.۷ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ‌تاپ لنوو Legion 5 16IRX9 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ لنوو Legion 5 16IRX9
پردازنده (CPU) اینتل Cori i7 نسل ۱۴ – ۱۶ هسته
رم (RAM) ۱۶ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) NVIDIA GeForce RTX 4050 – ۶ گیگابایت
صفحه نمایش ۲۵۶۰*۱۶۰۰
هارد دیسک ۱ ترابایت SSD 
برای خرید لپ‎تاپ اچ پی مدل Legion 5 16IRX9 از ادبازار با ضمانت اصالت کالا کلیک کنید.

۷. لپ تاپ Legion 5 PRO

لپ تاپ اچ پی مدل Lenovo Legion 5 PRO هم شباهت زیادی به مدل قبلی دارد و مهم‌ترین تفاوت‌شان، مقدار و مدل گرافیکشان در این مدل است. اگر نهایت سرعت و قدرت را از یک لپ‌تاپ می‌خواهید، پیشنهاد ما لنوو Legion 5 PRO است.

لپ تاپ Lenovo Legion 5 PRO
وزن لپ تاپ لنوو Legion 5 PRO ۲.۷ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ‌تاپ لنوو Legion 5 PRO را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ لنوو Legion 5 PRO
پردازنده (CPU) اینتل Cori i7 نسل ۱۱ – ۸ هسته
رم (RAM) ۳۲ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) NVIDIA GeForce RTX 3060 – ۶ گیگابایت
صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰
هارد دیسک ۲ ترابایت SSD 
برای خرید لپ‎تاپ اچ پی مدل Legion 5 PRO از ادبازار به صورت اقساطی کلیک کنید.

جمع بندی

آنچه در این مقاله آموختیم:

  • قبل از خرید لپ تاپ برای تدوین باید مشخص کنید با چه نرم‌افزاری ادیت می‌کنید، چه نوع ویدیویی می‌سازید و با چه رزولوشنی کار می‌کنید.
  • حافظه مورد نیاز برای تدوین، حداقل ۵۱۲ گیگابایت SSD است.
  • مقدار رم مناسب تدوین ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت و برای گرافیک، ۴ تا ۸ گیگابایت است.
  • پردازنده‌های با تعداد هسته بالاتر (مانند ۸ هسته) عملکرد بهتری در تدوین فیلم دارند.
  • از بهترین لپ تاپ های ایسوس برای تدوین می‌توان به TUF Dash FX517ZR، TUF Gaming F15 FX506HC، ROG Zephyrus G14 و ROG Strix G713RM اشاره کرد.
  • OMEN 17T CK000 - A9 و OMEN 17T CK000 - C9 از بهترین لپ تاپ های اچ پی برای پریمیر و افترافکت هستند.
  • کامپیوترهای خانگی در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها، سیستم خنک‌کننده بهتری دارند اما در مقابل، لپ‌تاپ‌ها قابلیت حمل دارند و این امکان را به شما می‌دهند که بیرون از خانه هم بتوانید تدوین کنید.

اکنون که مقاله را مطالعه کردید، اگر سوالی در مورد لپ‌تاپ‌های مناسب ادیت فیلم دارید می‌توانید در بخش نظرات کامنت کنید یا از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ادبازار بهره‌مند شوید.

شماره تماس مشاوره «رایگان» ۰۲۱۴۵۳۲۴