محصولات مرتبط
راهنمای خرید مک بوک؛ کدام لپ تاپ اپل مناسب شماست؟

راهنمای خرید 17 بهمن 1402 تارا بهادری

راهنمای خرید مک بوک؛ کدام لپ تاپ اپل مناسب شماست؟

راهنمای خرید مک بوک (سریع و کوتاه)

اگر فرصت کافی برای خواندن تمام مقاله را ندارید و یک راهنمای سریع برای انتخاب بهترین لب تاپ اپل را می‌خواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر برای کارهای روزمره، کارهای مدرسه، وب‌گردی، فیلم و کارهای خلاقانه‌ی سبک، به مک بوک نیاز دارید، مک بوک ایر (MacBook Air) برای شما بهترین است؛ در واقع برای اکثر مردم، این مدل تمامی نیازهای آن‌ها را به بهترین شکل برآورده می‌کند. 
  • مک بوک پرو (MacBook Pro) 16 اینچی با بالاترین تراشه M1 Max همان چیزی است که هر متخصص حرفه‌ای یا آن را دارد یا مشتاق داشتن یکی از آن‌ها است.
  • مک بوک پرو 14 اینچی تقریباً تمامی قابلیت‌های مک بوک 16 اینچی را دارد با این تفاوت که صفحه‌نمایش آن کوچک‌تر است. این مدل یک لپ‌تاپ پریمیوم و ابزار کار برای افراد خلاقی است که به لپ‌تاپی با قابلیت حمل بالاتر (سبک) نیاز دارند.
  • مک بوک پرو 13 اینچی گران‌تر از Air است، اما در اصل از همان تراشه Apple M1 در ساخت آن استفاده شده است. همچنین این مک بوک آخرین مدلی است که دارای نوار ابزار لمسی (Touch Bar) تعبیه شده در بالای صفحه‌کلید آن است.
  • برخی از بهترین مک بوک‌های موجود در بازار بر اساس ویژگی و کاربرد عبارت‌اند از:
  1. ایر 13 اینچی 2020 مدل  MGND3: سبک ترین مک بوک
  2. پرو 14 اینچی 2021  مدل  MKGQ3: جدیدترین مک بوک اپل با تعداد پورت بالا
  3. پرو 16 اینچی اپل 2021 مدل MK193 : سریع‌ترین مک بوک اپل
  4. پرو 13 اینچی 2020 مدل MYD92 : کوچکترین مک بوک
  5. پرو 14 اینچی 2021 مدل MK183 : مک بوک مناسب برنامه نویسی و تریدینگ
برای مشاهده‌ی مشخصات کامل و خرید جدیدترین مدل های لپ تاپ اپل، به صورت اقساطی به همراه گارانتی کلیک کنید.

حالا اگر وقت کافی دارید مطالعه‌ی راهنمای خرید لپ تاپ اپل به صورت کامل، می‌تواند اطلاعاتی با جزئیات بیشتر در اختیار شما قرار دهد؛ به این صورت که ابتدا با تمامی نکات مربوط به خرید بهترین مدل مک بوک آشنا می‌شوید و در ادامه به معرفی و بررسی 9 مدل از بهترین مک بوک ها بر اساس ویژگی (سبکترین و ...) و کاربرد (برنامه نویسی، گیمینگ و ...) می‌پردازیم.

راهنمایی خرید مک بوک
مدل های مختلف لپ تاپ اپل را مک بوک می‌گویند که در 2 دسته کلی مک بوک پرو و ایر عرضه می‌شوند.

راهنمایی برای خرید مک بوک ایر و پرو (۹ نکته‌ی قبل از خرید)

ما همه‌ی نکات لازم را در مورد خرید مک بوک در این راهنما خرید مک بوک داریم، از اینکه آیا جدیدترین لپ تاپ های اپل مجهز به M1 ارزش خرید دارند تا اینکه دقیقاً چگونه بین مک بوک ایر و مک بوک پرو انتخاب کنید. در همین راستا ۹ نکته وجود دارد که باید هنگام خرید در نظر بگیرید، به علاوه چند امتیاز اضافی که باید به آن‌ها نیز فکر کنید.

1. بررسی عرضه‌ی مدل های جدید لپ تاپ اپل

اگر علاقه‌مند به داشتن آخرین ورژن کالاهای دیجیتال هستید بهتر است قبل از خرید مک بوک ابتدا اخبار مربوط به عرضه‌ی مدل های جدید لپ تاپ اپل را از وب‌سایت‌های خبری بررسی کنید تا ببینید آیا اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی مدل‌های به‌روز شده است یا خیر (Apple Newsroom مکان خوبی برای پیگیری اخبار اپل است).

همچنین، معمولاً زمانی که مک‌بوک‌های جدیدتر عرضه می‌شوند مک‌بوک‌های قدیمی‌تر به قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند، بنابراین در این صورت خرید به‌صرفه‌تری خواهید داشت.

مک بوک پرو
عرضه مدل های جدید مک بوک ممکن است به معنای کمتر شدن قیمت مک بوک های قدیمی باشد.

2. مک بوک ایر یا مک بوک پرو؟ کدام بهتر است؟

اپل دو نوع مک بوک ایر و پرو را ارائه می‌دهد که در مقایسه مک بوک ایر با پرو می‌توان گفت:

  • مک بوک ایر (MacBook Air)، لپ تاپ سطح پایه این شرکت است که نازک، سبک و برای سفر گزینه ایده‌آلی است.
  • مک بوک پرو (MacBook Pro)، کاربرانی با کارهای تخصصی‌تر را هدف قرار می‌دهد و قدرت بیشتری برای کارهای سنگین دارد.

تفاوت مک بوک ایر با پرو از نظر ظاهری نیز در طراحی و گزینه‌های رنگ مشهود است؛ بنابراین اگر نیازهای شما سطح متوسط است، مک بوک ایر برای شما مناسب‌تر است.

مقایسه مک بوک پرو با مک بوک ایر
در مقایسه مک بوک ایر با پرو می‌توان گفت مدل پرو برای انجام کارهای تخصصی بهتر است. 

3. اندازه صفحه‌نمایش مک بوک پرو

اگر قصد خرید مک بوک پرو را دارید، باید بین مدل 13، 14 و 16 اینچی آن انتخاب کنید. نه تنها اندازه صفحه‌نمایش مک بوک پرو 16 اینچی بزرگ‌تر است، بلکه با چند ویژگی اضافی نیز همراه است: صدای بسیار بهتر، سیستم خنک‌کننده بازطراحی شده، به علاوه یک تراشه گرافیکی اختصاصی که می‌تواند رندرینگ و عملکرد بازی را بهبود بخشد. مدل 14 اینچی نیز تقریباً با همان قابلیت‌های مک بوک پرو 16 اینچی ولی با قابلیت حمل بالاتر عرضه می‌شود.

مک بوک پرو 13 اینچی نیز یک ویژگی کلیدی به نام تراشه M1 اپل در آستین خود دارد؛ این ویژگی پردازنده، گرافیک و حافظه را در یک تراشه ادغام می‌کند و عملکرد آن شگفت‌انگیز است. 

مک بوک پرو 14 اینچی
مک بوک پرو 14 اینچی تقریباً دارای تمامی قابلیت‌های مک بوک پرو 16 اینچی است.

4. عمر باتری مک بوک

مشخصه‌ی طول عمر باتری یکی از کلیدی‌ترین ویژگیهای مک بوک است و خبر خوب اینکه مک بوک ایر و مک بوک پرو هر دو عمر باتری و زمان شارژدهی قابل‌توجهی دارند که تا حدی به دلیل تراشه فوق کارآمد M1 در آن‌ها است.  

5. قابلیت حمل مک بوک

از آنجایی که مک بوک ایر بر خلاف مک بوک پرو کاملاً بدون فن است، جای تعجب نیست که مک بوک ایر سبک ترین باشد. بهتر است بدانید هنگام در اولویت بودن هم‌زمان عمر باتری و وزن کمتر، مک بوک ایر یا 13 اینچی Pro بهترین گزینه برای شما هستند.

برای مشاهده‌ی مشخصات کامل و خرید بهترین مدل هاي لپ تاپ اپل با قابلیت حمل آسان و جابه‌جایی مداوم کلیک کنید.

6. مقدار ذخیره‌سازی (Hard) در مک بوک

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها در خرید مک بوک مقدار ذخیره‌سازی (Hard) آن است که وظیفه آن حفظ دائمی داده‌ها است. مقدار هارد برای انواع مدل مک بوک پرو و ایر به صورت زیر است:

  • مک بوک ایر: 256 گیگابایت تا 2 ترابایت 
  • مک بوک پرو 13 اینچی: 256 گیگابایت تا 4 ترابایت 
  • مک بوک پرو 16 اینچی: 512 گیگابایت تا 8 ترابایت 
مک بوک پرو
مقدار هارد انواع مدل مک بوک ایر و پرو، بین 256 گیگابایت تا 8 ترابایت است.

7. مقدار حافظه (RAM) در مک بوک

بررسی مقدار حافظه (یا RAM) در مک بوک لازم است؛ زیرا حافظه بیشتر، اجرای هم‌زمان چندین برنامه نسبتاً سنگین را آسان‌تر می‌کند و به طور کلی هرچه حافظه رم بیشتر باشد مک بوک عملکرد بهتری دارد. به عنوان یک قاعده، اگر کار حرفه‌ای انجام می‌دهید، داشتن حداقل 16 گیگابایت رم برای شما ضروری است. 

لازم به ذکر است که در برخی از مدل‌های مک بوک می‌توانید رم خود را ارتقا دهید تا سرعت لپ‌تاپتان بیشتر شود.

8. درگاه‌های ارتباطی (Ports) مک بوک

در خرید مک بوک باید در نظر بگیرید که با توجه به نوع کار خود به چند پورت برای لپ‌تاپ اپل نیاز دارید. در حال حاضر، انتخاب‌های شما توسط تراشه داخلی مک‌بوکی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود؛ به طور مثال مک بوک های M1 دارای دو پورت تاندربولت 3 (Thunderbolt 3) هستند که حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه دارند، در واقع تاندربولت رابطی برای انتقال سریع اطلاعات و تصاویر به طور هم‌زمان است. 

درگاه‌های ارتباطی (Ports) مک بوک
به هنگام خرید بهترین مک بوک های بازار، تعداد پورت‌های موجود در آن را بررسی کنید.

9. نکات دیگر در هنگام خرید بهترین مدل های لپ تاپ اپل

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید بهترین مدل لپ تاپ اپل، چند نکته دیگر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. 

  • مک بوک ایر فاقد نوار ابزار لمسی مک بوک پرو است؛ این ویژگی یک نوار کنترلی حساس به لمس است که میان‌برهای برنامه و صفحه‌کلید را ارائه می‌دهد. 
  • مک بوک پرو 16 اینچی، بهترین سیستم بلندگو را در بین مک بوک ها دارد. مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر تقریباً تنظیمات صوتی مشابهی دارند، البته مک بوک پرو 13 اینچی فقط کمی بهتر است.
  • علاوه بر موارد گفته شده بررسی پردازنده (CPU) و کارت گرافیک (GPU) به هنگام خرید که نقش مهمی در عملکرد و سرعت لپ تاپ دارند، می‌تواند مفید باشد.
  • توصیه می‌کنیم قبل از خرید ابتدا ارزیابی کنید که کدام فاکتور برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است تا بهترین انتخاب را متناسب با نیازتان داشته باشید.

مهم: لازم به ذکر است که برای مدل‌های معرفی شده این مقاله، تمامی معیارهای کلیدی برای خرید بهترین مک بوک پرو و ایر را به‌صورت دقیق و تخصصی در نظر گرفته‌ایم، پس از این بابت خیالتان کاملاً راحت باشد.

بهترین لپ تاپ اپل ۲۰۲۴

آشنایی با بهترین مدل های لپ تاپ اپل ۲۰۲۴ به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام مک بوک برای شما بهترین است. ما در این بخش معرفی 9 مک بوک را در 2 دسته بهترین‌ها بر اساس ویژگی و کاربرد داریم.  

انواع مک بوک
برای انتخاب بین انواع مدل های مک بوک پرو و ایر، بررسی و مقایسه‌ی مشخصات آن‌ها ضروری است.

لیست بهترین لپ تاپ های اپل بر اساس ویژگی (۴ مدل محبوب)

لیست بهترین لپ تاپ های اپل بر اساس ویژگی نه تنها انتخاب شما را محدود می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا ایده‌آل‌ترین مورد را برای نیازهای خاص خود پیدا کنید.

1. مک بوک ایر 13 اینچی MLY03 2022: مناسب استفاده روزمره و سبک ترین لپ تاپ اپل

مک بوک ایر مدل MLY03 بهترین مک بوک برای کاربران عادی اپل است که به لطف جایگزینی پردازنده‌های اینتل با تراشه‌های M2 محبوب‌تر هم شده است. یکی از نقاط قوت این مک بوک عمر باتری 14 ساعت و 41 دقیقه‌ای (به دست آمده در تست باتری) آن است که در مقایسه با مقدار شارژدهی سایر مک بوک های اپل قابل‌توجه است. بعلاوه، تراشه M2 آن باعث عملکرد سریع سیستم می‌شود، طوری که می‌توانید بازی‌های سنگین را بدون کوچکترین مشکلی اجرا کنید.

وب کم مک بوک ایر 2022 نیز به‌واسطه‌ی تراشه  M2 که باعث افزایش وضوح و دقت رنگ می‌شود، ارتقا یافته است. از پشتیبانی این مک بوک از صدای Dolby Atmos (صدای 3 بعدی) نیز نباید غافل شد؛ به این معنی که می‌توانید صدای فیلم‌ها را حتی بهتر از صدای واقعی بشنوید و لذت چندین برابری از تماشای آن ببرید. به خاطر وزن بسیار کم و قابلیت حمل بالای این مک بوک حتی می‌توان آن را سبک‌ترین لپ تاپ اپل دانست.

مک بوک ایر 13 اینچی MLY03 2022

 مک بوک ایر 13 اینچی MLY03 2022: مناسب استفاده روزمره و سبک ترین لپ تاپ اپل

مک بوک ایر 2022 مدل MLY03 ؛ سبک ترین مک بوک نقاط قوت
وزن: 1.29 کیلوگرم
  • عملکرد سریع
  • عمر باتری فوق‌العاده طولانی
  • صفحه‌کلید راحت با نور پس‌زمینه
  • وزن بسیار کم و باریک
  • پشتیبانی از انواع فرمان‌های چند لمسی سه و چهار انگشت
اندازه نمایشگر: 13.6 اینچ
وضوح تصویر: QHD، 1600*2560 پیکسل
کارت گرافیک: Integrated 10-core
پردازنده: Apple M2
ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی: 512 گیگابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 15 ساعت
پورت:

Display Port

دارای خروجی هدفون

دارای 2 عدد پورت 4.0 USB

 
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید مک بوک ایر 13 اینچی MLY03، با قابلیت حمل بالا کلیک کنید.

2.مک بوک پرو 16 اینچی مدل 2023 MRW13؛ جدیدترین مک بوک پرو با تعداد پورت بالا

مک بوک پرو 16 اینچی MRW13 جزو جدیدترین مدل های لپ تاپ اپل است که در صورت داشتن بودجه کافی و نیاز به پورت‌های بیشتر، می‌تواند ایده‌آل شما باشد. صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR جدید آن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز فوق‌العاده است. در ساخت این لپ تاپ از تراشه‌های جدید M3 Pro (گران‌تر از M2 Pro) استفاده شده که سرعت بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌کنند.

علاوه بر این اپل شارژ MagSafe، پورت HDMI و یک حافظه خوان SD را به مک بوک پرو بازگردانده است؛ به این معنی که برای اتصال به نمایشگر یا استفاده از حافظه خارجی نیازی به همراه داشتن دانگل USB-C ندارید. سایر تغییرات قابل‌توجه، شامل حذف نوار لمسی است که با کلیدهای فیزیکی F1-F12 جایگزین شده است. اپل همچنین وب کم داخلی این مک بوک را از 720p به 1080p افزایش داده است. 

مک بوک پرو 16 اینچی مدل 2023 MRW13
مک بوک پرو 2023 مدل MRW13 ؛ جدیدترین مک بوک اپل
مشخصات مک بوک پرو 16 اینچی MRW13  نقاط قوت
وزن: 2.14 کیلوگرم
  • به طرز شگفت‌انگیزی سریع
  • نمایشگر مینی ال‌ای‌دی زیبا
  • دارای استریو Dolby Atmos با 6 بلندگو
  • کیبورد مجهز به نور پس‌زمینه
  • پشتیبانی از فناوری True Tone (افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی ال‌سی‌دی)
اندازه نمایشگر: 16 اینچ
وضوح تصویر: Liquid Retina XD ، 3456*2234  پیکسل
کارت گرافیک: Integrated Apple-designed 18 core
پردازنده: Apple M1 Pro
ظرفیت حافظه رم: 18 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی: 512 گیگابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 17 ساعت 
 پورت:

HDMI

3 عدد پورت USB Type-C

دارای THUNDERBOLT 4

مجهز به کارت‌خوان SDXC

جک ورودی میکروفون و خروجی هدفون

 
برای مشاهده مشخصات فنی مک بوک پرو 16 اینچی اپل 2023 MRW13 و خرید آن با پردازنده‌ی سریع M3 Pro کلیک کنید.

3. مک بوک پرو 16 اینچی 2021  MK193؛ لپ تاپ اپل با سرعتی بی‌نظیر

این مک‌بوک پرو 16 اینچی هیولا دارای تراشه‌های M1 Pro یا M1 Max است که عملکرد شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد. این مدل که نسبت به مدل قبلی مبتنی بر اینتل ارتقا یافته است، دارای حاشیه‌های نازک‌تر است تا فضای بیشتری را به نمایشگرهای زیبای مینی LED Liquid Retina XDR اختصاص بدهد. همچنین از کنتراست و نرمی آن، به خصوص با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، شگفت‌زده خواهید شد.

این مک بوک تمامی پورت‌هایی را که حرفه‌ای‌ها نیاز دارند را در خود جای داده است. شما با خرید مک بوک پرو 16 اینچی یک وب کم 1080p، سه میکروفون بهبودیافته و یک سیستم بلندگوی شش نقطه‌ای را خواهید داشت. موارد گفته شده و باقی نقاط قوت این مک بوک اپل باعث شده است تا لقب سریع‌ترین و حرفه‌ای‌ترین لپ تاپ اپل به آن داده شود.

مک بوک پرو 2021 مدل MK193؛ جدیدترین لپ تاپ مک بوک
مشخصات لپ تاپ اپل مک بوک پرو 16 اینچی MK193 نقاط قوت
وزن: 1.6 کیلوگرم
  • نمایشگر زیبای Liquid Retina XDR
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • قابلیت شارژ سریع با آداپتور برق 96 واتی USB-C
  • پشتیبانی از فناوری ProMotion برای تغییر نرخ نوسازی تصویر
  • پشتیبانی از فناوری True Tone
  • پوشش فضای گسترده رنگی P3
  • استریو Dolby Atmos با 6 بلندگو
اندازه نمایشگر: 16.2 اینچ
وضوح تصویر: Liquid Retina XD , WQHD، 2234*3456 پیکسل
کارت گرافیک: Integrated
پردازنده: Apple M1 Pro
ظرفیت حافظه رم: 16 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 21 ساعت
پورت:

HDMI

3 عدد پورت USB Type-C

دارای THUNDERBOLT 4

مجهز به کارت‌خوان SDXC

 
برای مشاهده مشخصات سخت‌افزاری مک بوک پرو 16 اینچی اپل 2021 MK193 (حرفه‌ای‌ترین مک بوک) و خرید آن کلیک کنید.

4. مک بوک پرو 13 اینچی 2022 MNEH3؛ کوچکترین مک بوک با عمر باتری طولانی

مک بوک پرو 13 اینچی MNEH3 با چیپست M2، هر آنچه را که ما در مورد مک بوک ایر مبتنی بر M2 دوست داریم را می‌گیرد و سپس آن را یک یا دو درجه ارتقا می‌دهد. برای مثال، در تست باتری 16 ساعت و 32 دقیقه (2 ساعت بیشتر از مک بوک ایر) دوام آورد. همچنین روشنایی صفحه‌نمایش آن به وضوح بیشتر از ایر بود. ابعاد این مک بوک نیز به گونه‌ای است که می‌توان آن را در غیاب مک بوک 12 اینچی (عدم تولید) جزو کوچکترین مک بوک‌های حال حاضر دانست که با قابلیت حمل بالا کاملاً مناسب سفر است.

سایر امتیازات آن مواردی مانند صدای Dolby Atmos، بهبود کیفیت ویدئوی وب کم، صفحه‌نمایش رتینای واضح و پشتیبانی از برنامه iOS و iPadOS است، البته صفحه‌کلید جادویی را فراموش نکنید که تایپ کردن با آن لذتی واقعی دارد و در بخش بالای آن شاهد وجود تاچ بار هستیم که گویا آخرین مدل مبتنی بر این مشخصه است. حتی با وجود تجهیز مک بوک‌های پرو 14 و 16 اینچی به سری M1 Pro و M1 Max، این مدل 13 اینچی همچنان در دسترس است. 

مک بوک پرو 13 اینچی 2022 MNEH3
مک بوک پرو 2022 مدل MNEH3؛ بهترین مک بوک دنیا مناسب سفر
مشخصات فنی لپ تاپ پرو 13 اینچی MNEH3 نقاط قوت
وزن: 1.4 کیلوگرم
  • عمر باتری بسیار عالی 
  • قابلیت حمل آسان و جابه‌جایی مداوم
  • پشتیبانی کامل از انواع فرمان‌های چند لمسی تا فرمان‌های سه و چهارانگشتی
  • پشتیبانی از فناوری تکنولوژی TouchID
  • کیبورد با نور پس‌زمینه
  • دارای اسپیکرهای استریو داخلی با محدوده دینامیکی بالا
اندازه نمایشگر: 13 اینچ
وضوح تصویر: Retina 2K ، 1600*2560 پیکسل
کارت گرافیک: Integrated
پردازنده: Apple M2 
ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی:  256 گیگابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 17 ساعت
پورت:

دارای پورت USB Type-C

دارای Thunderbolt

دارای 2 عدد USB 4.0

 
برای مشاهده مشخصات کامل لپ تاپ اپل پرو 13 اینچی 2022 MNEH3 با میزان شارژدهی 17 ساعت کلیک کنید.

بهترین مک بوک های اپل بر اساس کاربرد

چه بخواهید از محیط ویندوزی به محیط macOS جابه‌جا شوید یا بخواهید محیط قدیمی macOS خود را ارتقا دهید، ما بهترین مک بوک های اپل را برای کارهای گرافیکی، ویرایش ویدئو، برنامه‌نویسی و ... در زیر گردآوری کرده‌ایم، پس در این بخش همراه ما باشید.

راهنمای خرید مک بوک
بهترین مک بوک های اپل برای انجام کارهایی از قبیل برنامه‌نویسی، گیمینگ، رندرینگ و ... استفاده می‌شوند.

5. مک بوک پرو 14 اینچی MNW93 2023؛ بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی و تریدینگ

مک بوک پرو 16 اینچی 2023 یک گزینه فوق‌العاده برای برنامه نویسی است. به طور کلی هرچه لپ‌تاپ قدرتمندتر باشد، در کامپایل و تست کد سریع‌تر عمل می‌کند و این می‌تواند سرعت کار شما را به شدت افزایش دهد؛ بنابراین داشتن یکی از بهترین پردازنده‌ها و رم سریع بسیار مهم است که این مک بوک دارای تمامی موارد گفته شده در بهترین حالت است. 

این لپ‌تاپ به خاطر استفاده از M2 Pro قدرتی خیره‌کننده، عمر باتری عالی و صفحه‌نمایش XDR با حداکثر روشنایی 1600 نیت را ارائه می‌دهد، صفحه‌نمایش آن نیز از زوایای مختلف قابل مشاهد است. اسلات کارت SD، یک درگاه HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 موجود در آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی تمام لوازم جانبی موردنیاز خود را به آن متصل کنید. به طور کلی این مک بوک برای اموری از قبیل تریدینگ، یادگیری ماشین، توسعه‌دهنده وب و ... مناسب است.

مک بوک پرو 14 اینچی MNW93 2023
اپل مک بوک پرو 2023 مدل MNW93 ؛ بهترین مک بوک برای برنامه نویسی و بهترین مک بوک برای ترید
ویژگی های لپ تاپ اپل پرو 16 اینچی MNW93
وزن: 2.15 کیلوگرم
اندازه نمایشگر: 16.2 اینچ
وضوح تصویر: Liquid Retina XD , 4K ، 3456*2234 پیکسل
کارت گرافیک: Apple M1 Pro 14 Core
پردازنده: Apple M2 Pro ,12-Core ,L3 Cache: 16MB
ظرفیت حافظه رم: 16 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی: 1 ترابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 22 ساعت
پورت:

دارای پورت HDMI،  3 عدد پورت USB Type-C، دارای 4 Thunderbolt، مجهز به کارت‌خوان SDXC

برای مشاهده کامل ویژگی های مک بوک پرو 16 اینچی اپل 2023 MNW93 مجهز به حافظه SSD و خرید آن کلیک کنید.

6. مک بوک پرو 16 اینچی MK193 2021؛ بهترین مک بوک برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

مک بوک های پرو اپل به دلیل کیفیت ساخت و طراحی و قدرت عالی، بین خلاقان و طراحان گرافیک بسیار محبوب هستند. مک بوک پرو 16 اینچی (2021) جایگزین مدل مجهز به اینتل مدل 2019، با تراشه‌های قدرتمند M1 Pro یا M1 Max اپل عرضه می‌شود که می‌تواند حتی پیچیده‌ترین وظایف طراحی گرافیکی را انجام دهد.

اپل همچنین در این مدل اندازه صفحه‌نمایش را کمی افزایش داده است و مجموعه‌ای عالی از پورت‌ها از جمله HDMI و اسلات کارت حافظه را اضافه کرده است که این مک بوک را به بهترین لپ تاپ اپل برای رندرینگ و کارهای گرافیکی تبدیل می‌کند. با این حال، نسبتاً بزرگ است که اگر به دنبال مک‌بوکی قابل‌حمل‌تر هستید، مدل 14 اینچی آن را بررسی کنید.

مک بوک پرو 16 اینچی MK193 2021
مک بوک پرو  2021 مدل MK193؛ مک بوک مناسب کارهای گرافیکی و رندرینگ
ویژگی مک بوک پرو 16 اینچی MK193
وزن: 1.6 کیلوگرم
اندازه نمایشگر: 16.2 اینچ
وضوح تصویر: Liquid Retina XD , WQHD، 2234*3456 پیکسل
کارت گرافیک: Apple M1 Pro 14 Core
پردازنده: Apple M1 , M1 Pro , 3.2GHz , Octa-Core ,L3 Cache: 24MB
ظرفیت حافظه رم: 16 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی:  یک ترابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 21 ساعت
پورت: دارای 3 عدد پورت USB Type-C، دارای 4 Thunderbolt، مجهز به کارت‌خوان SDXC
برای مشاهده ویژگی های مک بوک اپل پرو MK193 2021 مجهز به سخت‌افزار قدرتمند کلیک کنید.

7. مک بوک ایر 13 اینچی MGN63 2020؛ بهترین مک بوک دانشجویی و دانش‌آموزی

مک بوک ایر 13 اینچی ایر MGN63 حتی در عملکرد تک‌هسته‌ای با سیستم‌های پیشرفته اینتل رقابت می‌کند که با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به باقی مک بوک ها، ارزش خرید بالایی دارد. صفحه‌نمایش 13.3 اینچی رتینای آن یادداشت‌ها و ویدئوهای شما را با رنگ‌های درخشان با وضوح بالای 2560 در 1600 نمایش می‌دهد. دو پورت Thunderbolt 3 در کنار آن وجود دارد که به این معنی است که می‌توانید دستگاه خود را شارژ کنید و یک درایو خارجی یا دستگاه جانبی را هم‌زمان وصل کنید. 

به واسطه‌ی عدم وجود فن و شاسی باریک و سبک آن، وزنی حدود 1.3 کیلوگرم دارد که هنگام جابه‌جایی در محوطه دانشگاه یا مدرسه در طول روز، به هیچ وجه باعث اذیت شما نمی‌شود. همچنین با یک‌بار شارژ حدود 15 ساعت برای شما کار می‌کند؛ بنابراین مهم نیست که چقدر در مدرسه یا دانشگاه بمانید، چون باتری آن کاملاً پاسخگوی نیازهای شما است.

مک بوک ایر 13 اینچی MGN63 2020
مک بوک ایر 2020 مدل MGN63؛ لپ تاپ اپل مناسب دانشجویی و مک بوک برای مهندسی
مشخصات اصلی مک بوک ایر 13 اینچی MGN63
وزن: 1.29 کیلوگرم
اندازه نمایشگر: 13.3 اینچ
وضوح تصویر: QHD  , IPS Panel , LED-Backlit، 1600*2560 پیکسل
کارت گرافیک: 7core Apple-designed integrated GPU
پردازنده: Apple M1 , Octa-Core ,L3 Cache: 8MB
ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی: 256 گیگابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 15 ساعت
 پورت: Display Port، دارای پورت Thunderbolt، دارای 2 عدد پورت USB 4.0
برای مشاهده کامل ویژگی های مک بوک ایر 13 اینچی 2020 مدل MGN63 با ارزش خرید بالا کلیک کنید.

8. مک بوک پرو 14 اینچی 2023 MPHF3؛ بهترین مک بوک مناسب تدوین و ادیت ویدئو

مک بوک پرو 14 اینچی مدل MPHF3 صفحه‌نمایش مینی ال‌ای‌دی شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد که از حداکثر روشنایی 1600 نیت و طیف رنگی گسترده P3 پشتیبانی می‌کند و آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های ویرایش ویدئو در جهان با قابلیت حمل بالا تبدیل می‌کند. این مدل کاملاً بدون فن است و برای افرادی که دوست دارند در سکوت کار کنند یا حداقل نمی‌خواهند صدای لپ‌تاپشان شبیه موتور جت باشد، ایده‌آل است.

این مک بوک همچنین از تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max اپل، مشابه مدل 16 اینچی، بهره می‌برد که به این معنی است که عملکردی مشابه با لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر ارائه می‌دهد. در نتیجه، ویرایش ویدئوهای K8 در فاینال کات پرو یا پریمیر پرو (هر برنامه ویرایش ویدئو) سریع و آسان است. 

مک بوک پرو 14 اینچی 2023 MPHF3
مک بوک پرو 2023 مدل MPHF3؛ بهترین مک بوک تدوین
ویژگی های لپ تاپ مک بوک پرو 14 اینچی MPHF3 
وزن: 1.6 کیلوگرم
اندازه نمایشگر: 14.2 اینچ
وضوح تصویر: Liquid Retina XD , WQHD، 1964*3024 پیکسل
کارت گرافیک: Apple M2 Pro 16 Core
پردازنده: Apple M2 Pro 12 Core
ظرفیت حافظه رم: 16 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی: 1 ترابایت، SSD
شارژدهی باتری: حداکثر 17 ساعت
 پورت: دارای 3 عدد پورت USB Type-C، دارای 4 Thunderbolt، مجهز به کارت‌خوان SDXC، پورت HDMI
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید مک بوک ایر 14 اینچی 2023 MPHF3 با سیستم پردازشی قدرتمند کلیک کنید.

9. مک بوک پرو 14 اینچ MKGT3 2021؛ مک بوک مناسب گیم

خرید مک بوک پرو 14 اینچی 2021 می‌تواند یک انتخاب خوب برای گیمرها باشد؛ چرا که با ترکیب خوبی از ویژگی‌ها، قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. این مدل مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای اپل M1 Pro است که قابلیت ارتقا نیز دارد. همچنین دارای یک کارت گرافیک Apple M1 Pro با 14 هسته است. کناره‌های لپ‌تاپ دارای چهار پورت Thunderbolt 3، یک پورت صدا، یک نوار لمسی و تاچ آیدی است که تمامی اینها در وزنی حدود 2 کیلوگرم عرضه می‌شوند. 

البته باید بگوییم اگر به دنبال یک لپ تاپ که منحصرا برای گیم طراحی شده می‌گردید، بهتر است سری به صفحه اختصاصی لپ تاپ های گیمینگ ادبازار بزنید.

مک بوک پرو 2019 مدل MKGT3؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ اپل 
مشخصات اصلی مک بوک پرو 16 اینچی MKGT3
وزن: 1.6 کیلوگرم
اندازه نمایشگر: 14  اینچ
وضوح تصویر: Retina ، 3.024*1.964 پیکسل، نرخ به روز رسانی 120 هرتز
کارت گرافیک: Apple M1 Pro 14-Core
پردازنده: Apple M1 Pro 8-Core
ظرفیت حافظه رم: 16 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی:  1 ترابایت، SSD
پورت: دارای پورت  Thunderbolt، دارای پورت USB Type-C
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید مک بوک پرو 14 اینچی 2021 MKGT3، ایده‌آل برای کارهای پردازشی سنگین کلیک کنید.

خرید انواع مدل های مک بوک ایر و پرو

اگر تا این بخش از مقاله راهنمای خرید لپ تاپ مک بوک همراه ما بوده‌اید، پس با برترین مک بوک های موجود در بازار آشنا شده‌اید. حال اگر توانسته‌اید تصمیم نهایی خود را در ارتباط با خرید مک بوک بگیرید فقط کافی است دکمه ثبت سفارشتان را در سایت فروشگاه ادبازار (بهترین جا برای خرید مک بوک) فشار دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن محصول خود را به همراه گارانتی خرید در درب منزل دریافت کنید. برخی از مزایای خرید از فروشگاه ادبازار برای شما عبارت‌اند از:

  • امکان پیش سفارش کالا و در خواست خرید محصولات ناموجود
  • به روز بودن قیمت‌ در سایت و عدم نیاز به استعلام مجدد
  • اطمینان از خرید از تامین‌کننده‌ی رسمی با بهترین قیمت ممکن
  • امکان خرید اقساطی مطمئن با همکاری بیمه ملت، برای دارندگان کارت اعتباری این بیمه
  • امکان مشاوره رایگان و تخصصی با کارشناسان ادبازار پیش از تصمیم نهایی از طریق تماس یا چت آنلاین
  • ارائه‌ی گارانتی معتبر و ضمانت اصل بودن کالا
  • مهلت تست ۷ روزه
  • ارسال سریع سفارش بین ۱ تا ۳ روز

جمع‌بندی

در این مقاله از ادبازار راهنمایی خرید مک بوک پرو و ایر را داشتیم و متوجه شدیم که در خرید مک بوک باید به فاکتورهایی نظیر مقدار رم، حافظه، عمر باتری، پردازنده و ... توجه کنیم؛ همچنین برای آسان‌تر کردن انتخاب مدل متناسب با کارتان چند مدل از بهترین‌ها را معرفی و به صورت تخصصی بررسی کردیم. امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب، بهینه‌ترین تناسب را بین قیمت و عملکرد مک بوک انتخابی خود به دست آورید.

در پایان اگر هنوز مسئله‌ای برایتان مبهم است یا در انتخاب نهایی مردد هستید، می‌توانید سؤال، انتظارات، اولویت‌ها و بودجه مدنظر را در کامنت بنویسید تا متخصصان فروشگاه ادبازار پاسخگوی شما باشند؛ همچنین اگر تجربه‌ای مثبت یا منفی در استفاده از هر کدام از مدل‌های معرفی‌شده را دارید را در قسمت نظرات با دیگر کاربران در میان بگذارید تا در انتخاب بهتر یکدیگر را یاری کنیم.

برای مشاهده‌ی لیست قیمت و مشخصات لپ تاپ اپل به همراه گارانتی کلیک کنید.