بهترین لپ تاپ خانگی، اداری و مالتی مدیا + راهنمای کامل خرید

بهترین‌ها 22 تیر 1402 عماد نعمتی

بهترین لپ تاپ خانگی، اداری و مالتی مدیا + راهنمای کامل خرید

بهترین لپ تاپ خانگی در یک نگاه (۵ مدل)

اگر دانش نسبی در حوزه تکنولوژی دارید جدول زیر مناسب شماست تا خودتان بتوانید لپ‌تاپ‌ها را با هم مقایسه کرده و متناسب با نیازتان، گزینه‌ مناسب را انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ برای مصارف خانگی
برند مدل لینک خرید از ادبازار
لنوو IdeaPad 5 i5 قیمت IdeaPad 5 15IAL7 i5
لنوو V15 i5 قیمت لنوو V15 i5
ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ316 قیمت VivoBook 15 R1504VA-NJ316
ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117 قیمت ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117
ایسر Aspire 3 A315-59G-35XQ قیمت ایسر Aspire 3 A315-59G-35XQ

انتخاب از میان این مدل‌ها و خرید لپ تاپی که تمام خواسته‌های شما را برآورده سازد، نیازمند اطلاعات و دانش تخصصی است. به همین دلیل ما در ادامه مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب لپ تاپ مناسب مصارف خانگی را بررسی می‌کنیم و به نقاط قوت و ضعف هر کدام از مدل‌های بالا می‌پردازیم.

اگر فرصت کافی برای مطالعه و بررسی ندارید، مستقیما از متخصصان ما مشاوره رایگان بگیرید و همچنین از شرایط خرید اقساطی ادبازار مطلع شوید.
مشاوره رایگان ۰۲۱۴۵۳۲۴

مشخصات لپ تاپ خانگی

اگر به دنبال خرید لپ تاپ خانگی و مالتی مدیای خوب هستید، بهتر است لپ‌تاپ انتخابیِ شما حداقل مشخصات زیر را داشته باشد:

  • پردازنده: Core i3 یا Ryzen 5
  • صفحه نمایش: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ IPS
  •  رم: ۴ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: حافظه SSD به جای هارد دیسک (HDD) با ظرفیت حداقل ۲۵۶ گیگابایت
  • باتری: عمر باتری بیش از ۹ ساعت (اگر قصد دارید لپ‌تاپ را همراه خود به خارج از منزل یا محل کار ببرید.)
  • سیستم عامل: سیستم عامل ویندوز، مک‌بوک یا کروم‌؛ هر ۳ از قابلیت‌های بسیاری برخوردارند که انتخاب از بین آن‌ها، کاملا سلیقه‌ای است.

نکته: اگر می‌خواهید با خرید لپ‌تاپ یک تبلت هم داشته باشید، یک لپ‌تاپ ۲ در ۱ (تبدیل‌پذیر یا قابل جدا شدن که در عین حال تبلت نیز هست)، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.  

راهنمای خرید لپ تاپ خانگی و مالتی مدیا در ۵ مرحله

وقت آن رسیده هر یک از موارد فوق را که در انتخاب بهترین لپ تاپ برای مصارف خانگی گفتیم،  ریزتر و با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. مواردی که به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. انتخاب سیستم عامل از بین ویندوز، مک یا کروم
  2. تصمیم بگیرید که آیا یک لپتاپ ۲ در ۱ می‌خواهید یا خیر؟
  3. انتخاب اندازه صفحه نمایش مناسب
  4. بررسی کیبورد و تاچ‌پد
  5. انتخاب مشخصات فنی مورد نیاز لپ تاپ خانگی (پردازنده، رم، گرافیک و ...)

۱. انتخاب سیستم عامل: ویندوز، مک یا کروم؟

بیشتر لپ‌تاپ‌ها دارای یکی از ۳ سیستم عامل ویندوز، Chrome OS یا macOS (مخصوص مک‌بوک‌ها) هستند. ما در ادامه یک بررسی کامل از نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم آماده کرده‌ایم تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود.

سیستم عامل Windows (ویندوز ۱۱ یا ۱۰)

سیستم عامل انعطاف‌پذیر ویندوز، روی بیشتر لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شود. ویندوز ۱۱ که جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت است، در مقایسه با ویندوز ۱۰ تعدادی قابلیت جدید و بهبود در کارکرد ارائه کرده است مانند: بازنگری در رابط کاربری، فروشگاه جدید مایکروسافت، آپدیت Focus Sessions و حالت Do Not Disturb، بهبودهای قابل توجه در عملکرد و بهینه‌سازی باتری و ویژگی‌های مفیدی مانند Snap View و... .

به طور کلی لپتاپ‌های ویندوزی یک انتخاب عالی برای کاربری‌های خانگی، دانشجویی، انجام کارهای گرافیکی و حتی گیمینگ هستند.

دسکتاپ در ویندوز 11
ویندوز ۱۱، آخرین محصول شرکت مایکروسافت بعد از نسخه محبوب ویندوز ۱۰ است. 

سیستم عامل اپل macOS

شرکت اپل در سال ۲۰۰۱ اولین نسخه سیستم عامل خود یعنی Mac OS X (حرف X معادل عدد ۱۰ است) را ارائه کرد. این سیستم عامل به دلیل سادگی، ظاهر زیبا، تکنولوژی پیشرفته، داشتن برنامه‌های کاربردی مختلف و متنوع و از همه مهم‌تر امنیت بالا به سرعت میان کاربران محبوب شد. ویژگی‌هایی مانند Spotlight، iCloud و یکپارچگی سیستم عامل و سخت افزار لپ‌تاپ به مک کمک کرد تا توجه کاربران معمولی و حرفه‌ای را به یک اندازه جلب کند.

دسکتاپ در اپل macOS
بارزترین مشخصه سیستم عامل مک، تجربه کاربری خاص و منحصربه‌فرد آن است.

سیستم عامل کروم (Chrome OS)

Chrome OS سیستم عاملی است که بیشتر روی کروم‌بوک‌های (Chromebooks) ارزان‌قیمت مانند Samsung Chromebook 3 پیاده می‌شود. رابط کاربری کروم بوک با یک منوی برنامه و دسکتاپ با قابلیت جابجایی پنجره‌ها به شدت شبیه ویندوز شده، اما تمرکز اصلی هنوز هم روی مرورگر کروم (Chrome) است.

در حالی که کروم‌بوک‌های جدیدتر مانند Lenovo IdeaPad Duet 5 Chromebook  می‌توانند برنامه‌های اندرویدی را اجرا کنند، با این حال هنوز برای استفاده در فرم لپ‌تاپ بهینه نشده‌اند.  اگر به دنبال یک دستگاه برای گشت‌وگذار در اینترنت، چک کردن ایمیل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و چت آنلاین هستید، کروم‌بوک‌ها گزینه مناسبی هستند که قیمت پایینی هم دارند.

سیستم عامل کروم  (Chrome OS) در کروم بوک
سیستم عامل کروم بوک ساده و امن، اما محدودتر از ویندوز و macOS است.

۲. تصمیم بگیرید که آیا یک لپتاپ ۲ در ۱ می‌خواهید یا خیر؟

لپتاپ‌های ۲ در ۱ به طور کلی ۲ سبک مختلف دارند: سبک اول، لپتاپ‌های قابل تبدیل با مفصلی که ۳۶۰ درجه خم می‌شود تا حالت‌های مختلفی ایجاد کند و سبک دوم، دستگاه‌های قابل جدا شدن از صفحه نمایش که به طور کامل از کیبورد جدا می‌شوند و تجربه کاربری یک تبلت را ارائه می‌دهند. اگر به تبلت هم نیاز دارید، توصیه ما به شما خرید لپتاپِ ۲ در ۱ است.

۳. انتخاب اندازه صفحه نمایش مناسب لپ تاپ خانگی و اداری

ابتدا باید مشخص کنید قابل حمل بودنِ لپ‌تاپ‌ چقدر برایتان مهم است. هر چه اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد، لپ‌تاپ ابعاد و وزن بیشتری خواهد داشت. معمولاً لپتاپ‌ها بر اساس سایز صفحه نمایش‌شان به ۴ دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند:

صفحه نمایش ۱۱ تا ۱۲ اینچ

باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها با صفحه ‌نمایش ۱۱ تا ۱۲ اینچ هستند که حدود ۰.۹ تا ۱.۴ کیلوگرم وزن دارند.

صفحه نمایش ۱۳ تا ۱۴ اینچ

لپ‌تاپ‌های ۱۳ تا ۱۴ اینچی بهترین توازن بین قابلیت حمل و کارکرد را فراهم می‌کنند، به خصوص اگر لپ‌تاپی را انتخاب کنید که کمتر از ۱.۶ کیلوگرم وزن داشته باشد.

صفحه نمایش ۱۵ تا ۱۶ اینچ

پرطرفدارترین اندازه صفحه نمایش در میان لپ‌تاپ‌ها ۱۵ اینچ است که معمولاً وزنی معادل ۱.۶ تا ۲.۵ کیلوگرم دارد. اگر به یک صفحه نمایش بزرگ‌ نیاز دارید و نمی‌خواهید لپ‌تاپ‌تان را به‌طور مکرر با خود حمل کنید، این گزینه را برای خرید مد نظر قرار دهید.

صفحه نمایش ۱۷ اینچ

اگر لپ‌تاپ شما تمام روز روی میز اتاق یا محل کارتان قرار می‌گیرد، لپتاپ ۱۷ اینچی می‌تواند برای انجام کارهای حرفه‌ای یا حتی بازی نیاز شما را برطرف سازد.

۴. بررسی کیبورد و تاچ‌پد لپ تاپ خانگی

اگر لپ‌تاپی که به دنبال آن هستید، ارگونومی (Ergonomy) خوبی نداشته باشد، حتی مشخصات فنی بالا مثل پردازنده قوی و رمِ زیاد هم دیگر اهمیت ندارد. چون شما هنگام کار با لپ‌تاپ دچار مشکل خواهید شد. منظور از ارگونومی، طراحی شده طبق اصول فیزیولوژیکی و هماهنگ با بدن انسان است.

به این منظور اگر قصد دارید از لپ‌تاپ خود به‌صورت مداوم و برای کارهایی مثل تایپ یا برنامه‌نویسی استفاده کنید، مطمئن شوید فاصله بین کلیدهای روی کیبورد کافی بوده و کار با تاچ‌پد آن آسان است.

کیبورد و تاچ پد درمک بوک
 اگر کار تایپ، برنامه‌نویسی ساده یا تولید محتوا انجام می‌دهید، به راحتیِ کار با کیبورد توجه کنید.

۵. انتخاب مشخصات فنی مورد نیاز لپ تاپ خانگی

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی لپ‌تاپ مانند پردازنده، هارد دیسک، رم و کارت گرافیک می‌تواند حتی برای کاربرانی که در زمینه تکنولوژی کاربلد هستند، گیج‌کننده باشد. اما نگران نباشید ما در ادامه یک راهنمای ساده و کاربردی برای‌تان آماده کرده‌ایم:

پردازنده (CPU) لپ تاپ خانگی

پردازنده‌های i5 و i3 از شرکت اینتل گزینه‌های مناسبی برای یک لپ‌تاپ خانگی‌ هستند. پردازنده به عنوان مغز رایانه شما، تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد آن دارد. اما بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید، حتی مدل‌های کم‌هزینه هم می‌توانند برای شما کافی باشند. در ادامه مدل‌های مختلف پردازنده‌ها و عملکردشان را مرور می‌کنیم:

پردازنده‌های اینتل (Intel)

شرکت اینتل سال‌هاست که در زمینه تولید انواع پردازنده‌ها فعالیت می‌کند و محصولات زیادی را در این صنعت تولید کرده است. ۴ نوع متداول از پردازنده‌های اینتل که در اکثر لپ‌تاپ‌های بازار استفاده می‌شوند:

  1. پردازنده‌های Core (i3, i5, i7, i9)
  2. پردازنده‌های Xeon
  3. پردازنده‌های Pentium
  4. پردازنده‌های Celeron
پردازنده‌های Core i9 اینتل

 پردازنده‌های Core i9 عملکرد سریع‌تری نسبت به هر پردازنده دیگری دارند. این پردازنده‌ها فقط در لپ‌تاپ‌های پیشرفته، محل‌ کار و سیستم گیمرها قابل دسترس‌اند و به طور کلی برای کاربرانی که از برنامه‌های سنگین استفاده می‌کنند، مناسب هستند. به طور معمول، این پردازنده‌ها ۱۴ هسته دارند.

پردازنده‌های Core i7 اینتل

پردازنده‌ Core i7 نسبت به Core i9 یک پله پایین‌تر است. پردازنده‌هایی که پسوند آن‌ها به H ختم می‌شود مانند i7-10750H، بین ۱۰ تا ۱۴ هسته و بیشترین توان مصرفی را دارند که امکان بازی و کارایی سریع‌تری را به شما می‌دهند. همچنین، پردازنده‌هایی با پسوند P و U هم وجود دارند که توان و کارایی کمتری دارند.

پردازنده‌های Core i5 اینتل

 اگر به دنبال لپ تاپی معمولی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید، مدلی با پردازنده Intel Core i5 بخرید. این پردازنده‌ها دارای پسوند U یا H هستند، به طوریکه پردازنده‌های H (مانند Core i5 10300H) نسبت به U (مانند Core i5 10310U) قدرتمندترند و از طرفی، برق بیشتری هم مصرف می‌کنند.

پردازنده‌های Core i3 اینتل

 کارایی Core i3ها یک پله پایین‌تر از Core i5 ها است و همینطور قیمت آن‌ها هم ارزان‌تر است. با توجه به عملکردی که این پردازنده‌ها دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای لپ‌تاپ های خانگی به شمار می‌روند.

نکته مهم اول: تا کنون ۱۲ نسل از این پردازنده‌های اینتل تولید شده است. هر چقدر عدد نسل پردازنده بالاتر باشد، سرعت پردازش، تکنولوژی جدیدتر و معماری بهتری دارد. به عنوان مثال، نسل ۱۲ پردازنده Core i3 قدرتمندتر از نسل ۸ پردازنده Core i7 است.

نکته مهم دوم:  عددی که مقابل (i) نوشته می‌شود به معنای تعداد هسته CPU نیست! مثلا پردازنده Core i5 ۵ هسته ندارد و این یک اشتباه مصطلح است که عددِ مقابل (i) را اغلب تعداد هسته می‌دانند.

پردازنده اینتل
پردازنده‌های i5 و i3 از شرکت اینتل گزینه‌های مناسبی برای یک لپ‌تاپ خانگی‌اند.
پردازنده‌های Xeon اینتل

Xeon پردازنده‌های بسیار قدرتمند و گران‌قیمتی هستند که برای ورک‌استیشن‌های (Workstation) سنگین مناسب‌اند. اگر شما در حوزه مهندسی، مدلسازی ۳ ‌بعدی یا ویرایش ویدیو به صورت حرفه‌ای کار می‌کنید، ممکن است به Xeon نیاز داشته باشید.

پردازنده‌های Pentium/Celeron اینتل

پردازنده‌های Pentium/Celeron هنوز هم در لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر پیدا می‌شوند و عملکرد کندتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند، اما برای کارهای اصلی و روزمره خانگی شما مانند وبگردی، دیدن فیلم و ... می‌توانند گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای باشند. البته اگر بتوانید هزینه بیشتری پرداخت کنید، پیشنهاد ما تهیه پردازنده‌ Core i3 یا i5 است.

پردازنده‌های AMD رایزن (Ryzen)

پردازنده‌های جدید AMD برای رقابت با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل طراحی شده‌اند. طبق آمارهای جهانی، پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ عملکرد برابر یا بهتری از رقیب هم‌سطح خود یعنی برند اینتل دارند. با خرید لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده Ryzen، شما نه تنها عملکرد عالی و طول عمر باتری خوبی دریافت می‌کنید، بلکه معمولاً هزینه کمتری هم نسبت به لپ‌تا‌پ‌هایی با پردازنده Intel می‌پردازید.

رم (RAM) لپ تاپ خانگی

برخی لپ‌تاپ‌های اداری و مالتی‌مدیا فقط با ۴ گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شوند، اما بهتر این است که حداقل ۸ گیگابایت رم در هر سیستم (حتی خانگی) وجود داشته باشد و اگر بتوانید تنها کمی بیشتر هزینه کنید، ۱۶ گیگابایت رم هم ایده‌آل خواهد بود. البته رم اکثر لپ‌تاپ‌ها قابل ارتقا است و شما می‌توانید پس از مدتی آن را افزایش دهید. 

رم (ram)
رم‌ ۸ گیگابایت DDR4 بهترین انتخاب برای یک لپ‌تاپ خانگی و مالتی مدیا است.

حافظه داخلی لپ تاپ خانگی (SSD یا HDD)

 به همان اندازه که پردازنده در سرعت و عملکرد لپ‌تاپ‌ مهم است، درایو ذخیره‌سازی یا همان حافظه داخلی لپ تاپ هم تاثیر زیادی در عملکردِ خوبِ آن دارد. اگر نیازی به ذخیره‌سازی فایل‌های حجیم ندارید و می‌توانید هزینه بیشتری کنید، یک لپتاپ با درایو حالت جامد (SSD) بجای یک درایو سخت (HDD) بخرید.

در این صورت شما لپ‌تاپی با حداقل ۳ برابر سرعتِ بیشتر خواهید داشت. هم‌چنین می‌توانید در کنار آن یک هارد اکسترنال هم تهیه کنید تا نگرانی بابت ذخیره کردن فایل‌هایتان نداشته باشید.

برای مشاهده لیست قیمت و خرید هارد اکسترنال از ادبازار با تضمین اصالت کالا کلیک کنید.

نمایشگر لپ تاپ خانگی

برای لپ تاپ خانگی بهتر است دستگاهی با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ یا همان Full HD بخرید. متأسفانه برخی از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت خانگی و مالتی مدیا هنوز دارای نمایشگرهای ۱۳۶۶ × ۷۶۸ هستند، اما چون هر چه تعداد پیکسل های صفحه نمایش بیشتر باشد، شما تصویر را با وضوح بیشتری می‌بینید، رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ انتخاب بهتری است.

باتری لپ تاپ خانگی

اگر در خانه قصد دارید لپ‌تاپ‌تان را روی زانوی خود بگذارید یا آن را با خود به محل کار و بیرون ببرید، به حداقل ۷ تا ۹ ساعت طول عمر باتری نیاز خواهید داشت.

کارت گرافیک لپ تاپ خانگی

برای لپ تاپ کاربری خانگی و مالتی مدیا کارت گرافیک‌های یکپارچه به‌ویژه گرافیک جدید اینتل یعنی Iris Xe مناسب هستند. بهتر است به‌جای هزینه روی کارت گرافیک‌های گران‌قیمت‌تر، روی رم و پردازنده‌ی بهتر سرمایه‌گذاری کنید.

نکته: اگر گیمر هستید، اشکال و طرح‌های ۳ بعدی می‌سازید یا ویدیوهایی با کیفیت بالا تدوین می‌کنید، داشتن یک پردازنده گرافیکی مجزا Nvidia یا AMD برای شما ضروری است.

بهترین لپ تاپ های خانگی

حال که با انواع فاکتورهای تعیین‌کننده در انتخاب لپ‌تاپ مناسب خانگی آشنا شدید، به معرفی بهترین مدل‌ها از برترین برندهای دنیا یعنی ایسوس، لنوو و ایسر به همراه جدول مشخصات و بررسی نقاط قوت و ضعف هر کدام می‌پردازیم.

۱. لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 i5

اولین گزینه ما، یکی از بهترین مدل‌های سری IdeaPad شرکت لنوو (Lenovo) است. این لپ‌تاپ دارای پردازنده Intel Core i5 (1235U) نسل 12 است و برای انجام کارهای عادی و روزمره مانند وبگردی، ارسال و دریافت ایمیل و کار با نرم‌افزارهای سبکِ تولید محتوا عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. همچنین این محصول از گرافیک مجزای 2 گیگابایت مدل MX550 بهره می‌برد و برای ویرایش تصاویر و بازی‌های عادی مناسب است.  

لپ تاپ لنوو ideapad 3 core i3
وزن لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 5 i5 ۱.۷ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 i5 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لنوو IdeaPad 5 i5
پردازنده (CPU) اینتل Core i5
رم (RAM) ۱۶ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) MX550
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ – ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰
هارد دیسک ۵۱۲ ترابایت SSD

نقاط قوت لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 i5

  • قیمت مناسب
  • وزن کم و قابل حمل
  • عمر باتری مناسب
  • رم بسیار مناسب و سریع (با قابلیت ارتقا)
  • عملکرد مناسب برای کاربری های پایهای مانند وبگردی، مشاهده فیلم و ...
  • ظرفیت ذخیره سازی مناسب
  • مجهز به کارت گرافیک مجزا برای استفاده از برنامه های گرافیکی

نقاط ضعف لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 i5

  • صفحه نمایش با کیفیت متوسط
  • تصویر کم نور وب کم
  • انتخابهای محدود در اتصالات (نداشتن ورودی Ethernet)
برای خرید لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 i5 از ادبازار با قیمت مناسب کلیک کنید

۲. لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ319

ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ319 را می‌توان بهترین لپ تاپ خانگی با قیمت مناسب دانست. این لپ‌تاپ دارای سیستم عامل ویندوز ۱۱، صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده اینتل 1355UCore i7- با حافظه رم ۸ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD است.

 

لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 R565EP-EJ627
وزن لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ316 تقریبا ۱.۸ کیلوگرم است.

 مشخصات کلی لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ319 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ319
پردازنده (CPU) اینتل Core i7
رم (RAM) ۸ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) Iris Xe Graphics Intel 
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ – ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰
هارد دیسک ۵۱۲ گیگابایت SSD
 

نقاط قوت لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ319

  • طراحی جذاب و باریک با وزن کم
  • دارای صفحه نمایش با کیفیت و وضوح خوب
  • صدای بلند و خروجی صدای باکیفیت مناسب تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی
  • دارای پردازنده Intel Core i5 جهت اجرای کارهای روزانه و خانگی
  • حافظه داخلی با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • باتری با عمر طولانی که تا ۹ ساعت استفاده را ممکن می‌سازد.

نقاط ضعف لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ319

  • نداشتن ورودی Ethernet
  • پشتیبانی نکردن از Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.1
  • نداشتن کارت گرافیک مجزا
برای خرید لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 R1504VA-NJ319 از ادبازار به صورت اقساطی کلیک کنید.

۳. لپ تاپ لنوو V15 i5

لنوو V15 i5 برای انجام کارهای روزمره مانند گشت‌وگذار داخل وب، ارسال ایمیل و ... طراحی شده است. این لپ‌تاپ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ اجرا می‌شود و باتری آن تا ۶ ساعت عمر می‌کند.

لنوو V15 i5 صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ضدتابش با وضوح ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل دارد و برای ذخیره‌سازی اطلاعات، از یک هارد SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت استفاده می‌کند.

لپ تاپ لنوو V15 i3
وزن لپ تاپ لنوو V15 i5 ۱.۷ کیلوگرم است.

مشخصات کلی لپ تاپ لنوو V15 i3 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ لنوو V15 i5
پردازنده (CPU) اینتل Core i5
رم (RAM) ۸ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) Geforce MX350 2GB 
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ – ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰
هارد دیسک  ۲۵۶ گیگابایت SSD

نقاط قوت لپ تاپ لنوو V15 i5

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • ظاهری زیبا و جذاب با طراحی ساده و شیک
  • دارای صفحه نمایش ضدتابش با وضوح خوب
  • هارد دیسک با ظرفیت بالا برای ذخیره‌سازی اطلاعات
  • دارای پورت‌های USB 3.1 و 2.0، بلوتوث، WiFi و LAN برای اتصال به اینترنت و دستگاه‌های دیگر
  • پردازنده قوی و امکان ارتقاء حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت
  • دارای حافظه گرافیکی جداگانه

نقاط ضعف لپ تاپ لنوو V15 i5

  • نمایشگر با وضوح پایین و کیفیت تصویر متوسط
  • نداشتن کارت‌خوان SD و درایو نوری 
برای خرید لپ تاپ لنوو V15 i5 از ادبازار با شرایط اقساطی آسان کلیک کنید.

۴. لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117

ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117 با پردازنده اینتل Core i5-1235U، ۸ گیگابایت حافظه رم، بدون هارد دیسک HDD و حافظه ssd با ظرفیت 512 گیگابایت عرضه شده است. این لپتاپ دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی با وضوحFull HD  و همچنین دارای کارت گرافیک اینتل Iris Xe Graphics و باتری ۲ سلولی لیتیوم-پلیمری است.

این لپتاپ مناسب کاربری روزمره و دارای ظاهری زیبا و جذاب با طراحی ساده و در عین حال شیک است. همچنین وزن کم و ابعاد کوچک، آن را به یک لپ‌تاپ قابل حمل برای کاربران تبدیل کرده است.

لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117
وزن لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117 ۱.۵ کیلوگرم است.

مشخصات لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117
پردازنده (CPU) اینتل Core i5
رم (RAM) ۸ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA) Iris Xe Graphics
صفحه نمایش ۱۶ اینچ – 1080×1920
هارد دیسک ۵۱۲ گیگابایت SSD 
 

 نقاط قوت لپ تاپ ایسوسVivobook 16 R1605ZA-MB117

  • ظاهری زیبا و جذاب با طراحی ساده و شیک
  • دارای پردازنده اینتل
  • صفحه نمایش با وضوح Full HD با کیفیت تصویر بالا
  • قابلیت ارتقای رم و حافظه

نقاط ضعف لپ تاپ ایسوس Vivobook 16 R1605ZA-MB117

  • کارت گرافیک مجزا برای بازی‌های سنگین ندارد.
  • باتری ۲ سلولی لیتیوم-پلیمری کمی ضعیف است و می‌تواند برای استفاده طولانی مدت محدودیت ایجاد کند.
برای خرید لپ تاپ ایسوس VivoBook 14 R465EA از ادبازار با مهلت تست ۷ روزه کلیک کنید.

۵. لپ تاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ

لپ‌تاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ دارای پردازنده Intel Core i3 با فرکانس پردازش ۲.۴ گیگاهرتز است. این لپ‌تاپ با بدنه‌ای زیبا و خوش‌ساخت طراحی شده و همچنین دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه SSD است.

لپ تاپ Acer  Aspire 3 A315-59G-35XQ
وزن لپ‌تاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ  ۲.۱ کیلوگرم است.

مشخصات لپتاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات لپتاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ
پردازنده (CPU) اینتل Core i3
رم (RAM) ۴ گیگابایت DDR4
کارت گرافیک (VGA)  Geforce MX550
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ – ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰
هارد دیسک 256 گیگابایت SSD
 

نقاط قوت لپ تاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ

  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا و شیک
  • دارای پردازنده با فرکانس پردازش بالا
  • کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce MX550 با حافظه ۲ گیگابایت

نقاط ضعف لپ تاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ

  • نبود پورت USB-C
  • باتری نه چندان قوی
  • وزن بالاتر نسبت به رقبای خود
برای خرید لپ تاپ Acer Aspire 3 A315-59G-35XQ با ضمانت اصالت کالا از ادبازار کلیک کنید.

جمع بندی

آنچه در این مقاله از ادبازار خواندیم:

  • حداقل مشخصات لپ تاپ خانگی: پردازنده Core i3 یا Ryzen 5، ۴ گیگابایت رم و حافظه SSD ۲۵۶ گیگابایت
  • هنگام انتخاب لپ‌تاپ مناسب برای مصارف خانگی بهتر است روی رم، پردازنده و حافظه سرمایه‌گذاری بیشتری کنید.
  • اکثر لپ‌تاپ‌های اداری و مالتی مدیا کارت گرافیک یکپارچه دارند که همین مسئله سبب می‌شود گزینه خوبی برای بازی یا کارهای سنگین نباشند.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در انتخاب لپ‌تاپ مناسب خود دارید، می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا با متخصصان ما به شماره 02145324 تماس بگیرید تا به صورت رایگان شما را راهنمایی کنیم.

برای مشاهده لیست کامل لپ تاپ های خانگی و اداری در ادبازار و خرید با شرایط اقساطی آسان کلیک کنید.