محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G | لپ‌تاپ همه‌کاره ایسر!

نقد و بررسی 13 دی 1397 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G | لپ‌تاپ همه‌کاره ایسر!

یکی از لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا با کیفیت و خوش‌ساخت شرکت تایوانی ایسر، E5-553G از سری E این شرکت، نام دارد. این لپ‌تاپ که در رده لپ‌تاپ‌های خانواده Aspire شرکت ایسر (Acer) قرار می‌گیرد، با سخت‌افزاری مناسب و قیمت رقابتی وارد بازار شده است. این لپ‌تاپ 15.6 اینچی با صفحه‌نمایش با کیفیت بسیار بالا Full HD و روکش مات عرضه شده است از همین رو تماشا فیلم و کار کردن با صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ Aspire E5-553G می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

ایسر برای پردازش اطلاعات در لپ‌تاپ Aspire E5-553G از پردازنده قدرتمند و کم‌مصرف شرکت AMD، یعنی Bristol Ridge با شماره مدل FX-9800 و سرعت پردازنده 2.7 گیگاهرتز استفاده کرده است که نه‌تنها برای پردازش امور ساده مناسب است، بلکه می‌تواند شما را در عملیات‌های سنگین‌تر پردازشی نیز همراهی کند. در کنار این پردازنده قدرتمند، ایسر از کارت گرافیک پیشرفته شرکت AMD استفاده کرده است. کلیه امور پردازش تصویر در لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G توسط کارت گرافیک Radeon R8 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5، انجام می‌شود. همچنین ایسر در این لپ‌تاپ برای افزایش بازدهی سخت‌افزار از یک حافظه رم با ظرفیت 8 گیگابایت استفاده کرده است که کاملاً با پردازنده و سخت‌افزار هماهنگی دارد. در صورتی هم که به حافظه بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید ظرفیت حافظه رم این لپ‌تاپ را تا 32 گیگابایت افزایش دهید.

در مجموع لپ‌تاپ E5-553G شرکت ایسر از سری Aspire به‌خوبی توانسته نیازهای شما را در بخش فنی پاسخ دهد. این لپ‌تاپ با کیفیت، از پس ساده‌ترین کارهای روزانه مانند وب‌گردی، کار با نرم‌افزارهای ساده مانند آفیس تا کارهای حرفه‌ای‌تری مانند طراحی گرافیک، برنامه نویسی، نقشه‌کشی و... بر می‌آید و می‌تواند همراه بسیار خوبی برای شما باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G

 

طراحی و کیفیت ساخت ‌لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G

شرکت ایسر همانند شرکت لنوو (Lenovo) برای کاهش هزینه‌های خود در سری لپ‌تاپ‌های اقتصادی از بدنه‌های پلاستیکی استفاده می‌کند. جنس بدنه لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G به‌صورت کامل از پلاستیک است. اما به‌دلیل استفاده از پلاستیک فشرده در ساخت، با لپ‌تاپ محکم و با دوامی طرف هستیم. استفاده از پلاستیک فشرده در ساخت بدنه این لپ‌تاپ باعث شده خیلی با لپ‌تاپ سنگینی طرف نباشیم. وزن این لپ‌تاپ با توجه به ابعاد و سایز صفحه‌نمایش بسیار مناسب است. لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-553G با ابعادی معادل 2.9 × 25.9 × 38.1 سانتی‌متر، 2.4 کیلوگرم وزن دارد. وزن لپ‌تاپ ایسر برای این رده کاربری لپ‌تاپ با این اندازه صفحه‌نمایش کاملاً متناسب بوده و می‌توانید به‌راحتی لپ‌تاپ را در کیف و کوله همراه خود داشته باشید. همانند لپ‌تاپ‌های ایسوس (Asus)، شرکت ایسر در طراحی بدنه خارجی لپ‌تاپ از الگو و شیار‌هایی مانند‌ لپ‌تاپ‌های فلزی استفاده کرده است که باعث می‌شود، لپ‌تاپ جلوه درخشان‌تری به‌خود بگیرد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

پورت‌ها و بلندگوها

لپ‌تاپ Aspire E5-553G، مجموعه کاملی از پورت‌ها و اتصالات را در اختیار شما قرار می‌دهد. شرکت ایسر از تمامی پورت‌های موجود برای این لپ‌تاپ استفاده کرده است و این مورد باعث شده که دیگر نیازی به کابل و یا مبدل اضافی نداشته باشید. بر رو لبه سمت راست لپ‌تاپ ایسر E5-553G علاوه بر ورودی کابل برق لپ‌تاپ، درایو نوری DVD-RW، یک پورت USB 2.0 و جک 3.5 ملیمتری هدفون را مشاهده می‌کنید. در سمت دیگر این لپ‌تاپ شاهد انواع مختلفی از پورت‌ها هستیم. بر روی لبه سمت چپ لپ‌تاپ علاوه بر قفل کنسینگتون (که برای اتصال لپ‌تاپ به یک قفل رمزدار استفاده می‌شود) و خروجی فن لپ‌تاپ، به‌ترتیب شاهد، یک پورت USB Type-C، ورودی کابل LAN، خروجی تصویر VGA، خروجی تصویر HDMI، و دو عدد پورت USB 3.0 به‌چشم می‌خورد. علاوه بر لبه‌های سمت راست و چپ، بر روی لبه جلویی لپ‌تاپ هم محل قرارگیری کارت‌خوان SD است. همچنین چراغ‌های نشان‌گر وضیت لپ‌تاپ هم بر روی همین لبه جلویی قرار گرفته‌اند. با توجه به این قسمت متوجه خواهید شد که ایسر در لپ‌تاپ Aspire E5-553G خود از تمامی پورت‌های ضروری بر روی لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده است. تنوع کامل پورت‌ها و به‌کارگیری از پورت جدید USB Type-C از مزیت‌های این لپ‌تاپ به‌حساب می‌آید.

لپ‌تاپ مدل Acer Aspire E5-553G یک سیستم صوتی پخش صدای دالبی (Dolby) دارد. بلندگو این لپ‌تاپ درست در زیر پنل داخلی لپ‌تاپ قرار گرفته است و کیفیت صدای مناسبی برای پخش موزیک در یک اتاق دارد. اما برای گوش دادن به صدای بلندتر و با کیفیت‌تر می‌توانید از اسپیکر جداگانه و یا هدفون استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G

 

صفحه‌نمایش و کیبورد

لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-553G یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی دارد. این صفحه‌نمایش بزرگ از پنل کم‌مصرف TFT استفاده می‌کند. همچنین ایسر در این مدل خاص از روکش مات بر روی این صفحه‌نمایش استفاده کرده است که باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی با آن در محیط‌هایی با شرایط نوری قوی، مانند زیر آفتاب، کار کنید. این صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD رزولوشنی معادل 1920x1080 دارد که تماشا فیلم در این لپ‌تاپ را بسیار لذت‌بخش می‌کند. شما با خرید لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-553G می‌توانید علاوه بر انجام کارهای روزانه، با کیفیت بالا به تماشا فیلم بنشینید. همچنین برای برقراری تماس‌های تصویری، ایسر از یک وب‌کم با کیفیت بسیار خوب HD استفاده کرده است. معمولاً در لپ‌تاپ‌هایی با این رده کاربری، مخصوصاً در لپ‌تاپ‌های ایسوس، شاهد استفاده از وب‌کم VGA بودیم اما در لپ‌تاپ Aspire E5-553G از بهترین نوع وب‌کم استفاده شده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G

 

کیبورد لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G یک کیبورد استاندارد از نوع جزیره‌ای است. کلیدهای این لپ‌تاپ با اندازه و فاصله منظم از هم بر روی پنل داخلی قرار گرفته‌اند. علاوه بر کلیدهای اصلی کیبورد، این لپ‌تاپ دارای بخش کلیدهای ماشین‌حساب (اعداد) است و می‌توانید به‌راحتی با آن کارهای مربوط به حسابداری و حساب‌رسی را انجام دهید. برای راحتی بیشتر شما هنگام تایپ، ایسر تمامی کلیدهای اصلی را یک سطح پایین‌تر از سطح پنل داخلی لپ‌تاپ قرار داده است. با این کار در هنگام تایپ، انگشت شما بهتر بر روی کلیدها قرار گرفته و تجربه تایپ بهتری خواهید داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 نکته مهم برای خرید لپ تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ تاپ

لازم به‌ذکر است که کلیدهای این لپ‌تاپ به نور پس‌زمینه مجهز نشده‌اند. در قسمت استراحت‌گاه دست، زیر کلیدهای کیبورد، تاچ‌پد لپ‌تاپ Aspire E5-553G قرار گرفته است. تاچ‌پد این لپ‌تاپ در وسط قسمت استراحت‌گاه نیست و متمایل به سمت چپ تعبیه شده است. خوشبختانه در این لپ‌تاپ شاهد یک تاچ‌پد بزرگ و یک‌تکه هستیم. یک‌تکه بودن تاچ‌پد این اجازه را به‌شما می‌دهد که با سرعت و لذت‌ بیشتری با آن کار کنید و نیاز به ماوس برای کارهای ساده خود نداشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

ایسر در این لپ‌تاپ Aspire E5-553G برای پردازنده و کارت گرافیک از شرکت AMD کمک گرفته است. پردازنده این لپ‌تاپ از نوع Bristol Ridge با شماره مدل FX-9800 است. این مدل پردازنده AMD که مصرف باتری بسیار خوبی دارد، سرعتی معادل 2.7 گیگاهرتز را اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در هنگام عملیات و پردازش‌های سنگین با فعال شدن حالت توربو (Turbo Boost) سرعت پردازنده تا 3.6 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. برای پردازش اطلاعات تصویری هم مجدد شاهد کارت گرافیکی از شرکت AMD هستیم. وظیفه پردازش گرافیکی لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-553G بر عهده کارت گرافیک AMD Radeon R8 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 است. برای تکمیل شدن سیستم سخت‌افزاری این لپ‌تاپ ایسر از یک حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 استفاده کرده است. حافظه رم این لپ‌تاپ قابل ارتقاء است و می‌توانید آن را تا سقف 32 گیگابایت افزایش دهید. با توجه به سیستم سخت‌افزاری این لپ‌تاپ شما می‌توانید به‌راحتی به‌تمامی کارهای روزانه خود برسید. لپ‌تاپ Aspire E5-553G همچنین قادر است که شما را در کارهای حرفه‌ای‌تری مانند طراحی گرافیک، انیمیشن، تدوین ویدیو، نقشه‌کشی و برنامه نویسی همراهی کند. همچنین می‌توانید بازی‌های ساده‌تری از لحاظ گرافیک را هم با این لپ‌تاپ به‌راحتی تجربه کنید. با امکان ارتقاء حافظه رم این لپ‌تاپ، می‌توانید قدرت پردازشی این لپ‌تاپ را افزایش داده و بهترین عملکرد را از آن انتظار داشته باشید.

ایسر در لپ‌تاپ Aspire E5-553G خود از هارد دیسک یک ترابایتی استفاده کرده است. با توجه سیستم سخت‌افزاری و رده کاربری لپ‌تاپ انتخاب این هارد دیسک کاملاً مناسب است. با توجه به هارد یک ترابایتی نیازی به فضای اضافی ندارید اما در صورت نیاز می‌توانید از هارد دیسک اکسترنال نیز استفاده کنید.

باتری لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-553G یک باتری 4 سلولی از نوع لیتیوم‌-یون با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر است که شارژدهی حداقل 4 ساعته را برای لپ‌تاپ به‌همراه دارد که برای لپ‌تاپی با این سطح قدرت پردازشی بسیار مناسب می‌باشد. ایسر در این لپ‌تاپ از سری پردازنده‌های کم‌مصرف شرکت AMD استفاده کرده است و این مورد به همراه استفاده از پنل TFT نمایشگر، از دلایل شارژدهی خوب این لپ‌تاپ هستند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G

 

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-553G لپ‌تاپی مناسب در رده کاربری مالتی‌مدیا است. با اینکه بدنه لپ‌تاپ از جنس پلاستیک است اما با طرح و الگویی مشابه لپ‌تاپ‌های فلزی عرضه شده که است که باعث شده بدنه جلوه خاصی به‌خود بگیرد. ایسر در این لپ‌تاپ از پورت‌ها و اتصالات کاملی استفاده کرده است و شما هیچ مشکلی بابت اتصال موبایل و دستگاه‌های دیگر به لپ‌تاپ را ندارید. همچنین استفاده از پورت جدید USB Type-C باعث شده نگرانی از بابت اتصال گجت‌های جدیدتر به لپ‌تاپ را نداشته باشید. استفاده از صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD هم باعث شده بتوانید با کیفیت بسیار عالی با لپ‌تاپ کار کنید و فیلم تماشا کنید. به‌غیر از این بخش‌ها، لپ‌تاپ Aspire E5-553G از سخت‌افزار قدرتمند شرکت AMD استفاده می‌کند که می‌توانید روی آن برای انجام تمامی کارهای روزانه، عمومی و حتی کارهای حرفه‌ای‌تری مانند طراحی گرافیک، حساب باز کنید. هارد دیسک 1 ترابایتی و همچنین شارژدهی خوب باتری، از دیگر ویژگی‌های مثبت لپ‌تاپ ایسر Aspire E5-553G است. قیمت لپ‌تاپ Aspire E5-553G هم می‌تواند آخرین مورد قابل بحث باشد. قیمت لپ‌تاپ ایسر در مقایسه با قیمت لپ‌تاپ‌های سایر برندها بسیار مناسب بوده و با توجه به هزینه‌ای که برای لپ‌تاپ Aspire E5-553G، مطمئن باشید، بهترین عملکرد را هم می‌توانید از آن انتظار داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD
  • پورت‌ها و اتصالات کامل
  • استفاده از پردازنده کم‌مصرف AMD Bristol Ridge
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • هارد دیسک 1 ترابایتی

 

نکات منفی

  • بلندگو می‌توانست بهتر باشد.

 

بررسی لپ‌تاپ Acer Aspire E5-553G