رونمایی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو توسط گوگل

اخبار روز تکنولوژی 12 مهر 1402 نگار سلیمانی

رونمایی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو توسط گوگل

بررسی پیکسل ۸ پرو اولین گوشی جهان مجهز به Custom Generative AI

Pixel 8 Pro اولین گوشی جهان است که در خود دستگاه هوش مصنوعی مولد سفارشی (Custom Generative AI) دارد. این به زبان ساده‌تر یعنی، گوشی شما خودش یک چت جی پی تی است :)

رونمایی گوگل از گوگل پیکسل ۸
رونمایی گوگل از پیکسل 8

کاربردهای هوش مصنوعی در گوشی پیکسل ۸ پرو

  • با Zoom Enhance به بهبود تصویر در حین زوم کمک می‌کند.
  • ریکوردرِ دستگاه با On-Device Summarizations خود، نکات مهم جلسات یا ارائه‌ها را خلاصه‌برداری کرده و فقط در چند لحظه به شما تحویل می‌دهد.
  • با اجرای مستقیم مدل‌های پایه گوگل (Google's foundation models) روی دستگاه، هوش مصنوعی تجربه بسیار شخصی‌تری برای شما فراهم می‌کند، بدون اینکه به فضای ابری دسترسی داشته باشد.
  • برای تصاویری که می‌خواهید منتشر کنید به کمک Google Bard (هوش مصنوعی گوگل) کپشن‌نویسی می‌کند.
رنگ بندی سری پیکسل ۸ گوگل
رنگ بندی سری پیکسل ۸ گوگل

اولین دستیار هوشمند مجهز به Google Bard

گوشی گوگل پیکسل ۸  برای اولین بار یک دستیار هوشمند را با هوش مصنوعی مولد ترکیب کرده و Google Assistant with Bard را معرفی کرده که نتیجه‌اش فوق العاده است. 

دستیار هوشمند شما در گوشی پیکسل ۸ می‌تواند اطلاعات را از Gmail، Photos، Maps و موارد دیگر جمع‌آوری کرده و تفسیر نماید. سپس به سوالات شخصی که از شما پرسیده می‌شود، پاسخ‌های طبیعی ‌دهد تا سریعتر بتوانید به دوستان خود جواب بدهید. 

مثال استفاده از Google Brad در گوگل پیکسل ۸ پرو

به عنوان مثال از این دستیار هوشمند می‌توانید برای برنامه‌ریزی یک تعطیلات آخر هفته با دوستان یا رفتن به مهمانی استفاده کنید. دستیارتان با دسترسی به دیتای شما و گوگل، در مورد اینکه چه جاهایی طبق سلیقه همه دوستان است یا از کدام مسیر می‌توان به مهمانی رسید، می‌تواند پاسخ‎‌های دقیقی بدهد.

گوگل پیکسل 8 با تراشه Tensor G3 مقاله‌هایتان را با صدای بلند برای شما می‌خواند

گوگل پیکسل 8 پرو می‌تواند با تراشه Tensor G3  به‌ عنوان مترجمی عمل کند که به‌طور خودکار بین بلندگوها جابه‌جا می‌شود. وقتی می‌خواهید مقاله‌ای را از یک صفحه وب بخوانید، اما نمی‌توانید به صفحه‌نمایش نگاه کنید، Pixel می‌تواند مقالات شما را با صدای بلند برایتان بخواند. حتی می‌توانید از آن بخواهید که آنها را به زبان دیگری ترجمه کرده و بعد بخواند.

پیکسل 8 صفحات وب را برایتان میخواند
گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو صفحات وب را برایتان میخواند

دوربین های گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو

هر دوربین در گوشی گوگل پیکسل 8 پرو ارتقا یافته است:

  • سنسور اصلی جدید با عملکرد بهتر در نور کم
  • یک Ultrawide جدید با قابلیت های ماکرو بهتر
  • تله فوتو جدید با بهبود چشمگیر در نور کم
  • دوربین جلو فوکوس با خودکار 

همچنین برای عکاسی حرفه‌ای تنظیمات ISO، سرعت شاتر، فوکوس و موارد دیگر نیز در دسترس هستند. نکته: شما می‌توانید عکس‌ها را به صورت RAW ذخیره کنید تا کنترل کامل بر تصاویرتان داشته باشید.

دوربین‌های گوشی پیکسل 8
دوربین‌های گوشی پیکسل 8

 Video Boostدر پیکسل ۸ پرو

Video Boost منجربه بهبود کیفیت ویدیو شما توسط هوش مصنوعی پیکسل می‌شود. وقتی شما ویدیویی می‌گیرید، علاوه بر اینکه به طور مستقیم در فضای گوشی شما در دسترس است؛ در فضای ابری نیز به طور اتوماتیک ذخیره می‌شود تا فرایند  Video Boostرویش صورت گیرد. بعد ویدیو با کیفیت به مراتب بهتر در قسمت Google Photos ذخیره می‌شود.

گوشی پیکسل 8 لنز تله فوتو48 مگا پیکسلی دارد
گوشی پیکسل 8 لنز تله فوتو48 مگا پیکسلی دارد.

ویرایش حرفه‌ای تصاویر با Magic Editor

Magic Editor مانند یک فتوشاپ رایگان در گوشی شما است و به شما امکان می‌دهد هر المانی را با کلیک و کشیدن آن، به هر جای عکس‌تان جابه‌جا کنید و بعد فضای خالی شده را با هوش مصنوعی مولد پر می‌کند.

Magic Editor در پیکسل 8
Magic Editor در پیکسل 8

با Best Take دیگر نیاز نیست به دنبال بهترین عکس‌تان بگردید

Best Take آخرین ویژگی اضافه شده به ویژگی های جادویی Google در عکس‌ها است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بهترین تصویر از چهره هر فرد را از مجموعه عکس‌هایتان بیابید و آن را در یک عکس دیگر قرار دهید.

چهره‌ها در عکس خوب نیستند.
چهره‌ها در عکس خوب نیستند.

 

از امکان Best Take در پیکسل 8 استفاده می‌شود تا عکسِ چهره‌ها با حالت بهتر جایگزین شوند.
از امکان Best Take در پیکسل 8 استفاده می‌شود تا عکسِ چهره‌ها با حالت بهتر جایگزین شوند.

 

چهره‌ها به کمک هوش مصنوعی Best Take در پیکسل 8 عوض شدند.
چهره‌ها به کمک هوش مصنوعی Best Take در پیکسل 8 عوض شدند.

مقایسه دوربین آیفون 15 پرو مکس و پیکسل ۸ پرو

ویدیو حالت شب در پیکسل 8 پرو نه تنها نسبت به ورژن قبلی بهبود پیدا کرده بلکه حتی کیفیتش بهتر از فیلمبرداری ایفون 15 پرومکس  شده است. این اتفاق به علت مجهز شدن پیکسل ۸ پرو به هوش مصنوعی  Video Boost است.

مقایسه دوربین آیفون 15 پرو مکس و پیکسل ۸ پرو
مقایسه دوربین آیفون 15 پرو مکس و پیکسل ۸ پرو

حذف نویز صدا با Audio Magic Eraser

امسال Audio Magic Eraser یک ویژگی جدید از پیکسل است. این ویژگی صداهای مختلف را در ویدیوی شما شناسایی می‌کند و آنها را در لایه‌های مجزایی که می‌توانید کنترلشان کنید، مرتب می‌کند. مثلا فرض کنید نوزادتان با شما حرف می‌زند و سگ نیز در پس زمینه پارس می‌کند؛ Audio Magic Eraser  دو صدا را تشخیص داده و از هم تفکیک می‌کند تا شما بتوانید صدای پارس سگ را حذف کنید. 

حذف نویز صدا با Audio Magic Eraser در پیکسل 8
حذف نویز صدا با Audio Magic Eraser در پیکسل 8

Pixel 8 Pro دماسنج هم دارد

سنسور دما در پیکسل پرو 8 میتواند دمای هر چیزی را در اطراف شما تشخیص دهد. شما می‌توانید از این ویژگی برای تشخیص دمای شیشه شیر نوزادتان استفاده کنید. 

صفحه نمایش Actua  با 2400 نیت روشنایی 

پیکسل 8 نمایشگر Actua را معرفی می‌کند که با 2000 نیت روشنایی، 42 درصد روشن‌تر از نسل قبلی است. همچنین پیکسل  8 Proبا صفحه نمایش Super Actua دارای حداکثر روشنایی 2400 نیت است. البته هنوز باید منتظر تست‌ها باشیم و ببینیم آیا این اعداد واقعی هستند و پیکسل 8 از آزمایش‌ها سربلند بیرون می‌آید یا نه؟ اما در کل این موضوع واقعا ادعای چشمگیری است!

قیمت گوشی گوگل پیکسل ۸

قیمت Pixel 8 از 699 دلار شروع می‌شود. امکان پیش خرید در بازار جهانی (و نه ایران) از امروز 4 اکتبر یا همان 12 مهر 1402 ایجاد شده است و ارسال از هفته آینده آغاز می‌شود.

قیمت گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو

قیمت Pixel 8 Pro از 999 دلار شروع می‌شود (یعنی 300 دلار گران‌تر از مدل پایه). زمان ثبت پیش سفارش و ارسال در بازار جهانی همانند نسخه پایه است.

صفحه نمایش گوشی پیکسل 8 گوگل
صفحه نمایش گوشی پیکسل 8 گوگل 

در نهایت 

اینکه پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو با چه اقبالی در ایران روبه‌رو خواهند شد هنوز معلوم نیست؛ اما آنچه پیداست تمرکز ویژه گوگل بر روی استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌ها است. این موضوع به نوعی مزیت رقابتی گوشی‌های پیکسل گوگل در مقایسه با آیفون و شیائومی است. چون جهان روز به روز بیشتر به سمت به کارگیری هوش مصنوعی در زندگی روزمره می‌رود.