تصاویر لو رفته از گوگل پیکسل ۴ نشان از بریدگی دوربین در نمایش‌گر و دو دوربین اصلی دارد

اخبار روز تکنولوژی 25 اسفند 1397 علی مظفری

تصاویر لو رفته از گوگل پیکسل ۴ نشان از بریدگی دوربین در نمایش‌گر و دو دوربین اصلی دارد

دو گوشی گوگل پیکسل ۳ (Google Pixel 3) و گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال (Google Pixle 3 XL) گوشی‌های بسیاری عالی بودند (و هنوز هستند)، مخصوصا اگر کیفیت دوربین و به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اولویت شما باشد. طراحی این گوشی موبایل‌ها اما داستان دیگری دارد.

گوشی موبایل پیکسل ۳ ایکس‌ال (Pixel 3 XL) که در سال گذشته از آن رونمایی شد، دارای ناچ (Notch) و چین (Chin) (لبه بالایی و حاشیه پایینی) بسیار بزرگی بود به طوری که به نظر می‌رسید شرکت گوگل به جای ارائه یک طراحی اورجینال، تنها تلاش داشته است تا از ترند روز پیروی کند. به همین خاطر این مسأله با استقبال مخاطبین مواجه نشد. 

در حالی که انتقادات از مدل بزرگتر پیکسل ۳ زیاد بود اما پیکسل ۳ معمولی آنچنان اسیر گزند انتقادات نشد. نه به این خاطر که طراحی این مدل اشکال نداشت بلکه به این خاطر که ظاهر آن متقارن به نظر می‌رسید و علی‌رغم حاشیه‌های بزرگ بالا و پایین نمایش‌گر، طراحی دلنشین‌تری داشت. 

امسال نیز احتمال دارد گوگل از مُد روز پیروی کند. تصاویری که به تازگی از پرچمدار آینده این شرکت لو رفته، نشان از جاسازی دوربین جلو در بریدگی نمایش‌گر دارد. تصویر منتشر شده البته هنوز به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته است، اما اگر آن‌ها را دقیق در نظر بگیریم، آنگاه طراحی پیکسل ۴ بسیار از مدل‌های پیشین بهتر و زیباتر خواهد بود.

 

گوگل پیکسل ۴

 

البته بسیاری از کاربران بریدگی دوتایی برای دوربین‌های سلفی (Selfie) در نمایش‌گر را نمی‌پسندند اما حداقل از حاشیه‌های این دستگاه بسیار باریک خواهد بود. جدا از دوربین جلو، دوربین اصلی تلفن همراه نیز قابل توجه است. علی‌رغم آنکه تصاویر بسیاری از جزییات را نمایش نمی‌دهند، اما با توجه به شکل بیضی محل دوربین پشتی، می‌توان گفت که پیکسل ۴ دارای دو دوربین اصلی خواهد بود. تا پیش از این گوگل با تنها یک دوربین اصلی در گوشی پیکسل، تاکنون کیفیت عکاسی فوق‌العاده‌ای را ارائه داده است. نکته جالب دیگر فقدان حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه است. در صورت صحت این تصاویر، حسگر اثرانگشت دستگاه یا زیر نمایش‌گر واقع شده و یا در کلید پاور ادغام گردیده است. 

در ادامه تصویر مفهومی واضح‌تر از گوگل پیکسل ۴ که بر اساس تصاویر اصلی لو رفته طراحی شده‌ است را مشاهده می‌کنید.

 

گوگل پیکسل ۴

 

منبع: Phone Arena