پیکسل 8a گوگل (سری اقتصادی) ساخته می‌شود؟ نگرانی معاون گوگل چیست؟

اخبار روز تکنولوژی 18 مهر 1402 فرشته بهروزی نیک

پیکسل 8a گوگل (سری اقتصادی) ساخته می‌شود؟ نگرانی معاون گوگل چیست؟

پیکسل 8a گوگل  که قرار بود به عنوان یک گوشی اقتصادی به بازار عرضه شود، دچار مشکل شده است! بعد از رونمایی گوشی گوگل پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو  که ۱۲ مهرماه در رویداد Made by Google انجام شد، نگاه‌ها به دنبال معرفی مدل a یا همان ارزان قیمت از این سری است. اما چه اتفاقی رخ داده است؟

به گزارش Android Police  گوگل گفته است: «دیگر گوشی ارزان قیمتی نخواهیم داشت.»

پیکسل 8a گوگل
پیکسل 8a گوگل  

 

مشکلات ساخت گوشی پیکسل 8a گوگل به زبان معاون شرکت

ناندا راماچاندران (Nanda Ramachandran)، معاون کسب‌و‌کار موبایل گوگل، به روزنامه اتریشی Der Standard گفته است: «ساخت یک گوشی مقرون به‌صرفه در سری پیکسل ۸ به سازش‌های بیش از حد نیاز دارد. چون برای Pixel 8a، کاهش مشخصات از Pixel 8 و 8 Pro به‌دلیل تمام ویژگی‌ها و فناوری‌های جدید درون آن، فرآیند آسانی نیست.»

گوشی‌های پیکسل 8 و 8 پرو گوگل دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های امنیتی هفت ساله و تنظیمات دوربین قوی با چندین ویژگی جدید هستند که برخی از آن‌ها از مدل‌های هوش مصنوعی داخلی استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشتر: مشخصات پیکسل ۸ و ۸ پرو خانواده جدید گوشی‌های گوگل 

آیا پایان تولید گوشی‌های ارزان قیمت گوگل رسیده است؟

در نقشه راه Google Pixel 2025 ، شک و تردیدی وجود داشت که آیا Pixel 8a عرضه شود یا خیر و گمانه‌زنی‌های جدید درباره طراحی مجدد پیکسل 8a نیز، به تشدید ابهام‌ها در این باره دامن زده است. اگر گوگل از همان الگوی راه‌اندازی خطوط قبلی پیکسل پیروی کند، می‌توان انتظار داشت که پیکسل 8a در نیمه اول سال آینده معرفی و عرضه شود. اما به دلیل عدم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، مقرون به صرفه نخواهد بود و این درحالی است که کلا سری a به دلیل مقرون به صرفه و اقتصادی بودن تولید می‌شدند. 

به همین دلیل ساخت پیکسل 8a کلا در هاله‌ای از ابهام است!

هیچ برنامه‌ای در دست نیست... 

راماچاندران، معاون کسب‌و‌کار موبایل گوگل گفته است که گوگل در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ساخت یک گوشی پیکسل ارزان قیمت ندارد، زیرا به تجهیزات زیادی نیاز دارد، اما این دقیقا به چه معناست؟ اگر به Pixel 7a نگاه کنید، به اندازه بقیه سری 7 قدرتمند نیست، اما همچنان دارای ارتقاء دوربین مناسب، صفحه نمایش 90 هرتزی، تراشه Tensor G2 و قیمت خرده فروشی 499 دلار است. 

پیکسل 8a گوگل
پیکسل 8a گوگل  

پیکسل ۸ و ۸ پرو نسبت به سری ۷ چقدر گرانتر هستند؟

هر دو گوشی پیکسل ۸ و ۸ پرو در مقایسه با گوشی‌های مدل پیکسل ۷و ۷ پرو ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته‌اند. اما راماچاندران می‌گوید: «اگر به پیکسل ۸ نگاه کنید، تقریباً همه چیز را در مقایسه با پیکسل ۷ ارتقاء داده‌ایم.» 

حرف آخر 

در این بین، اگر به خرید گوشی  مقرون به صرفه نیاز دارید،  سامسونگ a24 رم 8 ظرفیت 128  و نوت 12 رم 8 حافظه 128 شیائومی  گزینه‌‎های عالی هستند.