گلکسی s24 با پوشش آلومینیومی یا تیتانیومی؛ افشاگری جدید از سامسونگ

اخبار روز تکنولوژی 18 مهر 1402 فرشته بهروزی نیک

گلکسی s24 با پوشش آلومینیومی یا تیتانیومی؛ افشاگری جدید از سامسونگ

«کل سری گلکسی S24 سامسونگ همان‌طور که شایعات قبلی نشان می‌دادند از تیتانیوم پوشیده نخواهد شد.» به گفته افشاگر معروف حوزه‌ی تکنولوژی، Ice Universe، تنها مدل گلکسی اس 24 اولترا به‌روزرسانی تیتانیوم را دریافت می‌کند.

آن‌طور که وب‌سایت tomsguide.com نوشته است؛ گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس از آلیاژ آلومینیوم استفاده خواهند کرد، احتمالاً از همان پوشش آلومینیمی که آرمور سامسونگ در گوشی‌های قبلی گلکسی به‌کار برده است. بر اساس این خبر، فقط گوشی گلکسی s24اولترا از تیتانیوم ساخته شده و مدل S24/S24+ از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. 

گوشی سامسونگ s24
گوشی سامسونگ s24

 

قبلا ادعاها چیز دیگری بود...

اگر چه این اخبار یا بهتر بگوییم افشاگری‌ها، بر خلاف اخبار قبلی‌ست که منتشر شده بود. همان منبع آگاه (Ice Universe) پیش از این ادعا کرده بود همه مدل‌های سامسونگ گلکسی s24از قاب‌های تیتانیومی استفاده می‌کنند. او آن زمان در خصوص درست بودن این ادعا پافشاری می‌کرد اما  ظاهراً حالا تأییدیه موثقی  از منبع خود برای نقض اظهار نظرهایش پیدا کرده است. 

آیفون با تیتانیوم وارد بازی شد. سامسونگ چطور مقابله می‌کند؟

دنیای گوشی‌های هوشمند با تولید آیفون 15 پرو جدید و آیفون 15 پرو مکس از ریل‌های جانبی تیتانیومی، هیجان زده شده است. اگرچه آیفون 15 و آیفون 15 پلاس آلومینیومی ارزان‌تر از مدل تیتانیومی آن هستند. پس منطقی به‌نظر می‌رسد که سامسونگ رویکرد مشابهی را برای تولید گوشی‌های نسل بعدی خود در پیش بگیرد. 

حق با کیست؟

اختلاف نظر بین افشاگران چندان رایج نیست، بنابراین تشخیص اینکه چه کسی درست گفته است و چه کسی، خواسته یا ناخواسته تنها بخشی از حقیقت یا اطلاعات نادرست را می‌گوید، دشوار است. اما با توجه به آنچه که مشاهده می‌شود، هیچ افشاگر دیگری از ادعای Revegnus، مبنی بر استفاده از آلومینیوم به جای تیتانیوم در ساخت و تولید سری گلکسی S24 سامسونگ حمایت نمی‌کند، به‌غیر از  RGcloudS که یک کاربر توییتر است. 

مگر اینکه Revegnus شواهد بیشتری ارسال کند یا نشت دیگری ادعای آنها را تأیید کند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد IU که یک خواننده کره‌ایست در حال حاضر اطلاعات قوی‌تری در این باره دارد. 

راه دیگر این است که فقط منتظر بمانیم تا ببینیم آینده محصولات سامسونگ به کدام سو می‌رود. خبر خوب این‌که این انتظار چندان طولانی نیست. سامسونگ معمولاً گوشی‌های جدید گلکسی اس خود را در ابتدای هر سال عرضه می‌کند که این معمولاً به معنای عرضه در ماه فوریه است.

تاریخ عرضه گلکسی S24

شایعه‌ای وجود دارد که سامسونگ گلکسی s24 در ژانویه سال 2024 عرضه می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن مجموعه‌ای از مدل‌های جدید برای رقابت با آیفون 15 و گوگل پیکسل 8 داشته باشد.

زمان معرفی گلکسی A55

سامسونگ اوایل سال آینده میلادی (2024) از نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی A رونمایی می‌کند و حالا شاهد افشای اولین اطلاعات از محبوب‌ترین عضو این خانواده یعنی گلکسی A55 هستیم. کره‌ای‌ها ظاهراً به استفاده از تراشه‌های اگزینوس در این گوشی هوشمند ادامه می‌دهند و خبری از چیپ‌های اسنپدراگون نخواهد بود.

حرف آخر 

اطلاعات بیشتری در دست نیست و هنوز نمی‌دانیم برند کره‌ای چه محصولی را تدارک دیده و ارائه می‌کند. این خانواده سه مدل داشته و هر یک ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. بنابراین انتظار داریم با محصولی باکیفیت از برند کره‌ای سامسونگ رو به رو باشیم. پیش بینی شده است سامسونگ در نظر دارد محصولاتی بهتر از نسل قبل ارائه دهد.