شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو؛ مشخصات، تصاویر و طراحی

اخبار روز تکنولوژی 04 آبان 1402 ساناز خدامرادی

شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو؛ مشخصات، تصاویر و طراحی

سری جدید گوشی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو  در ۲۶ اکتبر (۴ آبان ۱۴۰۲) رونمایی شده و وارد بازار می‌شوند. البته احتمالاً این تاریخ فقط برای بازار چین باشد و طبق روال معمول شیائومی چند ماه صبر کند تا محصولات خود را به بازار خارجی عرضه کند. اما از آنجایی که سامسونگ S23fe ، پیکسل ۸ گوگل و آیفون ۱۵  در ماه گذشته وارد بازار شدند انتظار می‌رود سری ۱۴ گوشی شیائومی نیز زودتر به بازارهای جهانی عرضه شوند. 

سری جدید گوشی‌های پرچمدار شیائومی دارای دو مدلXiaomi 14  و Xiaomi 14 Pro خواهند بود.

مشخصات شیائومی 14 پرو و شیائومی 14 در یک نگاه

مشخصات شیائومی ۱۵ پرو و نسخه معمولی آن احتمالا به شرح زیر است:

  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 (اسنپدراگون 8 نسل 3)
  • حافظه نسخه ارتقا یافته UFS 4.0
  • RAM LPDDR5x
  • صفحه نمایش Huaxing C8 OLED
  • سایز صفحه نمایش: 6.44 اینچی (16.36 سانتی‌متر)
  • دوربین عقب: 50 مگاپیکسل + 50 مگاپیکسل + 50 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • باتری: 4600 میلی‌آمپر ساعت 
مقایسه اندازه گوشی شیائومی 14 با آیفون 15 و 15 پرو
اندازه قاب شیائومی 14 در مقایسه با آیفون 15 و 15 پرو بزرگتر است.

بیشتر بخوانید: 

طراحی؛ گوشی‌های سری 14 شیائومی مشابه مدل‌های قبلی خود خواهند بود؟

در تیزر منتشر شده، سری 14 شیائومی با لبه‌های خمیده و ماژول دوربین مربعی شکل می‌باشد. شیائومی 14 در رنگ سفید خود با یک قاب براق تخت نشان داده شده که ممکن است نشان دهنده فولاد ضد زنگ باشد. طراحی گوشی دارای لبه‌های خمیده با نمایشگر تخت ۶.۳۶ اینچی در جلو با یک سوراخ پانچ در بالا است. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا نیز در سمت راست قرار گرفته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود این گوشی بسیار باریک باشد و ضخامت آن تنها ۱.۷۱ میلی‌متر و حاشیه‌های کناری آن بین ۱.۶۱ تا ۱.۶۳ میلی‌متر باشد.  این تیزر طرح کلی گوشی را به وضوح نشان نداده اما شکل ظاهری نشان می‌دهد که شیائومی همان طراحی مدل‌های قبلی را دنبال کرده است.

مشخصات شیائومی 14 پرو
سری Xiaomi 14 دارای طراحی خمیده و ماژول مربعی دوربین است.

تفاوت شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو در چیست؟

طبق تیزر منتشر شده از شیائومی گوشی‌های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro طراحی مشابهی دارند اما از نظر اندازه متفاوت هستند. یعنی گوشی شیائومی 14 Pro از همان طراحی برخوردار است اما صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدل معمولی دارد.

گوشی شیائومی 14
عکس شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو

دوربین گوشی شیائومی 14

شیائومی در سری ۱۴ نیز همکاری خود را با کمپانی لایکا ادامه داده و دوربین گوشی‌های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو Pro از تنظیمات دوربین Leica  VARIO-SUMMILUX و دیافراگم متغیر لایکا بهره می‌برد. انتظار می‌رود سری 14 شیائومی علاوه بر دوربین در قسمت پردازنده هم ارتقا داشته باشد. 

سیستم عامل HyperOS برای اولین بار در گوشی‌های شیائومی ۱۴

در رویداد معرفی سری ۱۴، شیائومی برای اولین بار از سیستم عامل HyperOS به جای MIUI رونمایی می‌کند. البته هنوز اطلاعات دقیقی درباره این سیستم عامل منتشر نشده و به محض انتشار شما می‌توانید از همین صفحه اطلاعات جدید را دنبال کنید. 

در نهایت

شیائومی احتمالاً امروز جزئیات بیشتری را منتشر می‌کند و ما می‌توانیم نگاهی دقیق‌تر به گوشی‌های سری 14 داشته باشیم پس حتماً برای جزییات دقیق‌تر و مطالب بیشتر در مورد شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو و همچنین رونمایی از سیستم عامل جدید شیائومی HyperOS با ما همراه باشید.