زمان عرضه سامسونگ s24 ultra (قیمت، مشخصات و تصاویر)

اخبار روز تکنولوژی 29 مهر 1402 فرشته بهروزی نیک

زمان عرضه سامسونگ s24 ultra (قیمت، مشخصات و تصاویر)

جدیدترین اخبار درباره خانواده  Galaxy S24شرکت سامسونگ نشان می‌دهد که این گوشی‌ها هم مانند سری آیفون 15 از قاب تیتانیومی به جای فولاد ضد زنگ استفاده کرده‌اند. اما پرچمدار این گروه یعنی اس 24 اولترا  چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه زمانی رونمایی می‌شود و مشخصاتش چیست؟

با ما همراه باشید.

برای مشاهده و خرید انواع گوشی سامسونگ کلیک نمایید:

شایعات توییتری درباره متریال‌ Galaxy S24، S24+ و S24Ultra

آنطور که وب‌سایت gsmarena.com نوشته است؛ بر اساس گزارش یک منبع ناشناس در X (که پیشتر به عنوان توییتر شناخته می‌شد)، گوشی‌های اس 24، پلاس و اولترا همگی از قاب‌های تیتانیوم ساخته می‌شوند. 

توییتی که 5 اکتبر 2023 درباره گلکسی اس 24 و اس 24 اولترا منتشر شد.
توییتی که 5 اکتبر 2023 درباره گلکسی اس 24 و اس 24 اولترا منتشر شد.

بر اساس شایعات پیشین، قرار بود فقط گوشی اس 24 اولترا با قاب تیتانیوم مجهز شود. اما این توییت ادعا می‌کند که Samsung حداقل در این یک جنبه بین دستگاه‌های پرچمدار خود تفاوتی قائل نخواهد شد. 

S24ultra کی میاد؟ زمان عرضه تاریخ و رونمایی از سامسونگ S24ultra

زمان رونمایی سامسونگ S24ultra احتمالاً در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ (دی تا بهمن ۱۴۰۲) و تاریخ عرضه گلکسی S24ultra به بازار احتمالا یک ماه بعد و در ماه فوریه ۲۰۲۴ ( ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲) باشد. چون فوریه سال میلادی گذشته بود که Samsung Galaxy S23 به بازار آمد و به همین دلیل احتمال می‌رود اس 24 هم ماه فوریه  (اسفند ماه) به بازار عرضه شود.  

قیمت اس 24 اولترا

قیمت سامسونگ اس 24 اولترا احتمالاً 1199.99 دلار امریکا، 1249 پوند، 1949 دلار استرالیا باشد. یک منبع ادعا می‌کند که Galaxy S24Ultra بیشتر از Galaxy S23 Ultra قیمت خواهد داشت که ادعایی منطقی است. در هر صورت، این گوشی به‌طور قطع در ماه های اولیه سال ۲۰۲۴ به عنوان یکی از اولین گوشی‌های هوشمند بزرگ وارد بازار می‌شود. 

برای مطالعه بیشتر درباره خانواده گلکسی اس 24 مقاله زیر را مطالعه کنید:

مشخصات سامسونگ S24ultra

ویژگی های S24ultra عبارتند از:

  • صفحه نمایش 6.8 اینچی بسیار روشن 
  • نرخ تازه سازی 144 هرتز 

اطلاعات فاش شده درباره گوشی اس 24 اولترا حاکی از آن است که این گوشی شباهت زیادی به سامسونگ  S23 Ultra  دارد. رندرهای غیررسمی منتشر شده از سامسونگ اس 24 اولترا، طراحی تقریباً یکسانی را با مدل نسل قبلی خود نشان می‌دهد.

عکس گوشی سامسونگ S24ultra

در زیر تصاویر S24 ultra را که به طور غیر رسمی منتشر شده مشاهده می‌کنید:

عکس گوشی سامسونگ S24ultra
عکس گوشی سامسونگ S24ultra

 

عکس گوشی سامسونگ S24ultra
عکس گوشی سامسونگ S24ultra
عکس گوشی سامسونگ S24ultra
عکس گوشی سامسونگ S24ultra

شباهت اس 24 اولترا با آیفون و آیفون پرومکس از نظر ساخت

گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ و آیفون پرومکس دو مدل موبایلی هستند که در طراحی و ساخت شباهت‌های زیادی به هم دارند. این دو دستگاه با اندازه شبیه به یکدیگر و استفاده از جنس‌های مشابه در قاب و صفحه نمایش، ظاهری مشابهی دارند.

گلکسی اس 24 اولترا هم مانند آیفون 15 پرو  و آیفون 15 پرو مکس  به جای آلومینیوم، دارای طرف‌های تیتانیومی درجه یک است. 

مشخصات صفحه نمایش گلکسی S24ultra  و آیفون 15

یکی از شباهت‌های مهم این دو مدل در مورد صفحه نمایش آن‌هاست. هر دو از یک نوع OLED Super Retina XDR بهره می‌برند، که با رزولوشن بالا و کیفیت واقعی، تصاویر فوق‌العاده زنده‌ای ارائه می‌دهند. همچنین، اس 24 اولترا و آیفون پرومکس هر دو از فناوری True Tone و HDR10 پشتیبانی می‌کنند، که به ترتیب به بهبود کیفیت تصویر و تطابق با رنگ‌ها کمک می‌کنند.

در مورد ساخت این دو گوشی، هر دو از یک قاب از جنس فلزی و شیشه مقاوم در جلو و عقب بهره می‌برند. این طراحی باعث می‌شود که آنها به نظر شیک و با کیفیت بیایند و همچنین از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار باشند.

نبرد میان طرفداران سامسونگ و گوگل پیکسل 8 پرو

طرفداران اندروید منتظر نبرد میان سامسونگ گلکسی S24ultra و گوگل پیکسل 8 پرو  هستند. گوگل و سامسونگ بهترین گوشی‌های اندرویدی را می‌سازند و ممکن است با آمدن گوشی سامسونگ S24ultra انتخاب و خرید گوشی  میان این دو تا حدی دشوار شود.

حرف آخر 

پیش از این در وب‌سایت EDbazar.com مقاله‌ای درباره‌ی رونمایی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو توسط گوگل  نوشتیم. حالا پرسش اینجاست که آیا اکنون باید یک Google Pixel 8 Pro را انتخاب کنید یا تا ژانویه 2024 صبر کنید که سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا معرفی شود؟ پیکسل 8 پرو شاید نتوانسته باشد عنوان بهترین گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد، اما از نگاه طرفدارانش هنوز هم آپشن‌های زیادی برای ارائه دارد؛ خصوصا از نظر به کارگیری هوش مصنوعی در گوشی!

ما به محض رونمایی سامسونگ از گلکسی اس 24 اولترا آخرین اخبار را در وبلاگ ادبازار منتشر خواهیم کرد.