معرفی محصولات جدید سامسونگ در رویداد آنپکد 2021 | گلگسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، واچ 4، بادز 2

اخبار روز تکنولوژی 25 مرداد 1400 علی مظفری

معرفی محصولات جدید سامسونگ در رویداد آنپکد 2021 | گلگسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، واچ 4، بادز 2

آنپکد (Unpacked) رویداد اختصاصی سامسونگ برای معرفی محصولات جدیدش در بازار است. در این رویداد سامسونگ از سری جدید موبایل‌ها و سایر گجت‌های مرتبط با دنیای فناوری رونمایی می‌کند. امسال در ماه آگوست 2021 هم شاهد رویدادی دیگر از سمت این شرکت کره‌ای بودیم که با شعار Get ready to unfold همه‌ را آماده معرفی محصولات تاشو جدیدش کرد. در رویداد آنپکد 2021 شاهد معرفی دو گوشی جدید تاشو بودیم.

Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 دو موبایل جدید سامسونگ هستند که به‌زودی به بازارهای جهانی هم عرضه خواهد شد. علاوه بر موبایل نسخه‌ی جدید ساعت هوشمند سامسونگ هم در دو مدل رونمایی شد. Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic ساعت‌های جدید سامسونگ هستند. همچنین از نسخه‌ی جدید سیستم عامل Wear OS و رابط کاربری One UI Watch 3.5 هم برای این گجت‌های پوشیدنی رونمایی شد. در نهایت Galaxy Buds 2 هم قرار است نماینده‌ی جدید سامسونگ در بازار هدست‌ها و هدفون‌های موبایل باشد.

در رویداد آنپکد 2021 از سری جدید گوشی‌های گلگسی نوت رونمایی نشد و تمرکز سامسونگ روی نسل جدید گوشی‌های تاشو خود بود که با تغییرات قابل توجهی به بازار قرار است عرضه شوند. همچنین اینبار از نسخه‌ی FE یا همان Fan Edition برای محصولات خبری نبود اما سامسونگ از نسخه‌ی ویژه تام براون (Thom Browne) برای محصولاتی که در این رویداد معرفی شدند، رونمایی کرد که تنها از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسخه‌های اصلی دارند و مطابق انتظار قرار است با قیمتی بالاتر در تعداد محدود عرضه شوند. در ادامه‌ قصد داریم نگاه دقیق‌تری به هر یک از محصولات معرفی شده در این رویداد بپردازیم.

 

معرفی گوشی گلگسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold 3)

 

معرفی گوشی گلگسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold 3)

 

Galaxy Z Fold 3 اولین موبایل معرفی شده در رویداد آنپکد اگوست 2021 بود. این گوشی چندین عنوان مهم برای سامسونگ به‌ارمغان آورده است. گلسی زد فولد 3 اولین موبایل سامسونگ با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش است. در این موبایل دیگر خبری از یک حفره‌ی کوچک بر روی نمایشگر نیست و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن که قابلیت فیلم برداری 4K با 30 فریم بر ثانیه را دارد، به زیر نمایشگر منتقل شده است. البته یک دوربین سلفی دیگر بر روی کاور گوشی هم تعبیه شده و 10 مگاپیکسلی است و در حالتی که گوشی را به صورت نیمه‌باز قرار دهید (مشابه لپ‌ تاپ) می‌توانید از آن استفاده کنید. به‌جز دروبین زیر نمایشگر، Galaxy Z Fold 3 اولین گوشی تاشو بازار است که از گواهینامه IP پشتیبانی می‌کند. گواهینامه IPX8 تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه سلامت گوشی را تضمین می‌کند. گلگسی زد فولد 3 قابلیت پشتیبانی از قلم هوشمند سامسونگ یعنی S Pen را هم دارد. سامسونگ از دو قلم جدید S Pen Fold Edition و S Pen Pro هم رونمایی کرد. قلم اول بلوتوث ندارد و تنها بر روی گلگسی فولد 3 قابل استفاده از اما از S Pen Pro می‌توان بر روی سایر دستگاه‌های سامسونگ هم استفاده کرد. لازم به‌ذکر است که خود گوشی بدون قلم عرضه شده و اگر قصد استفاده از S Pen را دارید باید یکی از آن‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید.

 

معرفی گوشی گلگسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold 3)

 

صفحه نمایش اصلی گوشی 7.6 اینچی از نوع AMOLED 2X است که از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتبانی می‌کند. صفحه نمایش کناری گوشی (صفحه نمایش کاور) هم 6.2 اینچی است که آن از نرخ نوسازی تصویری مشابهی بهره‌مند است. اما نمایشگر اول از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش اول 1768x2208 و صفحه نمایش دوم 832x2268 پیکسل است. در صورتی که گوشی در حالت کاملا باز یا همان unfold قرار دهید می‌توانید مشابه یک تبلت با این Galaxy Z Fold 3 کار کنید. پشتیبانی از قلم این گوشی را برای افرادی که قصد دارند با گوشی‌شان کار طراحی یا نت برداری را انجام دهند، بسیار جذاب کرده است.

 

معرفی گوشی گلگسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold 3)

 

سامسونگ سعی کرده از سیستم پردازشی مشابه گوشی‌های پرچمدار برای گلسی فولد 3 استفاده کند. در این گوشی شاهد چیپست Qualcomm Snapdragon 888 5G با طراحی 5 نانومتری هستیم که از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 هم در کنار آن استفاده شده است. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای این موبایل قدرت پردازشی بالایی را هم قرار است در اختیار ما قرار دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به ماژول سه تایی دوربین آن اشاره کرد. سامسونگ از سه سنسور 10 مگاپیکسلی برای عکاسی در حالت‌های مختلف استفاده کرده است. دوربین اول برای عکاسی در حالت واید، دوربین دوم تله‌فوتو و دوربین سوم برای عکاسی اولترا واید مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین اصلی گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با 60 فریم بر ثانیه را دارد و در حالت فیلم برداری 720p می‌توانید تا 960 فریم بر ثانیه هم فیلم‌های اسلوموشن ثبت کنید. ظرفیت باتری گوشی هم 4400 میلی‌آمپر است که باید منتظر بررسی‌های بعد از عرضه گوشی در خصوص میزان شارژدهی آن باشیم. در نهایت این گوشی قرار است با ظرفیت‌های 256 گیگابایت و 512 گیگابایت، در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سبز با برچسب‌های قیمتی بین 1589 تا 1799 یورو به بازار عرضه شود.

 

معرفی گوشی گلگسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

 

معرفی گوشی گلگسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

 

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 مشابه نسل قبلی‌اش طراحی کشیده‌ای داشته و از مرکز صفحه نمایش قابلیت تا شدن دارد. در حالت باز با یک صفحه نمایش 6.7 اینچی طرف هستیم که از پنل آن از نوع AMOLED 2X است. صفحه نمایش گوشی از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. میزان روشنایی این نمایشگر هم 1200 نیت است. یکی از نکات خاص سری فلیپ سامسونگ، استفاده از یک نمایشگر کوچک بر روی قاب پشتی گوشی است. در Galaxy Z Flip 3 هم شاهد یک صفحه نمایش 1.9 اینچی با رزولوشن 260x512 هستیم که از آن می‌توانید برای قرار دادن ویجت‌های مختلف مانند ساعت و وضعیت آب و هوا استفاده کنید. همچنین امکان مشاهده اعلانات و مشاهده‌ی تصویر خود هنگام عکاسی استفاده کنید. این گوشی هم مشابه زد فولد 3 از گواهینامه IPX8 استفاده می‌کند و در عمق 1.5 متری تا 30 دقیقه مقاوم است.

 

معرفی گوشی گلگسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

 

از لحاظ سیستم پردازشی دو گوشی گلسی زد فلیپ 3 و زد فولد 3 شبیه به هم هستند. در این گوشی هم از چیپست قدرتمند Qualcomm Snapdragon 888 5G استفاده شده است. اما میزان رم کمتری برای Galaxy Z Flip 3 درنظر گرفته شده و همه‌ی مدل‌های آن 8 گیگابایتی هستند. همچنین فضای ذخیره‌سازی اطلاعات کمتری هم در این مدل در اختیار شما است و گوشی در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی قرار است عرضه شود. هر دو گوشی معرفی شده سامسونگ در روایداد آنپکد از MicroSD پشتیبانی نمی‌کنند. در زمان عرضه گوشی Galaxy Z Flip 3 قرار است با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.5 در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گلگسی زد فلیپ 3 دو دوربین اصلی با سنسورهای 12 مگاپیکسلی برای عکاسی واید و اولترا واید دارد. قابلیت فیلم برداری 4K با 60 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 720p تا 960 فریم بر ثانیه هم در این گوشی وجود دارد. اما خبری از دوربین سلفی زیر نمایشگر نیست و دوربین 10 مگاپیکسلی این گوشی در بالای نمایشگر در مرکز صفحه قرار گرفته است. زد فلیپ 3 در رنگ‌های مشکی، سبز، بفنش کمرنگ، کرمی، سفید، صوتی و خاکستری قرار است به بازار عرضه شود.

 

معرفی ساعت هوشمند گلگسی واچ 4 (Galaxy Watch 4)

 

معرفی ساعت هوشمند گلگسی واچ 4 (Galaxy Watch 4)

 

یکی دیگر از بخش‌های آنپکد 2021 معرفی ساعت گلگسی واچ در دو مدل Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic بود. ساعت هوشمند جدید سامسونگ در دو مدل معمولی و کلاسیک عرضه شد که تفاوت آن‌ها در سایز و جنس بدنه است. گلگسی واچ 4 معمولی از جنس آلومینیوم است در دو نسخه‌ی 40 و 43 میلی‌متری قرار است عرضه شود. گلگسی واچ 4 کلاسیک از جنس فولاد ضد زنگ است و اطراف نمایشگر آن از یک فریم چرخان استفاده شده تا بیشتر ظاهری مشابه ساعت‌های معمولی داشته باشد. نسخه‌ی کلاسیک ابعاد بزرگ‌تری هم داشته و در دو مدل 42 و 46 میلی‌متری عرضه خواهد شد.

 

معرفی ساعت هوشمند گلگسی واچ 4 (Galaxy Watch 4)

 

هر دوی این ساعت ساعت‌ها نمایشگری 1.36 اینچی از نوع Super AMOLED دارند که رزولوشن تصویر آن‌ها 450x450 پیکسل است. گوریلا گلس DX+ هم وظیفه‌ی محافظت از آن‌ها را برعهده دارد. سامسونگ در این سری از ساعت‌ها برای اولین بار از سیستم عامل Wear OS به‌جای سیستم عامل اختصاصی خودش استفاده کرده تا قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری را روی ساعت در اختیار کاربران قرار دهد. چیپست Exynos W920 با پردازنده‌ی دو هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر روی گلگسی واچ 4 و گلگسی واچ 4 کلاسیک دارند.

Samsung Galaxy Watch 4 دارای حسگرهای ژیروسکوپ، حسگر تشخیص ضربان قلب و کنترل سطح اکسیژن خون SpO2، الکتروکاردیوگرام و فشارسنج است و برنامه‌های سلامتی و ورزشی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. گلسی واچ 4 داری GPS است و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد. مدل معمولی با رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و سبز و مدل کلاسیک با رنگ‌های مشکی و نقره‌ای، به ترتیب با قیمت 250 و 350 دلار قرار است به بازار عرضه شوند.

 

معرفی هدفون گلگسی بادز 2 (Galaxy Buds 2)

 

معرفی هدفون گلگسی بادز 2 (Galaxy Buds 2)

 

آخرین محصول معرفی شده در آنپکد، هدفون تو گوشی Galaxy Buds 2 بود. گلگسی بادز 2 یک هدفون میان‌رده با قابلیت‌های بسیار جذاب است. این هدفون با پیشتبانی از صدای 3 بعدی و قابلیت حذف نویز رقیبی جدی برای سایر هدفون‌های تو گوشی (In-Ear) بازار است. سامسونگ بر روی هر ایرباد از 3 میکروفون استفاده کرده که با ضبط و تشخیص صدای محیط، می‌توانند صدای مزاحم محیط را هنگام گوش دادن به موسیقی و تماس صوتی بگیرند.

 

معرفی هدفون گلگسی بادز 2 (Galaxy Buds 2)

 

گلگسی بادز 2 از یک باتری با ظرفیت 61 میلی‌آمپر استفاده می‌کند که در حالت روشن بودن حذف نویز تا 5 ساعت و در صورت خاموش بودن تا 7.5 ساعت، پخش صدا داشته باشد. محفظه‌ی شارژ این هدفون هم ظرفیت 572 میلی‌آمپری دارد که باعث می‌شود تا 28 ساعت به شارژ با این محفظه دسترسی داشته باشید. درایورهای پخش صدای گلگسی بادز 2 توسط شرکت AKG تنظیم شده‌ که باعث ارائه صدای شفافی در این هدفون شده‌اند. Galaxy Buds 2 در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و بنفش کم‌رنگ قرار است مکمل خوبی برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند سامسونگ در سال 2021 باشد.