مقایسه آیفون ۱۵ با اس ۲۳ اولترا؛ کدام را بخرید؟ (+ تصاویر)

مقایسه محصولات 02 آبان 1402 عماد نعمتی

مقایسه آیفون ۱۵ با اس ۲۳ اولترا؛ کدام را بخرید؟ (+ تصاویر)

با مقاله  مقایسه S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max میزبان شماییم تا ببینیم در نهایت کدام گوشی پرچمدار، سزاوارِ نشستن روی تخت پادشاهیِ گوشی‌های موبایل سال ۲۰۲۴ است. البته این مقایسه کمی هم اجحاف در حق سامسونگ است، چرا که بهتر است آیفون ۱۵ پرومکس با نسل جدیدتر سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا که چند ماه آینده عرضه می‌شود، قیاس شود. با این حال خواهید دید که اس ۲۳ اولترا هم چندان دست و پا بسته نیست و رقابتی نزدیک را بین آن‌ها شاهد هستیم!

نگاهی کوتاه به آیتم‌های این مسابقه:

  • طراحی: نوآوری و تغییرات، ابعاد و وزن، رنگ‌بندی و پانچ هول
  • صفحه نمایش: نرخ نوسازی، حداکثر روشنایی و دقت و بازسازی رنگ‌ها
  • سخت‌افزار: رم و حافظه، پردازش تک هسته و چندهسته‌ای و عملکرد گرافیکی
  • نرم‌افزار: سیستم عامل، آپدیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد هر گوشی
  • دوربین: اصلی، اولتراواید، زوم، سلفی و ضبط ویدیو
  • باتری (سرعت شارژ و استقامت)، امنیت و قیمت
شما می‌توانید گوشی سامسونگ اس ۲۳ اولترا را از‌ سایت ادبازار با شرایط قسطی آسان بخرید. کافیه روی لینک زیر کلیک کنید.

مقایسه S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max (جدول)

اگر زمان کافی برای مطالعه کل مقاله ندارید، می‌توانید با نگاهی کلی به جدول زیر، از تفاوت‌های اصلی ۲ پرچمدار سامسونگ و اپل مطلع شوید.

ویژگی آیفون ۱۵ پرومکس اس ۲۳ اولترا
ابعاد (میلی‌متر) ۸.۲۵*۷۶.۷*۱۵۹.۹ ۸.۹*۷۸.۱*۱۶۳.۴ 
وزن (گرم) ۲۲۱ ۲۳۴
صفحه نمایش

۶.۷ اینچ Super Retina XDR

۱۲۰ هرتز ProMotion

۶.۸ اینچ Dynamic AMOLED

۱۲۰ هرتز

پردازنده ۳ نانومتری A17 Pro Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
رم (گیگابایت) ۸ ۸ و ۱۲
حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت 
سیستم عامل iOS 17

One UI 5.1

اندروید ۱۳

دوربین

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو (زوم ۶ برابری)

۱۲ مگاپیکسل سلفی

۲۰۰ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید

۱۰ مگاپیکسل تله فوتو (زوم ۳ برابری)

۱۰ مگاپیکسل تله فوتو (زوم ۱۰ برابری)

۱۲ مگاپیکسل سلفی 

باتری (میلی آمپر ساعت)

۴۴۲۲

۵۰۰۰

شارژ شدن

USB-C

۲۵ وات سیمی

MagSafe

USB-C

۴۵ وات سیمی

۱۵ وات وایرلس

شارژ معکوس

مقایسه آیفون ۱۵ با اس ۲۳ اولترا: طراحی

  • سامسونگ از منطقه امن خود بیرون نیامد، تغییرات بزرگ برای آیفون

اپل بازی را با عرضه آیفون ۱۵ پرو مکس تغییر داده و یک طراحی جدید تیتانیومی را معرفی کرده که نه تنها استحکام گوشی را بهبود می‌بخشد، بلکه وزن آن را هم کاهش می‌دهد. تغییر بزرگ دیگری که در نسل جدید آیفون اتفاق افتاده، جایگزین شدن دکمه میوت صدا با دکمه اکشن است، مشابه چیزی که در اپل واچ اولترا دیده‌ایم. این دکمه به کاربران آیفون ۱۵ پرو مکس اجازه می‌دهد تا آن را سفارشی کنند و عملکردهای مختلفی را با آن تجربه نمایند.

اپل همچنین حاشیه‌های مشکی اطراف نمایشگر آیفون ۱۵ پرومکس را کم کرده و اکنون طراحی آن به صورت کانتور با لبه‌های گرد شده است که این، در دست گرفتن گوشی را راحت‌تر می‌کند. 

در نهایت اپل بالاخره با آیفون ۱۵ پرومکس به جمع  تایپ سی بازها پیوست. اکنون می‌توانید از رابط تایپ سی برای شارژ کردن گوشی و انتقال فایل‌های خود استفاده کنید.

گلکسی اس ۲۳ اولترا در آن سویِ میدان نبرد، از همان طراحی شیشه‌ای و تخت نسل قبلی خود استفاده می‌کند. سامسونگ در طراحی این گوشی باز هم از صفحه نمایش خمیده و قلم S بهره برده است. این در حالیست که خیلی‌ها طرفدار لبه‌های خمیده در صفحه نمایش S23 Ultra نیستند، چرا که گاهی اوقات می‌تواند منجر به لمس تصادفی صفحه شود. 

طراحی سامسونگ اس ۲۳ اولترا در برابر آیفون ۱۵ پرومکس
بیرون زدگی دوربین‌ها در iPhone 15 Pro Max بیشتر از گلکسی S23 Ultra‌ است.

ابعاد و وزن

به لطف طراحی تیتانیومی، آیفون ۱۵ پرو مکس گوشی سبک‌تری نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترا است: ۲۲۱ گرم در مقابل ۲۳۴ گرم. اگرچه ممکن است این تفاوت زیاد به نظر نرسد، اما به ندرت پیش می‌آید که گوشی‌های بزرگ و بالارده به این مقدار کاهش وزن دست پیدا کنند.

در مجموع، آیفون ۱۵ پرومکس با ابعاد ۸.۲۵*۷۶.۷*۱۵۹.۹ میلی‌متر و وزن ۲۲۱ گرم، کوچک‌تر و سبک‌تر از اس ۲۳ اولترا با ابعاد ۸.۹*۷۸.۱*۱۶۳.۴ میلی‌متر و ۲۳۴ گرم وزن است. 

مقایسه ابعاد آیفون ۱۵ پرو مکس و گلسی اس ۲۳ اولترا
اگر عادت به دست گرفتن گوشی‌های بزرگ ندارید، احتمالا با آیفون ۱۵ پرومکس راحت‌تر خواهید بود. 

پانچ هول در برابر داینامیک آیلند

پانچ هول نمایشگر سامسونگ کوچک‌تر از دینامیک آیلند (Dynamic Island) در آیفون ۱۵ پرومکس است. انتخاب گزینه بهتر بین آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. باید انتخاب کنید که چیز متفاوتی می‌خواهید یا فضای کوچک‌تر پانچ هول سامسونگ را ترجیح می‌دهید.

پانچ هول در سامسونگ گلکسی S23 Ultra و داینامیک آیلند در آیفون ۱۵ پرومکس
پانچ هول سامسونگ فضای کمتری از نمایشگر را نسبت به جزیره پویای آیفون ۱۵ پرومکس می‌گیرد.

رنگ بندی

آیفون ۱۵ پرو مکس در ۴ رنگ کاملا جدید مطابق با طراحی تیتانیومی عرضه شده است: 

  • تیتانیوم طبیعی
  • آبی تیتانیوم
  • سفید تیتانیوم
  • مشکی تیتانیوم 

از طرف دیگر اس ۲۳ اولترا در رنگ‌های زیر قابل تهیه است:

  • کرم
  • لوندر یا بنفش روشن
  • سبز 
  • مشکی فانتوم 

برنده جنگ طراحی: آیفون 15 پرو مکس

مقایسه آیفون ۱۵ با S23 Ultra : صفحه نمایش

آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا هر ۲ نمایشگرهای OLED با حداکثر روشنایی بالایی دارند. پنل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو مکس کمی کوچک‌تر از صفحه نمایش ۶.۸ اینچی اس ۲۳ اولترا است، اما هر دو نمایشگر رنگ‌های زنده و تصویر روشنی را همراه با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهند. در واقعیت، هر ۲ نمایشگر عملکردی خیره‌کننده دارند و فقط مشخصات اسمی است که می‌تواند یک برنده را در صورت وجود مشخص کند. 

اگر ۲ گوشی را در کنار هم قرار دهید، خواهید دید که صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو مکس به طور کلی کمی روشن‌تر است. ۱۵ پرو مکس هنگام نمایش محتوای HDR به ۱۵۰۰ نیت در تست‌های آزمایشگاهی رسیده، در حالی که S23 Ultra مقدار ۱۴۴۴ نیت را ثبت می‌کند.

 15 پرو مکس در داخل خانه روشن‌تر به نظر می‌رسید، اما در زیر نور مستقیم خورشید، روشنایی تطبیقی سامسونگ یک مزیت داشت.

مقایسه عملکرد نمایشگر ۲ گوشی آیفون ۱۵ و اس ۲۳ اولترا در روز
نمایشگر آیفون ۱۵ پرومکس کمی روشن‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا است.

از نظر دقت و بازتولیدِ رنگ، هر ۲ عالی هستند و نمی‌توان مزیتی برای هر کدام نسبت به دیگری قائل شد. گلکسی اس ۲۳ اولترا هم در تست sRGB و هم در فضای رنگی DCI-P3 امتیازات بالاتری کسب کرده، اما از طرفی رنگ‌های آیفون ۱۵ پرو مکس در تست Delta-E دقیق‌تر هستند.

برنده جنگ صفحه نمایش: مساوی

مقایسه آیفون ۱۵ با S23 Ultra: عملکرد سخت افزاری

  • بهترینِ‌ کوالکام در مقابل بهترینِ اپل سیلیکون

آیفون ۱۵ پرومکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا هر دو گوشی‌های بسیار سریع و قدرتمندی هستند، اما اپل با تراشه A17 Pro خود توانسته پیشتاز رقابت باشد. استفاده از فناوری ۳ نانومتری اجازه می‌دهد تا میلیاردها ترانزیستور اضافی در تراشه جدید اپل تعبیه شود تا گوشی توانایی پردازشی و گرافیکی بسیار بهتری نسبت به قبل داشته باشد. این یک اتفاق بزرگ است، زیرا هم عملکرد و هم بهره‌وری انرژی را در کل بهبود می‌بخشد.

در طرف دیگر، سامسونگ از پردازنده ۴ نانومتری Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 در تمام گوشی‌های گلکسی S23 خود در سراسر جهان استفاده می‌کند. خودِ این قضیه یک تغییر بزرگ برای سامسونگ است که قبلا از تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس روی گوشی‌های خود، بسته به منطقه استفاده می‌کرد. 

توجه داشته باشید که چیپست کارشده داخل گلکسی اس ۲۳ اولترا از نوع معمولی نیست. سامسونگ نسخه سفارشی و کمی اورکلاک شده تراشه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را استفاده کرده تا عملکرد بهتری را ارائه دهد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکوم در برابر A17 Pro اپل
ویژگی‌های پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و A17 Pro 

مقایسه عملکرد پردازشی و گرافیکی بر اساس بنچمارک ها

در سایت Geekbench که عملکرد کلی گوشی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، آیفون ۱۵ پرومکس مقدار ۲۷۰۰ و ۶۹۰۰ را در پردازش تک ‌هسته‌ای (single-core) و چند هسته‌ای (multi-core) ثبت کرد، در حالی که سرعت Galaxy S23 Ultra در تک هسته‌ای نصف و در چند هسته‌ای ۳۴ درصد کندتر بود.

این رقابت در عملکرد گرافیکی نزدیک‌تر بوده، زیرا آیفون ۱۵ پرو مکس عددِ ۹۲ فریم بر ثانیه را در تست 3DMark در مقابل مقدارِ ۸۷ فریم بر ثانیه گلکسی S23 Ultra ثبت کرد. 

در تست دیگری که تبدیل ویدیوی 4K به 1080p بوده، اپل برتری خود را باز هم به سامسونگ دیکته کرده و تنها به ۲۴.۵ ثانیه زمان نیاز داشته است. در حالی که اس ۲۳ اولترا در مدت زمان طولانی‌تری (حدود ۱۵ ثانیه) توانسته اینکار را انجام دهد.

مقایسه رم و حافظه

آیفون ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایت رم احتمالی عرضه می‌شود که همان مقدار حافظه‌ایست که گلکسی اس ۲۳ اولترا از آن بهره می‌برد. تفاوت در این قسمت آنقدر محسوس نیست، اما به دلیل استفاده از iOS و مدیریت صرفه‌جویانه‌تر منابع سیستم، آیفون یک قدم جلوتر خواهد بود. 

بنابراین، اگرچه ممکن است ۲ دستگاه با مقدار رم یکسان عرضه شوند، آیفون ۱۵ پرومکس احتمالا بتواند برنامه‌های بیشتری را در حافظه خودش نگه دارد. البته از این غافل نشوید که نسخه ۱۲ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ اولترا باید از نظر عملکرد چندوظیفه‌ای بهتر باشد.

از نقطه نظر فضای ذخیره‌سازی، نتیجه برابر است. هر ۲ گوشی با ۳ پلن و حافظه مختلف ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایتی به فروش می‌رسند.

برنده جنگ سخت افزار: آیفون ۱۵ پرومکس

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S23 اولترا: نرم افزار

آیفون ۱۵ پرومکس با iOS 17 عرضه می‌شود و حداقل تا سال ۲۰۲۸ حداقل ۵ سال به روز رسانی نرم‌افزاری و امنیتی اصلی را دریافت خواهد کرد. گلکسی اس ۲۳ اولترا برای ۴ سال دیگر، تا سال ۲۰۲۷، از پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی برخوردار خواهد شد. 

رابط کاربری One UI 5.1 و سیستم عامل iOS 17
 انتخاب بین اندروید و iOS کمی سلیقه‌ای بوده و هر کدام طرفداران خود را دارند.

قابلیت های منحصر به فرد سامسونگ S23 Ultra

بزرگ‌ترین ویژگی خاص سامسونگ Galaxy S23 Ultra قلم S است که در آن گنجانده شده و به شما این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر یادداشت‌برداری کنید، طراحی انجام دهید یا عکس‌های خود را بهتر ویرایش کنید. 

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید پرچندار سامسونگ، mult-window است که به شما اجازه می‌دهد ۲ برنامه را هم‌زمان روی صفحه اجرا کنید.

علاوه بر این‌ها،‌ One UI 5.1 برای گلکسی اس ۲۳ اولترا چندین ویژگی واقعا کاربردی را ارائه می‌دهد. برای مثال، با Bixby Text Call، دستیار سامسونگ می‌تواند به تماس‌های دریافتی پاسخ دهد و سپس شما می‌توانید پیام‌ها را از طریق گفتار به متن یا با تایپ صوتی منتقل کنید.

قابلیت های منحصر به فرد سامسونگ آیفون ۱۵ پرومکس

آیفون ۱۵ پرومکس به وضوح ویژگی‌های منحصربه‌فرد بهتر و بیشتری دارد. به عنوان مثال، دکمه Action جدید به شما امکان می‌دهد هر تعداد میانبر را به آن اختصاص دهید، از جمله قطع تماس‌ها و همچنین راه اندازی دوربین، چراغ قوه، ضبط صدا و ذره بین. 

iOS 17 دارای تغییرات اساسی در تلفن، پیام‌ها، FaceTime و همچنین بهبودهایی در Maps، Siri، Visual Look Up بوده و ویجت‌های تعاملی را به خود اضافه کرده است. یک برنامه کاملاً جدید با نام «Journal» به شما اجازه می‌دهد زندگی خود را سازماندهی کنید، ویژگی جدید «StandBy» اطلاعات مفیدی را در حین شارژ گوشی آيفون به صورت بی‌سیم یا سیمی، در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین می‌توانید اطلاعات تماس را با «NameDrop» به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های iOS 17 با سایر کاربران iOS 17 به اشتراک بگذارید. 

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آیفون که S23 Ultra نمی‌تواند با آن رقابت کند،Dynamic Island است. این منطقه که در بالای صفحه نمایش قرار دارد، هشدارها و فعالیت‌های زنده را نمایش می‌دهد تا در وقت شما صرفه‌جویی کند. 

برنده جنگ نرم‌افزاری: آیفون 15 پرومکس

مقایسه آیفون ۱۵ با S23 Ultra: امنیت

Galaxy S23 Ultra یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک را در صفحه نمایش خود پنهان کرده که به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت و بدون دردسر، قفل گوشی خود را باز کنید. در مقابل، iPhone 15 Pro Max چنین قابلیتی ندارد و به یک بیومتریک چهره Face ID با کیفیت خیلی خوب متکی است که عملکرد ایمن‌تری نسبت به قفل چهره معمولی دارد.

مقایسه دوربین S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max

  • جمع همه خوبان جمع است!

باور داشته باشید که گوشیِ موبایل با دوربینِ بهتر از این ۲ پیدا نخواهید کرد. آیفون ۱۵ پرو مکس دارای سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و لنز زوم جدید تتراپریسم ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و زوم دیجیتال ۲۵ برابر است. دوربین جلو هم همان ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده.

نسخه جدید موتور Photonic اپل و همچنین HDR بهبودیافته به آیفون ۱۵ پرومکس کمک می‌کند عکس‌های بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی خود ثبت کند. قابلیت پرتره خودکار به شما اجازه می‌دهد حتی زمانی که عکس‌های معمولی می‌گیرید، داده‌های عمقی را ثبت کرده و بعداً آن‌ها را به پرتره تبدیل کنید. و در آخر، این اولین باری است که اپل وارد بازی زوم و قابلیت بزرگ‌نمایی به طور خاص می‌شود، اگرچه هنوز از منظر کلی به زوم دوربین Galaxy S23 Ultra می‌بازد. 

با این حال، گلکسی S23 Ultra در بازی مشخصات اسمی کاملاً برنده است، زیرا با یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ «ISOCELL HP2» عرضه می‌شود. در نور خوب، گلکسی S23 Ultra از ترکیب پیکسلی ۴ تایی برای تولید عکس‌های 50 مگاپیکسلی با جزئیات بسیار زیاد استفاده می‌کند، اما وقتی نور کم می‌شود، گوشی ۱۶ پیکسل را با هم ترکیب می‌کند تا عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی با دینامیک رنج عالی ثبت کند.

مقایسه دوربین اصلی S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max

در روز روشن، تفاوت در پردازش تصاویر بین آیفون و گلکسی، حداقل به چشم انسان قابل توجه است. با سامسونگ اس ۲۳ اولترا، عکس کاملاً واضح و با ظاهری بیش از حد «پردازش شده» دریافت می‌کنید. در عین حال، آیفون ۱۵ پرومکس تصویر بسیار طبیعی‌تری ارائه می‌دهد، البته تصویر در مقایسه با گلکسی با جزئیات کمتری به نظر می‌رسد.

مقایسه دوربین اصلی: بالا : اس ۲۳ اولترا – پایین : آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی: بالا : اس ۲۳ اولترا – پایین : آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی: بالا : اس ۲۳ اولترا – پایین : آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی: بالا : اس ۲۳ اولترا – پایین : آیفون ۱۵ پرومکس

در جفت عکسِ بعدی هم همین موضوع قابل مشاهده است. گلکسی اس ۲۳ اولترا بار دیگر از قدرت کامل الگوریتم‌های پردازش تصویر خود استفاده کرده تا بتواند جزئیات بیشتری را به تصویر بکشد. با این حال، این باعث می شود عکس بیش از حد پردازش شده باشد که واقعاً خوب به نظر نمی‌رسد. در این حالت، اگرچه ممکن است اینطور به نظر برسد که تصاویر آیفون ۱۵ پرومکس جزئیات کم‌تری نسبت به گوشی سامسونگ دارد، اما عکسی که گرفته شده بسیار طبیعی‌تر است.

مقایسه دوربین اصلی در روز: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی در روز: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی در روز: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی در روز: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس

در شرایط نوری بد، آیفون دینامیک رنج بهتری را با جزئیات بیشتر در قسمت‌های تیره‌تر تصویر ثبت کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که آیفون با نوردهی چراغ‌های LED روشن میانه خوبی ندارد که این منجر به سوختگی نواحی هایلایت می‌شود. 

برای مثال، به چراغ‌های LED در عکس زیر توجه کنید. متوجه خواهید شد که گلکسی اس ۲۳ اولترا چندان با آن‌ها مشکلی ندارد، در حالی که آیفون هنوز با این نورها چالش دارد.

مقایسه دوربین اصلی در شب: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی در شب: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی در شب: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اصلی در شب: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس

مقایسه زوم دوربین S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max

دوربین جدید پریسکوپ 5X آیفون ۱۵ پرومکس یکی از تغییرات بزرگ این گوشی نسبت به قبل است. با این حال، دوربین پریسکوپ آیفون نمی‌تواند با دوربین پریسکوپ 10X گلکسی اس ۲۳ اولترا که امکان زوم دیجیتال تا ۱۰۰ برابر را فراهم می‌کند، رقابت کند.

مقایسه زوم دوربین: سمت چپ: اس ۲۳ اولترا – سمت راست: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه زوم دوربین: سمت چپ: اس ۲۳ اولترا – سمت راست: آیفون ۱۵ پرومکس

مقایسه دوربین اولتراواید S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max

دوربین فوق عریض گلکسی اس ۲۳ اولترا کمی عملکرد پایین‌تری دارد. تصاویر ثبت شده آیفون پویایی بیشتری داشته و عکس‌ها زنده‌تر هستند. 

مقایسه دوربین اولتراواید: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اولتراواید: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اولتراواید: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس
مقایسه دوربین اولتراواید: بالا: اس ۲۳ اولترا – پایین: آیفون ۱۵ پرومکس

مقایسه دوربین سلفی S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max

کیفیت تصویر سلفی با هر ۲ گوشی فوق‌العاده است. سامسونگ دوربین جلوی گلکسی اس ۲۳ اولترا را از ۴۰ مگاپیکسل نسل قبل به ۱۲ مگاپیکسل کاهش داده، اما با این کار، کیفیت تصویر کاهش پیدا نکرده است. در واقع، در برخی شرایط تصاویر سلفی حتی بهبودهایی هم داشته است. آیفون ۱۵ پرو مکس همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فیس تایم (FaceTime) را از آیفون ۱۴ پرو مکس به ارث برده است. 

مقایسه دوربین گوشی S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max در فیلمبرداری

گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای استبلایزر بهبودیافته و همچنین Staggered HDR است که دینامیک رِنج عالی را به شما ارائه می‌دهد. ویدیوی 8K با سرعت ۲۴ و ۳۰ فریم در ثانیه در این گوشی پشتیبانی می‌شود. در طرف دیگر، آخرین پرچمدار اپل از فیلم‌برداری 4K60 ProRES، طولانی و ذخیره مستقیم ویدیو در درایوهای خارجی پشتیبانی می‌کند.

دینامیک رِنج بهتر، رنگ‌های واقعی‌تر و جزئیات بیشتر با آیفون ۱۵ پرومکس به دست می‌آید، هرچند وقتی به زوم ۳ و ۱۰ برابری دوربین می‌روید، گلکسی دست بالاتر را دارد. جالب اینجاست که صدای ضبط شده با گلکسی تمیزتر به نظر می‌رسد، به خصوص در شرایط جوی نامناسب مثل وزش باد.

توجه: تمام عکس‌های مربوط به بررسی دوربین توسط سایت phonearena گرفته و منتشر شده است.

برنده جنگ دوربین‌ها: Samsung Galaxy S23 Ultra

مقایسه آیفون 15 پرومکس و S23 Ultra: باتری

آیفون 15 پرو مکس باتری ۴۴۲۲ میلی آمپر ساعتی و بزرگ‌تر از آیفون 14 پرو مکس دارد، با این وجود، عمر شارژدهی بهتر و قابل توجهی ندارد. باتری آیفون 15 پرومکس به راحتی حداقل تا یک روز در استفاده معمولی تا کمی سنگین جوابگو هست، اما احتمالاً در حین انجام کارهای فشرده‌تر و بازی، کمی کمتر از آن می‌توانید استفاده می‌کنید.

از طرف دیگر گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. با وجود ظرفیت بالاتر، Galaxy S23 Ultra در تست‌های بنچمارک باتری با شارژ کامل، کمتر از iPhone 14 Pro Max دوام ‌آورده است. این می‌تواند به معنی شکست دوباره این گوشی در برابر رقیب نسل جدیدش هم باشد.

مقایسه شارژدهی

در آزمایش‌های انجام شده توسط سایت Tomsguide که شامل وبگردی مداوم با اینترنت 5G است، پرومکس جدید آیفون ۱۴ ساعت و ۲ دقیقه دوام آورد. در مقایسه با آن، Galaxy S23 Ultra با تنظیم نمایشگر روی حالت ۶۰ هرتز، زمان ۱۳ ساعت و ۹ دقیقه را ثبت کرد. 

مقایسه سرعت شارژ 

از نظر سرعت شارژ، Galaxy S23 Ultra حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و با اختلاف برنده رقابت است. این گوشی از طریق یک شارژر ۴۵ واتی ۲ برابر سریع‌تر از آیفون شارژ می‌شود. فرقی نمی‌کند ۱۵ دقیقه، ۳۰ دقیقه یا صبر کنید تا درصد باتری به ۱۰۰ برسد، سامسونگ قطعاً آیفون را شکست می‌دهد. به طور دقیق‌تر، Galaxy S23 Ultra در ۳۰ دقیقه به ۵۷ درصد و آیفون ۱۵ پرومکس در همین مدت زمان با شارژر ۲۰ واتی، تنها به ۴۱ درصد می‌رسد.

مقایسه امکانات شارژ

آیفون ۱۵ پرومکس از شارژ سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که گلکسی اس ۲۳ اولترا با فست شارژ سیمی ۴۵ واتی آن را شکست می‌دهد. با این حال، هیچ یک از گوشی‌ها آداپتور شارژ در جعبه ندارند، بنابراین در صورت لزوم باید خودتان آن را تهیه کنید. 

شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی MagSafe در آیفون ۱۵ پرومکس و همچنین شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی در Galaxy S23 Ultra وجود دارد. علاوه بر این، گوشی سامسونگ از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند که آيفون از آن بی‌بهره مانده است.

برنده جنگ باتری: آیفون ۱۵ پرو مکس

مقایسه گوشی S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max: قیمت

قیمت جهانی گوشی اس ۲۳ اولترا و آیفون 15 پرومکس تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و حتی نسخه پایه آن‌ها قیمت برابری دارند. با این حال قیمت این گوشی‌ها در ایران، به دلیل شرایط ممنوعیت واردات، رجیستری و جو بازار کمی متفاوت است و تا زمان وارد شدن آیفون ۱۵ به کشور نمی‌توان در مورد قیمت قطعی آن صحبت کرد. در جداول، زیر قیمت ۲ پرچمدار اپل و سامسونگ را بر اساس ظرفیت‌های مختلف‌شان قرار داده‌ایم:

قیمت جهانی سامسونگ S23 Ultra
نسخه ۲۵۶|۱۲ گیگابایت ۱۱۹۹ دلار
نسخه ۵۱۲|۱۲ گیگابایت ۱۳۷۹ دلار
نسخه ۱۰۲۴|۱۲ گیگابایت ۱۶۱۹ دلار
قیمت جهانی آیفون ۱۵ پرومکس
نسخه ۲۵۶ گیگابایت ۱۱۹۹ دلار
نسخه ۵۱۲ گیگابایت ۱۳۹۹ دلار
نسخه ۱ ترابایت ۱۵۹۹ دلار

مقایسه گوشی سامسونگ S23 Ultra با iPhone 15 Pro Max: داوری نهایی

آیفون ۱۵ پرومکس در این مسابقه بسیار نزدیک، به عنوان بهترین گوشی در کل برنده شد. این گوشی صفحه نمایش خیره‌کننده و طراحی تیتانیومی محکم‌تر و سبک‌تر را به شما می‌دهد و نسبت به Galaxy S23 Ultra هم عملکرد قوی‌تر و هم عمر باتری بهتری دارد. با این حال، سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا هم یک گوشی شگفت‌انگیز است و به لطف تصاویر روشن‌تر، واضح‌تر و زوم قوی‌تر، در بخش دوربین توانست بر گوشی آیفون غلبه کند. 

بنابراین آیفون ۱۵ پرو مکس در برابر گلکسی اس 23 اولترا، با رقابتی بسیار نزدیک پیروز می‌شود، اما همانطور که در ابتدا گفتیم، باید منتظر سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا باشیم، چرا که این گوشی در آینده نزدیک مطمئناً می‎تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و حتی در صدر لیست گوشی موبایل قرار بگیرد.

در ضمن شما می‌توانید جدیدترین اخبار درباره رونمایی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ را از بلاگ ادبازار دنبال کنید.

جدول امتیاز رقابت ۲ گوشی پرچمدار سامسونگ و اپل

معیار آیفون ۱۵ پرومکس گلکسی S23 Ultra
طراحی (۱۰ امتیاز) ۹ ۸
صفحه نمایش (۱۰ امتیاز) ۱۰ ۱۰
دوربین (۳۰ امتیاز) ۲۷ ۲۸
عملکرد فنی (۱۵ امتیاز) ۱۴ ۱۳
نرم افزار و مشخصات منحصربه‌فرد (۱۵ امتیاز) ۱۳ ۱۲
باتری و شارژ شدن (۲۰ امتیاز) ۱۸ ۱۷
امتیاز کلی ۹۱ ۸۷

۹ دلیل برای خرید Samsung Galaxy S23 Ultra

  1. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی قدرتمند
  2. اسکنر اثر انگشت
  3. فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه
  4. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با عمر عالی
  5. سرعت شارژ بالاتر (۴۵ وات در مقابل ۳۰ وات)
  6. قلم S Pen
  7. نسخه‌ای با ۱۲ گیگابایت رم
  8. عملکرد بی‌نظیر گرافکی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ 
  9. نمایشگر عالی
شما می‌توانید گوشی سامسونگ اس ۲۳ اولترا را از‌سایت ادبازار با شرایط قسطی آسان بخرید. کافیه روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۰ دلیل برای خرید iPhone 15 Pro Max

  1. حداکثر روشنایی بالاتر نمایشگر 
  2. امنیت با Face ID
  3. طراحی تیتانیوم قوی‎‌تر و سبک‌تر
  4. اکشن باتن با قابلیت شخصی‌سازی
  5. تراشه قدرتمند A17 Pro 
  6. عمر باتری بیشتر (حدود ۱۸ درصد)
  7. پردازنده سریع‌تر در تست تک هسته‌ای 
  8. به‌روزتر
  9. iOS 17 با قابلیت‌های جدید و جذاب
  10. دینامیک آیلند 
شما می‌توانید گوشی‌های آیفون موجود در بازار ایران را از‌ لینک زیر ببینید: