نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63 | گیمینگ قدرتمند و جمع‌و‌جور!

نقد و بررسی 02 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63 | گیمینگ قدرتمند و جمع‌و‌جور!

لپ‌تاپ مخصوص بازی MSI GE63 یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ شرکت MSI است که همراه با ارائه سخت‌افزار قدرتمند، قیمت مناسبی را هم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. MSI که یکی از شرکت‌های سردمدار تولید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی است و در تولید این رده کاربری از لپ‌تاپ‌ها به کیفیت مطلوب رسیده است. لپ‌تاپ MSI GE63 از لحاظ ظاهری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های خود این شرکت، ساده‌تر است و خبری از طرح و نشان‌های شلوغ بر روی آن نیست. اما همچنان شاهد به‌کارگیری رنگ‌ قرمز بر روی لپ‌تاپ هستیم. بر روی قاب پشتی صفحه‌نمایش از طرح بسیار زیبایی استفاده شده است. دو محیط کناری این قاب که با برشی از هم جدا شده‌اند با رنگ‌ قرمز مشخص هستند و در مرکز آن‌ها لوگوی MSI و لوگوی قرمز رنگ Dragon Gaming این شرکت به‌چشم می‌خورد. همچنین استفاده از بدنه فلزی برای لپ‌تاپ MSI GE63 جلوه‌ خاصی نیز به آن بخشیده است.

لپ‌تاپ مخصوص بازی MSI GE63 در دو کانفیگ سخت‌افزاری روانه بازار شده است. تفاوت این دو سیستم در نوع کارت گرافیک آن‌ها است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد. MSI برای پردازش اطلاعات در این لپ‌تاپ از پردازنده نسل هفتم Intel Core i7 با محدوده سرعت 2.8 تا 3.8 گیگاهرتز استفاده کرد. این مدل پردازنده بر روی هر دو مدل قرار گرفته است. اما کارت گرافیک در لپ‌تاپ MSI GE63 7RC از نوع NVIDIA GeForce GTX 1050 است، اما در مدل حرفه‌ای‌تر این لپ‌تاپ که MSI GE63 7RD نام دارد، از پردازنده مدل GTX 1050 Ti شرکت NVIDIA استفاده شده است که توان پردازشی بالاتری دارد. سایر مشخصات این دو مدل سخت‌افزاری با یک دیگر مشابه است. هر دو این کارت‌های گرافیک از 4 گیگابایت رم DDR5 بهره می‌برند. اگر اجرای روان‌تر بازی‌ها با نرخ فریم بالاتر و تنظیمات گرافیکی بهتر برای شما ملاک است، بهتر است لپ‌تاپ MSI GE63 7RD را خریداری کنید. در کنار پردازنده و کارت گرافیک حافظه رم 16 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. هارد دیسک هر دو مدل لپ‌تاپ MSI GE63 هم 1 ترابایتی به همراه 128 گیگابایت حافظه SSD است.

 

لپ‌تاپ MSI GE63

 

با خرید لپ‌تاپ MSI GE63 می‌توانید به سخت‌افزاری مناسب برای انجام بازی‌های ویدیویی با بهترین کیفیت دسترسی داشته باشید. علاوه بر اجرای روان‌ بازی‌ها، لپ‌تاپ MSI GE63 با توجه به طراحی بدنه بی‌آلایش نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای انجام کارهای روزانه شما نیز مناسب است و در هیچ زمینه‌ای شما را ناامید نخواهد کرد. قیمت لپ‌تاپ MSI GE63 یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. با توجه به امکانات و سخت‌افزار قرار گرفته بر روی این لپ‌تاپ، می‌توانید با خرید MSI GE63 به مجموعه‌‌ای کامل و قدرتمند برای انجام همه کارهای خود دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63

 

طراحی و کیفیت ساخت MSI GE63

در ظاهر لپ‌تاپ MSI GE63 نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی MSI مانند مدل GE62 کمی جمع‌و‌جور تر و ساده‌تر است. ضخامت بدنه، طراحی بدنه و همچنین رنگ و نشان و آن با سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی تا حدودی فرق می‌کند. در ساخت بدنه لپ‌تاپ MSI GE63 از فلز آلومینیوم استفاده شده است. این روکش آلومینیومی از قاب پشتی صفحه‌نمایش تا روی پنل داخلی لپ‌تاپ و قسمت استراحت‌گاه دست کشیده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX433 | لپ تاپ زیبا، سبک و چشم‌نواز

استفاده از آلومینیوم باعث شده وزن لپ‌تاپ بسیار مناسب باشد. MSI GE63 یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی است که با ابعاد 27.5 × 260 × 383 میلی‌متر تنها 2.39 کیلوگرم وزن دارد. با خرید لپ‌تاپ MSI GE63 با قیمت مناسب، می‌توانید به‌آسانی آن را در کیف و کوله همه‌جا همراه خود داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63

 

پورت‌ها و بلندگو

پورت‌های لپ‌تاپ MSI GE63 مجموعه کاملی از پورت‌های ضروری است که شما را از کابل و مبدل اضافی بی‌نیاز می‌کند. بر روی لبه سمت راست این لپ‌تاپ علاوه بر ورودی کابل برق، دو پورت USB 3.0 و یک کارت‌خوان SD قرار گرفته است. در سمت دیگر نیز ورودی کابل LAN برای اتصال به اینترنت، پورت خروجی تصویر HDMI، یک Mini DisplayPort برای اتصال صفحه‌نمایش لپ‌تاپ به مانیتور جانبی با بهترین کیفیت، یک پورت USB 3.0، یک پورت USB Type-C و دو جک 3.5 میلیمتری برای هدفون و میکروفون، قرار دارند. MSI بر روی این لپ‌تاپ از درایو نوری استفاده نکرده است اما با استفاده از پورت UBS، می‌توانید یک درایو نوری اکسترنال را به آن متصل کنید. همچنین لازم به‌ذکر است که در این بخش اشاره‌ای هم به دو خروجی تهویه هوا کنیم. بر روی لبه‌های کناری در سمت راست و چپ به‌شکلی قرینه دو قسمت برای تهویه هوای گرم لپ‌تاپ، در کنار پورت‌ها، درنظر گرفته شده است.

 

لپ‌تاپ MSI GE63

 

در لپ‌تاپ MSI GE63 از دو بلندگوی داخلی با توان 2 وات استفاده شده است. این بلندگوها که ساخته شرکت Dynaudio هستند، از فناوری Nahimic Sound استفاده می‌کنند که باعث می‌شود کیفیت در هنگام پخش با بلندی صدا زیاد، تا 5 برابر بهتر باشد. از همین رو در هنگام تجربه بازی می‌توانید با خیال راحت صدای لپ‌تاپ را زیاد کنید و نگران افت کیفیت آن نباشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63

 

صفحه‌نمایش

یکی از نکات قوت لپ‌تاپ MSI GE63، صفحه‌نمایش با کیفیت آن است. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی برای اجرا و به‌تصویر کشیدن جزییات بسیار مهم هستند. شرکت MSI در لپ‌تاپ GE63 خود در هر دو مدل سخت‌افزاری از صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و رزولوشون 1920x1080 استفاده کرده است. پنل این صفحه‌نمایش IPS بوده و غلظت رنگ بسیار بالایی دارد. علاوه بر استفاده از پنل ISP، شرکت MSI در این لپ‌تاپ از فناوری True Color 2.0 نیز استفاده کرده است که باعث شده رنگ‌ها بسیار شفاف‌تر از حالت عادی به‌نظر برسند. روکش مات قرار گرفته بر روی این لپ‌تاپ هم کمک کرده تا بتوانید با MSI GE63 در شرایط نوری قوی مانند زیر نور خورشید هم کار کنید. همه این موارد مثبت را کنار بگذارید. یکی از ویژگی‌های مهم صفحه‌نمایش MSI GE63 مربوط به پشتیبانی آن از سرعت نوسان تصویر 120 هرتز است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در هنگام تجربه بازی نرخ فریم بالای 60 را هم تجربه کنید. فریم‌ریت بالای 60 در هنگام تجربه بازی‌ها، روان‌ترین تصویر به‌شما نمایش می‌دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون PC جدید شما نیاز به این 15 برنامه رایگان دارد

وب‌کم لپ‌تاپ MSI GE63 هم مشابه سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی MSI، کیفیت بسیار بالایی دارد. وب‌کم با کیفیت HD و توان فیلم‌برداری 720p با 30 فریم بر ثانیه، این امکان را به‌شما می‌دهد بتوانید علاوه بر تماس تصویری با کیفیت، تصویر خودتان را هم در هنگام استریم کردن بازی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63

 

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ MSI GE63 یک کیبورد جزیره‌ای کامل است. کیبورد‌ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی MSI، ساخته شرکت SteelSeries هستند. ویژگی‌ اصلی کیبورد MSI GE63 نور پس‌زمینه بسیار جذاب آن است. نور پس‌زمینه با قابلیت تنظیم رنگ، کیبورد این لپ‌تاپ را بسیار زیبا کرده است. شما می‌توانید حتی کلیدهای کیبورد را به سه ناحیه تقسیم کنید و رنگ هر قسمت را به‌دلخواه تغییر دهید. در قسمت استراحت‌گاه دست هم یک تاچ‌پد بزرگ و یک‌تکه قرار گرفته است. این تاچ‌پد که محیط آن با یک نوار قرمز رنگ مشخص شده است، از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی می‌کند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63

 

سخت‌افزار، حافظه، باتری

مهم‌ترین ویژگی‌ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، سخت‌افزار قدرتمند آن‌ها برای اجرای سریع و با کیفیت بازی‌های ویدیویی است. لپ‌تاپ MSI GE63 دو کانفیگ سخت‌افزاری به‌نام‌های GE63 7RD و GE63 7RC دارد. تفاوت این دو سیستم در کارت گرافیک آن‌ها است. در لپ‌تاپ MSI GE63 7RC از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 استفاده شده است اما در لپ‌تاپ MSI GE63 7RD شاهد کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti هستیم که قدرت پردازش تصویر بالاتری دارد.هر دو این کارت گرافیک با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 روانه بازار شده‌اند. سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری این دو مدل، یکسان است.

برای پردازش اطلاعات در لپ‌تاپ MSI GE63 از پردازنده چهار هسته‌ای نسل Intel Core i7 با سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتز استفاده شده است. سرعت این پردازنده قدرتمند در حالت پردازشی سنگین تا 3.8 گیگاهرتز افزایش می‌یابد. حافظه رم قرار گرفته بر روی MSI GE63 حافظه 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است که در کنار پردازنده و کارت گرافیک، ترکیب قدرتمندی را برای اجرا بازی ایجاد کرده است.

هارد دیسک لپ‌تاپ MSI GE63 از نوع ترکیبی است. در کنار هارد دیسک 1 ترابایتی از 128 گیگابایت حافظه SSD استفاده شده که به‌صورت همزمان قابل استفاده است. باتری لپ‌تاپ MSI GE63 هم یک باتری 6 سلولی از نوع لیتیوم‌-یون است که 51 وات‌ساعت ظرفیت دارد. همانند سایر لپ‌تاپ‌ مخصوص بازی MSI، باتری این لپ‌تاپ هم چندان قدرتمند نیست و شارژدهی خیلی بالایی نداشته و تا 3 ساعت می‌تواند باتری را نگه دارد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63

 

سیستم خنک‌کننده

سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ MSI GE63 همانند سایر لپ‌تاپ‌های این شرکت، از فناوری اختصاصی بهره‌مند است. Cooler Boost 5 سیستم خنک‌کننده شرکت MSI است که برای لپ‌تاپ GE63 درنظر گرفته شده است. در این سیستم از دو فن بزرگ برای خنک کردن پردازنده و کارت گرافیک استفاده شده است. همچنین 6 لوله مسی برای انتقال حرارت درنظر گرفته شده که هوای گرم را از طریق قسمت‌های تعبیه شده خارج کنند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE63

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ مخصوص بازی MSI GE63 با کانفیگ‌های سخت‌افزاری MSI GE63 7RC و MSI GE63 7RD ترکیب کاملی برای بازی است. قدرت پردازشی بالا این لپ‌تاپ به‌شما این اجازه را می‌دهد که بازی‌های ویدیویی را با بهترین کیفیت تجربه کنید. همچنین ظاهر MSI GE63 همانند سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی نیست و کمی جمع‌و‌جور و بی‌آلایش‌تر طراحی شده است. صفحه‌نمایش با کیفیت در کنار سیستم پردازشی قدرتمند، وزن کم، بلندگوهای قوی، سیستم خنک‌کننده کارآمد از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ MSI GE63 هستند. با خرید لپ‌تاپ MSI GE63 با قیمت مناسب علاوه بر بازی می‌توانید به همه کارهای روزمره خود نیز با آن برسید.

نکات مثبت

  • طراحی شیک بدنه

  • قدرت پردازشی بالا

  • استفاده از کارت گرافیک قدرتمند GeForce GTX 1050 Ti

  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و پنل IPS با پشیبانی از سرعت نوسان تصویر 120 هرتز

  • کیبورد با نور پس‌زمینه ترکیبی

نکات منفی

  • باتری لپ‌تاپ می‌توانست بهتر باشد