محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE | لپ‌تاپ قدرتمند ارتشی!

نقد و بررسی 04 بهمن 1401 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE | لپ‌تاپ قدرتمند ارتشی!

لپ‌تاپ مخصوص بازی یا لپ‌تاپ گیمینگ (Gaming) یکی از رده‌های لپ‌تاپ است که علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی مخاطب اصلی آن‌ها هستند. علاوه بر سخت‌افزار و قدرت پردازشی که این دسته از لپ‌تاپ‌ها دارند، ویژگی‌های خاص ظاهری از دیگر عوامل محبوبیت آن‌ها هستند. شرکت‌هایی مانند ایسوس (Asus) و MSI همواره در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود از طرح و نشان‌های خاص استفاده کرده‌اند. یکی از لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده خاص که برای علاقه‌مندان دو آتیشه بازی‌های ویدویی طراحی شده است، GE62 7RE محصول شرکت MSI است.

نسخه محدود از این لپ‌تاپ که با نام کامل MSI GE62 7RE Camo Squad شناخته می‌شود، طرح و نشانی دارد که کاملاً رده کاربری خود را فریاد می‌زند. اولین چیزی که پس از برخورد با لپ‌تاپ MSI GE62 7RE توجه شما را به خودش جلب می‌کند، طرح و نشان مشابه لباس ارتشی است که بر روی بدنه این لپ‌تاپ نقش بسته است. شرکت MSI این لپ‌تاپ را به‌صورت محدود همراه با بازی Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands عرضه کرده است و به‌نوعی این لپ‌تاپ یک نسخه باندل شده با این بازی است. علاوه بر این بازی که در جعبه لپ‌تاپ موجود است، یک کوله پشتی مخصوص، قمقمه، ماوس پد و 5 پلاک جنگی مرتبط با بازی همراه با لپ‌تاپ MSI GE62 7RE عرضه می‌شود. با خرید لپ‌تاپ MSI GE62 7RE یک لپ‌تاپ مخصوص بازی همراه با لوازم جانبی مرتبط با طرحی مشابه خود لپ‌تاپ خواهید داشت.

جدا از ظاهر لپ‌تاپ MSI GE62 7RE و اقلام همراه، ماهیت اصلی گیمینگ لپ‌تاپ با سخت‌افزار انتخاب شده برای آن مشخص می‌شود. MSI برای پردازش اطلاعات از پردازنده نسل هفتم شرکت اینتل Core i7 با محدوده سرعت پردازنده 2.8 تا 3.8 گیگاهرتز استفاده کرده است. در کنار این پردازنده از کارت گرافیک مخصوص بازی و حرفه‌ای NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 استفاده کرده است. ترکیب پردازنده و کارت گرافیک لپ‌تاپ MSI GE62 7RE با یک حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 کامل می‌شود. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD و همچنین هارد دیسک 1 ترابایتی از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ مخصوص بازی هستند. با خرید MSI GE62 7RE به یک‌ لپ‌تاپ قدرتمند برای اجرای بازی‌های ویدیویی با بهترین کیفیت دسترسی خواهید داشت.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE

 

طراحی و کیفیت ساخت MSI GE62 7RE

همان‌طور که اشاره شد لپ‌تاپ ام اس آی GE62 7RE کاملاً طرح و نشانی متفاوت از همه لپ‌تاپ‌ها دارد. بر روی بدنه آلومینیومی این لپ‌تاپ، شاهد طرحی مشابه لباس‌های ارتشی هستیم که هم بر روی قاب پشت صفحه‌نمایش و هم بر روی قسمت پنل داخلی دیده می‌شود. در پشت قاب صفحه‌نمایش در بالاترین قسمت لوگو شرکت MSI و سپس در مرکز لوگو قرمز رنگ Dragon Gaming این شرکت به‌چشم می‌خورد. لپ‌تاپ MSI GE62 7RE بدنه محکم و درشتی دارد. این لپ‌تاپ 15.6 اینچی ابعادی معادل 27 × 260 × 383 میلی‌متر داشته و وزن آن نیز 2.4 کیلوگرم است. استفاده از بدنه فلزی از جنس آلومینیوم در این لپ‌تاپ باعث شده، دوام و استحکام بدنه بسیار بالا باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE

 

پورت‌ها و بلندگو

با توجه به این که لپ‌تاپ GE62 7RE مشکلی از بابت ضخامت کم ندارد، MSI به‌خوبی بر روی دو لبه کناری آن از پورت‌ها و اتصالات پرکاربرد استفاده کرده است. در لبه سمت راست این لپ‌تاپ علاوه بر ورودی کابل برق، درایو نوری DVD-RW قرار گرفته شده است که امروزه در بین لپ‌تاپ‌ها با توجه به ضخامت کم‌، کمتر شاهد آن هستیم. یک پورت USB 2.0 و یک کارت‌خوان SD دو پورت دیگر این سمت از لپ‌تاپ هستند. در سوی دیگر شاهد دو جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون و میکروفون، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB Type-C، پورت خروجی تصویر Mini-DisplayPort برای انتقال تصویر لپ‌تاپ به مانیتور خارجی، پورت خروجی تصویر HDMI، ورودی کابل LAN و یک قفل کینگستون برای اتصال بدنه لپ‌تاپ‌ به یک قفل رمزدار خارجی، هستیم. در مجموع در این قسمت MSI به‌خوبی از پورت‌های مختلف استفاده کرده است و شما با خرید MSI GE62 7RE نیازی به تهیه کابل و مبدل‌های اضافی دیگر ندارید.

حالا وقتشه! اینو بخون  نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H : بی رحمانه بازی کنید

کیفیت صدای لپ‌تاپ MSI GE62 7RE یکی از ویژگی‌های قابل تحسین آن است. اول از همه باید اشاره کرد که برخلاف لپ‌تاپ مطرح دیگر این شرکت یعنی MSI GS73VR، به‌جای 2 بلندگو، از 4 بلندگو داخلی 2 وات استفاده شده است. این بلندگوهای ساخت Dynaudio به‌لطف فناوری Nahimic Sound قابلیت پخش صدای سه بعدی دارند که بهترین تجربه شنیداری را در هنگام بازی برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE

 

صفحه‌نمایش

یکی از قسمت‌های مهم هر لپ‌تاپ صفحه‌نمایش آن است و MSI این قسمت را به یکی از ویژگی‌های مثبت لپ‌تاپ GE62 7RE تبدیل کرده است. صفحه‌نمایش با کیفیت فول اچ دی (Full HD) و روزلوشن 1920x1080 این لپ‌تاپ بهترین کیفیت تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از پنل صفحه‌نمایش IPS هم باعث شده رنگ‌ها بسیار شفاف‌ و زنده‌تر نمایش داده شوند. همچنین روکش مات صفحه‌نمایش لپ‌تاپ به‌شما کمک می‌کند که در شرایط نوری قوی مانند زیر نور خورشید هم بتوانید با لپ‌تاپ به‌راحتی کار کنید. یکی از دیگر ویژگی‌های صفحه‌نمایش لپ‌تاپ MSI GE62 7RE پشتیبانی از سرعت نوسان تصویر 120 هرتز است. این ویژگی‌ به این معنی است که می‌توانید بازی‌ها را با نرخ فریم بالاتر از 60 هم تجربه کرده و روان‌ترین تصویر را مشاهده کنید. درست بالای پنل صفحه‌نمایش، وب‌کم لپ‌تاپ قرار گرفته است. MSI از یک وب‌کم با کیفت HD استفاده کرده است که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p با نرخ فریم 30 را دارد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE

 

کیبورد

مشابه کیبورد لپ‌تاپ MSI GS73VR، کیبورد MSI GE62 7RE ساخته شرکت SteelSeries است. در کیبورد این لپ‌تاپ هم از نور پس‌زمینه‌ای ویژه‌ استفاده شده است. نور پس‌زمینه با قابلیت تغییر رنگ ویژگی اصلی این کیبورد لپ‌تاپ مخصوص بازی است. کیبورد جزیره‌ای لپ‌تاپ به سیستم پیشرفته نور پس‌زمینه مجهز شده است که شما می‌توانید به‌وسیله آن، رنگ نور را تغییر دهید. امکان تغییر جداگانه هر یک از قسمت‌های کیبورد نیز وجود دارد و می‌توانید کلیدهای کیبورد را به 3 ناحیه تقسیم کرده و در هر بخش از رنگ‌های مختلفی برای زیبایی بیشتر کیبورد استفاده کنید. تاچ‌پد لپ‌تاپ MSI GE62 7RE به‌نوعی بر روی قسمت استراحت‌گاه دست، استتار کرده است! این تاچ‌پد بزرگ که برای تشخیصش باید از دو کلید زیر آن کمک گرفت، از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای انجام کارهای ساده، شما را از ماوس بی‌نیاز کند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE

 

سخت‌افزار، حافظه، باتری

لپ‌تاپ مخصوص بازی MSI GE62 7RE به سخت‌افزار قدرتمندی برای اجرای با کیفیت بازی‌ها مجهز شده است. در این لپ‌تاپ از پردازنده نسل هفتم Intel Core i7 با سرعت 2.8 گیگاهرتز استفاده شده است. سرعت این پردازنده هنگام پردازش عملیات سنگین در حالت توربو به 3.8 گیگاهرتز نیز می‌رسد. در کنار این پردازنده، MSI از کارت گرافیک مخصوص بازی NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti استفاده کرده است. این کارت گرافیک قدرتمند با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 بر روی این لپ‌تاپ قرار گرفته است و بهترین کیفیت تصویر را هنگام تجربه بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. حافظه رم قرار گرفته بر روی این لپ‌تاپ هم یک حافظه 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است که مجموعه کاملی را در کنار پردازنده و کارت گرافیک در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت لپ‌تاپ MSI GE62 7RE با توجه به سیستم سخت‌افزاری که ارائه می‌دهد بسیار مناسب بوده و می‌توانید با خرید این لپ‌تاپ تجربه با کیفیتی از بازی‌های ویدیویی را داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

هارد دیسک لپ‌تاپ MSI GE62 7RE یک ترابایتی است که همراه با یک حافظه M.2 SSD با ظرفیت 128 گیگابایت عرضه شده است. این مدل حافظه SSD به‌صورت همزمان در کنار هارد دیسک اصلی لپ‌تاپ کار می‌کند و می‌توانید از آن استفاده کنید. در این قسمت لازم است به یک نکته منفی در مورد لپ‌تاپ مخصوص بازی MSI GE62 7RE اشاره کنیم. باتری 6 سلولی از نوع لیتیوم-‌یون با ظرفیت 51 وات‌ساعت لپ‌تاپ عملکرد فوق‌العاده‌ای ندارد و می‌تواند تا 3 ساعت برای شما شارژدهی داشته باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE

 

سیستم خنک‌کننده MSI GE62 7RE

MSI بر روی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود از سیستم خنک‌کننده اختصاصی استفاده می‌کند. در طراحی بدنه لپ‌تاپ‌ها نیز الگوی مشابهی را از سوی این شرکت شاهد هستیم. دو خروجی تهویه هوا لپ‌تاپ، درست زیر پنل صفحه‌نمایش قرار گرفته‌اند. دو خروجی هم دیگر درست بر روی لبه جلویی لپ‌تاپ به شکلی قرینه تعبیه شده‌اند. با توجه به اینکه بدنه لپ‌تاپ آلومینومی است در صورت برخورد هوای گرم با بدنه ممکن است، گرما مجدد به‌ لپ‌تا‌پ برگردد اما با قراردادن خروجی‌ها در این قسمت، این احتمال انتقال هوا به بدنه بسیار کم می‌شود. جدا از فرم فیزیکی لپ‌تاپ، Cooler Boost 4، سیستم اصلی خنک‌کننده لپ‌تاپ MSI GE62 7RE است. این سیستم خنک‌کننده متشکل از دو فن بزرگ برای پردازنده و کارت گرافیک، و 6 لوله مسی انتقال حرارت است که به‌خوبی وظیفه خنک کردن لپ‌تاپ را برعهده دارند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62 7RE

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ مخصوص بازی MSI GE62 7RE، ترکیب کاملی از همه امکاناتی است برای یک تجربه گیمینگ به‌آن نیاز دارید. استفاده از سخت‌افزار قدرتمند، کارت گرافیک مخصوص بازی باعث شده از لحاظ پردازشی، GE62 7RE بهترین عملکرد را داشته باشد. صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و پشتیبانی از سرعت نوسان تصویر 120 هرتز و همچنین کیبورد با نور‌ پس‌زمینه‌ جذاب از دیگر ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ است. قیمت MSI GE62 7RE هم با توجه به اینکه در حال تهیه یک نسخه محدود از یک لپ‌تاپ با کیفیت هستید، کاملاً منطقی است. علاوه بر همه لوازم اصلی لپ‌تاپ، یک بازی اورجینال، کوله پشتی، قمقمه، ماوس‌پد و پلاک‌های جنگی با طرح و نشان مرتبط با بازی، اقلام همراه لپ‌تاپ MSI GE62 7RE هستند. با خرید لپ‌تاپ MSI GE62 7RE با قیمت مناسب به یک مجموعه کامل برای تجربه بازی‌های ویدیویی دسترسی خواهید داشت.

 

نکات مثبت

  • سیستم پردازشی قدرتمند
  • استفاده از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و پنل IPS
  • کیبورد با نور پس‌زمینه قابل تنظیم
  • بلندگوهای با کیفیت

 

نکات منفی

  • باتری لپ‌تاپ می‌توانست بهتر باشد