نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

نقد و بررسی 07 دی 1401 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

ایسوس در یکی از مدل‌های سری K خود از مجموعه لپ‌تاپ‌های VivoBook، از طراحی ویژه‌ای استفاده کرده است. این لپ‌تاپ که مدل Asus K570UD نام دارد، کاملا با سایر لپ‌‌تاپ‌های این شرکت متفاوت بوده و جلوه‌ای خاص دارد. در ادامه مطلب می خواهیم به نقد و بررسی لپ تاپ Asus K570UD بپردازیم و مروری بر ویژگی های آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی ادبازار همراه باشید.

 

مقدمه

 ایسوس K570UD لپ‌تاپی حرفه‌ای با سخت‌افزار قدرتمند است که با آن می‌توانید علاوه بر همه کارهای روزانه، کارهای حرفه‌ای گرافیکی، نقشه‌کشی، طراحی انیمیشن، تصویرسازی، تدوین ویدیو و... را هم با آن انجام دهید.همچنین سخت‌افزار و به‌خصوص کارت گرافیک این لپ‌تاپ به‌شما این اجازه را می‌دهد که حتی بازی‌های روز را هم با کیفیت و نرخ فریم مناسب بر روی لپ‌تاپ تجربه کنید. ایسوس K570UD علاوه بر سخت‌افزار قوی، صفحه‌نمایش با کیفیتی نیز دارد که در دو مدل با وضوع Full HD و (Ultra HD (4K روانه بازار شده است. به‌همین دلیل می‌توان از لپ‌تاپ ایسوس K570UD به‌عنوان یک لپ‌تاپ حرفه‌ای در امور روزانه، مالتی‌‌مدیا و گیمینگ (مخصوص بازی) یاد کرد. ایسوس برای پردازش اطلاعات در این لپ‌تاپ از دو مدل پردازنده از شرکت اینتل استفاده کرده است. پردازنده‌های نسل هشتم Intel Core i5 و Intel Core i7 برای این لپ‌تاپ انتخاب شده‌اند که می‌توانید هر یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین مدل صفحه‌نمایش، حافظه رم و هارد دیسک لپ‌تاپ‌ هم بستگی به مدل پردازنده انتخابی شما دارد که این موارد را در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد. در مجموع لپ‌تاپ ایسوس K570UD نماینده یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های شرکت ایسوس است که با یک ظاهر زیبا و جذاب، سیستم قوی‌ای را نیز در در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در صورتی که به دنبال خرید لپ‌تاپ حرفه‌ای با توان پردازشی بالا، هستید، ایسوس K570UD را حتما در لیست بررسی خود قرار دهید.

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD: طراحی و کیفیت ساخت

برعکس اغلب لپ‌تاپ‌های ایسوس که ظاهری مشابه یک‌دیگر دارند، در K570UD از طرح ویژه‌ای استفاده شده است. پیش‌تر ایسوس در لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود مانند FX503VD از طرح‌های ویژه استفاده می‌کرد اما حال طراحی این لپ‌تاپ هم متفاوت بوده و در رنگ بدنه مشکی آن از الگو و طرح‌های زیبا در کنار رنگ آبی روشن (که به‌عنوان رعد و برق آبی معرفی شده) استفاده شده است. لوگو ایسوس در پشت لپ‌تاپ و هم در پنل داخلی، حاشیه دور پشت صفحه‌نمایش و همچنین نوارهای اطراف تاچ‌پد، همگی به این رنگ‌ خاص مزین شده‌اند. ایسوس K570UD هم مشابه مدل‌های دیگر ایسوس از پلاستیک ساخته شده است اما الگو و شیارهای بر روی آن شباهتی به مدل‌های دیگر نداشته و ایسوس از دو طرح شیارهای موازی در دو سمت لپ‌تاپ استفاده کرده که ظاهر آن بسیار زیبا شده است. این لپ‌تاپ با وجود صفحه‌نمایش 15.6 اینچی، ابعادی معادل 220 × 256 × 370/4 میلی‌متر داشته و تنها 1.9 کیلوگرم وزن دارد که عدد بسیار عالی است و می‌توانید با خیال راحت آن را همه‌جا همراه خود داشته باشید.

 

لپ‌تاپ ایسوس K570UD

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD: پورت‌ها و بلندگو

پورت‌ها و اتصالات لپ‌تاپ K570UD مشابه سایر مدل‌ها بوده و کامل است. همچنین در این لپ‌تاپ از پورت جدید USB Type-C نیز استفاده شده است. ایسوس در این لپ‌تاپ به‌منظور رعایت نکات جهت زیبایی بیشتر و همچنین کاهش وزن، از درایو نوری استفاده نکرده است ولی اگر حتما به آن نیاز داشتید، می‌توانید از درایور نوری اکسترنال استفاده کنید. علاوه بر درایو نوری، ایسوس پورت تقریبا بی‌استفاده، خروجی تصویر VGA را هم از روی لپ‌تاپ برداشته است که این حرکت حتی مثبت به‌نظر می‌رسد! به‌غیر از این موارد بر روی بدنه این لپ‌تاپ‌، ورودی کابل LAN، خروجی تصویر HDMI، دو عدد پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type-C و یک کارت‌خوان SD قرار داده شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM | گیمینگ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

بلندگوهای این لپ‌تاپ از فناوری ایسوس یعنی SonicMaster استفاده می‌کنند و در زیر بدنه لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند. بلندگوهای ایسوس K570UD کیفیت بالایی دارند اما بلندی صدای آن‌ها خیلی زیاد نیست ولی برای گوش دادن به موسیقی و یا تماشا فیلم در یک اتاق مناسب هستند و نیازی به هدفون نخواهید داشت. همچنین به‌توصیه ایسوس می‌توانید از نرم‌افزار AudioWizard بر روی لپ‌تاپ استفاده کنید. این نرم‌افزار به‌شما این اجازه را می‌دهد که در حالت‌های پخش موزیک، تماشا فیلم، و بازی، صدا را شخصی‌سازی کرده تا کیفیت بهینه‌تری به‌گوش برسد.

 

بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD: صفحه‌نمایش و کیبورد

ایسوس در این لپ‌تاپ از دو مدل صفحه‌نمایش با کیفیت استفاده کرده است. در هر دو مدل پردازنده Intel Core i5 و Core i7 از صفحه‌نمایش با وضوح Full HD و رزولوشن 1920x1080 استفاده کرده است. اما لپ‌تاپ K570UD یک نسخه دیگر با پردازنده Intel Core i7 دارد که از صفحه‌نمایش (Ultra HD (4K با رزولوشن 3840x2160 در آن استفاده شده است. استفاده از این نمایشگر به این معنی است که می‌توانید با بالاترین کیفیت ممکن بر روی این لپ‌تاپ فیلم تماشا کنید. پنل این دو مدل لپ‌تاپ TFT است اما به‌لطف فناوری وسعت‌ دید 178 درجه‌ای که ایسوس بر روی نمایشگرها کار کرده است، خبری از زاویه دید محدود نیست. همچنین در این صفحه‌نمایش ایسوس از تنظیمات لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا خود استفاده کرده است تا بتوانید خروجی تصویر بهتری داشته باشید. در ایسوس K570UD حالت‌های مختلف، Eye Care برای بهینه‌کردن تصاویر جهت کم‌کردن آسیب‌های احتمالی به چشم، Vivid برای پر رنگ‌کردن و زنده‌نشان دادن رنگ‌ها و حالت Manual برای شخصی‌سازی تنظیمات صفحه‌نمایش درنظر گرفته شده است. همچنین لازم به‌ذکر است که خوشبختانه ایسوس در این لپ‌تاپ از وب‌کم HD استفاده کرده است.

 

لپ‌تاپ ایسوس K570UD

 

کیبورد این لپ‌تاپ هم یک کیبورد جزیره‌ای است که قسمت‌ حروف‌های اصلی تغییری نسب به مدل‌های دیگر ندارد اما قسمت ماشین‌ حساب که اعداد در آن قرار دارند (Num Pad) کمی جمع‌و‌جور طراحی شده و کلیدهای آن به‌اندازه حروف، بزرگ نیستند. کل سطح این پنل هم به‌صورت طرحی مشخص شده، یک‌سطح پایین‌تر قرار گرفته تا انگشتانتان از بالا کلیدها را لمس کنند و تجربه تایپ بهتری داشته باشید.در این لپ‌تاپ ایسوس تصمیم گرفته برای باز کردن قفل لپ‌تاپ از اثر انگشت به‌جای کلمه عبور استفاده کند که این ویژگی در بعضی از نسخه های این مدل وجود دارد. حسگر اثر انگشت هم جز مواردی است که احتمالا در آینده بیشتر شاهد آن در لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود. این حسگر کوچک در گوشه سمت راست تاچ‌پد ایسوس K570UD قرار گرفته و مزاحمتی برای لمس و کار کردن با تاچ‌پد ایجاد نمی‌کند. این تاچ‌پد بزرگ و یک‌ تکه که دور آن از نوار رنگی زیبایی استفاده شده است، از فرمان‌‌های چندلمسی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس K570UD

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD: سخت‌افزار، حافظه و باتری

ایسوس در لپ‌تاپ K570UD از پردازنده‌های کم‌مصرف نسل هشتم اینتل استفاده کرده است. دو پردازنده Intel Core i5 و Intel Core i7 با محدوده سرعت 1.6 تا 2 گیگاهرتز، وظیفه پردازش اطلاعات را دارند. بسته به این دو مدل پردازنده، کارت‌گرافیک، حافظه رم و همچنین هارد دیسک متفاوتی بر روی این لپ‌تاپ قرار گرفته است. در مدل پردازنده Intel Core i5 یک کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA Geforce GTX 1050M با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی DDR5 استفاده شده است. در مدل پردازنده Intel Core i7 این لپ‌تاپ هم همین پردازنده با 4 گیگابایت حافظه قرار گرفته است. همچنین در مدلی از این لپ‌تاپ که صفحه‌نمایش 4K دارد، علاوه بر این کارت گرافیک، از یک کارت گرافیک ویژه پردازش تصاویر Ultra HD با نام Intel UHD Graphics 620 استفاده شده است. در تست‌های انجام شده کارت‌ گرافیک GTX 1050M قدرت خوبی برای پردازش تصاویر در بازی با نرخ‌ فریم ثابت دارد و از همین رو می‌توانید بر روی این لپ‌تاپ برای انجام بازی‌های جدید حساب کنید. در کنار این پردازنده و کارت گرافیک، از حافظه رم 8 گیگابایت بر روی این مدل لپ‌تاپ استفاده شده است. البته شما می‌توانید تا 8 گیگابایت حافظه رم دیگر به‌ لپ‌تاپ اضافه کنید. در صورت استفاده از 16 گیگابایت حافظه رم، می‌توانید بهترین عملکرد سخت‌افزاری را از این لپ‌تاپ انتظار داشته باشید.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات لپ تاپ ایسوس K570UD i5

در کنار این سخت‌افزار، ایسوس از سه مدل هارد دیسک مختلف استفاده کرده است. هارد دیسک‌های 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی. مدل هارد دیسک 500 گیگابایتی تنها بر روی لپ‌تاپ با پردازنده Intel Core i5 قرار گرفته است و می‌توانید 128 گیگابایت حافظه SSD به آن اضافه کنید. در مدل دیگر هارد دیسک 1 ترابایتی بر روی هر دو مدل پردازنده قرار گرفته است که می‌توانید تا 256 گیگابایت دیگر به آن اضافه کنید. در مدلی که از پردازنده Intel Core i7 استفاده شده، علاوه بر هاردیسک 1 ترابایتی، یک مدل با هارد دیسک 2 ترابایتی هم عرضه شده است. در این مدل 2 ترابایتی می‌توانید تا 512 گیگابایت حافظه SSD دیگر هم به لپ‌تاپ اضافه کنید تا دیگر به‌هیچ‌وجه مشکل حافظه نداشته باشید.

به‌غیر از ظاهر زیبا و سخت‌افزار قدرتمند یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ شارژدهی فوق‌العاده باتری آن است. ایسوس در این لپ‌تاپ از یک باتری 48 وات‌ساعت استفاده کرده است که می‌تواند تا 9 ساعت شارژدهی در حالت پخش ویدیو داشته باشد که عدد فوق‌العاده‌ای است. در تعریف شارژدهی مناسب و خوب معمولا لپ‌تاپ‌هایی با 5 تا 6 ساعت شارژدهی را مثال می‌زدیم و حال این عدد و میزان ماندگاری شارژ، تحسین برانگیز است. البته با اینکه شارژدهی لپ‌تاپ در حالت استفاده عادی بسیار خوب است و می‌توانید حداقل تا 8 ساعت شارژدهی را انتظار داشته باشید، اما هنگام پردازش‌های سنگین شارژدهی باتری تا 6 ساعت کاهش می‌یابد که باز همین عدد هم بسیار عالی است. همچنین ایسوس K570UD دارای قابلیت شارژ سریع است و شما تنها در 49 دقیقه، می‌توانید تا 60 درصد باتری را پر کنید.

خرید Asus K570UD

نتیجه گیری

در یک کلام باید گفت که لپ‌تاپ ایسوس K570UD، لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ای است و قطعا شما را در همه زمینه‌ها راضی خواهد کرد. ظاهر شیک و زیبا، صفحه‌نمایش با کیفیت و سخت‌افزار قدرتمند مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. ایسوس K570UD در همه موارد کاری شما را همراهی کرده و با وزن کم و شارژدهی بالا، برای افرادی که قصد دارند لپ‌تاپ خود را همه‌جا همراه خود داشته باشند نیز بسیار مناسب است.

 

نکات مثبت:

طراحی شیک و بدنه سبک

صفحه‌نمایش با کیفیت و وسعت دید 178 درجه

سخت‌افزار قدرتمند با قابلیت ارتقا

استفاده از پورت جدید USB Type-C

استفاده از وب‌کم HD Camera

شارژدهی فوق‌العاده

 

نکات منفی:

وجود تنها یک پورت USB 3.0