نقد و بررسی لپ‌تاپ HP Pavilion 15 BS184nia  | پر قدرت و  اقتصادی!

نقد و بررسی 07 آبان 1397 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ HP Pavilion 15 BS184nia | پر قدرت و اقتصادی!

شرکت اچ‌پی در سری لپ‌تاپ‌های پاویلیون (Pavilion) شرکت خود، به‌ شما این اجازه را می‌دهد که با قیمت مناسب به بهترین سخت‌افزار ممکن دسترسی داشته باشید. اچ‌پی به‌‌ خوبی در این سری از قطعات و سخت‌افزار بهینه استفاده کرده است تا شما بتوانید با بهترین قیمت به بهترین سیستم دسترسی داشته باشید. لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های سری پاویلیون است که تا کنون عرضه شده است. این لپ‌تاپ با سخت‌افزاری قدرتمند علاوه بر کارهای روزانه و معمولی، به‌ شما این اجازه را می‌دهد که کارهایی حرفه‌ای که توان پردازشی بالا نیاز دارند، را به‌راحتی انجام دهید. اچ‌پی بر روی این لپ‌تاپ BS184nia از پردازنده نسل هشتم اینتل یعنی Intel Core i7 با سرعت 1.8 گیگاهرتز استفاده کرده است. سرعت این پردازنده چهار هسته‌ای در هنگام انجام کارهای سنگین، با استفاده از حالت Turbo Boots، به 4 گیگاهرتز می‌رسد و این مورد به‌ این معنی است که می‌توانید با خیال راحت بر روی توان پردازشی لپ‌تاپ حساب باز کنید. علاوه بر پردازنده قدرتمند، اچ‌پی از یک کارت گرافیک با کیفیت از شرکت AMD استفاده کرده است. کارت گرافیک Radeon TM530 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR3 مکمل بسیار خوبی برای پردازنده است. در کنار این پردازنده و کارت گرافیک، حافظه رم 12 گیگابایتی لپ‌تاپ BS184nia، مجموعه سخت‌افزاری لپ‌تاپ را تکمیل کرده و یک سیستم قوی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هارد دیسک 1 ترابایتی این لپ‌تاپ هم خیال شما را از بابت ذخیره‌سازی اطلاعات راحت می‌کند و نیازی به خرید هارد اینترنال و هارد اکسترنال ندارید. Pavilion BS184nia یک صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD دارد که می‌توانید با آن با کیفیت بسیار عالی فیلم تماشا کنید. در مجموع شما با خرید لپ‌تاپ اچ‌پی BS184nia می‌توانید به‌ راحتی به‌ همه کارهای ساده و حرفه‌ای خود برسید. سخت‌افزار قدرتمند و همچنین قیمت مناسب Pavilion BS184nia، از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

بدنه لپ‌تاپ اچ‌پی BS184nia همانند سایر لپ‌تاپ‌های سری پاویلیون است. این لپ‌تاپ مشابه مدل BS174nia یک بدنه تماشا پلاستیکی با روکش مات دارد. استفاده از پلاستیک در ساخت این لپ‌تاپ باعث شده که وزن آن تا حد بسیار زیادی کم شود. با اینکه بدنه لپ‌تاپ BS184nia کمی درشت‌تر از نمونه‌های مشابه است اما با ابعاد 23.8 × 253.8 × 380 میلی‌متر، 2.1 کلیوگرم وزن دارد که این عدد برای یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش 15.6 اینچی بسیار عالی است. وزن کم این لپ‌تاپ باعث می‌شود که بتوانید، با خرید BS184nia آن‌ را همه‌جا همراه خود داشته باشید. روکش مات استفاده شده بر روی بدنه این لپ‌تاپ، باعث می‌شود که بدنه در برابر جذب لک و اثر انگشت مقاوم باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بخش طراحی لپ‌تاپ BS184nia به رنگ‌های استفاده شده در آن بر می‌گردد. به‌جای استفاده از رنگ‌های تکراری مشکی و خاکستری، اچ‌پی بر روی این لپ‌تاپ و به بیان کلی تر بر روی این سری لپ‌تاپ پاویلیون خود از دو رنگ جذاب نقره‌ای و طلایی استفاده کرده است. استفاده از این دو رنگ جلوه‌ زیبایی را به بدنه لپ‌تاپ بخشیده‌اند.

 

 لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia

 

پورت‌ها و بلندگو

 

اچ‌پی بر روی لپ‌تاپ BS184nia خود از پورت‌ها و اتصالات کاربردی بر روی بدنه استفاده کرده است. بر روی بدنه این لپ‌تاپ تقریباً شاهد همه پورت‌های کاربردی و مهم هستم اما در این لپ‌تاپ از پورت جدید USB Type-C استفاده نشده است. علاوه بر DVD-RW و کارت‌خوان SD، یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، خروجی تصویر HDMI، ورودی کابل LAN، جک 3.5 میلیمتری هدفون، سایر پورت‌ها لپ‌تاپ اچ‌پی BS184nia را تشکیل می‌دهند. یکی از خروجی‌های پر استفاده که بر روی این لپ‌تاپ قرار ندارد، خروجی تصویر VGA است که امروزه با وجود خروجی تصویر HDMI کاربرد بسیار کمی داشته و حذف آن یک ایراد برای لپ‌تاپ نیست.  اچ‌پی در سری لپ‌تاپ‌های پاویلیون خود خروجی هوای سیستم خنک‌کننده را در کنار پورت‌ها قرار داده تا دیگر زیر لپ‌تاپ نباشند و باعث داغ شدن سطح زیرین نشوند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

اچ‌پی در لپ‌تاپ Pavilion BS184nia با قیمت عالی از دو بلندگوی داخلی استفاده کرده است. بلندگوهای داخلی این لپ‌تاپ به فناوری DTS Studio Sound مجهز شده‌اند و کیفیت صدای خوبی دارند. البته بلندی صدا در این سری لپ‌تاپ خیلی زیاد نیست و اگر علاقه‌منه به گوش دادن موسیقی با صدای بلند هستید، بهتر از اسپیکر و یا هدفون استفاده کنید. البته اگر قصد تماشا فیلم و یا گوش دادن به موسیقی در یک اتاق آرام را دارید، مشکلی از بابت صدا ندارید و می‌توانید بر روی بلندگوهای خود لپ‌تاپ حساب باز کنید.

 

 لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia

 

صفحه‌نمایش و کیبورد

 

اچ‌پی برای اینکه لپ‌تاپ Pavilion BS184nia خود را برای همه کارهای آماده کند، از یک نمایشگر با کیفیت بر روی این لپ‌تاپ خود استفاده کرده است تا در حالت استفاده به‌عنوان یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا نیز مشکلی با لپ‌تاپ نداشته باشید. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 روانه بازار شده است. پنل صفحه‌ نمایش TFT و بر روی آن روکش مات قرار گرفته است.­ شارژدهی لپ‌تاپ با وجود پنل کم‌مصرف TFT بیشتر از سایر مدل‌ها است. همچنین روکش مات این لپ‌تاپ باعث شده که بتوانید با در شرایط نوری قوی خارج از خانه، حتی زیر نور آفتاب نیز با آن کار کنید و مشکلی نداشته باشید. درست در بالای صفحه‌نمایش، وب‌کم این لپ‌تاپ قرار دارد. با توجه به قیمت اچ‌پی در لپ‌تاپ BS184nia از وب‌کم با کیفیت HD استفاده شده است که کیفیت بسیار خوبی را برای تماس‌های تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین میکروفون مربوط به ضبط صدا هم در کنار همین وب‌کم تعبیه شده تا در هنگام ضبط صدای سیستم خنک‌کننده و کلیدهای کیبورد کمتر ضبط شود.

 

 لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia

 

کیبورد لپ‌تاپ BS184nia اچ‌پی، از نوع جزیره‌ای است. کلیدهای این کیبورد با اندازه و فاصله استاندارد از یک دیگر بر روی پنل داخلی لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند. اچ‌پی در جهت زیباتر کردن این سری لپ‌تاپ خود، کلیدهای کیبورد را هم‌سطح پنل داخلی کرده است و این مورد باعث شده نمای داخلی لپ‌تاپ بسیار زیبا باشد. همچنین کلیدهای این کیبورد کامل هستند و شاهد بخش ماشین‌ حساب (Num Pad) در سمت راست هستیم. به‌ وسیله کلیدهای این بخش که مربوط به اعداد هستند، می‌توانید به‌ آسانی کارهای مربوط به حسابداری و حساب‌رسی را انجام دهید. تاچ‌پد BS184nia هم با اندازه مناسب زیر کلیدهای کیبورد قرار گرفته است. سطح آن تاچ‌پد یک‌تکه نیست و کلیدهایی برای کلیک راست و چپ، بر روی آن قرار دارند.

 

 لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia

 

سخت افزار، حافظه و باتری

 

اچ‌پی در لپ‌تاپ مدل BS184nia از سری پاویلیون خود، از یک سیستم سخت‌افزاری قدرتمند استفاده کرده است. با اینکه این سری لپ‌تاپ اچ‌پی، لپ‌تاپ‌های میان‌رده با رده کاربری عمومی و مالتی‌مدیا هستند، اما لپ‌تاپ Pavilion BS184nia از سخت‌افزار حرفه‌ای‌تری استفاده می‌کند. اچ‌پی برای پردازش اطلاعات از پردازنده کم مصرف نسل هشتم اینتل یعنی Core i7 استفاده کرده است. این پردازنده چهار هسته‌ای سرعتی معادل 1.8 گیگاهرتز دارد که در هنگام پردازش‌های سنگین با حالت Turbo Boost، سرعت تا 4 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. در کنار این پردازنده، از کارت گرافیک Radeon TM530 شرکت AMD استفاده شده است. این کارت گرافیک قدرتمند با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR3، به‌خوبی توانایی پردازش سنگین‌ترین کارهای گرافیکی را دارد. تکمیل کننده این سیستم سخت‌افزاری، حافظه رم 12 گیگابایتی از نوع DDR4 است. لازم به‌ ذکر است که حافظه رم لپ‌تاپ BS184nia قابلیت ارتقاء دارد و می‌توانید آن را تا 16 گیگابایت ارتقا دهید. با وجود سخت‌افزار با توان پردازشی بالا، می‌توانید با این لپ‌تاپ به همه‌ کار‌های خود برسید. جدا از کارهای عادی و روزانه، با BS184nia می‌توانید کارهایی مانند برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، نقشه‌کشی، نرم‌افزارهای طراحی حرفه‌ای، انیمیشن، تدوین ویدیو و... را انجام دهید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Surface Go مایکروسافت: خوش قیمت ترین سرفیس!

اچ‌پی در لپ‌تاپ BS184nia خود از هارد دیسک 1 ترابایتی استفاده کرده است که فضای ذخیره‌سازی بسیار خوبی است. همچنین اگر فضای ذخیره‌سازی برای شما کم بود می‌توانید تا 512 گیگابایت حاظه SSD به این لپ‌تاپ اضافه کنید. با توجه به هارد دیسک با ظرفیت بالا و امکان ارتقاء حافظه، قطعاً مشکلی بابت ذخیره‌سازی اطلاعات در لپ‌تاپ اچ‌پی BS184nia ندارید.

باتری لپ‌تاپ BS184nia سری اچ‌پی پاویلیون از نوع لیتیوم-یون 4 سلولی با ظرفیت 41 وات‌ساعت است. با توجه به پردازنده و سیستم سخت‌افزاری لپ‌تاپ، شارژدهی آن تا 9 ساعت بوده که مقدار قابل توجهی است. استفاده از پردازنده کم‌مصرف نسل هشتم اینتل و همچنین به‌ کارگیری پنل TFT صفحه‌نمایش، از عوامل تاثیرگذار بر شارژدهی لپ‌تاپ هستند. این باتری قدرتمند به‌ شما این اجازه را می‌دهد که با خیال راحت، از لپ‌تاپ خارج خانه و بدون دغدغه شارژ و باتری، با لپ‌تاپ کار کنید.

 

 لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia

 

جمع‌بندی

 

لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia با قیمت مناسب یک لپ‌تاپ با توان پردازشی بالا است. اچ‌پی در این مدل خاص از کانفیگ سخت‌افزاری حرفه‌ای استفاده کرده است که باعث شده بتوانید با آن همه کارهای ساده تا حرفه‌ای را انجام دهید. استفاده از پردازنده نسل هشتم اینتل و کارت گرافیک قدرتمند AMD و 12 گیگابایت رم، ترکیب سخت‌افزاری رده بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نکته مهم‌تر در مورد Pavilion BS184nia این است که با قیمت بسیار عالی نسبت به سایر رقبا در بازار موجود است. شما با خرید لپ‌تاپ اچ‌پی BS184nia به یک لپ‌تاپ زیبا، سبک و پرقدرت دسترسی خواهید داشت.

 

نکات مثبت:

  • استفاده از دو رنگ زیبا نقره‌ای و طلایی
  • بدنه سبک
  • صفحه‌نمایش Full HD
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • شارژدهی بسیار خوب

نکات منفی:

  • عدم استفاده از USB Type-C

 لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion BS184nia