ایسر از پر قدرت ترین کروم بوک خود با پردازنده ی Core i5 رونمایی کرد

اخبار روز تکنولوژی 04 فروردین 1394 علی مظفری

ایسر از پر قدرت ترین کروم بوک خود با پردازنده ی Core i5 رونمایی کرد

Chromebook ها روز به روز در حال بزرگتر و بهتر شدن هستند. شرکت ایسر، این شرکت امروز از نسخه جدید Chromebook C910 که مجهز به پردازنده ی اینتلCore i5 است، پرده برداری و آن را سریع ترین کروم بوک ها در بازار معرفی کرد. این Chromebook مجهز به صفحه نمایش 15.6 اینچی است و وجود بدنه ی مقاوم و با دوام، آن را برای استفاده در مدارس مناسب کرده است.
ایسر برای اولین بار در ماه ژانویه اعلام کرد، که سری C910 را جهت اهداف آموزش و پرورش تولید می کند، که در نسخه ی اول نیز با پردازنده ی I3 یا نسل پنجم نوع سلرون وارد بازار شد و با قیمت  299 دلار به فروش رسید، در حالی که این نسخه ی جدید همراه با پنجمین نسل پردازنده ی Core i5-5200U، از ماه آپریل با قیمت 500 دلار فروخته می شود. 

مدل به روز شده ی C910، دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ با کیفیت Full HD طراحی و ساخته شده است. این موضوع به دید بهتر دانش آموزان برای به اشتراک گذاشتن مطالب آن ها کمک می کند. همچنین قاب محکمی در اطراف نمایشگر برای مقاومت و استقامت لپ تاپ جهت بروز ساییدگی و آسیب در مدرسه تعبیه شده است.

همچنین از لحاظ پورت این سیستم دارای یک پورت USB3، یک پورت USB2، خروجی HDMI، وای فای نوع 802.11AC است که از تکنولوژی Mimo (یک فناوری انتشار امواج (آنتن) برای سیستم‌های مخابراتی بی‌سیم است، بدین صورت که در هر دو طرف فرستنده و گیرنده از چند آنتن استفاده می‌شود. سیگنال های ارسالی در انتهای مدار مخابراتی با هم ترکیب می‌شوند تا خطا به حداقل رسیده، سرعت انتقال اطلاعات به بیشینه، افزایش پیدا کند.) و بلوتوث نسل چهارم برای دریافت و ارسال فایل ها استفاده می کند.

از دیگر مشخصات سخت افزاری می توان به: 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه SSD و باتری با بازدهی تا 8 ساعت اشاره کرد.
وزن این نسخه ی جدید کروم بوک با وجود پردازنده ی نسل پنجم دقیقا همانند نسل قبلی است، تمام ویژگی ها به غیر از نوع پردازنده تماما شبیه به هم است، که همین موضوع منجر به دو برابر شدن قیمت آن شده است.