نقد و بررسی  کارت گرافیک  Asus PH-GT1030-O2G  :جمع و جور و قدرتمند

نقد و بررسی 04 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی کارت گرافیک Asus PH-GT1030-O2G :جمع و جور و قدرتمند

همه چیز درباره‌ی سازنده :بهترین متریال

کارت گرافیک Asus PH-GT1030-O2G محصولی میان رده از شرکت ایسوس (Asus) است. این شرکت از برجسته ترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی آن‌ها است که دایره‌ی محصولاتش از مادربرد (Motherboard) ، کارت گرافیک (Video card)، نمایشگر (Monitor) تا کامپیوترهای شخصی (PC) ، لپ‌تاپ، موبایل و تبلت را شامل می‌شود. این شرکت در سال 1989 توسط چهار مهندس سخت‌افزار اسبق شرکت ایسر (Acer) با تعداد کمی کارمند، کار خود را به عنوان یک طراح کوچک مادربرد آغاز کرد. بعد از سال‌ها تلاش و خلاقیت و با پشتکار بسیار تولیدات شرکت ASUS توانسته اند بیش از 4300 جایزه بین‌المللی را دریافت کنند. حجم سالانه تولیدات این شرکت به دلیل داشتن کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه که موجب رضایت مصرف کنندگان شده؛ همواره در حال افزایش است.

 

درباره‌ی محصول :ارزشمند و پرقدرت

 

Asus-gt1030

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی کارت گرافیک GigaByte Aorus geforce rtx 2080 Ti : بی رقیب باشید!

کارت گرافیک Asus PH-GT1030-O2G یکی از بهترین کارت گرافیک های میان رده موجود در بازار بوده که برای کاربران خانگی واداری و همچنین اجرای بازی هایی که نیاز به سخت افزار میان رده دارند بهینه سازی شده است. قدرت کارت گرافیک ایسوس مدل PH gt 1030-O2G با استفاده از یک چیپست 384 CUDA CORE تامین می‌شود که فرکانس هسته گرافیکی آن در حالت عادی 1278 مگاهرتز می‌باشد که با اورکلاک و تغییرات ایجاد شده توسط شرکت ایسوس این به مقدار به فرکانس 1531 مگاهرتز افزایش یافته است. فرکانس حافظه گرافیکی کارت گرافیک PH1030-O2G ایسوس برابر با 6008 مگاهرتز می باشد که از تکنولوژی نسل پنجم GDDR5 می باشد، همچنین باس (Bus)  رابط حافظه رم آن 64 بیت است. وجود عبارت «Ph» در نام این کارت گرافیک از شرکت Asus نشان از سری ساخت کارت گرافیک GT 1030 دارد که سبب می‌شود ما این کارت گرافیک را از خانواده‌ی فونیکس (Phoenix) بدانیم. کارت گرافیک ایسوس gt 1030 ph دارای 2 مد (Mode) پردازشی می‌باشد که شامل حالت بازی (Gaming Mode) و حالت حداکثر توان پردازشی (OC Mode) می‌باشد. سری فونیکس از طراحی کوچک و قدرتمندی بهره می‌برد که در ادامه در فروشگاه اینترنتی هدف به نقد وبررسی آن خواهیم پرداخت.

 

چیپست پردازنده :جادوی سبز انویدیا (Nvidia)

 

Asus-gt1030

 

کارت گرافیک ایسوس gt 1030 از چیپست پردازنده ی انویدیا GT 1030 بهره می‌برد. پردازنده ی gt 1030 کوچکترین عضو خانواده‌ی سری 10 شرکت انویدیا به شمار می‌آید که از برادران بزرگتر خود به نسبت از قدرت و توان پردازش کمتری برخوردار است. چیپست پردازنده‌ی Nvidia gt 730 با جدیدترین تکنولوژی معماری انویدیا یعنی پاسکال (Pascal) ساخته شده است که نسبت به تکنولوژی نسل قبل افزایش سرعت قابل قبولی داشته و به انرژی مصرفی کمتری نیز نیازمند است.

 

سیستم خنک کننده :همواره در تعادل

 

Asus-gt1030

 

چیپست ها به دلیل فعالیت زیاد و عملیات‌های مختلف محاسباتی، درجه حرارت بالایی دارند و با افزایش فعالیت، دمای آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. با افزایش دما کارایی و دوام کارت گرافیک و سایر قطعاتی که در مجاورت حرارت قرار دارند به شدت کاهش می‌یابد و آسیب های جبران ناپدیزی به سیستم شما وارد خواهد کرد. اینجاست که سیستم‌های خنک‌کننده به‌عنوان عنصری حیاتی وارد شده و ایفای نقش می‌کنند. شرکت ایسوس برای خنک نگه‌داشتن کارت گرافیک PH-GT1030-O2G از یک سیستم خنک کننده با بدنه‌ی آلومینیومی و یک فن با تکنولوژی Dual-Ball استفاده کرده است.استفاده از یک فن با دو بلبرینگ سبب شده که کارت گرافیک Asus gt 1030 علاوه بر خنک ‌سازی مطبوع، صدای کمتری تولید کند و طول عمر آن نیز افزایش یابد. همچنین کارت گرافیک ایسوس gt1030 ph با دارا بودنه گواهی بین‌المللی IP5X دارای مقاومت زیاد و طول عمر طولانی در برابر گرد وغبار می‌باشد، به این ترتیب شما از بابت داشتن سیستم خنک کننده‌ای پر قدرت و کاربردی مطمئن خواهید بود.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین کارت گرافیک های سال 2021 | بر اساس قیمت و ارزش خرید

 

پورت های خروجی تصویر:پایان عمر VGA

 

Asus-gt1030

 

کارت گرافیک asus gt 1030 ph  از دو خروجی، شامل یک خروجیه HDMI ویک خروجیه DVI-D بهره می‌برد. هنگام خرید کارت گرافیک جی تی 1030 پی اچ ایسوس باید توجه داشته باشید که این مدل فاقد خروجی VGA می‌باشد. با توجه به خروجی های در نظر گرفته شده برای کارت گرافیک ایسوس gt 1030 با اتصال این کارت گرافیک به مانیتور شما قادر خواهید بود تا از بالا ترین کیفیت تا رزولوشن 1920x1200 لذت ببرید. کارت گرافیک Asus PH-GT1030-O2G  بر روی تمامی مادربردهای دارای اسلاید Pci Express 3.0  قابل نصب و راه‌اندازی می‌باشد.

 

ویژگی های انحصاری :کوچک و قابل اعتماد

 

Asus-gt1030

 

استفاده از فناوری SUPER ALLOY POWER در ASUS GT 1030 Ph سبب شده تا این محصول ایسوس با وجود توان پردازشی بالا و عدم انتقال گرمای زیاد و داشتن دمایی متعادل در طول استفاده، از وزن بسیار کمی برخوردار باشد و حجم کمی نیز اشغال کند. با استفاده از این تکنولوژی طول عمر و توان کارت گرافیک به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. با استفاده از تکنولوژی فشرده سازی (Compact) ارائه شده توسط شرکت ایسوس کارت گرافیک ایسوس gt 1030 حجم بسیار کمی را اشغال کرده که یکی از مهم ترین معیارها به هنگام انتخاب یک کارت گرافیک مناسب است. قابلیت دیگر کارت گرافیک Asus gt1030 افزونه GPU Tweak می‌باشد که امکان اورکلاک دستی و تنظیم و تغییر سرعت، ولتاژ، عملکرد فن و دیگر عوامل را از طریق یک رابط بصری در اختیار شما می‌گذارد. با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا کنترل کامل کارت گرافیگ Asus GT 730 خود را در اختیار داشته باشید و در لحظه با استفاده از رابط کاربری و بدون نیاز به وارد شدن به بایوس سیستم و تغییر در مقادیر آن تنها از طریق مقادیر ارائه شده توسط این رابط کابری اور کلاک کارت گرافیک را اعمال کنید بدون این که خطری کارت گرافیک ASUS GT 1030 شما را تهدید کند.کارت گرافیگ ASUS gt 730 قابلیت پشتیبانی از رابط های برنامه نویسیOpenCL ،PhsyX ، DirectX 11،OpenGL 4.2  و فناوری 3DVision  برای تماشای فیلم ها و عکس های سه بعدی را نیز دارا می‌باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای خرید کارت گرافیک | کدام کارت گرافیک برای شما مناسب است؟

مقایسه با رقیبان :به صرفه و کاربردی

با توجه به توان پردازشی و قیمت ارائه شده برای کارت گرافیک پی اچ - جی تی 1030 ایسوس، این کارت گرافیک از صرفه اقتصادی بالا و قابل توجیهی برخوردار بوده و دارای ارزش خرید بالایی می‌باشد. اگرچه که در بنچمارک ها نمره خوبی به وسیله ی کارت گرافیک ایسوس gt 1030 ph به ثبت نرسیده است اما باید توجه داشت که رقبای این کارت گرافیک از قیمت بالاتری برخوردار هستند که همین امر سبب می‌شود ما به کارت گرافیک ASUS GT 1030 به چشم  یک محصول، با ارزش خرید بالا نگاه کنیم.با توجه به جزئیات ذکر شده قیمت کارت گرافیک asus gt 1030 ph بهترین قیمت در میان قیمت کارت گرافیک های هم رده خود می‌باشد. 

بنچمارک های ارائه شده در تصویر زیر قابل مشاهده است:

 

Asus-gt1030

(عدد بزرگتر نشان دهنده ی عملکرد بهتر است.)

 

نتیجه نهایی :

کارت گرافیک ایسوس PH-GT1030-O2G یک محصول کاربردی با توان پردازشی مناسب و حجم کم همراه با تکنولوژی پیشرفته روز شرکت ایسوس بوده که قادر است نیازهای روزانه شما برای کار با یک سیستم مناسب خانگی و اداری را برطرف سازد. این محصول، با کمترین میزان صدا و قیمت بسیار مناسب محصولی پیشنهادی برای قرار گرفتن در سیستم شما می باشد.

 

نقاط قوت :

  • قیمت مناسب
  • استفاده از رم DDR5
  • کم حجم بودن کارت گرافیک با دارا بودن ساختار پیشرفته
  • استفاده از سیستم خنک کننده مناسب

 

نقاط ضعف :

  • عدم وجود پورت VGA
  • حجم کم حافظه رم
  • عدم وجود خروجی های کافی