بررسی لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G: قدرتمند و همه کاره

نقد و بررسی 10 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G: قدرتمند و همه کاره

بسیاری از کاربران تمام کارهای خود مانند کارهای روزانه، انجام محاسبات پیچیده، پردازش‌های سنگین، اجرای نرم‌افزارهای سه‌بعدی و حتی بازی کردن را با لپ‌تاپ انجام می‌دهند. اگر جزو این کاربران هستید، با بررسی لپ‌تاپ قدرتمند Acer V15 Nitro VN7 593G همراه ما باشید.

لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G یکی از مدل‌های قدرتمند و چندکاره‌ی ایسر است که با توجه به سخت‌افزار قدرتمند خود می‌تواند یکی از جدی‌ترین گزینه‌های خرید باشد. بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی قدرتمند Core i7 7700 HQ از سری کبی‌لیک اینتل، در کنار دیگر سخت‌افزار قدرمند این دستگاه، باعث شده تا نوت‌بوک ایسر به یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بین لپ‌تاپ‌های چندکاره تبدیل شود.

در ادامه با نقد و بررسی تخصصی این لپ‌تاپ همراه ما باشید.

طراحی و ساخت

 

طراحی لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G

 

ایسر از زبان طراحی مشهور خود برای لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G بهره گرفته است. کیفیت ساخت این نوت‌بوک با نسل قبلی و نسخه‌ی 17 اینچی آن تفاوتی ندارد. در ساخت این لپ‌تاپ از آلیاژ با کیفیت و مستحکم آلومینیوم در کنار پلاستیک باکیفیت استفاده شده است. کمپانی سازنده تلاش کرده تا علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، استحکام و طول عمر دستگاه را نیز افزایش دهد.

در نگاه اول ترکیب رنگی سیاه بدنه‌ی لپ‌تاپ و نوار نقره‌ای رنگ‌ی محل اتصال درِ لپ‌تاپ با قسمت زیرین آن خودنمایی می‌کند. در قسمت نقره‌ای رنگ‌ شاهد خروجی‌های هوای داخل لپ‌تاپ هستیم.

روی درِ لپ‌تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G می‌توانیم طراحی بافت‌گونه را ببینیم که ضمن زیباتر کردن دستگاه باعث شده تا این نوت‌بوک بهتر در دست جای بگیرد. علاوه بر این می‌توانید لوگوی فلزی و براق acer را در قسمت وسط روی لپ‌تاپ مشاهده کنید.

 

بعد از باز کردن درِ دستگاه، با رنگ‌بندی کاملا سیاه‌رنگی روبه‌رو می‌شویم و تنها بخش‌های متفاوت نوار نقره‌ای رنگ دورِ تاچ‌پد (TouchPad) و قسمت فلزی محل اتصال در با بدنه‌ی نوت‌بوک است. روی این قسمت فلزی به زیبایی عبارت ASPIRE V NITRO حک شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

از آنجایی که این لپ‌تاپ جزو محصولات پرچمدار ایسر قرار می‌گیرد، این کمپانی تایوانی تلاش کرده تا محصول آنها کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و بتواند در طولانی مدت همراه شما بماند. سبک طراحی لولای درِ لپ‌تاپ به گونه‌ای نیست که در کنار نوار فلزی نقره‌ای رنگ جذابیت دستگاه را بیشتر کرده است.

یکی از ویژگی‌های مثبت لپ‌تاپ ایسر وی 15 نیترو وی اِن 593 جی با توجه به سخت‌افزار به کار رفته در آن، وزن 2.5 کیلوگرمی و ضخامت 22.5 میلی‌متری دستگاه است که نسبت به رقبایی چون Lenovo Legion Y720 به مراتب بهتر است.

خروجی‌ها

 

Acer V15 Nitro VN7 593G

 

با اینکه کمپانی ایسر تلاش کرده با توجه به سخت‌افزار به کار رفته در لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G ضخامت آن را تا حد امکان کاهش دهد، ولی از طرف دیگر به هیچ عنوان در بخش خروجی‌ها کم نگذاشته است و هر پورتی که لازم داشته باشید در اختیار شماست.

در سمت چپ این لپ‌تاپ دو پورت USB 2.0، کارتخوان microSD، و دو جک صوتی 3.5 میلی‌متری برای میکروفون و هدست تعبیه شده است.

در سمت راست علاوه بر پورت VGA، می‌توانید خروجی HDMI، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C 3.1 با پشتیبانی از Thunderbolt 3 را مشاهده کنید.

صفحه کلید و تاچ‌ پد

 

صفحه کلید لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G

لپ‌تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G از یک صفحه کلید جزیره‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که کاملا از کار کردن با آن راضی خواهید بود. محدوده‌ی دورِ کیبورد و تاچ‌پد (TouchPad) این لپ‌تاپ از آلومینیوم برس‌خورده ساخته شده است که کیفیت خیلی خوبی دارد.

کلیدهای این نوت‌بوک با کمترین فشار به دستورات شما پاسخ می‌دهند و ارگونومی این صفحه کلید به‌گونه‌ای است که حتی در طولانی مدت کار کردن با آن شما را خسته نمی‌کند. فاصله‌ی کلیدها کاملا مناسب است و کمتر پیش می‌آید کلیدی را به اشتباه فشار دهید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

یکی از نکات مثبت این صفحه کلید، بهره‌گیری از یک سیستم نورپردازی جذاب در پس‌زمینه است. یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ‌تاپ بهره‌گیری از صفحه کلید عددی است که به خوبی هنگام عملیات محاسباتی به کمک شما می‌آید.

تاچ‌پد لپ‌تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G کیفیت خوبی دارد و از ژست‌های چندلمسی نیز پشتیبانی می‌کند. اما اگر فضای کاری آن بزرگتر می‌شد بهتر بود. البته هنگام کار کردن با تاچ‌پد مشکلی وجود ندارد و همه چیز روان و بدون مشکل انجام می‌شود.

نمایشگر

نمایشگر لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G

 

ایسر برای لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G از یک نمایشگر 15.6 اینچی IPS مات با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل و تراکم 142 پیکسل بر اینچ استفاده کرده است. این پنل ساخت کمپانی مشهور BOE است که پیشتر در لپ‌تاپ قدرتمند ASUS ROG Strix GL553VE از سری لپ‌تاپ‌های پرچمدار ایسوس نیز شاهد آن بودیم.

این نمایشگر روشنایی بسیار خوبی دارد و زاویه‌ی دید آن عالی است. هنگام کار کردن با آن کاملا متوجه نمایش شفاف و زنده‌ی رنگ‌ها خواهید شد. گرچه بهتر بود عمق رنگ سیاه بهتر می‌شد تا این صفحه نمایش کاملا بدون نقص باشد.

نمایشگر مدلی که ما بررسی کردیم به رزولوشن FHD مجهز شده بود، ولی این لپ‌تاپ نسخه‌ی دیگری به نام Acer V15 Nitro VN7 593G Black Edition دارد که از صفحه نمایش 4K و 32 گیگابایت رم بهره می‌برد.

هنگام کار کردن با صفحه نمایش این نوت‌بوک کاملا راضی خواهید و هیچ مشکلی مشاهده نمی‌کنید. به راحتی می‌توانید جزئیات را در این نمایشگر تماشا کنید و با خیالی آسوده نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، ویرایش فیلم و عکس را روی آن اجرا کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ سیستم خنک‌کنندگی آن است که باعث می‌شود گرمای دستگاه هیچ‌گاه آزار دهنده نباشد.

سخت افزار

سخت افزار لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G

 

یکی از مهمترین بخش‌های مربوط به بررسی لپ‌تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G، قسمت سخت‌افزار این لپ‌تاپ است. جایی که کمپانی تایوانی ایسر تلاش کرده تا سخت‌افزاری قدرتمند و جدید را برای دستگاه رده‌بالای خود در نظر بگیرد تا کاربران تجربه‌ای لذت‌بخش از کار کردن با این لپ‌تاپ را در ذهن خود داشته باشند.

مدلی که ما بررسی کردیم از یک پردازنده قدرتمند و چهار هسته‌ای Core i7 7700HQ کبی‌لیک (Kaby Lake) از سری هفتم تراشه‌های اینتل با فرکانس کاری 2.8 تا 3.8 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 6 مگابایت، معماری 64 بیتی و فناوری ساخت 22 نانومتری بهره می‌برد.

سری HQ پردازنده‌های اینتل جزو تراشه‌های قدرتمند و پرچمدار بزرگترین سازنده‌ی پردازنده در دنیا به شمار می‌رود که به راحتی می‌تواند از عهده‌ی پردازش‌های سنگین و محاسبات پیچیده برآید.

علاوه بر این لپ‌تاپ ایسر V15 نیترو VN7 593G از یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، 16 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت، پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce GTX1060M DDR5 با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی هیبریدی شامل 256 گیگابایت SSD و یک ترابایت هارد دیسک و یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد.

در همان نگاه اول به سخت‌افزار این نوت‌بوک متوجه قدرت آن خواهید شد. به راحتی می‌توانید کارهای گرافیکی، رندرهای سه‌بعدی سنگین و ویرایش فیلم‌ها را با این دستگاه انجام دهید. به لطف حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD سرعت بالا آمدن ویندوز و اجرای دستوارت بسیار بالا است و می‌توانید روی Acer V15 Nitro VN7 593G به عنوان جایگزین سیستم‌های دسکتاپ فکر کنید.

 

لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G

 

هنگام کار کردن با این لپ‌تاپ حتی در پردازش‌های سنگین دچار هیچ گونه مشکل یا کندی نخواهید شد و از کار کردن با آن لذت می‌برید. به‌کارگیری یک پردازنده‌ی گرافیکی مدرن و قدرتمند در کنار دیگر سخت‌افزار پرقدرت این لپ‌تاپ، به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی که علاقه دارید روی سیستم خود نصب کنید و از بازی کردن نیز لذت ببرید.

باتری

ایسر برای لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G از یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون استفاده کرده است که با توجه به سخت‌افزار دستگاه انتظار داشتیم از یک باتری 6 سلولی در این لپ‌تاپ بهره گرفته می‌شد. از آنجایی که پردازنده‌ی Core i7 7700HQ تراشه‌ی قدرتمندی است، نسبت به سری پردازنده‌ی کم‌مصرف اینتل مصرف بیشتری دارد. اما باید خوشبین باشیم؛ چرا که پردازنده‌ی لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G از سری کبی‌لیک است، مصرف نسبت به نسل قبلی این تراشه کمتر باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ های HP سری pavilion 15-n

با توجه به تست‌های استانداردی که روی این لپ‌تاپ انجام دادیم، باتری Acer V15 Nitro VN7 593G هنگام تماشای فیلم با کیفیت HD و میزان روشنایی 50 درصد توانست 6 ساعت شارژدهی داشته باشد. این میزان هنگام وب‌گردی به 6 ساعت و 38 دقیقه می‌رسد.

اسپیکر

لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G ایسر از اسپیکرهای استریو با تکنولوژی دالبی پشتیبانی می‌کند که کیفیت و بلندی صدای خوبی دارد و صدای خروجی کاملا طیف وسیعی از کاربران را راضی می‌کند. حتی با بلند شدن میزان صدا هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و تنها وقتی میزان صدا به نهایت خود می‌رسد کمی صدای خش‌خش شنیده خواهد شد.

وب کم

لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G ایسر مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب کم HD بهره می‌برد که برای تماس‌های تصویری و کارهای دیگر می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در نهایت باید بدانید که دوربین جلوی لپ‌تاپ‌ها صرفا برای انجام کارهای معمولی تعبیه شده‌اند و بیشتر کار شما را راه می‌اندازند.

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ Acer V15 Nitro VN7 593G

 

لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G ایسر نیز مانند خیلی از لپ‌تاپ دیگر در دو نسخه‌ی دارای سیستم عامل ویندوز اورجینال و بدون سیستم عامل عرضه می گردد. مدلی که ما بررسی کردیم فاقد سیستم عامل اورجینال بود.

از نظر نرم‌افزاری به راحتی می‌توانید از برنامه‌های مختلف چون نرم‌افزارهای ویرایش عکس، بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس، نرم‌افزاری حسابداری و مالی، برنامه‌های مدیریتی و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای استفاده کنید.

سخن پایانی

کمپانی ایسر یکی از تولیدکنندگان قدیمی لپ‌تاپ در دنیا است که محصولات این برند به دلیل قیمت مناسب در ازای کیفیت خوب، طرفداران زیادی دارد. کمپانی ایسر در سال‌های اخیر تلاش کرده تا پا به پای رقبا حرکت کند و محصولاتی زیبا، با کیفیت و جذاب را با قیمت رقابتی به فروش برساند.

سری Nitro جزو مدل‌های رده بالا و قدرتمند ایسر است. لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G یکی از قوی‌ترین محصولات این کمپانی تایوانی است که طیف وسیعی از کاربران شامل مدیران، مهندسان، طراحان، فیلمسازان، گیمرها و... را پوشش می‌دهد.

لپ‌تاپ V15 Nitro VN7 593G ایسر به عنوان یک نوت‌بوک قدرتمند، رقبای سرسختی چون MSI GS63 و Gigabyte Aero 15 را پیش‌روی خود می‌بیند که البته هر دو مدل مذکور، از دستگاه ایسر گران‌تر هستند. از طرف دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که لپ‌تاپ‌های رقیب محصول ایسر، کیفیت ساخت بالاتری دارند.

پردازنده‌ چهار هسته‌ای Core i7 7700HQ از سری کبی‌لیک اینتل در کنار پردازنده‌ی گرافیکی پرقدرت GeForce 1060M DDR5 انویدیا با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و 16 گیگابایت رم DDR4 کاملا خیال شما را از نجام بدون مشکل هر کار سنگینی راحت می‌کند.

علاوه بر کارهای سنگینی که می‌توانید با این لپ‌تاپ انجام دهید، امکان اجرای بازی‌های مختلف برای گیمرها نیز فراهم شده است تا از داشتن این دستگاه لذت ببرند.

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • وزن و ضخامت مناسب
  • کیبورد با کیفیت
  • صفحه نمایش IPS با کیفیت بسیار خوب
  • بهره‌گیری از انواع پورت‌ها
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا

نقاط ضعف

  • کیفیت متوسط تاچ‌پد
  • شارژدهی باتری