راهنمای خرید ماوس گیمینگ (۱۱ فاکتور اصلی) + معرفی بهترین‌ها (۶ مدل)

راهنمای خرید 01 شهریور 1403 نسیم یزدانبخش

راهنمای خرید ماوس گیمینگ (۱۱ فاکتور اصلی) + معرفی بهترین‌ها (۶ مدل)

راهنمایی خرید موس گیمینگ (سریع و کوتاه)

اگر فرصت کافی برای خواندن تمام مقاله را ندارید و خیلی سریع می‌خواهید بدانید موس گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد و چه نکاتی را باید در خرید آن مدنظر قرار دهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در ابتدا باید بدانید یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای سلاح اصلی شماست، بنابراین قبل از خرید مشخصات اصلی  آن را از قبیل وزن، پشتیبانی نرم‌افزاری، نورپردازی RGB و ... بررسی کنید.
  • انواع موس‌های بازی در ۴ دسته FPS(وزن سبک با DPI گسترده برای هدف‌گیری دقیق)،   MMO (معمولاً سنگین با تعداد دکمه بالا برای کنترل بیشتر)، هیبریدی (چندمنظوره و مناسب انواع بازی‌ها) و قابل شخصی‌سازی (با قابلیت تنظیم به صورت دلخواه) عرضه می‌شوند.
  • معمولاً موس‌های لیزری که گران‌تر از موس‌های نوری (اپتیکال) هستند، قابلیت کنترل دقیق‌تری دارند و بر روی تمامی سطوح کار می‌کنند، ولی اگر نیازمند جابه‌جایی سریع ماوس بدون تأخیر هستید، مدل نوری بهتر است.
  • اگر به راحتی، تطبیق‌پذیری و زیبایی‌شناسی اهمیت می‌دهید ماوس بی‌سیم را انتخاب کنید اما اگر سرعت و دقت می‌خواهید، ممکن است ماوس سیمی انتخاب بهتری باشد؛ هر چند به دلیل پیشرفت‌های اخیر، مدل‌های بی‌سیم به همان سرعت مدل سیمی هستند.
  • وجود کلیدهای قابل برنامه‌ریزی در موس و شخصی‌سازی آن‌ها باعث می‌شوند تا  روان‌تر و با بهره‌وری بیشتری بازی کنید.
  • مشخصه DPI میزان حرکت مکان‌نما را بر اساس میزان جابه‌جایی موس را نشان می‌دهد، در نتیجه اگر نیاز به هدف‌گیری دقیق دارید موسی با دی پی آی بالا و اگر نیازمند عملکرد سریع هستید موسی با دی پی آی پایین انتخاب کنید. البته برخی از موس‌ها قابلیت جابه‌جایی بین چندین DPI را دارند.
  • برای تعیین میزان راحتی موس، ابتدا نحوه گرفتن آن را با دست خود بررسی کنید؛ به طور مثال اگر موس را با کف دست می‌گیرید مدل‌هایی با طول و قوس بیشتر، مناسب شما هستند.
  • لیست۶ مدل برتر  از بهترین برند های موس گیمینگ با در نظر گرفتن  تمامی معیارهای کلیدی و قیمت کم به زیاد (حدود ۱ میلیون تومان تا ۸ میلیون) عبارت‌اند از:
  1. موس ریزر Deathadder Essential RZ01 مخصوص بازی
  2. ماوس بی سیم مخصوص بازی دیپ کول مدل mg510
  3. ماوس مخصوص بازی لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury
  4. ماوس logitech g502 hero مخصوص بازی
  5. ماوس بی سیم لاجیتک مدل mx master 2s
  6. ماوس بی سیم لاجیتک مدل mx master 3s

حالا اگر وقت کافی دارید مطالعه‌ی کامل راهنمای خرید موس گیمینگ، می‌تواند اطلاعاتتان را کامل‌تر کند؛ به این صورت که ابتدا با انواع آن (FPS، MMO و ...) و تمامی ۱۱ فاکتور مهم در ویژگی های موس گیمینگ آشنا می‌شوید و در ادامه به بررسی ۶ مدل از بهترین‌ها می‌پردازیم.

بهترین ماوس های بازی به گیمر اجازه‌ی واکنش سریع و حرکات دقیق‌تر را می‌دهد.

موس گیمینگ چیست؟

شاید که در نگاه اول یک ماوس گیمینگ، فقط یک ماوس رومیزی با چند عملکرد اضافی باشد؛ ولی از زاویه‌ای دیگر، این محصول یک قطعه ضروری از کیت بازی سفارشی با طراحی هوشمندانه است که اغلب شامل دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی، حساسیت بالاتر، وزن قابل تنظیم و زمان پاسخگویی سریع‌تر است که به گیمر اجازه می‌دهد واکنش‌های سریع‌تر و حرکات راحت‌تری داشته باشد.

تفاوت موس گیمینگ با معمولی

در ارتباط با فرق موس گیمینگ با عادی می‌توان گفت انجام بازی‌های آنلاین رقابتی اغلب نیاز به سطح دقیق‌تری از دقت و سفارشی‌سازی دارد، در حالی که یک ماوس معمولی فقط دارای یک کلیک چپ و راست همراه با یک چرخ اسکرول است، موس‌های بازی با دکمه‌های اضافی بازی را راحت‌تر می‌کنند و غوطه‌وری در آن را افزایش می‌دهند. 

یکی از مهم‌ترین مزایای موس گیمینگ پشتیبانی از نرم‌افزار است. بسته به دستگاه و نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید، می‌توان از نرم‌افزار برای تخصیص سریع و آسان دکمه‌ها، تنظیم حساسیت یا حتی تنظیم گزینه‌های نور RGB استفاده کرد. 

در تفاوت موس گیمینگ با معمولی می‌توان به دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی، حساسیت بالاتر،  زمان پاسخگویی سریع‌تر و ... اشاره کرد.

انواع موس گیمینگ (۴ نوع پرکاربرد)

امروزه طیف گسترده‌ای از ماوس های گیمینگ در بازار وجود دارد. اکثر آنها در یکی از چهار نوع زیر قرار می‌گیرند: 

  1. موس‌های FPS برای افزایش دقت در هدف‌گیری
  2. موس‌های MMO با دکمه‌های فراوان برای کنترل بیشتر بازی
  3. موس‌های همه‌منظوره، مناسب بازی‌های مختلف
  4. موس‌های قابل تنظیم برای بازی‌ها و موقعیت‌های تخصصی‌تر
اگر موس گیمینگ سبک را ترجیح می‌دهید، نوع FPS آن با دامنه DPI گسترده‌ را بخرید.

۱. موس‌های بازی FPS

بازی‌های  FPS بازیکنان را در نبردهای آنلاین مقابل یکدیگر قرار می دهند و به حداکثر دقت نیاز دارند. موس‌های بازی FPS نیز معمولاً سبک‌تر از موس‌های دیگر هستند و دامنه DPI گسترده‌ای دارند. 

چیزی که یک ماوس FPS را منحصربه‌فرد می‌کند گنجاندن دکمه تک‌تیرانداز در محل قرارگیری انگشت شست شما است که با فشردن آن می‌توانید به سرعت و به شدت DPI را کاهش دهید تا بتوانید در حد امکان دقیق‌تر هدف بگیرید.

۲. موس‌های بازی MMO

ماوس MMO برای بازی‌هایی که نیاز به دکمه‌های مشخص برای کنترل نیروها دارند، ایده‌آل است. این موس‌ها که معمولاً سنگین‌تر از بقیه هستند، دکمه‌های اضافی زیادی در کناره‌های خود دارند تا بتوانید به سرعت و به آسانی مهارت‌ها یا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارید و از رقیبان جلو بزنید. 

۳.موس همه‌کاره (هیبریدی)

چیزی که یک ماوس را به یک ماوس همه‌کاره تبدیل می‌کند، ترکیب و استفاده مناسب از چندین ویژگی انواع دیگر موس‌ها است. این دستگاه‌ها دارای محدوده‌های کوچک‌تری از DPI هستند اما در اشکال، اندازه‌ها و وزن‌های مختلف عرضه می‌شوند، همچنین دکمه‌هایی بیشتر از ماوس‌های FPS اما کمتر از MMOها دارند.

هدف یک ماوس همه‌منظوره این است که برای هر بازی قابل اجرا باشد، در نتیجه اکثر ویژگی های آن خیلی منحصربه‌فرد نیستند.

۴. موس‌های بازی قابل شخصی‌سازی

زمانی که موس‌های FPS یا MMO پاسخگوی بازی‌های حرفه‌ای شما نیستند، موس‌های بازی قابل تنظیم و فوق‌تخصصی وجود دارند که ۰ تا ۱۰۰ آن‌ها قابل شخصی‌سازی است تا بتوانید کاراترین حالت ممکن را برای خود پیدا کنید. نمونه‌هایی از ویژگی‌های قابل تنظیم ماوس شامل وزن‌های قابل تنظیم، انواع اتصالات متعدد یا پایه‌های سرامیکی قابل تعویض آن است.

مشخصات موس گیمینگ (۱۱ فاکتور کلیدی)

قطعاً همه موس‌های بازی با مشخصات یکسان عرضه نمی‌شوند، بنابراین قبل از خرید باید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی موس گیمینگ برای شما مهم‌تر است؛ در همین راستا برخی از مهم‌ترین مشخصات وجود دارد که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

برای انتخاب از بین بهترین موس های مخصوص بازی، آشنایی با مشخصات هر مدل ضروری است. 

1.موس گیمینگ لیزری یا اپتیکال؟ کدام بهتر است؟

موس های بازی یا حسگر اپتیکال (نوری) یا لیزری دارند. برخی از تفاوت‌های این دو مدل موس عبارت‌اند از:

  • معمولاً ماوس لیزری نسبت به ماوس نوری معمولی حساس‌تر است و امکان حرکات دقیق‌تر را فراهم می‌کند.
  • موس‌های لیزری توانایی کار بر روی هر سطحی را دارند، در حالی که معمولاً برای استفاده از موس‌های نوری روی یک سطح براق یا شیشه‌ای باید از پد ماوس استفاده کنید.
  • قیمت ماوس های نوری معمولاً کمی کمتر از ماوس های لیزری است.
  • گاهی اگر ماوس لیزری را خیلی سریع حرکت دهید، حسگر ماوس حرکات را تشخیص نمی‌دهد و مکان‌نما با حرکت ماوس شما همگام نمی‌شود؛ بنابراین  در بازی‌های نیازمند جابه‌جایی سریع ماوس، مدل نوری انتخاب بهتری است.

۲. موس گیمینگ بی‌سیم یا باسیم؟ کدام بهتر است؟

برای مدت طولانی، گیمرها از موس‌های بی‌سیم به علت تأخیر در پاسخگویی دوری می‌کردند، ولی اکنون به علت استفاده از فناوری بهتر و حسگرهای سریع‌تر در آن‌ها، معمولاً به همان سرعت همتایان سیمی خود هستند. علاوه بر این، بیشتر موس‌های گیمینگ را  می‌توان در هر دو حالت بی‌سیم و سیمی استفاده کرد.

با خواندن مقاله زیر با انواع موس بی سیم (گیمینگ، لیزری، نوری و ...) آشنا شوید و حرفه‌ای خرید کنید.

3.دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی موس گیمینگ

داشتن کلیدهای اضافی یکی از ضروری‌ترین ویژگی های هر ماوس بازی است چرا که می‌توانید کنترل‌های موردنیاز بازی را به طور یکنواخت بین انگشتان خود برای راحتی و افزایش سرعت عملکرد تقسیم کنید. 

موس های بازی می‌توانند از ۲ تا ۱۰ یا بیشتر دکمه داشته باشند که تعداد آن‌ها  کاملاً مرتبط با ترجیحات شما است، اما مهم است که دسترسی انگشتتان به دکمه‌ها برای فشار دادن آن‌ها راحت و آسان باشد. اکثر این کلیدها را می‌توانید از طریق نرم‌افزار سفارشی کنید تا  روان‌تر و با بهره‌وری بیشتری بازی کنید. 

دکمه‌های بیشتر روی ماوس، به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به آیتم‌های درون بازی خود دسترسی پیدا کنید.

4. نورپردازی موس گیمینگ (RGB)

در حالی که ویژگی نورپردازی موس گیمینگ هیچ تأثیر مستقیمی بر عملکرد بازی ندارد ولی می‌توانید آن را برای بازی‌های مختلف شخصی‌سازی کنید، همچنین نورهای مختلف RGB آن را با سایر تجهیزات گیمینگ خود از جمله هدست‌های گیمینگ ست کنید. 

از جمله شخصی‌سازی‌های موس های دارای RGB می‌توان به تغییر رنگ، تنظیم سرعت تغییر رنگ، افکت‌های مختلف و ... اشاره کرد.

۵. وزن موس گیمینگ

موس های گیمینگ سبک‌تر به دلیل چابکی، هدف‌گیری سریع‌تری دارند و در بازی‌های طولانی‌مدت خستگی کمتری در پی خواهد داشت، در حالی که موس‌های حرفه‌ای‌تر سنگین‌تر هستند و کنترل بیشتری را ارائه می‌دهند. برخی موس‌ها نیز وجود دارند که با داشتن وزنه‌های قابل جداسازی قابلیت تنظیم وزن را دارند.

برخی از مدل‌های موس مخصوص بازی با استفاده از وزنه‌های قابل جداسازی، قابلیت تنظیم وزن را دارند.

۶.دقت و حساسیت موس گیمینگ (DPI)

نقطه در هر اینچ یا DPI یک مشخصه رایج در موس های گیمینگ است  که میزان حرکت مکان‌نما را بر روی صفحه‌نمایش مطابق با میزان حرکت فیزیکی ماوس نشان می‌دهد. 

به عبارتی هرچه DPI کمتر باشد، برای حرکت اشاره‌گر از نقطه‌ای به نقطه دیگر احتیاج به جابه‌جایی بیشتر موس خواهید داشت که دقت کار شما را بالاتر می‌برد و برای یک تک‌تیرانداز شلیک دقیق‌تری را به ارمغان می‌آورد. موس‌هایی با DPI بالا نیز با جابه‌جایی کمتر موس برای داشتن عملکرد سریع انتخاب بهتری هستند. البته بسیاری از ماوس های بازی از طیف وسیعی از تنظیمات DPI پشتیبانی می‌کنند و حتی می‌توانید با فشار دادن یک دکمه بین آنها جابه‌جا شوید.

با استفاده از نرم‌افزار مربوط موس گیمینگ، می‌توانید در محدوده DPI جابه‌جا شوید.

۷. پشتیبانی نرم‌افزاری موس گیمینگ

تقریباً هر موس بازی نوعی از پشتیبانی نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد. از مزیت استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان به امکان برنامه‌ریزی مجدد دکمه‌ها، تغییر رنگ چراغ‌های روی ماوس، جابه‌جایی در محدوده DPI، ذخیره تغییرات در خود ماوس برای عدم نیاز به پیکربندی مجدد تنظیمات در صورت تعویض لپ‌تاپ اشاره کرد. 

همچنین حتی برخی نیز قابلیت اضافه‌کردن ماکروهایی را دارند که به شما امکان می‌دهند با فشار یک دکمه چندین کار را انجام دهید.

۸.نحوه اتصال ماوس گیمینگ

تقریباً همه موس‌های سیمی از طریق یک اتصال استاندارد USB-A به رایانه شخصی شما متصل می‌شوند که کابل‌های یکپارچه رایج‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، در حالی که کابل‌های USB-C قابل جداشدن را می‌توان سفارشی کرد یا در صورت آسیب‌دیدن به راحتی تعویض کرد. گزینه‌های دیگر شامل اتصالات بی سیم است که از بلوتوث یا اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتز استفاده می‌کنند.

موس های مخصوص بازی می‌توانند از ۳ طریق کابل USB،بلوتوث یا وایرلس به سیستم شما متصل شوند.

۹.شکل و میزان راحتی موس گیمینگ

بهترین راه برای بررسی میزان راحتی موس گیمینگ این است که به این فکر کنید که چگونه ماوس فعلی خود را در دست می‌گیرید. طریقه گرفتن موس از ۳ دسته زیر خارج نیست.

 

نواحی قرمز محل تماس واقعی دست و انگشتان شما با ماوس را مشخص می‌کند.

۱۰. موس گیمینگ مناسب گیمرهای راست ‌دست و چپ ‌دست

موس‌های گیمینگ در 3 دسته موس مخصوص راست‌دست‌ها، چپ‌دست‌ها و متقارن (مناسب کاربران چپ‌دست و راست‌دست) عرضه می‌شوند که البته تنوع زیادی برای گیمرهای چپ‌دست وجود ندارد و خرید یک موس Ambidextrous (متقارن) می‌تواند انتخاب خوبی برای آن‌ها باشد. 

اگر دکمه‌هایی که با انگشت شست به آن‌ها دسترسی دارید، در سمت چپ موس باشد آن موس مخصوص کاربران راست‌دست است.

۱۱.بهترین برند موس گیمینگ

هر کدام از بهترین برندهای موس گیمینگ، موس‌های خود را در سایزها، مشخصات و کیفیت‌های مختلف عرضه می‌کنند، در نتیجه انتخاب هر کدام از آن‌ها به نیازهای شما بستگی دارد. برخی از بهترین مارک های موس گیمینگ عبارت‌اند از:

  1. Logitech (لاجیتیک، برند سوئیسی و بهترین مارک موس گیمینگ)
  2. Razer (ریزر، برند چندملیتی آمریکایی)
  3. Microsoft (مایکروسافت، برند چندملیتی آمریکایی)
  4. Rapoo (رپو، برند چینی)
  5. و ...

معرفی بهترین موس گیمینگ

ما در این بخش ۶ مدل از  بهترین موس‌های گیمینگ از اقتصادی‌ترین مدل‌ها تا حرفه‌ای‌ترین‌ها را در تمامی بازه‌های قیمتی حدوداً یک تا ۱۰ میلیون تومان معرفی و بررسی کرده‌ایم.

  1. ماوس گیمینگ DeathAdder Essential RZ01 ریزر سیمی
  2. ماوس MG510 بی سیم دیپ کول
  3. ماوس G402 Hyperion Fury لاجیتک سیمی مخصوص بازی
  4. ماوس G502 HERO لاجیتک سیمی مخصوص بازی
  5. ماوس بی سیم MX MASTER 2S لاجیتک
  6. ماوس MX Master 3S بی سیم لاجیتک

نکته: ترتیب مدل‌های معرفی شده بر اساس قیمت کم به زیاد است. 

 

با انتخاب بهترین موس گیمینگ بازار، پیروز میدان باشید.

1. موس ریزر Deathadder Essential RZ01 مخصوص بازی

موس  گیمینگ ریزر Deathadder essential RZ01 یک محصول اقتصادی با کارایی بالاست. فرم کلاسیک ارگانومیک دارد و در مارتن‌های طولانی بازی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. مزیت رقابتی عالی آن بهره‌مندی از ۵ دکمه Hyperesponse با قابلیت برنامه‌ریزی مستقل است که تا ۱۰ میلیون بار کلیک راحت دوام می‌آورد. همچنین سنسور نوری ۶۴۰۰ DPI آن امکان حرکت سریع و دقیق موس را فراهم می‌کند.

جالب است بدانید فاکر، فوق ستاره League of Legends، قبل از اینکه حرفه‌ای شود، از Razer DeathAdder استفاده می‌کرد.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این موس با سیم ارزان قیمت عبارت‌اند از:

  • وزن: ۹۶ گرم
  • نوع اتصال: سیمی - پورت USB
  • سنسور: اپتیکال
  • دقت: ۴۶۰۰ دی پی آی
  • تعداد کلید: ۵ عدد
موس  گیمینگ ریزر Deathadder essential RZ01، یکی از بهترین موس‌های گیمینگ اقتصادی بازار
مشاهده مشخصات کامل و خرید موس سیمی گیمینگ Deathadder essential RZ01 (قابل ‌استفاده با دست راست) در لینک زیر:

2. ماوس بی سیم مخصوص بازی دیپ کول مدل mg510

یکی دیگر از موس‌های خوب گیمینگ بازار البته با قیمت مناسب ماوس دیپ کول mg510 است که وزنی بسیار سبک دارد و عملکرد لازم برای پیروزی در نبردهای شما را چه سیمی و چه غیر سیمی ارائه می‌دهد. سنسور Pixart PAW3370 به کار رفته در آن دقت و تسلط شما را تضمین می‌کند.

در حالت بی‌سیم یک باتری ۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که در حالت روشن بودن نور RGB روزها و در صورت خاموش بودن نور بیش از یک هفته می‌تواند دوام بیاورد.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این موس بی‌سیم/باسیم اقتصادی عبارت‌اند از:

  • وزن: ۸۳ گرم
  • نوع اتصال: باسیم/بی‌سیم - دانگل USB
  • سنسور: اپتیکال
  • دقت: ۱۹۰۰۰ دی‌پی‌آی
  • تعداد کلید: ۶ عدد
یکی از موس‌های خوب گیمینگ بازار با قیمت مناسب؛ ماوس دیپ کول mg510
مشاهده مشخصات کامل و خرید موس بی سیم گیمینگ دیپ کول mg510 در لینک زیر:

3. ماوس مخصوص بازی لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury

Logitech G402 Hyperion Fury یک موس بازی سیمی عالی است که برای بازی های FPS طراحی شده است. فوق‌العاده خوش‌ساخت است و شکلی ارگونومیک دارد که برای گرفتن دست راست یا پنجه مناسب‌ می‌باشد. دارای تعداد زیادی دکمه قابل برنامه‌ریزی، از جمله یک دکمه تک تیرانداز اختصاصی در کنار موس دارد. عملکرد فوق‌العاده‌ای را با تأخیر کلیک بسیار کم ارائه می‌کند تا یک تجربه بازی پاسخگو و روان داشته باشید.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این موس (بهترین موس گیمینگ زیر دو میلیون تومان) عبارت‌اند از:

  • وزن: ۱۰۱.۶ گرم
  • نوع اتصال: باسیم - پورت USB
  • سنسور: اپتیکال
  • دقت: ۴۰۰۰ دی‌پی‌آی
  • تعداد کلید: ۸ عدد
Logitech G402 Hyperion Fury یک موس بازی سیمی عالی است که برای بازی های FPS طراحی شده است.
مشاهده مشخصات کامل و خرید موس سیمی گیمینگ Logitech G402 Hyperion Fury (قابل ‌استفاده با دست راست) در لینک زیر:

4. ماوس logitech g502 hero مخصوص بازی

Logitech G502 HERO یک موس بازی سیمی با ساختی عالیست که طراحی ارگونومیک با جای شست دارد. دارای تعداد زیادی دکمه قابل برنامه‌ریزی از جمله یک دکمه تک تیرانداز است. همچنین تأخیر کلیک بسیار کم و محدوده CPI وسیعی دارد. همچنین از شیب‌های L/R برای پیمایش افقی برخوردار است که از ویژگی‌های کمیاب در ماوس‌های بازی محسوب می‌شود.

اگرچه Logitech G502 HERO در مقایسه با یک ماوس اختصاصی FPS نسبتاً سنگین می‌باشد، اما دارای پنج وزنه قابل جابجایی است که به شما امکان می‌دهد وزن را مطابق با خواست خود تغییر دهید. با این حال برای افرادی که دست‌های کوچکی دارند، شاید مناسب نباشد.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این موس کارآمد عبارت‌اند از:

  • وزن: ۱۲۱ گرم
  • نوع اتصال: باسیم - پورت USB
  • سنسور: لیزری
  • دقت: ۱۰۰ـ۲۵،۶۰۰ دی‌پی‌آی
  • تعداد کلید: ۱۱ عدد
Logitech G502 HERO یک موس بازی سیمی با ساختی عالیست که طراحی ارگونومیک با جای شست دارد.
مشاهده مشخصات کامل و خرید موس سیمی گیمینگ Logitech G502 HERO (قابل ‌استفاده با دست راست) در لینک زیر:

5. ماوس بی سیم لاجیتک مدل mx master 2s

Logitech MX Master 2S یک موس مناسب برای کارهای روزمره است که به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد برای بازی هم بسیار کاربردی می‌باشد. خوش ساخت است. ارگونومی عالی دارد و در کار طولانی دست را خسته نمی‌کند. هم با ویندوز و هم با macOS سازگار است و می‌توان آن را همزمان با حداکثر سه دستگاه جفت کرد. به این معنی که می‌توانید به راحتی آن را با رایانه محل کار و خانه یا با دستگاه‌های مختلف در خانه‌تان استفاده کنید.

 اما چون نسبتا بزرگ و کمی سنگین است، شاید برای حمل و افرادی که دستان کوچکی دارند، زیاد مناسب نباشد.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این موس وایرلس عبارت‌اند از:

  • وزن: ۱۴۹.۸ گرم
  • نوع اتصال: بی‌سیم - دانگل USB و بلوتوث
  • سنسور: لیزری
  • دقت: ۴۰۰۰ دی‌پی‌آی
  • تعداد کلید: ۷ عدد
Logitech MX Master 2S یک موس مناسب برای کارهای روزمره و گیمینگ است.
مشاهده مشخصات کامل و خرید موس سیمی گیمینگ Logitech MX Master 2S در لینک زیر:

6. ماوس بی سیم لاجیتک مدل mx master 3s

ماوس بی سیم لاجیتک مدل mx master 3s محصول پرطرفدار از میان مدل‌های لاجتیک است. این مدل همان شکل ارگونومیک و مجموعه‌ی ویژگی‌های نسل قبلی را حفظ کرده ولی چندین قابلیت پیشرفته به آن افزوده است. این نسخه دکمه‌های کلیک بی‌صداتر و سنسور بهبودیافته با محدوده CPI گسترده‌تر دارد که آن را برای استفاده‌ی نمایشگرهایی با وضوح بالاتر مناسب‌تر می‌سازد.

همچنین در مدل mx master 3s از گیرنده جدید BOLT لاجیتک استفاده می‌کند که در مقایسه با گیرنده Unifying قدیمی که در مدل‌های قبلی MX Master استفاده می‌شد، عملکرد بهتری دارد.

برخی از مهمترین مشخصات این موس گیمینگ فوق‌العاده عبارت‌اند از:

  • وزن: ۱۴۱ گرم
  • نوع اتصال: بی‌سیم/ سیمی - دانگل USB، بلوتوث
  • سنسور: اپتیکال
  • دقت: ۸۰۰۰ دی‌پی‌آی
  • تعداد کلید: ۷ عدد
ماوس بی سیم لاجیتک مدل mx master 3s محصول پرطرفدار از میان مدل‌های لاجتیک است.
مشاهده مشخصات کامل و خرید ماوس بی سیم لاجیتک مدل mx master 3s در لینک زیر:

خرید ماوس بازی

اکنون که اطلاعات کاملی در ارتباط با خرید انواع موس گیمینگ به دست آورده‌اید وقت آن است که با ثبت سفارشتان در فروشگاه ادبازار آماده‌ی ارتقای سطح بازی خود و شکست رقبایتان باشید. شما با خرید از ادبازار در سریع‌ترین زمان ممکن محصول خود را به همراه گارانتی خرید در درب منزل دریافت کنید. همچنین می‌توانید به صورت رایگان از متخصصان ادبازار مشاوره بگیرید و از امکان خرید اقساطی بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله راهنما با بررسی تخصصی

  • ۱۱ فاکتور مهم در هر موس گیمینگ 
  • ۶ مدل بهترین موس های بازی 
  • و معرفی بهترین برندهای موس گیمینگ 

تلاش کردیم به شما کمک کنیم تا با انتخاب مناسب‌ترین مدل، پیروز میدان مسابقه باشید.

در پایان اگر هنوز مسئله‌ای برایتان مبهم است یا در انتخاب نهایی مردد هستید، می‌توانید سؤال، انتظارات، اولویت‌ها و بودجه مدنظر را در کامنت بنویسید تا از مشاوره خرید ماوس برای بازی توسط متخصصان ادبازار استفاده کنید.