راهنمای خرید کیبورد   (بازی، تایپ، برنامه‌نویسی و ... )+ معرفی ۱۰ مدل

راهنمای خرید 04 مهر 1403 نسیم یزدانبخش

راهنمای خرید کیبورد (بازی، تایپ، برنامه‌نویسی و ... )+ معرفی ۱۰ مدل

چه کیبورد کامپیوتری بخریم؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، نوع کاری است که قصد دارید با صفحه‌کلید خود انجام دهید. کیبوردهای مناسب به شما امکان می‌دهند سریع‌تر، دقیق‌تر و با خستگی کم‌تر تایپ کنید؛ این در حالی است که صفحه‌کلیدی که با رایانه شخصی ارائه می‌شود، ممکن است بهترین گزینه برایتان نباشد.

 انواع کیبوردهای کامپیوتر که امروزه در بازار موجود هستند، هر کدام با تمرکز بر ویژگی‌های خاص و متناسب با اهداف مشخص طراحی شده‌اند. شما با شناخت انواع کیبورد، انتخابی هوشمندانه خواهید داشت.

انواع کیبورد و کارایی‌شان 

کیبوردهای مکانیکی، ممبرین، ارگونومیک، گیمینگ، عددی، با سیم، بدون سیم، لیزری، مولتی مدیا، جزیره‌ای و ... از جمله انواع کیبوردهای کامپیوتر به حساب می‌آیند که هر کدام ویژگی و عملکرد مخصوص به خود را دارند.

اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، صفحه‌کلیدهایی که مخصوص بازی طراحی شده‌اند، گزینه ایده‌الی برایتان محسوب می‌شود. اگر مجبور هستید مدت زمان طولانی را برای تایپ‌کردن سپری کنید، یک صفحه‌کلید ارگونومیک انتخابی هوشمندانه برای شماست؛ چرا که تجربه‌ای عالی و راحت را به دنبال دارد. همچنین اگر با اعداد سر و کار دارید، بهتر است مطمئن شوید که یک کیبورد با صفحه‌کلید عددی دریافت می‌کنید. در غیر این صورت باید کیبورد عددی جداگانه‌ای تهیه کنید.

اگر در مورد انواع کیبورد به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید مقاله ما را در ادبازار که معرفی، مزایا و معایب انواع صفحه‌کلید را پوشش می‌دهد، مطالعه فرمایید. برای این منظور کافی ا‌ست روی دکمه زیر کلیک کنید.

راهنمای خرید کیبورد (10 فاکتور اساسی)

سایز کیبورد، نوع سوییچ‌ها، طراحی، نوع اتصال آن به دستگاه و ... از جمله نکات مهم در خرید کیبورد هستند که بایستی به آن‌ها توجه کنید تا صفحه‌کلیدی متناسب با نیازتان بخرید و بودجه خود را بی‌دلیل هدر ندهید. در ادامه به توضیح این 10 فاکتور می‌پردازیم.

  • فاکتور اول: سایز کیبورد
  • فاکتور دوم: سوئیچ‌های کیبورد؛ (ممبرین، قیچی و مکانیکی)
  • فاکتور سوم: طراحی و چیدمان (ارگونومی و ...)
  • فاکتور چهارم: وجود امکانات اضافی
  • فاکتور پنجم: نور پس‌زمینه
  • فاکتور ششم: برند کیبورد
  • فاکتور نهم: قیمت
  • فاکتور دهم: نوع اتصال کیبورد به دستگاه

فاکتور اول: سایز کیبورد

از آن جایی که کیبوردهای موجود در بازار سایزها و کارایی‌های متفاوت دارند، قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید، باید فضای موجود روی میز خود را مشخص کنید؛ آیا یک صفحه‌کلید برای میز کوچک اداری می‌خواهید یا برای استفاده در سالن یا اتاق جلسه؟ همچنین ضرورت دارد که تعیین کنید، آیا قرار است که کیبورد را به طور مداوم با خود حمل کنید یا نه؟ 

کیبورد در اندازه کامل

کیبورد کامل بیش از 100 کلید را تحت فرمان شما قرار می‌دهد. دارای کلیدهای پیکان/ناوبری، کلیدهای عملکرد و یک صفحه اعداد یکپارچه است که معمولاً در سمت راست (البته Numpad چپ‌گرد هم در بازار موجود است) قرار دارد. همچنین کیبوردهای در اندازه کامل، ممکن است کلیدهای قابل برنامه‌ریزی اضافی هم داشته باشند.

 اگر شما فضای کافی در اختیار دارید، به طور مداوم در حال واردکردن اعداد هستید یا به حداکثر کلیدها نیازمندید، کیبورد کامل گزینه ایده‌الی برای شما محسوب می‌شود؛ چرا که طبعا کامل‌بودن کیبورد، سایز بزرگ‌تر را به دنبال دارد.

کیبورد TKL  (TenKeyLess)

Tenkeyless یا TKL رایج‌ترین چیدمان صفحه‌کلید فشرده (Compact) محسوب می‌شود که طرح‌بندی آن شبیه کیبورد کامل است، با این تفاوت که صفحه اعداد ندارد. تقریبا 87 یا 88 کلید را شامل می‌شود که از نظر سایز، 80 درصد عرض کیبورد کامل را در بر می‌گیرد.

تفاوت کیبورد در اندازه کامل و کیبورد TKL

صفحه‌کلیدهای TKL برای فضاهای کوچک‌تر میز، اتاق جلسه یا محیط اتاق هیئت مدیره بسیار مناسب هستند؛ زیرا به دلیل نبود صفحه اعداد، سایز کوچک‌تری دارند. درست است که برای واردکردن سریع اعداد مشکلاتی دیده می‌شود اما اگر این موضوع ضرورت نداشته باشد، مزیت‌های زیر بسیار به چشم می‌آیند:

  • صفحه‌کلید فضای کم‌تری را روی میز اشغال می‌کند و فضای بیشتری را به ماوس می‌دهد.
  • کاهش سایز همچنین به معنای کاهش وزن است؛ در نتیجه حمل کیبورد را آسان‌تر می‌کند.
  • صفحه‌کلیدهای 75 درصد و 60 درصد از انواع کیبوردهای TKL محسوب می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار دارید، هر کدام را برای خرید در نظر بگیرید.

 در نتیجه اندازه‌گیری فضای کار و نوع نیاز شما از کلیدها، می‌تواند تعیین کند که کیبورد کامل خریداری کنید یا TKL.

فاکتور دوم: سوئیچ‌های کیبورد؛ (ممبرین، قیچی و مکانیکی)

هنگام خرید یک کیبورد کامپیوتر، باید مکانیزم کلیدها را بررسی کنید؛ چرا که به طور قطع نمی‌خواهید صفحه‌کلیدی داشته باشد که مانند ماشین‌های تحریر گذشته عمل کند و احساس بد و ناخوشایندی را برایتان به همراه داشته باشد.

در برخی از کیبوردها، شما هنگام لمس کلیدها، احساس راحتی دارید؛ مانند این است که چیزی نرم و پَر گونه را لمس می‌کنید. از طرف دیگر کیبوردهایی وجود دارند که شما برای تایپ‌کردن به فشار بیشتری نیاز دارید. مکانیزمی که باعث می‌شود کلیدها به لمس پاسخ دهند و تفاوت‌ها را در حساسیت، سطح نویز و میزان راحتی کار  ایجاد کنند، «سوییچ» نام دارد. کلیدهای گنبدی لاستیکی که در کیبوردهای ممبرین استفاده می‌شوند، قیچی و مکانیکی انواع اصلی سوییچ‌هایی هستند که توسط اکثر تولیدکنندگان استفاده می‌شوند.

سوئیچ‌های غشایی (ممبرین) در مقابل سوئیچ‌های مکانیکی

کیبوردهای ممبرین (اغلب با گنبد لاستیکی)

ترکیبی از سوئیچ‌های غشایی (ممبرین) با گنبدهای لاستیکی محبوب‌ترین نوع طراحی صفحه‌کلید است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی 5 مدل کیبورد معمولی (ممبرین) که جزو بهترین‌ها و پرفروش‌ترین‌های این دسته هستند از برندهای مختلف با قیمت‌های متفاوت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

1. کیبورد SLIMSTAR Q200 جنیوس سیمی

کیبورد SLIMSTAR Q200 جنیوس سیمی صفحه‌کلیدی با کاربری معمولی و باکیفیت است که دارای سایز کامل می‌باشد. هم حروف فارسی هک شده دارد و هم صفحه‌کلید اعداد جداگانه. این محصول با سیستم‌عامل‌های ویندوز ۸، ۱۰، ۱۱ و ... و مک OS X 10.8  و ... سازگاری دارد. شما می‌توانید این کیبورد را با پرداخت مبلغی در حدود ۶۰۰ هزار تومان تهیه کنید.

کیبورد SLIMSTAR Q200 جنیوس سیمی
  نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
جینوس معمولی پورت USB ۴۰۰×۱۳۸×۲۱ سیمی ـ ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد SLIMSTAR Q200 جنیوس سیمی لطفا کلیک کنید.
2. کیبورد سیمی KB-117 جنیوس

کیبورد سیمی KB-117 جنیوس که در حدود ۴۷۰ هزار تومان قیمت دارد، صفحه‌کلیدی خوش ساخت و مقاوم در برابر رطوبت است که هم از صفحه‌کلید اعداد بهره‌مند می‌باشد و هم روی دکمه‌های آن حروف فارسی هک شده است.

کیبورد سیمی KB-117 جنیوس
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
جینوس معمولی پورت USB ۴۴۱.۷×۱۳۷.۲×۲۶.۹ سیمی ـ ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد سیمی KB-117 جنیوس لطفا کلیک کنید
3. کیبورد HK207 هترون سیمی

کیبورد HK207 هترون سیمی صفحه‌کلیدی با کاربری معمولی است که دارای ۱۰۶ دکمه می‌باشد. حروف فارسی روی آن‌ها هک شده‌اند. مقاوم بودن در برابر رطوبت و بهره‌مندی از صفحه‌کلید اعداد از دیگر ویژگی‌های این کیبورد با کیفیت است.

کیبورد HK207 هترون سیمی 
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
هترون معمولی پورت USB ۴۴۴×۱۵۵×۲۲.۵ ‌سیمی - ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد HK207 هترون سیمی لطفا کلیک کنید.
4. کیبورد HK212 هترون سیمی

کیبورد HK212 هترون سیمی صفحه‌کلیدی با قیمت مناسب و کاربری معمولی است که دارای ۱۰۴ کلید می‌باشد. بهره‌مندی از صفحه‌کلید اعداد، حروف هک شده‌ی فارسی و مقاومت در برابر رطوبت از جمله ‌ویژگی‌های این کیبورد کارآمد محسوب می‌شود.

کیبورد HK212 هترون سیمی 
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
هترون معمولی پورت USB ۴۴۷×۱۲۶.۳×۲۵ سیمی - ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد HK212 هترون سیمی لطفا کلیک کنید.
5. کیبورد HK190 هترون سیمی

کیبورد معمولی HK190 هترون سیمی کیبوردی خوش‌دست با برخورداری از صفحه‌کلید اعداد و حروف فارسی حک شده است. از ویژگی‌های مهم این محصول مقاومت آن در برابر رطوبت می‌باشد.

کیبورد HK190 هترون سیمی 
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
هترون معمولی پورت USB ـ سیمی - ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد HK190 هترون سیمی لطفا کلیک کنید.

صفحه‌کلید با سوئیچ قیچی

در طراحی صفحه‌کلیدها با سوئیچ قیچی از نوعی سوئیچ گنبدی لاستیکی استفاده می‌شود که کاربردشان به طور گسترده در لپ‌تاپ‌ها است. مزیت بزرگ آن‌ها در کاهش اندازه کلیدها و وزن صفحه‌کلید است؛ در نتیجه، کیبوردهای سوئیچ قیچی به فشار کم‌تری نسبت به سوئیچ‌های گنبدی نیاز دارند و  به طور معمول از دوام بیشتری هم برخوردار هستند.

کیبوردهای سوئیچ قیچی به فشار کم‌تری نسبت به سوئیچ‌های گنبدی نیاز دارند و  به طور معمول از دوام بیشتری هم برخوردار هستند.

صفحه‌کلید سوئیچ مکانیکی

این کیبورد که بیشتر به عنوان صفحه‌کلید مکانیکی شناخته می‌شود، در مقایسه با دو سوییچ قبل‌تر مزایای بیشتری دارد. علاوه بر راحتی کار، مزیت‌های کیبورد مکانیکی عبارتند از:

  • بازخورد بهتر لمسی
  • نویز قابل شنیدن
  • ثبت هر کلید در مدت زمان کم‌تر
  • دارای کلیدهای قابل تنظیم و امکان سفارشی‌سازی
  • مقاومت و دوام بیشتر نسبت به سوئیچ‌های غشایی و قیچی

 

در نهایت، از هر علاقه‌مند به صفحه‌کلید بپرسید سوئیچ‌های مکانیکی را به شما پیشنهاد می‌کنند، هر چند که کیبوردهای مکانیکی معمولا سنگین‌تر هستند و ممکن است برای همه مناسب نباشند. ما در این مقاله در قسمت راهنمای خرید کیبورد مکانیکی در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

فاکتور سوم: طراحی و چیدمان (ارگونومی و ...)

بر اساس طراحی، صفحه‌کلیدها را می‌توان به استاندارد، گیمینگ و ارگونومیک دسته‌بندی کرد. طراحی و چیدمان صفحه‌کلید نقش بزرگی در تجربه استفاده شما از کیبورد دارد. در ادامه به نکاتی در مورد خرید کیبورد از نظر  طراحی و چیدمان می‌پردازیم:

  • اگر مجموعه‌ای کامل از کلیدها به همراه کلیدهای چند رسانه‌ای را می‌خواهید بهتر است به فکر کیبوردهای استاندارد باشید.
  • صفحه‌کلیدهای گیمینگ برای اهداف بازی طراحی شده‌اند که کلیدهای چند رسانه‌ای و همچنین کلیدهای ویژه دیگر برای بازی را در خود جای داده‌اند. در ادامه این مقاله، در قسمت راهنمای خرید کیبورد گیمینگ در مورد آن بیشتر صحبت می‌کنیم.
  • صفحه‌کلیدهای ارگونومیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کم‌ترین فشار را به دستان شما وارد می‌کنند و اگر از سندرم تونل کارپال رنج می‌برید، می‌تواند بهترین گزینه برایتان تلقی شود؛ هر چند که ممکن است کمی هزینه‌بر باشند.
  • اگر عادت به استفاده از رایانه خود در تاریکی دارید، بهتر است از صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه استفاده کنید.
  •  اگر روی قابلیت حمل تمرکز دارید، می‌توانید یک صفحه‌کلید منعطف و تاشو خریداری کنید که فضای زیادی را در کیفتان اشغال نکند.
  • رایج‌ترین چیدمان کلیدها در کیبورد QWERTY است. با این حال چیدمان DVORAK برای تایپ کلمات به حرکت کم‌تری با انگشت نیاز دارد، خطاها را کاهش می‌دهد، به شما کمک می‌کند WPM (مصطلح‌ترین واحد محاسبه سرعت تایپ) بالاتری داشته باشید و در عین حال از آسیب‌های فشار دست می‌کاهد. اگرچه ممکن است برخی از کاربران تجربه انتقال از QWERTY به DVORAK را دوست داشته باشند، اما نسخه‌ای نیست که بتوان برای همه پیچید.
  • برای برنامه‎ نویسان، صفحه‌کلید در طرح DVORAK بهتر از طرح استاندارد QWERTY است.
صفحه‌کلیدهای ارگونومیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کم‌ترین فشار را به دستان شما وارد می‌کنند

فاکتور چهارم: وجود امکانات اضافی

برای سرعت‌بخشیدن به وظایف خود، امروزه بسیاری از کیبوردها دارای کلیدهای کاربردی اضافی برای راه‌اندازی برنامه‌ها، کنترل صدا، کنترل پخش‌کننده موسیقی و ... هستند. آن‌ها همچنین دارای کلیدهای مدیریت انرژی، طرح‌بندی کاراکترهای ویژه و کلیدهای میانبر قابل تنظیم هستند که گاهی اوقات امکانات زیادی را برایتان فراهم می‌کنند. برخی  کیبوردها از یک صفحه لمسی یا یک جوی استیک (Joystick - به فارسی اهرمک) کوچک برای جایگزینی ماوس بهره می‌گیرند. شناخت این امکانات اضافی می‌تواند شما را برای خرید بهتر یاری رساند.

فاکتور پنجم: نور پس‌زمینه

دلیل اصلی استفاده از چراغ‌های LED در کیبورد، راهی برای بهتر دیده‌شدن کلیدها در تاریکی است. با این حال بسیاری از صفحه‌کلیدهای بازی مجموعه‌ای از نورپردازی RGB ارائه می‌دهند که به زیبایی و جذابیت کیبورد می‌افزاید؛ برای مثال الگوها و افکت‌هایی دارند که هنگام اجرای برنامه‌ها قادرند با موسیقی برقصند یا به روش‌های خاصی واکنش نشان دهند.

بعضی از بسته‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده خوب همراه با برخی از مارک‌ها مانند Logitech، Razer و ... وجود دارند که توانایی نورپردازی خودکار کلیدها را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید به‌طور خودکار هنگام اجرای بازی از آن‌ها استفاده کنید و هیجان آن را دوچندان سازید.

دلیل اصلی استفاده از چراغ‌های LED در کیبورد، راهی برای بهتر دیده‌شدن کلیدها در تاریکی است.

فاکتور ششم: برند کیبورد

برندهای مختلفی همچون گرین، بیاند، فراسو، سرفیس ، لاجیتیک و ...  در بازار ایران موجود هستند که از نظر کارایی و کیفیت از ضمانت بالایی برخوردارند. ما جهت راهنمای خرید کیبورد لاجیتیک، گرین و ... به شما توصیه می‌کنیم که مقاله مربوط به بهترین مارک‌های کیبورد از ادبازار را مطالعه فرمایید. به طور حتم می‌تواند برایتان جهت انتخاب برندی مناسب بسیار کمک‌کننده باشد.

فاکتور نهم: قیمت

کیبوردها بسته به ویژگی‌هایشان، قیمت‌های متفاوتی دارند. بدیهی است که هر چه امکانات آن بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر است. به دنبال صفحه‌کلیدی باشید که نیازهای شما را برآورده سازد و همچنین منطبق بر بودجه‌تان باشد. باهوش باشید و برای چیزهایی که واقعاً به آن‌ها نیاز ندارید، پول خرج نکنید.

به عنوان راهنمای خرید کیبورد ارزان در ادامه به معرفی 3 مدل کیبورد با قیمت مناسب می‌پردازیم.

1.کیبورد Gk304 گرین سیمی

کیبورد Gk304 گرین سیمی از نوع کاربری معمولی دارای جنس بدنه‌ی ABS Plastic است و سیستم‌عامل‌های ویندوز XP، Vista، ۷،۸،۸.۱، ۱۰ و ۱۱ را پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌کلید مقاوم و قادر است بیش از ۱۰ میلیون کلیک را تحمل کند که در این رنج قیمت بسیار عالی می‌باشد.
 
تعداد کلیدهای به کار رفته در کیبورد Gk304 گرین سیمی ۱۰۴ عدد است که حروف فارسی روی ان‌ها هک شده است.
کیبورد معمولی Gk304 گرین سیمی
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
گرین معمولی پورت USB ۴۵۰×۱۴۵×۳۰ سیمی ۱۲ عدد ندارد
 
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد معمولی Gk304 گرین سیمی لطفا کلیک کنید.

2. کیبورد HK203 هترون سیمی

کیبورد HK203 هترون سیمی دارای ۱۰۴ کلید با حروف هک شده‌ی فارسی است. این صفحه‌کلید با قیمت مناسب کاربری معمولی دارد و از نوع سیمی است.
کیبورد HK203 هترون سیمی
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
هترون معمولی پورت USB ۴۴۰×۱۲۵×۲۴ سیمی - ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد HK203 هترون سیمی لطفا کلیک کنید.

فاکتور دهم: نوع اتصال کیبورد به دستگاه

ساده‌ترین راه برای اتصال صفحه‌کلید به رایانه شخصی از طریق اتصال USB با سیم است. برای اتصال کیبوردهای سیم‌دار به هیچ نرم‌افزار اضافی نیازی نیست. فقط کافی است سیم را به پورت USB متصل کنید. بر خلاف صفحه‌کلیدهای بی سیم، دستگاه‌های سیم‌دار انرژی خود را از USB می‌گیرند و شما را از هر گونه باتری بی‌نیاز می‌سازند. 

نکته: کیبوردهای سیمی برای بازی‌کردن بهتر هستند؛ چرا که تاخیری در آن‌ها دیده نمی‌شود و مشکلات تداخلی را ندارند.

کیبوردهای سیمی برای بازی‌کردن بهتر هستند

با این حال اگر می‌خواهید آزادی عمل بیشتری داشته باشید و از بهم‌ریختگی‌های کابل‌ها روی میز خود نجات یابید، می‌توانید از صفحه‌کلید بی سیم استفاده کنید. کیبوردهای بی سیم از طریق اتصال RF یا بلوتوث عمل می‌کنند و به دلیل این که به سیمی متصل نیستند، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای استفاده برایتان فراهم می‌کنند. شما قادر هستید از راه دور، روی پا و هر مکان دیگری از کیبورد خود استفاده کنید. 

ما در ادامه این مقاله در قسمت راهنمای خرید کیبورد وایرلس نکاتی را برمی‌شمریم که مطمئنا می‌تواند بسیار برایتان کمک‌کننده باشد.

 

با کیبورد وایرلس آزادی عمل بیشتری دارید.

راهنمای خرید کیبورد بی سیم

اگر کیبورد بی سیم را بر خرید صفحه‌کلید سیم‌دار ترجیح می‌دهید، قبل از خرید، این راهنمای کیبورد بیسیم را بخوانید؛ چرا که برخی از ویژگی‌های مهم وجود دارند که در صورت خرید کیبورد با سیم، نیازی نبود به آن‌ها فکر کنید اما اکنون باید بدانید.

فاکتور ظاهر در کیبورد بی سیم: اندازه کامل یا قابل حمل

اگر قصد حمل صفحه‌کلید را ندارید و تمام روز، کیبورد روی میز یا روی پای شما قرار دارد، می‌توانید از کیبوردهای وایرلس با سایز استاندارد که دقیقا شبیه یک صفحه‌کلید سیمی است، استفاده کنید.

با این حال، یکی از مزیت‌های کیبوردهای بی سیم، امکان طراحی در سایزهای کوچک است که برای رفت‌وآمد و سفرهای کاری بسیار گزینه مناسبی است؛ هر چند که گاهی راحتی کار، قربانی قابل حمل بودن می‌شود.

نحوه اتصال کیبورد بی سیم: بلوتوث یا دانگل USB

صفحه‌کلیدهای بی سیم امروزی از طریق بلوتوث، دانگل USB یا هر دو، به سیستم متصل می‌شوند. نقطه قوت صفحه‌کلیدهای بلوتوث در این است که به راحتی می‌توانید آن را به چندین دستگاه متصل کنید؛ بنابراین می‌توانید بدون نیاز به جفت‌کردن مداوم، از آن در لپ‌تاپ، تلفن یا تبلت خود استفاده کنید. ضعف اصلی بلوتوث قطعی گاه به گاه آن است که ممکن است در شرایطی شما را کاملا بهم بریزد.

صفحه‌کلیدهای بی سیم امروزی از طریق بلوتوث، دانگل USB یا هر دو، به سیستم متصل می‌شوند.

صفحه‌کلیدهایی که از دانگل USB استفاده می‌کنند، اغلب قابل اعتمادترند. ضعف اصلی دانگل‌های USB اشغال‌کردن پورت USB است. امروزه بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید تنها یک پورت USB-A را ارائه می‌دهند، گاهی همین یک پورت را هم ندارند و شما مجبور می‌شوید برای خریدِ یک هاب USB هزینه کنید.

جهت اطلاع از مشخصات و قیمت انواع هاب USB لطفا کلیک کنید.

منبع تغذیه کیبورد بی سیم: قابل شارژ در مقابل باتری

از آن جایی که کیبوردهای بی سیم به منبع تغذیه نیازمندند، به دو دسته قابل شارژ و باتری‌دار تقسیم می‌شوند. کیبوردهای بی سیمی که باتری قلیایی دارند، از عمر طولانی برخوردارند و به راحتی قابل تعویض هستند اما در صورت خوردگی باتری، کیبورد را در معرض خطر آسیب‌دیدن قرار می‌دهند.

صفحه کلیدهای بی سیم قابل شارژ، معمولاً مدل‌های بالاتری هستند؛ زیرا ویژگی‌هایی مانند نور پس زمینه RGB از توان باتری‌های قلیایی فراتر می‌رود. در نتیجه داشتن نور پس‌زمینه یکی از مزیت‌های بارز کیبوردهای وایرلس با باتری قابل شارژ است. مزیت دیگری که وجود دارد این است که شما مجبور نیستید در صورت تمام‌شدن شارژ، باتری جدیدی بخرید و می‌توانید در حین کار باتری را شارژ کنید اما نکته منفی و بزرگ آن، این است که در دراز مدت اگر باتری خراب شود و دیگر شارژ نشود، قابل سرویس نیست و باید به فکر کیبورد جدیدی باشید.

کیبورد بی سیم بازی: آری یا نه!

یکی از آخرین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید این است که آیا به یک صفحه‌کلید بی سیم در حد بازی نیاز دارید یا نه؟ کیبورد بی سیم مخصوص بازی، تأخیر بین فشاردادن یک دکمه و زمانی که رایانه آن را دریافت می‌کند، به‌شدت کاهش می‌دهد.

اگر شما به صورت رقابتی بازی نمی‌کنید، یک صفحه کلید استاندارد معمولی پاسخ‌گوی نیازتان است اما اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید که ثانیه‌ها می‌توانند تعیین‌کننده برد یا باختتان باشند، باید یک صفحه‌کلید بی سیم درجه یک گیمر بخرید.

نکته مهم: بیشتر صفحه‌کلیدهای بازی با RGB در مقایسه با صفحه‌کلیدهای بی سیم استاندارد، عمر باتری بسیار ضعیف‌تری دارند.

در ادامه به معرفی  یک مدل کیبورد بی سیم می‌پردازیم. 

کیبورد بی سیم K360 لاجیتک

کیبورد K360 لاجیتک صفحه‌کلیدی بی‌سیم است که ۱۰ متر برد اتصال دارد. شما قادرید با استفاده از نمایشگر وضعیت باتری، هر لحظه از میزان شارژ آن آگاه شوید. این کیبورد عالی کاربری معمولی دارد که هم صفحه‌کلید اعداد را پوشش می‌دهد و هم حروف فارسی را.
 
کیبورد K360 لاجیتک بی‌سیم دارای دکمه خاموش و روشن است که شما می‌توانید در صورت عدم استفاده آن را خاموش نمایید.
کیبورد بی سیم K360 لاجیتک 
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
لاجتیک معمولی دانگل USB ـ بی‌سیم - ندارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد بی سیم K360 لاجیتک لطفا کلیک کنید.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

اگر به بازی علاقه‌مند هستید، برای تبدیل‌شدن به یک گیمر حرفه‌ای، داشتن کیبورد مخصوص بازی می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. ویژگی‌های صفحه ‌کلید گیمینگ بسیار فراتر از زمانی است که کیبوردی فقط برای چک‌کردن ایمیل‌های روزانه و تایپ‌کردن می‌خواهید. پس برای کسب دانش بیشتر، با ما در این قسمت از مقاله، راهنمای خرید صفحه کلید مخصوص بازی، همراه باشید.

نمونه‌ای از یک کیبورد گیمینگ

کیبورد گیمینگ؛ مکانیکی یا ممبرین؟

دو نوع اصلی کیبورد گیمینگ برای انتخاب وجود دارد، کیبورد با کلیدهای گنبدی لاستیکی (ممبرین) و صفحه‌کلید با کلیدهای مکانیکی. مقایسه این دو نوع کلید در کیبوردهای گیمینگ را در زیر به اختصار توضیح می‌دهیم:

سوئیچ‌های مکانیکی به نسبت سوئیچ‌های گنبد لاستیکی (ممبرین) قیمت بالاتری دارند.

صفحه‌کلیدهای گنبد لاستیکی بسیار کم‌صداتر از اکثر کلیدهای مکانیکی هستند. اگر قصد خرید کیبورد مکانیکی دارید اما صدای آن شما را آزار می‌دهد، می‌توانید صفحه‌کلیدهای مکانیکی با سوئیچ‌های مخصوص کم نویز بخرید.

به دلیل این که کلاهک‌های روی صفحه‌کلید مکانیکی قابل جداکردن هستند، تمیزکاری آسان می‌شود. این در حالی است که کلاهک‌های کیبوردهای غشایی (گنبد لاستیکی) معمولا جدا نمی‌شوند و فقط امکان تمیزکاری بالای کلیدها وجود دارد.

طول عمر صفحه‌کلید، فاکتوری مهم برای گیمینگ محسوب می‌شود. از آن جایی که کیبوردهای مکانیکی از لحاظ دوام نسبت به کیبوردهای ممبرین در ارجحیت هستند، می‌توانند گزینه بهتری باشند.

اگر کیبورد مکانیکی را برای خرید انتخاب کرده‌اید بهتر است از سوئیچ‌های مکانیکی قرمز رنگ یا نقره‌ای استفاده کنید؛ چرا که برای گیمرها طراحی شده‌اند.

قابلیت آنتی گوستینگ (Anti Ghosting) در کیبورد گیمینگ

به طور معمول مشکل شبح در صفحه‌کلیدها یا Ghosting زمانی رخ می‌دهد که شما به طور همزمان چندین دکمه را فشار می‌دهید اما دستورات موردنظر اجرا نمی‌شوند. این رویداد بیشتر برای گیمرها و زمانی که از کلیدهای WASD استفاده می‌کنند، اتفاق می‌افتد. قابلیت آنتی گوستینگ از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند؛ بنابراین اگر گیمر هستید، برای خرید کیبورد گیمینگ به داشتن قابلیت Anti Ghosting توجه کنید.

دکمه‎‌های ماکرو در کیبورد گیمینگ

دکمه‌های ماکرو اجرای دستورات پیچیده را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند. با استفاده از کلیدهای ماکرو در گیمینگ این امکان برای شما فراهم می‌شود تا با تنظیم دستوری روی ماوس یا کیبورد که نیاز به اجرای سریع آن پیدا می‌کنید، بتوانید سرعت را بالا ببرید و به صورت مکرر اجرا کنید. در این صورت واکنش‌دهی خود را نسبت به اتفاقات بازی بهبود می‌بخشید. اگر کیبورد شما دارای دکمه‌های ماکرو باشد و رقیبتان از آن‌ها بی‌بهره باشد، برد قطعی با شماست.

نور پس‌زمینه و RGB برای کیبورد گیمینگ

بسیاری از کیبوردهای بازی دارای نور پس‌زمینه ساده زیر کلیدها هستند اما مدل‌های پیشرفته‌تر از نور RGB برای هر کلید جداگانه استفاده می‌کنند. بهترین صفحه‌کلیدهای بازی دارای نرم‌افزاری هستند که به شما امکان می‌دهد، الگوهای نورپردازی  مخصوص به خود را ایجاد کنید.

کیبورد گیمینگ؛ سیمی یا بی سیم؟

ما به طور قطع توصیه می‌کنیم یک صفحه‌کلید بازی سیمی را انتخاب کنید. درست است صفحه‌کلیدهای بی سیم به شما کمک می‌کنند تا از شلوغی کابل‌ها در اطراف رایانه‌تان کم کنید ولی تأخیر زیادی برای بازی ایجاد می‌کنند که ممکن است شکست شما را به دنبال داشته باشد. 

 

در ادامه به معرفی 2 مدل کیبورد گیمینگ پرفروش و باکیفیت از برندهای مختلف با قیمت‌های متفاوت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

1. کیبورد مخصوص بازی KG722 دیپ کول

کیبورد مخصوص بازی KG722 دیپ کول محصولی با کیفیت باب دل گیمرهاست. نور پس‌زمینه‌ی زیبای آن بازی کردن را به اوج لذت می‌رساند. بهره‌مندی از USB Type C از دیگر امکانات این کیبورد منحصربه‌فرد است.

کیبورد مخصوص بازی KG722 دیپ کول 
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
دیپ کول گیمینگ پورت USB ۳۱۰×۱۰۱.۶×۳۹ سیمی - دارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد مخصوص بازی KG722 دیپ کول لطفا کلیک کنید.

2. کیبورد KB500 دیپ کول سیمی مخصوص بازی

کیبورد KB500 دیپ کول سیمی مخصوص بازی برای علاقه‌مندان گیمینگ طراحی شده است. نور پس‌زمینه‌ی آن چنان شما را غرق در هیجان و لذت بازی می‌کند که شما گذشت زمان را احساس نخواهید کرد.

کیبورد KB500 دیپ کول سیمی مخصوص بازی
نام برند نوع کیبورد نوع رابط ابعاد (میلی‌متر) نوع اتصال تعداد کلیدهای میانبر چراغ پس‌زمینه
دیپ کول گیمینگ پورت USB ۳۵۵×۱۲۷×۳۷ سیمی - دارد
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد KB500 دیپ کول سیمی لطفا کلیک کنید.

راهنمای خرید کیبورد مکانیکی (5 مرحله)

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، صفحه‌کلیدهای مکانیکی دارای نکات مثبت بسیاری هستند؛ آن‌ها برای تایپ‌کردن بسیار مناسبند و از دوام بالایی برخوردارند. همچنین فضای بیشتری برای شخصی‌سازی نسبت به صفحه‌کلیدهای ممبرین ارائه می‌دهند. اگر قصد خرید یک کیبورد مکانیکال را دارید، ویژگی‌های بیشتری در آن‌ها وجود دارد که حتما باید بدانید. برای این منظور همراه ما در این راهنمای خرید کیبورد مکانیکال باشید.

کیبوردهای مکانیکال برای تایپ‌کردن بسیار مناسبند و از دوام بالایی برخوردارند.

1. یک طرح‌بندی (چیدمان) را انتخاب کنید

چیدمان از مهم‌ترین بخش‌هایی است که به نحوه قرارگیری کلیدها اشاره می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر به آن پرداخته شد، طرح‌بندهای متفاوتی وجود دارد؛ از جمله کیبورد با اندازه کامل، کیبورد Tenkeyless (TKL) با درصدهای مختلف 75% و 60%.

شما باید بر حسب نوع نیازتان از کلیدها و همچنین فضایی که در اختیار دارید، چیدمان مناسب را انتخاب کنید. 

  • اگر با تمام کلیدها سر و کار دارید و از فضای کافی برخوردار هستید، کیبورد با اندازه کامل پیشنهاد ما به شماست.
  • اگر کار شما به اعداد مربوط نمی‌شود و نیاز کمی به آن‌ها دارید، می‌توانید از کیبورد  Tenkeyless (TKL) استفاده کنید؛ چرا که مانند کیبورد کامل است با این تفاوت که صفحه اعداد را ندارد.
  • اگر هم فضای کافی برای قرارگیری کیبورد ندارید یا صفحه‌کلیدی می‌خواهید که برای حمل‌کردن مناسب باشد، می‌توانید از کیبوردهای TKL با درصدهای 75% یا 60% بهره ببرید. در این صفحه‌کلیدها برخی از کلیدها حذف شده‌اند و شما باید برای اعمال آن‌ها از ترکیب کلیدها استفاده کنید که گاهی کارکردن را سخت می‌کند.

2. راحتی کار را در نظر بگیرید

اگر در طول روز با کیبورد خود بسیار کار می‌کنید و به طور مداوم در حال تایپ‌کردن هستید، باید سلامت دستان خود را هم در نظر بگیرید. برای جلوگیری از مشکلاتی مانند سندرم کارپال و فشار زیاد به مچ دست بهتر است به دنبال کیبوردهای مکانیکی ارگونومیک باشید تا در حین کار، انگشتان در بهترین حالت ممکن قرار بگیرند و سلامتشان به خطر نیفتد. البته باید توجه داشت صفحه‌کلیدهای مکانیکی ارگونومیک نسبت به حالت معمولی خود گران‌تر هستند.

3. سوئیچ‌های مناسب خود را پیدا کنید

وجود سوئیچ‌های مکانیکی، صفحه‌کلیدهای مکانیکال را خاص می‌کنند و حس رضایت‌بخشی را در هنگام تایپ‌کردن به وجود می‌آورند. انواع سوئیچ‌های مکانیکی می‌توانند از نظر صافی، عمق، مقاومت و سطوح نویز متفاوت باشند؛ بنابراین انتخاب سوئیچی که مناسب شما باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • اگر در حین تایپ صرفاً روی داشتن بازخورد لمسی بیشتر، تمرکز دارید، سوئیچ‌های لمسی که معمولاً با رنگ قهوه‌ایِ شفاف نشان داده می‌شوند، گزینه مناسبی برایتان است.
  • اگر در حین تایپ بازخورد شنیداری می‌خواهید، سوئیچ‌های کلیکی (که معمولا با رنگ‌های آبی، سبز و سفید نشان داده می‌شوند) قطعاً برای شما طراحی شده‌اند اما اگر افراد زیادی در اطراف شما هستند و از صدای کیبوردتان اذیت می‌شوند، سوئیچ‌های کلیکی توصیه نمی‌شوند.
  • صفحه‌کلید مکانیکی با سوئیچ‌های خطی که که معمولا با رنگ‌های قرمز، زرد و سیاه نشان داده ‌می‌شوند، بهترین انتخاب برای شماست؛ سر و صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند و راحت‌ترین نوع برای تایپ‌کردن هستند.
انواع سوئیچ‌های مکانیکی می‌توانند از نظر صافی، عمق، مقاومت و سطوح نویز متفاوت باشند.

 

4. کیفیت ساخت بسیار مهم است

یک صفحه‌کلید مکانیکی باید قطعه سخت‌افزاری محکمی باشد که هر فشاری به کلید را تحمل کند و مانع از خم‌شدن آن شود. جنس بدنه و کلاهک (Keycap) دارای اهمیت زیادی است که باید به آن توجه کنید. 

جنس بدنه:

آلومینیوم و پلاستیک دو ماده رایج هستند که آلومنیوم گزینه برتر و بادوام‌تری محسوب می‌شود. با این حال اگر از کیبوردهای پلاستیکی هم درست استفاده شود، می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی زیبا و کارآمد باشند؛ چرا که پلاستیک دارای پوشش مناسب و به اندازه کافی ضخیم است.

کلاهک‌ها (Keycaps):

کلاهک‌ها پوسته‌های پلاستیکی هستند که در بالای هر سوئیچ قرار می‌گیرند و همان چیزی است که انگشتان شما هنگام تایپ با آن تماس می‌گیرند. آن‌ها برای محافظت از سوئیچ‌ها و بهتر جلوه دادن صفحه‌کلید طراحی شده‌اند. 

دو نوع پلاستیک ABS و PBT در تولید کلاهک استفاده می شوند. ABS گزینه ارزان‌تر و رایج‌تر است. با این حال به هیچ وجه کیفیتش پایین نیست اما پس از استفاده طولانی مدت، ممکن است روغن دستتان، ظاهر کلاهک ABS را تحت تاثیر قرار دهد و از دوام آن بکاهد. PBT هرگز چنین مشکلی ندارد و همچنین به طور کلی بادوام‌تر است، به همین دلیل قیمت بالاتری دارد.

5. کیبورد نرم‌افزارهای خاصی را پشتیبانی می‌کند؟

بسیاری از تولیدکنندگان صفحه‌کلیدهای مکانیکی، نرم‌افزارهایی ارائه می‌دهند که شما را قادر می‌سازد کیبورد خود را برنامه‌ریزی کنید؛ برای مثال به تنظیم نور RGB بپردازید یا اقدامات مختلفی را با فشاردادن تنها یک کلید انجام دهید. بنابراین به طور قطع ارزش دارد، در مورد این که صفحه‌کلید مدنظرتان چه ویژگی‌ها و نرم‌افزارهایی را ارائه می‌دهد، تحقیق کنید.

صفحه‌کلیدهای مکانیکی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند اما امیدواریم با اطلاعات ارائه شده در این قسمت، تجزیه و تحلیل ساده‌تری از دنیای صفحه‌کلید مکانیکی داشته باشید و راه انتخاب برایتان هموارتر شده باشد. در ادامه به راهنمای خرید کیبورد گیمینگ می‌پردازیم.

راهنمای خرید کیبورد برنامه‌ نویسی

راحتی، اطمینان و پاسخ‌دهی مناسب از مواردی است که یک کیبورد مناسب برنامه ‌نویسی باید داشته باشد. در این قسمت به راهنمای خرید کیبورد مخصوص برنامه ‌نویسی می‌پردازیم و ویژگی‌هایی را برمی‌شمریم که بهتر است شما به عنوان برنامه‌نویس هنگام خرید کیبورد مدنظر قرار دهید.

کیبورد برنامه ‌نویسی؛ مکانیکی یا ممبرین؟

اغلب کیبوردهای مکانیکی به کیبوردهای ممبرین (غشایی) ترجیح داده می‌شوند. درست است که یک صفحه‌کلید مکانیکی مستقیماً به بهبود مهارت‌های برنامه ‌نویسی شما کمک نمی‌کند اما صفحه‌کلید مکانیکی تجربه تایپ بسیار راحت‌تری را ارائه می‌دهد که به طور غیرمستقیم به لذت‌بخش‌تر کردن تجربه کدنویسی کمک می‌کند. البته باید توجه داشت که از لحاظ قیمت، گران‌تر از کیبوردهای ممبرین هستند.

 حال سوال این جاست که چه سوئیچی برای کیبورد مکانیکی مناسب برنامه ‌نویسی بهتر است؟ در پاسخ باید گفت سوئیچ‌های لمسی قهوه‌ای، سوئیچ‌های کلیکی آبی و سوئیچ‌های خطی قرمز می‌توانند برای کار برنامه ‌نویسی مناسب باشند اما با این حال انتخاب بین هر کدام از سوئیچ‌های نام برده به خودتان و تمایلتان به نوع بازخورد از کلیک (لمسی، شنیداری یا هیچ‌کدام) برمی‌گردد.

کیبورد ارگونومیک برای برنامه ‌نویسی

اگر برنامه‌نویس هستید ما کیبوردهای ارگونومیک را پیشنهاد می‌کنیم تا سلامت دستانتان تضمین شود؛ چرا که کدنویس‌ها زمان زیادی را صرف تایپ روی صفحه‌کلید می‌کنند، در نتیجه راحتی کیبورد یکی از گزینه‌های مهم به حساب می‌آید. 

کیبورد برنامه ‌نویسی؛ فاکتور N-Key Rollover

هر چقدر که عدد N-Key Rollover بالاتر باشد، برای برنامه ‌نویسی بهتر است. این عدد نشانگر این است که چند کلید کیبورد را می‌توانید به صورت همزمان فشار دهید که همگی به درستی عمل کنند. عدد N-Key Rollover زمانی که تایپ سریع می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است.

آیا کیبوردهای گیمینگ برای برنامه ‌نویسی خوب هستند؟

از آن جایی که کیبوردهای گیمینگ دارای ویژگی‌های خاص و کارآمدی هستند. برای مثال از قابلیت ضد گوستینگ، نورپس‌زمینه، دوام بالا، دکمه‌های ماکرو و کلیدهای اضافی برخوردارند، می‌توانند برای برنامه ‌نویسی هم بسیار مناسب باشند اما به دلیل این که قیمت بالاتری هم دارند، کاملا به خود شما بستگی دارد که می‌خواهید یک کیبورد گیمینگ با تمام امکانات را برای صرفا کدنویسی خریداری کنید یا نه؟

راهنمای خرید کیبورد مالتی مدیا

تا این بخش از مقاله ما به راهنمای خرید کیبورد پرداختیم اما بعضی شرکت‌ها هستند که کیبورد را به همراه موس به فروش می‌رسانند، به همین منظور ما تصمیم گرفتیم در این مقاله بخشی به عنوان راهنمای خرید کیبورد و موس اختصاص دهیم.

1

راهنمای خرید موس و کیبورد

تا این بخش از مقاله ما به راهنمای خرید کیبورد پرداختیم اما بعضی شرکت‌ها هستند که کیبورد را به همراه موس به فروش می‌رسانند، به همین منظور ما تصمیم گرفتیم در این مقاله بخشی را به عنوان راهنمای خرید کیبورد و موس اختصاص دهیم.

فاکتورهای مهم برای خرید موس

برای انتخاب یک موس فاکتورهایی مانند؛ اندازه و وزن، طراحی، بی سیم یا با سیم، دقت موس و تعداد دکمه‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. ما در ادبازار مقالات مختلفی در مورد موس داریم که شما می‌توانید با خواندن آن‌ها، دانش خود را افزایش داده و انتخابی هوشمندانه داشته باشید. جهت مطالعه می‌توانید رو عنوان مدنظر کلیک کنید.

  • مقاله جامع راهنمای خرید موس بی سیم
  • مقاله معرفی بهترین موس‌های بی سیم     
  •  مقاله معرفی بهترین موس‌ها برای طراحی     

در ادامه راهنمای خرید ماوس کیبورد، به معرفی یک مدل از کیبورد به همراه موس از برند گرین می‌پردازیم.

خرید کیبورد

امیدواریم تا این قسمت از مقاله توانسته باشید هر آن چه برای خرید یک کیبورد مناسب لازم است بدانید را بیاموزید و کیبورد مدنظرتان را انتخاب کنید. جهت خرید می‌توانید  ادبازار را به دلایل زیر انتخاب کنید:

  • شما قادر هستید خرید خود را به صورت اقساطی انجام دهید و از تهسیلات 3 تا 12 ماهه بدون ضامن و چک استفاده کنید.
  • ادبازار اصالت کالا را تضمین می‌کند و گارانتی اصلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • اگر در اصفهان زندگی می‌کنید، می‌توانید به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید. البته در صورت خرید آنلاین هم به شما این امکان داده می‌شود که هنگام تحویل کالا درب منزل، هزینه را پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری

آن چه ما در مقاله راهنمای خرید کیبورد از ادبازار آموختیم:

  • کیبوردهای مناسب به شما امکان می‌دهند سریع‌تر، دقیق‌تر و با خستگی کم‌تر تایپ کنید
  • کیبوردهای مکانیکی، ممبرین، ارگونومیک، گیمینگ، عددی، با سیم، بدون سیم، لیزری، مولتی مدیا، جزیره‌ای و ... از جمله انواع کیبوردهای کامپیوتر به حساب می‌آیند 
  • اگر مجبور هستید مدت زمان طولانی را برای تایپ‌کردن سپری کنید، یک صفحه‌کلید ارگونومیک انتخابی هوشمندانه برای شماست
  • اگر با اعداد سر و کار دارید، بهتر است مطمئن شوید که یک کیبورد با صفحه‌کلید عددی دریافت می‌کنید. 
  • اگر گیمر هستید بهتر است به فکر یک کیبورد مخصوص بازی باشید.
  • سایز کیبورد، نوع سوییچ‌ها، طراحی، نوع اتصال آن به دستگاه و ... از جمله نکات مهم در خرید کیبورد هستند 
  • کیبورد کامل بیش از ۱۰۰ کلید را تحت فرمان شما قرار می‌دهد. دارای کلیدهای پیکان/ناوبری، کلیدهای عملکرد و یک صفحه اعداد یکپارچه است 
  • Tenkeyless یا TKL رایج‌ترین چیدمان صفحه‌کلید فشرده (Compact) محسوب می‌شود که طرح‌بندی آن شبیه کیبورد کامل است، با این تفاوت که صفحه اعداد ندارد
  • اندازه‌گیری فضای کار و نوع نیاز شما از کلیدها، می‌تواند تعیین کند که کیبورد کامل خریداری کنید یا TKL
  • مکانیزمی که باعث می‌شود کلیدها به لمس پاسخ دهند و تفاوت‌ها را در حساسیت، سطح نویز و میزان راحتی کار  ایجاد کنند، «سوییچ» نام دارد.
  • برای برنامه‎نویسان، صفحه‌کلید در طرح DVORAK بهتر از طرح استاندارد QWERTY است.
  • کیبوردهای سیمی برای بازی‌کردن بهتر هستند. 
  • اگر می‌خواهید آزادی عمل بیشتری داشته باشید و از بهم‌ریختگی‌های کابل‌ها روی میز خود نجات یابید، می‌توانید از صفحه‌کلید بی‌سیم استفاده کنید. 
  • صفحه‌کلیدهای مکانیکی  برای تایپ‌کردن بسیار مناسبند و از دوام بالایی برخوردارند. 
  • راحتی، اطمینان و پاسخ‌دهی مناسب از مواردی است که یک کیبورد مناسب برنامه‌نویسی باید داشته باشد.
  • معرفی ۱۰ مدل کیبورد با کارایی‌های گوناگون، از برندهای مختلف و با قیمت‌های متفاوت
  • ...

امیدواریم این راهنما بتواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در هنگام خرید صفحه‌کلید بعدی کمک کند.

وقتی به خرید کیبورد فکر می‌کنید، چه عواملی برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ آیا یک صفحه‌کلید مورد علاقه دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و به دیگران در انتخابی هوشمندانه یاری رسانید.

همچنین اگر نیازمند توضیحات بیشتر هستید می‌توانید با استفاده از آیکون پایین صفحه در گوشه سمت راست با پشتیبانی آنلاین ما در ادبازار ارتباط برقرار کنید.