بهترین کیبوردهای گیمینگ تا 8 میلیون تومان + راهنمای خرید

راهنمای خرید 16 مرداد 1403 نسیم یزدانبخش

بهترین کیبوردهای گیمینگ تا 8 میلیون تومان + راهنمای خرید

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ (سریع و کوتاه)

اگر زمان کافی برای مطالعه تمام مقاله را ندارید و به دنبال یک راهنمای کوتاه جهت خرید کیبورد گیمینگ هستید، موارد زیر می‌تواند برایتان مفید باشد:

  • تمام ویژگی‌های یک صفحه‌کلید مناسب گیمینگ به سه ویژگی، کیبورد مکانیکی، اتصال با سیم و داشتن قابلیت N-Key Rollover خلاصه می‌شود.
  • دیگر ویژگی‌ها مانند مجهز بودن کیبورد به کلیدهای ماکرو، کلیدهای چندرسانه‌ای و نورپردازی RGB نمی‌توانند به توانایی شما در بهتر انجام دادن بازی کمکی ‌کنند اما قادر هستند لذت و هیجان بازی را به اوج خود برسانند.
  • برخی از بهترین کیبوردها برای گیمینگ عبارتند از:
  1. صفحه کلید و ماوس گیمینگ رپو 9500M ؛ بهترین کیبورد گیمینگ ارزان
  2. کیبورد سیم‌دار ریزر Cynosa V2؛ از بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی
  3. کیبورد ریزر Huntsman Elite؛ بهترین کیبورد گیمینگ۲۰۲۴

حال اگر زمان کافی در اختیار دارید، با خواندن کامل راهنمای خرید کیبورد گیمینگ، اطلاعات جامع‌تری را به دست خواهید آورد. ما ابتدا به ۳ فاکتور کلیدی برای کیبوردهای مناسب بازی می‌پردازیم، در ادامه ۷ ویژگی که درجه اهمیت کم‌تری دارند را برمی‌شمریم و در نهایت ۶ مدل از بهترین کیبوردهای گیمینگ را معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع کیبوردها از برندهای مختلف لطفا کلیک کنید:

آیا کیبوردهای گیمینگ ارزش خرید دارند؟

کیبوردهای بازی می‌توانند گیم پلی شما را بهبود ببخشند. آن‌ها سبک‌تر، سریع‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تر هستند. بازی یک سرگرمی هیجان‌انگیز است که می‌توانید با ارزان‌ترین کیبوردها هم انجام دهید اما اگر بخواهید بازی خود را به سطح بالاتری ببرید، بهتر است به دنبال خرید صفحه‌کلیدی باشید که ویژگی‌های مناسب گیمینگ را در خود جای داده باشد.

راهنمای خرید کیبورد بازی
کیبوردهای بازی می‌توانند گیم پلی شما را بهبود ببخشند.

راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی 

صفحه کلید مکانیکی، اتصال سیمی و قابلیت N-key rollover از مهم‌ترین ویژگی های کیبورد گیمینگ محسوب می‌شوند. این ۳ ویژگی اصلی می‌توانند زمان پاسخ‌دهی را کاهش دهند، عملکرد بازی را بالا ببرند و تفاوت‌هایی را برای پیشی گرفتن از رقبا ایجاد کنند.

البته مشخصه‌های دیگری مانند نورپردازی RGB و ... وجود دارند که به صورت مستقیم تاثیری در ارتقا نوع بازی شما ندارند اما می‌توانند لذت و هیجان بازی کردن را دو چندان سازند.

کیبورد گیمینگ مکانیکی یا ممبرین؟

قطعا برای بازی کردن داشتن یک صفحه‌کلید مکانیکی بر ممبرین ارجحیت دارد؛ ماندگاری بالا، ضربه زدن مداوم کلید، تجربه تایپ بهتر و ... از جمله مزیت‌های کیبورد مکانیکی به شمار می‌روند. این در حالی است که شما هنگامی که می‌خواهید چندین کلید را پشت سر هم فشار دهید، کلیدهای نرم ممبرین نمی‌توانند پاسخ‌گویی دقیقی داشته باشند.

یک صفحه‌کلید مکانیکی دارای یک سوئیچ اختصاصی در زیر هر کلید است که کاملاً مستقل از سوئیچ‌های مجاور عمل می‌کند. این بدان معناست که هر ضربه کلید قابل اعتماد و سازگار خواهد بود. ناگفته نماند، سوئیچ‌های صفحه‌کلید مکانیکی آزمایش‌های دقیق دما و دوام را پشت سر می‌گذارند؛ بنابراین مطمئنا این سوئیچ‌ها سال‌ها برای شما کار خواهند کرد.

کیبورد گیمینگ بی سیم بهتر است یا با سیم؟

بزرگ‌ترین اشتباهی که هنگامی بازی می‌توانید مرتکب شوید، استفاده از کیبورد بی‌سیم است؛ چرا که اتصال بی‌سیم می‌تواند ۸۰ میلی ثانیه کندتر از اتصال سیمی باشد. این در حالی است که گیمرها برای یک مزیت ۲ میلی ثانیه‌ای با ناخن و دندان مبارزه می‌کنند.

البته شما می‌توانید برای بازی‌های معمولی یا آفلاین از کیبورد بی‌سیم استفاده کنید اما وقتی نوبت به بازی‌های آنلاینِ رقابتی می‌رسد، فقط یک اتصال سیمی می‌تواند شما را از نتیجه راضی نگه دارد.

کیبورد گیمینگ بی سیم بهتر است یا با سیم
اتصال سیمی از دیگر ویژگی‌های مهم یک کیبورد گیمینگ است.

کیبورد گیمینگ با قابلیت N-Key Rollover

N-Key Rollover به توانایی فشاردادن چندین کلید به طور همزمان اشاره دارد. این قابلیت زمانی به چشم می‌آید که شما در اوج هیجان بازی با عجله در حال له کردن تک تک دکمه‌هایی هستید که قرار است بر حریف ضربه‌های کاری وارد آورد. در این لحظات نفس‌گیر اگر فشار دادن همزمان کلیدها منجر به ثبت تنها یک کلید شود، شکست شما حتمی است؛ پس برای جلوگیری از این مشکل شما قبل از خرید یک کیبورد گیمینگ باید به این مشخصه اصلی توجه ویژه داشته باشید.

مشخصات کیبورد گیمینگ ( ۷ ویژگی‌ تکمیلی)

تا این قسمت از راهنمای خرید کیبورد گیمینگ به ۳ ویژگی اصلی پرداختیم که واقعا می‌توانند به رقابت کردن شما در بازی کمک کنند. در این بخش می‌خواهیم شما را با  ۷ مشخصه‌ دیگر آشنا کنیم که تاثیر مستقیمی بر بهتر شدن بازی شما ندارند اما می‌توانند گیمینگ را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر سازند و آمادگی شما را برای بازی بالا ببرند.

1. کیبورد گیمینگ مجهز به کلیدهای ماکرو

ویژگی‌ فوق‌العاده‌ای که با برخی از صفحه‌کلیدهای مکانیکی ارائه می‌شود، داشتن کلیدهای قابل برنامه‌ریزی یا ماکرو است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا دستورات و میانبرها را برای کلیدهای دلخواه خود ست کنید. اگر چندین دکمه وجود دارد که به‌طور مداوم هنگام بازی فشار می‌دهید، می‌توانید آن کلیدها را به یک کلید ماکرو اضافه کنید تا با سفارشی‌سازی آن، بازی را برای خود کارآمدتر و آسان‌تر نمایید. 

تذکر: قبل از خرید مطمئن شوید نرم‌افزار صفحه‌کلید قابل اعتماد و راه‌اندازی آن آسان است، در غیر این صورت ممکن است زمان زیادی را نسبت به برنامه‌ریزی کلیدها تلف کنید.

2. کیبورد گیمینگ با قابلیت USB Passthrough

اگر می‌خواهید یک پورت USB اضافی آماده داشته باشید، کیبوردی با قابلیت USB Passthrough می‌تواند بسیار مفید باشد. یک صفحه کلید USB Passthrough دارای یک پورت USB اضافی است که شما را قادر می‌سازد میکروفون، ماوس یا سایر دستگاه‌های خود را بدون نیاز به دست زدن به رایانه شخصی خود، به آن وصل کنید. البته انتخاب چنین کیبوردی کاملا به خود شما بستگی دارد و جزو الزامات یک کیبورد گیمینگ محسوب نمی‌شود.

3. کیبورد گیمینگ با کلید های چند رسانه ای

زمانی که در حال بازی کردن هستید، اگر بخواهید برای هیجان بیشتر و بدون کوچک‌کردن صفحه بازی، آهنگ پس‌زمینه را تغییر دهید یا سطح صدا را تنظیم کنید، وجود کلیدهای رسانه روی صفحه‌کلید می‌توانند بسیار کارآمد باشند. 

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ
کیبورد گیمینگ با کلیدهای چند رسانه‌ای

4. کیبورد ارگونومیک برای بازی

یک صفحه‌کلید با ارگونومی مناسب می‌تواند در طول بازی برای سلامتی بدن شما مفید واقع شود. ثابت شده است که کیبوردهای ارگونومیک درد مچ دست و انگشت را کاهش می‌دهند. بنابراین اگر دستان شما هنگام کار با کیبورد درد می‌کند بهتر است از مدل ارگونومیک استفاده کنید.

5. نورپردازی RGB برای کیبورد گیمینگ

هیچ چیز به اندازه نورپردازی RGB باعث نمی‌شود یک صفحه‌کلید جدید درخشان و هیجان‌انگیز به نظر برسد. این صفحه کلیپ لذت و هیجان بازی را به اوج خود می‌رساند.

6. سایز کیبورد گیمینگ

صفحه‌کلیدهای بازی در اندازه‌های بسیار متنوعی برای افرادی با محیط‌های کاری و نیازهای متفاوت عرضه می‌شوند. کیبوردها با اندازه کامل بسیار رایج هستند؛ چرا که تعداد کامل کلیدها از جمله صفحه‌کلید عددی، کلیدهای جهت‌دار و کلیدهای عملکرد اختصاصی، رسانه و گاهی کلیدهای ماکرو را شامل می‌شوند. 

با این حال اگر فضای کمی دارید یا قصد جا‌به‌جایی کیبورد در ذهنتان است، صفحه‌کلید TKL (Tenkeyless Keyboard) می‌تواند گزینه‌ ایده‎الی برایتان به شمار رود؛ بنابراین انتخاب سایز مناسب کاملا به نیاز خودتان بستگی دارد.

انواع کیبورد گیمینگ بی سیم و با سیم
صفحه‌کلیدهای بازی در اندازه‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شوند.

7. سوئیچ های صفحه کلید گیمینگ

خطی، لمسی و کلیکی ۳ نوع اصلی سوئیچ‌ کیبوردهای مکانیکی هستند که هر کدام ویژگی‌های خود را برای بهبود راحتی و تجربه بازی دارند. در ادامه به توضیحاتی در مورد آن‌ها می‌پردازیم تا شما بتواند با شناختی درست، انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

کیبورد گیمینگ با سوئیچ خطی

سوئیچ‌های خطی مانند سوارشدن روی ابر، بسیار روان هستند. هر ضربه کلید فوق‌العاده سازگار است و هنگام تایپ هیچ صدایی از خود تولید نمی‌کنند. ما به شما این نوع از سوئیچ‌ها را توصیه می‌کنیم.

کیبورد گیمینگ با سوئیچ لمسی

سوئیچ‌های لمسی دارای یک برآمدگی کوچک و کمی بلندتر از سوئیچ‌های خطی هستند. هنگام وارد کردن یک ضربه کلید، بازخورد لمسی را احساس خواهید کرد که بسیاری آن را بسیار مفید و رضایت‌بخش می‌دانند. 

کیبورد گیمینگ با سوئیچ کلیکی

سوئیچ های کلیکی هم مانند لمسی دارای یک برآمدگی کوچک هستند، با این تفاوت که با صدای کلیک بلند همراهند که می‌تواند برای دیگران کمی آزاردهنده باشد.

کیبورد بازی و سطح نویز سوئیچ

در حالی که بسیاری از تایپ کردن روی یک کلید با سوئیچ کلیکی با صدای بلند لذت می‌برند، بسیار دیگر برای جلوگیری از آزار دیگران، یک سوئیچ خطی یا لمسی بی صدا را ترجیح می‌دهند. اگر شما جزو علاقه‌مندان سوئیچ‌های بدون نویز هستید، می‌توانید مدل‌هایی مانند Cherry MX Silent Red  را خریداری کنید. این سوئیچ‌ها به طور متفاوتی طراحی شده‌اند و دارای لایه‌های لاستیکی کوچک در داخل خود هستند که سطح صدا را به میزان قابل توجهی تا حدود ۱۶٪ کاهش می‌دهند. 

بهترین کیبورد گیمینگ

بعد از بررسی سه ویژگی‌ مهم و  ۷ مشخصه‌ تکمیلی، در این قسمت از راهنمای خرید موس و کیبورد گیمینگ به ۶ مدل از بهترین صفحه‌کلید‌های مناسب بازی می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

1. بهترین موس و کیبورد گیمینگ مدل رپو 9500M

صفحه کلید و ماوس گیمینگ رپو 9500M که در حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد، مخصوص گیم طراحی شده است و برای استفاده از افراد راست دست مناسب است. مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • کیبورد از نوع ممبرین
  • دارای نوع اتصال بی سیم
  • مجهز به نورپردازی RGB
  • امکان برنامه‌ریزی کلیدها
  • ...
کیبورد و موس گیمینگ rapoo-9500m
صفحه‌کلید و ماوس رپو 9500M، مناسب برای گیمینگ
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی صفحه‌کلید و ماوس رپو 9500M لطفا کلیک کنید.

2. کیبورد گیمینگ ریزر مدل Cynosa V2   

کیبورد سیم دار ریزر Cynosa V2  یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال گیمینگ است که در حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد. شما با داشتن این کیبورد، علاوه بر راحتی کار می‌توانید برای کلیدها افکت‌های خاصی را ست کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های این کیبورد عبارتند از:

  • نوع اتصال سیمی
  • سایز کامل
  • مجهز به نور پس زمینه 
  • دارای قابلیت N-Key Rollover
  • دارای کلیدهای قابل برنامه‌ریزی
 کیبورد سیم‌دار گیمینگ ریزر Cynosa V2
کیبورد سیم‌دار ریزر Cynosa V2، یکی از بهترین کیبورد گیمینگ مکانیکال
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد سیم‌دار گیمینگ ریزر Cynosa V2 لطفا کلیک کنید.

3. بهترین کیبورد گیمینگ لاجیتک مدل G413

کیبورد لاجیتک G413 یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ جهان است که در حدود ۳ میلیون و   ۶۰۰  هزار تومان قیمت دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های این کیبورد کارآمد عبارتند از:

  • دارا بودن چراغ پس زمینه
  • اتصال از نوع سیمی
  • دارای کلیدهای ویژه Backlight Toggle، Game Mode و Media Controls
کیبورد لاجیتک G413
کیبورد لاجیتک G413 یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ جهان
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد لاجیتک G413 لطفا کلیک کنید.

4. بهترین کیبورد گیمینگ ریزر مدل Huntsman Elite

کیبورد ریزر Huntsman Elite را می‌توان یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ دنیا دانست که قیمت آن در حدود ۷ میلیون تومان است. این صفحه‌کلید منحصر به فرد دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است که باعث محبوبیتش در بین کاربران شده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول عالی عبارتند از:

  • نوع اتصال با سیم
  • فول سایز
  • مجهز به نور پس‌زمینه Razer Chroma و زیر نور
  • دارای تکیه گاه مچی ارگونومیک
  • دارای قابلیت N-Key Rollover
کیبورد ریزر Huntsman Elite  گیمینگ
کیبورد ریزر Huntsman Elite یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ دنیا
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد ریزر Huntsman Elite لطفا کلیک کنید.

5. بهترین کیبورد گیمینگ بی سیم لاجیتک G512 Carbon

کیبورد Logitech G512 Carbon که در حدود ۶ میلیون تومان قیمت دارد، به صورت ارگونومیک طراحی شده است. کلیدهای مکانیکال کم ارتفاع دارد و با بهره‌مندی از روکش چرمی، از جذب چربی و آلودگی جلوگیری می‌کند. درست است که اتصال آن از نوع بی‌سیم است اما کیبوردی کارآمد برای گیمینگ محسوب می‌شود.

مهم‌ترین مشخصه‌های این محصول عالی عبارتند از:

  • اتصال از نوع بی‌سیم
  • کیبورد مکانیکی
  • دارای کلیدهایی با قابلیت برنامه‌ریزی
  • دارای نرم افزار شخصی‌سازی
  • زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه
کیبورد Logitech G512 Carbon
کیبورد Logitech G512 Carbon ، مناسب برای گیمینگ با طراحی ارگونومیک
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد Logitech G512 Carbon لطفا کلیک کنید.

6. کیبورد گیمینگ ریزر Ornata V3

کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل Ornata V3 یکی از کیبوردهای عالی برای گیمینگ است که در حدود ۵ میلیون تومان قیمت دارد. این محصول دارای سه حالت اتصال کابل، بلوتوث و وایرلس است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این صفحه‌کلید فوق‌العاده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه‌کلید مکانیکی
  • اتصال از نوع بی‌سیم و با سیم
  • سایز کامل
  • مجهز به استراحتگاه مچ دست
  • نورپردازی RGB
کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل Ornata V3
کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل Ornata V3، ایده‌ال برای گیمینگ و برنامه‌نویسی
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی کیبورد ریزر مدل Ornata V3 لطفا کلیک کنید.

قیمت کیبورد گیمینگ

بازه قیمت بهترین کیبوردهای گیمینگ با توجه به کارایی‌ و قابلیت‌هایی که دارند، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ما در این راهنمای خرید کیبورد گیمینگ لیستی از بهترین مدل‌ها را از ۲ تا ۸ میلیون تومان معرفی کردیم.

  • صفحه کلید و ماوس گیمینگ رپو V120S؛ بهترین کیبورد گیمینگ تا 1 میلیون تومان
  • کیبورد سیم‌دار ریزر Cynosa V2؛ از بهترین کیبوردهای گیمینگ تا 2 میلیون تومان
  • کیبورد ریزر مدل BlackWidow V3 Pro؛ گران ترین کیبورد گیمینگ لیست 

خرید کیبورد گیمینگ

امیدواریم تا این قسمت مقاله توانسته باشید با کسب اطلاعات لازم انتخابی هوشمندانه جهت خرید یک کیبورد مناسب بازی داشته باشید. شما می‌توانید از طریق ادبازار به راحتی و با آسودگی خیال ثبت سفارش خود را انجام دهید و از مزایای ویژه آن بهره‌مند شوید.

  • دریافت محصولی با گارانتی اصل و تضمین اصالت کالا
  • پرداخت اقساطی
  • امکان بازگشت کالا تا ده روز
  • امکان پرداخت درب منزل در شهرستان اصفهان
  • ...

جمع‌بندی

ما در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ آموختیم:

  • کیبوردهای بازی  گیم پلی شما را بهبود می‌بخشند.
  • صفحه کلید مکانیکی، اتصال سیمی و قابلیت N-key rollover ۳ ویژگی مهم کیبورد گیمینگ محسوب می‌شوند.
  • با کلیدهای ماکرو می‌توانید بازی را برای خود کارآمدتر و آسان‌تر نمایید. 
  • وجود کلیدهای رسانه برای تغییر آهنگ یا میزان صدای آن هنگام بازی، مفید هستند.
  • کیبوردهای ارگونومیک درد مچ دست و انگشت را کاهش می‌دهند.
  • نورپردازی RGB  هیجان بازی را می‌توانند دو چندان کنند.
  • سوپیچ‌های خطی مکانیکی توصیه می‌شوند.
  • معرفی 6 مدل از بهترین کیبوردهای گیمینگ بین ۲ تا ۸ میلیون تومان.
  • ...

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشید دانش کافی برای انتخاب یک کیبورد مناسب بازی را به دست آورید. اگر سوال، انتقاد یا پیشنهادی در ذهن دارید می‌توانید در قسمت نظرات کامنت کنید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما خواهند بود.