محصولات مرتبط
ASUS X540SA لپ تاپی با قیمت مناسب و زیبا برای کارهای روزمره

نقد و بررسی 27 دی 1395 علی مظفری

ASUS X540SA لپ تاپی با قیمت مناسب و زیبا برای کارهای روزمره

معرفی:

شرکت ایسوس درسری X یک لپ تاپ ارزان قیمت با مشخصات معمولی را برای کاربردهای  حسابداری،خانگی و اداری به نام X540SA ارائه کرده است.تمام مدل های تولید شده از سری X540 دارای کیفیت ساخت مناسب همراه با طراحی زیبا و سبک وزن هستند.وزن 1.9 کیلوگرمی این لپ تاپ کاملا مناسب است و برای حمل و نقل لپ تاپ 15.6 اینچ با ابعاد 27.2 × 251 × 381 میلی‌متر فوق العاده محسوب میشود چرا که سایر لپ تاپ های با این سایز نمایشگر دارای وزن 2.2 تا 2.5 کیلوگرم میباشند.

طراحی:

جنس بدنه از پلاستیک با کیفیت مرغوب و عالی با سطح برس خورده قهوه ای رنگ تیره ساخته شده است که این امر باعث جلوگیری از جذب اثر انگشت و خش خوردگی میشود.در قسمت داخلی دستگاه نیز تمام سطوح بجز سطح تاچ پد برس خورده است و زیبایی خاصی در دستگاه ایجاد کرده است.مدل X540SA به صراحت میتوان گفت که زیباترین لپ تاپ ارزان قیمت در بازار است.علاوه بربدنه دستگاه قسمت لولا و نگهدارنده نیز به حدکافی مستحکم میباشد.

 

ASUS X540SA لپ تاپ

 

این لپ تاپ  کاملا مناسب برای کارهای روزمره مانند آفیس،وب گردی،مولتی مدیا(فیلم و موزیک) و حسابداری است.

 

سخت افزار:

برای قسمت پردازشگر این دستگاه از پردازنده شرکت اینتل مدل Celeron N3050 دو هسته ای 2 مگابایت کش با فرکانس 1.6GHz بهره برده است.این پردازنده برای کاربرد ها گفته شده کاملا مناسب است و با این قیمت نباید انتظارعملکرد برنامه های پردازشی را داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی | مشاوره انتخاب لپ تاپ با کمترین قیمت

مقدار ظرفیت رم این لپ تاپ 2 گیگابایت و هارد دیسک استفاده شده  با ظرفیت 500GB و از نوع 5400rpm میباشد.ضمن آنکه شما میتوانید در صورت نیاز هارد و رم لپ تاپ خود را ارتقاء بدهید.اگر در هنگام خرید احساس کمبود میکنید با هماهنگی واحد گارانتی مربوط به لپ تاپ خود میتوانید در همان ابتدا این کار را انجام دهید.

 

ASUS X540SA لپ تاپ

 

لپ تاپ X540SA بدون حافظه گرافیکی مجزا میباشد و از GPU Intel HD تا 1.6 گیگابایت بهره میبرد،کاربرد این لپ تاپ برای مصارف عنوان شده باعث شده تا شرکت ایسوس برای عرضه لپ تاپی زیبا با کیفیت ساخت بالا و قیمتی مناسب ازکارت گرافیک اختصاصی استفاده نکند.بدلیل ولتاژ و توان مصرفی پایین سایر قطعات شما میتوانید مدت زمان زیادی از دستگاه استفاده کنید. نمایشگر 15.6 اینچ از نوع LED-Backlit با روکش براق و رزولوشن 1366*768 میباشد در کنار این نمایشگر یک وب کم HD همراه با میکروفن برای مکالمات ویدئویی بهتر قراردارد.در لپ تاپ های سری X از سیستم صوتی سونیک مستر Sonic Master برای بهره مندی از کیفیت صدا شرکت ایسوس بهره برده است همچنین برای تنظمات حالت های مختلف صوتی مانند فیلم،موسیقی و .... شما میتوانید از نرم افزار Audiowizard استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

ASUS X540SA لپ تاپ

 

کیبورد و تاچ پد:

کیبورد دستگاه از فناوری چیکلت(جزیره ای) همراه با قسمت NumLock (اعداد) بهره میبرد و برای کاربرد تایپ و استفاده های طولانی مدت بدلیل فضای مناسب و بزرگ بودن کاملا مناسب میباشد.تاچ پد بزرگ X540 کاملا نرم و روان میباشد و در هنگام استفاده کردن شما نیازی به موس جداگانه نخواهید داشت.

ASUS X540SA لپ تاپ

 

باتری و اتصالات:

باتری این لپ تاپ 3 سلولی مدل لیتیوم-یون 33Wh میباشد و بین 4 الی 5 ساعت در هنگام استفاده شارژدهی شما را تامین میکند.این میزان شارژدهی برای یک لپ تاپ 15.6 اینچ کاملا مناسب است.

پورت های این لپ تاپ شامل درگاه USB2.0/USB3.0 وType-C هر سه تکنولوژی برای USB میباشد.برای خروجی تصویر از VGA و HDMI و برای شبکه از یک پورت Lan گیگابیتی همراه با جک 3.5mm هدفون در یک طرف دستگاه بهره میبرد و در طرف دیگر فقط تنها DVD/RW قراردارد،در لبه جلویی دستگاه درگاه SD کارت و برای ارتباطات بدون سیم از Wi-Fi 802.11ac و بلوتوث نسخه 4 بهره میبرد.

 

نتیجه گیری:

در مجموع X540SA ارزانترین و زیباترین سبک وزن در خانواده ایسوس میباشد اگر تنها کاربرد شما استفاده روزمره از لپ تاپ میباشد انتخاب این لپ تاپ یک انتخاب عالی میتواند باشد. داشتن انواع پورت ها برای اتصالات،کیبورد استاندارد و مناسب برای تایپ و نمایشگر 15.6 اینچ با نسبت تصویر 16:9 مناسب برای دیدن فیلم تنها بخشی از ویژگی های این لپ تاپ میباشد.

از "فکر کردن" به "تجربه کردن" تغییر مسیر بده