نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN | یک هیبریدی قدرتمند!

نقد و بررسی 25 اردیبهشت 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN | یک هیبریدی قدرتمند!

علاوه بر لپ‌تاپ‌های معمولی، شرکت ایسوس (Asus) در سری ZenBook Flip خود، لپ‌تاپ‌های متفاوتی را عرضه می‌کند. لپ‌تاپ‌های هیبریدی که ظاهر آن‌ها بسیار به لپ‌تاپ‌های معمولی شبیه‌ هستند، صفحه‌نمایشی با قابلیت چرخش 360 درجه دارند. ایسوس در این سری لپ‌تاپ به‌شما این اجازه را می‌دهد که در حالت ساده، مشابه یک لپ‌تاپ معمولی با آن کار کنید و سپس با چرخش کامل صفحه‌نمایش، از لپ‌تاپ به‌عنوان یک تبلت استفاده کنید. طبیعتا علاوه بر چرخش صفحه‌نمایش، یکی از ویژگی‌های دیگر این سری لپ‌تاپ، صفحه‌نمایش لمسی (Touch) آن‌ها برای استفاده به‌عنوان یک تبلت است.

قدرتمند ترین لپ‌تاپ از سری ZenBook Flip، مدل Asus ZenBook Flip 15 UX561UN است. این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش 15.6 اینچی و یک سخت‌افزار بسیار قدرتمند روانه بازار شده است. همانند لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا قدرتمند ایسوس، این لپ‌تاپ هم بسیار مجهز پا به بازار گذاشته و می‌تواند در بسیاری از امور با قدرت و کیفیت بسیار خوب به‌شما کمک کند. لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Filip UX561UN کانفیگ‌های سخت‌افزاری متفاوتی داشته و در آن‌ها از پردازنده‌های کم‌مصرف نسل هشتم اینتل Core i5 و Core i7 استفاده شده است. در کنار این پردازنده، از کارت گرافیک قدرتمند شرکت NVIDIA یعنی GeForce MX150 استفاده شده است تا بتوانید به‌راحتی با لپ‌تاپ کارهای مربوط به طراحی را نیز انجام دهید. بسته به‌مدل انتخابی، ایسوس از حافظه‌ رم‌ 8 تا 16 گیگ بر روی لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN خود استفاده کرده است. قیمت لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN طبیعتا در کانفیگ‌های مختلف متفاوت خواهد بود اما در مجموع با توجه به رده کاربری لپ‌تاپ، می‌تواند گزینه بسیار خوب و قدرتمندی برای شما باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Filip UX561UN صفحه‌نمایش 15.6 با کیفیت Full HD با رزولوشن 1920x1080 دارد. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ لمسی است و می‌توانید با چرخش کامل صفحه‌ از آن ‌به‌عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید. با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای صفحه‌نمایش، شما قادر خواهید بود که کارهای مربوط به طراحی گرافیک را به‌آسانی با آن انجام دهید. همچنین لپ‌تاپ از قلم Asus Pen نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از این ابزار هم کمک بگیرید. هارد دیسک 1 ترابایتی به‌همراه حافظه SSD، باتری قدرتمند لیتیوم-‌پلیمر با ظرفیت 52 وات‌ساعت، پورت‌ها و اتصالات کامل و همچنین بلندگوهای با کیفیت شرکت Harman Kardon از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هیبریدی هستند. در مجموع شما با خرید لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN با قیمت مناسب می‌توانید به یک لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر با صفحه‌نمایش لمسی و سخت‌افزار قدرتمند و بروز دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

طراحی و کیفیت ساخت ZenBook Flip UX561UN

اولین چالش برای ساخت یک لپ‌تاپ هیبریدی با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای صفحه‌‌نمایش ، مربوط به لولا نگه‌دارنده صفحه‌نمایش به پنل داخلی لپ‌تاپ است. ایسوس با تجربه زیاد در ساخت لپ‌تاپ، در ZenBook Filip UX561UN از دو لولا نگه‌دارنده از جنس فلز آلومینیوم استفاده کرده است که استحکام بسیار خوبی دارند. در تست‌ برای باز و بسته کردن و چرخش کامل صفحه‌نمایش، بیش از 20 هزار بار این عمل بر روی لپ‌تاپ با موفقیت، بدون هیچ مشکلی انجام شده است. قابلیت چرخش 360 درجه‌ای صفحه‌نمایش به این صورت است که شما می‌توانید نمایشگر را به‌صورت کامل برگردانید و آن را موازی با پشت لپ‌تاپ کنید. در این حالت، وقتی لپ‌تاپ را بر روی یک سطح قرار دهید، تنها صفحه‌نمایش بزرگ آن را مشاهده می‌کنید و می‌توانید مشابه یک تبلت با صفحه‌نمایش لمسی آن کار کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Legion Y530 | یک گیمینگ قدرتمند و متفاوت!

 این لپ‌تاپ 15.6 اینچی ابعادی معادل 21 × 246 × 364 میلی‌متر دارد. وزن لپ‌تاپ با توجه به بدنه تمام آلومینیومی آن بسیار خوب بوده و تنها 1.9 کیلوگرم وزن دارد. از همین رو می‌توانید با خرید ZenBook Filip UX561UN با خیال راحت لپ‌تاپ را در کیف و کوله همه‌جا همراه خود داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Filip UX561UN یک صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 است. پنل این صفحه‌نمایش از نوع براق (Glossy) است و با اینکه چندان برای کار کردن در شرایط نوری قوی (مانند زیر نور خورشید) مناسب نیست، اما شفافیت بسیار خوبی دارد. همان‌طور که اشاره شد، این صفحه‌نمایش لمسی است و می‌توانید هم در حالت معمولی و هم در حالتی که صفحه‌نمایش به‌صورت کامل چرخیده‌ است، از نمایشگر مانند یک تبلت استفاده کنید. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ قادر به تشخیص 10 لمس همزمان نیز می‌باشد.

این صفحه‌نمایش 15.6 اینچی، 79 درصد از سطح پنل نمایشگر را اشغال کرده است. کم بودن حاشیه اطراف، صفحه‌نمایش را بزرگ‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد. مخصوصا در حالت استفاده به‌عنوان تبلت، این مورد بیشتر به‌چشم می‌خورد. در حاشیه بالایی پنل صفحه‌نمایش هم از وب‌کم (Webcam) با کیفیت HD استفاده شده است که کیفیت بسیار خوبی را برای برقراری تماس‌های تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد. ایسوس بر روی لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN از فناوری زوایه دید 178 درجه‌ای خود استفاده کرده است تا شدت و میزان غلظت رنگ‌ها از هر زوایه‌ای یکسان باشند. از همین رو با خرید لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN با قیمت مناسب می‌توانید به یک لپ‌تاپ هیبریدی با صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

صفحه کلید لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

کیبورد

کیبورد Asus ZenBook Filip UX561UN یک کیبورد کامل از نوع جزیره‌ای است. کلیدهای این کیبورد کمی جمع‌و‌جورتر از کیبورد سایر لپ‌تاپ‌ها هستند و دلیل آن‌ هم اصرار ایسوس برای قرار دادن بخش کلیدهای ماشین‌حساب (بخش مربوط به‌اعداد) بر روی آن است. کلیدها با فاصله مشخص از هم در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند و همگی یک سطح پایین‌تر از سطح پنل داخلی لپ‌تاپ هستند. همچنین عمق کلیدهای کیبورد تنها 1.4 میلی‌متر است و این مورد علاوه بر تجربه تایپ بهتر، صدای ایجاد شده توسط فشردن کلیدها را هم بسیار کم کرده است. در قسمت استراحت‌گاه دست هم یک تاچ‌پد (Touch Pad) یک‌تکه با پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی قرار گرفته است که می‌توانید برای انجام کارهای ساده از آن به‌جای ماوس استفاده کنید. لازم به‌ذکر است که برخی کانفیگ‌های این لپ‌تاپ از حسگر اثر انگشت نیز بر روی تاچ‌پد استفاده شده است.

 

پورت های لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

پورت‌ها

ایسوس بر روی لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN خود مشابه سایر لپ‌تاپ‌ها از مجموعه کاملی از پورت‌های کاربردی استفاده کرده است تا دیگر نیازی به کابل و مبدل دیگری نداشته باشید. بر روی لبه‌های کنار لپ‌تاپ علاوه بر ورودی کابل برق، یک پورت USB Type-C، کارت‌خوان SD، خروجی تصویر HDMI، دو پورت USB 3.0 و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار گرفته است. بر روی لبه این یک لپ‌تاپ هیبریدی با ضخامت کم، طبیعتا نباید انتظار درایو نوری یا پورت‌های پر حجمی مثل خروجی تصویر VGA را داشه باشیم. همچنین بر روی لبه کناری لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN، به‌منظور استفاده راحت‌تر در حالت تبلت، دو کلید برای کم و زیاد کردن میزان بلندی صدا در کنار پورت‌ها و یک کلید جهت روشن و خاموش کردن صفحه‌نمایش قرار گرفته‌اند.

 

بررسی بلندگو لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

بلندگو

در سری لپ‌تاپ‌های ZenBook، ایسوس همواره از سیستم صوتی پیشرفته‌ای استفاده کرده است. در لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN هم شاهد بلندگوهای با کیفیتی هستیم. دو بلندگو داخلی از نوع استریو با توان 16 وات برای این لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است. بلندگوها که به فناوری SonicMaster خود ایسوس بهره‌مند شده‌ است، ساخته شرکت با تجربه و معتبر Harman Kardon است. بلندگوهای این لپ‌تاپ شفافیت و بلندی صدای بسیار خوبی دارند و همچنین برای پخش صدا موسیقی و فیلم بهینه‌ شده‌اند. از همین رو با خرید ZenBook Filip UX561UN با قیمت مناسب، دیگر نیاز به بلندگو یا هدفون نخواهد داشت و می‌توانید روی بلندگوهای لپ‌تاپ حساب باز کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

ایسوس در لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN از دو مدل پردازنده ساخته شرکت اینتل (Intel) استفاده کرده است. پردازنده‌های نسل هشتم Intel Core i5 و Intel Core i7 وظیفه پردازش اطلاعات را بر روی این لپ‌تاپ هیبریدی بر عهده دارند. در مدل حرفه‌ای این لپ‌تاپ که از پردازنده چهار هسته‌ای (Quad-Core) اینتل Core i7 استفاده شده است، شاهد سرعت پردازنده 1.8 گیگاهرتز تا 4.0 گیگاهرتز در هنگام پردازش سنگین در حالت توربو (Turbo Boost) هستیم. از همین رو می‌توانید با خرید ZenBook Filip UX561UN می‌توانید با خیال راحت مشغول انجام کارهای حرفه‌ای خود شوید.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

در کنار این پردازنده قدرتمند از کارت گرافیکی در رده کارت گرافیک‌های مخصوص بازی استفاده شده است. کارت گرافیک NVIDIA GeForce 150MX وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را دارد. این کارت گرافیک قدرتمند با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 عرضه شده است. در کنار این پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند، از حافظه رم (RAM) با ظرفیت 12 گیگابایت از نوع DDR3 استفاده شده است. ایسوس در لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN از مدل‌های دیگر حافظه رم با ظرفیت‌های 8 و 16 گیگابایت هم استفاده کرده است. حافظه رم لپ‌تاپ قابل ارتقاء بوده و می‌توانید تا 32 گیگابایت ظرفیت آن را افزایش دهید تا از نهایت توان پردازشی لپ‌تاپ استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

برای ذخیره‌سازی اطلاعات در لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Filip UX561UN از مدل هارد دیسک ترکیبی شامل هارد دیسک HDD و SSD استفاده شده است. بر روی این لپ‌تاپ از یک هارد دیسک 1 ترابایتی به‌همراه هارد دیسک 128 گیگابایتی از نوع SSD قرار گرفته است. همچنین حافظه SSD قابل ارتقاء است و می‌توانید به‌جای آن از یک هارد دیسک 512 گیگابایت هم در کنار هارد دیسک اصلی استفاده کنید.

باتری لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN یک باتری 3 سلولی از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 52 وات‌ساعت است. این باتری در حالت استفاده عادی قادر است تا 5 ساعت برای شما شارژدهی داشته باشد که برای لپ‌تاپی در این رده کاربری مناسب است. در مجموع با توجه به مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ، می‌توانیم از ZenBook Filip UX561UN به‌عنوان یک لپ‌تاپ قدرتمند یاد کنیم. قیمت لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN در کانفیگ‌های مختلف با پردازنده‌های مختلف طبیعتا متفاوت است اما شما با خرید ZenBook Filip UX561UN با قیمت مناسب می‌توانید به یک لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر با کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN

 

جمع‌بندی

ایسوس ZenBook Filip UX561UN یک لپ‌تاپ هیبریدی قدرتمند است. در بین همه مدل‌ لپ‌تاپ‌های هیبریدی ایسوس، مدل UX561UN قدرتمندترین آن‌ها است. بر روی این لپ‌تاپ از سخت‌افزار حرفه‌ای و بروز استفاده شده است. پردازنده چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل، کارت گرافیک حرفه‌ای NVIDIA GeForce 150MX، حافظه رم 12 گیگابایتی و هارد دیسک 1 ترابایتی از ویژگی‌های سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند. صفحه‌نمایش Full HD لمسی، استفاده از پورت‌ها و اتصالات کاربردی، بلندگوهای با کیفیت شرکت Harman Kardon و طراحی زیبا و وزن کم، از دیگر ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ هستند. همچنین با استفاده از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای صفحه‌نمایش، می‌توانید از لپ‌تاپ در حالت‌های مختلفی به‌عنوان یک تبلت کار کنید. همچنین این لپ‌تاپ از قلم دیجیتال Asus Pen پشتیبانی می‌کند و می‌توانید برای طراحی دقیق‌تر از آن استفاده کنید. در مجموع شما با خرید لپ‌تاپ ZenBook Filip UX561UN با قیمت مناسب، می‌توانید به یک لپ‌تاپ با هیبریدی با کیفیت بسیار خوب دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • طراحی زیبا بدنه
  • استفاده از بدنه آلومینیومی با استحکام بالا
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD لمسی
  • سخت‌افزار قدرتمند و بروز
  • بلندگو با کیفیت

 

نکات منفی

  • -

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus ZenBook Filip UX561UN