نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550 | ترکیب قدرت و زیبایی!

نقد و بررسی 14 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550 | ترکیب قدرت و زیبایی!

یکی از سری لپ‌تاپ‌های بسیار شیک شرکت ایسوس (Asus)، سری لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک ZenBook هستند. این سری لپ‌تاپ در عین داشتند سخت‌افزار قدرتمند، بسیار ظریف طراحی می‌شوند و ظاهر بسیار جذابی دارند. ایسوس با معرفی سری ZenBook Pro توانست در کالبد ظریف این لپ‌تاپ‌ها از بروزترین سخت‌افزار ممکن نیز استفاده کند و کاربری این لپ‌تاپ‌ها را صرفا از یک لپ‌تاپ روزمره خارج کند. یکی از لپ‌تاپ‌های خانواده ZenBook Pro که از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده می‌کند، مدل UX550 است. این لپ‌تاپ که با نام کامل Asus ZenBook Pro UX550 شناخته می‌شود در کانفیگ‌های مختلف با سیستم‌های پردازنده متفاوت روانه بازار شده است.

اولین چیزی که توجه افراد را به لپ‌‌تاپ Asus UX550 جلب می‌کند، بدنه بسیار ظریف و سبک آن است. این لپ‌تاپ 15.6 اینچی کمتر از 2 سانتی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم تنها 1.8 کیلوگرم است. بدنه آلومینیومی جذاب با رنگ‌های سورمه‌ای و مشکی، زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند. ضخامت و وزن کم لپ‌تاپ زن بوک پرو یو ایکس 550 به‌شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید به‌راحتی آن را همراه خود داشته باشید و خارج از خانه در محیط‌های دیگر نیز با آن کار کنید. بعد از ظاهر جذاب این لپ‌تاپ نوبت به درون آن می‌رسد. ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل هفتم Intel Core i5 و Intel Core i7 با محدوده سرعت 2.8 تا 3.8 گیگاهرتز استفاده کرده است. همچنین از یک کارت گرافیک حرفه‌ای که در رده کارت گرافیک‌های مخصوص بازی قرار می‌گیرد، برای این لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است. کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را در لپ‌تاپ Asus UX550 بر عهده دارد. دو مدل حافظه رم 8 و 16 گیگابایتی هم برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

در مجموع از لحاظ سخت‌افزاری با لپ‌تاپ بسیار قدرتمندی طرف هستیم که شما می‌توانید با آن به کلیه کارهای روزمره، نیمه‌ حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای خود برسید. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ هم مشابه برخی قطعات سخت‌افزاری در دو مدل عرضه شده است. صفحه‌نمایش Full HD و 4K این لپ‌تاپ، بهترین کیفیت تصویر را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین کلیه مدل‌های عرضه شده لپ‌تاپ Asus ZenBook Pro UX550 صفحه‌نمایش لمسی با روکش براق دارند و از فناوری وسعت دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کنند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5559: دستگاهی مطمئن و حرفه‌ای

در مجموع با خرید لپ‌تاپ Asus ZenBook Pro UX550 با قیمت مناسب، به لپ‌تاپی فوق‌العاده شیک و سبک دسترسی خواهید داشت که به یکی از قدرتمند ترین سیستم سخت‌افزاری مجهز شده است و تقریبا می‌توانید با آن هر کاری را بدون مشکل انجام دهید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

طراحی و کیفیت ساخت Asus ZenBook Pro UX550

ایسوس در ساخت لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 از فلز آلومینیوم استفاده کرده است. جدا از زیبایی دو ویژگی دیگر را این کار به‌همراه داشته است. استحکام بالا بدنه و همچنین وزن کم از دیگر ویژگی‌های بدنه آلومینیومی این لپ‌تاپ هستند. ایسوس لپ‌تاپ UX550 را در دو رنگ با نام‌های «آبی سلطنتی» و «مشکی مات» به بازار عرضه کرده است. ایسوس همچنان از الگو جذاب خود بر روی پنل پشتی صفحه‌نمایش استفاده کرده و درست در مرکز آن، نشان خود ASUS به‌چشم می‌خورد. لپ‌تاپ ایسوس UX550 ضخامت بسیار کمی داشته و تنها 18.9 میلی‌متر ضخامت لبه‌های کناری آن است. لپ‌تاپ ابعادی معادل 18.9 × 251 × 365 میلی‌متر داشته و تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد. با خرید لپ‌تاپ زن بوک پرو یو ایکس 550 می‌توانید با خیال آسوده آن را در کیف و کوله همراه خود داشته باشید.   

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

پورت‌ها و بلندگو

ضخامت کم بدنه همواره محدودیت‌هایی را هم برای قسمت پورت‌ها ایجاد می‌کند اما شرکت ایسوس بر روی لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 خود توانسته مهم‌ترین پورت‌ها را بر روی آن قرار دهد. بر روی لبه سمت راست این لپ‌تاپ، دو پورت USB 3.0، کارت‌خوان MicroSD و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته است. در سمت دیگر نیز علاوه بر ورودی کابل برق، خروجی تصویر HDMI و دو پورت USB Type-C قرار گرفته است. قرار دادن درایو نوری بر روی لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک مرسوم نیست اما حذف ورودی کابل LAN برای اتصال به اینترنت بر روی بدنه لپ‌تاپ به‌چشم می‌آید. برای اتصال به اینترنت در لپ‌تاپ زن بوک پرو یو ایکس 550 ایسوس باید تنها از شبکه WiFi استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

ایسوس در لپ‌تاپ UX550 از سیستم صوتی متفاوتی نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده است. به‌جای دو بلندگو داخلی این‌بار با 4 بلندگو طرف هستم. مشابه گذشته دو بلندگو داخلی بر روی این لپ‌تاپ هم قرار گرفته‌اند اما دو بلندگو خارجی هم در دو سمت کیبورد خودنمایی می‌کنند. بلندگوهای این لپ‌تاپ ساخته شرکت معتبر Harman Kardon است و کیفیت بسیار خوبی را تضمین می‌کند. همچنین لازم به‌ذکر است که استفاده از 4 بلندگو برای این لپ‌تاپ باعث شده بلندی صدا آن تا 2.5 برابر بیشتر سایر لپ‌تاپ‌ها باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

صفحه‌نمایش

در بخش صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 ابتدا به سراغ ویژگی‌های اصلی آن می‌رویم. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ 15.6 اینچی است و 83 درصد فضای قاب صفحه‌نمایش را پوشش داده است که در هنگام تماشا، باعث می‌شود صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به‌نظر برسد. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ لمسی (Touch) است و از چند لمس همزمان نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از Asus Pen با قلم مخصوص هم با صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ کار کنید. کلیه صفحه‌نمایش‌های سری زن بوک پرو یو ایکس 550 از فناوری وسعت دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کنند و تغییر زوایه دید شما شفافیت رنگ‌ها را تغییر نمی‌دهد. همچنین ایسوس بر روی این لپ‌تاپ از فناوری مراقبت از چشم (EyeCare) استفاده کرده است و به این وسیله 30 درصد نورهای آبی صفحه‌نمایش را که برای چشم مضر هستند، را کاهش می‌دهد. لازم به‌دکر است صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از نوع براق (Glossy) است و با اینکه برای کار کردن در محیط با شرایط نوری قوی چندان مناسب نیست اما شفافیت رنگ بسیار بالایی دارد. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ایسوس UX550 به فناوری TruLife نیز مجهز شده که تا 200 درصد شفافیت تصاویر را به‌همراه دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ Acer E5 576G: خوش قیمت و ارزشمند

همان‌طور که مطرح شد، صفحه‌نمایش لپ‌تاپ یو ایکس 550 ایسوس در دو مدل عرضه شده است. اولین مدل صفحه‌نمایش Full HD با رزولوشن 1920x1080 است و مدل دیگر هم صفحه‌نمایش 4K UHD با رزولوشن 3840x2160 است. با توجه به ویژگی‌های اصلی صفحه‌نمایش و رزولوشن تصویر پشتیبانی شده، با یک صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت طرف هستیم و کار کردن و تماشا فیلم بر روی آن می‌تواند بسیار جذاب باشد. طبیعتا قیمت لپ‌تاپ با توجه به مدل صفحه‌نمایش آن متفاوت است. درست در بالای پنل صفحه‌نمایش هم وب‌کم لپ‌تاپ قرار گرفته که از نوع VGA است. 

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 از نوع جزیره‌ای است و تمامی کلیدهای آن به نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند و می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی روی کیبورد، روشن و خاموش بودن و شدت نور آن را تنظیم کنید. با توجه به ابعاد لپ‌تاپ، قسمت ماشین‌حساب (مربوط به اعداد) از روی لپ‌تاپ حذف شده است. کلیه کلیدهای این لپ‌تاپ یک سطح پایین‌تر سطح پنل داخلی قرار گرفته‌اند تا تایپ کردن با لپ‌تاپ راحت‌تر باشد. همچنین عمق کلیدهای لپ‌تاپ ایسوس UX550 تنها 1.5 میلی‌متر است و این باعث می‌تواند تجربه تایپ بهتری داشته باشید. در مرکز قسمت استراحت‌گاه دست هم شاهد تاچ‌پد (Touch Pad) لپ‌تاپ هستیم. تاچ‌پد بزرگ و یک‌تکه این لپ‌تاپ برای انجام کارهای ساده شما را از ماوس بی‌نیاز کرده و همچنین از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی می‌کند. گوشه بالا سمت راست این تاچ‌پد، حس‌گر اثر انگشت لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 قرار گرفته است. با استفاده از این حس‌گر می‌توانید برای ورود به محیط ویندوز از آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Pro UX550 با دو مدل پردازنده روانه بازار شده است. اولین مدل پردازنده (CPU)، پردازنده چهار هسته‌ای نسل هفتم Intel Core i5 است که محدوده سرعت 2.5 تا 3.5 گیگاهرتز دارد. دومین مدل هم پردازنده چهار هسته‌ای نسل هفتم Intel Core i7 است که سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتزی دارد و در حالت توربو، سرعت آن تا 3.8 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. کارت گرافیک این لپ‌تاپ یک کارت گرافیک در رده کارت گرافیک‌های حرفه‌ای مخصوص بازی است. NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی، وظیفه پردازش اطلاعات تصویری را بر عهده دارد. در کنار این پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند، دو مدل حافظه رم (RAM) با ظرفیت 8 و 16 گیگابایت از نوع DDR4 هم برای لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات لپ تاپ ایسوس مدل UX550VD پردازنده i7

هارد دیسک هم لپ‌تاپ هم مشابه سیستم پردازشی، مدل‌ها مختلفی دارد. هارد دیسک 256 و 512 گیگابایتی از نوع SATA3 SSD و دو مدل 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی از نوع Pcle SSD بر روی مدل‌های این لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند. در یکی از کانفیگ‌های پرطرفدار این لپ‌تاپ به‌نام Zenbook Pro UX550VE از پردازنده اینتل Core i7، کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti، حافظه رم 16 گیگابایتی و از هارد دیسک 512 گیگابایتی استفاده شده است. در مجموع قیمت لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 با توجه به سیستم سخت‌افزاری که در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار مناسب است. 

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

همانند همه قطعات ZenBook Pro UX550، باتری لپ‌تاپ هم بسیار قدرتمند است. ایسوس از یک باتری 8 سلولی از نوع لیتیوم-‌پلیمر با ظرفیت 73 وات‌ساعت استفاده کرده است. این باتری قدرتمند می‌تواند تا 14 ساعت شارژدهی را به همراه داشته باشد که میزان قابل توجهی است. همچنین ایسوس برای خنک‌ نگه داشتن لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 از یک سیستم خنک‌کننده با دو فن و سه لوله انتقال حرارت استفاده کرده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook Pro UX550 شرکت ایسوس، یک لپ‌تاپ فوق‌باریک و بسیار سبک است. بدنه آلومینیومی آن جلوه خاصی به آن بخشیده و در مجموع از لحاظ ظاهری جز زیباترین لپ‌تاپ‌ها قرار می‌گیرد. از لحاظ فنی هم لپ‌تاپ ایسوس UX550 جایگاه بسیار خوبی دارد. در این لپ‌تاپ از قدرتمند ترین قطعات استفاده شده است. با خرید لپ‌تاپ ZenBook Pro UX550 با قیمت مناسب می‌توانید علاوه بر انجام کلیه کارهای روزانه خود، کارهای‌ حرفه‌ای‌تری مانند طراحی گرافیک، طراحی سه‌بعدی، نقشه‌کشی، برنامه‌نویسی، انیمیشن، تدوین ویدیو و... را هم با بهترین کیفیت و سرعت انجام دهید.

 

نکات مثبت

  • طراحی بسیار زیبا بدنه
  • بدنه آلومینیومی و بسیار سبک
  • توان پردازشی بالا
  • صفحه‌نمایش با کیفیت
  • شارژدهی بسیار خوب

 

نکات منفی

  • وب‌کم VGA

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus Zenbook Pro UX550