نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX481F | قدرتمند و زیبا

نقد و بررسی 23 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX481F | قدرتمند و زیبا

لپ تاپ ZenBook UX481F ایسوس که به تازگی وارد بازار شده است با طرح انقلابی و سخت افزار قدرتمند خود علاقه‌مندان زیادی را جذب کرده است. اگر قصد خرید لپ تاپ Zenbook UX481F ایسوس را دارید با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در یک کلام باید گفت که طرح جدید ایسوس برای خانواده‌ی ZenBook انقلابی است. طراحی Hinge در لپ تاپ UX481F تایپ‌کردن را بسیار لذت‌بخش کرده که البته در کنار تایپ‌ بهتر به بخش خنک‌کنندگی و اسپیکر نیز کمک شده است. بدنه‌ی تمام فلزی UX481F وزنی 1.5 کیلوگرمی دارد که با داشتن ضخامت کلی 1.99 سانتی‌متری، حمل آن بسیار آسان است. سری جدید Zenbook با داشتن صفحه نمایش دوم بسیار برای افرادی که علاقه‌‌مند به طراحی و کارهای‌گرافیکی هستند، مناسب است. صفحه‌نمایش دوم برخلاف صفحه‌نمایش اصلی لپ تاپ UX481F، لمسی است و قابلیت پشتیبانی از قلم نوری را نیز داراست. صفحه‌نمایش 14 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 کیفیتی Full HD را به کاربر نمایش می‌دهد که دارای نرخ بروز‌رسانی 60 هرتز است. صفحه‌نمایش مات UX481F همچنین مجهز به قابلیت Anti-Glare است که با کاهش بازتاب نور در دقت کاربر تاثیر بسزایی دارد.
قیمت لپ تاپ Zenbook UX481F با توجه به فناوری‌های استفاده شده‌ی جدید و همچنین معماری متفاوت آن بسیار مقرون به صرفه‌ است. سخت‌افزار فو‌ق‌العاده‌ی UX481F به لطف نسل دهم پردازنده‌ی اینتل و رم 16 گیگابایتی DDR3 کامل شده است. پردازنده‌ی نسل دهم اینتل که دارای سرعت پایه 1.8 و سرعت حداکثری 4.9 گیگاهرتزی است، در کنار کارت گرافیک 2 گیگابایتی انویدیا به راحتی پردازش‌های گرافیکی شما را انجام می‌دهد. لپ تاپ Zenbook UX481F با دارا بودن 1 ترابایت هارد SSD سرعت بوت شدن را بسیار کاهش داده است.
در ادامه با نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX481F همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

 

طراحی لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

بدنه‌ی تمام فلزی و طراحی Hinge لپ تاپ Zenbook Ux481F از سری ابتکارهای ایسوس برای لپ تاپی کارآمد است. بدنه‌ی تمام فلزی لپ تاپ UX481F دارای مجوز MIL-STD-810G است. این مجوز که نهایت استحکام بدنه را نشان میدهد در کلاس ارتشی قرار دارد. بدنه‌ی مستحکم UX481F در مقابل انواع شوک‌های ضربه‌ایی و لرزشی مقاوم است و همچنین در مقابل سرما و گرمای شدید و ارتفاع عملکرد مناسبی را داراست. طراحی Hinge که زیاد در لپ تاپ‌ها مرسوم نیست باعث می‌شود هنگام بازکردن لپ تاپ UX481F بخش زیرین آن چند سانتی‌متر از سطح فاصله بگیرد که اینطور کاربر تسلط بهتری بر کیبورد دارد و در نتیجه تایپ‌کردن آسان‌تر می‌شود.

 

بررسی لپ تاپ Zenbook UX481F

 

طراحی جدید ایسوس همینطور بر بقیه بخش‌ها مثل سیستم خنک‌کنندگی و بلند‌گوها تاثیر گذاشته و عملکرد آنها را بهبود بخشیده است. بخش زیرین لپ تاپ UX481F به راحتی باز می‌شود که هنگام تعمیرات و تمیزکردن لپ تاپ، کار شما را بسیار آسان می‌کند. لپ تاپ UX481F تنها در یک رنگ آبی به نام blue-celestial (آبی تیره) در دسترس است که باید گفت جلوه‌ایی زیبا به لپ تاپ UX481F بخشیده است. نسل جدید لپ تاپ‌های ایسوس برای راحتی کاربران و همینطور دقت بیشتر کاربر هنگام کار با لپ تاپ از طراحی Nano Edge برخوردارند که این طراحی با کاهش حاشیه صفحه‌نمایش، دقت و تمرکز کاربر را افزایش می‌دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی Microsoft Surface Pro 4 (مایکروسافت سرفیس پرو 4)

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

صفحه‌نمایش اصلی 14 اینچی لپ تاپ Zenbook UX481F با رزولوشن 1920 در 1080 تصاویر را با کیفیت Full HD به نمایش می‌گذارد. همینطور باید اشاره کرد که با داشتن پنل IPS و نرخ‌ بروز‌رسانی 60هرتز، فریم ریت مناسبی را هنگام کار با برنامه‌های گرافیکی تولید می‌کند و قابلیت Anti-Glare بودنِ صفحه‌نمایش UX481F با کاهش بازتاب نور، دقت و تمرکز کاربر را افزایش می‌دهد. برخلاف طراحی‌های مرسوم لپ تاپ که تنها مجهز به یک صفحه‌نمایش هستند، لپ تاپ Zenbook UX481F مجهز به صفحه‌نمایش دیگری نیز است. این صفحه‌نمایش 12.6 اینچی که کیفیتی Full HD دارد برای راحتی کاربران هنگام کار با برنامه‌های مختلف طراحی شده است. رنگ مات آن حس کاغذ را به کاربر منقل می‌کند و توجه شما را هنگام مشاهده‌ی صفحه‌نمایش اصلی کاهش ‌نمی‌دهد. صفحه‌نمایش دوم لپ تاپ UX481F حالت‌های متفاوتی دارد که متناسب با نیاز کاربر است، حالت‌های متنوع صفحه نمایش دوم عبارتند از:

 

بررسی لپ تاپ Zenbook UX481F


HandWriting: با استفاده از قلم ایسوس می‌توانید متن‌های دست نویس خود را تبدیل به کلمات کنید.
App Navigator: قابلیتی که به شما امکان سوییچ کردن بین اپ‌های مختلف نصب‌شده را می‌دهد.
Task Groupe: باز‌کردن چند برنامه‌ی همزمان با استفاده از این قابلیت امکان پذیر است.
Task Swap: می‌توانید با این قابلیت تصویر صفحه‌نمایش اصلی را با صفحه‌ی دوم جایگزین کنید.
Organizer: برای نظم بیشتر هنگام کار با اپ‌های مختلف می‌توانید در سه ستون متفاوت، برنامه‌های در حال اجرا را مشاهده کنید.
ViewMax: این قابلیت با یکی کردن دو صفحه‌نمایش، تصاویر را در اندازه‌ایی بزرگتر به نمایش می‌گذارد.
App switcher: باز کردن برنامه‌ا‌یی جداگانه در صفحه‌نمایش دوم با این ویژگی امکان پذیر است.

 

سخت افزار لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

با توجه به سخت‌افزار قدرتمند و قیمت مناسب UX481F، علاقه‌مندان مجاب به خرید این لپ تاپ شده اند. نسل دهم پردازنده‌ی اینتل با نام 10510U به راحتی پردازش‌های لازم را انجام می‌دهد. این پردازنده‌ی چهار‌هسته‌ایی Core i7 اینتل با داشتن سرعت پایه 1.8 و حداکثری 4.9 گیگاهرتزی آزادی عملِ زیادی را به کاربر حین تسک‌های متفاوت گرافیکی می‌دهد. علاوه بر مدل Core i7، لپ‌تاپ UX481F در کانفیگ دیگری مجهز به مدل Core i5 است که در این نسخه، پردازنده با سرعت پایه 1.6 و توربو 4.2 گیگاهرتزی اطلاعات را پردازش می‌کند. برخورداری این پردازنده‌ها از حافظه‌ی کش 8 و 6 مگابایتی سطح 3 (L3) سرعت لود اطلاعات را به حداکثر رسانده است. پردازنده‌ی نسل دهم اینتل که از خانواده‌ی Comet Lake است تحمل 72‌درجه‌ی سانتی‌گراد حرارت را داراست و همچنین با معماری 14 نانومتری مخصوصا برای الترا‌بوک‌ها و سیستم‌های اداری ساخته‌ شده است. توان مصرفی 25 واتی لپ تاپ UX481F مصرف انرژی باتری UX481F را به حداقل رسانده که در طولانی مدت بر عمر مفید باتری Zenbook نیز تاثیر گذار است.

 

بررسی لپ تاپ Zenbook UX481F


نسل جدید‌ پردازندهای اینتل با طراحی خاص هیت‌سینک‌ها (چاه‌حرارتی) به کمک سیستم خنک‌کنندگی آمده‌اند و عملکرد کولینگ را بهبود بخشیده‌اند. این هیت‌سینک‌های هوایی که با استفاده از جریان آزاد هوا لپ تاپ را خنک می‌کنند به صورت Stock بر روی هر پردازشگر فعالیت می‌کنند.
در کنار پردازشگر فو‌ق‌العاده‌ی اینتل، کارت گرافیکی NVIDIA GeForce MX250 فعالیت دارد. کارت گرافیکی انویدیا با حافظه‌ی اختصاصی 2 گیگابایتی، تصاویری روان و با کیفیت را رندر و تولید می‌کند. این پردازشگر گرافیکی 2 گیگابایتی GDDR5 که در سال 2019 منتشر شده است دارای معماری 14 نانومتری است که با داشتن سرعت اصلی 1518مگاهرتزی تمام فعالیت‌های گرافیکی را سرعت بخشیده. حافظه‌ی گرافیکی این کارت‌گرافیکی سرعتی 7000مگاهرتزی دارد که با سرعت هرچه‌ تمام‌تر تصاویر را به نمایش می‌گذارد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021
رم قرار گرفته بر روی لپ‌ تاپ Zenbook UX481F از سری DDR3 است که با داشتن 16 گیگابایت حافظه رم و سرعت کلاک 2133 مگاهرتزی سخت‌افزار UX481F را تکمیل کرده است. در کنار قطعات گفته شده، 1 ترابایت هارد نیمه‌جامد (SSD) قرار گرفته که سرعت بی‌نظیری در انتقال اطلاعات دارد و سرعت بوت شدن را به طور چشمگیری کاهش میدهد.

 

کیبورد لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

کیبورد جزیره‌ایی مرسوم بر روی لپ تاپ‌ها بر روی لپ تاپ UX481F تغییراتی داشته است. افزایش سرعت عمل کلیدها و همینطور نور پس‌زمینه کیبورد، تایپ‌کردن را از همیشه لذت بخش‌تر کرده است. قرار گرفتن صفحه‌نمایش دوم در بالای کیبورد تمامی فضا را تحت تاثیر خود قرار داده است که باعث شده سایز تاچ‌پد در لپ تاپ Zenbook UX481F با کاهش چشمگیری روبرو باشد.

 

بررسی لپ تاپ Zenbook UX481F


تاچ‌پد که به سمت راست لپ تاپ UX481F منتقل شده است با توجه به سایز کوچکی که دارد از دستورات حرکتی متفاوتی پشتیبانی می‌کند. باتوجه به قرار گرفتن صفحه‌نمایش 12.6 اینچی بالای لپ تاپ اندازه‌ی خود کلید‌ها کاهشی نداشته است و شاهد کلید‌هایی با سایز نرمال و عادی هستیم. تنها تغییر بارزی که در کیبورد UX481F مشاهده می‌شود نبود نام‌پد است که به صورت تاچ بر روی صفحه‌نمایش دوم ظاهر میشود.

 

پورت‌ لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

تنوع زیاد‌ پورت‌ در لپ تاپ Zenbook Ux481F کارهای کاربران را آسان‌تر کرده است. در سمت چپ‌ لپ تاپ UX481F، شاهد پورت‌های Usb 3.1، Usb-Type C نسل دوم هستیم که سرعت بیشتری نسبت به نسل اول دارند. پورت HDMI 2.0 و پاور نیز در سمت راست لپ تاپ درست در کنار پورت‌های USB 3.0 و جک هدفون قرار گرفته‌اند. متاسفانه این سری از Zenbook از پورت ThunderBolt پشتیبانی نمی‌کند.

 

بررسی لپ تاپ Zenbook UX481F

 

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت

بلندگو لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

طراحی فوق‌العاده‌ی بلندگو توسط شرکت Harman Kardon با فناوری Dolby audio انجام شده است. این فناوری صدایی پویا و شفاف را به گوش کاربر می‌رساند. این بلندگو‌ها همچنین مجهز به تکنولوژی smart amplifier هستند که با تجزیه و تحلیل محیط اطراف لپ تاپ، صدای بهتری را تولید می‌کنند. طراحی Hinge همچنین در بهتر شنیده شدن صدای تولید شده توسط لپ تاپ UX481F موثر است.

 

بررسی لپ تاپ Zenbook UX481F

 

باتری لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

باتری 4 سلولی لیتیوم-پلیمیری Ux481F با توان 22وات ساعت، شارژدهی بسیار بالایی دارد. در بهترین حالت تا 22 ساعت می‌توان از باتری‌ آن استفاده کرد. مسلما با استفاده از توان حداکثری لپ تاپ این زمان کاهش پیدا کرد. از دیگر ویژگی مثبت این باتری این است که تنها با 2 ساعت شارژ کردن، می‌توان تا 7-8 ساعت‌ از آن استفاده کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

فناوری‌ لپ تاپ ایسوس Zenbook UX481F

با استفاده‌ از فناوری جدید در لپ تاپ UX481F دوره‌ی پسورد‌های عددی و حروفی به پایان رسیده است. دوربین IR camera با قابلیت آنالیز چهره‌ی شما حتی در محیط تاریک با سرعت بسیار بالایی لاگین به لپ تاپ را انجام می‌دهد. چیپ‌ست Intel Wi-Fi 6 همچنین سرعت دریافت اطلاعات را به طور چشمگیری افزایش داده. در کنار این فناوری‌های اضافه شده، دستیار صوتی الکسا همچنین به سری Zenbook اضافه شده است که فرمان‌های مختلف صوتی را پشتیبانی می‌کند.

 

جمع‌بندی

طراحی خاص لپ تاپ Zenbook 481F کارآمدی آن را دو چندان کرده است. صفحه‌نمایش دوم در کنار سخت‌افزار قوی آن به طور چشمگیری فرآیندهای متفاوت را سرعت بخشیده است. نسل دهم پردازنده‌ی اینتل و کارت گرافیکی دو گیگاباتی در کنار 16 گیگابایت رم سخت‌افزار لپ تاپ UX481F را کامل کرده است. قیمت لپ تاپ Zenbook Ux481F با دارا بودن چنین سخت‌افزاری و طراحی خلاقانه‌ی آن بسیار منطقی است.

 

نقاط مثبت

  • صفحه‌نمایش دوم 12.6 اینچی
  • بدنه مستحکم با مجوز ارتشی
  • نسل دهم پردازنده اینتل
  • شارژدهی بالای باتری

 

نقاط منفی

  • کاهش سایز تاچ‌پد

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید لپ تاپ ایسوس ZenBook UX481FL