محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD | ترکیبی از همه ویژگی‌های خوب!

نقد و بررسی 15 دی 1397 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD | ترکیبی از همه ویژگی‌های خوب!

لپ‌تاپ فوق باریک ایسوس VivioBook Pro 15 مدل N580VD ترکیبی از همه‌ ویژگی‌های خوب لپ‌تاپ‌ها است. شرکت ایسوس (Asus) با عرضه این لپ‌تاپ بار دیگر بار توانست نظر علاقه‌مندان را جلب و در بین لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک خودنمایی کند. لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD با طراحی شکیل و زیبا خود در دو کانفیگ سخت‌افزاری مختلف به بازار عرضه شده است که در ادامه به بررسی دقیق آن‌ها خواهیم پرداخت.

لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VD یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی است که در دو مدل با پردازنده‌های نسل هفتم اینتل روانه بازار شده است. در اولین مدل سخت‌افزاری این لپ‌تاپ شاهد استفاده از پردازنده مرکزی Intel Core i5 هستیم. در این مدل از کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA Geforce GTX 1050 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 استفاده شده است. حافظه رم این سیستم هم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است. در مدل حرفه‌ای‌تر لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 N580VD شرکت ایسوس، از پردازنده نسل هفتم Intel Core i7 استفاده شده است. در کنار این پردازنده قدرتمند از همان کارت‌ گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1050 استفاده شده است با این تفاوت که حافظه اختصاصی آن 4 گیگابایت از نوع DDR5 است. حافظه رم این مدل حرفه‌ای تر هم همان 16 گیگابایت است. برای هر یک از مدل‌های لپ‌تاپ‌ هم هارد دیسک‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است. در مدلی که از پردازنده Intel Core i5 استفاده شده بود، شاهد دو مدل هارد دیسک هستیم. اول از هارد دیسک 500 گیگابایت و سپس در مدلی دیگر از هارد دیسک 1 ترابایت. اما در مدل حرفه‌ای‌تر لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD، از دو مدل هارد دیسک 1 ترابایت و 2 ترابایت استفاده شده است که فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی را در اختیار شما می‌گذارند. همچنین این لپ‌تاپ از حافظه SSD پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به مدل حرفه‌ای این لپ‌تاپ 512 گیگابایت دیگر نیز اضافه کنید. با توجه به قیمت لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 N580VD شرکت ایسوس، شما سخت‌افزار بسیار قدرتمندی را در اختیار خواهید داشت.

برای هر یک از مدل‌های این لپ‌تاپ هم از صفحه‌ نمایش‌های مختلفی استفاده است. یک صفحه‌ نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD و 4K برای هر دو مدل پردازنده در نظر گرفته شده است. هر دو مدل عرضه شده برای لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD از نظر ظاهری تفاوتی با یک دیگر ندارند. به‌صورت کلی ویژگی‌های اصلی این لپ‌تاپ در هر دو مدل یکسان است و تنها در سیستم سخت‌افزاری آن‌ها تفاوت‌هایی لحاظ شده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD

 

طراحی و کیفیت ساخت Asus VivoBook Pro 15 N580VD

 

ایسوس در سری لپ‌تاپ‌های ZeboBook و VivoBook بارها هنر خود در طراحی را ثابت کرده است. در لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 N580VD این شرکت هم باز شاهد طراحی فوق‌العاده در ظاهر و بدنه لپ‌تاپ هستیم. این لپ‌تاپ تنها در یک رنگ خاص به‌بازار عرضه شده و نمونه دیگری ندارد. «طلایی یخی» عنوان رنگی است که از سمت ایسوس برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. این لپ‌‌تاپ فوق‌باریک ضخامتی کمتر از 2 سانتی‌متر دارد. همچنین وزن لپ‌تاپ هم با توجه به سایز 15.6 اینچی نمایشگر بسیار مناسب بوده و با ابعاد 19.2 × 256 × 380 میلی‌متر، تنها 1.99 کیلوگرم وزن دارد. از این رو می‌توانید آن را به‌آسانی همراه خود در کیف و کوله داشتید و نگران جابه‌جایی آن نباشید. فرم کلی طراحی ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VD تفاوت چندانی با مدل‌های حرفه‌ای دیگر این شرکت ندارد و ایسوس از همان الگو همیشگی طراحی خودش برای ساخت این لپ‌تاپ استفاده کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ‌تاپ استفاده از بدنه کاملاً فلزی از نوع آلومینیوم بوده که جلوه خاصی به لپ‌تاپ بخشیده است. در مجموع با خرید لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD می‌توانید آن را به‌آسانی همه‌جا همراه خود داشته باشید. 

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD

 

پورت‌ها و بلندگو

 

یکی از چالش‌های اصلی لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک، محدودیت در استفاده از پورت‌ها و اتصالات برای لپ‌تاپ است. اما ایسوس همواره در لپ‌تاپ‌های خود مهم‌ترین پورت‌ها توانسته بر روی لپ‌تاپ‌های خودش با ضخامت کم جای دهد. لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 N580VD با اینکه کمتر از 2 سانتی‌متر ضخامت دارد اما پورت‌های ضروری که هر لپ‌تاپی باید آن‌ها را داشته باشد را  بر روی خود دارد. بر روی لبه کناری سمت راست لپ‌تاپ شاهد قفل امنیتی کنسینگتون (برای اتصال لپ‌تاپ به قفل رمزدار)، دو پورت USB 2.0، جک 3.5 میلیمتری هدفون و کارت‌خوان SD هستیم. همچنین بر روی همین لبه دو چراغ کوچک برای نشان دادن روشن بودن صفحه نمایش و وضعیت باتری وجود دارد. در سمت دیگر لبه لپ‌تاپ، علاوه بر ورودی کابل برق، ورودی کابل LAN، یک پورت USB 3.0، خروجی تصویر HDMI و یک پورت USB Type-C وجود دارد. با توجه به ضخامت کم در لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک، معمولاً از درایو نوری استفاده نمی‌شود اما می‌توانید به‌راحتی از طریق UBS، درایو نوری اکسترنال ایسوس را به آن متصل کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

همانند سایر محصولات شرکت ایسوس، لپ‌تاپ ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VD هم از دو بلندگوی داخلی استفاده و فناوری صوتی پخش SonicMaster استفاده می‌کند. اما با این تفاوت که مشابه لپ‌تاپ ایسوس ZenBook UX430UN، بلندگوهای لپ‌تاپ ساخته شرکت قدیمی و معتبر Harman Kardon است. حاصل همکاری ایسوس با این شرکت، باعث شده بلندی صدا در عین حفظ کیفیت، تا 3.2 برابر بلندتر باشد. همچنین صدای بیس (Bass) لپ‌تاپ هم 2.5 برابر بیشتر از مدل‌های معمولی است. با توجه به این موارد می‌توانید در هر شرایطی بر روی بلندگو لپ‌تاپ حساب باز کنید و دیگر نیازی به اسپیکر جداگانه یا هدفون نداشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD

 

صفحه نمایش

ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VD در دو مدل صفحه نمایش Full HD و 4K به بازار عرضه شده است. صفحه نمایش Full HD با رزولوشن 1920x1080 بر روی هر دو مدل لپ‌تاپ با پردازنده‌های Intel Core i5 و Intel Core i7 قرار گرفته است. اما در مدل حرفه‌ای‌تر لپ‌تاپ مدلی با صفحه نمایش 4K و با رزولوشن 3840x2160 هم وجود دارد که بالاترین کیفیت ممکن را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. علاوه بر مدل ویژه صفحه‌ نمایش 4K، مدلی هم با صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر ویژگی‌های مربوط به رزولوشون باید گفت لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی است که از پنل IPS استفاده می‌کند. استفاده از پنل IPS باعث شده رنگ‌ها زنده‌تر و پر رنگ‌تر دیده شوند. همچنین استفاده از روکش مات بر روی این لپ‌تاپ باعث شده که بتوان از صفحه نمایش در شرایط نوری قوی، مانند زیر نور آفتاب هم به‌راحتی کار کرد و مشکلی نداشت. همچنین لازم به‌ذکر است که بر روی رزولوشن 1920x1080 صفحه نمایش این لپ‌تاپ از زوایه دید 178 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند. درست در بالای نمایش‌گر، ایسوس از یک وب‌کم با کیفیت HD استفاده کرده است که بالاترین کیفیت را برای برقراری تماس تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580

 

کیبورد

ایسوس بر روی کیبورد لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 N580VD هم از تمامی پتانسیل‌های موجود استفاده کرده است. کیبورد این لپ‌تاپ از نوع‌ جزیره‌ای است و تمامی کلیدها به نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند. نور پس‌زمینه لپ‌تاپ به‌شما این اجازه را می‌دهد که شرایط نوری کم هم بتوانید به‌راحتی به تایپ خودتان ادامه دهید. با اینکه ابعاد این لپ‌تاپ از سایر لپ‌تاپ‌های 15 اینچی کوچک‌تر است اما ایسوس از کیبورد کامل، شامل بخش ماشین حساب (اعداد سمت راست) استفاده کرده است. کلیه کلیدهای این لپ‌تاپ هم مشابه مدل‌های دیگر یک سطح پایین‌تر از سطح پنل داخلی قرار گرفته‌اند تا تجربه تایپ بهتری داشته باشید.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ لنوو Ideapad 330 i7

پایین‌تر از بخش کلیدهای کیبورد، تاچ‌پد بزرگ و یک‌تکه‌ای بر روی قسمت استراحت‌گاه دست قرار گرفته است. این تاچ‌پد که به پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی هم مجهز شده است، می‌تواند شما را از ماوس، برای انجام کارهای ساده بی‌نیاز کند. همچنین در برخی مدل‌های لپ‌تاپ ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VD ایسوس از حسگر اثر انگشت استفاده کرده است. این حسگر که با ویندوز 10 سازگاری کامل دارد، در بالای تاچ‌پد سمت راست قرار گرفته است. شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ در رنج قیمت VivoBook Pro 15 N580VD همواره سعی می‌کنند از فناوری و قابلیت‌های جدید بر روی لپ‌تاپ‌های خود استفاده کنند و حسگر اثر انگشت نیز یکی از آن‌ها است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

یکی از ویژگی‌های اصلی این لپ‌تاپ، سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند آن است. قدرت پردازشی لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD به قدری زیاد است که بتوانید با کیفیت مطلوب با آن بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید. ایسوس برای اینکار حتی از کارت گرافیک مخصوص بازی NVIDIA Geforce GTX 1050 بر روی لپ‌تاپ خود استفاده کرده است. همان‌طور که در قسمت مقدمه مقاله مطرح شد، سخت‌افزار این لپ‌تاپ در دو مدل جای می‌گیرند. مدل اول لپ‌تاپ ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VD، از پردازنده نسل هفتم Intel Core i5 با سرعت پردازنده 2.5 گیگاهرتز استفاده می‌کند. در این مدل همچنین شاهد کارت گرافیک NIVIDIA Geforce GTX 1050 با 2 گیگابایت حافظه اخصاصی هستیم. لازم به‌ذکر است که برای این مدل از دو مدل هارد دیسک متفاوت هم استفاده شده است که حالت اول 500 گیگابایت و حالت دیگر 1 ترابایت ظرفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019 | کارآمدتر از همیشه!

اما مدل حرفه‌ای‌تر این لپ‌تاپ، از پردازنده نسل هفتم اینتل یعنی Core i7 با سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند. همچنین در هنگام پردازش سنگین، سرعت پردازنده در حالت توربو، تا 3.8 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. کارت گرافیک قرار گرفته برای این مدل حرفه‌ای‌تر، مشابه مدل قبل است با این تفاوت که به‌جای 2 گیگابایت، 4 گیگابایت حافظه اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است. هارد دیسک این مدل هم در دو مدل 1 و ترابایتی به‌بازار عرضه شده است. همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید هارد لپ‌تاپ را با استفاده از حافظه SSD تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی هر مدل پردازنده Intel Core i5 رم 12 گیگابایتی و حافظه رم قرار گرفته بر روی مدل پردازنده Intel Core i7 رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است که کاملا برای سخت‌افزاری با این توان پردازشی مناسب است.

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD

باتری لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VD هم ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. این باتری 3 سلولی از نوع لیتیوم‌-‌پلیمر با ظرفیت 47 وا‌ت‌ساعت، شارژدهی بسیار خوبی برای لپ‌تاپ را به‌همراه دارد. همچنین باتری لپ‌تاپ به فناوری شارژ سریع مجهز شده است. با استفاده از این فناوری برای شارژ 60% از باتری، تنها کافی است که 49 دقیقه لپ‌تاپ را به برق وصل کنید. با خرید لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 N580VD می‌توانید به سرعت لپ‌تاپ را شارژ کرده و با آن به‌راحتی در خارج از خانه کار کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ، به سیستم خنک‌کننده آن مربوط می‌شود. ایسوس در لپ‌تاپ VivoBook Pro 15 خود از دو فن قدرتمند برای خنک کردن سیستم سخت‌افزاری لپ‌تاپ استفاده کرده است. فن‌های استفاده شده در این لپ‌تاپ در چندین سطح مختلف بر اساس سطح نیاز، فعالیت می‌کنند. این مورد به این معنی است که در هنگام فعالیت ساده مانند وب‌گردی، فن‌ها عمکلرد متناسبی از خود نشان می‌دهند و برای مثال زمانی که مشغول بازی کردن هستید، در بهترین سطح عمکلرد خود قرار می‌گیرند. استفاده از این مدل باعث شده که لپ‌تاپ بهینه‌تر عمل کند. همچنین سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD پردازنده و کارت گرافیک را به‌صورت مجزا از هم خنک می‌کند و این مورد هم به بهینه‌تر کار کردن لپ‌تاپ کمک شایانی کرده است. 

 

 VivoBook Pro 15 دو فن قدرتمند

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD لپ‌تاپی فوق‌العاده زیبا، شکیل و البته بسیار سبک است. این لپ‌تاپ 15.6 اینچی تماماً از آلومینیوم ساخته شده و رنگ «طلایی یخی» آن جلوه درخشانی را برای آن ایجاد کرده است. صفحه نمایش 4K و استفاده از پنل IPS به همراه روکش مات در نمایشگر لپ‌تاپ، باعث شده که VivoBook Pro 15 N580VD یک لپ‌تاپ بسیار خوب برای افرادی باشد که می‌خواهند با بالاترین کیفیت ممکن فیلم تماشا کنند. در کنار ظاهر بسیار عالی و همچنین صفحه نمایش با کیفیت، شما با خرید لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 N580VD می‌توانید به یک سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند دسترسی داشته باشید. استفاده از سخت‌افزار بروز و حرفه‌ای در این لپ‌تاپ باعث شده که با بتوانید علاوه بر همه کارهای روزانه خود به فکر حرفه‌ای‌ترین کارها مانند انجام بازی‌های ویدیویی با بالاترین کیفیت هم باشید. قیمت لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۵مدل N580VDهم با توجه به امکانات و چیزی که در اختیار شما قرار می‌دهد، بسیار مناسب است و قطعا از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

 

نکات مثبت

  • بدنه سبک و باریک از جنس آلومینیوم
  • صفحه نمایش 4K با پنل IPS و روکش مات
  • سخت‌افزار بسیار قدرتمند
  • سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای
  • نور پس‌زمینه کیبورد و حس‌گر اثر انگشت
  • بلندگوهای با کیفیت
  • استفاده از پور‌ت‌های ضروری

 

نکات منفی

  • -

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 15 N580VD