محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ‌تاپ  Asus VivoBook Pro 17 N705UD | قدرتمند و زیبای 17 اینچی!

نقد و بررسی 13 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17 N705UD | قدرتمند و زیبای 17 اینچی!

شرکت ایسوس (Asus) یکی از تولید کنندگان با سابقه لپ‌تاپ در دنیا است و تجربه آن در ساخت لپ‌تاپ باعث شده که بهترین‌ها را در هر رده کاربری با هر مشخصاتی روانه بازار کند. در بین لپ‌تاپ‌های رده کاربری روزمره و مالتی‌مدیا، این شرکت با معرفی مدل‌های VivoBook موفق عمل کرده است. یکی از سری لپ‌تاپ‌های متفاوت این سری VivoBook Pro 17 است. دلیل تفاوت سایز صفحه‌نماش این لپ‌تاپ با سایر مدل‌های این خانواده است. همان‌طور که از نام این لپ‌تاپ مشخص است، با صفحه‌نمایش 17 اینچی به‌جای صفحه‌نمایش 15 اینچی طرف هستیم. صفحه‌نمایش بزرگ می‌تواند برای کسانی که کار طراحی گرافیک، تدوین ویدیو می‌کنند بسیار کاربردی باشد. همچنین تماشا فیلم بر روی این صفحه‌نمایش بزرگ هم بسیار جذاب است.

ایسوس در سری VivoBook Pro 17 از سخت‌افزارهای مختلفی استفاده کرده تا تمامی نیازهای کاربران را پاسخ دهد. لپ‌تاپ Asus N705UD از این خانواده لپ‌تاپ، سخت‌افزار قدرتمندی داشته و از پردازنده‌های نسل هفتم و هشتم اینل یعنی Intel Core i5 و Intel Core i7 بر روی آن استفاده شده است. این پردازنده‌های چهار هسته‌ای که محدوده سرعت 1.8 تا 4 گیگاهرتز را در حالت توربو دارند، شما را در انجام کلیه امور همراهی خواهند کرد و مشکلی از بابت سرعت پردازنده نخواهید داشت. کارت گرافیک قدرتمندی هم برای لپ‌تاپ Asus N705UD درنظر گرفته شده است. کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5، قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و حتی در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming Laptop) هم برای پردازش‌های گرافیکی سنگین، از آن استفاده می‌شود. حافظه رم 16 گیگابایتی برای این لپ‌تاپ، مهر تاییدی بر توان پردازشی بالا لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD است. هارد دیسک از نوع ترکیبی برای این لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است. هارد دیسک‌های 1 و 2 ترابایتی برای این لپ‌تاپ، به‌همراه حافظه SSD عرضه شده‌اند و می‌توانید به‌صورت همزمان از آن‌ها در کنار هم استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

در مجموع لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD یک لپ‌تاپ از لحاظ پردازشی قدرتمند و از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و سبک است. استفاده از فلز آلومینیوم در ساخت این لپ‌تاپ باعث شده هم وزن لپ‌تاپ پایین و هم استحکام آن بالا باشد. وزن کم، شارژدهی مناسب و همچنین استفاده از روکش مات بر روی صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ، VivoBook Pro 17 N705UD را کاملا مناسب افرادی می‌کند که قصد دارند، لپ‌تاپ را در محیط‌های مختلفی همراه خود داشته باشند. قیمت لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD​ با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار مناسب بوده و می‌تواند همراه مطمئنی برای کارهای شما باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ VivoBook Pro 17

یکی از ویژگی‌های همه لپ‌تاپ‌های شرکت ایسوس، طراحی زیبا بدنه آن‌ها است. سری VivoBook Pro 17 و لپ‌تاپ N705UD هم از این قاعده مستثنی نیست و شاهد بدنه با طراحی فوق‌العاده زیبا هستیم. این لپ‌تاپ با ابعاد بزرگ و پنل صفحه‌نمایش 17.3 اینچی هم اصالت طراحی ایسوس را با خود داشته و درست مشابه دیگر هم‌خانواده‌های خود است. بدنه لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD از فلز آلومینویم ساخته شده است و الگوی طراحی جذابی دارد.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات لپ تاپ ایسوس N705FD i7

طبیعتا به دلیل داشتن صفحه‌نمایش 17.3 اینچی، با ابعاد بزرگ‌تری روبرو هستیم. سری لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 17 N705UD با اینکه ابعادی معادل 20.9×270×411 میلی‌متر دارد، اما وزن آن بسیار کم بوده و تنها 2.2 کیلوگرم است. این وزن کم باعث شده که شما بتوانید به‌آسانی لپ‌تاپ را در کیف مخصوص همه‌جا همراه خود داشته باشید. همچنین ضخامت لپ‌تاپ هم بسیار کم بوده و تقریبا 2.1 سانتی‌متر است. با خرید لپ‌تاپ ایسوس N705UD به لپ‌تاپی 17.3 اینچی دسترسی خواهید داشت که حتی از بسیاری لپ‌تاپ‌های 15.6 اینچی هم سبک‌تر است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

پورت‌ها و بلندگو

لپ‌تاپ N705UD از سری VivoBook Pro 17 با اینکه ضخامت بدنه بسیار کمی دارد اما پورت‌های مهم و کاربردی را در خود جای داده است. ایسوس بر روی لبه سمت راست لپ‌تاپ علاوه بر ورودی کابل برق، از ورودی کابل LAN برای اتصال به اینترنت، خروجی تصویر HDMI، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type-C استفاده کرده است. در سمت دیگر نیز دو پورت USB 2.0، کارت‌خوان SD و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار داده شده است. همچنین چراغ‌های نشان‌گر وضعیت باتری و روشن بودن صفحه‌نمایش نیز بر روی لبه سمت چپ لپ‌تاپ، در کنار سایر پورت‌ها تعبیه شده‌اند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

ایسوس در لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD از دو بلندگو داخلی استفاده کرده است. بلندگوهای استفاده شده در این لپ‌تاپ ساخته شرکت معتبر harman/kardon هستند. این شرکت که سال‌ها در تولید قطعات پخش موسیقی فعالیت داشته، بلندگوهای این لپ‌تاپ را هم تولید کرده است. استفاده از این بلندگوها باعث شده بلندی صدای لپ‌تاپ بسیار بیشتر سایر لپ‌تاپ‌های ایسوس باشد و نیازی به هدفون نداشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش یکی از قسمت‌های مهم برای هر لپ‌تاپ است، مخصوصا اگر با لپ‌تاپی با رده کاربری رومزه و مالتی‌مدیا طرف باشیم. ایسوس در لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD از صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 استفاده کرده است. صفحه‌نمایش 17.3 اینچی این لپ‌تاپ از نسبت تصویر مرسوم 16:9 پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ N705UD به فناوری وسعت دید 178 درجه‌ای مجهز شده است که باعث می‌شود هنگام تماشا تصویر از زوایا مختلف، کیفیت رنگ‌ها ثابت بماند. از دیگر ویژگی‌های این صفحه‌نمایش می‌توان به روکش مات آن اشاره کرد. استفاده از روکش مات (Anti Glare) باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی با لپ‌تاپ در شرایط نوری قوی مانند زیر نور خورشید هم کار کنید. در بالای پنل صفحه‌نمایش هم وب‌کم VGA برای لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD درنظر گرفته شده است که انتظار می‌رفت از وب‌کم HD استفاده شود. با خرید لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD​ می‌توانید با بهترین کفیت تصویر کارهای خود را انجام داده و همچنین به‌تماشا فیلم بنشینید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD یک کیبورد جزیره‌ای کامل و استاندارد است. با توجه به بزرگ‌ بودن ابعاد لپ‌تاپ، ایسوس همه کلیدها را درست در مرکز پنل داخلی قرار داده است. همچنین کلیدهای کیبورد برای راحتی بیشتر هنگام تایپ، یک سطح پایین‌تر از قسمت استراحت‌گاه دست، قرار گرفته‌اند. همه کلیدهای لپ‌تاپ N705UD به نور پس‌زمینه مجهز شده‌اند و می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی روی کیبورد، روشن‌ و خاموش بودن و میزان شدت نور آن‌ها را تغییر دهید. عمق کم 1.4 میلی‌متری کلیدهای کیبورد این لپ‌تاپ، تجربه تایپ را برای شما بسیار لذت‌بخش می‌کند. در قسمت استراحت‌گاه دست هم یک تاچ‌پد  (Touch Pad) بزرگ و یک‌تکه قرار گرفته است. علاوه بر پشتیبانی از فرمان‌های چندلمسی، این تاچ‌پد، قسمتی برای حس‌گر اثر انگشت دارد. با استفاده از حس‌گر اثر انگشت لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD که از ویندوز 10 نیز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید بدون وارد کردن رمز، لپ‌تاپ را باز کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

ایسوس در کانفیگ‌های سخت‌افزاری مختلف لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD از سری پردازنده‌های مختلفی استفاده کرده است. پردازنده‌های نسل هفتم و هشتم Intel Core i5 و Intel Core i7 وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارد. در کانفیگ مدل حرفه‌ای Asus N705UD شاهد پردازنده (CPU) نسل هشتم Intel Core i7 با سرعت پردازنده 1.8 گیگاهرتز هستیم. این پردازنده قدرتمند، هنگام پردازش عملیات سنگین، در حالت توربو، به سرعت 4 گیگاهرتز می‌رسد. پردازش اطلاعات گرافیکی نیز بر عهده کارت گرافیک رده بالا NVIDIA GeForce GTX 1050 است. این کارت گرافیک قدرتمند که در رده کارت‌ گرافیک‌های مخصوص بازی قرار می‌گیرد، با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 خیال شما را از همه جهت راحت می‌کند. علاوه بر انجام کلیه کارهای مربوط به نقشه‌کشی، طراحی سه‌بعدی، طراحی گرافیک، تدوین ویدیو و.. حتی می‌توانید با این لپ‌تاپ مشغول تجربه بازی‌های ویدیویی نیز شوید.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD یک رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است که در کنار پردازنده و کارت گرافیک، این لپ‌تاپ را بسیار قدرتمند می‌کند. با خرید لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD با قیمت مناسب، می‌توانید به تمامی کارهای خود با این لپ‌تاپ با بهترین سرعت و کیفیت برسید. هارد دیسک لپ‌تاپ هم در مدل‌های 1 و 2 ترابایتی عرضه شده است. در کنار هارد دیسک اصلی می‌توانید از حافظه SSD قرار گرفته بر روی لپ‌تاپ به‌صورت همزمان استفاده کنید. در مدل هارد دیسک 1 ترابایت این لپ‌تاپ، از حافظه SSD از نوع M.2 با ظرفیت 128 گیگابایت استفاده شده است.

باتری لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD از نوع لیتیوم‌-یون 3 سلولی با ظرفیت 42 وات‌ساعت است. این باتری با توجه به سیستم پردازشی لپ‌تاپ بسیار مناسب بوده و تا 5 ساعت شارژدهی را برای شما به‌همراه خواهد داشت. همچنین باتری این لپ‌تاپ به فناوری شارژ سریع مجهز شده است و تنها در 49 دقیقه، تا 60 درصد شارژ می‌شود. در مجموع قیمت لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD با توجه به سیستم سخت‌افزاری آن بسیار مناسب بوده و می‌تواند پاسخ‌گوی تمامی نیازهای شما باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

سیستم خنک‌کننده

ایسوس در سری لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD خود از دو فن بزرگ برای خنک کردن لپ‌تاپ استفاده کرده است. این دو فن از جنس استیل در دو طرف لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند و وظیفه خنک کردن پردازنده و کارت گرافیک را بر عهده دارند. همچنین این سیستم خنک‌کننده (Cooling System) دارای سرعت‌های مختلف بر اساس میزان گرمای ایجاد شده است و بر طبق ادعا ایسوس، مشابه لپ‌تاپ‌های گیمینگ عمل می‌کند. یعنی در هنگام پردازش سنگین، سرعت این فن‌ها بیشتر می‌شود تا لپ‌تاپ بیش‌از حد گرم نشود.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17 N705UD همه مشخصات یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا قدرتمند را دارد. این لپ‌تاپ با اندازه صفحه‌نمایش بزرگ 17.3 اینچی بسیار ظریف و باریک طراحی شده و حتی از بسیاری لپ‌تاپ‌های 15.6 اینچی وزن کمتری دارد و شما می‌توانید به‌آسانی این لپ‌تاپ را همه‌جا همراه خود داشته باشید. استفاده از سخت‌افزار قدرتمند بر روی VivoBook Pro 17 N705UD باعث شده با لپ‌تاپی همه‌فن‌حریف طرف باشیم. با خرید لپ‌تاپ VivoBook Pro 17 N705UD با قیمت مناسب می‌توانید به تمامی کارهای روزمره و حرفه‌ای‌تر مانند طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی، نقشه‌کشی، طراحی سه‌بعدی، تدوین ویدیو، بازی‌های ویدیویی و... برسید.

 

نکات مثبت

  • بدنه فلزی آلومینیومی با وزن کم
  • صفحه‌نمایش 17.3 اینچی با کیفیت Full HD
  • سیستم پردازشی قدرتمند
  • کارت گرافیک حرفه‌ای NVIDIA GeForce GTX 1050
  • شارژدهی مناسب

 

نکات منفی

  • وب‌کم VGA

 

 

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus VivoBook Pro 17