نقد و بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019 | کارآمدتر از همیشه!

نقد و بررسی 07 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019 | کارآمدتر از همیشه!

شرکت اپل (Apple) در سال 2019 دو نسل جدید از سری لپ‌‌تاپ‌های خود یعنی MacBook Air و MacBook Pro را روانه بازار کرد. سری مک‌بوک ایر برای انجام کارهای روزمره طراحی شده است و در نسخه‌ی 2019 خود دارای تغییراتی بوده است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. با نقد و بررسی مک‌بوک ایر 2019 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه

MacBook air 2019 با توجه به بروز رسانی‌هایی که داشته است، همچنان به طراحی کلاسیک خود وفادار مانده.است. اپل سری مک‌بوک ایر را برای انجام کارهای روزمره وارد بازار کرد. بهره مندی مک بوک ایر 2019 از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل با محدوده‌ی سرعتی 1.6 تا 3.4 گیگاهرتزی، توان حداکثری پردازش اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 با قابلیت ارتقا به 16 گیگابایت برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. هارد دیسک مک‌بوک ایر 2019 ظرفیت‌های متفاوتی دارد و نسبت به هزینه‌ایی که می‌کنید از 128 گیگابایت در ساده ترین مدل و 1 ترابایت در پیشرفته ترین مدل، متغیر است. البته با توجه به SSD بودن هارد دیسک سرعت بیشتری را نسبت به مدل های SATA در اختیار دارید. پردازنده‌ی گرافیکی اینتل 1 گیگابایتی DDR3 قدرت مناسبی را برای پردازش اطلاعات گرافیکی برای شما فراهم می کند. باتری بهبود یافته لیتیوم پلیمری با کارکرد بالای ده ساعت و همچنین صفحه نمایش رتینا (Retina) از دیگر قابلیت‌های مک‌بوک ایر 2019 است. با نقد و بررسی مک بوک ایر 2019 در فروشگاه اینترنتی هدف با ما باشید.

 

طراحی و صفحه‌نمایش MacBook Air 2019

طراحی کلاسیک اپل همچنان پابرجا مانده و تقریبا هیچ‌گونه ریسکی در بخش طراحی صورت نگرفته، که خب این یک خبر بسیار خوب برای کسانی است که از این طراحی راضی هستند. توجه به محیط زیست چندسالی است که در دستور کار اپل قرار گرفته، که ردپای آن را در طراحی مک‌بوک ایر 2019 و همچنین سری پیشین مک‌بوک ایر مشاهده میکنیم. استفاده از آلومینیوم بازیافتی به این معناست که هیچ استخراج معدنی صورت نگرفته است و این خبر بسیارخوبی برای طرفداران محیط زیست است. ظرافت و باریکی این لپ‌تاپ به لطف استفاده از آلومینیوم و همینطور استفاده‌ی هوشمندانه از فضا به ارمغان آمده است.
با توجه به ظریف بودن بدنه لپ‌تاپ، مک‌بوک ایر مقاومت مناسبی را به کاربر ارائه می‌دهد و نباید مدام ترس از ضربه دیدن لپ‌تاپ داشت.
صفحه نمایش رتینا (Retina) از سری طراحی‌های اختصاصی برای لپ‌تاپ‌ها و محصولات اپل است که تراکم پیکسلی بالایی دارد و به کاربر وضوح و شفافیت فوق‌العاده‌ در متن و تصاویر می‌دهد. رزولوشن 2560 در 1600 با دارا بودن 4 میلیون پیکسل نسبت به مدل پیشین پیشرفت 40 درصدی در شفافیت را به کاربر منتفل می‌کند. همینطور در طراحی جدید این صفحه نمایش قاب اطراف صفحه به نصف رسیده است که به کاربر توانایی فوکوس راحت‌تر بر روی صفحه نمایش می‌دهد.

 

بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019


کانفیگ‌های متفاوت MVFN2 و MVFJ2 هردو دارای صفحه‌نمایش 13.3 اینچی و پنل IPS هستند. پنل‌های IPS گستردگی نوری و رنگی بیشتری نسبت به پنل‌های TN قدیمی دارند که این برتری همچنین در کانفیگ‌های دیگر مک‌بوک مثل MVFH2 و MVFK2 مشاهده می‌شود. به طور کلی تفاوت کانفیگ‌ها باعث تفاوت در قیمت مک بوک ایر 2019 و قابلیت‌های آن می شود. به عنوان مثال هر 3 کانفیگMVFM2، MVFH2، MVFK2 از هارد با ظرفیت 128 گیگابایتی بهره می‌برند که قیمت پایین‌تری نیز دارند. مک‌بوک ایر 2019 سبک‌ترین و نازک‌ترین لپ‌تاپ اپل است. تنها با داشتن 1.25 کیلوگرم مناسب کارهای روزمره است. یکی از مواردی که هنوز در این سری و سری قبل تر (MacBook Air 2018) برطرف نشده است، محدودیت پورت‌ها است. تنها دو پورت Usb Type-C در سمت چپ لپ‌تاپ تعبیه شده است، که این موضوع همچنان کاربران مک‌بوک را آزرده خاطر میکند. البته باید اشاره کرد که برای داشتن نازک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ، اپل راهی جزء این نداشته است. یکی از بارزترین تغییرات مک‌بوک 2019 طراحی کیبورد باترفلای جدید آن است.

حالا وقتشه! اینو بخون نحوه اتصال و چند مانیتوره کردن کامپیوتر و لپ تاپ

هارد دیسک و باتری MacBook Air 2019

هارد دیسک‌های SSD پرسرعت اپل در ظرفیت‌های متفاوتی در دسترس است. کانفیگ‌های 128 گیگابایتی (MVFK2، MVFH2، MVFM2) که ظرفیتی حدود 100 گیگابایت را ارائه می دهند، مناسب افراد حرفه‌ایی نیست و بهتر است یکی از کانفیگ های 512GB، 256GB و یا 1TB را انتخاب کنند. استفاده از هارد‌ اکسترنال جهت داشتن فضای بیشتر برای آرشیو اطلاعات توصیه می‌شود.

 

بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019


باتری مک‌بوک ایر 2019 با ظرفیت 50 وات‌ ساعت قادر است بیش از 10 ساعت کارکرد در بالاترین حد را فراهم کند. این آزمایش به صورت پخش 10 ساعت فیلم فول‌ اچ‌دی به صورت مکرر با روشنایی 50 درصد صورت گرفته است. بازدهی بالای باتری به دانش‌آموزان این امکان را میدهد که در طول روز استفاده مناسبی از این لپ‌تاپ ببرند. اپل همچنین ادعا کرده است که درصورت حالت استندبای یا Sleep Mode مک‌بوک می‌تواند تا 30 روز شارژ را نگه دارد. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها در چنین حالتی نیز شارژ از دست میدهند ولی مک‌بوک ایر 2019 از این آزمایش نیز با موفقیت بیرون آماده است.

 

پردازنده، گرافیک و رم Macbook Air 2019

پردازنده‌‌‌ی مک‌بوک ایر 2019 توسط شرکت اینتل طراحی شده است. پردازشگر Intel Core i5 دو هسته‌ایی نسل هشتم اینتل با محدوده‌ی سرعتی 1.6 تا 3.6 گیگاهرتزی به راحتی از وظایف روزانه برمی‌آید. ویژگی توربو در این پردازشگر توان بیشتری برای کارها در اختیار شما می‌گذارد و به نهایت سرعت آن یعنی 3.6 گیگاهرتز خواهید رسید. سری پردازشگرهای Amber Lake Y مک‌بوک ایر نسبت به مدل پیشرفته‌تر مک‌بوک یعنی نسخه پرو از قدرت پردازش کمتری برخوردارند.

 

بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019


نسل هشتم پردازنده‌های اینتل که مجهز به قابلیت اسمارت کش هستند. که این قابلیت به پردازنده دسترسی سریع‌تر به اطلاعات را می‌دهد. مک‌بوک ایر 2019 که دارای سطوح 2L و 3L حافظه کش است از ظرفیت‌های 512 کیلوبایت و 4 مگابایت بهره می‌برند. درست مانند مدل قبلی در سال 2018 کارت گرافیک مک‌بوک ایر از سری 617 اینتل است که دارای حافظه‌ی گرافیکی 1 گیگابایتی DDR3 است. کارت گرافیک مک‌بوک ایر 2019 دارای حافظه اختصاصی 256 مگابایت است که این مقدار تا 1024 مگابایت متغیر است. این قدرت گرافیکی شما را برای تکمیل کردن کارهای روزانه آماده می‌کند و اگر نیازمند قدرت گرافیکی بیشتری برای کارهای خودتان مثل گیم و یا غیره هستید باید از کارت‌های گرافیکی اکسترنال بهره ببرید.
رم 8 گیگابایتی DDR3 بر روی مک‌بوک ایر 2019 نسبت به مدل‌های پیشین برق کمتری مصرف می‌کنند و همینطور در صورت نیاز به رم بیشتر قابلیت ارتقا به 16 گیگابایت را دارا هستند.

 

کیبورد MacBook Air 2019

طراحی باترفلای کیبورد اپل و سایز مناسب کلیدها و همینطور واکنش سریع‌تر از سری بهبودهایی است که در مک بوک ایر 2019 مشاهده می‌شود. نور ملایم کیبورد همچنین برای محیط‌های کم نور بسیار مناسب است تا با خیال راحت به کارهای خود برسید. تاچ‌پد با اندازه‌ی 4.6*3.1 اینچی در فضای مناسبی بر روی لپ‌تاپ قرار گرفته است. همچنین از فرمان‌های چند لمسی برای زوم کردن می‌توان بهره برد. تاچ پد نیز به تغییراتی روبرو بوده است، اندازه‌ی تاچ پد برای راحتی کاربر بزرگ‌تر شده است که کاربر آزادی عمل بیشتری خواهد داشت.

 

بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019


تاچ بار ویژگی جدیدی است که این سال‌ها به یاری کاربران اپل آمده است. تاچ بار به کاربر میزان شخصی سازی بیشتری می‌دهد. این ویژگی که از مک‌بوک پرو به این سری اپل آمده است به کاربر اجازه می‌دهد در هر برنامه‌ایی با منویی متفاوت روبرو باشد. به عنوان مثال هنگام ادیت عکس می‌توانید از افکت‌های متفاوت یا از پالت‌های رنگ بهره ببرید. در برنامه‌های ادیت عکس و موزیک شما قادر به شخصی سازی Touch barهستید. تاچ بار که به‌جای کلیدهای قدیمی فانکشن در لپ‌تاپ قدیمی و مرسوم آمده است حال از صفحه‌نمایش OLED بهره می‌برد و همینطور میزان شخصی سازی بالایی دارد که کاربر هنگام کار با برنامه‌های متفاوت می‌تواند از آن بهره ببرد و همینطور از تاچ آیدی که بر روی آن قرار دارد هنگام پرداخت ها از آن استفاده کند.
تاچ آیدی که یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اپل است به منظور راحتی بیشتر کاربر طراحی شده است. اپل به منظور امنیت بیشتر که بعدا بیشتر به این مورد اشاره میکنم این ویژگی را در مک‌بوک جا داده است. تاچ آیدی در پرداخت‌های سریع‌تر و همینطور لاگین کردن موثر است.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین لپ تاپ های سال 2021 کدامند؟

 

پورت‌ها و بلندگو MacBook Air 2019

با توجه به اندازه‌های مک‌بوک ایر 2019 اپل قادر به اضافه کردن پورت‌های گوناگون نبود. به همین دلیل در سمت راست تنها از جک 3.5 میلی‌‌متری برای هدفون و در سمت چپ از دو پورت Type-c بهره‌ می‌برد.
بهتر بود که این دو پورت در کنار یکدیگر نباشند. طبق گفته‌های کاربران هنگام استفاده از هر دو پورت به صورت همزمان آن‌ها را با مشکل روبرو کرده است. این دو پورت وظایف پورت‌های قدیمی رو بر دوش می‌کشند، وظایفی مانند شارژ کردن و همچنین خروجی تصاویر.
اسپیکر و سیری ( Siri) مک‌بوک ایر 2019 نیز همچنان از قابلیت‌های چشمگیر این لپ‌تاپ هستند، بیس و وکال مناسبی رو پخش می‌کنند. حتی با قرار گرفتن در اتاق نسبتا شلوغ فرمان‌های صوتی سیری به طور مناسبی به لپ‌تاپ می‌رسد که خب بسیار قابل توجه است. محل قرارگیری اسپیکرها مانند مدل قبلی همچنان در طرفین است. اپل در این نسل بروز رسانی‌هایی بر روی اسپیکر نیز انجام داده است، افزایش بیس اسپیکر و همینطور به افزایش 25 درصدی صدا از جدیدترین بروز رسانی‌های اپل است.

 

بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019

 

تراشه امنیتی T2 Macbook Air 2019

بدون شک امنیت در دنیای تکنولوژی حرف اول را می‌زند. اپل با طراحی این تراشه به خوبی از اطلاعات شما مراقبت می‌کند. این تراشه که همچنین صدای آشنای سیری، دستیار هوشمند صوتی اپل را اجرا می‌کند، نقش بسزایی در ایجاد رابط کاربری بهتر داشته است. این تراشه اطلاعات حساس مانند کارت‌های بانکی، پسورد‌ها، اثر انگشت و همینطور اسناد شما را طبق کدگذاری Fly-on-Data نگه‌داری می‌کند.

 

بررسی لپ تاپ اپل Macbook air 2019

 

کانفیگ‌های مختلف MacBook Air 2019

این کانفیگ‌ها باتوجه به استفاده‌ی کاربران به وجود آمده است. افرادی که به فضای ذخیر‌ه‌ایی زیادی نیاز ندارند، می‌توانند از کانفیگ‌های MVFK2 ،MVFH2 ،MVFM2 استفاده کنند. در این کانفیگ‌های هارد دیسک دارای ظرفیت 128 گیگابایت است، که تنها 100 گیگابایت آن قابل استفاده است. اگر علاقه‌مند به استفاده از برنامه‌های متفاوت و سنگین هستید این مدل‌ها برای شما کاربردی ندارند.
برای استفاده‌ی حرفه‌ایی تر کانفیگ‌های MVFN2 و MVFJ2 را انتخاب کنید. این کانفیگ‌ها ظرفیت 256 گیگابایتی در اختیار شما می‌گذارند. این تفاوت در مدل کانفیگ‌ها، تفاوت قیمتی را نیز ایجاد کرده‌اند پس در خرید مک بوک ایر بهتر است با توجه به نیازتان یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش اتصال دسته PS4 به کامپیوتر و لپ تاپ

جمع‌بندی

مک‌بوک های اپل قطعا نسبت به قیمتی که دارند، شایستگی‌های خود را به اثبات رسانده اند. بروز رسانی‌هایی که در سری مک بوک ایر 2019 نسبت به سری های پیشین صورت گرفته است، باعث شده تا بسیار مورد استقبال کاربران قرار گیرد. بهره مندی از نسل هشتم پردازنده اینتل و بهبود صفحه نمایش رتینای آن از جمله مواردی است که تجربه‌ی کاربر را در استفاده از مک بوک ایر های اپل بسیار بهتر کرده است. در ادامه نقاط قوت و ضعف مک بوک ایر 2019 در دو لیست ارائه شده است.

 

نقاط مثبت

  • بدنه آلومینیومی
  • صفحه‌نمایش رتینا با کیفیت فوق‌العاده
  • پردازنده نسل هشتم
  • بلندگو تقویت شده
  • شارژدهی بسیار عالی

 

نقاط منفی

  • محدودیت پورت‌ها

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید لپ تاپ اپل MacBook Air 2019