بررسی جامع خانواده گلکسی اس 10 :مشخصات فنی و قیمت

اخبار روز تکنولوژی 04 اسفند 1397 علی مظفری

بررسی جامع خانواده گلکسی اس 10 :مشخصات فنی و قیمت

سامسونگ (Samsung) دهمین سال معرفی خانواده گلکسی را با معرفی ۴ مدل گلکسی اس ۱۰ در یک مراسم بزرگ جشن گرفت. این گوشی‌ها یکی از دیگری بهتر بوده و امکانات بیش‌تری دارد. ارزان‌ترین مدل با نام گلکسی اس ۱۰ای (Galaxy S10E) با قیمت ۷۵۰ دلار، سپس مدل‌های گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) با ۹۰۰ دلار، گلکسی اس ۱۰ پلاس (Galaxy S10 Plus) با ۱۰۰۰ دلار و گلکسی اس ۱۰ ۵جی (Galaxy S10 5G) با قیمت نامشخص عرضه خواهند شد. 

سامسونگ با عرضه این مدل‌های گوشی به صورت همزمان قصد ایجاد فضای تبلیغاتی در بازار و بازگشت به نوار خوب فروش قبلی را داشته و می‌خواهد از عنوان خود به نام بهترین برند تلفن‌همراه، دفاع کند. اما سامسونگ علاوه بر موارد بالا، به دنبال کمال در تلفن‌های همراه خود است. اما کمال در یک گوشی موبایل برای سامسونگ در سال ۲۰۱۹ چه معنایی دارد؟

 

نمایش‌گر لبه تا لبه با حاشیه‌های بسیار بسیار باریک، قابلیت شارژ بی‌سیم دیگر تلفن‌های همراه، قرارگیری دوربین جلوی گوشی در حفره دایره‌ای شکل در نمایش‌گر به نام Infinity O، اولین حسگر اثرانگشت زیر نمایش‌گر با فناوری اولتراسونیک (Ultrasonic) که با ارسال امواج صوتی به نوک انگشت شما، آن را تشخیص می‌دهد، تا ۴ دوربین پشت گوشی، تا ۱ ترابایت حافظه داخلی، رابط کاربری جدید مبتنی بر اندروید ۹ با نام One UI، آخرین پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdragon 855)  و در بالاترین مدل، استفاده از فناوری ۵جی، تلاش سامسونگ برای کمال در تلفن همراه را تشکیل می‌دهند. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:مشخصات ، قیمت

 

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که در فناوری جدید به کار رفته در نمایش‌گر این مدل، قادر به کاهش نور آبی بوده است. تحقیقات نشان داده است که نور آبی، باعث کاهش هورمون ملاتونین می‌شود. این هورمون مسئول تنظیم زمان خواب در بدن انسان است. 

با وجود این‌که فهرست تغییرات قابل توجه بوده است، اما زمانی که گلکسی اس ۱۰ را در دست بگیرید (به جز مدل ۵جی که هنوز آماده نشده است)، همان حس آشنای همیشگی خانواده گلکسی را زنده می‌کند. این حفظ فضای آشنا نکته مثبتی است. در مدل جدید، قسمت‌ بالایی پنل جلو که دوربین در آن قرار می‌گرفت حذف شده و نمایش‌گر تمام پنل جلو را اشغال نموده است. حتی سامسونگ جک هدفون را نیز در این مدل حفظ کرده است. تمام این‌ها در حالی است که اپل از آیفون ۱۰ به بعد، جک هدفون و دکمه هوم (Home) را حذف کرده و برای محل دوربین در پنل جلو از ناچ (Notch) استفاده کرده است. گلکسی اس ۱۰ در واقع طراحی گلکسی اس ۹ را بهبود بخشیده است. 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی S10 Lite (اس 10 لایت): قدرتمند و جذاب

نکته عجیب اما این است که سامسونگ در هیچ کدام از مدل‌های اس ۱۰، از حسگر سه بعدی تشخیص چهره استفاده نکرده است. مدل ۵جی که بعدا به بازار عرضه می‌شود، دارای دوربین سه بعدی تشخیص عمق میدان خواهد بود اما از این دوربین‌ها تنها در بخش عکاسی و واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهد شد ولی در تشخیص چهره، مانند فناوری که در گوشی آیفون XS استفاده شده است، خبری نیست. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:مشخصات ، قیمت

 

پیش فروش تمام مدل‌ها به جز ۵جی، از ۲۱ فوریه آغاز شده و در تاریخ ۸ مارس عرضه می‌شوند. افرادی که پیش‌خرید انجام دهند، یک عدد گلکسی باد (Galaxy Buds) به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. 

در ادامه مشخصات هر کدام از مدل‌ها و ویژگی‌هایی همچون شارژ بی‌سیم (Wireless Power Sharing)، دوربین‌های جدید، حسگر اثرانگشت زیر نمایش‌گر و تغییرات نرم‌افزاری مانند One UI را به تفصیل بررسی می‌کنیم. 

 

گلکسی اس ۱۰: مدل اصلی (۹۰۰ دلار)

گلکسی اس ۱۰، مدل استاندارد خانواده گلکسی محسوب می‌شود. این گوشی موبایل صفحه نمایش ۶/۱ اینچی را به لطف طراحی بدون حاشیه خود در یک بدنه به مراتب کوچک‌ قرار داده است. نمایش‌گر این گوشی نیز موفق به دریافت گواهی +HDR10 شده است. استاندارد +HDR10 رقیب Dolbby Vision در تعیین کیفیت نمایش‌گر است. اس ۱۰ دارای ۳ دوربین در پشت دستگاه است. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل اولتراواید (زاویه دید عریض) با فکوس ثابت، یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم دو حالته زاویه عریض همراه با لرزش‌گیر اوپتیکال و یک لنز ۱۲ مگاپیکسل اصلی تله‌فوتو دارای زوم ۲ برابر و لرزش‌گیر اوپتیکال در این دستگاه تعبیه شده است. به این ترتیب می‌توانید انواع تصاویر را چه به صورت پرتره و چه تصاویر عریض، با  این دستگاه شکار کنید. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:مدل استاندارد

 

 

در قسمت سلفی (Selfie) نیز یک دوربین ۱۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم دوگانه خواهید داشت. ویژگی گشودگی دیافراگم دوگانه که اولین بار در گلکسی اس ۹ معرفی شد، به این معناست که در شرایط نوری ضعیف، دوربین به صورت خودکار اجازه می‌دهد نور بیش‌تری وارد حسگر نوری شود. 

گلکسی اس ۱۰ در مدل‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. همچنین تا ۵۱۲ گیگابایت کارت حافظه میکرواس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌شود. ظرفیت باتری این مدل ۳۴۰۰ میلی‌آمپر است. در گلکسی اس ۱۰ صفحه نمایش خمیده مجهز به فناوری گوریلا گلس ۵ (Gollira Glass 5) به کار رفته است و از فناوری شارژ بی‌سیم سریع نسل دوم و وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

 

رنگ‌بندی‌های گلکسی اس ۱۰: 

گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ ای، در رنگ‌های صورتی فلامینگو، زرد قناری، سبز و آبی منشوری به همراه مشکی و سفید منشوری عرضه خواهد شد. همه رنگ‌ها در همه مناطق عرضه نخواهد شد و به عنوان مثال رنگ‌های زرد قناوری و سبز منشوری در ایلات متحده فروخته نخواهند شد. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:رنگ بندی گلکسی اس 10

 

گلکسی اس ۱۰ پلاس: با یک ترابایت حافظه داخلی، پادشاه مدل‌ها (۱۰۰۰ دلار)

تعجبی ندارد که با پرداخت ۱۰۰۰ دلار، صفحه نمایش (۶/۴ اینچ) و باتری (۴۱۰۰ میلی‌آمپر) بزرگ‌تری در اختیار شما خواهد بود. در پشت دستگاه، همان سه دوربین موجود در گلکسی اس ۱۰ معمولی را خواهید داشت اما در بخش سلفی یک دوربین ۸ مگاپیکسل تعیین عمق میدان برای ثبت تصاویر پرتره، علاوه بر دوربین ۱۰ مگاپیکسل اصلی، در اختیار خواهید داشت. بنابراین، بلور شدن پشت تصاویر سلفی در این گوشی، تنها با استفاده از الگوریتم نرم‌افزاری انجام نمی‌شود و سخت افزار مخصوص به آن هم در نظر گرفته شده است. 

اس ۱۰ پلاس با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت در دسترس خواهد بود اما اگر بیش از این نیاز دارید، سامسونگ یک مدل ۱ ترابایتی با رم ۱۲۸ گیگابایت را برای شما در نظر گرفته است. اگر مدل‌های ۵۱۲ یا ۱ ترابایت این گوشی را خریداری کنید، جنس بدنه آن‌ها به جای شیشه از سرامیک سفید یا مشکی خواهد بود که دارای دوام بیش‌تر و وزن کم‌تر است. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:مشخصات اس 10 پلاس

 

گلکسی اس ۱۰ ای: اس ۱۰ خوش قیمت (۷۵۰ دلار)

گلکسی اس ۱۰ ای با ۵/۸ اینچ نمایش‌گر مدل کامپکت پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود. اما کماکان صفحه نمایش بزرگی را در بدنه‌ای باریک‌تر و کوتاه‌تر از گلکسی اس ۹ دریافت خواهید کرد. این مدل را بایستی رقیب آیفون ۱۰ ایکس آر (iPhone XR) دانست که آن هم به عنوان پرچمدار خوش قیمت اپل (Apple) محسوب می‌شود. 

در این مدل تنها دو دوربین عریض (Wide) و اولترا واید در پشت دستگاه کار شده است و خبری از لنز تله‌فوتو (Telephoto) در آن نیست. در بخش دوربین سلفی نیز تنها لنز ۱۰ مگاپیکسلی مانند گلکسی اس ۱۰ معمولی را خواهید داشت. همچنین صفحه نمایش خمیده در این گوشی با یک صفحه نمایش صاف عوض شده و حسگر اثر انگشت به جای زیر نمایش‌گر در کلید پاور(Power) در کناره راست دستگاه قرار گرفته است. این حسگر همان‌طور که انتظار می‌رفت، به خوبی کار می‌کند. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:مشخصات اس 10 ای

 

باتری این گوشی موبایل اندکی کوچک‌تر شده و به ۳۱۰۰ میلی‌آمپر رسیده است و در دو مدل با حافظه داخلی ۱۲۸ ،  رم ۶ گیگابایت ، حافظه داخلی ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت عرضه می‌شود. شیشه به کار رفته در پشت و جلو دارای استاندارد گوریلا گلس ۵ است.

لازم به ذکر است که این مدل کماکان رقیب سایر تلفن‌های همراه بالارده بازار است. مخصوصا که از پردازنده آخرین مدل اسنپدارگون ۸۵۵ بهره می‌برد. بنابراین سامسونگ با این قیمت و مشخصات، تنها رقیب آیفون ۱۰ آر نیست بلکه بخشی ارزان‌تر بازار یعنی وان‌پلاس را نیز هدف قرار داده است. 

 

گلکسی اس ۱۰ مدل ۵جی: نسخه برتر (قیمت احتمالا بالای ۱۰۰۰ دلار)

اطلاعاتی که از گلکسی اس ۱۰، 5G داریم: این مدل دارای صفحه نمایش ۶/۷ اینچ، دو دوربین در جلو و ۴ دوربین در پشت دستگاه است. بله ۴ دوربین در پشت زیرا مدل ۵جی یک دوربین تشخیص عمق میدان سه بعدی به علاوه همان سه لنزی که در گلکسی اس ۱۰ پلاس دیدیم، اضافه دارد. این دوربین تنها برای تصویربرداری و واقعیت افزوده افزوده استفاده شده و در امنیت تشخیص چهره مانند فیس‌آیدی اپل (Face ID) نقشی نخواهد داشت. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:مشخصات اس 10 5 جی

 

کار به اینجا ختم نمی‌شود و سامسونگ در مدل ۵جی از ۴۵۰۰ میلی‌آمپر، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت استفاده کرده است. گلکسی اس ۱۰ ۵جی، تنها مدل این خانواده است که با شیار کارت حافظه عرضه نشده است. سامسونگ هنوز قیمت این دستگاه را اعلام نکرده است اما ظاهرا این گوشی در سه ماهه دوم سال جاری و ابتدا در ایالات متحده عرضه می‌شود. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:مشخصات اس 10 5 جی

 

شارژ بی‌سیم گلکسی اس 10(Wireless PowerShare) برای دیگر موبایل ها: یک ویژگی عالی

تمام دستگاه‌های جدید گلکسی اس ۱۰ به شما اجازه می‌دهد با قرار دادن دستگاهی که از شارژ بی‌سیم استاندارد Qi پشتیبانی می‌کند بر پشت دستگاه، آن را شارژ نمایید. هوآوی (Huawei) ابتدا در مدل Mate 20 این ویژگی را معرفی کرده بود. کافی است گزینه "Wireless PowerShare" را از منوی اعلان‌ها روشن کرده و تلفن‌همراهی را که در نظر دارید بر روی پشت گلکسی اس ۱۰ قرار دهید تا شارژ شود. از این امکان برای شارژ بی‌سیم سایر دستگاه‌ها مانند ایرباد جدید سامسونگ نیز می‌توان استفاده کرد. همچنین سامسونگ قابلیتی را در نظر گرفته که اگر شارژ گلکسی اس ۱۰ به ۳۰ درصد رسید، روند شارژ دستگاه‌های دیگر را متوقف کند. 

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

در حالی که با این قابلیت می‌توانید به دوستان خود کمک کنید اما شاید مهم‌ترین فایده آن برای شارژ لوازم جانبی (آن‌هایی که از شارژ بی‌سیم پشتبانی می‌کنند) و یا گوشی دوم خود شما باشد. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10:شارژ بی‌سیم گلکسی اس 10

 

شش دوربین در یک گوشی

همه مدل‌های گلکسی اس ۱۰ حداقل دو دوربین در پشت و یک دوربین در جلوی دستگاه دارند اما هرچه مدل گران‌تری را انتخاب کنید، دوربین‌های بیش‌تری خواهید داشت. 

لنز عریض ۱۲ مگاپیکسل:

این لنز دوربین اصلی را تشکیل می‌دهد. این لنز دارای لرزش‌گیر اوپتیکال (OIS) و زاویه دید ۷۷ (FOV) درجه بوده و گشودگی دیافراگم دوگانه دارد. به این معنی که در شرایط نور ضعیف، اجازه ورود نور بیش‌تری را به حسگر دوربین می‌دهد. دیافراگم این لنز در دو حالت ۲/۴ و ۱/۵ قرار می‌گیرد. 

لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسل:

این لنز دارای زوم دوبرابر و لرزش‌گیر اوپتیکال بوده و زاویه دید ۴۵ درجه دارد. 

لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسل:

این لنز دارای فوکوس ثابت، بدون لرزش‌گیر، دارای زاویه دید ۱۲۳ درجه (نزدیک به چشم انسان) و گشودگی دیافراگم ۲/۲ است.

لنز ۱۰ مگاپیکسل سلفی:

دارای گشودگی دیافراگم ۱/۹ است.

لنز ۸ مگاپیکسل سلفی یا سه بعدی:

لنز سه بعدی برای تشخیص عمق میدان.

دوربین سه بعدی پشتی:

حسگر ToF برای تشخیص فاصله اجسام در پشت صحنه و عمق میدان ، همچنین قابلیت استفاده در واقعیت افزوده. 

 

راهنمای دوربین در مدل های گلکسی اس 10

 

  Galaxy S10E Galaxy S10 Galaxy S10 Plus Galaxy S10 5G

لنز عریض ۱۲ مگاپیکسل

بله بله بله بله

لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسل

بله بله بله بله

لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسل

خیر بله بله بله

لنز ۱۰ مگاپیکسل سلفی

بله بله بله بله

لنز ۸ مگاپیکسل سلفی

خیر خیر بله خیر

دوربین سه بعدی پشتی

خیر خیر خیر بله

لنز سه بعدی جلویی

خیر خیر خیر بله

 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10: دوربین

 

ویژگی‌های جدید دوربین گلکسی اس 10

در هنگام سلفی گرفتن با گلکسی اس ۱۰: دور دوربین جلویی دستگاه یک نور نشان داده می‌شود تا کاربر متوجه شود به کجا باید نگاه کند. 

 

تصاویر بهتر با هوش مصنوعی یا AI: امروزه بسیاری از تلفن‌های همراه با استفاده از هوش مصنوعی محیط اطراف را تشخیص داده و تنظیمات را به صورت خودکار تنظیم می‌کنند تا شما تصاویر بهتری از غذا، طبیعیت و یا حیوانات ثبت نمایید. تمام مدل‌های اس ۱۰ توانایی تشخیص ۳۰ صحنه مختلف را دارا هستند و تنظیمات را بر اساس آن‌ها تغییر می‌دهند. سامسونگ در مدل گلکسی اس ۹، استفاده از هوش مصنوعی را با قرار دادن کلید خاموش/روشن در صفحه اصلی دوربین، آسان کرده بود. 

 

پیشنهاد برای عکاسی بهتر: با روشن نمودن این قسمت، دوربین برای کادربندی صحیح به شما کمک کرده و زمانی که قاب را به درستی بسته باشید، به صورت خودکار عکس می‌گیرد. اگر دستان شما دچار لرزش می‌شود یا با یک دست زیاد عکاسی می‌کنید، این گزینه بسیار کارآمد خواهد بود. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10: دوربین

 

عکاسی در نور کم: سامسونگ می‌گوید این حالت به صورت خودکار در نماهای کم نور اعمال می‌شود. برخلاف گوشی‌های پیکسل ۳ شرکت گوگل (Google Pixel 3) نیازی به روشن کردن یک حالت خاص مانند Night Mode نیست. 

 

ویدیو: گلکسی اس ۱۰ توانایی ضبط تصاویر به شدت ثابت شده را برای صحنه‌های در حرکت مانند تصویربرداری ورزشی دارد. این گوشی همچنین قابلیت ضبط تصاویر +HDR10 داشته و هر دو دوربین پشت و جلو از کیفیت UHD پشتیبانی می‌کنند. 

 

حس‌گر اثر انگشت زیر نمایش‌گر، One UI و بیکسبی (Bixby) گلکسی اس 10

حس‌گر اثرانگشت زیر نمایش‌گر: سامسونگ از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک ساخت شرکت کوالکام (Qualcomm) استفاده کرده است. این حسگر از امواج صوتی برای تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کند. حسگر شناسایی قرنیه به کلی از پرچمدار سامسونگ حذف شده است. حسگر اولتراسونیک بایستی از امنیت بالاتری نسبت به سایر فناوری‌های شناسایی اثر انگشت داشته باشد.

 سامسونگ به طرز عجیبی تصمیم به حذف حس‌گر شناسایی قرنیه گرفتته است در حالی که شرکت‌هایی مانند گوگل هنوز از این نوع حس‌گر استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد برای پرداخت‌های مالی به اندازه کافی امن باشد.

 

One UI و اندرودی ۹ (Pie): وان یوآی (One UI) پوسته جدیدی است که سامسونگ بر روی سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند و مختص به این شرکت است. این نسخه هم اکنون برای گلکسی اس ۹ در دسترس است اما گلکسی اس ۱۰ اولین گوشی سامسونگ است که به صورت پیش‌فرض با این نسخه از نرم‌افزار عرضه می‌شود. در One UI، سامسونگ سعی کرده است تا رابط کاربری را ساده‌تر کرده، آیکنها را بزرگ‌تر نموده و کار با یک دست را آسان سازد. البته برای دسترسی به قسمت اعلان‌ها هنوز باید به بالای صفحه دسترسی پیدا کنید.

 

بیکسبی: بیکسبی نیز برای به روتین‌های جدیدی (Routin) مجهز شده است تا با استفاده از آن‌ها اقدام به ساخت پروفایل‌های مختلف مانند رانندگی، محل کار، شب و یا خانه نمایید. به عنوان مثال وقتی پروفایل شب را فعال کنید، بیکسبی برای حفظ باتری وای‌فای را خاموش کرده و اپ‌های پس زمینه را می‌بندد. یا در پروفایل رانندگی وای‌فای را خاموش کرده و نرم‌افزاهای ویز (Waze) و اسپاتیفای (Spotify) و حالت Do Not Disturb را روشن می‌کند. حتی در برخی از موارد پروفایل‌ها می‌تواند به صورت خودکار تغییر کند. مثلا زمانی که به گوشی به بلوتوث ضبط ماشین متصل می‌شود، دستگاه حالت رانندگی را روشن می‌کند. یا بیکسبی می‌تواند از ساعت‌های روز محل کار و منزل را به صورت خودکار شناسایی کند. در نهایت خود کاربر هم می‌تواند به صورت دستی، روتین‌ها را روشن و خاموش نماید. 

 

سرعت بیش‌تر در باز کردن اپ‌ها: این مورد هم مربوط به هوش مصنوعی است که اولویت‌های شما را تشخیص خواهد داد. با تشخیص این‌که کدام اپ‌ها را در ساعت‌های خاصی از روز استفاده می‌کنید، دستگاه آن اپ‌ها را در پس‌زمینه باز نگاه می‌دارد تا سریع‌تر لود شوند. بعدا نیز به عنوان مثال در هنگام شب، اپ‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در پس‌زمینه متوقف می‌کند. به این صورت هوش مصنوعی بخشی از کار را برای شما انجام داده تا سرعت اجرای اپ‌ها افزایش پیدا کند.

 

برای گیمرها: گلکسی اس ۱۰ برای موتور بازی یونیتی (Unity) و فناوری صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) بهینه شده است. مدل اس ۱۰ پلاس نیز به فناوری Vapor Chamber برای خنک شدن پردازنده، مجهز شده است. 

 

رقابت سنگین پیشِ رو گلکسی اس 10

پرچمداران سامسونگ از ارزان‌ترین مدل اس ۱۰ ای تا گران‌ترین مدل یعنی اس ۱۰ ۵جی، رقابت سختی را پیش رو خواهند داشت. ارزان‌ترین مدل یعنی اس ۱۰ ای بایستی با آیفون ۱۰ آر و وان‌پلاس ۶تی (OnePlus 6T) و بعدا با وان‌پلاس ۷ رقابت کند. 

گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس نیز که قیمت بسیار نزدیکی دارند ابتدا بایستی با یکدیگر رقابت کرده و در مرحله بعد با تمام پرچمداران ۱۰۰۰ دلاری ۴جی از جمله ال‌جی وی۸ (LG V8)  و مدل آینده هوآوی پی ۳۰ (Huawei P30) و هر شرکت دیگری که بعدا به دنبال اپل وارد باشگاه ۱۰۰۰ دلاری‌ها خواهند شد، رقابت نمایند. 

 

بررسی کامل گلکسی اس 10: رقیبان اس 10

 

در نهایت مدل ۵جی در حالی که احتمالا فروش زیادی نخواهد داشت (به خاطر عدم توسعه این شبکه و هزینه‌های بالای استفاده). تمام سازندگان تلفن‌همراه و اوپراتورهای مخابراطی دنیا سعی دارند در ۵جی جای پایی برای خود دست و پا کنند. آن‌ها به همین سبب قول ارائه این فناوری در ماه‌های آینده را می‌دهند که منجر به سرعت بیش‌تر و تاخیر بسیار کم خواهد شد. سامسونگ نیز اعلام کرده است که برنامه ساخت چندین مدل گوشی ۵جی برای اوپراتورهای سراسر دنیا را دارد. 

در مراسم معارفه، تلفن همراه تاشونده سامسونگ نیز رونمایی شد. همانطور که انتظار می‌رفت، قیمت بسیار بالا تلفن‌همراه تاشونده سامسونگ و همین‌طور مدل‌های مشابه دیگر تولیدکنندگان، آن‌ها را تبدیل به دستگاهی نیمه تجاری و بیش‌تر مختص به توسعه‌دهندگان کرده است. نگاه‌ها به عرضه نهایی این مدل نیز خواهد بود که در صورت ورود به بازار ممکن است گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ ۵جی از دور مدرن‌ترین‌ها، خارج شوند. 

گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ ای به همراه هم، بار پرچمداری سامسونگ را به دوش خواهند کشید تا مدل‌های ۵جی و تاشونده در بازار جا بیفتند. 

 

منبع: CNET