محصولات مرتبط
بهترین گوشی دانش آموزی کدام است؟ راهنمای خرید + معرفی ۸ مدل برتر

راهنمای خرید 05 مهر 1402 کارشناس سایت

بهترین گوشی دانش آموزی کدام است؟ راهنمای خرید + معرفی ۸ مدل برتر

بهترین گوشی برای دانش اموزان

 در جدول زیر مدل‌های مناسب گوشی دانش‌آموزی را گردآوری کرده‌ایم. شما می‌توانید با کلیک بر روی نام هر مدل، به صفحه محصول گوشی هدایت شوید و قیمت به روز آن را مشاهده کنید. ما در ادامه به معرفی کامل این مدل‌ها خواهیم پرداخت. 

بازه قیمتی گوشی مناسب دانش آموزان
۲-۴ میلیون

1. شیائومی ردمی A2 پلاس نسخه 32/2 گیگابایت

2. سامسونگ گلکسی A04 نسخه 64/4 گیگابایت

3. پوکو C40 نسخه 64/4 گیگابایت

۴-۶ میلیون

4. سامسونگ A14 64/4

5. ردمی 12C نسخه 128/6 گیگابایت

6. سامسونگ گلکسی A04s ظرفیت 64/4

۶-۸ میلیون

7. ردمی نوت 12 گیگ 128 رم 6

8. گلکسی A14 128 گیگ رم 6

گوشی هوشمند دانش آموزی چیست؟

گوشی هوشمند دانش آموزی تلفن همراهی است که دانش آموز می‌تواند از آن به عنوان کامپیوتر نیز استفاده کند، اما به اندازه‌‌ای کوچک است که در دست کاربر قرار می‌گیرد. در واقع اسمارت فون یا تلفن هوشمند وسیله‌ای است که به غیر از قابلیت تماس تلفنی برقرار کردن، ویژگی‌ها و کارایی‌هایی به آن اضافه شده که قبلاً فقط با کامپیوترها قابل انجام بود همانند: نصب و اجرای اپلیکیشن، قابلیت اتصال به اینترنت و ... .

امرزوه داشتن گوشی هوشمند دانش آموزی برای شرکت در کلاس‌های آنلاین ضروری است. 

راهنمای خرید گوشی دانش آموزی ویژه آموزش مجازی

ما نکاتی را تحت عنوان راهنمای خرید گوشی دانش آموزی فهرست کرده‌ایم تا تصمیم‌گیری در مورد خرید گوشی دانش آموزی را برای شما به میزان قابل توجهی آسان کنیم؛ زیرا هنگام خرید، باید این واقعیت را در نظر بگیرید که بودجه محدود است، اما در عین حال، گوشی خریداری شده باید حداکثر ابزار و ویژگی‌های مفید را داشته باشد تا برای مطالعه و شرکت در کلاس‌های آنلاین مناسب باشد.

بازار گوشی های موبایل آن‌قدر متنوع است که هر دانش آموزی می‌تواند مدل مناسب خود را پیدا کند. شما فقط باید مواردی را که در یک دستگاه برایتان مهم است مدنظر قرار دهید؛ بنابراین برای اینکه از خرید اشتباه خود پشیمان نشوید ضروری است قبل از خرید اطلاعات لازم را به دست آورده باشید تا بتوانید بین هزینه و ویژگی‌ها تعادل را برقرار کنید.

برای مقایسه انواع گوشی های اپل، سامسونگ، شیائومی و... و خرید با مهلت تست ۷ روزه لطفا کلیک کنید:

۷ معیار خرید بهترین موبایل دانش آموزی

۷ معیار خریدی که هنگام انتخاب بهترین موبایل دانش آموزی باید به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از:

  1. بودجه
  2. برند گوشی
  3. صفحه‌نمایش
  4. سیستم عامل
  5. مقدار رم
  6. باتری
  7. دوربین اصلی و سلفی

۱. برای خرید گوشی دانش آموزی چه مقدار بودجه نیاز است؟

یکی از معیارهای مهم برای خرید گوشی دانش آموزی مقرون‌به‌صرفه بودن آن است، البته این موضوع به میزان توان خرید والدین نیز وابسته است. در این مقاله با در نظر گرفتن تمامی معیارهای کلیدی برای یک گوشی هوشمند دانش آموزی، در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی محصول داریم، پس از این بابت خیالتان کاملاً راحت باشد چرا که شما می‌توانید از بازه قیمتی ۲ تا ۸ میلیون گوشی متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

۲. آیا برند گوشی هوشمند دانش آموزی مهم است؟

به‌طور کلی نام برند گوشی هوشمند دانش آموزی چندان مهم نیست؛ البته قابل درک است که دانش‌آموزان معمولاً می‌خواهند آخرین تکنولوژی‌های روز را دنبال و استفاده کنند. اگر دانش آموز هستید و این مسئله برایتان مهم است باید بگوییم متأسفانه، گاهی اوقات باید اولویت‌های خود را مطابق با بودجه‌تان تغییر دهید. کافی است گوشی مدنظر تمام نیازهای شما را برآورده ‌کند، برای مطالعه و زندگی روزمره مناسب باشد، در این صورت نام برند چه اهمیتی دارد؟!

 حال اگر به دنبال خرید گوشی دانش آموزی ارزان هستید می‌توانید یک گوشی هوشمند را از بین محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های نوظهور در بازار انتخاب کرد، زیرا دستگاه‌های آن‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند، اما کیفیت آن‌ها به خوبی کمپانی‌هایی با محبوبیت جهانی است.

۳. صفحه نمایش بزرگ یا کوچک؟ کدام مناسب‌تر است؟

از دو منظر می‌توان سایز مناسب صفحه نمایش گوشی مخصوص دانش آموز را بررسی کرد:

  1. گوشی باید به راحتی در دست دانش آموز جا بگیرد. برخی از تلفن های هوشمند مدرن برای دست آن‌ها خیلی بزرگ هستند. در این صورت علاوه بر اینکه اسکرول (پیمایش) صفحات بسیار سخت خواهد شد و امکان افتادن از دست و سقوط آن‌ها بیشتر خواهد شد، وزن خود گوشی نیز کمی افزایش خواهد یافت.
  2. با توجه به ضرورت شرکت دانش آموز در کلاس‌های مجازی به مدت چندین ساعت متوالی در روز، هر چه صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد، خستگی چشم کمتری در پی خواهد داشت.
  3. بنابراین بهتر است در انتخاب گوشی این دو مورد را مدنظر قرار دهید تا بین آن‌ها تعادل برقرار شود.
یکی از فاکتورهای مورد بررسی در خرید گوشی دانش آموزی، اندازه صفحه نمایش آن است.

۴. سیستم عامل مناسب شرکت در کلاس‌های مجازی چیست؟

در حال حاضر در بین دانش‌آموزان سیستم عامل اندروید و IOS از محبوب‌ترین‌ها هستند ولی در رقابت بین این دو با توجه به اینکه برنامه‌ی شاد با اندروید سازگاری بیشتری دارد، اندروید سیستم عامل مناسبتری برای شرکت در کلاس‌های مجازی خواهد بود تا دانش آموزان در نصب برنامه‌های مختلف به مشکل نخورند.

به طور کلی هر دو سیستم عامل بسیار خوبی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تعداد زیادی اپلیکیشن و برنامه را نصب کنند؛ درست همان چیزی که یک دانش آموز به آن نیاز دارد. در رابطه با نسخه اجرایی اندروید نیز باید بدانید که پایین‌ترین اندروید موردنیاز برنامه‌ی شاد، اندروید ۴/۴ است که تمامی گوشی‌های معرفی‌شده‌ی این مقاله مجهز به اندروید ۵به بالا هستند.

برنامه شاد با سیستم عامل اندروید سازگاری بیشتری دارد.

۵. حداقل رم گوشی مخصوص دانش آموزان چند گیگ است؟

توصیه ما این است که رم گوشی مخصوص دانش آموزان حداقل ۲ گیگ و حافظه‌ی داخلی حداقل ۳۲ گیگ باشد. رم نوعی از حافظه است که امکان خواندن و نوشتن داده‌ها و اطلاعات را در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌سازد. حافظه رم یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا کیفیت عملکرد روزانه گوشی به آن بستگی دارد و طبیعتاً کیفیت خوب آن بر روی کیفیت عملکرد دانش آموز نتیجه مثبتی خواهد داشت.

 برخی از برنامه‌های مفید و مهم برای مطالعه به فضای خالی زیادی نیاز دارند و قطعاً شما نمی‌خواهید این فضای خالی در طول یک آزمون مهم یا در طول کلاس درس تمام شود؛ بنابراین هر چه مقدار حافظه رم گوشی بیشتر باشد امکان هنگ گوشی به حداقل خود خواهد رسید. 

۶. طول عمر باتری در گوشی موبایل دانش آموزی چه اهمیتی دارد؟

واضح است هرچه باتری قدرتمندتر باشد، کمتر نیاز به شارژ دارد. برای دانش‌آموزانی که روزانه باید چندین ساعت جهت شرکت در کلاس‌های درسی آنلاین باشند و از گوشی خود استفاده‌ی مستمر داشته باشند توجه به قدرت باتری اهمیت بالایی دارد، چرا که اگر باتری گوشی ضعیف باشد ممکن است در خلال کلاس درس یا آزمون خالی و نهایتاً گوشی خاموش شود؛ حال اگر شارژر گوشی در دسترس نباشد علاوه بر از دست دادن کلاس درس یا آزمون، حجم مضاعفی از استرس به دانش آموز وارد می‌شود.

در خرید گوشی دانش آموزی توجه به قدرت باتری آن اهمیت بالایی دارد.

۷. چرا باید به کیفیت دوربین اصلی و سلفی موبایل دانش آموزان توجه کنید؟

برای خود دانش آموزان، کیفیت دوربین اصلی و سلفی احتمالاً حیاتی‌ترین ویژگی است! زیرا با محبوبیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی، آن‌ها نیز تمایل به فعالیت در این رسانه‌ها و به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را دارند که مستلزم کیفیت دوربین سلفی و اصلی است و مورد مهم‌تر این‌که ارسال تکالیف در کلاس‌های آنلاین نیازمند عکس گرفتن از آن‌ها است؛ بنابراین، هنگام انتخاب گوشی نباید از کیفیت دوربین غافل شوید.

معرفی بهترین گوشی های دانش اموزی بر حسب قیمت (۸ مدل)

شما می‌توانید در بازه قیمتی ۲ تا ۸ میلیون بسته به بودجه، سن دانش آموز و حداقل قابلیت‌های موردنیاز، از بین بهترین گوشی های دانش اموزی معرفی شده در این بخش، گوشی مناسب دانش‌آموزتان را انتخاب کنید. 

در فرآیند انتخاب گوشی چالشی که ممکن است درگیر آن شوید انتخاب یکی از بین ده‌ها مدل مناسب موجود در بازار است که ما برای شما کار را آسان کرده‌ایم و علاوه بر تقسیم‌بندی بر اساس بازه قیمتی، توضیحات مربوط و مشخصات کلیدی هر مدل را نوشته‌ایم. 

دقت کنید که علاوه بر معیارهای گفته‌شده جهت انتخاب مدل مناسب گوشی بایست به سن دانش آموز نیز توجه کنید، زیرا هرچه مقطع تحصیلی آن بالاتر باشد نیازمند قابلیت‌های بیشتری از گوشی هوشمند است یا اگر سن کمی دارد قدرت نگهداری و مراقبت او از گوشی طبیعتاً کمتر خواهد بود و نباید هزینه زیادی برای خرید گوشی او صرف کرد.

گوشی دانش آموزی قیمت مناسب (۲-۴ میلیون)

در بازه قیمتی ۲-۴ میلیون که مربوط به گوشی دانش آموز قیمت مناسب است به معرفی 3 مدل پرفروش می‌پردازیم.

۱. گوشی موبایل شیائومی Redmi A2+ | Xiaomi Redmi A2+

گوشی شیائومی Redmi A2+نسخه 32/2 ارزان‌ترین گوشی دانش آموزی است که به دلیل قیمت بسیار مناسب آن، خانواده‌های بسیاری آن را برای فرزند خود تهیه کرده‌اند. جنس قاب پلاستیکی این گوشی سطح آن را در مقابل خط و خش و لک ایمن می‌کند. این گوشی با وجود صفحه نمایش بزرگش کاملاً راحت است، همچنین به واسطه‌ی باریک بودن آن می‌توان بدون ترس از افتادن، آن را با یک دست نگه داشت.

ردمی A2 پلاس دارای صفحه نمایشی به بزرگی 6.52 اینچ و وضوح تصویر 720 در 1600 پیکسل است که هم مناسب بازی می‌باشد و هم محتوا و متون را با کیفیت بالایی به نمایش می‌گذارد. همچنین دارای دوربین دوگانه 8 مگاپیکسلی + 0.3 مگاپیکسل است و می‌تواند با کیفیت 720p@30fps و 1080p/30fps فیلمبرداری کند.

گوشی شیائومی A2 پلاس
رنگ مشکی گوشی شیائومی A2 پلاس در ادبازار موجود است.
مشخصات گوشی موبایل شیائومی Redmi A2+
سال ساخت مارچ 2023
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد 9.1*76.8-164.9 میلی‌متر
وزن 192 گرم
سیستم عامل Android 12
نسخه بلوتوث 5.0, A2DP, LE
میزان حافظه داخلی 32 گیگابایت
مقدار رم 2 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 6.52 اینچ
رزولوشن نمایشگر 1600*720 پیکسل
کیفیت دوربین اصلی 8 مگاپیکسل 
کیفیت دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
 باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت

شیائومی A2 پلاس به وضوح نشان می‌دهد که شما می‌توانید با کمترین هزینه یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت خوب، پردازنده هشت هسته‌ای، یک باتری قوی با شارژ سریع 10 واتی و یک دوربین باکیفیت داشته باشید، بنابراین اگر قصد خرید گوشی شیائومی اقتصادی برای دانش آموزی را دارید حتماً این مدل را در بین گزینه‌های مدنظرتان قرار دهید.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی گوشی موبایل شیائومیRedmi A2+ با پشتیبانی از شارژ سریع کلیک کنید.

۲. گوشی موبایل سامسونگ  Galaxy A04| Samsung Galaxy A04

گوشی a04 سامسونگ 64 گیگ 4 دارای طراحی با کیفیت و ظاهر مینیمال است. این گوشی با طراحی جدید Ambient Edge دارای یک لبه منحنی جذاب با پشتی براق است و ظاهر شیکی دارد. Galaxy A04 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با قابلیت Dolby Atmos است که تجربه سمعی بصری بسیار خوبی برای دانش آموزان رقم می‌زند.

از مزایای این مدل می‌توان به ۲ سیمکارته بودن، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و مدیریت انرژی Al  اشاره کرد. به‌طور کلی این گوشی با وجود باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و عملکرد بدون تاخیری که دارد برای شرکت در کلاس‌های آنلاین گزینه بسیار مناسبی است. 

گوشی سامسونگ A04
صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A04 کیفیت مطلوبی دارد.
مشخصات گوشی موبایل سامسونگ  Galaxy A04
سال ساخت 2022
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد 9.1*76.3*164.4 میلی‌متر
وزن 192 گرم
سیستم عامل Android 12
نسخه بلوتوث ورژن 5
میزان حافظه داخلی 64 گیگابایت
مقدار رم 4 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 6.5 اینچ
رزولوشن نمایشگر 1600*720 پیکسل
کیفیت دوربین اصلی 50 مگاپیکسل
کیفیت دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
 باتری 5000 میلی آمپر ساعت

بنابراین خرید گوشی سامسونگ با این مشخصات (صفحه نمایش بزرگ، باتری قوی، جک هدفون و دوربین‌های عالی) می‌تواند انتخاب بسیار خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای شما باشد.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی سامسونگ Galaxy A04با دوربین 50 مگاپیکسلی کلیک کنید.

۳. گوشی موبایل شیائومی Poco C40 | Xiaomi Poco C40

گوشی شیائومی پوکو C40 نسخه 64/4در ۳ رنگ مشکی پاور، سبز مرجانی و زرد پوکو عرضه می‌شود. قسمت پشتی گوشی دارای بافتی از جنس چرم است که به ساختار پلاستیکی آن حس ممتازتری می‌بخشد. ماژول دوربین و حسگر اثر انگشت در یک واحد بزرگ و مشکی بالای گوشی قرار گرفته‌اند.

یکی از معایب این گوشی سخت افزار نه چندان قدرتمندش است. اما با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری شارژ دهی و طول عمر باتری استثنایی دارد و برای استفاده دانش آموزی بسیار مناسب است.Poco C40 دارای صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا و فناوری محافظت Corning Gorilla Glass می‌باشد و ویدئوهای آموزشی را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهد.

شیائومی ادعا می‌کند این گوشی دارای گواهی IP52 است و در برابر گرد و غبار و پاشش آب ایمن است اما نباید گوشی را در آب غوطه‌ور کنید.

مشخصات پوکو C40
گوشی Poco C40 از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند.
مشخصات گوشی موبایل شیائومی پوکو C40
سال ساخت 2022
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد 9.2*76.6*169.6 میلی‌متر
وزن 204 گرم
سیستم عامل Android 11
نسخه بلوتوث 5.0, A2DP, LE
میزان حافظه داخلی 64 گیگابایت
مقدار رم 4 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 6.71 اینچ
رزولوشن نمایشگر 1650*720 پیکسل
کیفیت دوربین اصلی دو گانه 13 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
کیفیت دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
 باتری لیتیوم پلیمری 6000 میلی آمپر ساعت

بنابراین Poco C40 یک گوشی هوشمند کاملاً مقرون‌به‌صرفه است و اگر در این رنج قیمتی به دنبال خرید گوشی با صفحه نمایش بزرگ‌تر از هم رده‌هایش هستید قطعاً باید این گوشی را در نظر بگیرید.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی گوشی موبایل شیائومی پوکو C40 با باتری 6000 میلی‌ آمپری کلیک کنید.

بهترین گوشی های دانش آموزی بازه قیمتی ۴-۶ میلیون

بازه قیمتی ۴-۶ میلیون محبوب‌ترین بازه قیمت موبایل دانش آموزی است؛ بنابراین طبیعی است که بازار رقابت بین آن‌ها داغ باشد ولی نگران نباشید؛ چرا که با انتخاب هر کدام از مدل‌های معرفی‌شده‌ی این بخش انتخابی با ارزش خرید بالا خواهید داشت.

۴. گوشی موبایل سامسونگ گلکسیA14  | Samsung Galaxy A14

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A14 نسخه 64/4 نسل جدید از گلکسی A13 با مشخصات فنی بهبودیافته است. یکی از نقاط قوت این گوشی طراحی مدرن و بسیار خوب آن است. به دلیل مات بودن بدنه‌ی پلاستیکی آن اثری از لک بر رویش باقی نمی‌‌ماند و پنل پشتی آن دارای خطوط راه‌راه عمودی غیریکنواخت است که خیالتان را بابتِ سر نخوردن از دست راحت می‌کند. نمایشگر ۶.۶ اینچی این گوشی روشنایی کاملاً مناسب در داخل خانه و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی قابل قبولی دارد و باعث نمایش محتوا و متون باکیفیتِ مناسب می‌شود.

از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نباید غافل شد زیرا یکی از بهترین مزیت‌های گوشی A14 است و با استفاده سبک و معمولی حدودا ۲ روز دوام می‌آورد.

این گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه‌ای‌ است که در شرایط نوری مناسب می‌تواند تصاویر با کیفیتی را ثبت کند. سامسونگ برای گوشی گلکسی A14 از پردازنده مدیا تکHelio G80  استفاده کرده است که دانش آموز شما می‌تواند ‌به راحتی برنامه‌های مورد نیاز خود را در آن اجرا کند. از دیگر نقاط قوت گلکسی A14 مجهز بودن به حسگر اثرانگشت و سیستم تشخیص چهره است.

طراحی سامسونگ A14
گلکسی A14 روی One UI 5.1 مبتنی بر اندروید ۱۳ اجرا می‌شود که یک نرم افزار کاربرپسند است.
مشخصات موبایل سامسونگ گلکسی A14
سال ساخت 2023
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد 9.1*78.9*167.7 میلی‌متر
وزن 201 گرم
سیستم عامل Android 13
نسخه بلوتوث ورژن 5.1
میزان حافظه داخلی 64 گیگابایت
مقدار رم 4 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 6.6 اینچ
رزولوشن نمایشگر 2408*1080 پیکسل
کیفیت دوربین اصلی دوربین سه‌گانه 50 + 5 + 2 مگا پیکسل
کیفیت دوربین سلفی 13 مگا پیکسل
 باتری 5000 میلی آمپر ساعت

گوشی سامسونگGalaxy A14  به لطف دوربین سه‌گانه، طراحی مدرن، باتری قدرتمند و کیفیت دوربین قابل قبول توانسته نظر بسیاری از کاربران را جلب کند، توصیه می‌کنیم این گوشی خوش قیمت را جزو گزینه‌های مدنظرتان داشته باشید.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی موبایل سامسونگ گلکسیA14 مجهز به دوربین 50 مگا پیکسلی کلیک کنید.

۵. گوشی موبایل شیائومی ردمی 12C | Xiaomi Redmi 12C

قسمت پشتی گوشی شیائومی Redmi 12C 128GB 6GB از پلاستیک ساخته شده و مانند Redmi 10C دارای طرح راه راه قابل لمس است. ماژول دوربین 50 مگا پیکسلی تقریباً بزرگ و رنگش با پشت گوشی سازگار است و بسیار شیک‌ به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش 6.71 اینچی HD+ برای ارائه یک تجربه بصری فوق‌العاده در تماشای ویدئوهای درسی، فیلم‌های غیر درسی یا حتی بازی کردن کافی است. با سیستم عامل اندروید 12 و پردازنده هشت هسته‌ای سریعMediatek Helio G85  آن هیچ‌گونه تأخیری در پردازش وجود ندارد و دانش آموز یک تجربه‌ی روان در نصب اپلیکیشن‌های درسی موردنیاز همانند شاد را خواهد داشت.

گوشی ردمی 12C دارای یک پورت micro USB، یک حسگر اثر انگشت و یک حسگر شتاب سنج می‌باشد. این گوشی هوشمند دو سیم‌کارته از 4G، Wi-Fi و رادیو FM نیز پشتیبانی می‌کند. همه اینها توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شوند و این باتری تا ۳۴ ساعت مکالمه، ۲۰ ساعت پخش ویدئو و ۱۳ ساعت بازی را ساپورت می‌کند. باید بدانید که پیدا کردن این ترکیب با این قیمت سخت است.

 گوشی Xiaomi Redmi 12C
گوشی ردمی 12C در چهار رنگ بسیار جذاب خاکستری تیره، سبز نعنایی، بنفش و آبی ارائه می‌شود.
مشخصات گوشی موبایل شیائومی Redmi 12C
سال ساخت دسامبر 2022
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد 8.8*76.4*168.8 میلی‌متر
وزن 192 گرم
سیستم عامل Android 12
نسخه بلوتوث 5.1, A2DP, LE
میزان حافظه داخلی 128 گیگابایت
مقدار رم 6 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 6.71 اینچ
رزولوشن نمایشگر 1650*720 پیکسل
کیفیت دوربین اصلی 50 مگا پیکسل
کیفیت دوربین سلفی 5 مگا پیکسل
 باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت

بنابراین با نگاهی به ویژگی‌های جذاب گوشی ردمی 12C نظیر دوربین با کیفیت، صفحه نمایش IPS LCD، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، حسگر اثر انگشت، وزن سبک و قیمت مناسب آن متوجه ارزش خرید بالا این گوشی مقرون‌به‌صرفه خواهید شد.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی گوشی موبایل شیائومی ردمی 12C با حافظه داخلی 128 گیگابایت کلیک کنید.

۶. گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A04s | Samsung Galaxy A04s

گلکسی A04s 5g سامسونگ 64/4 دارای قاب پشتی و فریم پلاستیکی و قاب جلو شیشه‌ای می‌باشد. یکی از بهترین مزایای گوشی A04s سامسونگ، باتری قدرتمند لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت آن است که دانش آموز با یک‌بار شارژ کامل بین ۱ تا ۱/۵ روز بی‌نیاز از شارژ کردن مجدد آن می‌شود، همچنین دارای یک شارژ سریع 15 واتی است که می‌تواند در عرض 2 ساعت و ۱۵ دقیقه، گوشی را از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.

از دیگر مزایای آن می‌توان به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسلی و صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی از نوع PLS IPS اشاره کرد که یکی از بهترین نمایشگرهای به کاررفته در گوشی های میان رده دانش آموزی است. دوربین اصلی این گوشی به واسطه‌ی استفاده از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض (Wide) تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت می‌کند و بدون شک فرزند شما را راضی خواهد کرد.

مشخصات گوشی سامسونگ A04s
 گوشی A04s نسخه 64 گیگابایتی ارزش خرید خوبی در مقایسه با رقبا دارد.
مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy A04s
سال ساخت آگوست ۲۰۲۲
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد ۹.۱×۷۶.۷×۱۶۴.۷ میلی‌متر
وزن ۱۹۵ گرم
سیستم عامل Android 12
نسخه بلوتوث A۲DP, LE
میزان حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
مقدار رم ۴ گیگابایت
اندازه صفحه نمایش ۶.۵ اینچ
رزولوشن نمایشگر ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل
کیفیت دوربین اصلی دوربین‌ سه‌گانه با رزولوشن ۵۰+۲+۲ مگا پیکسل
کیفیت دوربین سلفی ۵ مگا پیکسل
 باتری باتری لیتیوم‌-پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

بنابراین اگر در بازه قیمتی 4-6 میلیون به دنبال گوشی با صفحه نمایش بزرگ، باتری قدرتمند، دوربینی با کیفیت و پردازنده با عملکرد قابل قبول هستید، حتماً به این گوشی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی موبایل سامسونگ گلکسی A04s با پردازنده 8 هسته‌ای کلیک کنید.

بهترین گوشی های دانش آموزی بازه قیمتی ۶-۸ میلیون

برخی معتقدند که اگر قرار بر خرید یک محصول باشد، بایست بهترین آن را تهیه کرد تا بتوان چندین سال بدون نگرانی بابت خرابی یا قدیمی شدن از آن استفاده کرد. اگر شما هم شخصی با این طرز فکر هستید و با قیمت گوشی هوشمند دانش آموزی در این بازه مشکلی ندارید، 2 مدل معرفی‌شده‌ی این بخش را مدنظر قرار دهید.

۷. گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 12 4G | Xiaomi Redmi Note 12 4G 

با توجه به صفحه نمایش AMOLED باکیفیت ۱۲۰ هرتزی گوشی ردمی نوت 12 می‌توان قیمت آن را نسبت به هم‌رده‌های برندهای دیگر بسیار مقرون‌به‌صرفه دانست. رابط کاربری این مدل MIUI 14 است و از اندروید 13 پشتیانی می‌کند که از این نظر کاملاً به‌روز است. همچنین محیط نرم‌افزاری ساده و روانی را جهت شرکت در کلاس‌های آنلاین و نصب و اجرای اپلیکیشن‌های درسی همانند شاد در اختیار دانش آموز قرار می‌دهد.

این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت حافظه رم است که کاملاً پاسخگوی نیازهای دانش آموز است. از نظر عمری باتری نیز خیالتان آسوده باشد زیرا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲
شیائومی Redmi Note 12 4G گزینه‌ای اقتصادی با پردازنده سریع و طراحی شیک و جمع و جور است.
مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 12  
سال ساخت مارس 2023
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد 7.9*76*165.7 میلی‌متر
وزن 183.5 گرم
سیستم عامل Android 13
نسخه بلوتوث 5.0, A2DP, LE
میزان حافظه داخلی 128 گیگابایت
مقدار رم 6 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 6.67 اینچ
رزولوشن نمایشگر 2400*1080 پیکسل
کیفیت دوربین اصلی دوربین سه‌گانه 50 + 8 + 2 مگا پیکسل
کیفیت دوربین سلفی 13 مگا پیکسل
 باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت

  بنابراین با وجود امکانات بسیار خوب این گوشی همانند عمر باتری بالا و شارژ سریع ۳۳ واتی، صفحه‌نمایش بزرگ AMOLED، وزن سبک، نرم‌افزار کاملاً به‌روز، عملکرد خوب دوربین و پردازنده ۸ هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون می‌توان قیمت آن را مطلوب و ارزش خریدش را بالا دانست.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی گوشی شیائومی ردمی Note 12 با صفحه نمایش باکیفیت ۱۲۰ هرتزی کلیک کنید.

۸. گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A14 | Samsung Galaxy A14

طراحی گوشی سامسونگ A14 نسخه 128/6 همان‌ چیزیست که حس جالبِ داشتن یک گوشی میان‌رده با ظاهری بالارده را برای شما به ارمغان می‌آورد. کمی بالاتر نسخه‌ی 64 گیگابایتی A14 را بررسی کردیم و اگر فرزند شما به حافظه‌ی بیشتری نیاز دارد نسخه‌ی 128 گیگابایتی کاملاً مناسبش می‌باشد.

مشخصات گوشی A14 سامسونگ
 گلکسی A14 از دوربین سه‌گانه ۵۰، ۵ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد.

 

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A14
سال ساخت 2023
تعداد سیم‌کارت 2 سیم‌کارت
ابعاد 9.1*78.9*167.7 میلی‌متر
وزن 201 گرم
سیستم عامل Android 13
نسخه بلوتوث 5.1
میزان حافظه داخلی 128 گیگابایت
مقدار رم 6 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش 6.6 اینچ
رزولوشن نمایشگر 2408*1080 پیکسل
کیفیت دوربین اصلی دوربین سه‌گانه 50 + 5 + 2 مگا پیکسل
کیفیت دوربین سلفی 13 مگا پیکسل
 باتری 5000 میلی آمپر ساعت

اگر به دنبال یک خرید هوشمندانه هستید که در قبال امکانات بسیار هزینه زیادی پرداخت نکنید حتماً گوشی گلکسی A14 128 گیگ را مدنظر قرار دهید.

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A14 با پشتیبانی از اینترنت 5G کلیک کنید.

۴ روش سودمند استفاده از تلفن های هوشمند دانش آموزان برای یادگیری

استانداردهای آموزشی ISTE (انجمن بین‌المللی تکنولوژی و آموزش) استفاده از تلفن همراه را برای دانش آموزان حمایت می‌کند. 

در این بخش ۴ راهکار برای استفاده از تلفن های هوشمند دانش آموزی برای یادگیری بیشتر را خواهیم گفت. هدف این است که به دانش آموزان راه‌هایی برای استفاده از این فناوری محبوب برای یادگیری، همکاری، اشتراک‌گذاری و تولید به روش‌های سودمند و معنادار ارائه شود. 

یادگیری بیشتر با گوشی هوشمند دانش آموزی 

۱. ساخت فیلم‌های کوتاه

دانش آموزان با ساخت فیلم‌های کوتاه می‌توانند خلاقیت خود را در زمینه‌های مختلف بروز دهند. این ویدئوها می‌توانند شامل ارائه تکالیف به صورت ویدیو و تولید محتواهای آموزشی باشند.

۲. دسترسی به فرهنگ لغت و دیکشنری آنلاین

دسترسی سریع و راحت به اپلیکیشن‌های فرهنگ لغات و دیکشنری آنلاین مثل آبادیس دیکشنری، Fastdic و... یکی از مزایای فوق‌العاده‌ی استفاده از گوشی دانش آموزی است. دانش آموز می‌تواند در مواردی از قبیل سردرگمی در مورد یک عبارت در یک متن، استفاده از عبارات هم‌خانواده‌ی کلمه به جای تکرار آن و ... به جای جستجو در کتاب‌ها و صرف زمان زیاد، تمامی آن‌ها را به صورت آنلاین و سریع در فرهنگ لغت‌های آنلاین پیدا کند.

۳. دسترسی به پادکست‌ها و وب سایت‌های آموزشی

دسترسی به پادکست‌ها و وب سایت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مشتاقی که می‌خواهند در خارج از کلاس به یادگیری ادامه دهند فرصت بی نظیری است و این امر از طریق تلفن‌های هوشمند به راحتی مهیا می‌شود. 

امتیاز دیگر تلفن‌های هوشمند برای دانش آموزان این است که می‌توانند اوقات فراغت خود را با یادگیری در هر زمان و هر مکانی پر کنند. 

۴. استفاده از اپلیکیشن‌های زبان آموزی

بسیاری از برنامه‌های تلفن همراه، مانند اپلیکیشن‌های زبان آموزی مثل Duolingo برای یادگیری زبان‌ها و واژگان بسیار مفید است و دانش آموزان علاقه‌مند به یادگیری زبان‌های خارجی  می‌توانند با دسترسی به اپلکیشن های آموزش زبان، روند یادگیری خود را تسریع کنند.

لازم به ذکر است که دانش آموزان نباید خود را صرفاً به برنامه‌های آموزشی محدود کنند. باید خلاقیت به خرج دهند و اجازه دهید با بازی‌ها نیز کمی سرگرم شوند.

خرید گوشی دانش اموزی

کاملاً قابل درک است که خرید گوشی دانش آموزی به علت تفاوت‌هایی که با خرید گوشی بزرگ‌سالان دارد کمی سخت‌تر به نظر برسد اما اگر تا به اینجای مقاله همراه ما بودید احتمالاً دیدتان نسبت به خرید گوشی دانش آموزی بازتر و انتخاب برایتان آسان‌تر شده است.

حال اگر توانسته‌اید تصمیم نهایی خود را بگیرید که چه‌بهتر، زیرا پس از این مرحله همه چیز آسان‌تر خواهد شد، فقط کافی است دکمه ثبت سفارشتان را در سایت خرید گوشی دانش اموزی ادبازار فشار دهید و گوشی محبوبتان را به همراه گارانتی خرید در  درب منزل خود تحویل بگیرید.

گوشی اقساطی دانش آموزی

با وضعیت اقتصادی موجود امری طبیعی است که تمامی والدین در ابتدای خرید گوشی دانش آموزی شرایط پرداخت نقدی کامل را نداشته باشند، فروشگاه ادبازار با درک این موضوع اقدام به ارائه تسهیلاتی در زمینه‌ی خرید اقساطی گوشی دانش آموزی کرده است تا بتوانید بدون دغدغه‌ی بودجه، نیاز فرزندتان را برآورده کنید.

برای خرید گوشی دانش آموزی قسطی با پشتیبانی آنلاین یا شماره تماس ۰۲۱۴۵۳۲۴ ارتباط برقرار کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله جامع از ادبازار سعی کردیم گوشی های دانش آموزی معرفی کنیم که علاوه بر پشتیبانی از اپلیکیشن‌های درسی همانند شاد، ارزش خرید بالایی نیز داشته و در پیشبرد اهداف تحصیلی دانش آموزان کمک‌کننده باشند.

همچنین در این مقاله از ادبازار آموختیم که:

  • تهیه‌ی گوشی‌ هوشمند برای دانش آموزان با توجه به تحول در سیستم‌های آموزشی و تحصیل به صورت مجازی به یک ضرورت تبدیل‌شده است.
  • معیارهای خرید گوشی برای دانش آموزان با بزرگ‌سالان متفاوت است و بایست در خرید گوشی دانش آموزی به مواردی نظیر بودجه، اندازه صفحه نمایش، سیستم عامل، حداقل رم و ... توجه ویژه‌ای داشت.
  • به معرفی ۸ مدل گوشی مناسب دانش آموز از برترین‌های موجود در ایران در بازه‌ی قیمتی ۲ تا ۸ میلیون پرداختیم.
  • روش‌های برای بهره‌ی حداکثری از گوشی دانش آموزی در جهت ارتقای سطح تحصیلی مطرح کردیم.

و در پایان اگر تجربه‌ای مثبت یا منفی در استفاده از هر کدام از مدل‌های معرفی‌شده را دارید یا مدلی که به نظرتان ارزش خرید بالایی دارد و در طی مقاله معرفی نشده است را در قسمت نظرات با دیگر کاربران در میان بگذارید تا در انتخاب بهتر یکدیگر را یاری کنیم.

 همچنین اگر علیرغم تحقیقات بسیار در انتخاب نهایی خود مردد هستید می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۵۳۲۴ تماس بگیرید و از متخصصان فروشگاه ادبازار جهت خرید گوشی دانش آموزی مشاوره رایگان بگیرید.