محصولات مرتبط
وب کم C200 رپو
۹۱۰,۰۰۰ تومان
وب کم C260 رپو
۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان
وب کم C200 رپو
۹۱۰,۰۰۰ تومان
وب کم C260 رپو
۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان
راهنمای خرید وب کم (معرفی ۹ مدل برتر برای استریمینگ، ویدیو کنفرانس و...)

راهنمای خرید 01 آبان 1402 فائزه رستم پور

راهنمای خرید وب کم (معرفی ۹ مدل برتر برای استریمینگ، ویدیو کنفرانس و...)

مزایای خرید وب کم با وجود وب کم داخلی لپ‌تاپ چیست؟

استفاده مداوم از وب کم داخلی لپ‌تاپ، کامپیوتر و تلفن همراه به عنوان وبکم از عمر باتری دستگاه می‌کاهد، به‌علاوه به دلیل محدودیت در کیفیت تصویر و نداشتن قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار، تنظیم نوردهی و گستره میدان بالا، تنظیم تصویر مناسب به سختی امکان‌پذیر است. همچنین تولیدکنندگان معمولاً روی کیفیت اجزای وب‌کم داخلی تمرکز نمی‌کنند؛ چرا که همواره تلاش می‌کنند قیمت دستگاه‌های خود را رقابتی نگه دارند.

به همین علت توصیه ما به شما خرید وب کم جداگانه است. در این مقاله در مورد نکات خرید یک وب کم خوب بیشتر صحبت می‌کنیم.

برای مشاهده و مقایسه انواع دوربین های وب کم از برندهای معتبر وارد لینک زیر شوید:

راهنمای خرید وب کم (۱۲ فاکتور کلیدی)

وضوح تصویر، نرخ فریم و ... از جمله فاکتورهای مهمی هستند که در انتخاب یک وب کم خوب باید به آن توجه داشته باشید. در ادامه به هر یک از این ویژگی‌ها بیشتر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

وبکم روی لپ تاپ
قبل از خرید یک وب کم باید به رزولوشن، نوع لنز و ... توجه کنید.

۱. وب کم و وضوح تصویر (Resolution) آن

احتمالا این تجربه را دارید که تصویر برخی از افراد در کنفرانس‌های ویدیویی و چت‌ها واضح نیست، این موضوع مربوط به وضوح تصویر در وب کم است. وضوح وب کم بر حسب پیکسل اندازه‌گیری می‌شود و پیکسل کوچک‌ترین واحد رنگی تشکیل‌دهنده تصویر است. وضوح تصویر  معمولا به صورت ضرب تعداد پیکسل‌های موجود در طول و عرض صفحه نمایش تعیین می‌گردد. 

بهترین وضوح در وب کم

سه وضوح متداول وب‌کم، از پایین‌ترین تا بالاترین وضوح به صورت زیر است:

  • کیفیت فوق‌العاده یا اولترا اچ دی (UHD) یا 4K  با تعداد پیکسل‌های ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰  
  • کیفیت خیلی بالا یا فول اچ دی (FHD) یا 1080p با تعداد پیکسل‌های ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰
  • کیفیت بالا یا اچ دی (HD) یا 720p  با تعداد پیکسل ۷۲۰ ×۱۲۸۰
  کاربرد وضوح تصویر پیشنهادی
۱ جلسات و کلاس آنلاین HD و Full HD
۲ استریم در یوتیوب و توییچ Full HD
۳ تهیه فیلم و محتوای سینمایی 4K

۲. فریم ریت در وب کم

نرخ فریم (Frame Rate) در ثانیه (fps) در واقع تعداد عکس‌هایی است که توسط وب کم گرفته و ارسال می‌شود. هر چه نرخ فریم در ثانیه وب کم بالاتر باشد، ضبط و پخش ویدئو روان‌تر بوده و لرزش کمتری دارد. این ویژگی بیشتر در جلوگیری از تاری تصویر در اثر حرکت سوژه اهمیت دارد.

اغلب وب کم‌ها دارای حداقل سرعت ۳۰ فریم در ثانیه هستند. جالب است بدانیم وب کمی با وضوح تصویر 720p یا (HD) که ۶۰ فریم در ثانیه ثبت می‌کند، اگر به دستگاهی با کیفیت 1080p (FHD) ارسال شود ممکن است تنها تعداد ۳۰ فریم در ثانیه اجرا شود. 

بهترین نرخ فریم وب کم چند است؟

بهترین نرخ فریم به سرعت فیلمی که توسط وب کم ثبت می‌شود، بستگی دارد. برای بازی‌های تیراندازی و ورزشی که سرعت عمل اهمیت دارد، لازم است استریمرها برای نرخ فریم در ثانیه بالاتر و واکنش بهتر، رزولوشن پایین‌تری داشته باشند. به این ترتیب پهنای باند صرف ارسال سریع‌تر تصویر می‌شود نه تصویری با کیفیت بالاتر. 

در جدول زیر نرخ فریم مناسب در کاربردهای مختلف نشان داده شده است.

  کاربرد نرخ فریم پیشنهادی
۱ جلسات، ویدئوکنفرانس، کلاس آنلاین، استریم در یوتیوب و توییچ ۳۰ الی ۶۰
۲ بازی‌های تعاملی مانند تیراندازی و ورزشی ۳۰
۳ تولید محتوای آفلاین باکیفیت ۶۰ به بالا 

۳. نوع لنز وب کم

لنز وب کم موثرترین قطعه در کیفیت تصویر است. اگر چه نمی‌توان کیفیت واقعی لنز را از روی مشخصات تعیین کرد اما یکی از فاکتورهای مهم در لنز، دیافراگم است. در واقع دیافراگم نحوه جذب نور را تعیین می‌کند و این فاکتور برای زمانی که نور محیط مناسب نیست، اهمیت بیشتری دارد. مانند سایر لنز‌های عکاسی، دیافراگم را با فاکتور “f” نشان می‌دهند. به طوری که هر چه عدد f کم‌تر باشد، دیافراگم بازتر است و تصویر بهتری ارائه می‌دهد. بسیاری از لنزهای وب کم دارای دیافراگم بین f2.0 و f2.8 هستند.

نکته: گاهی شرکت‌های تولید کننده به دلیل بالا نبودن عدد دیافراگم، آن را در لیست مشخصات وب کم گزارش نمی‌کنند.

۴. نوع فوکوس وب کم

از جمله نکات مهم در خرید وب کم، نوع فوکوس وب کم است که در واقع به معنای تمرکز تصویر روی سوژه مد نظر است. وب کم‌ها از نظر نحوه فوکوس به دو دسته تقسیم می‌شوند: فوکوس ثابت و فوکوس خودکار.

راهنمای خرید وبکم
وب کم‌ها از نظر نحوه فوکوس به دو دسته فوکوس ثابت و خودکار تقسیم می‌شوند.

وب کم فوکوس ثابت

وب کم‌های مقرون‌به‌صرفه که دارای فوکوس ثابت هستند، فاصله مشخصی را در نظر گرفته و روی آن منطقه از تصویر تمرکز می‌کنند. اگر جلوی وب کم فوکوس ثابت و در همان فاصله مشخص بنشینید، به‌خوبی کار می‌کنند اما در خارج از این فاصله، ممکن است همه چیز تار ثبت شود.

وب کم با فوکوس خودکار

وب ‌کم‌های گران‌تر معمولاً فوکوس خودکار دارند. در این سیستم‌ها به طور خودکار بر‌اساس فاصله چهره یا شی از لنز، فوکوس انجام می‌شود. فوکوس خودکار برای ثبت تصویر در فضایی با حضور چند منبع روشنایی و پس‌زمینه‌های شلوغ انتخاب مناسب‌تری است. رقابت اکثر وب کم‌های مدرن در سرعت فوکوس خودکار و تنظیم روشن و خاموش‌کردن این قابلیت است. 

نکاتی در استفاده از فوکوس خودکار

دو نکته در استفاده از فوکوس خوکار عبارتند از:

  • فوکوس خودکار می‌تواند در محیط‌های کم‌نور مشکلاتی ایجاد کند و باعث تداخل تصاویر شود.
  • همچنین اگر یک شی برجسته در پس‌زمینه دارید، ممکن است به‌ جای صورت شما به آن شی بپردازد و ناخواسته ویدیوی شما را خراب کند.

در دو حالت فوق بهتر است تنظیمات فوکوس وب کم را از حالت اتومات به حالت دستی تغییر دهید.

۵. میکروفن وب کم

وب کم‌ها اغلب دارای یک میکروفن داخلی یا دو میکروفن در اطراف لنز جهت ثبت صدای محیط هستند. اگر سروصدای محیط بالاست یا در اتاقی شلوغ هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا پاسخ فرکانس میکروفن را بررسی کنید. مقدار این فاکتور باید کم‌تر از ۱۰۰ هرتز باشد تا صدای طبیعی خوبی بدهد. اگر تنظیم فرکانس نیز کمکی به بهبود صدا نکرد، لازم است هندزفری میکروفن‌دار یا وب کم میکروفون‌دار خریداری کنید. 

وبکم با پایه
وب کم‌ها اغلب دارای یک میکروفن داخلی یا دو میکروفن در اطراف لنز جهت ثبت صدای محیط هستند.

۶. کاهش حجم ویدئو در وب کم (تطبیق وب کم با سیستم عامل)

فرستادن ویدیو دیجیتال به‌صورت آنلاین، حجم داده زیادی را مصرف می‌کند. برای دست‌یابی به وضوح HD و بالاتر، فیلم یا داده ویدیویی باید فشرده و رمزگذاری شود. اکثر وب‌کم‌های پیشرفته براساس استاندارد  H.264 رمزگذاری انجام می‌دهند، حتی اگر در مشخصات محصول درج نشده باشد. 

باید توجه داشت که سیستم عامل نصب‌شده ‌روی لپ‌تاپ شما از این روش فشرده‌سازی محتوای تصویری یا ویدئویی پشتیبانی می‌کند یا نه؟ که این نکته را باید در مشخصات سیستم عامل جستجو کنید.

۷. گستره میدان دید وب کم (FOV)

گستره میدان دید وب کم یا زاویه لنز، پهنای ناحیه‌ای از یک منطقه را که وب کم قادر به ثبت آن است، مشخص می‌سازد. میدان دید در وب کم از جنس زاویه است و با درجه اندازه‌گیری می‌شود. هرچه FOV بالاتر باشد، منطقه وسیع‌تری را می‌توانید در وب‌کم ببینید. 

میدان دید متداول برای وب کم

وب کم‌های موجود در بازار از نظر میدان دید عبارتند از:

  • میدان دید ۶۰ درجه؛  برای ثبت میدان دیدی که در آن یک فرد در حالت نشسته روبه‌روی کامپیوتر و در وسط کادر قرار دارد، مناسب است.
  • میدان دید ۷۸ درجه؛ کادر نشان داده شده به صورتی است که دو نفر در پس زمینه را می‌توان نشان داد و معمولا عدد بهینه‌ای برای انتخاب میدان دید است.
  • میدان دید ۹۰ درجه؛ برای نمایش یک وایت‌برد با حضور افرادی که دور یک میز نشسته‌اند، وب‌کمی با میدان دید ۹۰ درجه ایده‌آل است.
  • میدان دید ۱۲۰ درجه یا لنز زاویه باز؛ وب‌کمی که مجهز به لنز زاویه باز است، می‌تواند میدان دید وسیع‌تری را ثبت کند.

معایب میدان دید وسیع در وب کم

 به خاطر داشته باشید که میدان دید وسیع‌تر لزوماً به معنای بهتر بودن نیست. لنزهای واید ظاهر چهره را مخدوش می‌کنند و بینی و چانه کمی بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر می‌رسند. برخی از نرم افزارهای وب کم به شما کمک می‌کنند تا برای تنظیم FOV کمی بیشتر زوم کنید اما به خاطر داشته باشید که بزرگنمایی تعداد پیکسل تصویر و وضوح آن را کاهش می‌دهد.

۸. وب کم بی ‌سیم و قابل حمل

علاوه بر وب کم‌‌های بی سیم،‌ انواع وب کم با قابلیت اتصال به پایه و گیره نصب، وب کم‌‌های قابل حمل نامیده می‌شوند. این وب کم‌ها، دارای مزیت چرخش ۳۶۰ درجه و نصب ‌روی بازویی با امکان افزایش طول و خم‌شدن هستند. به طور معمول وب کم‌های قابل‌ حمل یک آداپتور ۶ میلی‌متری دارند اما قبل از خرید پایه وب کم، مطمئن شوید که آیا پایه با پیچ اتصال وب کم شما سازگار است؟ (یا این که وب کم شما اصلاً آداپتور نصب دارد یا خیر؟). 

۹. نرم افزار مدیریت وب کم

برخی از وب‌کم‌های پیشرفته‌تر با طیف کاملی از نرم‌افزار پشتیبانی می‌شوند. ویژگی‌های نرم‌ افزاری می‌تواند امکان حرکت آهسته و همگام‌سازی  RGB(رنگ‌ پیکسل‌ها در فضای دیجیتال ترکیبی از قرمز (R)، سبز (G) و آبی (‌B) هستند.) را فراهم کند. مزیت اصلی داشتن یک وب کم با پشتیبانی نرم افزاری عبارت است از:

  • کنترل بیشتر بر جنبه‌های مختلف دستگاه
  • مشاهده و تنظیم قابلیت‌هایی مانند: میزان رزولوشن، نرخ فریم، بزرگنمایی و...
  • نصب و به‌روزرسانی درایورهای دستگاه

۱۰. لوازم جانبی دوربین وب کم

کاور لنز، رابط اتصال، پایه یا گیره نصب از مهم‌ترین لوازم جانبی وب کم‌ها هستند. قبل از خرید وب کم از نحوه اتصال آن به لپ‌تاپ، کامپیوتر و تلفن همراه مطلع شوید و رابط اتصال مناسب (USB-C) را تهیه کنید.

لوازم جانبی وب کم
کاور لنز، رابط اتصال، پایه یا گیره نصب از مهم‌ترین لوازم جانبی وب کم‌ها هستند.

۱۱. تنظیم نور وب کم

حساسیت نور وب کم‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های یک وب کم خوب است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اگر می‌خواهید در جلسات کاری و ویدیو کنفرانس‌ها بسیار خوب دیده شوید، از وب‌کم‌هایی استفاده کنید که دارای حساسیت نور بالایی هستند.

۱۲. امنیت وب کم

در صورت استفاده از وب کم داخلی و خارجی بهترین راه برای امنیت، خرید کاور لنز است. این دستگاه ارزان و ساده راهی عالی برای پوشاندن لنز برای جلوگیری از ثبت ناخودآگاه تصویر به حساب می‌آید. پوشش‌های لنز معمولاً به خود دستگاه متصل می‌شوند و می‌توانند به سرعت بسته یا باز شوند تا در صورت تمایل ویدئو شما را به اشتراک گذارند.

نکات مهم در خرید وب کم (۳ نکته تکمیلی)

ما ۱۲ مشخصه مهم وب کم را برشمردیم. در این قسمت برای تکمیل صحبت‌های خود به ۳ نکته دیگر خرید وب کم هم اشاره می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را هنگام خرید داشته باشید.

۱. کیفیت صفحه‌نمایش دستگاه را چک کنید

 اگر تکنولوژی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ شما قدیمی است و در آن پخش تصاویر HD و 4K تفاوتی ندارد، خرید وب کم 4k مقرون به‌صرفه نیست.

۲. به پلتفرم‌های مختلف تولید محتوا توجه کنید

اساسا یک وب کم ۱۰۸۰ پیکسل برای استریمینگ کافی است. اکثر پلتفرم‌های استریم محبوب مانند YouTube و Twitch رزولوشن را به ۱۰۸۰ پیکسل کاهش می‌دهند؛ زیرا فایل‌های 4K در حال حاضر حجم بالایی دارند. 

۳. سرعت و پهنای باند اتصال به اینترنت را در نظر بگیرید

استریمینگ تصویر4K  حدود ۲۵ تا ۳۵ مگابیت بر ثانیه پهنای باند نیاز دارد و این میزان از سرعت کل بسیاری از اینترنت‌های خانگی در ایران بیشتر است.

معرفی بهترین وب کم

ما در این بخش به معرفی برخی از بهترین وب کم‌های تولیدشده توسط شرکت‌های لاجیتک (Lagitech)، ای فورتک (A4Tech)، اور (AVer) و رپو (Rapoo) در ۳ بازه قیمتی زیر می‌پردازیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین وب کم را به آسانی انتخاب کنید.

  • زیر یک میلیون تومان
  • بین یک تا ۱۰ میلیون تومان
  • بالای ۱۰ میلیون تومان

راهنمای خرید وب کم مناسب زیر ۱ میلیون تومان

اگر برای خرید وب کم قصد پرداخت هزینه زیادی ندارید، ۲ مدل وب کم با قیمت مناسب در این بخش معرفی شده که بر اساس نظر کاربران نسبت به سایر مدل‌های وب کم زیر ۱ میلیون تومان، ارزش خرید بیشتری دارند.

  1. وب کم Rapoo C200 720p
  2. وب کم Rapoo C260

۱. وب کم Rapoo C200 720p 

وب کم رپو C200 با کیفیت ۷۲۰ پیکسل (HD) جزو اقتصادی‌ترین وب کم‌های موجود در بازار است که کارایی و کیفیت مناسبی دارد. این وبکم به وسیله پورت  USB 2.0 به لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها متصل می‌شود. گستره وضوح فیلمبرداری این وب کم تا ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD) قابل ارتقا است و میکروفون داخلی دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول کارآمد در جدول زیر آورده شده است.

مدل وب کم مشخصات مزایا معایب
Rapoo C200 720p Webcam رزولوشن:۷۲۰ تا ۱۰۸۰ P چرخش افقی ۳۶۰ درجه باتری قابل شارژ ندارد

رنج قیمت

۷۰۰،۰۰۰ تومان

 

کشور سازنده

هند

گارانتی رایج در ایران

شرکت پانا ۲ ساله

نرخ فریم: ۳۰ fps نویز کم حساسیت میکروفون خیلی زیاد نیست
نوع لنز: شیشه وزن سبک  
فوکوس : ثابت و زوم تنظیم هوشمند نرخ فریم و رزولوشن با توجه به نور محیط
گستره میدان دید: ۸۰ درجه
تطبیق با انواع سیستم عامل‌ها لنز فوق عریض(Wide) 
میکروفون داخلی دارد دارای کابل USB در لوازم جانبی
پورت اتصال USB2.0  
نصب بدون نیاز به نرم‌افزار و داریور
وب کم رپو C200
وب کم Rapoo با قیمت زیر ۱ میلیون تومان با کیفیت Full HD
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی وب کم رپو C200 با قیمتی مناسب کلیک کنید.

۲. وبکم Rapoo C260 

وب کم رپو مدل C260 یکی از بهترین مدل‌هایی است که در کنار قیمت مناسبی که دارد، امکانات زیادی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. شما می‌توانید مهم‌ترین مشخصات این محصول فوق‌العاده را در جدول زیر بخوانید.

مدل وب کم مشخصات مزایا معایب
Rapoo C260 webcam رزولوشن: ۱۰۸۰ پیکسل سازگار با نرم افزار تماس اجتماعی و تصویری سیستم عامل برای ثبت تصاویر با سرعت بالا مناسب نیست

رنج قیمت

از ۶۶۰،۰۰۰ تا۹۹۰،۰۰۰ تومان

گارانتی رایج در ایران

شرکت پانا ۱۸ ماهه

قابلیت زوم تا ۵ برابر  
نرخ فریم: 30 fps
  • دارای میکروفن داخلی با قابلیت حذف نویز به کمک میکروفن ثانویه
  • میکروفون چند جهته برای افزایش کیفیت و شفافیت صدا هنگام مکالمه
نوع لنز: Hybird Lens تنظیم هوشمند نرخ فریم و رزولوشن با توجه به نور محیط
فوکوس : ثابت اتصال راحت با کابلUSB  به طول ۳۰ سانتی‌متر
گستره میدان دید: ۸۰ درجه
تطبیق با انواع سیستم عامل‌ها قابلیت تصحیح نور اتوماتیک
میکروفون HD داخلی دارد چرخش ۳۶۰ درجه
پورت اتصال USB2.0 راه‌اندازی آسان بدون نیاز به درایور
وب کم رپو C260
وب کم Rapoo مدل C260 با قابلیت زوم تا ۵ برابر
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی وب کم رپو C260 کلیک کنید.

راهنمای خرید وبکم یک تا ۱۰ میلیون تومان

در این بخش ما به معرفی ۵ مدل از بهترین وب کم‌های برندهای ای فورتک و لاجتیک می‌پردازیم. اگر بودجه کافی (بین یک تا ۱۰ میلیون تومان) در اختیار دارید، این محصولات می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

۳. وب کم ای فورتک مدل PK-910H 

وب کم ای فورتک با مدل PK_910H با وضوح تصویر Full HD است که به راحتی در ویندوز ، لینوکس و اندروید نصب می‌شود. برتری بارز این مدل در قابلیت پوشش ضد انعکاس لنز است که تغییر رنگ در حین فیلم‌برداری را به حداقل می‌رساند. همچنین میکروفون داخلی باکیفیتی دارد که نویز محیط را حذف می‌کند تا صدای شما در جلسات رساتر شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را در جدول زیر مشاهده کنید.

مدل وب کم مشخصات مزایا معایب
A4tech PK-910H WebCam رزولوشن: ۱۰۸۰P سازگار با نرم افزار تماس اجتماعی و تصویری سیستم ایراداتی در اتصال به سیستم عامل مک برای این مدل وب کم توسط کاربران گزارش شده است.

رنج قیمت

 ۲،۵۰۰،۰۰۰

کشور سازنده

چین و تایوان

یکی از گارانتی‎‌های رایج در ایران

شرکت بیر رباتیک

 

 

 

نرخ فریم: ۳۰ fps 

کیفیت بالای میکروفون

برای صدای طبیعی‌تر

 
نوع لنز: شیشه تنظیم هوشمند نرخ فریم و رزولوشن با توجه به نور محیط
فوکوس : ثابت تا ۶۰ سانتی‌متری لنز اتصال راحت با کابلUSB 
گستره میدان دید: ۷۰ درجه
تطبیق با انواع سیستم عامل‌ها

دارای پوشش ضد بازتاب نور که از انعکاس جلوگیری می کند و تصاویر واضح را با رنگ کامل ایجاد می کند.

 

چرخش 360 درجه
دارای باتری لیتیومی قابل شارژ
میکروفون HD داخلی دارد انتقال ویدئو بدون تاخیر
پورت اتصال USB2.0 عملکرد خوب در نور کم به دلیل اصلاح نور خودکار
وب کم مناسب برای استریم در یوتیوب و ... 
برای مشاهده مشخصات و خرید اینترنتی وب کم ای فورتک PK-910H با قیمتی کمتر از ۲ میلیون کلیک کنید.

مدل‌های وب کم لاجیتک (Logitech) بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان

در این بخش ۴ وب کم پرطرفدار لاجیتک از نظر مشخصات و قیمت با هم مقایسه شده‌اند. 

  Logitech BCC950 webcam Logitech C920 Pro HD Webcam Logitech C922 PRO STREAM Webcam Logitech C922 HD Pro Webcam 
رزولوشن Full HD 1080p Full HD 1080p Full HD 1080p Full HD 1080p
نرخ فریم fps ۳۰ fps ۳۰ fps ۳۰ و ۶۰ fps fps ۳۰ و ۶۰ fps
نوع لنز شیشه، برندکارل زایس (CarlZeiss) شیشه، برندکارل زایس (CarlZeiss) شیشه شیشه
فوکوس خودکار خودکار خودکار خودکار
میدان دید لنز ۷۸ درجه ۷۸ درجه ۷۸ درجه ۷۸ درجه
همخوانی با انواع سیستم عامل دارد ویندوز ۸ به بالا و سایر سیستم عامل‌ها دارد دارد
میکروفون  داخلی دو میکروفون داخلی دو میکروفون داخلی دو میکروفون داخلی
پورت اتصال USB 2.0 USB 2.0 USB 2.0 USB 2.0
مزایا
  • مناسب کنفرانس و جلسات
  • قابلیت افزایش ارتفاع تا ۲۴ سانتی‌متر
  • دارای ریموت کنترل با برد ۱۰ متر
  • شروع به فعالیت بدون نیاز به نرم افزار
  • امکان ضبط باکیفیت صدا با میکروفون استریو دوگانه

  • دارای پایه متحرک و قابل تنظیم 
  • در شرایط نور کم قابلیت تشخص چهره
  • دارای قابلیت تری پاد
  • دارای طول کابل رابط ۱/۸ متر
  • استفاده از تکنولوژی شفاف سازی
  • استفاده از میکروفن دوگانه و استریو
  • دارای گیره برای نصب آسان روی کامپیوتر یا لپ تاپ
  • امکان حذف پس زمینه با استفاده از نرم افزار
  • امکان حذف و جایگزینی پس زمینه با استفاده از نرم افزار
  • لنز شیشه ای تصاویر واضحی را ثبت می‌کند
  • تصحیح خودکار در نور کم
  • تنها مزیت بزرگ Logitech C922  درمقابل C920 ضبط ویدئو با سرعت 60 FPS است و اینکه در شرایط کم نور کمی بهتر از همتای خود است.
معایب  
  • اتصال در ویندوز ۷ اکثرا با مشکل
  • نرخ فریم تنها در ویدئوهای ۷۲۰ پیکسل به ۶۰ می‌یابد
  • نرخ فریم تنها در ویدئوهای ۷۲۰ پیکسل به ۶۰ می‌یابد.
رنج قیمت(تومان) ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ۳،۹۵۰،۰۰۰   ۵،۰۰۰،۰۰۰  ۵،۸۰۰،۰۰۰ 

وب کم خوب برای کامپیوتر و لپ تاپ بالای ۱۰ میلیون تومان

وب کم اور (AVer) مدل VC520 Pro2 در کیفیت FullHD، با فریم‌بندی هوشمند امکان تشخیص چهره افراد در صحنه (حتی با وجود ماسک) را دارد و با توجه به آن به طور اتوماتیک گستره میدان دید را طوری افزایش می‌دهد که همه افراد در قاب قرار گیرند. اتصالات سیمی اسپیکرفون وب کم تا ۴۰ متر بلندی دارد و امکان مکالمه دو طرفه در جلسات را فراهم می‌کند. لنز این مدل وب کم جلسات با قطر ۱۲ سانت امکان زوم ۱۸ برابری را فراهم می‌کند؛ یعنی هر جسمی در فاصله ۱۸ متری لنز را هم می‌توان به طور واضح در تصویر نشان داد.

مدل وب کم مشخصات مزایا معایب
AVer VC520 Pro2 FHD Webcam رزولوشن: ۱۰۸۰P

پشتيباني از

Skype For Business ،FaceTime ،WebRTC Adobe Connect

ایراداتی در اتصال به سیستم عامل مک برای این مدل وب کم توسط کاربران گزارش شده است.

رنج قیمت

۴۸ تا ۵۰ میلیون

کشور سازنده

چین و تایوان

گارانتی رایج در ایران

شرکت آوا پایتخت ۱۸ ماهه

 

 

نرخ فریم: ۶۰  fps ميكروفن با وضوح صداي عالي  
نوع لنز: شیشه تنظیم هوشمند فریم
امکان زوم تا ۱۸ برابر
فوکوس : خودکار اتصال راحت با کابلUSB
گستره میدان دید:۸۴/۵ درجه
تطبیق با انواع سیستم عامل‌ها چرخش افقی ۲۶۰ درجه و چرخش عمودی ۱۱۵ درجه

امکان تغذیه از شبکهPoE (Power Over Ethernet)

 

دارای قابلیت

Smart Frame

و

قابلیت تعقیب هوشمند Smart Tracking

 

اسپیکرفون(میکروفون آرایه‌ای) دارد

پورت اتصال USB2.0

وب کم برند اور مدل Pro2
وب کم برند اور مدل Pro2 مناسب برای کنفرانس در سالن‌های بزرگ

راهنمای خرید وب کم (مدل مناسب من کدام است؟)

در این بخش جدولی شامل کاربری هر یک از مدل‌های معرفی شده وب کم ارائه شده است. شما می‌توانید به کمک آن مدل مناسب نیاز خودتان را به راحتی انتخاب نمایید.

کاربری وب کم پیشنهادی فروشگاه اینترنتی ادبازار
برند مدل و لینک
وب کم خوب برای استریم در یوتیوب A4Tech قیمت وب کم A4tech PK-910H
وب کم خوب برای کامپیوتر و لپ تاپ Rapoo

قیمت Rapoo C260

قیمت Rapoo C200

وب کم خوب برای جلسات و کنفرانس در سالن‌های بزرگ AVer AVer VC520 Pro FHD Webcam
وب کم خوب برای تولید محتوای آموزشی(با قابلیت حذف پس زمینه و...) Logitech

قیمت Logitech C922 Pro

قیمت Logitech C922 PRO STREAM

وب کم مناسب برای محیط های کم نور Logitech

قیمت Logitech C922 PRO STREAM

جمع‌بندی

در این مقاله از ادبازار «راهنمایی برای خرید وب کم» را داشتیم و با بررسی مشخصات فنی وب کم‌ها به این نتایج رسیدیم که:

  • برای آپلود فیلم وب کم در پلتفرم‌های یوتیوب و استریم در شبکه‌های اجتماعی حداکثر به کیفیت Full HD نیاز دارید.
  • به جز فیلم‌برداری در سرعت‌های بالا که نیازمند نرخ فریم ۶۰ است، در مواقع عادی سرعت فیلم‎‌برداری ۳۰ فریم در ثانیه کفایت می‌کند.
  • در یک استفاده معمولی (تولید محتوا، جلسات و آموزش‌هایی تک نفره و....) فوکوس ثابت و میدان دید ۷۸ درجه کافی است.
  • برای داشتن کیفیت صدای مناسب و حذف نویز محیط، خرید وب کم دارای دو میکروفون توصیه می‌شود. 
  • معرفی ۹ مدل از بهترین وب کم‌های موجود در بازار زیر یک تا بالای ۱۰ میلیون تومان
  •  

در پایان اگر هنوز هم در انتخاب وب کم مناسب با نیازتان تردید دارید، می‌توانید انتظارات، اولویت‌ها و بودجه مدنظرتان را در کامنت بنویسید تا از مشاوره خرید وب کم خوب توسط متخصصان ادبازار استفاده کنید.

برای مشاهده لیست قیمت وب‌ کم و مشاوره تخصصی ادبازار کلیک کنید.