آیا گوشی سامسونگ بخریم یا شیائومی؟ (بررسی 8 مدل گوشی + جداول مقایسه‌ای)

راهنمای خرید 31 مرداد 1403 نسیم یزدانبخش

آیا گوشی سامسونگ بخریم یا شیائومی؟ (بررسی 8 مدل گوشی + جداول مقایسه‌ای)

آیا گوشی شیائومی بخریم یا سامسونگ؟

امروزه پاسخ به این سوال که «خرید گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟» ممکن است کمی سخت و پیچیده باشد؛ چرا که این دو برند در صدر رده‌بندی بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان گوشی‌های اندرویدی قرار دارند. درست است که سامسونگ با گوشی‌های هوشمند خود سال‌های زیادی است که پیشتاز همه قدم برمی‌دارد، اما چند سالی می‌شود که شرکت به نسبت جوان چینی شیائومی  توانسته است سهم بزرگی از بازار اروپا را قبضه کند.

آیا گوشی های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟
سامسونگ و شیائومی در صدر رده‌بندی بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان گوشی‌های جهان قرار دارند.

در ادامه به مقایسه دو برند شیائومی و سامسونگ می‌پردازیم تا بتوانیم به این سوال که «آیا شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟» پاسخی روشن داده باشیم.

گوشیهای سامسونگ بهتر است یا شیائومی (بررسی پرچم‍داران)

ابتدا بیایید نگامی به مدل‌های پرچمدار این دو سازنده در سال ۲۰۲۴ بیندازیم. سپس دوربین، صفحه نمایش و ... را با هم مقایسه می‌کنیم. 

پرچمداران شیائومی:

  • Xiaomi 14
  • Xiaomi 14 Pro 
  • Xiaomi 14 Ultra

و پرچمداران سامسونگ:

  • گلکسی اس 24
  • گلکسی اس 24 پلاس
  • گلکسی اس 24 اولترا 

 

مقایسه دوربین گوشی های پرچمدار سامسونگ و شیائومی

دوربین های شیائومی و سامسونگ در گوشی‌های پرچمدار تفاوت آن چنانی با هم ندارند. هر دو برند از دوربین‌های متعدد با وضوح بالا بهره می‌برند که دل عاشقان عکس و عکاسی را با خود همراه می‌سازند.

هر دو گوشی Xiaomi 14 Ultra و Xiaomi 14 برند بزرگ Leica را در ماژول دوربین به نمایش می‌گذارند.

مقایسه صفحه نمایش شیائومی با سامسونگ (گوشی‌های پرچمدار)

هر دو برند شیائومی و سامسونگ از جدیدترین فناوری‌ها در نمایشگرهایشان استفاده می‌کنند و تفاوت چندانی با هم ندارند. هر دو با نمایشگرهای OLED با ۱۲۰ هرتز خودنمایی می‌کنند.

باتری سامسونگ یا شیائومی در گوشی‌های پرچمدار

در پاسخ به این سوال که در گوشی‌های پرچمدار، باتری شیائومی بهتر است یا سامسونگ، باید بگوییم شیائومی از نظر شارژ سریع و عملکرد باتری جلوتر است. هر چند که سامسونگ با پردازنده‌ی کوالکام وارد مذاکره شده است تا نسخه‌های اورکلاک شده‌ی تراشه‌های اسنپدراگون را تهیه کند؛ تراشه‌هایی که در گوشی‌های شیائومی استفاده می‌شود.

آیا گوشی های سامسونگ بهتر است یا شیائومی (بررسی میان‌رده‌ها)

اگر هنوز چشمتان به دنبال گوشی‌های هوشمند گران است، فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اید. بازار میان‌رده‌ از سال ۲۰۲۱ تاکنون از داغ‌ترین بازارها محسوب می‌شود. هم شیائومی و هم سامسونگ در دو سال گذشته دستگاه‌های میان‌رده بسیار محبوبی را روانه بازار کرده‌اند و تقریباً همه آن‌ها نسبت قیمت به عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند.

در ادامه به معرفی و مقایسه ۲ مدل گوشی میان‌رده از هر کدام از برندهای سامسونگ و شیائومی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

  1. مقایسه‌ی گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G و سامسونگ Galaxy A35
  2. مقایسه‌ی گوشی موبایل شیائومی Poco X6 Pro و سامسونگ Galaxy A55

1. مقایسه A35 و Redmi note 13 pro 5g

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G و سامسونگ Galaxy A35 دو رقیب سرسخت هستند که از هر دو انتظار عملکردی قابل قبول در همه بخش‌ها می‌رود. این دو گوشی در دسته‌ی مدل‌های میان‌رده قرار می‌گیرند و به ارزش خرید بالا معروف هستند.

در جدول زیر مشخصات هر دو گوشی آورده شده است. شما با یک نگاه اجمالی می‌توانید پارامترها را بررسی و با هم مقایسه کنید. 

Samsung Galaxy A35 Xiaomi Redmi Note Pro 5g پارامترها
۱۶۱.۷x۸.۲x۷۸ میلی‌متر ۱۶۱.۲x۸x۷۴.۲ میلی‌متر ابعاد
۲۰۹ گرم ۱۸۷ گرم وزن
پلاستیک پلاستیک جنس بدنه
Exynos 1380 (5 nm) Qualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm) چیپست
Mali-G68 Adreno 710 پرازنده گرافیکی
۱۲۸ گیگابایت ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
۸ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم
Super AMOLED AMOLED نوع صفحه نمایش
MP 2 + MP ۵۰ + MP۸ MP ۲۰۰ + MP۸ + MP ۲ دوربین اصلی
MP۱۳
MP ۱۶
دوربین سلفی
4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی
4K@30fps, 1080p@30fps
1080p@30/60fps
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی
Android 14
Android 13
سیستم عامل
One UI 6.1
MIUI 14
نسخه سیستم عامل
لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت
باتری
مقایسه‌ی پردازنده‌ی Redmi Note 13 Pro و A35

عملکرد پردازنده گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G و سامسونگ Galaxy A35 تقریباً مشابه یکدیگر هستند. Redmi Note 13 Pro دارای پردازنده‌ی Snapdragon 7s نسل دوم با معماری ۴ نانومتری است که پرقدرت حتی بازی‌های سنگین را اجرا می‌کند. عملکردی پایدار دارد و به ندرت پیش می‌آید که داغ کند.

در مقابل سامسونگ Galaxy A35 از پردازنده‌ی اختصاصی خود Exynos 1380 با معماری ۵ نانومتری استفاده می‌کند که این CPU هم مانند رقیبش در اجرای برنامه‌های روزانه و همچنین بازی‌ها عملکرد خوبی دارد. با این حال Redmi Note 13 Pro به دلیل میزان رم بالاتر یک گام جلوتر از A35 است.

مقایسه‌ی صفحه نمایش Redmi Note 13 Pro و A35

وقتی صحبت از صفحه نمایش می‌شود گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G یک سر و گردن  بالاتر از سامسونگ Galaxy A35 قرار می‌گیرد. کیفیت نمایشگر  Redmi Note Pro فوق‌العاده است. قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و پشتیبانی از دالبی ویژن دارد.  ۳۰.۹ درصد رزولوشن بالاتری نسبت به رقیب دارد. حداکثر روشنایی آن ۱۸۰۰ نیت است که امکان استفاده از گوشی در زیر نور شدید آفتاب را هم برایتان فراهم می‌سازد.

البته درست است که Redmi Note Pro قوی‌تر است اما نباید صفحه نمایش سامسونگ Galaxy A35 را هم دست‌کم گرفت. این نمایشگر هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. فقط در مواردی چون رزولوشن کم‌تر، عدم پشتیبانی از دالبی ویژن و روشنایی کم‌تر قافیه را به رقیب خود می‌بازد.

مقایسه‌ی دوربین Redmi Note 13 Pro و A35

دوربین اصلی موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G با ۲۰۰ مگاپیکسل حرفی برای سامسونگ Galaxy A35 با ۵۰ مگاپیکسل باقی نمی‌گذارد. با دوربین Redmi Note 13 Pro 5G تصاویر با کیفیت و وضوح بالا هستند. جزئیات به خوبی در آن‌ها دیده می‌شود و رنگ‌ها هم به خوبی ثبت می‌شوند.

 دوربین اصلی A35  هم تصاویر قابل قبولی می‌گیرد اما در رنگ‌ها و جزئیات اغراق نمی‌کند و بیشتر طبیعی می‌باشد که ممکن است پسند سلیقه‌ی برخی افراد نباشد. هم چنین سایر لنزها مخصوصا دوربین جلو عملکردی بهتر از رقیب شیائومی دارد. حال تصمیم با شماست که از دوربین جلو بیشترین استفاده را دارید یا دوربین عقب.

مقایسه‌ی باتری Redmi Note 13 Pro و A35

در مقایسه‌ی باتری موبایل شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G  و سامسونگ Galaxy A35 همه‌ی اعداد و ارقام به بهتر بودن شیائومی رای می‌دهند. البته تقریبا عملکرد مشابهی در شارژدهی دارند اما به دلیل پشتیبانی از فست شارژ ۶۷ واتی Redmi Note 13 Pro 5G  نسبت به فست شارژ ۲۵ واتی A35‌ گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود. همچنین شیائومی آداپتور را روی جعبه دارد اما رقیب سامسونگ ندارد.

Redmi Note 13 Pro 5G و Galaxy A35 دو مدل میان‌رده هستند که به ارزش خرید بالا معروفند.

در نهایت در این مقایسه در تمامی بخش‌ها شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G کمی بالاتر از سامسونگ Galaxy A35 قرار می‌گیرد. با این حال به سلیقه و نوع کارکرد شما برمی‌گردد که کدام را انتخاب کنید.

برای مشاهده‌ی مشخصات کامل و خرید اینترنتی هر یک از گوشی‌های شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G یا سامسونگ گلکسی A35 لطفا کلیک کنید.

2. مقایسه گوشی A55 با Poco x6 pro

خب می‌رسیم به مقایسه  A55 با Poco x6 pro دو گوشی میان‌رده که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شدند. این دو گوشی حتی قبل از ورودشان سروصدای زیادی به پا کرده بودند. حال باید دید گوشی سامسونگ A55 که نسبت به Poco x6 pro کمی گران‌تر است، ارزش خرید بالاتری دارد یا خیر.

در جدول زیر مشخصات هر دو گوشی آورده شده است. شما با یک نگاه اجمالی می‌توانید پارامترها را بررسی و با هم مقایسه کنید. 

Samsung Galaxy A55 Xiaomi Poco x6 pro پارامترها
۱۶۱.۱x۸.۲x۷۷.۴ میلی‌متر ۱۶۰.۵x۸.۳x۷۴.۳ میلی‌متر ابعاد
۲۱۳ گرم ۱۸۶ گرم وزن
پلاستیک پلاستیک جنس بدنه
Exynos 1480 (4 nm) Mediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm) چیپست
Xclipse 530 Mali G615-MC6 پرازنده گرافیکی
۲۵۶ گیگابایت ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
۸ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم
Super AMOLED AMOLED نوع صفحه نمایش
MP ۵ + MP ۵۰ + MP۱۲ MP ۶۴ + MP۸ + MP ۲ دوربین اصلی
MP۳۲
MP ۱۶
دوربین سلفی
K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی
4K@30fps, 1080p@30/60fps
1080p@30/60fps
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی
Android 14
Android 14
سیستم عامل
One UI 6.1
HyperOS
نسخه سیستم عامل
لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
باتری
مقایسه پردازنده‌ی a55 با poco x6 pro

هم از نظر پردازنده و هم رم و حافظه داخلی گوشی شیائومی Poco X6 Pro خیلی بهتر از رقیب خود سامسونگ A55 عمل می‌کند. سرعت پردازنده‌‌ی Poco X6 Pro ۱۳.۲۸ درصد بیشتر، میزان حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت بیشتر و سرعت دانلودش ۳۶.۴۱ درصد سریع‌تر از رقبش سامسونگ است.

پردازنده Mediatek Dimensity 8300 Ultra شیائومی Poco X6 Pro با معماری ۴ نانومتری برای گیمینگ بسیار فراتر از پردازنده‌ی Exynos 1480 سامسونگ A55 است به همین دلیل اگر گیمر هستید قطعا بین این دو گزینه مدل شیائومی را انتخاب کنید.

مقایسه صفحه نمایش a55 با poco x6 pro

در مورد صفحه نمایش هم باید گفت شیائومی Poco X6 Pro بهتر از  سامسونگ A55 است. هر دو گوشی رزولوشن و سایز تقریباً مشابهی دارند و از HDR10+‌ پشتیبانی می‌کنند که کیفیت و عمق رنگ را تضمین می‌کنند. 

با این حال تراکم پیکسلی شیائومی Poco X6 Pro ۱۴.۳۶ درصد بیشتر از سامسونگ A55 است. همچنین درجه روشنایی شیائومی Poco X6 Pro ۱۸۰۰ نیت و رقیب سامسونگ آن ۱۰۰۰ نیت است. بنابراین اگر در نور زیاد با گوشی خود کار می‌کنید حتما شیائومی Poco X6 Pro را انتخاب کنید.

مقایسه دوربین a55 با poco x6 pro

بین شیائومی Poco X6 Pro و سامسونگ A55 دوربین مدل سامسونگ با قدرت رقیب خود را شکست می‌دهد. درست است که روی کاغذ دوربین اصلی شیائومی Poco X6 Pro قوی‌تر است اما در عمل دوربین سامسونگ A55 عکس‌های با کیفیت‌تر، طبیعی‌تر و با رنگ‌های واقعی‌تر ضبط می‌کند که به دلیل تفاوت در لنز به کار رفته در آن‌هاست.

اگر اهل سلفی گرفتن هستند گوشی سامسونگ A55 را انتخاب کنید. دوربین ۳۲ مگاپیکسلی آن هم عکس‌های جذاب‌تری می‌گیرد و هم فیلم‌های باکیفیت‌تر نسبت به رقیب شیائومی خود  ثبت می‌کند.

مقایسه باتری a55 با poco x6 pro

هر دو گوشی شیائومی Poco X6 Pro و سامسونگ A55 از نظر نوع باتری مشابه هم هستند اما ماندگاری شارژ که به سخت‌افزارهای به کار رفته در گوشی بستگی دارد متفاوت است. برای این دو گوشی ماندگاری شارژ طبق gsmarena برای گوشی سامسونگ A55 بیشتر است.

همچنین درست است که هر دو گوشی شیائومی Poco X6 Pro و سامسونگ A55 از فناوری فست شارژ استفاده می‌کنند اما شارژر ۶۷ واتی شیائومی Poco X6 Pro بسیار سریع‌تر از شارژر ۲۵ واتی سامسونگ A55 گوشی را شارژ می‌کند. پس بستگی به این که ماندگاری شارژ برایتان مهم باشد یا سرعت در شارژ شدن می‌توانید یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید.

سامسونگ A55 و شیائومی poco x6 pro دو گوشی میان‌رده هستند که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شدند.

در نهایت باید گفت گوشی شیائومی Poco X6 Pro در بیشتر جهات مثل پردازنده، صفحه نمایش و ... گوشی سامسونگ A55 را شکست می‌دهد با این حال اگر دوربین برایتان در اولویت است یا به ماندگاری شارژ اهمیت می‌دهید گوشی سامسونگ A55 را انتخاب کنید.

برای مشاهده‌ی مشخصات کامل و خرید اینترنتی دو گوشی شیائومی Poco X6 Pro و سامسونگ A55 لطفا کلیک کنید.

آیا گوشی های شیائومی بخرم یا سامسونگ؟ ( بررسی اقتصادی‌ها)

 اگر بودجه کمی در جیب دارید یا نمی‌خواهید هزینه کنید، این قسمت مقاله را از دست ندهید. باید خوشحال بود هر دو برند در زمینه‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت خوب عمل کرده‌اند.

ما در این قسمت به مقایسه گوشی‌های شیائومی و سامسونگ در رده‌ی اقتصادی‌ها می‌پردازیم:

  1. مقایسه‌ی گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 4G و سامسونگ Galaxy A25
  2. مقایسه‌ی گوشی شیائومی  Poco C65 با سامسونگ گلکسی  A15

1. مقایسه‌ی شیائومی Redmi Note 13 4G و سامسونگ Galaxy A25

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 13 4G و سامسونگ Galaxy A25 دو مدل از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی بازار هستند که به فاصله یک ماه در اواخر ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده‌اند. در ادامه به ارزیابی این دو مدل با قیمت‌های باورنکردنی می‌پردازیم.

در جدول زیر مشخصات هر دو گوشی آورده شده است. شما با یک نگاه اجمالی می‌توانید پارامترها را بررسی و با هم مقایسه کنید. 

Samsung Galaxy A25 Xiaomi Redmi Note 13 4G پارامترها
۱۶۱x۸.۳x۷۶.۵ میلی‌متر ۱۶۲.۳x۸x۷۵.۶ میلی‌متر ابعاد
۱۹۷ گرم ۱۸۸.۵ گرم وزن
پلاستیک پلاستیک جنس بدنه
Exynos 1280 (5 nm) Qualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm) چیپست
Mali-G68 Adreno 610 پرازنده گرافیکی
۲۵۶ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم
Super AMOLED AMOLED نوع صفحه نمایش
MP 2 + MP ۵۰ + MP۸ MP ۱۰۸ + MP۸ + MP ۲ دوربین اصلی
MP۱۳
MP ۱۰
دوربین سلفی
4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS
41080p@30fps
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی
1080p@30fps
1080p@30fps
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی
Android 14
Android 13
سیستم عامل
One UI 6
MIUI 14
نسخه سیستم عامل
لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
باتری
مقایسه‌ی پردازنده‌ی Redmi Note 13 و A25

سرعت CPU گوشی شیائومی Redmi Note 13 نسبت به سامسونگ گلکسی A25، ۱۱.۹ درصد بیشتر است. درست است که Snapdragon 685 شیائومی در بنچمارک جهانی کمی ضعیف است اما از رقیب خود قوی‌تر عمل می‌کند. هر چند که سامسونگ A25 برای کارهای روزمره، ویدیو دیدن و رفتن به اینستاگرام خیلی هم خوب است اما برای کارهای سنگین‌تر ممکن است بعد از ۴۰ دقیقه استفاده مدام داغ کند. در این صورت باید کمی به آن استراحت داد.

مقایسه‌ی صفحه نمایش Redmi Note 13 و A25

شاید با کمی اختلاف می‌توان گفت صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A25 کمی بهتر از شیائومی Redmi Note 13 است. صفحه نمایش A25 یک پنل ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن  ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن کمی از نوت ۱۳ بیشتر است.

 این در حالی است که ردمی نوت ۱۳ به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED مجهز شده که رزولوشن آن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل است. هر دو گوشی تصاویر را با جزئیات قابل قبولی ارائه می‌دهند ولی شاید صفحه همیشه روشن سامسونگ کمی بهتر عمل کند.

مقایسه‌ی دوربین Redmi Note 13 و A25

در مجموع عملکرد دوربین سامسونگ گلکسی A25 بهتر از شیائومی Redmi Note 13 است. هر چند که فاکتورهای روی کاغذ برعکس آن را نشان می‌دهند. سنسور اصلی دوربین شیائومی Redmi Note 13، ۱۰۸ مگاپیکسل در مقابل دوربین ۵۰ MP سامسونگ A25 و دوربین سلفی شیائومی  ۱۳ مگاپیکسل در مقابل ۱۰ MP‌ سامسونگ می‌باشد. 

با این حال تصاویر ضبط شده با دوربین  A25 طبیعی‌تر هستند. چرا که در Redmi Note 13 برخی از جزئیات تصاویر از دست می‌رود. به خصوص در نور کم و همچنین رنگ‌ها کمی مصنوعی به نظر می‌رسند. البته قیمت Redmi Note 13 پایین‌تر است و نباید این موضوع را نادیده گرفت.

مقایسه‌ی باتری Redmi Note 13 و A25

قدرت شارژ سامسونگ گلکسی A25 و شیائومی Redmi Note 13 هر دو ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است. همچنین هر دو گوشی از فناوری شارز سریع بهره می‌برند. اما چون میزان شارژدهی به سایر قطعات هم بستگی دارد، در این مورد Redmi Note 13 از رقیب خود پیشی می‌گیرد و شارژدهی بیشتری را در عمل از خود نشان می‌دهد.

شیائومی Redmi Note 13 4G و سامسونگ Galaxy A25 دو مدل از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده  بازار هستند.

در نهایت عملکرد پردازنده‌ی بهتر، عمر باتری طولانی‌تر و قیمت پایین‌تر به Redmi Note 13 می‌رسد در حالی که سامسونگ گلکسی A25 در دوربین و صفحه نمایش از رقیب خود پیشی می‌گیرد.

برای مشخصات کامل و خرید اینترنتی هر یک از گوشی‌های شیائومی Redmi Note 13 یا سامسونگ گلکسی A25 لطفا کلیک کنید.

2. مقایسه Poco C65 با A15

در آخرین مقایسه می‌رسیم به گوشی شیائومی Poco C65 و سامسونگ گلکسی A15 که هر دو از اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار هستند. اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید گوشی هزینه کنید، این مقایسه را از دست ندهید.

در جدول زیر مشخصات هر دو گوشی آورده شده است. شما با یک نگاه اجمالی می‌توانید پارامترها را بررسی و با هم مقایسه کنید. 

Samsung Galaxy A15 Xiaomi Poco C65 پارامترها
۱۶۰.۱x۸.۴x۷۶.۸ میلی‌متر ۱۶۸x۸.۱x۷۸ میلی‌متر ابعاد
۲۰۰ گرم ۱۹۲ گرم وزن
پلاستیک پلاستیک جنس بدنه
Mediatek MT8781 Helio G99 (6nm) Mediatek MT6769Z Helio G85 (12nm) چیپست
Mali-G57 MC2 Mali-G52 MC2 پرازنده گرافیکی
۱۲۸ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم
Super AMOLED IPS LCD نوع صفحه نمایش
MP ۸ + MP ۵۰ + MP۲ MP ۲ + MP۵۰ + MP ۰.۰۸ دوربین اصلی
MP۱۳
MP ۸
دوربین سلفی
1080p@30fps
1080p@30fps
کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی
1080p@30fps
1080p@30fps
کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی
Android 14
Android 13
سیستم عامل
One UI 6
MIUI 14 for POCO
نسخه سیستم عامل
لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
باتری
مقایسه Poco C65 و A15 از لحاظ پردازنده

وقتی صحبت از پردازنده به میان می‌آید خصوصیات گوشی سامسونگ A15 به گوشی شیائومی Poco C65 می‌چربد. A15 سیستم عامل به روزتری دارد. چیپست MediaTek Helio G99 گوشی سامسونگ A15 با معماری ۶ نانومتری نسبت به چیپست Mediatek MT6769Z Helio G85 با معماری ۱۲ نانومتری گوشی Poco C65 از قدرت بالاتری برخوردار است.

همچنین سرعت CPU گلکسی A15، ۱۰.۸۱ درصد بیشتر  و سرعت دانلود آن ۲.۱۷ برابر سریع‌تر از Poco C65 است. البته در میزان رم و حافظه داخلی مدل شیائومی کمی جلوتر از رقیبش قرار می‌گیرد.

مقایسه A15 با C65 از لحاظ صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A15 هم نسبت به گوشی شیائومی Poco C65 با اقتدار پیروز میدان است. هر چند که نمایشگر Poco C65 بزرگ‌تر است اما وضوح تصویر، درجه روشنایی و نوع صفحه نمایش A15  بهتر است.

رزولوشن A15‌، ۲.۱۹ برابر وضوح بیشتری نسبت به Poco C65 دارد و در نور زیاد بهتر از آن عمل می‌کند. پس A15 بهتر از رقیب خود در صفحه نمایش است.

مقایسه A15 با پوکو C65 از لحاظ دوربین

اگر اهل عکاسی هستید و بین این دو گوشی تردید دارید، سامسونگ A15 را انتخاب کنید. دوربین اصلی A15 ، ۹.۶۲ درصد رزولوشن قوی‌تری نسبت به Poco C65 دارد. درست است که هر دو دارای امکاناتی چون HDR و فلش LED هستند اما سامسونگ A15 از قابلیت پانورما هم برخوردار است که رقیبش فاقد آن می‌باشد.

دوربین سلفی A15 هم ۱.۶۳ برابر رزولوشن بالاتری نسبت به Poco C65 دارد که همه چیز را در مجموع به نفع سامسونگ گلکسی A15  تمام می‌کند.

مقایسه باتری Poco C65 با A15

در باتری هم عملکرد سامسونگ گلکسی A15 نسبت به گوشی شیائومی Poco C65 بهتر است. هر چند که ظرفیت باتری هر دو گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است اما به دلیل داشتن آداپتور فست شارژ قوی تر A15 (۲۵ وات) نسبت به Poco C65 (۱۸ وات)  برتری را از آن خود می‌کند.

هر دو گوشی شیائومی Poco C65 و سامسونگ گلکسی A15 از اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار هستند.

در نهایت باید گفت سامسونگ Galaxy A15 برنده بی‌چون‌ و چرای رقابت با گوشی شیائومی Poco C65 است. فقط در قیمت است که در مقابل رقیب کم می‌آورد؛ چرا که  Poco C65 مقداری ارزان‌تر است.

برای مشاهده‌ی مشخصات کامل و خرید اینترنتی دو گوشی شیائومی Poco C65 و سامسونگ A15 لطفا کلیک کنید.

مقایسه ی گوشی های سامسونگ و شیائومی (One UI در مقابل HyperOS)

در پاراگراف‌های قبل درباره‌ی موضوع به‌روزرسانی که موبایل شیائومی بهتر است یا سامسونگ، گفته بودیم که سامسونگ از نظر به‌روزرسانی نرم‌افزاری نسبت به شیائومی موقعیت بهتری دارد. برای این‌که دید بهتری در این‌باره به شما ارائه دهیم، یک بار دیگر نگاه دقیق‌تری به هر دو سیستم عامل خواهیم داشت.

رابط کاربری One UI سامسونگ

رابط کاربری One UI سامسونگ در تمام دستگاه‌های اندرویدی سازنده‌اش استفاده می‌شود. رابط اندرویدی بهینه‌سازی شده برای سامسونگ هم در بحث زیبایی و چیدمان آیکون‌ها در صفحه نمایش خودش را نشان می‌دهد و هم در ویژگی‌های جانبی متعدد مانند ویژگی‌های چندوظیفه‌ای گسترده، پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ و پشتیبانی بومی از خدمات سامسونگ مانند S Cloud.

در ادامه به چند مزیت و عیب رابط کاربری One UI سامسونگ اشاره می‌کنیم.

One UI تکامل یافته‌ی رابط کاربری قبلی Samsung Experience است.

مزایای رابط کاربری One UI سامسونگ

در رابط کاربری One UI سامسونگ علاوه بر سرویس‌های خود سامسونگ، bloatware از پیش نصب شده‌ی بسیار کمی روی دستگاه‌های آن دیده می‌شود، آن هم راحت می‌‌توانید حذفشان کنید و پشتیبانی خوب سامسونگ چیزی نیست که بشود آسان از آن گذشت.

سامسونگ همچنین پرقدرت روی پیاده‎سازی اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود کار می‌کند. برای مثال، شما قادرید بدون مشکلی از ویژگی چند جفت شدن Samsung Galaxy Buds Pro با سایر دستگاه‌های سامسونگ استفاده کنید.

معایب رابط کاربری One UI سامسونگ

با این حال، در نرم افزار سامسونگ نیز همه چیز عالی نیست. حجم زیاد سیستم‌عامل‌های سامسونگ موضوعی است که در بررسی‌ها به صورت چشمگیری به آن پرداخته شده است. چون حتی قبل از راه‌اندازی گوشی هوشمند سامسونگ، باید تا ۱۵ درصد از فضای ذخیره‌سازی موجود را مصرف کنید و این جای تامل دارد.

رابط کاربری Xiaomi HyperOS

شیائومی سابق از سیستم‌عامل MIUI بهره می‌برد که بسیار آن را توسعه داده بود، اما در حال حاضر از آن رویگردان است و پرچمدارای امروزش را به HyperOS جدید مجهز کرده است.

نمونه‌هایی از گزینه‌های سفارشی‌سازی صفحه‌ی قفل در HyperOS

معایب رابط کاربری در شیائومی

برای بسیاری از افراد سیستم‌عامل شیائومی کمی بحث‌برانگیز است؛ زیرا داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کند، مدیریت کاملاً شفافی ندارد. البته این یک موضوع سیاسی است و ما نمی‌خواهیم به این حوزه ورود کنیم.

همچنین متاسفانه شیائومی بارها با تبلیغات و bloatware روی گوشی‌های خود داد مشتریان را درآورده است. در هر صورت این شما هستید تصمیم بگیرید آیا این معایب محلی از اعراب دارند یا نه.

مقایسه پشتیبانی شیائومی با سامسونگ 

اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که از نظر پشتیبانی برند شیائومی بهتر است یا سامسونگ باید قاطعانه نام سامسونگ را ببریم. هر چند که شیائومی هم سعی دارد سیاست‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود را بهبود ببخشید، اما باز هم کمی عقب‌تر از سامسونگ حرکت می‌کند.

برای سامسونگ:

  • گوشی‌های پرچمدار: ۷ سال آپدیت اندروید و به‌روزرسانی امنیتی
  • گوشی‌های میان‌رده: ۵ سال آپدیت اندروید و به‌روزرسانی امنیتی

و برای شیائومی:

  • گوشی‌های پرچمدار: ۴ سال آپدیت اندروید و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی
  • گوشی‌های میان‌رده: ۴ سال به‌روزرسانی امنیتی

مقایسه قیمت گوشی های شیائومی با سامسونگ

هر چند که در مقایسه برند شیائومی و سامسونگ از نظر قیمت شیائومی پیروز میدان است، اما از طرف دیگر به آن‌ها تلفن‌های سریع (سریع در روند زوال) هم می‌گویند. چون هر چقدر که گوشی هوشمند ارزان‌تر باشد، زودتر به پایان عمرش نزدیک می‌شود. تنها در گوشی‌های پرچمدار است که شیائومی تا سه یا چهار سال تضمین می‌کند که دوام بیاورند.

اما داستان برای سامسونگ کمی متفاوت است. درست است که هزینه‌ی بیشتری برای خرید سامسونگ می‌کنید، اما به دلیل پشتیبانی قوی‌تر در امر به‌روزرسانی سال‌های بیشتری می‌توانید از گوشی خود بهره ببرید. با این حال عمر هر دو گوشی روزی به سر می‌آید و این تصمیم کاملاً به نظر شخصی شما برمی‌گردد که کدام را انتخاب کنید.

خرید گوشی‌های شیائومی و سامسونگ از ادبازار

مهم‌ترین مزیت‌هایی که هنگام خرید گوشی‌های شیائومی یا سامسونگ از سایت ادبازار از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید:

  • به روز بودن لیست قیمت‌ها در سایت (بدون نیاز به استعلام)
  • خرید با بهترین قیمت از تامین‌کننده رسمی
  • امکان خرید به صورت قسطی (با همکاری بیمه ملت، برای دارندگان کارت اعتباری این بیمه)
  • مشاوره رایگان و تخصصی با کارشناسان ادبازار از طریق تماس یا چت آنلاین
  • گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا برای تمامی محصولات سایت به همراه مهلت تست ۷ روزه
  • ارسال سریع تمامی سفارش‌ها (بین ۱ تا ۳ روز)
  • امکان درخواست کالا در شرایطی که محصول مورد نظرتان در سایت موجود نباشد.

جمع‌بندی

درست است که سامسونگ در سال ۲۰۲۴ در جایگاه‌های بالای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ممتاز قرار می‌گیرد و مدل‌های پرچم‌دار فوق‌العاده‌ای را روانه بازار کرده است، اما شیائومی هم در تولید گوشی‌های میان‌رده حرفا برای گفتن دارد. به خصوص از نظر قیمت. (ما در این مقاله ۸ مدل را با هم مقایسه کردیم.)

با این حال، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سامسونگ، رابط کاربری One UI است و همچنین گارانتی طولانی مدت به‌روزرسانی که از گوشی‌های پایه تا پرچم‌دار خود ارائه می‌کند. بنابراین، سامسونگ می‌تواند وجهه خود را به عنوان یک برند ممتاز برای امسال بیشتر تقویت کند. شیائومی هم به تلاش برای کاهش این شکاف ادامه می‌دهد و  پرچمدارانش موفق شده‌اند در بیشتر مشخصات با گلکسی اس مطابقت داشته باشند.

امیدواریم توانسته باشیم به تمامی جنبه‌های تفاوت گوشی های  شیائومی با سامسونگ بپردازیم و تمام مواردی را پوشش دهیم که شما را در جهت انتخابی درست و هوشمندانه یاری رساند. اگر به مقایسه دو مدل از گوشی‌های این دو برند علاقه داشتید که ما در این مقاله نگنجانده بودیم، می‌توانید در قسمت نظرات کامنت کنید تا در آپدیت جدید مقاله به آن هم بپردازیم.

همچنین اگر نیازمند توضیحات بیشتر هستید می‌توانید با استفاده از آیکون پایین صفحه در گوشه سمت راست با پشتیبانی آنلاین ما در ادبازار ارتباط برقرار کنید.