محصولات مرتبط
ساعت هوشمند چی بخرم؟ راهنمای خرید اسمارت واچ

راهنمای خرید 04 مرداد 1402 نسیم یزدانبخش

ساعت هوشمند چی بخرم؟ راهنمای خرید اسمارت واچ

چرا باید یک ساعت هوشمند بخریم؟

ساعت‌های هوشمند علاوه بر طراحی پیچیده و جذابی که دارند، می‌توانند شما را سرگرم و فعالیت‌هایتان را ردیابی کنند و همچنین شما را در جهت دستیابی به اهدافتان یاری رسانند تا زندگی سالم‌تر و بهتری داشته باشید؛ به همین سبب ساعت هوشمند ارزش بسیار بیشتری نسبت به یک ساعت سنتی دارد و کاربردهای فراوانی علاوه بر اطلاع‌یافتن از زمان در اختیارتان قرار می‌دهد.

البته عده‌ای هم اسمارت واچ را گجتی گرانبها می‌بینند که بیانگر کلاس شخصیتی‌شان است و برخی دیگر آن را کالایی برای هدیه‌دادن در نظر می‌گیرند. 

در ادامه برخی از کارکردهای ساعت هوشمند را برمی‌شماریم.

اسمارت واچ زنانه
ساعت هوشمند با ردیابی فعالیت‌های شما، به اصلاح روتین روزانه‌تان کمک می‌کند.

کاربردهای ساعت هوشمند

اطلاع از زمان، سرگرمی، ردیابی سلامت و تناسب اندام از جمله کاربردهای ساعت‌های هوشمند هستند. ساعت‌های هوشمند امروزی پیشرفتی فراتر از عملکردهای اولیه یک ساعت دارند که می‌توانند شما را در زمینه‌های مختلف یاری رسانند.

کاربردهای اسمارت واچ
اطلاع از زمان، سرگرمی، ردیابی سلامت و تناسب اندام از جمله کاربردهای ساعت‌های هوشمند هستند. 

اطلاع از زمان

ساعت هوشمند مدرن امروزی از عملکرد اصلی ساعت که نشان دادن زمان است، دور نشده است. ساعت هوشمند، زمان را به روشی متفاوت از ساعت‌های سنتی نشان می‌دهد. به جز ساعت‌های هوشمند هیبریدی که دارای صفحه نمایش آنالوگ هستند، اکثر ساعت‌های هوشمند از نمایشگر دیجیتال برای تعیین زمان استفاده می‌کنند. محبوب‌ترین آن‌ها فناوری‌های LCD، OLED و AMOLED هستند که انواع نمایشگر تک رنگ و چند رنگ را شامل می‌شوند.

سرگرمی در حال حرکت

اکثر ساعت‌های هوشمند دارای فضای ذخیره‌سازی داخلی هستند، در نتیجه شما می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای را دانلود یا پخش کنید، به Spotify یا سایر برنامه‌های رسانه‌ای در حال حرکت دسترسی داشته باشید. این ویژگی در حین تمرینات ورزشی بسیار مفید است؛ چرا که در طول جلسات تمرینی نمی‌توانید به راحتی گوشی را با خود حمل کنید.

کارآمدترشدن

در دنیایی که زمان بسیار ارزشمند است، استفاده حداکثری از زمان بسیار مهم است. اسمارت واچ‌ها به شما کمک می‌کنند در زمان صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال، بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای NFC داخلی هستند که به شما امکان می‌دهند پرداخت‌هایتان را در حال حرکت انجام دهید؛ یعنی از ساعت به عنوان کارت مترو یا اتوبوس استفاده کنید.

ردیابی سلامت و تناسب اندام

ساعت‌های هوشمند امروزی دارای حسگرهایی هستند که می‌توانند به طور خودکار حرکت کاربر را تشخیص دهند و فعالیتشان را ردیابی کنند. درست مانند گوشی‌های هوشمند، حسگرهای استاندارد موجود در ساعت هوشمند عبارتند از:

  • شتاب سنج
  • ژیروسکوپ
  • مانیتور ضربان قلب
  • سنسورهای GPS
  • حسگر ECG
برای مشاهده انواع ساعت های هوشمند (اسمارت واچ ها) از برندهای سامسونگ، اپل، شیائومی و... کلیک کنید:

عملکرد سنسورها در ساعت هوشمند

عملکرد سنسورها در ساعت هوشمند به شرح زیر است:

شتاب سنج

یک شتاب سنج در ساعت هوشمند می‌تواند حرکت خطی را تشخیص دهد؛ به این ترتیب قادر است میزان کالری و  الگوی خوابتان را ردیابی کند. همچنین توانایی شمارش تعداد قدم‌هایی که در طول یک روز برمی دارید را دارد.

ژیروسکوپ

ژیروسکوپ حرکات چرخشی را در سه محور مختلف تشخیص می‌دهد. یک ساعت هوشمند متوسط دارای حسگر ژیروسکوپ داخلی است که می‌تواند فعالیت‌های دوچرخه‌سواری و سایر حرکات چرخشی شما را ردیابی کند.

مانیتور ضربان قلب

تقریباً تمام اسمارت واچ‌های موجود امروزی دارای سنسور ضربان قلب هستند. کاری که این سنسور انجام می‌دهد، این است که ضربان قلب شما را محاسبه می‌کند و به‌تان یادآور می‌شود که در محدوده درست سلامتی خود ورزش می‌کنید یا نه.

سنسور GPS

سنسور GPS در اکثر اسمارت واچ‌ها تعبیه شده است که به شما کمک می‌کند فعالیت‌های خارج از منزل مانند مسافت باقی مانده یا طی شده را ردیابی و ثبت کنید. این یکی از حسگرهای حیاتی است که در یک ساعت هوشمند خواهید یافت.

حسگر ECG

جدیدترین حسگر  ECG موجود در ساعت‌های هوشمند، به شما امکان می‌دهد تست الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) را درست از مچ دست خود انجام دهید و فیبریلاسیون دهلیزی را (ریتم نامنظم قلب) ثبت کنید که یک قابلیت ویژه برای کنترل سلامتی محسوب می‌شود.

فراتر از ۵ سنسور اصلی ذکر شده در بالا، سنسورهای دیگری نیز در ساعت هوشمند مدرن گنجانده شده است. مانند ارتفاع‌سنج که سطوح ارتفاع را اندازه‌گیری می‌کند و برای کوهنوردان و خلبانان  بسیار مفید است. همچنین سنسور فشارسنج و دماسنج که به ترتیب تغییرات فشار و دما را محاسبه می‌کند. بسیار محتمل است که در آینده نزدیک شاهد سنسورهای بیشتری در ساعت‌های هوشمند باشیم. 

مزایا و معایب ساعت‌ هوشمند

ساعت‌های هوشمند در کنار مزیت‌های فراوانی که دارد، معایبی را هم شامل می‌شود. در این قسمت از راهنمای خرید ساعت مچی هوشمند به مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

ساعت هوشمند برای چه کسانی مناسب است
اطلاع از وضعیت آب و هوا با ساعت هوشمند

مزایای استفاده از ساعت هوشمند

همان طور که در قسمت کاربردهای ساعت‌های هوشمند بیان کردیم، مزیت‌های استفاده از آن‌ها عبارتند از:

  • مفهوم اصلی، پشت ساعت‌های هوشمند این است که به عنوان یک همراه عالی برای تلفن شما خدمت کنند، اگرچه ساعت‌های هوشمندی وجود دارند که عملکردی فراتر از آن را بر عهده دارند.
  • امکاناتی نظیر نمایش زمان، تقویم و امکان تنظیم زنگ ساعت را دارد.
  • می‌توانید با تعویض صفحه ساعت، سبک خود را در مناسبات مختلف تغییر دهید.
  • سنسورهای تعبیه شده در آن به شما کمک می‌کند از نظر اندام، متناسب و سالم بمانید.
  • یک ساعت هوشمند می‌تواند لحظات بی‌تحرکی را تشخیص دهد و به شما یادآوری  کند که زمان کار فرا رسیده است. 
  • ساعت‌های هوشمند همچنین یک انتخاب عالی برای شناگران و دوچرخه‌سواران مشتاقی است که دوست دارند فعالیت‌های خود را پیگیری کنند؛ به این فکر کنید که حمل‌کردن گوشی در جیب در حین دوچرخه‌سواری چقدر ناراحت‌کننده است.
  • امکان گوش‌دادن به موسیقی با استفاده از ساعت هوشمند.
  • امکان اجرای برخی از فرمان‌های صوتی (برای مثال یافتن تلفن همراه با کمک ساعت هوشمند).
  • برخی از ساعت‌های هوشمند می‌توانند به شما کمک کنند خانه هوشمند خود را به راحتی کنترل کنید، مانند کمک به خاموش‌کردن تلویزیون.
  • دسترسی سریع و راحت به اعلان‌های گوشی همراه از طریق ساعت هوشمند

معایب ساعت‌های هوشمند

از معایب ساعت‌های هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمر باتری کوتاه

عمر باتری کوتاه یکی از بزرگ‌ترین معایب ساعت هوشمند است. اکثر ساعت‌های هوشمند به طور متوسط شارژشان ۱ تا ۲ روز دوام می‌آورد. اگر چه بهبود فوق العاده‌ای در عمر باتری اکثر ساعت‌های هوشمند ایجاد شده است اما ممکن است مجبور شوید حداقل یک بار در روز، ساعت هوشمندتان را شارژ کنید.

نکته: ساعت‌های هوشمند هیبریدی و همچنین دستبندهای هوشمند معمولاً طولانی‌ترین عمر باتری را دارند. 

ساعت هوشمند هایلو solar plus rt3
ساعت هوشمند Haylou Solar Plus RT3

ساعت هوشمند Haylou Solar Plus RT3 Smart Watch یکی از ساعت‌هایی است که عمر باتری طولانی دارد. جهت اطلاع از مشخصات و خرید لطفا کلیک کنید.

قیمت بالا

به طور متوسط قیمت اسمارت واچ ها در سطح بالایی قرار دارد اما شما می‌توانید ساعت‌های چینیِ باکیفیتی خریداری کنید که هزینه زیادی را متحمل نشوید. برای مثال ساعت هوشمند Xiaomi IMILAB KW66 دارای قیمتی مقرون به صرفه است؛ جهت اطلاع از مشخصات و قیمت لطفا کلیک کنید.

ساعت هوشمند Xiaomi IMILAB KW66
ساعت هوشمند Xiaomi IMILAB KW66

ساعت هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های یک ساعت هوشمند خوب روز به روز در حال تکامل است و این صنعت با رشدی سریع رو به جلو حرکت می‌کند. در این بخش به برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

مشخصات یک ساعت هوشمند خوب عبارتند از:

  • دارای یک صفحه دیجیتال برای نمایش زمان، اعلان‌های دریافتی و ... 
  • سنسورهای داخلی برای ردیابی فعالیت
  • تراشه NFC برای پرداخت سریع
  • وای‌فای، بلوتوث یا هر دو برای اتصال به دستگاه‌های مجاور و هشدار اعلان‎‌ها در ساعت.
  • میکروفون برای دسترسی به فرمان صوتی.
  • بلندگو که به شما امکان می‌دهد فایل‌های رسانه‌ای را در هر مکانی پخش کنید.
  • برخی از ساعت‌های هوشمند از ویژگی اتصال سلولی برای تماس‌ها و عملکردهای مرتبط با اینترنت پشتیبانی می‌کنند.
  • برخی از ساعت‌های هوشمند دارای دوربینی هستند که به شما امکان می‌دهد لحظات جذاب را با کمک ساعت ثبت کنید.

در آینده احتمالاً ویژگی‌های جالب‌تری به ساعت‌های هوشمند اضافه می‌شود.

چه ساعت هوشمندی بخریم؟

اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند را دارید، باید به دنبال ساعتی باشید که برای شما بهترین است. ساعت هوشمندی که مناسب پسرعمویتان است، ممکن است برای شما نامناسب باشد. به همین منظور در همان ابتدا باید دو سوال مهم را از خودتان بپرسید:

  1. از نظر ظاهر چه ساعت هوشمندی می‌پسندید؟
  2. چه امکانات و ویژگی‌هایی از یک ساعت هوشمند انتظار دارید؟

۱. از نظر ظاهر چه ساعت هوشمندی می‌پسندید؟

ظاهر یک ساعت اهمیت زیادی دارد. ساعت‌های هوشمند در اشکال مختلف موجود هستند. برخی اسپورت و برخی کلاسیک طراحی شده‌اند. باید بدانید کدام را می‌خواهید؛ کلاسیک یا اسپرت؟ مثلا برای یک بزینس‌من، یک ساعت هوشمند کلاسیک برای فعالیت‌های رسمی، عالی به نظر می‌رسد. در حالی که یک ورزشکار، یک ساعت هوشمند اسپرت یا دستبند هوشمند را ترجیح می‌دهد.

آیا دوست دارید ساعتی حجیم روی مچ دستتان داشته باشید یا از ساعت‌هایی با بدنه باریک‌تر و کوچک‌تر لذت می‌برید؟ باید به این پرسش‌ها قبل از خرید پاسخ دهید.

۲. چه امکانات و ویژگی‌هایی از یک ساعت هوشمند انتظار دارید؟

اگر شما فردی هستید که برای مثال در بورس کار می‌کنید، مطمئناً یک ساعت هوشمند می‌خواهید که هم بلوتوث و هم Wi-Fi داشته باشد تا به شما کمک کند به‌روز باشید. شاید شما یک کوهنورد هستید، پس ساعت هوشمند شما باید ارتفاع‌سنج داشته باشد تا در اندازه‌گیری ارتفاع شما را یاری رساند. علاقه‌مندان به تناسب اندام یک ساعت هوشمند می‌خواهند که بتوانند فعالیت‎هایشان را به دقت ردیابی کنند.

برخی از ساعت‌های هوشمند ممکن است بر تناسب اندام تمرکز داشته باشند در حالی که فاقد ویژگی‌های دیگر هستند. برخی دیگر می‌توانند روی مد متمرکز شوند اما در ردیابی فعالیت عقب باشند. بنابراین باید شما تعیین کنید کدام ویژگی برایتان در اولویت است.

انواع ساعت‌ های هوشمند

هیچ طبقه‌بندی رسمی برای اسمارت واچ ها وجود ندارد، آنچه در دسترس است دسته‌هایی هستند که از اهداف خاص ساعت هوشمند و ویژگی هایی که شامل ظاهر و قیمت می شوند، نشأت می‌گیرند. در این راستا، ما ساعت‌های هوشمند را به شکل زیر دسته‌بندی می‌کنیم:

  • انواع ساعت‌های هوشمند بر اساس عملکرد
  • انواع ساعت‌های هوشمند بر اساس ظاهر
  • انواع ساعت‌های هوشمند بر اساس قیمت

انواع ساعت هوشمند بر اساس عملکرد

ساعت‌های هوشمند تناسب اندام و Standalone جزو انواع ساعت‌های هوشمند بر اساس عملکرد قرار می‌گیرند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ساعت هوشمند تناسب اندام

ساعت هوشمند تناسب اندام، ساعتی است که تمام حسگرهای استاندارد داخلی را برای ردیابی فعالیت‌های مختلف دارد. این سنسورها شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ، GPS و سنسور ضربان قلب است. این دسته از ساعت‌های هوشمند سهم عمده‌ای در رونق ساعت‌های هوشمند دارند؛ زیرا بسیاری از ساعت‌های هوشمند در این دسته قرار می‌گیرند.

بهترین و محبوب‌ترین ساعت هوشمند تناسب اندام، ساعت اپل واچ سری ۸ و ساعت سامسونگ گلکسی است. جهت اطلاع از قیمت و مشخصات لطفا کلیک کنید.

اپل واچ سری ۸ ۴۱
ساعت هوشمند Apple Watch Series 8
سامسونگ واچ 4
ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4

ساعت هوشمند مستقل (Standalone)

یک ساعت هوشمند مستقل، ساعتی است که توانایی برقراری و دریافت تماس را مستقیماً  از طریق ساعت و بدون نیاز به گوشی دارد. نام ساعت‌های هوشمند مستقل، از قابلیت‌های سلولی آن‌ها گرفته شده است. 

انواع ساعت های هوشمند بر اساس ظاهر

ساعت‌های هوشمند کلاسیک، اسپرت، هیبریدی و دستبندهای هوشمند را می‌توان در دسته انواع ساعت‌های هوشمند بر اساس ظاهر جای داد.

ساعت هوشمند کلاسیک

همان‌طور که از نام آن پیداست، ساعت‌های هوشمند کلاسیک، ساعت‌هایی هستند که ظاهری مطابق با ساعت‌های سنتی دارند. آن‌ها برای مناسبت‌های رسمی مناسب هستند. 

سامسونگ واچ ۴ کلاسیک
ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4 Classic

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4 Classic نمونه‌ای از ساعت‌ هوشمند با ظاهر کلاسیک است که از کارایی بالایی برخوردار است. جهت اطلاع از قیمت و مشخصات لطفا کلیک کنید.

ساعت هوشمند اسپرت

ساعت هوشمند اسپرت، ساعتی با ظاهر اسپرت و جذاب است که برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی یا لباس‌های غیررسمی مناسب است. 

ساعت هوشمند هیبریدی

ساعت هوشمند هیبریدی یک ساعت با نمایشگر آنالوگ است که قابلیت‌های ساعت هوشمند را دارد. این نوع ساعت هوشمند مانند ساعت‌های سنتی دارای صفحه نمایش با عقربه‌های مکانیکی است. ساعت هوشمند هیبریدی طراحی شده‌اند برای کسانی که به نمایشگرهای دیجیتالی علاقه‌ای ندارند.

دستبندهای هوشمند

دستبندهای هوشمند که به آن بند هوشمند یا مچ بند هوشمند هم می‌گویند، ردیاب‌های فعالیت‌های مچ دست هستند که عملکردی محدودتر از ساعت‌های هوشمند دارند. یک بند هوشمند معمولی بیشتر شبیه یک دستبند است تا یک ساعت هوشمند. این در حالی است که از یک یا چند سنسور برای ردیابی فعالیت برخوردارند.

بند mi band 7
دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 7 SmartBand

اگر قصد خرید یک دستبند هوشمند را دارید ما به شما Xiaomi Mi Band 7 SmartBand را پیشنهاد می‌کنیم؛ برای اطلاع از قیمت و مشخصات کامل آن لطفا کلیک کنید.

انواع ساعت هوشمند بر اساس قیمت

ساعت‌های هوشمند رنج قیمتی متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها به ساعت‌های هوشمند لوکس معروف هستند که از طراحی و عملکردی بالا برخوردارند. محصولات ارزان و مقرون‌به‌صرفه هم در بازار موجود است که هر کسی بتواند متناسب با بودجه‌ای که دارد، صاحب یک ساعت هوشمند شود. در ادامه به معرفی مدل‌هایی از ساعت‌هوشمند بر اساس قیمت خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید ساعت هوشمند بر اساس قیمت

همان‌طور که قبلا اشاره شد ساعت‌های هوشمند در رنج قیمتی متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند. ما در این قسمت به معرفی برخی از ساعت‌های هوشمند از برندهای مختلف متناسب با هر بودجه‌ای می‌پردازیم.

  • راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان (زیر ۲ میلیون)
  • راهنمای خرید ساعت هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان
  • راهنمای خرید ساعت هوشمند تا ۲۰ میلیون تومان

راهنمای خرید ساعت هوشمند ارزان

در این قسمت از راهنمای خرید ساعت هوشمند با قیمت مناسب، سه مدل ساعت از برند هایلو و شیائومی را معرفی می‌کنیم که زیر دو میلیون تومان قیمت دارند.

ساعت هوشمند Xiaomi Mibro Watch C2

ساعت هوشمند شیائومی میبرو واچ سی 2 به عنوان یک ساعت هوشمند سبک به شما معرفی می‌کنیم. این ساعت هوشمند از فریم آلومینیومی مستطیل شکل ساخته شده است. بند ساعت را سیلیکون ضدحساسیت تشکیل می‌دهد. این ساعت تقریبا با تمام دستگاه‌هایی که برنامه Xiaomi Wear و نسخه لایت آن نصب شود، قابل اتصال است. ساعت هوشمند شیائومی میبرو واچ C2 زیر ۱ میلیون تومان قیمت دارد.

ساعت هوشمند xiaomi مدل mibro watch c2 xpaw009
ساعت هوشمند Xiaomi Mibro Watch C2

مزایا:

  • قابل اتصال به گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و IOS
  • دارای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، شمارش ضربان قلب، گام‌شمار و فشار‌سنج
  • قابلیت مکامله از طریق بلوتوث
  • قیمت مناسب

معایب:

  • سیم‌کارت‌خور نیست

 

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی ساعت هوشمند Xiaomi Mibro Watch C2 لطفا کلیک کنید.

ساعت هوشمند Xiaomi IMILAB KW66 

ساعت هوشمند شیائومی مدل IMILAB KW66  مناسب برای آقایان و خانم‌هاست. این مدل ساعت، صفحه دایره‌ای شکل و سیاه رنگ دارد. از ۱۳ حالت مختلف ورزشی پشتیبانی می‌کند. همچنین از قابلیت‌های ثبت و جمع‌آوری اطلاعات مانیتورینگ قلب، قدم شمار و کالری سوزانده شده برای تحلیل فعالیت بدن برخوردار است. شما می‌توانید ساعت هوشمند شیائومی مدل IMILAB KW66 را با کارایی‌های ذکر شده با قیمت زیر ۲ میلیون تومان خریداری کنید.

ساعت هوشمند Xiaomi IMILAB KW66
ساعت هوشمند Xiaomi IMILAB KW66

مزایا:

  • نگهداری شارژ تا ۱۵ روز
  • دارای کابل شارژ آهنربایی
  • پشتیبانی از ۱۳ حالت ورزشی مختلف
  • قیمت مناسب

معایب:

  • قابلیت مکالمه ندارد
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی ساعت هوشمند Xiaomi IMILAB KW66 لطفا کلیک کنید.

ساعت هوشمند Haylou RS4 Smart Watch

هایلو RS4 یک اسمارت واچ با صفحه مربعی شکل است که شباهت زیادی به اپل واچ دارد. ساعت هایلو RS4 با دوام باتری ۲۰ روزه از عمر شارژ فوق‌العاده‌ای برخوردار است. علاوه بر باتری، سیستم پایش خواب، بررسی مداوم ضربان قلب و توانایی رهگیری ۱۲ ورزش مختلف، از جمله ویژگی‌های بارز این مدل است. ساعت هوشمند هایلو RS4 در زیر ۲ میلیون تومان قیمت دارد.

ساعت هوشمند haylou rs4
ساعت هوشمند Haylou RS4 Smart Watch

مزایا:

  •  
  • ظاهر جذاب
  • فریم آلومینیومی باکیفیت
  • پشتیبانی از ۱۲ حالت ورزشی مختلف
  • بهره‌مندی از نرم‌افزار اختصاصی
  • قیمت مناسب

معایب:

  • واچ فیس‌های محدود
  • عملکرد ضعیف سنسورها
  • ضعف کیفی صفحه نمایش

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی Haylou RS4 Smart Watch لطفا کلیک کنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند تا ۱۰میلیون تومان

در این  قسمت از راهنمای اسمارت واچ، با توجه به بازه قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان ما به معرفی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۴ می‌پردازیم که دو مدل نرمال و کلاسیک در سایزهای مختلف دارد. با ما همراه باشید.

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4

Samsung Galaxy Watch 4 جدیدترین ساعت هوشمند شرکت سامسونگ است که در آگوست ۲۰۲۱ رونمایی شد. آدیشن نرمال این ساعت در سایزهای ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و آدیشن کلاسیک آن در سایزهای ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری به بازار عرضه شدند. اگر به دنبال خرید ساعتی هستید که قابلیت‌های زیادی داشته، از امکان سنجش میزان سلامت جسمانی بهره‌مند باشد و  از مدهای ورزشی متعدد پشتیبانی به عمل آورد، گلکسی واچ ۴ بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. 

مدل‌های مختلف ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ بین ۵ تا ۹ میلیون قیمت دارد.

ساعت هوشمند galaxy watch 4
ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4

مزایا:

  • طراحی با کیفیت و خوب
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • سرعت عمل مناسب و بستر نرم‌افزاری روان
  • واچ فیس‌های متنوع
  • پشتیبانی از مدهای ورزشی متعدد
  • پشتیبانی از قابلیت آنالیز ترکیبی بدن مبتنی بر ارسال پالس الکتریکی
  • ارائه اطلاعات دقیق و خوب

معایب:

  • ظاهر نسبتا مشابه با نسخه‌های قبلی
  • قیمت نسبتا بالا
برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4 لطفا کلیک کنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند تا ۲۰ میلیون تومان

در این قسمت ما ساعت هوشمند اپل سری ۸ را به شما معرفی می‌کنیم که زیر ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ساعت هوشمند Apple Watch Series 8 Black

اپل واچ سری ۷ در دو نسخه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه شده است تا روی دست هر فردی بتواند فیکس شود. این ساعت زیبا و باکیفیت تقریبا از پس هر کاری برمی‌آید و یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. 

اپل واچ سری ۸ سایز ۴۵
ساعت هوشمند Apple Watch Series 8

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • ظاهر زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بسیار باکیفیت و خوب
  • سرعت عمل عالی
  • ارائه تمام قابلیت‌های مورد نیاز در زمینه فیتنس و سلامت جسمانی
  • سرعت شارژ خوب

معایب:

  • عدم سازگاری با سیستم عامل اندروید
  • نبود آداپتور شارژر در درون باکس محصول
  • قیمت گران

 

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی ساعت هوشمند Apple Watch Series 8 لطفا کلیک کنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند بر اساس برند

بازار ساعت‌های هوشمند بازار بزرگی است که با سرعت زیادی در حال گسترش است. و برندهای زیادی در سطح جهانی در این زمینه فعالیت دارند. در ادامه به برخی از این برندها می‌پردازیم.

  • شرکت اپل
  • شرکت سامسونگ
  • شیائومی/ هوامی
  • گارمین
  • فیت‌بیت

راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل

اپل واچ بزرگ‌ترین نام در بازار ساعت‌های هوشمند است و بیشترین سهم را در بازار دارد. آخرین ساعت هوشمند آن‌ها سری اپل واچ ۸ است که یکی از بهترین ساعت های هوشمند در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. جهت اطلاع از مشخصات و قیمت لطفا کلیک کنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ

ساعت هوشمند سامسونگ (گلکسی واچ) یکی دیگر از بزرگ‌ترین برندها در صنعت ساعت‌های هوشمند است. می‌توانیم بگوییم که آن‌ها با فروش صدها هزار ساعت هوشمند، بسیار خوب عمل کرده‌اند. ساعت سامسونگ گلکسی یکی از مواردی است که خواهان زیادی دارد. این ساعت یک انتخاب فوق‌العاده عالی برای جایگزینی اپل واچ ۸ است، مخصوصاً برای کسانی که آیفون ندارند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی/هوامی

ساعت هوشمند شیائومی یکی دیگر از برندهای برتر در صنعت ساعت‌های هوشمند است. لیست ساعت‌های هوشمند آن‌ها شامل Xiaomi IMILAB KW6 است که یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند با قیمت مناسب است و از محبوبیت چشمگیری برخوردار است.

راهنمای خرید ساعت هوشمند گارمین

بهتر است ساعت‌های برند گارمین را سلطان ردیاب‌های GPS بنامم، گارمین یکی از محبوب‌ترین مارک‌ها در بین ساکنان ایالات متحده است. برای نمونه ساعت هوشمند Garmin Watch Vivomove HR Gold Leather Band  یکی از محصولات برند گارمین است که بسیار زیباست و کارایی‌های فراوانی دارد.

ساعت گارمین Vivomove HR
ساعت هوشمند Garmin Watch Vivomove HR Gold Leather Band

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی ساعت هوشمند Garmin Watch Vivomove HR Gold Leather Band لطفا کلیک کنید.

راهنمای خرید ساعت فیت‌بیت 

Fitbit برندی است که پیشرفت‌های زیادی در زمینه ردیابی تناسب اندام داشته است. ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند برند فیت‌بیت از پرفروش‌ترین‌ها در بازار ردیابی تناسب اندام هستند.  نام‌های قابل توجه دیگر عبارتند از گروه فسیلی، هواوی، Michael Kors، Montblanc، Tag Heuer، Withings، LG و Zeblaze. البته باید توجه داشت که این برندها تنها تعدادی از صدها برند ساعت هوشمند در بازار است.

چطور یک ساعت هوشمندانه خوب زنانه بخریم؟

علاوه بر موارد ذکر شده در چک لیست کلی بالا، ساعت هوشمند زنانه دارای معیارهای خاصی است که بهتر است در نظر بگیرید:

رنگ اسمارت واچ زنانه 

رنگ از موارد مهمی است که باید مد نظر قرار داد. برای خانم‌ها رنگ ساعت هوشمند هر چه روشن‌تر باشد شکیل‌تر است. رنگ‌هایی مانند طلایی، رز، رزگلد، نقره‌ای، صورتی و بنفش بهترین انتخاب برای خانم‌ها هستند.

اندازه اسمارت واچ زنانه 

برای خانم‌ها هر چه سایز ساعت کوچک‌تر باشد بهتر است؛ معمولاً هر چیزی زیر ۴۲ میلی‌متر را برای خانم‌ها توصیه می‌کنیم. همچنین  اگر ساعت خیلی ضخیم باشد قطعاً سنگین خواهد بود و به حجم ساعت می‌افزاید. ضخامت زیر ۱۲/۵ میلی‌متر، سایزی مناسب برای خانم‌ها محسوب می‌شود.

عرض بند اسمارت واچ زنانه 

بیشتر ساعت‌های هوشمند دارای پهنای بند ۱۸، ۲۰ یا ۲۲ میلی‌متری هستند. ما معمولاً ۲۰ و ۱۸ میلی‌متر را برای خانم‌ها توصیه می‌کنیم؛ زیرا هرچه نازک‌تر روی مچ دست شما بهتر، جذاب‌تر و هوشمندانه‌تر به نظر می‌رسد.

تسمه قابل تعویض

تسمه‌های قابل تعویض بهتر است زیرا به شما امکان می‌دهد سبک خود را برای هر رویداد عوض کنید. مخصوصا این موضوع می‌تواند برای خانم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. با توجه به موارد بیان شده ما ساعت هوشمند Samsung Watch 5 SM-R900 40mm  را به شما پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر زیبایی، امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل galaxy watch 5 44mm
ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 SM-R900 40mm

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 SM-R900 40mm لطفا کلیک کنید.

چطور یک ساعت هوشمندانه خوب مردانه بخریم؟

ویژگی‌های فیزیکی خاصی وجود دارد که مشخصه ساعت مردانه است اما ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع ساعت هوشمندی را می‌خواهید بخرید؛ ساعتی تمام عیار، هیبریدی یا فقط یک بند هوشمند. هنگامی که تصمیم گرفتید، علاوه بر چک لیست کلی بالا، به موارد زیر توجه کنید.

 اندازه ساعت هوشمند برای مردان

برای مردان، اندازه‌ها با زنان متفاوت است. ساعت‌های هوشمند مردانه در ابعاد ۴۲، ۴۴، ۴۶ میلی‌متری یا بزرگ‌تر عرضه می‌شوند اما این به اندازه مچ دست شما بستگی دارد. شما باید بر اساس اندازه مچ دست خود انتخاب کنید. همچنین اندازه بند را بررسی کنید، برای مردان ۲۰ میلی‌متر و ۲۲ میلی‌متر عالی به نظر می‌رسد. با این حال ۱۸ میلی‌متر برای مچ‌های بسیار کوچک طراحی شده است؛ بنابراین ساعت را با توجه به اندازه مچ دستتان خریداری کنید اما هرچه پهن‌تر و ظاهری جسورتر داشته باشد، برای آقایان بهتر است.

تسمه قابل تعویض

اکثر ساعت‌های هوشمند دارای بند‌های قابل تعویض هستند، اما برخی از آن‌ها این قابلیت را ندارند. بندهای قابل تعویض بهتر هستند. این اطمینان را به شما می‌دهند که بتوانید در طولانی مدت از یک ساعت با سبک‌های مختلف بهره‌مند باشید.

یکی از ساعت‌های هوشمند مناسب آقایان، ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 44mm است که علاوه بر این که ظاهری مردانه دارد، از ۴۰ حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند و از عمر باتری فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

ساعت سامسونگ r910
ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 44mm

برای مشاهده مشخصات کامل و خرید اینترنتی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 44mm لطفا کلیک کنید.

چطور یک ساعت هوشمند خوب بچگانه بخریم؟

هزاران دلیل وجود دارد که چرا باید یک ساعت هوشمند برای کودک خود بخرید. یک ساعت هوشمند برای کودکان باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. برای مثال باید به GPS داخلی، پشتیبانی از تماس‌ها، امکان تنظیم محدودیت‌ها و ظاهر فیزیکی توجه کنید.

ساختار و شکل ظاهری

سایز ۳۸ تا ۴۶ میلی‌متر اندازه‌های مناسبی برای بچه‌ها هستند، همچنین به نظر می‌رسد رنگ‌های روشن‌تر مانند صورتی و بنفش گزینه مناسب‌تری برای کودکان به حساب آیند. بررسی کنید که بدنه از چه چیزی ساخته شده است؛ سیلیکون بیشتر استفاده می‌شود و از نظر انتشار تشعشعات بسیار ایمن است.  در نهایت وزن ساعت باید سبک انتخاب شود.

پشتیبانی از سیم کارت

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که والدین برای فرزند خود ساعت هوشمند می‌خرند این است که با هم در تماس باشند؛ بنابراین باید تأیید کنید که ساعت از سیم کارت برای تماس پشتیبانی کند.

ویژگی‌های SOS

SOS یک ویژگی تماس اضطراری است که در بسیاری از ساعت‌های هوشمند برای کودکان وجود دارد. در مواقع ضروری، کودک می‌تواند دکمه SOS را فشار دهد و والدین یک اعلان هشدار روی شماره‌ای که در حین راه‌اندازی با ساعت از پیش تنظیم شده بود، دریافت می‌کنند. این یک ویژگی بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

GPS داخلی 

ساعت هوشمند برای کودکان معمولاً دارای GPS داخلی است که امکان ردیابی بی‌دردسر فعالیت‌های خارج از منزل را فراهم می‌کند. برخی از ساعت‌ها از یک سیستم ناوبری چندگانه پشتیبانی می‌کنند که ردیابی دقیق‌تر را تضمین می‌کند. با حسگرهای داخلی، والدین می‌توانند محل فرزند خود را بدانند.

دوربین

برخی از ساعت‌های هوشمند برای کودکان دارای دوربین هستند. دوربین این امکان را فراهم می‌کند که کودک بتواند لحظات جذاب را ثبت کند. این می‌تواند برای بچه‌هایی که عاشق ثبت ماجراجویی‌های خود هستند، بسیار سرگرم‌کننده باشد. 

دارا بودن بازی نصب‌شده روی ساعت هوشمند

برای یک ساعت هوشمند مناسب بچه، بازی‌های نصب شده می‌توانند به جذاب‌ترکردن ساعت کمک کنند. اکثر ساعت‌های هوشمند برای کودکان دارای بازی‌های سبکی هستند که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و آن‌ها را مشغول نگه دارد.

در خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟ (۱۷ نکته)

در این قسمت نکات مهم در خرید ساعت هوشمند (۱۷ نکته) را برمی‌شمریم تا شما را در انتخاب درست یاری رساند.

۱. آیا اسمارت واچ با گوشی من سازگار است؟

اولین کاری که باید قبل از خرید ساعت هوشمند انجام دهید، این است که بررسی کنید که آیا با گوشی شما سازگار است یا خیر. اکثر ساعت‌های هوشمند با هر دو دستگاه اندروید و IOS کار می‌کنند، اما باید بررسی کنید که چه نسخه‌هایی از دستگاه‌های Android و IOS پشتیبانی می‌شوند.

۲. ساعت هوشمند هیبریدی، ساعت هوشمند تمام عیار یا دستبند هوشمند؟

شما باید در مورد نوع ساعت هوشمند خود تصمیم بگیرید. ساعت‌های هوشمندی که به صورت تمام عیار ظاهر می‌شوند، دارای صفحه نمایش دیجیتال کامل هستند و می‌توانند از نظر ظاهری کلاسیک یا اسپرت باشند. ساعت‌های هوشمند تمام عیار دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به ساعت‌های هوشمند هیبریدی و دستبند هوشمند هستند. البته بابت این جامع‌بودن باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید. 

بنابراین، شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع ساعت هوشمندی را می‌خواهید بخرید؛ هیبریدی، کامل یا باند هوشمند.

۳. ظاهر اسمارت واچ را بررسی کنید.

شما باید ظاهر ساعت را بررسی و به شکل آن توجه کنید. آیا یک نوع ساعت هوشمند کلاسیک یا اسپرت می‌خواهید؟ ساعت‌های هوشمند کلاسیک عموما دایره‌ای هستند، در حالی که انواع اسپرت می‌توانند بدنه‌ای از جنس ترموپلاستیک و اغلب مربع یا مستطیل شکل داشته باشند.

بررسی کنید که آیا صفحه لمسی است یا روش‌های دیگری برای ورود دیتا به آن وجود دارد. 

۴. وزن اسمارت واچ را بررسی کنید.

وزن یکی از فاکتورهای مهم است. به طور قطع دوست دارید، ساعت موردعلاقه‌تان را به دفعات بپوشید اما اگر ساعت خیلی سنگین باشد، عملا پوشیدن مداوم آن غیرممکن می‌شود؛ بنابراین باید به وزن آن توجه کنید.

۵. اندازه‌ها را بررسی کنید

شما باید به اندازه‌ها توجه کنید، اندازه کیس و اندازه بند چقدر است. برای خانم‌ها، هر چیزی کمتر از ۴۲ میلی‌متر عالی به نظر می‌رسد. عرض و طول بند را بررسی کنید. نباید خیلی حجیم یا بلند باشد.

۶. آیا می‌توانید تسمه‌ها را عوض کنید؟

برخی از ساعت‌های هوشمند ممکن است دارای حسگرهایی باشند که در بند آن تعبیه شده است؛ بنابراین آن را غیرقابل تعویض می‌کند. اگر چه بودن حسگر در بند ساعت، ردیابی دقیق‌تری را به دنبال دارد اما به شما اجازه نمی‌دهد برای تنوع بند آن را تغییر دهید.

۷. آیا واچ فیس قابل تعویض است؟

اگر چه اکثر ساعت‌های هوشمند دارای صفحه ساعت قابل تعویض هستند اما ساعت‌های هوشمند هیبریدی که صفحه آنالوگ دارند، غیرقابل تغییر است. بنابراین شما باید این موضوع را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام را ترجیح می‌دهید.

۸. آیا  اسمارت واچ ضد آب است؟

شما باید بررسی کنید که درجه ضدآب‌بودن ساعت به چه میزان است. اکثر ساعت‌های هوشمند دارای استاندارد IP67 هستند که به معنی مقاومت در برابر آب تا عمق ۱ متر است. برخی از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار در برابر آب مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. حتی ساعت‌هایی وجود دارند که تا عمق ۵۰ متر هم در برابر آب مقاوم هستند.

۹. بلوتوث، وای‌فای یا هر دو؟

هر ساعت هوشمند یک بلوتوث برای اتصال و همگام‌سازی داده‌ها خواهد داشت. با این حال، برخی از آن‌ها هم بلوتوث و هم وای‌فای دارند؛ این باعث می‌شود حتی زمانی که تلفن، همراه شما نیست، ارتباطتان حفظ شود. 

ساعت‌های هوشمند جامع دارای بلوتوث و وای‌فای هستند و همچنین از اتصال سلولی پشتیبانی می‌کنند که آن‌ها را به یک ساعت هوشمند مستقل تبدیل می‌کند.

۱۰. چه ویژگی های Fitness Tracking وجود دارد؟

باید بررسی کنید که چه حسگرهایی در ساعت تعبیه شده است. اگر  تناسب اندام برایتان دارای اهمیت است، باید بدانید که آیا HRM، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، GPS و سنسورهای دیگر در ساعت وجود دارد یا خیر. همچنین  برای کوهنوردی باید بررسی کنید آیا ارتفاع‌سنج در ساعت تعبیه شده است.

۱۱. ویژگی‌های اطلاع رسانی

باید بررسی کنید که آیا ساعت هوشمند یک همراه عالی برای گوشی شما خواهد بود؟ آیا دارای ویژگی‌های اعلان خوبی است؟ 

۱۲. عمر باتری اسمارت واچ چگونه است؟

به طور کلی ساعت‌های هوشمند از عمر باتری کوتاهی رنج می‌برند، با این حال پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است که باعث شده بسیاری از ساعت‌های هوشمند عمر باتری طولانی‌تری داشته باشند. شما باید ظرفیت باتری را بررسی کنید.

۱۳. آیا اسمارت واچ مستقل است؟

ساعت‌های هوشمند مستقل (Standalone) دارای فناوری سلولی داخلی هستند که ساعت را قادر می‌سازد بدون اتصال به تلفن، تماس‌ها را به‌طور مستقل برقرار و دریافت کند. برخی از افراد ویژگی‌های بیشتر را دوست ندارند، اگر شما هم جزو این افراد هستید، می‌توانید از این موضوع صرف نظر کنید.

۱۴. آیا قادر به ذخیره‌سازی فایل است؟

باید دریابید که آیا ساعت دارای فضای ذخیره‌سازی داخلی است یا خیر. اکثر ساعت‌های هوشمند دارای حافظه قابل توجهی هستند به جز برخی از دستبندهای هوشمند که فضای حافظه بسیار کمی دارند. با امکان ذخیره فایل‌ها در ساعت، می‌توانید در حال حرکت به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهید.

۱۵. آیا NFC وجود دارد؟

داشتن NFC برای برخی از افراد بسیار مهم است. اگر سیستم پرداخت راحت با کمک ساعت هوشمند را می‌خواهید باید به دنبال تراشه NFC داخل ساعت باشید.

۱۶. قیمتش چقدر است؟

بازه قیمتی برای ساعت‌های هوشمند گستره وسیعی را در بر می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی را انتخاب کنید.

۱۷. چه ویژگی‌های دیگری وجود دارد؟

فناوری ساعت‌های هوشمند در حال پیشرفت است و به احتمال زیاد ویژگی‌های بیشتری در ساعت‌های هوشمند تعبیه شده است. بنابراین ممکن است بخواهید بدانید چه ویژگی‌های دیگری در ساعت هوشمند وجود دارد. برخی از ساعت‌های هوشمند دارای بلندگو، میکروفون یا هر دو هستند. شما باید برنامه‌های نصب شده روی ساعت را هم بررسی کنید، آیا قوی و مفید هستند.

بعد از نکاتی که در مورد خرید ساعت هوشند بیان شد به راهنمای خرید ساعت هوشمند زنانه، مردانه و بچگانه می‌پردازیم.

ساعت هوشمند را از کجا بخریم؟

ما سعی کردیم در این راهنمای خرید ساعت هوشمند، مطالبی را ارائه دهیم که شما را برای یک انتخاب هوشمندانه یاری رساند. امیدواریم تا این جای کار توانسته باشید با توجه به فاکتورها و نمونه‌های معرفی شده، ساعت هوشمند خود را انتخاب کنید. 

حال شاید بپرسید ساعت هوشمند مدنظر را از کجا خریداری کنیم؟ در پاسخ باید گفت، اگر به دنبال خرید ساعت هوشمند در اصفهان و دیگر نقاط ایران هستید، ادبازار یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. در ادامه به برخی از مزایای خرید از ادبازار اشاره می‌کنیم.

چرا ادبازار را جهت خرید انتخاب کنیم؟

خرید از ادبازار مزیت‌های فراوانی را به دنبال دارد، برای مثال:

  • خرید با مشاوره رایگان تخصصی آنلاین و تلفنی
  • خرید حضوری در تهران و اصفهان
  • خرید با مهلت تست ۷ روزه
  • اطمینان از اصالت کالا و گارانتی معتبر
انواع ساعت‌های هوشمند را ببینید و با مهلت تست ۷ روزه از ادبازار بخرید.

نتیجه‌گیری

آن چه در مقاله راهنمای خرید اسمارت واچ آموختیم:

  • ساعت‌های هوشمند کاربردهایی از جمله، گفتن ساعت، سرگرمی، ردیابی سلامت و تناسب اندام و ... را دارند.
  • انواع ساعت‌های هوشمند بر اساس ظاهر، کارایی و قیمت را برشمردیم.
  • درباره ۱۷ نکته صحبت کردیم که باید در خرید یک ساعت هوشمند مد نظر قرار دهیم.
  • به ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند زنانه، مردانه و بچگانه پرداختیم.
  • از برندهای معروف در صنعت ساعت‌های هوشمند مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و ... سخن گفتیم.
  •  

ما در مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند سعی کردیم تمامی جنبه‌هایی را که برای خرید یک ساعت خوب هوشمند ضرورت دارد، بیان کنیم تا کمکی برای انتخاب هوشمندانه شما باشیم. اگر سوالی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات بنویسید تا ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

همچنین اگر نیازمند توضیحات بیشتر هستید می‌توانید با استفاده از آیکون پایین صفحه در گوشه سمت راست با پشتیبانی آنلاین ما در ادبازار ارتباط برقرار کنید.