معرفی بهترین لپ تاپ های هیبریدی سال 2022

بهترین‌ها 17 تیر 1402 علی مظفری

معرفی بهترین لپ تاپ های هیبریدی سال 2022

لپ تاپ هیبریدی (Hybrid Laptop) به دسته‌ای از لپ تاپ‌ها گفته می‌شود که به غیر از حالت مرسوم باز و بسته شدن، در حالت‌های دیگری هم می‌توانید با آن‌ها کار کنید. لپ تاپ‌های هیبریدی، لپ تاپ‌های تبدیل پذیر، لپ تاپ‌‌های ترکیبی یا لپ تاپ های 2 در 1 نام‌های مختلف این مدل از لپ تاپ‌ها است که در این مقاله قصد داریم بهترین‌های آن را برای خرید لپ تاپ به شما معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ های هیبریدی بازار حالت‌های مختلفی دارند. در برخی از آن‌ها صفحه نمایش به صورت کامل از پنل اصلی لپ تاپ جدا می‌شود و می‌توانید از پنل نمایشگر به عنوان یک تبلت هم استفاده کنید. اما دسته‌ای دیگر از لپ تاپ‌ها قابلیت جدا شدن نمایشگر از بدنه را ندارند، بلکه صفحه نمایش آن‌ها به صورت 360 درجه قابلیت چرخش دارد و می‌توانید با برگرداندن نمایشگر به پشت لپ تاپ، با لپ تاپ کار کنید. مهم‌ترین ویژگی‌ لپ تاپ‌های هیبریدی استفاده از صفحه نمایش لمسی برای استفاده به‌عنوان یک تبلت حرفه‌ای است. حال در برخی از مدل‌های حرفه‌ای لپ تاپ های هیبریدی شاهد قلم‌های لمسی اختصاصی برای کار کردن با آن‌ها هستیم که طبیعتا امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر قصد خرید لپ تاپ هیبریدی دارید و یا دوست دارید بیشتر با این مدل از لپ تاپ‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید تا انتهای مقاله بهترین لپ تاپ‌های هیبریدی همراه باشید. 

 

لپ تاپ‌های هیبریدی مناسب چه کسانی است؟

 

بهترین لپ تاپ های هیبریدی 2022

 

لپ تاپ هیبریدی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با دقت و زمان بیشتری بر روی پروژه‌های خود کار کنند. برای مثال اگر قصد دارید یک ارائه‌ی جذاب در پاورپوینت داشته باشید، خرید یک لپ تاپ هیبریدی می‌تواند به شما کمک کند با تمرکز بیشتری بر روی ارائه‌ی خود کار کنید و با استفاده از قابلیت لمسی نمایشگر، از المان‌های طراحی متفاوتی کار خود را ارائه دهید.

از طرف دیگر افرادی که قصد دارند کار طراحی دیجیتال یا نقاشی دیجیتال را هم با لپ تاپ خود شروع کنند، انتخاب لپ تاپ هیبریدی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای آن‌ها باشد. مخصوصا در مدل‌هایی که شما می‌توانید از قلم مخصوص در آن‌ها استفاده کنید. اما به صورت کلی لپ تاپ‌های هیبریدی به دلیل ساختاری که دارند به‌راحتی در محیط‌های مختلف قابل استفاده هستند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را جابه‌جا کرده و در شرایط مختلفی از آن‌ها استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی جامع تبلت های مایکروسافت

بهترین لپ تاپ های هیبریدی 2022

همانند لپ تاپ‌های معمولی، لپ‌ تاپ‌های هیبریدی هم کانفیگ‌های مختلفی دارند و با سیستم‌های سخت افزاری متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. شما برای خرید این لپ تا‌پ‌های تبدیل‌پذیر باید با توجه نیاز و بودجه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید، یکی از کانفیگ‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین سری لپ تاپ‌های هیبریدی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

HP ENVY X360 15T

 

HP ENVY X360 15T

 

اولین لپ تاپ هیبریدی لیست ما HP ENVY X360 است که در دو سایز کلی 15.6 و 13 اینچی معرفی شده است. مدل 15 اینچی این لپ تاپ یکی از لپ تاپ‌های هیبریدی قدرتمندی است که می‌توانید در بازار آن را تهیه کنید. اچ‌پی برای پردازش اطلاعات در این سری لپ تاپ از پردازنده‌های نسل دهم Intel Core i7 و Intel Core i5 استفاده کرده است. همچنین از سری خانواده کارت گرافیک‌های 300 MX برای پردازش‌های گرافیکی استفاده شده است. صفحه نمایش بزرگ لمسی با کیفیت Full HD و پنل IPS از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ هیبریدی شرکت HP هستند. همچنین برای افزایش سطح امنیت، از حسگر اثر انگشت بر روی لپ تاپ استفاده شده است.

لپ تاپ HP Envy X360 15T نمایشگری با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد و می‌توانید آن را به صورت کامل به عقب برگرداننده و بر روی کیبورد آن را قرار دهید. با این چرخش کامل، می‌توانید لپ تاپ را در دست گرفته و یا روی سطح صاف قرار دهید و مشابه یک تبلت با آن کار کنید. از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ می‌توان به قلم هوشمند HP اشاره کرد که با آن می‌توانید به راحتی کارهای خود را روی نمایشگر لمسی لپ تاپ انجام دهید. به کمک این قلم علاوه بر کارهای عادی می‌توانید با سرعت و دقت بیشتری کارهای طراحی گرافیک، تدوین ویدیو و ساخت ارائه‌های مختلف را انجام دهید. همچنین می‌توانید برای نت برداری در نرم افزارهای کاربردی ویندوز، خود را از کاغذ و قلم بی‌نیاز کنید.

 

HP ENVY X360 15T

 

یکی از حرفه‌ای‌ترین کانفیگ‌های لپ تاپ هیبریدی اچ پی Envy X360 15T با پردازنده Intel Core i7 با محدوده‌ی سرعت 2 تا 4.9 گیگاهرتز به بازار عرضه شده است. در کنار این پردازنده از کارت گرافیک NVIDIA GeForce 330MX با 4 گیگابایت رم اختصاصی استفاده شده است که قدرت گرافیکی بالایی را در بین لپ تاپ‌های تبدیل پذیر در اختیار شما قرار می‌دهد. حافظه‌ی رم 32 گیگابایتی از نوع DDR4 این لپ تاپ هم به شما قدرت کامل در اجرای روان انواع نرم افزارها به صورت همزمان را می‌دهد. برای ذخیره سازی اطلاعات از 1 ترابایت حافظه‌ی پرسرعت SSD استفاده شده است. قیمت لپ تاپ HP Envy X360 با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، منطقی بوده و می‌توانید علاوه بر ویژگی‌های جذاب هیبریدی بودن، روی قدرت پردازشی بالای آن هم حساب کنید.

 

لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Laptop Studio

 

Microsoft Surface Laptop Studio

 

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو یکی از جدیدترین محصولات شرکت مایکروسافت و قدرتمندترین محصول Surface این کمپانی آمریکایی است. مایکروسافت در این لپ تاپ ترکیبی از لپ‌تاپ‌های معمولی خود و محصول سرفیس استودیو را ارائه داده است. Surface Laptop Studio یک لپ تاپ هیبریدی با صفحه نمایش 14.4 اینچی است که می‌توانید علاوه بر انجام کلیه کارهای حرفه‌ای، با تغییر دادن زاویه نمایش نمایشگر، کارهای طراحی خود را هم با کیفیت مطلوب انجام دهید.

مایکروسافت Surface Laptop Studio سه حالت برای قرار گیری نمایشگر دارد. حالت اول حالت عادی مشابه‌ی همه‌ لپ تاپ‌ها است. در حالت دوم میی‌توانید نمایشگر را کمی جلو کشیده آن را روی قسمت کیبورد قرار دهید و تاچ‌پد را هنگام کار در اختیار داشته باشید. و حالت سوم هم حالتی است که می‌توانید نمایشگر را به صورت کامل روی سطح پنل داخلی قرار دهید و وارد فاز Studio لپ تاپ شوید. این لپ تاپ قدرتمند هیبریدی با ویندوز 11 عرضه شده است.

 

Microsoft Surface Laptop Studio لپ تاپ هیبریدی

 

در کانفیگ‌های مختلف لپ تاپ می‌توانید به پردازنده‌های نسل یازده Intel Core i5 و Intel Core i7 دسترسی داشته باشید. در یکی از حرفه‌ای ترین کانفیگ‌های لپ تاپ شاهد پردازنده‌ی Intel Core i7 در کنار گارت گرافیک حرفه‌ای NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti با 4 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی هستیم. از 32 گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی SSD هم در این کانفیگ استفاده شده است. نمایشگر لمسی لپ تاپ هم پنل IPS داشته و رزولوشن 1600x2400 را به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش سرفیس لپ تاپ استودیو از فناوری Dolby Vision پشتیبانی کرده و نرخ نوسازی تصویر در آن 120 هرتز است. قیمت لپ تاپ Microsoft Surface Laptop Studio در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های هیبریدی و تبدیل پذیر بیشتر بوده اما در عوض می‌توانید به قدرتمندترین سرفیس ساخته شده با امکانات بسیار جذاب دسترسی داشته باشید.

 

لپ تاپ هیبریدی HP SPECTRE X360 13T

 

لپ تاپ هیبریدی HP SPECTRE X360 13T

 

لپ تاپ HP SPECTRE X360 13T یکی دیگر از لپ تاپ‌های هیبریدی بازار است که با ابعاد کوچک خود می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای دانشجوها باشد. این لپ تاپ 13.3 اینچی تنها 1.3 کیلوگرم وزن دارد و می‌توانید به راحتی در کیف و کوله آن را همراه خود داشته باشید. کانفیگ‌های مختلفی برای انتخاب در بین انواع مدل‌های HP SPECTRE X360 وجود دارد اما در بهترین کانفیگ‌ها شاهد پردازنده و کارت گرافیک Intel هستیم که قدرت پردازشی و گرافیکی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

دو لولا نگه‌دارنده فلزی به‌خوبی نمایشگر را به سطح پنل داخلی متصل کرده و می‌توانید به صورت کامل صفحه نمایش را به عقب برگردانده و با تسلط بیشتری از صفحه نمایش لمسی 13 اینچی آن استفاده کنید. نمایشگر لپ تاپ پنل IPS داشته و دقت رنگ بالایی دارد، از طرف دیگر رزولوشن Full HD آن هم در کنار ابعاد کوچک‌، باعث شده کیفیت تصاویر و ویدیوها در این لپ تاپ بسیار بالا باشد. برای استفاده بهینه از قابلیت‌های لمسی این لپ تاپ هیبریدی می‌توانید از قلم هوشمند HP Tilt Pen لپ تاپ استفاده کنید.

 

لپ تاپ هیبریدی HP SPECTRE X360 13T

 

قیمت لپ تاپ HP SPECTRE X360 آن را در بین لپ تاپ‌های هیبریدی با قیمت مناسب به نسبت سیستم پردازشی‌اش قرار می‌دهد. شما در این لپ تاپ می‌توانید از بروزترین پردازنده‌ی اینتل یعنی Core i7 نسل یازده استفاده کنید. در کنار این پردازنده‌ی چهار هسته‌ای از کارت گرافیک Intel Iris Xe Graphics هم استفاده شده است. 1 ترابایت SSD و 16 گیگابایت حافظه‌ی رم هم از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این لپ تاپ است. قیمت لپ تاپ اچ پی به صورت کلی در تمامی مدل‌ها، قیمت رقابتی‌ای است و در بین لپ تاپ‌های هیبریدی هم شاهد این قضیه هستیم.

 

لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Book 3

 

لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Book 3

 

سرفیس بوک (Surface Book) یکی از سری محصولات جذاب شرکت مایکروسافت است. تنوع لپ تاپ مایکروسافت در رده کاربری لپ تاپ‌های تبدیل پذیر زیاد بوده و شاهد محصولات با کیفیت و جذابی از آن هستیم. Surface Book 3 یک لپ تاپ هیبریدی است که به صورت کامل می‌توانید از آن هم به عنوان لپ تاپ و هم یک تبلت استفاده کنید. همچنین برعکس مدل‌هایی که تا کنون معرفی شدند، در سرفیس بوک می‌توانید نمایشگر را به صورت کامل از بدنه‌ی لپ تاپ یا همان پنل اصلی و کیبورد آن جدا کنید و آن را در دست بگیرید. به واسطه‌ی لمسی بودن نمایشگر 15 اینچی و پشتیبانی از قلم هوشمند، لپ تاپ Microsoft Surface Book 3 یک گزینه‌ی بسیار خوب برای طراحان دیجیتال است.

 

لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Book 3

 

این لپ تاپ هیبریدی با پردازنده‌ی نسل ده Intel Core i7 و Intel Core i5 معرفی شده است. برای پردازش اطلاعات گرافیکی هم شاهد کارت گرافیگ قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 3000 با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی هستیم. وجود کارت گرافیک رده بالا و حافظه‌ی اختصاصی 6 گیگابایتی باعث شده، خرید لپ تاپ Microsoft Surface Book 3 برای کسانی که قصد دارد کارهای گرافیکی، تدوین ویدیو، طراحی سه‌بعدی و... انجام دهند، بسیار مناسب باشد. یکی از ویژگی‌های جذاب سرفیس بوک 3 صفحه نمایش با کیفیت 4K آن است که رزولوشن 3840x2160 پیکسل را به نمایش می‌گذارد. با توجه به قدرت کارت گرافیک لپ تاپ می‌توانید به راحتی ویدیوهای 4K را با این لپ تاپ پردازش کرده و کار ادیت فیلم را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهید.

اگر به دنبال لپ تاپ هیبریدی‌ هستید که بتوانید در مواقع مورد نیاز، صفحه نمایش آن را به صورت کامل از بدنه جدا کنید و مانند یک تبلت با آن کار کنید، حتما لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک 3 را در لیست بررسی خود داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی

Microsoft Surface Pro

 

Microsoft Surface Pro

 

سرفیس پرو (Surface Pro) یکی دیگر محصولات شرکت مایکروسافت است که در لیست ما قرار گرفته است. مایکروسافت سرفیس پرو را در واقع می‌توان یک تبلت هیبریدی معرفی کرد! Microsoft Surface Pro یک تبلت ویندوزی قدرتمند است که با استفاده از یک کیبورد قابل حمل، می‌توانید از آن مشابه یک لپ تاپ هم استفاده کنید. Microsoft Surface Pro 8 آخرین مدلی است که از سری تبلت‌های سرفیس پرو عرضه شده و شاهد پردازنده‌های نسل 11 Intel Core i5 و Intel Core i7 بر روی آن هستیم. در کنار این پردازنده مایکروسافت از کارت گرافیک Intel Iris Xe Graphics هم برای پردازش اطلاعات گرافیکی استفاده کرده است.

 

Microsoft Surface Pro

 

از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری Microsoft Surface Pro 8 در کانفیگ معرفی شده، می‌توان به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی SSD اشاره کرد. نسخه‌ی سال گذشته‌ی این تبلت یعنی Microsoft Surface Pro 7 هم قابلیت‌های مشابهی را در اختیار شما قرار می‌دهد با این تفاوت که طراحی قدیمی‌تری به نسبت نسخه‌ی پرو 8 داشته و از مشخصات سخت افزاری ضعیف‌تری استفاده می‌کند. در پرو 8 شاهد جدیدترین پردازنده‌ی اینتل، طراحی با لبه‌های باریک و نمایشگر 120 هرتزی هستیم. همچنین شاهد ارتقایی در بخش دوربین سرفیس پرو هستیم، به طوری که به‌جای دوربین 8 مگاپیکسلی از دوربین 10 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌ برداری 4K در نسخه‌ی جدید استفاده شده است.