13 بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

آموزش و ترفندها 09 مرداد 1402 علی مظفری

13 بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

برنامه های متعددی وجود دارند که امکان وصل کردن گوشی های اندرویدی به کامپیوتر را میسر می‌سازند، اما در بین این برنامه ها برخی از آن ها واقعا عملکرد عالی دارند و خیلی راحت تر امکان اشتراک گذاری و رد و بدل فایل به صورت بیسیم مابین گوشی و کامپیوتر را فراهم می‌کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر صحبت کنیم و در این راستا 13 روش بیسیم و برنامه مختلف را خدمتتان معرفی نماییم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر : مقدمه

اتصال گوشی به کامپیوتر یکی از کارهای مهمی است که چه بخواهید و چه نخواهید ملزم به انجام آن خواهید بود. البته وصل کردن گوشی های موبایل به کامپیوتر و لپ تاپ می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود و همیشه یک هدف ثابت را در پی ندارد. به عنوان مثال ممکن است شما برای بکاپ گرفتن از آیفون خود از طریق نرم افزار آیتیونز (iTunes) آن را به کامپیوتر متصل کنید که پیش از این در مقاله "آموزش بکاپ و ریستور آیفون با آیتیونز (iTunes) و آیکلود (iCloud)" به صحبت در رابطه با آن پرداخته بودیم. اما تقریبا در اغلب مواقع اتصال گوشی به کامپیوتر با هدف رد و بدل فایل انجام می‌شود!

به منظور رد و بدل فایل مابین گوشی و کامپیوتر می‌توان از روش های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال روش وای فای یا بیسیم یکی از این روش هاست که به طور مختصر در مقاله "آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi" به صحبت در مورد آن پرداختیم. اما آیا می‌دانید که با استفاده از برنامه های خاصی می‌توان خیلی راحت اتصال و ارتباط مابین گوشی و کامپیوتر را برقرار کرد؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به معرفی 13 روش بیسیم و برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر بپردازیم که عملکرد عالی دارند و با آن ها می‌توانید از اتصال بیسیم گوشی و کامپیوتر و رد و بدل فایل مابین آن ها لذت ببرید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

برنامه AirDroid

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

اگر می‌خواهید به ساده ترین شکل ممکن ارتباط مابین گوشی و کامپیوترتان برقرار شود، برنامه AirDroid این امکان را برایتان فراهم می‌سازد. برای استفاده از این ابزار باید نسخه مربوط به کامپیوتر آن را بر روی سیستم خود نصب کنید که حجم بسیار پایینی دارد. سپس نسخه اندرویدی آن را هم از گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود و بر روی گوشی نصب نمایید. حالا تعامل و اتصال مابین ابزار روی کامپیوتر و گوشی را برقرار کنید و از طریق رابط وب به رد و بدل فایل مابین گوشی و کامپیوتر بپردازید. بنابراین اگر به دنبال یک برنامه و ابزار ساده و کاربردی به منظور اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر هستید، برنامه AirDroid از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

 

برنامه AirStream

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

اپلیکیشن AirSteam تمام فایل های روی کامپیوتر را در گوشی استریم می‌کند و دسترسی به پوشه های مختلف را هم امکانپذیر می‌سازد. به بیان دیگر با استفاده از این برنامه می‌توانید از طریق موبایل به کنترل فایل های روی کامپیوتر بپردازید. جالب است بدانید که تمام فایل های روی کامپیوتر با استفاده از ابزار AirStream از طریق گوشی قابل مدیریت خواهند بود و محدودیتی از نظر نوع فایل ها وجود ندارد و کاربر فقط به فایل های ویدیو و موزیک محدود نمی‌شود. برای استفاده از این برنامه هم باید نسخه اندرویدی آن را روی گوشی نصب کنید و ابزار مخصوص کامپیوتر آن را هم روی کامپیوتر خود راه اندازی نمایید. بعد از اینکه ارتباط مابین کامپیوتر و گوشی برقرار شد می‌توانید بدون محدودیت به رد و بدل فایل مابین گوشی و کامپیوتر پرداخته و از انجام بیسیم این کار لذت ببرید.

 

برنامه Polkast

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

به دنبال بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر هستید؟ ابزاری که با عنوان Polkast معرفی شده می‌تواند از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد. این برنامه برخلاف اغلب برنامه های مشابه مبتنی بر سرور های ابری نیست و یک تونل اختصاصی و مخفی ایجاد می‌کند و از طریق آن تونل که طبیعتا ضریب امنیت بالاتری نسبت به سرور های ابری دارد، امکان دسترسی به فایل های مختلف و رد و بدل آن ها مابین کامپیوتر و گوشی را فراهم می‌سازد.

حالا وقتشه! اینو بخون کنترل گوشی اندروید با کامپیوتر با یک ترفند ساده

این برنامه حتی از قابلیت سرچ و جستجو هم بهره می‌برد و به کاربر این امکان را می‌دهد که از طریق موبایل خود به جستجوی فایل های مورد نظرش که در کامپیوتر ذخیره شده‌اند بپردازد و در صورت تمایل جابجایی فایل را به صورت بیسیم انجام دهد. اگر به دنبال یک برنامه خوب و با کیفیت هستید که امکان وصل کردن موبایل اندرویدی به کامپیوتر را فراهم کند، برنامه Polkast از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

 

برنامه Pushbullet

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

یکی از بهترین برنامه هایی که با هدف ایجاد بستر مناسب برای رد و بدل بیسیم فایل مابین گوشی های اندرویدی و کامپیوتر ارائه شده و توانسته طی چند وقت اخیر محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران برای خود ایجاد کند، برنامه Pushbullet است. این برنامه علاوه بر اینکه از رد و بدل فایل مابین گوشی و کامپیوتر پشتیبانی می‌کند امکان نمایش مستقیم نوتیفیکیشن های گوشی بر روی دسکتاپ یا همان صفحه کامپیوتر را هم مقدور می‌سازد. با استفاده از برنامه Pushbullet حتی می‌توانید فایل های خاص مورد نظرتان را در دیگر گوشی های موبایل هم اجرا نمایید. بدین منظور ابزار نام برده شده فایل هایی که کاربر تمایل داشته باشد اشتراک گذاری شوند را در یک سرور خاص آپلود خواهد کرد. پس برنامه Pushbullet را هم به عنوان یکی دیگر از بهترین برنامه های موجود برای وصل کردن گوشی اندروید به کامپیوتر به خار بسپارید.

 

برنامه Mobizen

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

یکی دیگر از برنامه های خوبی که در لیست ما جای گرفته برنامه Mobizen است که امکان کنترل گوشی اندرویدی از طریق کامپیوتر را فراهم می‌کند و از انتقال فایل هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. با استفاده از این برنامه حتی می‌توانید از صفحه گوشی ویدیو یا عکس ضبط کنید یا از محتوا و اطلاعات آن بکاپ بگیرید و حتی پروسه ریستور اطلاعات را انجام دهید. این برنامه حتی از امکان ارسال پیامک مستقیم از طریق کامپیوتر در شرایطی که گوشی به آن متصل باشد را هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

برنامه Transfer Companion

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

اگر می‌خواهید یک برنامه بسیار کاربردی روی کامپیوتر خود نصب کنید که امکان اتصال وایرلس با بیسیم گوشی به PC را فراهم سازد، برنامه Transfer Companion از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. این برنامه بسیار ساده و سبک است و هر فردی می‌تواند خیلی راحت از آن استفاده کند. امکانات بسیار زیادی از قبیل امکان ارسال و دریافت پیامک، اشتراک گذاری عکس ها، موزیک و رد و بدل انواع فایل مابین گوشی و کامپیوتر از طریق وای فای با برنامه Transfer Companion در اختیار کاربر قرار داده می‌شوند. پس Transfer Companion هم می‌تواند به عنوان بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر در لیست ما جای داشته باشد.

 

برنامه Dr.Fone Transfer

 

برنامه Dr.Fone Transfer

 

سری برنامه ها و ابزارهای Dr.Fone از شناخته شده ترین برنامه هایی هستند که قابلیت های گوناگونی را در راستای اتصال گوشی به PC فراهم می‌سازند. با استفاده از Dr.Fone Transfer می‌توانید به سادگی هر فایلی که مورد نظرتان باشد را به صورت وایرلس مابین ک

امپیوتر و گوشی رد و بدل نمایید. با استفاده از این برنامه جالب حتی می‌توانید نسبت به کنترل مستقیم گوشی از طریق کامپیوتر هم وارد عمل شوید.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی 7 روش انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر

برنامه ES File Explorer

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

اپلیکیشن ES File Explorer در اصل یک برنامه فایل منیجر (File Manager) یا مدیریت فایل است و در این زمینه از بهترین اپلیکیشن های موجود به شمار می‌رود. اما آیا می‌دانید که این برنامه از قابلیت اتصال بیسیم گوشی به کامپیوتر و رد و بدل وایرلس فایل هم پشتیبانی می‌کند؟ راه اندازی و استفاده از قابلیت مذکور هم در اپلیکیشن ES File Explorer سخت نیست و ملزم به این خواهد بود که گوشی و کامپیوتر هر دو به یک شبکه وای فای یکسان و مشابه وصل شوند. دسترسی به فایل های کامپیوتر فقط برای پوشه های خاصی امکانپذیر خواهد بود که کاربر تمایل به اشتراک گذاری آن ها داشته باشد. بنابراین برنامه ES File Explorer می‌تواند به صورت دو منظوره در گوشی شما نصب شود و هم یک برنامه مدیریت فایل باشد و هم نقش برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر را ایفاء کند.

 

برنامه SHAREit

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

برنامه SHAREit از شناخته شده ترین و محبوب ترین برنامه هایی است که کاربران از آن برای انتقال فایل مابین گوشی های موبایل خود استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانید که این برنامه امکان رد و بدل فایل مابین گوشی های اندرویدی و کامپیوتر را هم تحت پشتیبانی قرار می‌دهد؟ نحوه رد و بدل فایل در این حالت هم درست مثل همان حالت ارسال و دریافت فایل مابین دو گوشی خواهد بود و اتصال مابین گوشی و کامپیوتر به طور مستقیم و بیسیم برقرار می‌شود. سرعت رد و بدل فایل هم در برنامه نام برده شده معادل 20 مگابیت در ثانیه خواهد بود که برای انتقال فایل های سنگین نسبتا مناسب است.

 

برنامه Xender

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

برنامه بعدی که می‌تواند کاندید کسب عنوان بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر باشد، اپلیکیشن Xender خواهد بود. این برنامه رابط بسیار ساده و روانی دارد و به راحتی در گوشی های اندرویدی قابل نصب خواهد بود. پس از نصب برنامه در گوشی کافیست که مرورگر کامپیوتر را اجرا کنید و به آدرسی که توسط برنامه ارائه شده بروید تا ارتباط تحت وب مابین اپلیکیشن و کامپیوتر برقرار شود. حالا می‌توانید بدون محدودیت به رد و بدل فایل مابین دو سیستم بپردازید. سرعت انتقال فایل در برنامه Xender حدود 4 الی 6 مگابیت در ثانیه است که مقدار بالایی نخواهد بود و طبیعتا برای انتقال فایل های سنگین از این طریق زمان نسبتا زیادی باید صرف گردد.

 

برنامه Feem

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

برنامه Feem از دیگر برنامه هایی است که می‌توانید از آن برای رد و بدل فایل مابین گوشی و کامپیوتر خود به صورت بیسیم استفاده کنید. این برنامه امکان رد و بدل فایل مابین تمام گجت هایی که به یک شبکه وای فای مشترک متصل شده باشند را فراهم می‌کند. بنابراین برای استفاده از آن لازم است که کامپیوتر و گوشی شما به یک شبکه وای فای یکسان وصل شوند. سپس باید برنامه Feem در هر دو گجتی که قرار است انتقال فایل مابین آن ها صورت گیرد نصب و اجرا شود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه گلکسی A7 2018 با گلکسی A50 : دو میان رده با خوش قیمت!

دقت داشته باشید که شبکه وای فایی مشترکی که برای رد و بدل فایل از طریق برنامه Feem مورد استفاده قرار می‌گیرد نیازی به فعال بودن و رد و بدل دیتا ندارد، بلکه فقط مشخص کننده مسیر برقرار ارتباط گجت هاست. بنابراین یک شبکه محلی یا اصطلاحا لوکال نتورک هم می‌تواند برای استفاده از اپلیکیشن Feem و رد و بدل اطلاعات مابین گجت های گوناگون متصل به آن کافی باشد. برنامه مذکور یکی از بهترین برنامه های موجود برای اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر است.

 

برنامه Resilio Sync

 

بهترین برنامه اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر

 

اگر می‌خواهید رد و بدل فایل مابین کامپیوتر و گوشی شما به امن ترین روش ممکن انجام گیرد و خیالتان از این نظر راحت باشد، برنامه Resilio Sync را مورد استفاده قرار دهید. این برنامه شبیه به رد و بدل فایل در سرویس های ذخیره سازی ابری عمل می‌کند اما مبتنی بر هیچ سرویس ذخیره ابری نیست و در واقع قلب کامپیوتر شما در این حالت نقش سرور ابری را ایفاء خواهد کرد! بنابراین وقتی از این برنامه استفاده می‌کنید رد و بدل فایل مستقیما مابین گوشی و کامپیوتر انجام می‌گیرد و پای هیچ شبکه وای فای یا ابری در میان نخواهد بود.

این برنامه با سیستم عامل های مختلف ویندوز، لینوکس و مک سازگاری دارد و رابط آن بسیار ساده طراحی شده است. جالب تر از همه اینکه برنامه Resilio Sync به طور کاملا رایگان ارائه شده و شامل هیچ تبلیغ و خرید درون برنامه‌ای هم نمی‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک برنامه امن و مطمئن و کاملا رایگان برای اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر هستید، برنامه Resilio Sync می‌تواند بهترین گزینه باشد. لازم به ذکر است که این برنامه قبلا با نام BitTorrent Sync شناخته می‌شد.

 

برنامه های ذخیره سازی ابری

 

برنامه های ذخیره سازی ابری

 

یکی دیگر از بهترین روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید به رد و بدل فایل مابین گوشی و کامپیوتر یا هر گجت دیگری که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد بپردازید، مربوط به استفاده از برنامه های ذخیره سازی ابری می‌شود. به عنوان مثال سرویس گوگل درایو (Google Drive) می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد و به راحتی امکان رد و بدل فایل مابین کامپیوتر و گوشی اندرویدی را فراهم کند. برای استفاده از سرویس های ذخیره سازی ابری به منظور رد و بدل فایل باید از اینترنت فعال استفاده شود و حجم اینترنت هم مصرف خواهد شد.

روند کار بدین صورت است که فایل مورد نظر که برای اشتراک گذاری و ارسال در گجت های دیگر انتخاب شده در اکانت گوگل درایو آپلود می‌شود و سپس آن فایل از گوشی و دیگر گجت هایی که می‌خواهید فایل در آن ها ذخیره باشد دانلود خواهد شد. سرعت دانلود و آپلود در این شرایط به حجم فایل و سرعت اینترنت شما بستگی دارد. بنابراین از هر سرویس ذخیره سازی ابری می‌توانید برای اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر و رد و بدل بیسیم فایل مابین آن ها استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 13 برنامه‌ و روشی پرداختیم که امکان اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر و رد و بدل فایل مابین آن ها را فراهم می‌کنند. البته ممکن است در برخی از این برنامه ها و روش های نام برده شده محدودیت هایی هم وجود داشته باشد، اما مطمئن باشید آن ها بهترین گزینه و آپشن های پیش رویتان هستند. اگر احساس می‌کنید این برنامه ها نمی‌توانند آنطور که باید و شاید نیازتان را برطرف سازند، بهتر است از اتصال باسیم و مستقیم گوشی به کامپیوتر به منظور انتقال فایل استفاده کنید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.