بررسی لپ تاپ Acer E5 576G: خوش قیمت و ارزشمند

نقد و بررسی 09 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ Acer E5 576G: خوش قیمت و ارزشمند

اگر دنبال لپ‌تاپی خوش‌ساخت و خوش‌قیمت هستید که مشخصات فنی خوبی دارد و می‌تواند همراه همیشگی شما باشد، با نقد و بررسی لپ‌تاپ ارزشمند Acer Aspire E5 576G همراه باشید تا بیشتر با ویژگی‌های این دستگاه جذاب آشنا شوید.

کمپانی چندملیتی ایسر که در تایوان مستقر است، تا چند سال پیش به عنوان شرکت تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌های ارزان‌ قیمت شناخته می‌شد. اما از چند سال قبل تا امروز ایسر با تغییر سیاست‌های کاری خود به خوبی توانسته ضمن حفظ قیمت رقابتی، نوت‌بوک‌های جذاب و قدرتمندی را طراحی ظاهری و مشخصات فنی متفاوت روانه‌ی بازار کند و پا به پای رقبا در میدان حاضر باشد.

لپ‌تاپ‌های ایسر در سری‌های مختلف به فروش می‌رسد و حتی این کمپانی تایوانی لپ‌تاپ‌هایی را تحت برند Predator برای علاقه‌مندان گیمینگ روانه‌ی بازار کرده است. اما یکی از پرفروش‌ترین سری لپ‌تاپ ایسر که به دلیل قیمت و کارایی مناسب طرفداران زیادی دارد، خانواده‌ی اسپایر (Aspire) است.

کمپانی ایسر نیز لپ‌تاپ‌های خود را هر سال با سخت‌افزار جدید به‌روز می کند تا بتواند طیف وسیعی از کاربران را هدف قرار دهد. شاید پیشتر از این ایسر تلاش می‌کرد با حذف برخی ویژگی‌ها یا استفاده از مواد ارزان‌قیمت، بهای محصولات خود را پایین نگه دارد، ولی در چند سال اخیر برای اینکه از رقابت عقب نماند، نگاهی ویژه به طراحی و افزایش کیفیت لپ‌تاپ‌های خود داشته است.

لپ‌تاپ Aspire E5 576G یکی از مدل‌های خوش‌ساخت و خوش‌قیمت ایسر است که با توجه به مشخصات فنی و قیمت خود می‌تواند کاربران زیادی را جلب کند.

در ادامه با نقد و بررسی تخصیی این لپ‌تاپ همراه ما باشید.

طراحی

 

 

طراحی لپ تاپ acer aspire e5 576

 

کمپانی ایسر تلاش کرده در لپ‌تاپ میان‌رده‌ی اسپایر ای 5 576 جی از زبان طراحی مرسوم خود در چند سال اخیر استفاده کند. این لپ‌تاپ با توجه به بازه‌ی قیمتی خود کیفیت ساخت خوبی دارد و جنس مواد به کار رفته در آن استحکام قابل قبولی دارد. در همان نگاه اول طراحی ساده و جذاب این لپ‌تاپ نظر شما را جلب خواهد کرد.

درِ دستگاه طراحی کاملا ساده‌ای دارد و در قسمت وسط سمت چپ، می‌توان لوگوی براق acer را مشاهده کرد. لپ‌تاپ Aspire E5 576G ایسر در رنگ‌بندی مختلف به فروش‌ می‌رسد. مدلی که ما آن را بررسی کردیم به رنگ سفید بود، ولی روی درِ نسخه‌ی سیاه‌رنگ می‌توانید بافت‌هایی را مشاهده کنید که زیبایی دستگاه را بیشتر کرده است.

بعد از باز کردن درِ این لپ‌تاپ با یک طراحی ساده و یکنواخت سیاه‌رنگ روبه‌رو می‌شوید که ویژگی خاصی دارد. البته این یکنواختی و سادگی باعث به‌وجود آمدن یک هارمونی جذاب شده است. در قسمت بالای نمایشگر شاهد یک وب کم هستیم و در قسمت پایین لوگوی acer به چشم می‌خورد. این لپ‌تاپ در سه‌ رنگ سیاه، سفید و قرمز عرضه گردید اما داخل هر سه مدل کاملا سیاه‌رنگ است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX480FD: لپ تاپی با دو نمایشگر

لپ‌تاپ Acer Aspire E5 576G ایسر دارای یک صفحه کلید کامل شامل کیبودر عددی است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران یک ویژگی مثبت تلقی شود. اما یکی از نکات منفی آن فضای کم و محل قرارگیری کلیدهای جهت‌نما است. نکته‌ی دیگری که شاید برای برخی کاربران خوشایند نباشد این است که اثرانگشت به راحتی روی بدنه‌ی داخلی دستگاه و تاچ‌پد آن باقی می‌ماند.

ابعاد این لپ‌تاپ 29.2 * 259 * 382 میلی‌متر و وزن آن 2.4 کیلوگرم است که برای یک نوت‌بوک 15.6 اینچی کاملا معقول به نظر می‌رسد. وزن این دستگاه نسبت به برخی رقبا کمتر و نسبت به بعضی دیگر از محصولات هم‌رده بیشتر است. ولی در مجموع می‌توانیم بگوییم از نظر وزنی در سطح متوسط قرار دارد.

 

خروجی‌ها

 

لپ تاپ ایسر اسپایر e5 576g

لپ‌تاپ ایسر با اینکه با توجه به مشخصات فنی خود در بازه‌ی قیمتی محصولات ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد، ولی ایسر تلاش کرده تا پورت‌های کاربردی و لازم را به صورت کامل در اختیار کاربران قرار دهد. در سمت چپ نوت‌بوک Aspire E5 576G ایسر دو پورت USB 3.0، خروجی HDMI، پورت LAN و خروجی VGA تعبیه شده است.

 

 

لپ تاپ acer aspire e5 576g

 

در سمت راست نیز علاوه بر سوکت شارژر، شاهد درایو نوری، جک صوتی 3.5 میلی‌متری و یک پورت USB 2.0 هستیم. کمپانی ایسر کارتخوان microSD را در جلوی این لپ‌تاپ قرار داده است.

 

 

acer aspire 35 576g

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

 

صفحه کلید لپ تاپ acer aspire e5 576g

 

لپ‌تاپ Acer Aspire E5 576G از یک صفحه کلید جزیره‌ای و با کیفیت بهره می‌برد. کلیدهای این لپ‌تاپ عملکرد خوبی دارند و با فشار کمی به دستورات شما پاسخ می‌دهند. هنگام کار کردن با کیبورد این لپ‌تاپ مشکل خاصی ندارید و بعد از طولانی مدت خسته نخواهید شد.

ما هنگام کار کردن با صفحه کلید این نوت‌بوک فقط موقع استفاده از کلیدهای جهت‌نما گاهی دچار مشکل شدیم. ضمن اینکه اثر انگشت شما به راحتی روی کلیدها باقی می‌ماند. البته صفحه کلید عددی می‌تواند برای کاربرانی که کارهای محاسباتی انجام می‌دهند مفید و کاربردی باشد. صفحه کلید این نوت‌بوک فاقد نور پس زمینه است که باعث می‌شود برخی کاربران دچار مشکل شوند.

حالا وقتشه! مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ ایسر Aspire E5-576G i7

لپ‌تاپ ایسر از یک تاچ‌پد (TouchPad) ساده و فاقد کلیک‌پد (ClickPad) بهره می‌برد که عملکرد قابل قبولی دارد و سرعت اجرای دستورات کاملا مناسب است. این تاچ‌پد از ژست‌های چند لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و هنگام کار کردن با آن همه چیز بدون کندی و لگ خواهد بود.

با توجه به فضای زیر صفحه کلید، تاچ‌پد لپ‌تاپ اسپایر E5 576G می‌توانست بزرگتر باشد. ضمن اینکه مانند کیبورد، اثرانگشت نیز به راحتی روی تاچ‌پد باقی می‌ماند.

 

نمایشگر

 

 

نمایشگر لپ تاپ  acer aspire e5 576g

 

یکی از نقاط قوت و ویژگی‌های متمایز لپ‌تاپ Aspire E5 576G ایسر که باعث ارزشمندتر شدن این دستگاه و ایجاد تمایز با رقبای هم‌رده‌ای می‌شود که حتی قیمت بالاتری دارند، نمایشگر 15.6 اینچی این محصول است.

در حالی که بسیاری از رقبا از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل بهره می‌برند، لپ‌تاپ Acer Aspire E5 576G به یک نمایشگر 15.6 اینچی LED با فناوری CineCrystal و رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل مجهز شده است.

شاید تنها نقطه‌ی منفی در نمایشگر این لپ‌تاپ، استفاده از پنل TN باشد که در بعضی مواقع نمی‌تواند خواسته‌ی شما را برطرف کند. اگر کمپانی ایسر از یک پنل IPS بهره می‌برد، می‌توانستیم بگوییم صفحه نمایش لپ‌تاپ اسپایر E5 576G ایسر هیچ نقصی ندارد.

در مجموعه میزان روشنایی و نمایش رنگ‌ها در صفحه نمایش این نوت‌بوک خوب است و شما را راضی‌ خواهد کرد. اما زاویه‌ی دید و نمایش جزئیات در سطح متوسط قرار دارد و برای کارهای حرفه‌ای مناسب نیست.

 

سخت‌ افزار

 

 

سخت افزار لپ تاپ acer aspire e5 576g

 

لپ‌تاپ‌های ایسر نیز مانند بسیار از نوت‌بوک‌های تولیدشده توسط کمپانی‌های دیگر، در مدل‌های مختلف با مشخصات فنی متنوع به فروش می‌رسند. لپ‌تاپ Aspire E5 576G ایسر نیز از این قاعده مستثنی نیست و این نوت‌بوک با ظاهر مشابه ولی سخت‌افزار متفاوت با قیمت مختلف وارد بازار می‌شود. این لپ‌تاپ با پردازنده‌های Core i3، Core i5 و Core i7 با حافظه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی مختلف وارد بازار گردید.

مدلی که ما بررسی کردیم از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و کم‌مصرف Core i5 7200U کبی‌لیک (Kaby Lake) اینتل با فرکانی کاری 2.5 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 3 مگابایت، معماری 64 بیتی و لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می‌برد. این پردازنده‌ از سری تراشه‌های کم‌مصرف نسل هفتم اینتل است که به راحتی می‌تواند از عهده‌ی کارهای مختلف در طول روز برآید.

علاوه بر این لپ‌تاپ Aspire E5 576G ایسر به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن Full HD، رم هشت گیگابایتی DDR3 یا قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت، پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce 940MX DDR5 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و امکان افزایش تا چهار گیگابایت به صورت اشتراکی از رم، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری چهار سلولی لیتیوم یون مجهز شده است. نکته‌ی قابل توجه این است که امکان اضافه کردن درایو SSD در کنار هارد دیسک وجود ندارد و تنها فضای موجود برای هارد دیسک در نظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

سخت‌افزار لپ‌تاپ ایسر نشان می‌دهد این دستگاه کاملا برای انجام کارهای روزانه و مدیریتی مناسب است و با توجه به بازه‌ی قیمتی آن می‌توانید به صورت جدی به عنوان یک همراه همیشگی به این نوت‌بوک فکر کنید. هنگام کار کردن با این لپ‌تاپ مشکل خاصی نداشتیم و همه چیز روان و بدون مشکل اجرا شد. گرمای دستگاه نیز در حد طبیعی بود ولی با اجرای پردازش‌های خیلی سنگین میزان گرما افزایش پیدا کرده و این نوت‌بوک دچار لگ و کندی می‌شود.

هنگامی که پردازش‌های گرافیکی سنگین نداشته باشید می‌توانید از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Intel HD 620 کمک بگیرید. ولی زمان کار کردن با نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، گرافیکی و مهندسی به لطف پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX940 اینتل، مشکل خاصی نخواهید داشت.

ضمن اینکه اگر اهل بازی کردن با لپ‌تاپ باشید، با کمی تغییرات و دستکاری در گرافیک بازی، عناوین مختلفی چون بایوشاک، بتلفیلد 4، دِرت رالی و اُوِرواچ را می‌توانید روی لپ‌تاپ Aspire E5 576G ایسر اجرا کنید.

در ادامه می‌توانید بنچمارک‌ این لپ‌تاپ را مشاهده کنید:

 

 

بنچمارک لپ تاپ Acer aspire e5 576g

باتری

همان طور که در بالا اشاره کردیم لپ تاپ Aspire E5 576G ایسر از یک باتری چهار سلولی بهره می‌برد که به لطف پردازنده‌ی کم‌مصرف نسل هفتمی کبی‌لیک اینتل، میزان شارژدهی آن نسبت به نسل قبلی این لپ‌تاپ بهتر شده است. در تست‌های استانداری که روی این لپ‌تاپ انجام دادیم طول عمر باتری خوبی داشت که می‌تواند کاربران را کاملا راضی نگه دارد.

هنگام وب‌گردی و تماشای فیلم با کیفیت HD و روشنایی 50 درصد، باتری لپ‌تاپ اسپایر E5 576G ایسر تا 7 ساعت و 40 دقیقه به صورت مداوم شارژدهی می‌کند که کاملا قابل قبول است. البته میزان شارژدهی باتری دستگاه‌های الکترونیکی با نوع مصرف و کاربری شما رابطه‌ی مستقیم دارد.

 

اسپیکر

ایسر برای لپ‌تاپ خود از دو اسپیکر استریو در زیر دستگاه استفاده کرده است که میزان خروجی صدا و کیفیت و شفافیت آن نسبت به برخی رقبا بالاتر است و به راحتی می‌تواند از عهده‌ی خواسته‌های شما برآید. صدای خروجی تا سطح مشخصی از بلندی صدا، هیچ‌گونه نویزی ندارد و به راحتی می‌توانید به تماشای فیلم بپردازید و موسیقی مورد علاقه‌ی خود را گوش کنید.

وب‌ کم

 

 

وب کم لپ تاپ acer aspire e5 576g

 

لپ‌تاپ Aspire E5 576G ایسر مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب کم HD در بالای نمایشگر بهره می‌برد که برای تماس‌های تصویری و کارهای دیگر می‌توانید از آن استفاده کنید. اما در نهایت باید بدانید که دوربین جلوی لپ‌تاپ‌ها صرفا برای انجام کارهای معمولی تعبیه شده‌اند و بیشتر کار شما را راه می‌اندازند.

 

نرم‌ افزار

لپ‌تاپ Aspire E5 576G ایسر نیز مانند خیلی از لپ‌تاپ دیگر در دو نسخه‌ی دارای سیستم عامل ویندوز اورجینال و بدون سیستم عامل به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم فاقد سیستم عامل اورجینال بود.

از نظر نرم‌افزاری به راحتی می‌توانید از برنامه‌های مختلف چون نرم‌افزارهای ویرایش عکس، بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس، نرم‌افزاری حسابداری و مالی، برنامه‌های مدیریتی و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای استفاده کنید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسر یکی از تولیدکنندگان قدیمی لپ‌تاپ در دنیا است که محصولات این برند به دلیل قیمت مناسب در ازای کیفیت خوب، طرفداران زیادی دارد. کمپانی ایسر در سال‌های اخیر تلاش کرده تا پا به پای رقبا حرکت کند و محصولاتی زیبا، با کیفیت و جذاب را با قیمت رقابتی به فروش برساند.

سری Aspire جزو مدل‌های پرفروش و پرطرفدار ایسر است. لپ‌تاپ Aspire E5 576G با وجود برخی مشکلات که در دستگاه‌های دیگر نیز کم‌و‌بیش به چشم می‌خورد، می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. این نوت‌بوک مناسب دانشجویان، مدیران، حسابداران، وکلا، طراحان و افرادی است که سطح کاری آنها خیلی سنگین نیست.

یکی از ویژگی‌های متمایز لپ‌تاپ اسپایر E5 576G ایسر این است که با توجه به بازه‌ی قیمتی خود، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند و بهره‌گیری از یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD می‌تواند باعث جذابیت بیشتر آن شود.

بهره‌گیری از کارت گرافیک Nvidia GeForce MX 940 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی به شما کمک می‌کند علاوه بر اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ابزارهای مهندسی، بتوانید از بازی کردن نیز لذت ببرید.

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • سخت‌افزارمناسب با عملکرد قابل قبول
  • پردازنده‌ی گرافیکی مجزا
  • شارژدهی خوب باتری
  • رزولوشن بالای نمایشگر

 

نقاط ضعف:

  • پنل TN نمایشگر
  • استفاده نکردن از SSD