نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 3542

نقد و بررسی 12 اسفند 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 3542

در سال های اخیر لپ تاپ های کمپانی دل سری  Inspiron یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های موجود در بازار محسوب شده است. این شرکت در سال جدید نسلی خاص و متفاوت لپ تاپ را با نام انحصاری Dell Inspiron 3542 و با کانفیگ های متفاوت به بازار الکترونیک و دیجیتال عرضه کرده است. در ادامه می خواهیم لپ تاپ Dell Inspiron 3542 را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

 

طراحی و ساخت

کیفیت ساخت و استحکام این نوت بوک در وضعیت خوبی به سر می برد، برای نمونه لولاهای صفحه نمایش برای استحکام بیشتر دارای تغییراتی شده است، همین موضوع سبب شده است که این دستگاه را با ضخامت بیشتر در اختیار داشته باشیم. بر اساس آمار و اندازه گیری ها ابعاد و وزن این سیستم به ترتیب 25.6 × 267 × 381 میلی‌متر و 2.16 کیلوگرم براورد شده است.

 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 3542

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

صفحه نمایش

این سری از صفحه نمایش لپ تاپ های دل 15.6 اینچی، از نوع TFT LED-backlit LCD است که در بعضی مدل های این سری، صفحه نمایش هم مات و هم براق وجود دارد. به دلیل براق بودن، دید شما در زیر نور کمی با مشکل رو به رو می شود، البته این موضوع در بیشتر لپ تاپ ها طبیعی است و مشکل بزرگی نخواهد بود.  رزولوشن این صفحه 1366*768 می باشد، که تصاویر شفاف و با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. از دیگر خصوصیات این نمایشگر می توان به محدود بودن زاویه عمودی اشاره کرد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 3542

 

صفحه کلید و تاچ پد

سایز کیبورد نسبت به نسل قبلی کمی بزرگتر شده است، در نتیجه فاصله ی بین کلید ها نیز بیشتر شده است از این رو تایپ کردن را لذت بخش تر می کند.  تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و از حساسیت زیادی برخوردار است. فرمان های مولتی تاچ شما را به خوبی اجرا می کند.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 3542

حالا وقتشه! اینو بخون Dell XPS 13 یا Razer blade stealth: برنده کدام است؟

پورت و باتری

این لپ تاپ  در کل یک سیستم همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: یک پورت USB2، دو پورت USB3، خروجی HDMI، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 4 سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری 3:30 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 3542

 

سخت افزار و عملکرد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این سیستم با تنظیمات مختلف وارد بازار الکترونیک و دیجیتال شده است. پردازنده ی بکار رفته مربوط به کمپانی اینتل از سلرون گرفته تا Core i5 انتخاب شده، که به فرکانس های پردازنده ی متفاوت مجهز گشته اند.

همچنین از 2 گیگابایت تا 8 گیگابایت به فضای رم مجهز شده اند، که بسته به کاراریی خود از لپ تاپ می توانید مقدار رم را انتخاب کنید.

در بخش هارد دیسک نیز این دستگاه از فضاهای متنوعی بهره مند شده است وشما می توانید از 500 تا 1000 گیگابایت استفاده کنید.

در بخش گرافیک نیز شاهد پردازنده ی انویدیا سری 820 هستیم که با این پردازنده به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید بازی های سه بعدی و برنامه های گرافیکی را دارا باشید. البته در بعضی سری ها با تنظیمات ساده تر گرافیک اینتل دیده می شود.