نقد و بررسی لپ تاپ DELL inspiron N5040

نقد و بررسی 06 اسفند 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ DELL inspiron N5040

طراحی و ساخت:
کمپانی دل لپ تاپ هایی با نام Dell Inspiron 5040 را روانه ی بازار کرده است، که از لحاظ تنوع مشخصات و قیمت مناسب لپ تاپ، جزء معروف ترین دستگاههای این شرکت می باشند. کیفیت بالای این مدل باعث شده تا در میان برترین ها قرار بگیرد. در کنار کیفیت و قیمت، این دستگاه دارای ظاهری زیبا و حرفه ای می باشد و از رنگ بندی بالایی برخوردار می باشد.
کیفیت صدای بلندگوهای این دستگاه بسیار خوب است به طوری که شما می توانید انتظار صدای زیاد بدون لرزش را از سیستم خود داشته باشید. گرمای تولید شده در هنگام کار زیاد با این سیستم نسبتا زیاد است، که این موضوع منطقی به نظر می رسد و مشکل مهمی نخواهد بود. 

بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5040


صفحه نمایش :
این سری از صفحه نمایش لپ تاپ های دل 15.6 اینچی، از نوع TFT LED-backlit LCD است که در بعضی مدل های این سری، صفحه نمایش هم مات و هم براق وجود دارد. به دلیل براق بودن، دید شما در زیر نور کمی با مشکل رو به رو می شود، البته این موضوع در بیشتر لپ تاپ ها طبیعی است و مشکل بزرگی نخواهد بود.  رزولوشن این صفحه 1366*768 می باشد، که تصاویر شفاف و با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. زاویه دید افقی در این صفحه بسیار خوب و ایده آل است. 

بررسی لپ تاپ دل Inspiron 5040


صفحه کلید و تاچ پد:
وجود فاصله بین کلیدهای این صفحه کلید، دقت و صحت تایپ کردن را افزایش می دهد. در کل این صفحه کلید از کیفیت فوق العاده برخوردار است. تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و فرمان های شما را به خوبی انجام می دهد. 

بررسی لپ تاپ دل Inspiron 5040


پورت ها و باتری :
این لپ تاپ  در کل یک سیستم همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: سه پورت USB2، خروجی HDMI، خروجی VGA، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد. 
باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 6 سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری 3:30 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد. 

بررسی لپ تاپ دل Inspiron 5040

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود


سخت افزار :
پردازنده ی این لپ تاپ، از نوع AMD و سری E، با سرعت فرکانس 1.6 گیگاهرتز می باشد.
همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت رم از نوع DDR3 می باشد، البته این نکته را هم باید بگوییم که این لپ تاپ قابلیت ارتقاء رم را دارد و شما بسته به کارایی و نیاز خود میتوانید این مقدار را تغییر دهید. 
این لپ تاپ 500 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک را دارا می باشد. 
پردازنده ی گرافیکی این محصول Radeon HD 6320 مربوط به شرکت  AMD و در کنار آن 348 مگابایت حافظه اختصاص یافته است، که شما می توانید این مقدار را تا 1981 مگابایت ارتقاء دهید.