بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5567: یک دستگاه همه کاره

نقد و بررسی 02 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5567: یک دستگاه همه کاره

لپ‌تاپ 15 اینچی Inspiron 5567 دل با توجه به مشخصات فنی قوی و طراحی زیبایی که دارد، می‌تواند تا مدت‌ها شما را از خرید یک نوت‌بوک جدید بی‌نیاز کند. با نقد و بررسی تخصصی این لپ‌تاپ همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی دل یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلفی چون اینسپایرون (Inspiron)، وسترو (Vostro)، پریسیژن (Precision) و لتیتیود (Latitude) وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ی نوت‌بوک‌های پرطرفداری چون سری XPS و سری G به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی هستیم.

شرکت دل هر ساله با توجه عرضه‌ی سخت‌افزارهای جدید، لپ‌تاپ‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند. چندین سال قبل معمولا لپ‌تاپ‌های دل را به عنوان محصولاتی مستحکم و قدرتمند با طراحی سرسخت می‌شناختیم، ولی چند سالی است این شرکت به خوبی روی طراحی ظاهری نوت‌بوک‌های خود کار کرده تا در کنار ارائه‌ی محصولی قدرتمند بتواند از نظر زیبایی ظاهری نیز نظر کاربران را جلب کند.

سری اینسپایرون جزو محصولات پرطرفدار کمپانی دل به شمار می‌روند که با مشخصات فنی مختلف در مدل‌های متنوع وارد بازار می‌شوند و معمولا خریدارانی سراغ این سری می‌روند که می‌خواهند در ازای هزینه‌ی پرداختی محصولی زیبا و قدرتمند دریافت کنند.

لپ‌تاپ اینسپایرون 5567 دل یکی از همین مدل‌هایی است که به دلایل مختلف ارزش خرید زیادی دارد. در ادامه می‌توانید نقد و بررسی تخصصی لپ‌تاپ Inspiron 5567 را بخوانید تا بیشتر با این محصول ارزشمند آشنا شوید.

 

طراحی

 

 

طراحی لپ تاپ Dell Inspiron 5567

 

تا چند سال پیش کمپانی دل از نظر سبک طراحی زیبا قافیه را به رقبایی چون سونی (Sony)، اپل (Apple) و اچ‌پی (HP) واگذار کرده بود و صرفا به عرضه‌ی دستگاهی قدرتمند و مستحکم با طول عمر بالا، خرابی کم و حرفه‌ای فکر می‌کرد.

اما با گذاشت زمان برای اینکه محصولات این شرکت با دیگر رقبا فاصله‌ی زیادی نگیرند، مدیران دل تصمیم گرفتند بیش از پیش رو موضوع طراحی متمرکز شوند و از همین رو لپ‌تاپ‌های جدیدی که در سال‌های اخیر از برند دل دیده‌ایم بسیار زیباتر شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های سری اینسپایرون همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند. قیمت مناسب، طول عمر زیاد، تنوع سخت‌افزاری و زیبایی ظاهری باعث شده است تا نوت‌بوک‌های این خانواده پرفروش باشند. لپ‌تاپ Inspiron 5567 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در همان نگاه اول جذب طراحی زیبا و چشم‌نواز لپ‌تاپ اینسپایرون 5567 خواهید شد. این لپ‌تاپ که در رنگ‌بندی مختلف از جمله سفید، سیاه، خاکستری و آبی روانه‌ی بازار می‌شود از پلاستیک مستحکم و باکیفیت تولید شده است.

در همان نگاه اول درِ براق دستگاه که اتفاقا مستعد جذب اثرانگشت و خط‌وخش است، نظر شما را جلب خواهد کرد. ولی کیفیت پلاستیک براق درِ لپ‌تاپ Inspiron 5567 خیلی خوب است و اثرانگشت و خط‌وخش‌های احتمالی صرفا زیر نور مستقیم قابل مشاهده خواهد بود.

روی درِ دستگاه لوگوی معروف Dell به رنگ نقره‌ای خودنمایی می‌کند. گوشه‌های این لپ‌تاپ به صورت گرد طراحی شده است تا علاوه بر زیباتر شدن محصول، هنگام کارکردن با آن اذیت نشوید.

اما داخل لپ‌تاپ Inspiron 5567 زیبایی خاصی دارد. ترکیب رنگ‌بندی سیاه و خاکستری در کنار یک طراحی ساده و مینیمال باعث رضایت خریدار خواهد شد. همچون دیگر مدل‌های مشابه، می‌توانید وب‌کم دستگاه را در حاشیه‌ی بالای نمایشگر مشاهده کنید. شاید یکی از نقاظ ضعف این لپ‌تاپ حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر باشد که البته در این بازه از محصولات قابل توجیه است.

بالای صفحه کلید اسپیکرهای نوت بوک اینسپایرون 5567 در نظر گرفته شده است. دل برای لپ‌تاپ خود از صفحه کلید عددی نیز استفاده کرده تا خیال شما را برای انجام کارهای محاسباتی راحت کرده باشد.

در قسمت جلوی لپ‌تاپ نیز به طرز هوشمندانه‌ای یک قسمت منحنی در نظر گرفته شده است تا نه‌تنها درِ دستگاه به راحتی باز شود، بلکه هنگام کارکردن با صفحه کلید، با قرارگیری دست در این محل کمتر احساس خستگی کنید.

ابعاد این لپ‌تاپ 23.3 * 259 * 390 میلی‌متر و وزن آن 2.3 کیلوگرم است که برای یک دستگاه 15 اینچی مناسب به نظر می‌رسد. ولی برخی رقبا وزن نسبتا کمتری دارند که از این حیث می‌توان آنها را بهتر دانست.

خروجی‌ها

 

 

 

پورت های لپ تاپ Dell Inspiron 5567

 

لپ‌تاپ Inspiron 5567 دل نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های هم‌رده و دیگر نوت‌بوک‌های موجود در بازار، پورت‌های کاملی را در اختیار شما می‌گذارد تا از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشید. در سمت چپ دستگاه دو پورت USB 3.0، پورت LAN، خروجی HDMI و محل اتصال شارژر تعبیه شده است.

در سمت راست نیز شاهد محل قرارگیری درایو نوری، یک پورت USB 2.0 و کارتخوان microSD هستیم.

صفحه کلید و تاچ‌ پد

صفحه کلید لپ تاپ Dell Inspiron 5567

 

دل برای لپ‌تاپ Inspiron 5567 از یک صفحه کلید جزیره‌ای استفاده کرده است که به گفته‌ی کمپانی سازنده کیفیت بالایی دارد. هنگام کار با این لپ‌تاپ مشکلی نداشتیم و تمام کلیدهای کیبورد نه تنها به خوبی کار می‌کردند بلکه واکنش آنها به فشار وارد شده خیلی سریع بود.

با توجه به جزیره‌ای بودن صفحه کلید و کیفیت ساخت خوب کلیدها، هنگام کار کردن طولانی مدت احساس خستگی نخواهید کرد. یکی از مشکلات صفحه کلید لپ‌تاپ Inspriton 5567 نداشتن نور پس‌زمینه است که گاهی می‌تواند آزاردهنده باشد.

یکی از جذابیت‌های لپ‌تاپ اینسپایرون 5567 دل، تاچ‌پد (TouchPad) این دستگاه است که نه‌تنها زیبایی خاصی دارد، بلکه عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. در این قسمت شاهد یک تاچ‌پد یکپارچه هستیم کیفیت خوبی دارد، از ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند و حساسیت بالایی دارد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است گاهی برخی از کاربران را اذیت کند، یکپارچگی کلیدپد (ClickPad) با تاچ‌پد و نزدیکی تاچ‌پد به لبه‌ی دستگاه است.

نمایشگر

 

 

نمایشگر لپ تاپ Dell Inspiron 5567

 

لپ تاپ Inspiron 5567 از یک نمایشگر 15.6 اینچی با پنل TN LED مات و رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی آن 141 پیکسل بر اینچ است. جای تعجب دارد که چرا دل برای محصولی که سخت‌افزار خوبی دارد، از یک پنل IPS استفاده نکرده تا جذابیت‌های این لپ‌تاپ را بیشتر کند.

اما از طرف دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که هنگام کار کردن با صفحه نمایش اینسپایرون 5567 مشکل خاصی نخواهید داشت. نمایشگر محصولی که ما بررسی کردیم روشنایی خوبی داشت، زوایه‌ی دید آن قابل قبول بود و رنگ‌ها را شفاف و زنده نمایش می‌دهد.

با توجه به سخت‌افزار این لپ‌تاپ به راحتی می‌توانید حتی کارهای چون کار با نرم‌افزار فتوشاپ را انجام دهید و از نمایش جزئیات لذت ببرید.

 

سخت‌افزار

 

 

سخت افزار لپ تاپ Dell Inspiron 5567

 

لپ‌تاپ‌های دل نیز مانند محصولات سایر رقبا با مشخصات فنی مختلف برای بازه‌های قیمتی متفاوت وارد بازار می‌شوند. از این رو قیمت متنوعی دارند و شما باید مدلی را انتخاب کنید که سخت‌افزار آن بتواند نیازهای‌تان را برطرف کند.

مدلی که ما از لپ‌تاپ Inspiron 5567 دل بررسی کردیم به یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و کم‌‌مصرف Core i7 7500 کبی‌لیک (Kabylake) اینتل با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز، فرایند ساخت 14 نانومتری، حافظه‌ی کش 4 مگابایت و معماری 64 بیتی مجهز شده بود.

علاوه بر این لپ‌تاپ اینسپایرون 5567 دل از 8 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، نمایشگر 15.6 اینچی مات با رزولوشن فول اچ‌دی، درایو نوری، باتری سه سلولی و پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R4 M440 DDR5 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی بهره می‌برد.

همان طور که مشاهده می‌کنید لپ‌تاپ دل مشخصات فنی خوبی دارد و به راحتی می‌تواند از عهده‌ی کارهای روزانه و بسیاری از وظایف سنگین برآید. پردازنده‌ی این لپ‌تاپ می‌تواند به طور هم‌زمان چهار کار را بدون مشکل انجام دهد.

لپ‌تاپی که برای بررسی در اختیار ما بود عملکرد بسیار خوب و روانی داشت. به راحتی می‌توانید برنامه‌های ویرایش عکس، نرم‌افزارهای مهندسی و کارهای چندرسانه‌ای را با این لپ‌تاپ انجام دهید. هنگام کار کردن با اینسپایرون 5567 کندی یا لگی را مشاهده نکردیم و دما دستگاه در حالت کاملا طبیعی قرار داشت.

با کمی دستکاری می‌توانید بازی‌های نظیر بایوشاک اینفینیت، بتلفیلد 4، سیمز 4، GTA V، ویچر 3 و... را با رزولوشن متوسط یا پایین بازی کرد. البته نباید انتظار انجام کارهای خیلی سنگین نظیر پردازش‌ها و رندرهای گرافیکی، مدل‌سازی یا اجرای بازی‌های با گرافیک بالا را از این لپ‌تاپ داشت.

در ادامه می‌توانید نتایج تست‌های بنچمارک لپ‌تاپ Inspiron 5567 را مشاهده کنید:

 

بنچمارک لپ تاپ Dell Inspiron 5567نتایج بنچمارک لپ تاپ Dell Inspiron 5567

 

نرم‌افزار

لپ‌تاپ Inspiron 5567 نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر در دو نسخه‌ی فاقد سیستم عامل و مجهز به نسخه‌ی 64 ویندوز 10 به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم فاقد ویندوز ارجینال بود.

با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که دل برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

باتری

 

باتری لپ تاپ Dell inspiron 5567

 

لپ‌تاپ Inspiron 5567 دل از یک باتری لیتیوم یون سه سلولی بهره می‌برد که تصمیم این کمپانی آمریکایی در این بخش کمی عجیب به نظر می‌رسد. با اینکه این دستگاه از سخت‌افزار کمی مصرف بهره می‌برد ولی بهتر بود حداقل یک باتری 4 یا 6 سلولی برای آن در نظر گرفته می‌‌شد.

اما نکته‌ی قابل توجه اینجا است که بعد از اجرای تست‌های استاندارد روی باتری لپ اینسپایرون 5567 نتایج خوبی به دست آمد. باتری این دستگاه به طور متوسط در شرایط استاندارد هنگام وب‌گردی و تماشای فیلم می‌تواند چیزی در حدود 7 ساعت و 40 دقیقه شارژدهی داشته باشد که راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

اسپیکر

شرکت دل برای لپ‌تاپ Inspiron 5567 از اسپیکرهای استریو در جلوی دستگاه استفاده کرده است که خروجی صدا در آنها کیفیت خوبی دارد و حتی با زیاد شدن صدا، هیچ‌گونه نویز آزاردهنده به گوش نمی‌رسد. با توجه به کیفیت صدای خروجی اسپیکرهای این لپ‌تاپ، می‌توانید از تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

وب کم

لپ‌تاپ اینسپایرون 5567 دل مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

سخن پایانی

کمپانی دل یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های دل در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ی خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری Inspiron جزو مدل‌های پرفروش و پرطرفدار دل است. لپ‌تاپ Inspiron 5567 با وجود برخی مشکلات که در دستگاه‌های دیگر نیز کم‌و‌بیش به چشم می‌خورد، می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. این نوت‌بوک مناسب دانشجویان، مدیران، حسابداران، وکلا، طراحان و افرادی است که سطح کاری آنها خیلی سنگین نیست.

لپ‌تاپ اینسپایرون 5567 در واقع بسته‌ای شامل طراحی زیبا، سخت‌افزار قوی و استحکام بالا است که می‌تواند هر خریداری را راضی نگه دارد. این لپ‌تاپ میان‌رده توانسته به خوبی تعادل را میان چندین بخش مهم برقرار کند.

بهره‌گیری از کارت گرافیک AMD Radeon R7 M440 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی به شما کمک می‌کند علاوه بر اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ابزارهای مهندسی، بتوانید از بازی کردن نیز لذت ببرید.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا
  • سخت‌افزار قوی
  • پردازنده‌ی گرافیکی مجزا
  • شارژدهی خوب باتری
  • استحکام و طول عمر زیاد

نقاط ضعف

  • براق بودن درِ دستگاه
  • صفحه کلید فاقد نور پس‌زمینه
  • استفاده نکردن از SSD