نقد و بررسی رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB: قدرتمند و زیبا

نقد و بررسی 25 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB: قدرتمند و زیبا

اگر به دنبال یک پک دوگانه ماژول رم حرفه‌ای، زیبا و خوش‌‌قیمت برای سیستم کامپیوتری خود می‌گردید، حافظه رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. با نقد و بررسی این رم همراه ما باشید.

زمانی که صحبت از یک سیستم کامپیوتری می‌شود، تک‌تک قطعات تشکیل‌دهنده‌ی آن از پردازنده، رم، کارت گرافیک، پاور (Power Supply) و مادربرد (Motherboard) تا مانیتور، کیس، کیبورد و ماوس، در انتقال بهترین تجربه کاری نقش مهمی ایفا می‌کنند.

رم (RAM)، از جمله قطعاتی است که تاثیر بسیار زیادی در سرعت و عملکرد روان و بدون مشکل سیستم ایفا می‌کند. کمپانی‌های مشهوری زیادی در سراسر دنیا برای کاربران مختلف با نیازهای متفاوت حافظه‌ی رم تولید می‌کنند.

کمپانی تایوانی تیم گروپ (Team Group) یکی از تولیدکنندگان مطرح انواع حافظه در دنیاست که تلاش می‌کند محصولات متنوع خود را با قیمت مناسب، طراحی قابل قبول و عملکرد خوب روانه‌ی بازار کند. این شرکت انواع رم های قدرتمند را برای کاربران رده‌بالا نیز تولید می‌کند.

رم‌ های سری تی فورس (T-Force) این کمپانی تایوانی جزو محصولات رده‌بالای این شرکت هستند که برای پردازش‌های سنگین مانند برنامه‌نویسی، گیمینگ، سرور، طراحی، رندرهای سه‌بعدی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB با ظرفیت 16 گیگابایت که امروز می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم، یکی از حافظه‌های قدرتمند و جدید کمپانی تیم گروپ است که در یک بسته‌بندی شامل دو رم 8 گیگابایتی به فروش می‌رسد. پسوند RGB در رم T-Force XCALIBUR RGB نشان می‌دهد که از ترکیب رنگی برخوردار است.

اگر قصد خرید رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB را دارید می‌توانید مشخصات و قیمت رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB را با مشخصات و قیمت رم های دیگر بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

محتویات بسته‌بندی

 

بسته بندی رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

رم تیم گروپ تی فورس ایکس کالیبر آر جی بی 16 گیگابایت

 

رم تیم گروپ تی فورس ایکس کالیبر آر جی بی 16 گیگابایت در یک بسته‌بندی جذاب و زیبا متناسب با بازه‌ی قیمتی و کلاس خود ارائه می‌شود. البته جز دو ماژول رم 8 گیگابایتی چیز دیگری در بسته‌بندی وجود ندارد. رمT-Force XCALIBUR RGB یک مدل استاندارد دارد که پسوند RGB در آن دیده نمی‌شود. RGB نشان‌دهنده‌ی نوار رنگی در قسمت بالای این حافظه است.

 

طراحی رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

طراحی رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

در همان نگاه اول متوجه طراحی جذاب و مدرن رم تی فورس ایکس کالیبر آر جی بی خواهید شد که نشان می‌دهد باید یک محصول رده‌بالا و حرفه‌ای روبه‌رو هستیم. رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB کیفیت ساخت خوبی دارد و به سادگی در اسلات خود قرار می‌گیرد. بدنه‌ی آن از فلز برس خورده ساخته شده است تا هم استحکام و هم زیبایی این ماژول را بالاتر ببرد.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه و راهنمای خرید:پردازنده اینتل بهتراست یا AMD؟

شاید T-Force XCALIBUR RGB کمی از نظر ابعاد بزرگ برسد ولی باتوجه به کلاس خود نسبت به نمونه‌های مشابه از کمپانی‌های دیگر، این اندازه خیلی هم عجیب نیست. تیم گروپ تلاش کرده تا طراحی رم خود را کاملا جذاب و امروزی در نظر بگیرد.

همان‌طور که اشاره شد در قسمت بالای رم می‌توان نوارهای نوری RGB را مشاهده کرد که با پخش نور سفید در پشت نقوش رنگی جذابیت‌های رم تیم گروپ را چندین برابر کرده است. روی قسمت فلزی و سیاه‌رنگ که بدنه‌ی اصلی این کیت حافظه را تشکیل می‌دهد می‌توان لوگوی T-Force و XCALIBUR را مشاهده کرد.

 

مشخصات فنی رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

رم تیم گروپ تی فورس ایکس کالیبر آر جی بی 16 گیگابایت یک ماژول حافظه از نوع DDR4 است که در کنار پردازنده‌های نسل هفتم (Skylake) و نسل هشتم اینتل (Coffee Lake) قرار می‌گیرد. فرکانس این رم 288 پین برابر 4000 مگاهرتز است.

تیم گروپ در هر ماژول از 8 تراشه یک گیگابایتی استفاده کرده است که باعث می‌شود هر کدام از این حافظه‌های رم 8 گیگابایت باشند. این حافظه رم به صورت دو کاناله است و به همین دلیل امکان استفاده از 16 گیگابایت را در یک بسته دو عددی فراهم می‌کند. سیستم تایمینگ این رم 44-20-20-18 و زمان تاخیر فرمان‌دهی کنترلرهای رم 18 CL است. ضمن اینکه روی رم T-Force XCALIBUR RGB از آی‌سی‌های ساخت سامسونگ استفاده شده است.

برای تست رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB می‌توان از سیستم‌های مختلف با مشخصات فنی متفاوت استفاده کرد. سیستمی که تست روی آن انجام گرفته است دارای مشخصات زیر بود:

 

تست رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

عملکرد رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

بنچمارک رم Team Group T-Force XCALIBUR RGB 16GB

 

همان طور که انتظار می‌رود عملکرد رم تیم گروپ T-Force XCALIBUR RGB بسیار خوب و مطابق انتظار است. در چنین سیستمی همه چیز سریع و روان اتفاق می‌افتد و مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود. رم تیم گروپ تی فورس ایکس کالیبر قابلیت اورکلاک (Overclock) خوبی دارد که می‌توانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید. در واقع فرکانس استاندارد این ماژول حافظه 3600 مگاهرتز است که با اورکلاک به 4000 مگاهرتز می‌رسد.

نکته‌ای که باید اشاره کنیم این است که برای کنترل نورپردازی LED می‌توانید از نرم‌افزار اختصاص کمپانی تیم گروپ به نام بلیتز ((Blitz استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون لیست بهترین مادربردهای ۲۰۱۹:بررسی و انتخاب

سخن پایانی

بی‌شک یک سیستم کامپیوتری قطعات مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارد و برای یک عملکرد خوب به تمام آنها نیاز داریم. عملکرد رم نیز اهمیت زیادی دارد، چرا که علاوه بر پردازنده، کیت حافظه نیز در سرعت و عملکرد روان دستگاه تاثیر بسیار زیادی دارد.

تیم گروپ یکی از کمپانی‌های مطرح سازنده‌ی انواع حافظه‌ی ذخیره‌سازی است که در تمامی رده‌ها بسته به نیاز مشتریان محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کند. رم‌ های کمپانی تایوانی تیم گروپ با توجه به سبک طراحی و ظاهری و مشخصات فنی خود، بسته به میزان بودجه خریداران، می‌توانند نیاز طیف وسیعی از کاربران را برآورده کنند.

اگر جزو کاربرانی هستید که برای خرید یک سیستم کامپیوتری بودجه‌ی محدودی دارید ولی از طرف دیگر می‌خواهید از سخت‌افزارهای جدید استفاده کنید و نیاز به پردازش‌های سنگین و نیمه‌سنگین دارید، رم Team Group T-Force XCALIBUR 16GB با توجه به مشخصات فنی و سبک طراحی خود می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

این ماژول حافظه دوکاناله به خوبی می‌تواند در انجام کارهای روزانه‌ی اداری و خانگی، کارهای مدیریتی، اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم، نرم‌افزارهای مهندسی، بسته‌ی آفیس، طراحی گرافیکی، بازی کردن و... همراه شما باشد.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و بدنه‌ی فلزی
  • سیستم نورپردازی LED
  • پشتیبانی از پردازنده‌های نسل هفتم و هشتم اینتل
  • پشتیبانی از قابلیت اورکلاکینگ
  • عملکرد بسیار خوب

 

نقاط ضعف

  • تایمینگ می‌توانست بهتر باشد