نقد و بررسی مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING : تجربه گیمینگ بدون توقف

نقد و بررسی 12 مرداد 1399 علی مظفری

نقد و بررسی مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING : تجربه گیمینگ بدون توقف

رشد صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي و افزايش نگاه‌ها به اين صنعت موجب تغيير شکل و ساختار سخت افزارهاي مورد استفاده در سسيتم‌هاي روميزي شد. امروز سخت افزارهاي گيمينگ به صورت ويژه براي اين دسته از کاربران تهيه مي‌شوند و از شکل و ظاهري متفاوت از ساير قطعات برخوردار هستند. کاربران حوزه گيمينگ يا به عبارتي گيمرها (Gamer)، تنها به سخت افزاري قدرتمند راضي نبودند؛ چراکه فعاليت طولاتي مدت سخت افزارهايي همچون مادربورد، کارت گرافيک و... نه تنها موجب خرابي زودرس اين دسته از قطعات مي‌شد، بلکه باعث کاهش راندمان و عملکرد قطعه به کار رفته در سيستم گمينگ نيز مي‌شد. همين موضوع سبب شد که شرکت‌هاي مختلف توسعه دهنده سخت افزار گمينگ همچون ايسوس (Asus)، ام‌اس‌آي (MSI) و... به فکر طراحي قطعات گيمينگ با مقاومت بالا در برابر پردازش‌هاي سنگين و طولاني مدت باشند، چيزي که امروزه به آن پردازش فرسايشي مي‌گوييم. مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING محصولي از برند تايواني ايسوس مي‌باشد که براي فعاليت‌هاي گيمينگ سنگين و مطابق با نيازهاي يک گيمر حرفه‌اي طراحي و روانه بازار شده است. پشتيباني از پردازنده‌هاي نسل هشتم و نهم اينتل و ارائه درگاه‌هاي خروجي فوق‌ العاده باکيفيت و به روز، تنها بخشي از ويژگي‌هاي مادربورد ايسوس TUF B360-PRO GAMING مي‌باشد. اين مادربورد به جديدترين نسل پورت‌هاي رابط مجهز شده و قادر به پشتيباني از مدرن ترين سخت افزار و تجهيزات گيمينگ است. اگر به فکر خريد مادربورد گيمينگ هستيد؛ با نقد و بررسي مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING در فروشگاه اينترنتي هدف همراه ما باشيد. در اين نقد و بررسي به سراغ يکي از مقاوم ترين و زيباترين سري‌هاي ايسوس يعني سري «TUF» خواهيم رفت.

 

نقد و بررسي مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING : معرفي اجمالي

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

اگر بخواهيم به صورت مختصر شما را با سري TUF آشنا کنيم، بايد بگوييم که اين سري براي فعاليت‌هاي پردازشي طولاني مدت با عملکرد فرسايشي بهينه شده و در ساخت آن به مقاومت قطعات و دوام محصول، بسيار توجه شده است. اکثر قطعات به کار رفته در سري TUF از استاندارد نظامي برخوردار هستند و در برابر دماي بالا و اختلالات الکتريکي مقاومت بالايي دارند. همزمان با معرفي تراشه‌هاي جديد اينتل، کمپاني‌هاي مختلف توليدکننده سخت افزار نظير ايسوس (Asus)، ام اس آي (MSI) گيگابايت (Gigabyte) و... اقدام به معرفي مادربوردهاي جديد خود با تراشه جديد مي‌نمايند. ايسوس مادربوردهاي مجهز به تراشه B360 خود را همچون هميشه در سري‌هاي مختلفي مانند ROG Strix، TUF و ... معرفي کرد. همان طور که در ابتداي اين بخش نيز عنوان کرديم، مادربورد گيمينگ ايسوس TUF B360-PRO به چيپ Intel B360 مجهز شده است و براي اتصال پردازنده به مادربورد از سوکت LGA 1151 شرکت اينتل بهره مي‌برد. فرم فاکتور (مشخصه ابعاد) اين مادربورد گيمينگ ايسوس، ATX مي‌باشد؛ که با توجه به اين موضوع مادربورد Asus tuf B360-PRO GAMING در ابعادي معادل 30x24 سانتي متر طراحي شده است. مادربورد ايسوس TUF B360-PRO GAMING علاوه بر پشتيباني از پردازنده‌هاي نسل 9 اينتل، به چهار اسلات رم مجهز شده که سبب مي‌شود حداکثر حافظه رم پشتيباني شده به وسيله اين مادربورد تا 64 گيگابايت (16 گيگابايت براي هر اسلات) افزايش يابد. در ادامه با بررسي همه جانبه مادربورد گيمينگ Asus TUF B360-PRO همراه شما هستيم.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی سری‌ های مختلف مادربردهای ایسوس

 

نقد و بررسي مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING : طراحي ظاهري

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

مادربوردهاي گيمينگ ايسوس داراي طراحي‌هاي ويژه‌اي هستند که موجب مي‌شود ظاهر کيس شما زيباتر شود و اين موضوع تنها زماني قابل مشاهده است که شما از يک کيس با ديواره شفاف استفاده کنيد. ايسوس هيچ وقت زيبايي و کيفيت را فداي قيمت نکرده و اين موضوع با اولين نگاه به مادربورد ايسوس TUF B360-PRO GAMING قابل لمس خواهد بود. حفاظ فلزي موجود در سمت چپ مادربورد از جنس آلومينيوم بوده و با لگوي زيباي برند TUF توانسته با تم زرد و مشکي مادربورد هماهنگ شود. اين حفاظ فلزي علاوه بر پوشش دادن پورت‌هاي خروجي، زيبايي خاصي را به مادربورد ايسوس TUF B360-PRO افزوده است. جذاب ترين ويژگي ظاهري به کار رفته در اين محصول ايسوس را مي‌توان فناوري Aura Sync دانست. نور پردازي اُرا سينک که سيستم نور پردازي اختصاصي ايسوس براي محصولات بالارده اين شرکت مي‌باشد؛ به طور خيره کننده‌اي به زيبايي سيستم شما خواهد افزود. اين سيستم در قالب يک نوار LED در سمت راست مادربورد قرار گرفته و داراي 12 حالت نورپردازي مختلف مي‌باشد و شما قادر خواهيد بود تا با همگام سازي (Sync) آن با ساير محصولات گيمينگ ايسوس و همرنگ کردن نور پردازي آنها، حس و حال استفاده از يک سيستم گيمينگ حرفه‌اي را تجربه نماييد. قالب مادربورد ايسوسTUF B360-PRO گيمينگ، از مشخصه ابعاد ATX پيروي مي‌کند؛ بر اين اساس مادربورد گيمينگ ايسوس در دسته مادربوردهاي بزرگ قرار مي‌گيرد؛ به همين خاطر به شما پيشنهاد مي‌کنيم که اگر تصميم به خريد مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING داريد، حتما کيسي با فضاي مناسب تهيه نماييد که در زمان تهويه هواي سيستم با مشکلات ناشي از فضاي محدود کيس روبه‌رو نشويد. با توجه به جزئيات ذکر شده، شاهد اسلات‌هاي ورودي و پورت‌هاي خروجي بسياري بر روي اين مادربورد خواهيم بود.

 

نقد و بررسي مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING : مشخصات فني و اسلات‌هاي ورودي

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

همان طور که در نام مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING نيز ذکر شده است؛ اين مادربورد از چيپ B360 کمپاني اينتل نيرو مي‌گيرد. نوع سوکت پردازنده در اين مادربورد گيمينگ ايسوس، از نوع LGA 1151 مي‌باشد و با توجه به توضيحات ارائه شده، مادربورد ايسوس TUF B360-PRO GAMING قادر است تا از پردازنده‌هاي نسل هشتم و نهم اينتل پشتيباني کند. اين مادربورد از تکنولوژي هاي جديد اينتل همچون Intel turbo boost 2 نيز پشتيباني ميکند که همين موضوع تاثير به سزايي در عملکرد سيستم شما خواهد داشت. اين مادربورد گيمينگ ايسوس از قابليت RAID تا سري RAID 10 پشتيباني مي‌کند. وجود فناوري RAID در کنار پشتيباني مادربورد Asus TUF B360-PRO ايسوس از تکنولوژي Intel Optane Memory Ready سبب شده تا سرعت دسترسي کاربر به اطلاعات موجود در فضاي RAM به طرز چشم گيري افزايش يابد، اين مهم باعث شده براي افزايش سرعت تبادل اطلاعات بتوان بجاي جايگزيني هارد ديسک چرخشي با SSD هم ظرفيت گران قيمت، با هزينه کمتري از حافظه‌ي هاي Optane اينتل در کنار همان هارد چرخشی پیشین خود استفاده کنيد و از سرعتی حتی بیشتر از برخی SSD ها لذت ببرید.

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

اسلات‌هاي ورودي در کنار پورت‌هاي خروجي، مهم‌ترين اجزاي يک مادربورد را تشکيل مي‌دهند. نوع اسلات‌ها در کنار تعدادشان، قدرت و قيمت مادربورد را معرفي خواهند کرد. در ابتدا به بررسي اسلات‌هاي حافظه رم خواهيم پرداخت. در مادربورد ايسوس TUF B360-PRO GAMING شاهد چهار عدد اسلات رم هستيم. معماري (Architecture) اسلات‌هاي رم در اين مادربورد به صورت دو کاناله مي‌باشد. حداکثر ظرفيت قابل پشتيباني به وسيله هر اسلات اين مادربورد گيمينگ ايسوس، معادل 16 گيگابايت در نظر گرفته شده است؛ پس در نهايت حداکثر حافظه رم پشتيباني شده براي اين مادربورد برابر با 64 گيگابايت خواهد بود. خوشبختانه مادربورد گيمينگ ايسوس TUF B360-PRO از پروفايل حافظه XMP نيز پشتيباني مي‌کند که يک امتياز بزرگ براي اين مادربورد مي‌باشد. XMP يا Extreme Memory Profiles يک فناوري اختصاصي معرفي شده از سوي کمپاني اينتل مي‌باشد که براي مادربورد و البته حافظه هاي DDR خصوصا در نسخه هاي DDR4 و DDR3 طراحي شده و به مرحله اجرا رسيده است. اين تکنولوژي به سيستم و کاربران اجازه خواهد داد تا فرکانس کاري حافظه هاي رم را بر اساس نياز و توانايي سيستم، انتخاب نمايند. اين انتخاب به روش هاي گوناگوني همچون تغييرات اعمال شده در بايوس سيستم و يا نرم افزار‌هاي اورکلاک شرکت سازنده مادربورد صورت مي پذيرد که نتيجه همه آنها يکسان بوده و در نهايت موجب بروز تغييراتي در عملکرد فرکانس حافظه رم شما خواهد شد. اسلات بعدي که از مهم ترين اسلات‌ها براي گيمرها و فعالان حوزه گرافيک و شرکتهاي طراحي ديجيتال مي‌باشد؛ اسلات کارت گرافيک نام دارد. ايسوس در اين قسمت از مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING از دو اسلات PCI Express x16 استفاده کرده است که البته یکی از آنها صرفا از لحاظ سایزx16 میباشد اما در حالت x4 (چهار مسیره) با کارت گرافیک ارتباط برقرار می کند، این دو اسلات در کنار همدیگر امکان اتصال دو کارت گرافيک هم مدل را به صورت هم زمان براي شما محقق ميسازد. با توجه به پشتيباني اين مادربورد گيمينگ ايسوس از بيش از يک کارت گرافيک، شاهد تکنولوژي‌ Crossfire بر روي اين مادربورد هستيم؛ که اين امر موجب مي‌شود قدرت پردازش گرافيکي اعمال شده بر روي اين مادربورد، به طور چشم گيري افزايش يابد.

حالا وقتشه! اینو بخون جامع ترین راهنمای خرید مادربرد، در هر بازه اقتصادی

 

اگر بخواهيم توضيح مختصري درباره تکنولوژي‌هاي ذکرشده خدمت شما ارائه کنيم؛ بايد بگويم که اين دو عبارت در واقع يک نوع روش پيشرفته براي بکارگيري از 2 يا چند کارت گرافيک به صورت موازي در کنار يکديگر مي‌باشد. چرا که برخي از کاربران به بيش از يک کارت گرافيک براي تامين نيازهاي خود احتياج دارند و خواهان قدرت بيشتر سيستم خود در جهت پردازش قوي‌تر و سريع‌تر هستند. (همانند استديوهاي بازي سازي، استديوهاي تدوين فيلم، انيميشين کارهاي سه بعدي که رندرينگ سنگيني دارند و گيمرهاي حرفه اي). با استفاده از اين روش، برخلاف گذشته که از يک کارت گرافيک حرفه‌اي با قيمت نجومي استفاده مي‌شد مي‌توان از دو يا سه کارت گرافيک معمولي بهره گيري کرد و در واقع اين کار موجب کاهش هزينه ها و عدم نياز به تغيير کلي سيستم در صورت نياز به ارتقاء سيستم در آينده مي شود. در حال حاضر دو رقيب در زمينه کارت گرافيک يعني NVIDIA با تکنولوژي SLI و AMD با تکنولوژي CrossFire به ارائه اين قابليت مي‌پردازند که ذکر این نکته ضروری است که این مادربورد فقط قادر به پشتیبانی CrossFire از شرکت AMD میباشد چرا که برای SLI کردن دو کارت گرافیک NVIDIA شما به دو پورت PCI Express x16 واقعی(به این منظور که نه فقط از لحاظ سایز بلکه اتصال 16 مسیره را فراهم کند) نیاز دارید. اسلات‌هاي حافظه آخرين اسلات‌هايي هستند که در اين نقد و بررسي به آن‌ها مي‌پردازيم. در اولین قدم لازم است بدانید که در مورد اسلات‌های حافظه کلمه "باس" به معنای روش و راه های مختلف ارتباطی برای اتصال به یک پورت ورودی واحد مثل پورت M2 بر روی مادربورد میباشد. اين محصول ايسوس به دو عدد کانکتور M.2 که یکی از آنها به باس ارتباطی PCIe3.0 x4 مجهز شده است که جديدترين نسل اسلات‌هاي حافظه مي‌باشند و از سرعت فوق‌العاده بالايي برخوردار هستند، M2 بعدی نیز دارای دو باس SATA و PCIe3.0 x2 میباشد که بنا بر استفاده مشتری و نوع حافظه ای که استفاده میکنه از منو بایوس مادربورد قابل انتخاب است. با استفاده از کانکتورهاي M.2 این مادربورد و تنوعی که در اختیار کاربر قرار میدهد قادر خواهيد بود تا از هر نوع حافظه SSD بر روي سيستم خود استفاده کنيد و از سرعت بالاي انتقال ديتا به وسيله اين ارتباط جديد لذت ببريد. علاوه بر پورت‌هاي M.2، شش عدد پورت SATA با سرعت قابل توجه 6 گيگابايت بر ثانيه نيز بر روي مادربورد ايسوس TUF B360-PRO GAMING ديده مي‌شود که براي اتصال حافظه‌هاي HDD، قادر به استفاده از آن‌ها نيز خواهيد بود.

 

نقد و بررسي مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING : پورت‌هاي خروجي

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

به دليل استفاده از لوازم جانبي متنوع و اتصالات گوناگون در سيستم‌هاي گيمينگ، ايسوس مادربورد TUF B360-PRO GAMING را به مجموعه‌اي متنوع از پورت‌هاي خروجي بازار مجهز نموده است؛ اما متاسفانه عدم بهره مندي از بعضي پورت‌ها به شدت در اين مادربورد احساس مي‌شود. پورت‌هاي به کار رفته در اين مادربورد از کيفيت ساخت بالايي برخوردار هستند و آخرين سري ارائه شده در نسل خود مي‌باشند. در ادامه ليست جامعي از پورت‌هاي به کار رفته در مادربورد ايسوس TUF B360-PRO GAMING ارائه شده است.

  • پورت USB 3.1 نسل دو (سبز رنگ) : دو عدد
  • پورت USB 2.0 (مشکي رنگ) : 4 عدد
  • پورت USB Type-C : يک عدد (با سرعت 5 گيگابايت بر ثانيه)
  • پورت PS/2 : يک عدد
  • پورت HDMI : يک عدد
  • پورت D-sub : يک عدد
  • پورت LAN : يک عدد با سرعت گيگ
  • جک 3.5 ميلي متري : سه عدد
  • خروجي صداي S/PDIF : ندارد

 

نقد و بررسي مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING : سيستم صوتي، شبکه و ارتباطات

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

امروزه اهميت سيستم صوتي و کيفيت صدا به واسطه تغييرات به وجود آمده در بازي‌ها، براي کاربران بسيار افزايش يافته است. ايسوس همانند هميشه به انتظارات کاربران پاسخي بسيار مناسب داد و با معرفي دو قابليت فوق‌العاده با نام‌هاي Sonic Studio و Sonic Radar بار ديگر قدرت محصولات خود را به رخ کشيد. ايسوس براي اين مادربورد از يکي از بهترين کارت صداهاي شرکت realtek با نام Realtek® ALC S1200A 8-Channel High Definition Audio CODEC بهره گيري کرده است. همان طور که از اسم اين کارت نيز مشخص است، در مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING شاهد 8 کانال صوتي با کيفيت پخش بالا هستيم.

اين مادربورد بالارده ايسوس فاقد کارت شبکه بي‌سيم (WLAN) مي‌باشد(گرچه عکس های موجود در این نقد و بررسی مربوط به نسخه WIFI این مدل است و در کنار خروجی های صدا شاهد محل اتصال آنتن های wifi برای مادربورد هستیم.) اما به يک کارت شبکه LAN بسيار با کيفيت از کمپاني Intel مجهز شده که با توجه به کيفيت بالاي کارت شبکه‌هاي اين شرکت، تجربه لذت بخشي از استريم را براي گيمرهاي حرفه‌اي رقم خواهد زد.

 

نقد و بررسي مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING : ويژگي‌هاي انحصاري ايسوس

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

TUF Protection : بهتر بود که اين ويژگي را تحت عنوان «ويژگي‌هاي انحصاري تي‌يو‌اف» عنوان کنيم؛ چراکه سيستم حفاظت ويژه TUF تنها در محصولات اين سري از سخت افزارهاي ايسوس ديده مي‌شود. بر اساس اين ويژگي تمامي اسلات‌ها از جمله اسلات PCI Express 16 که محل قرارگيري کارت گرافيک مي‌باشد؛ به يک محافظ جريان برق اختصاصي مجهز شده‌اند که اختلالات موجود در جريان برق را کاهش مي‌دهد و به گفته ايسوس تا 1.8 برابر نسبت به اسلات‌هاي ساير برندها از مقاومت بيشتري برخوردار است.

نرم افزار Fan Xpert : با استفاده از نرم افزار fan xpert قادر خواهيد بود تا با استفاده از سنسورهاي حرارتي موجود در مادربورد، دماي کليه قطعاتي که در سيستم به کار رفته‌اند را کنترل کرده و کاري کنيد که در زمان بالا رفتن دماي کارت گرافيک، فن‌هاي سيستم نيز به کمک سيستم خنک کننده کارت گرافيک بيايند!

بر اين اساس همواره دماي سيستم روميزي شما در حالت ايده‌آل خود پايدار خواهد ماند و بر عملکرد گيمينگ شما تاثيرگذار نخواهد بود.

تکنولوژي LiveDash Monitoring : اين تکنولوژي با قرارگيري سنسورهاي مختلف در سراسر مادربورد Asus TUF B360 Pro GAMING ايجاد شده است. با کمک اين سنسورها و مانيتور کوچک به کار رفته بر روي پنل مادربورد قادر خواهيد بود تا در لحظه از وضعيت فرکانس، ولتاژ در جريان و سيستم خنک کننده سيستم خود مطلع شويد. به دليل استفاده از سنسورهاي با کيفيت تايواني، آمار به دست آمده در اين نوع مانيتورينگ بسيار دقيق بوده و از خطاي بسيار کمي برخوردار است. با استفاده از اين قابليت قادر خواهيد بود تا از سلامت اکثر قطعات به کار رفته در مادربورد خود مطلع شويد.

سيستم مديريت اينترنت GameFirst V : نرم افزار گيم فرست 5 را ميتوان انحصاري ترين قابليت سري محصولات ايسوس دانست که کاربران اين سري محصولات را در رقابت‌هاي حساس گيمينگ همراهي خواهد کرد. با استفاده از اين نرم افزار مي‌توانيد از کوچک‌ ترين مقادير مصرفي اينترنت سيستم خود باخبر شويد و با مسدود کردن اين مسير، تجربه‌اي سريع تر و گيمينگي بدون لَگ را تجربه کنيد. اين افزونه به صورت خودکار با اجراي بازي‌هاي آنلاين اجرا خواهد شد و در طي بازي همراه شما خواهد بود.

استوديو صدا Sonic III : استوديوي صداي سونيک 3، آخرين نسخه از سيستم مديريت صداي ايسوس مي‌باشد که براي اعمال تغييرات فوق حرفه‌اي بر روي صدا و به خصوص صداي مجازي طراحي شده است. اهميت اين موضوع زماني براي شما روشن خواهد شد که با استفاده از هدست‌هاي واقعيت مجازي، اقدام به مشاهده فيلم و يا بازي‌هاي واقعيت مجازي مي‌پردازيد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش آپدیت بایوس (BIOS) مادربردهای ایسوس

 

نتيجه نهايي :

 

نقد و بررسي مادربورد Asus TUF B360-PRO GAMING

 

اگر به دنبال يک مادربورد گيمينگِ با کيفيت به همراه تنوع بالايي از اسلات‌هاي ورودي و پورت‌هاي خروجي هستيد؛ به طور قطع خريد مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING مي‌تواند گزينه‌اي مناسب براي رفع تمامي نيازهاي شما باشد. اين مادربورد براي طرفداران سري پردازنده‌هاي Intel بهينه سازي شده و قادر است تا فرسايشي ترين پردازش‌هاي عملياتي را تحمل کند. پشتيباني از حداکثر 64 گيگابايت حافظه RAM، پشتيباني از اکوسيستم گرافيک چندگانه در کنار تکنولوژي‌ CrossFire سبب شده تا اين مادربورد در طولاني مدت نيز کارايي خود را از دست ندهد و به راحتي قابليت ارتقا داشته باشد. اين مادربورد گيمينگ نيز همانند ساير محصولات ايسوس به حجم عظيمي از امکانات و ويژگي‌هاي اضافي مجهز شده است و قيمت مادربورد ايسوس ASUS TUF B360-PRO GAMING در کنار اين ويژگي‌ها، يک سخت افزار همه چيز تمام را فراهم آورده است، اگر بودجه ی شما برای خرید مادربورد بیشتر باشد نیز میتوانید به سری چیپ های Z اینتل که در این برند و سری بنام TUF Z390 PLUS GAMING است هم نگاهی بیاندازید. مادربورد ASUS TUF B360-PRO GAMING، سخت افزاري دوست داشتني براي طرفداران محصولات باکيفيت ايسوس خواهد بود.

 

نقاط قوت :

  • طراحي جذاب و دوست داشتني
  • بهره گيري از قطعات بسيار با کيفيت با استاندارد نظامي
  • استفاده از اسلات‌هاي ورودي به روز و متنوع
  • برخورداري از سيستم نورپردازي زيبا
  • پشتيباني از تکنولوژي‌ Crossfire

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از پورت‌ S/PDIF برای خروجی صدا
  • عدم ارائه کارت شبکه بي‌سيم

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید مادربورد ایسوس TUF B360-PRO GAMING LGA 1151