نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10)

نقد و بررسی 21 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10)

یکی از جدیدترین گوشی های میان رده و خوش قیمت شرکت سامسونگ (samsung) با نام اختصاصی Galaxy M10 (سامسونگ گلکسی ام 10) معرفی شده است. این گوشی می‌تواند گزینه خرید خوبی برای علاقمندان به اسمارتفون های مقرون به صرفه باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم.

 

مقدمه

سامسونگ در سال های 2018 و 2019 سعی کرد گوشی های متنوع‌تری را روانه بازار کند در این راستا سری گوشی های گلکسی ام (Galaxy M) این کمپانی با دو محصول اولیه معرفی شدند. دو گوشی جدید سامسونگ که از سری این سری اسمارتفون ها (smartphone) هستند به ترتیب گلکسی ام 10 و گلکسی ام 20 نام گرفته‌اند. هر دو گوشی مذکور اسمارتفون های مقرون به صرفه‌ای هستند اما گلکسی M10 از گلکسی M20 قیمت کمتری دارد. قیمت گلکسی ام 10 با توجه به مشخصات فنی که دستگاه ارائه کرده واقعا مقرون به صرفه و رقابتی در نظر گرفته شده است، از اینرو گوشی نام برده شده می‌تواند گزینه خرید عالی برای علاقمندان به اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت باشد.

اما آیا خرید Galaxy M10 سامسونگ اقدام مناسبی برای شماست؟ با توجه به اینکه نیازها و انتظارات کاربران از گوشی های موبایل متفاوت است، بنابراین برای فهمیدن این مسئله که آیا یک گوشی برای شما گزینه خرید مناسبی خواهد بود یا خیر در قدم نخست باید نیازها و انتظارات یا بهتر بگوییم اولویت های خودتان را مشخص کنید. سپس نقاط قوت و ضعف گوشی که به گزینه خریدتان تبدیل شده را بررسی نمایید و در صورتی که نقاط قوت آن با اولویت ها و نیازهای شما منطبق بود، نسبت به خرید گوشی اقدام کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون را بهتر بشناسیم.

 

نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10): طراحی و ظاهر

سامسونگ سعی کرده سبک طراحی نسبتا مدرن و به روزی را در گوشی Galaxy M10 بکار ببرد اما به عقیده ما دستگاه فقط از نمای رو به رو ظاهری زیبا و به روز دارد! صفحه نمایش بزرگ این گوشی با حاشیه های باریک طراحی شده و بخش عمده پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. طبق آمار چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن با صفحه نمایش احاطه می‌شود و این موضوع سبب شده گوشی از نمای رو به رو جذاب، شیک و مدرن به نظر آید. در لبه فوقانی صفحه نمایش این گوشی یک زائده کوچه نیم دایره‌ای شکل برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. ضخیم‌ترین بخش حاشیه نمایشگر دستگاه مربوط به لبه زیرین آن خواهد بود که کمی نسبت به سه لبه دیگر حاشیه صفحه نمایش ضخامت بیشتری دارد. بنابراین وقتی از نمای رو به رو به گلکسی ام 10 سامسونگ نگاه کنید، شاید فکرش را هم نکنید که با یک گوشی میان رده و خوش قیمت رو به رو هستید!

 

بررسی گلکسی ام 10

 

اما وقتی گلکسی M10 سامسونگ را برگردانده و به قاب پشت آن نگاهی بیندازید ممکن است کمی نا امید شوید! چون دیگر خبری از سبک طراحی جذابی که در پنل جلوی دستگاه بکار رفته بود نیست. قاب پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده و سامسونگ سعی کرده آن را کمی براق‌تر از حالت عادی نشان دهد اما این براق بودن در کنار رنگ مات قاب پشت گوشی به خوبی پلاستیکی بودن این بخش از بدنه دستگاه را مشخص می‌کند. البته پلاستیکی که برای ساخت قاب پشت Galaxy M10 بکار رفته، پلاستیک بسیار خوب و مقاومی است اما با این حال اگر از ترکیب فلز و شیشه برای ساخت قاب گوشی استفاده می‌شد، مطمئنا نتیجه بهتری به دست می‌آمد. سامسونگ چهار گوشه و همچنین لبه های طولی و عرضی قاب پشت گلکسی M10 را کمی انحنادار طراحی کرده که به عقیده ما این مسئله منجر به جذاب‌تر شدن ظاهر دستگاه نشده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : ارزان قیمت و مناسب

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت این گوشی هم لنز دوربین اصلی و دوگانه آن تعبیه شده و چراغ فلش LED دستگاه هم در زیر این دو لنز نصب است. وقتی گوشی سامسونگ گلکسی M10 را در دست می‌گیرید حس نسبتا خوبی به کاربر منتقل می‌شود اما این حس فراتر از حس در دست گرفته یک گوشی میان رده نخواهد بود. بدنه این گوشی ابعاد 7.7 در 75.6 در 155.6 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 163 گرم می‌رسد. پس این اسمارتفون بدنه‌ای نسبتا بزرگ و وزنی مناسب دارد. ضمن اینکه دستگاه از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی می‌کند. اما در این بین یک نقطه ضعف محسوس وجود دارد که خلاء آن در گوشی Galaxy M10 به خوبی احساس می‌شود. این نقطه ضعف مربوط به عدم بهره‌مندی گوشی مذکور از اسکنر انگشت خواهد بود. متاسفانه گلکسی ام 10 سامسونگ برخلاف اغلب گوشی های میان رده جدیدتر از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و خلاء این قابلیت به طور کامل در آن احساس می‌شود.

 

بررسی گلکسی ام 10

 

سامسونگ گوشی Galaxy M10 را در دو رنگ مشکی و آبی تیره روانه بازار کرده است. اگر بخواهیم جمع‌بندی از نقد و بررسی گلکسی ام 10 در حوزه سبک طراحی و ظاهر داشته باشیم باید بگوییم که این گوشی ظاهری نسبتا مناسب و سبک طراحی قابل قبولی دارد اما کیفیتی فراتر از قیمت خودش را ارائه نمی‌کند. بدنه دستگاه پلاستیکی است و گوشی از اسکنر انگشت هم بهره‌مند نیست که این موضوع می‌تواند کمی نا امید کننده باشد. به عقیده ما کیفیت طراحی و ظاهری گلکسی M10 در حد قیمت آن است.

 

نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10): صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در اسمارتفون نام برده شده بکار رفته 6.22 اینچی و از نوع TFT است. حتما می‌دانید که پنل های نمایشگر TFT نوع مقرون به صرفه‌ای از پنل های صفحه نمایش هستند که به دلیل هزینه پایین ساخت در گوشی های رده پایین یا میان رده و مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پنل های نمایشگر عموما شادابی، شارپنس و روشنایی خیلی زیادی ندارند و انتظار داریم روند مشابه در گوشی گلکسی M10 هم مشاهده شود. رزولوشن صفحه نمایش Galaxy M10 سامسونگ 1520 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 270 پیکسل در هر این می‌رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 : خوش دست و با کیفیت

پس رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش Galaxy M10 هم چندان چنگی به دل نمی‌زند و وضعیت معمولی دارد. نسبت تصویر 19 به 9 توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. بنابراین با توجه به این ویژگی ها می‌توان گفت که تنها نقطه قوت صفحه نمایش گوشی مربوط به بزرگ بودن و حاشیه های باریک آن می‌شود که مطمئنا انجام کارهای مثل وبگردی و تماشای فیلم و سریال را لذت‌بخش می‌کنند. اما انتظار نداریم که صفحه نمایش گلکسی ام 10 از نظر وضوح تصویر و کیفیت نمایش محتوا چندان حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. وقتی محتوای روی صفحه نمایش Galaxy M10 را با دقت مورد ارزیابی قرار دهید، متوجه خواهید شد که خیلی شارپنس و کنتراست خوبی از سمت نمایشگر ارائه نمی‌شود و این موضوع منجر به کاهش شادابی تصویر می‌شود. البته شارپنس و کنتراست نمایشگر دستگاه به قدری کم نیست که آزاردهنده باشد و فقط با نگاه کردن دقیق به محتوای صفحه این مسئله قابل درک می‌شود.

 

بررسی گلکسی ام 10

 

توان تولید روشنایی از جانب صفحه نمایش گوشی Galaxy M10 خیلی زیاد نخواهد بود و بدین ترتیب باید در محیط های باز و تحت تابش نور حتما شدت روشنایی نمایشگر دستگاه روی 100 درصد تنظیم شود تا بتوان محتوای آن را بدون مشکل مشاهده کرد. در محیط های خیلی پر نوری که انعکاس نور مستقیما روی نمایشگر دستگاه بیفتد، ممکن است برای مشاهده محتوای روی آن کمی با مشکل رو به رو شوید. بنابراین به طور کلی و در یک جمع‌بندی باید گفت که صفحه نمایش گوشی گلکسی ام 10 سامسونگ کیفیتی در حد قیمت دستگاه را ارائه کرده و نباید انتظار بیشتری از آن داشته باشید. بزرگ بودن و حاشیه های باریک نمایشگر گوشی اصلی ترین نقاط مثبت آن را تشکیل می‌دهند.

 

نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10): سیستم عامل و رابط کاربری

گلکسی M10 سامسونگ به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو بهره می‌برد و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 9.5 هم روی آن نصب است. شاید شما هم با توجه به اینکه گوشی در سال 2019 معرفی شده انتظار داشتید که اندروید 9 روی آن نصب باشد اما همانطور که گفتیم این رویکرد از سوی سامسونگ انتخاب نشده و اندروید 8.1 روی دستگاه نصب است. اما سامسونگ رابط کاربری گوشی گلکسی ام 10 را به شکل خاصی شخصی سازی کرده و سعی داشته که تعادل مابین نرم افزار و سخت افزار گوشی مقرون به صرفه خودش را حفظ کند. خوشبختانه رابط سامسونگ اکسپرینس 9.5 نصب شده روی گوشی Galaxy M10 کمی بهینه‌تر از نسخه های عادی این رابط است، اما با این حال قابلیت های شخصی سازی زیادی را ارائه می‌کند.

یکی از ویژگی های خاصی که در رابط گلکسی ام 10 بکار رفته با نام Lock Screen Stories شناخته می‌شود که به موجب آن همیشه تیزری از جدیدترین اخبار روز که با توجه به سلیقه و علایق کاربر انتخاب می‌شود، بر روی لاک اسکرین به تصویر کشیده خواهد شد. البته این قابلیت با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه قابل غیر فعالسازی خواهد بود. هوم اسکرین گوشی هم قابلیت تغییر استایل دارد و می‌توان منوی اپلیکیشن ها را از آن حذف کرد و حالتی شبیه به آیفون های اپل را در آن به وجود آورد. همانطور که پیش از این هم گفتیم سامسونگ رابط کاربری اکسپرینس 9.5 را در گوشی Galaxy M10 به شکل بهینه‌تری نصب کرده و در همین راستا اپلیکیشن های پیش فرض کمتری هم روی آن نصب هستند. متاسفانه هیچ یک از این اپلیکیشن های پیش فرض قابل حذف نخواهند بود اما چون تعداد آن ها کم است، می‌توان این اپلیکیشن ها را نادیده گرفت.

 

بررسی گلکسی ام 10

 

از دیگر ویژگی های خوبی که در رابط گوشی گلکسی ام 10 ارائه شده می‌توان به پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای یا امکان تغییر شکل و شمایل سه دکمه مجازی زیر نمایشگر اشاره کرد. اما رابط کاربری گوشی و بستر نرم افزاری آن چقدر عملکرد روان و سلیسی دارد؟ خوشبختانه بستر نرم افزاری گوشی Galaxy M10 سامسونگ عملکرد روان و قابل قبولی دارد. سبک بودن رابط کاربری دستگاه سبب شده تا بستر سخت افزاری آن هماهنگی خوبی با بستر نرم افزاری داشته و گوشی از این نظر تحت فشار قرار نگیرد. بدین سبب عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه روان و بدون مشکل خواهد بود و این موضوع از ویژگی های خوب گوشی سامسونگ گلکسی M10 به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های بررسی گلکسی ام 10 مربوط به قدرت پردازشی و پتانسیل عملکرد آن می‌شود. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه اگزینوس 7870 سامسونگ است که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP1 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. با توجه به اینکه تراشه اگزینوس 7870 یک تراشه نسبتا قدیمی و میان رده است، نباید انتظار زیادی هم از آن داشته باشیم. اما رم و حافظه داخلی گوشی چه وضعیتی دارند؟ گلکسی M10 سامسونگ از نظر رم شامل دو نسخه مختلف 2 و 3 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده است. این گوشی از اتصال حافظه جانی پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 512 گیگابایت افزایش داد.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات گوشی موبایل سامسونگ گلکسی M10

در حالت عادی و برای انجام کارهای روزمره با گوشی سامسونگ Galaxy M10 به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد و دستگاه عملکرد کاملا قابل قبولی دارد. اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، وبگردی با مرورگر کروم و غیره یا تماشای فیلم و سریال در دستگاه به راحتی قابل انجام خواهد بود و از این نظر شاهد به وجود آمدن هیچ لگ و تاخیری نخواهید بود. روان بودن عملکرد گوشی در این حالت به بهینه بودن رابط کاربری آن هم مرتبط می‌شود که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردیم. اما برای درک بهتر پتانسیل پردازشی گوشی گلکسی M10 ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 10 دقیقه راه‌اندازی کردیم و سپس از بخش "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) مابین این بازی و چند برنامه سبک دیگر جهش هایی انجام دادیم. اما نتیجه به چه صورت بوده است؟

 

بررسی گلکسی ام 10

 

در بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ مشخص شد که این گوشی برای اجرای بازی های اندرویدی سنگینی مثل PUBG مناسب نیست. حتی اجرای بازی با پایین ترین سطح تنظیمات گرافیکی هم بدون مشکل نبود و شامل افت فریم، لگ و تاخیرهایی می‌شد. گوشی بعد از 10 دقیقه اجرای بازی مذکور در حالت گرافیکی ضعیف به شدت داغ شد و مشخص بود که تحت فشار زیادی قرار گرفته است. جهش مابین اپلیکیشن ها هم با افت سرعت رو به رو شد و بعد از چیزی در حدود 1 دقیقه و غیر فعال کردن بازی PUBG همه چیز به حالت نرمال اولیه بازگشت. بنابراین کاملا مشخص است که گوشی سامسونگ گلکسی M10 برای انجام بازی های سنگین و پر گرافیک اندرویدی گزینه مناسبی نخواهد بود و بهتر است از آن برای انجام کارهای روزمره استفاده شود. فراموش نکنید که این گوشی قیمت چندان بالایی ندارد و معقولانه نیست که انتظار داشته باشید پردازنده آن از پس اجرای سنگین ترین بازی های HD اندروید بر آید.

 

نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10): دوربین اصلی و سلفی

در این بخش از نقد و بررسی گلکسی ام 10 در رابطه با دوربین اصلی و سلفی آن صحبت می‌کنیم. دوربین اصلی این اسمارتفون از دو لنز 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.9 و F/2.2 دارند. لنز اصلی 13 مگاپیکسلی آن از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد و لنز دوربین 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید (Ultrawide) است. قابلیت های HDR، پانوراما، پرتره و ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED هم درست زیر لنز دوربین اصلی و دوگانه گوشی تعبیه شده که در شرایط خاص می‌توانید از آن برای بهبود وضعیت نور محیط استفاده کنید. در بررسی گلکسی ام 10 مشخص شد که دوربین اصلی گوشی کیفیت معمولی دارد و به نوعی تعادل مابین قیمت دستگاه و کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن برقرار است. در محیط های با نور مناسب عکس های خوب و قابل قبولی با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند اما در محیط های تاریک و کم نور، کیفیت ضبط عکس و تصویر افت قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند. ضمنا لنز دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی سبب شده تا کاربر بتواند عکس های با زاویه گسترده‌تر را هم با دوربین اصلی Galaxy M10 سامسونگ ضبط کند.

 

بررسی گلکسی ام 10

 

عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی گلکسی M10 به صورت پرتره یا در حالت لایو فوکوس (Live Focus) قابل ضبط هستند کیفیت نسبتا خوبی دارند، اما سرعت عمل این حالت در اپلیکیشن دوربین گوشی خیلی بالا نیست. اما در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی M10 سامسونگ از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR و عکس های پرتره پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی خوب است و به عقیده ما در مجموع دوربین سلفی آن وضعیت بهتری نسبت به دوربین اصلی دارد. با دوربین سلفی گلکسی ام 10 در محیط های با نور مناسب می‌توانید عکس های شفاف و خوبی ضبط کنید. طبیعتا در محیط های با نور کم شاهد افت کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی خواهید بود. عکس های پرتره‌ای هم که با دوربین سلفی گلکسی M10 سامسونگ ضبط می‌شوند جزئیات بهتری در مقایسه با عکس های پرتره دوربین اصلی دارند. به طور کلی باید گفت که گلکسی M10 سامسونگ از دوربین اصلی و سلفی نسبتا خوبی بهره می‌برد که کیفیت عملکرد آن ها با توجه به قیمت گوشی قابل قبول خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی گلکسی ام 10 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در گوشی مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی، انتظار داشتیم که باتری آن شارژدهی معمولی و قابل قبولی داشته باشد، اما بررسی های عملی نشان داد که قدرت شارژدهی باتری Galaxy M10 بسیار خوب‌تر از آن چیزی است که ما تصورش را داشتیم. باتری این گوشی با یک بار شارژ و در حالتی که به طور نرمال از آن استفاده شود می‌تواند به راحتی تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. اگر مقدار استفاده کاربر از دستگاه کمتر از حالت نرمال باشد، شارژدهی باتری آن تا 2 روز هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین باتری گلکسی M10 قدرت شارژدهی خوبی دارد. اما سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه چطور است؟

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

متاسفانه سامسونگ Galaxy M10 از قابلیت شارژ سریع یا بیسیم پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین برای اینکه باتری آن از صفر تا صد درصد شارژ شود باید کمی حوصله به خرج دهید. در بررسی گلکسی ام 10 مشخص شد که باتری این گوشی ظرف مدت زمانی در حدود 130 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود! بنابراین توصیه ما این است که همیشه شارژر اورجینال موبایل خود یا یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ باتری گوشی Galaxy M10 استفاده کنید تا مجبور نشوید بعد از خالی شدن کامل شارژ باتری دستگاه مدت زمانی طولانی را برای شارژ آن صبر کنید.

 

بررسی گلکسی ام 10

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Samsung Galaxy M10) پرداختیم. این گوشی یکی از جدیدترین اسمارتفون های مقرون به صرفه شرکت سامسونگ است که به عقیده ما کیفیتی منطبق با قیمت خودش را ارائه می‌کند و چیزی فراتر از قیمتش را در اختیار مشتری قرار نمی‌دهد. صفحه نمایش بزرگ، ظاهر خوب، رابط کاربری بهینه و شارژدهی مناسب باتری از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن هستند. پس اگر می‌خواهید با بودجه‌ای محدود یک گوشی خوب از برندی معتبر تهیه کنید، مطمئنا Galaxy M10 از گزینه های خرید خوب پیش رویتان خواهد بود.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک
  • رابط کاربری روان و بهینه
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • نداشتن اسکنر انگشت
  • سرعت شارژ پایین باتری