نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 : خوش دست و با کیفیت

نقد و بررسی 29 تیر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 : خوش دست و با کیفیت

یکی از گوشی های جدید شرکت هوآوی که توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد گوشی آنر ویو 20 هوآوی (Huawei Honor View 20) است. این گوشی مجموعه‌ای از ویژگی های مثبت و را در کنار قیمتی مناسب ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شرکت هوآوی در ماه دسامبر (December) سال 2018 به طور رسمی از گوشی جدیدی تحت عنوان Honor View 20 (آنر ویو 20) رونمایی کرد که در بازار داخلی کشور چین به Honor V20 (هوآوی آنر وی 20) گفته می‌شود. این گوشی زیبا و خوش دست از سبک طراحی متفاوتی بهره‌مند بوده و زیبایی خاصی دارد. لنز دوربین سلفی آن داخل صفحه نمایش تعبیه شده و قاب پشت آن به شدت براق و چشم نواز به نظر می‌آید. قیمت هوآوی Honor View 20 اگرچه خیلی ارزان نیست اما در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش حالتی رقابتی و مناسب دارد. مجموعه این دلایل و عوامل سبب شده‌اند که گوشی مذکور به گزینه خرید بسیار خوبی برای خیلی از کاربران تبدیل شود.

اما برای اینکه متوجه شوید آیا خرید آنر ویو 20 برای شما انتخاب مناسب است یا خیر باید حتما نقاط قوت و ضعف آن را به خوبی بشناسید و آن ها را با انتظارات و نیازهای خودتان مقایسه کنید. بدین ترتیب می‌توانید تصمیم گیری قطعی و نهایی مبنی بر خرید یا عدم خرید آنر ویو 20 هوآوی اخذ نمایید. ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص کنیم. بنابراین اگر قصد خرید این اسمارتفون (smartphone) را دارید یا این گوشی یکی از گزینه های خرید مد نظرتان است، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): طراحی و ظاهر

هوآوی سعی کرده در طراحی گوشی Honor View 20 نسبت به دیگر محصولاتش کمی تغییر ایجاد کند و این تغییرات به عقیده ما منجر به خاص به نظر رسیدن گوشی مذکور شده‌اند و ظاهری جذاب تر را برای دستگاه به ارمغان آورده‌اند. وقتی از نمای رو به رو به آنر ویو 20 نگاه کنید، اولویت تغییر اساسی طراحی آن را مشاهده خواهید کرد! این تغییر مربوط به محل و شیوه نصب لنز دوربین سلفی می‌شود. لنز دوربین سلفی این گوشی مثل سری گوشی های گلکسی اس 10 سامسونگ در داخل صفحه نمایش و گوشه‌ای از آن نصب شده است. مابقی مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش بدون حاشیه آن احاطه شده و بدین ترتیب نسبت تصویر به بدنه آن به چیزی در حدود 85.7 درصد می‌رسد. به بیان دیگر چیزی در حدود 85.7 درصد از مساحت کل پنل جلوی گوشی Honor View 20 با نمایشگر آن احاطه می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

دو لبه طولی صفحه نمایش گوشی خمیده طراحی شده‌اند و انحنای نسبتا ملایمی دارند. برای محافظت از صفحه نمایش گوشی بهتر است حتما یک لایه گلس ال سی دی بر روی آن نصب کنید تا خط و خشی بر روی ایجاد نشود. البته خمیدگی که در دو لبه طولی صفحه نمایش گوشی وجود دارد ممکن است منجر به کیپ نشدن هر نوع گلس ال سی دی بر روی آن شود و مشکلاتی را به وجود آورد. بدنه آنر ویو 20 ابعاد 8.1 در 75.4 در 156.9 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 180 گرم می‌رسد. فریم اصلی دستگاه آلومینیومی است و پنل جلوی آن با شیشه پوشانده می‌شود اما همانگونه که اشاره کردیم این شیشه در عمل مقاومت خیلی بالایی در قبال خراشیدگی و برخورد با اشیای نوک تیز ندارد و روی آن حتما باید یک لایه گلس LCD نصب گردد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ: ظاهر خوب و دوربین سه‌گانه!

هوآوی آنر View 20 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به پورت اتصال یو اس بی نوع سی (USB Type C) مجهز است. دستگاه در سه رنگ قرمز، مشکی و آبی عرضه شده و قاب پشت بسیار براق و خاصی دارد. وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید متوجه سبک خاص طراحی قاب پشت آن خواهید شد. قاب پشت این گوشی در خیلی از مواقع بیش از اندازه براق به نظر می‌رسد و الگوهای خاصی در آن نمایان می‌شوند که جلب توجه می‌کنند. لنزهای دوربین اصلی دستگاه در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن نصب شده‌اند و تقریبا در بخش میانی قاب پشت گوشی هم اسکنر انگشت آن قرار دارد. در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که اسکنر انگشت این گوشی کیفیت و سرعت عمل مطلوبی را ارائه می‌کند و قابل اعتماد است.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

بنابراین وقتی گوشی آنر ویو 20 هوآوی را در دست بگیرید حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا به شما منتقل خواهد شد. ظاهر و سبک طراحی خاص گوشی سبب شده که دستگاه منحصر به فردتر از دیگر گوشی های برند هوآوی به نظر آید. البته ما خیلی طرفدار سبک طراحی قاب پشت این گوشی و براق بودن خیلی زیاد آن نیستیم اما سبک طراحی پنل جلو و صفحه نمایش دستگاه جذاب و بدون تردید از نقاط قوت اصلی طراحی آن محسوب می‌شود. پس اگر به سبک طراحی و ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید، آنر ویو 20 هوآوی می‌تواند برایتان گزینه خرید خوبی به شمار آید.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): صفحه نمایش

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم صفحه نمایش گوشی Honor View 20 یکی از اصلی ترین ویژگی های آن را در بر می‌گیرد، چون سبک طراحی خاصی دارد. صفحه نمایش گوشی مذکور 6.4 اینچی و بدون حاشیه است و تقریبا 85.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. لنز دوربین سلفی گوشی در گ.شه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش و در قلب آن نصب شده و سنسور های جلوی دستگاه هم در حاشیه باریک لبه فوقانی آن نصب شده‌اند که به سختی قابل دید و شناسایی هستند. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه 2310 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و پنل آن از نوع IPS LCD است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ برای صفحه نمایش گوشی به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی قابل قبولی برای یک نمایشگر 6.4 اینچی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های خاص صفحه نمایش آنر ویو 20 که باید به آن اشاره کنیم مربوط به خمیدگی می‌شود که در دو لبه سمت راست و چپ آن وجود دارد و به نوعی منجر به خوش دست شدن گوشی می‌شوند.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

هوآوی روی صفحه نمایش Honor View 20 را با یک لایه شیشه محافظ پوشانده اما بهتر است حتما روی نمایشگر دستگاه یک لایه گلس ال سی دی نصب کنید تا خط و خشی بر روی آن ایجاد نشود. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی در چه سطحی قرار دارد؟ در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که صفحه نمایش آن از نظر شارپنس، شادابی، کنتراست و وضوح وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کند و چون حاشیه های بسیار باریکی دارد، تماشای فیلم و ویدئو در آن لذت بخش خواهد بود. انجام کارهایی مثل وبگردی و بازی کردن هم در نمایشگر بزرگ گوشی لذت بخش است. شاید تصور کنید که وجود لنز دوربین سلفی گوشی در گوشه نمایشگر ممکن است آزاردهنده باشد اما باید بگوییم که در عمل اینطور نیست و این سبک طراحی تقریبا هیچ مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کند و خیلی زود به آن عادت می‌کنید. بنابراین کیفیت نمایش محتوا روی صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی آنر ویو 20 مطلوب است. صفحه نمایش این گوشی از نظر روشنایی هم وضعیت قابل قبولی دارد اما کیفیت خیلی عالی را ارائه نخواهد کرد!

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : قیمت مناسب و کیفیت خوب

در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی یا نور صفحه نمایش بر روی 100 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را بدون مشکل مشاهده و تفکیک کرد اما اگر زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار داشته باشید ممکن است برای مشاهده جزئیات تصویر با کمی مشکل رو به رو شوید. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی از نظر روشنایی وضعیت قابل قبول و کیفیت متوسطی را ارائه می‌کند. اگر به گوشی های مجهز به صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه‌ای علاقه دارید که لنز دوربین سلفی آن ها در قلب نمایشگر تعبیه شده باشد، آنر ویو 20 یکی از همین گوشی هاست و می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشد.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی آنر ویو 20 نصب است و رابط کاربری Magic UI 2 هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. اگرچه هسته و ماهیت طراحی رابط کاربری Magic UI تقریبا با رابط EMUI یکسان است اما در مقایسه با این رابط تا حدی بهینه‌تر طراحی شده و تغییراتی هم در منوهای آن به وجود آمده که حالت سردرگم کننده منوهای رابط EMUI را برطرف می‌کند. در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد کاملا روان و سریعی دارد و در حین استفاده عادی از دستگاه هیچ لگ و تاخیری در آن ایجاد نمی‌شود. پرسه زدن در منوها و بخش های مختلف رابط گوشی، نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره همگی بدون مشکل و تاخیر در آنر ویو 20 انجام می‌شود.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

خیلی از اپلیکیشن های پیش فرضی که قبلا در رابط EMUI دیده می‌شدند و کارایی هم نداشتند از رابط Magic UI 2 حذف شده‌اند و بدین ترتیب این رابط سبک تر و بهینه تر از EMUI شده است. رابط Magic UI 2 هم مثل EMUI مجموعه گسترده‌ای از آپشن های شخصی سازی را ارائه می‌کند. در حالت پیش فرض منوی اپلیکیشن های رابط گوشی حذف شده‌اند اما امکان ایجاد این منو از طریق تنظیمات گوشی و آپشن های شخص سازی رابط آن وجود دارد. رابط Magic UI 2 سبب شده که گوشی آنر ویو 20 از دستورات اشاره‌ای متعددی هم پشتیبانی به عمل آورد. بدین منظور می‌توانید دکمه های مجازی لبه زیرین صفحه نمایش را پنهان کنید و از دستورات اشاره‌ای برای تعامل با دستگاه و بهره‌گیری حداکثر از صفحه نمایش بزرگ آن استفاده به عمل آورید. دستورات اشاره‌ای خاص دیگری هم در رابط Magic UI 2 ارائه شده‌اند که به عقیده ما برخی از آن ها واقعا کاربردی و جالب هستند. به عنوان مثال وقتی در گوشی Honor View 20 یک اسکرین شات ضبط کنید، این اسکرین شات در ابعاد کوچک در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایان می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب آن، ویرایش اسکرین شات را انجام دهید یا با کشیدن انگشت خود به سمت بالا دستور اشتراک گذاری سریع آن از طریق اپلیکیشن های مختلف را صادر نمایید و با کشیدن انگشت خود به سمت راست، اسکرین شات را به گالری تصاویر منتقل کنید.

بنابراین مجموعه دستورات اشاره‌ای و قابلیت های شخصی سازی که در رابط Magic Ui 2 ارائه شده‌اند جالب و کاربردی هستند. نکته‌ای که در بررسی هوآوی Honor View 20 به آن برخوردیم مربوط به عدم سازگاری کامل دستورات اشاره‌ای رابط Magic UI 2 با لانچرهای اندرویدی بود. اگر از لانچرهای اندرویدی استفاده کنید ممکن است در عملکرد برخی از دستورات اشاره‌ای گوشی تداخل و باگ هایی به وجود آید. بنابراین توصیه داریم از نصب لانچرهای اندرویدی خودداری کرده و از همان رابط اختصاصی magic UI 2 در آنر ویو 20 استفاده به عمل آورید. با توجه به اینکه این رابط نسبت به EMUI سبک تر و بهینه تر شده و عملکرد روانی هم در گوشی Honor View 20 دارد، بنابراین از این جهت نمره قابل قبولی به گوشی آنر ویو 20 تعلق می‌گیرد و باید گفت بستر نرم افزاری دستگاه وضعیت خوبی را ارائه کرده است.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 مربوط به قدرت عملکرد آن می‌شود. قبل از اینکه در رابطه با قدرت عملکرد این گوشی صحبت کنیم بهتر است مروری بر ویژگی های سخت افزاری مرتبط با پردازنده، رم و حافظه داخلی آن داشته باشیم. تراشه‌ای که در قلب گوشی آنر ویو 20 بکار رفته تراشه کرین 980 است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز هستند، دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 با فرکانس کاری 1.92 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده‌اند و دو هسته دیگر هم از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MP10 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است. لازم به ذکر است این گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی نمی‌کند.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

ما در بررسی هوآوی Honor View 20 از نسخه مجهز به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی این گوشی استفاده کردیم، بنابراین مطمئنا نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی دستگاه می‌تواند پتانسیل بیشتری نسبت به نسخه نقد شده در این مطلب داشته باشد. برای درک قدرت و پتانسیل پردازشی گوشی سه بازی آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی هوآوی آنر ویو 20 نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی ها خارج شدیم و مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) جهش های سریعی داشتیم و چند اپلیکیشن پیش فرض و سبک را اجرا و با سرعت از آن ها خارج شدیم تا قدرت عملکرد رم گوشی قابل درک شود.

نتیجه بررسی هوآوی Honor View 20 نشان داد که گوشی مذکور به راحتی از پس اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی بر می‌آید. هر سه بازی نام برده شده بدون مشکل در گوشی اجرا شدند و لگ و تاخیری در آن ها مشاهده نشد. پس از خروج از بازی ها و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر، برای 2 الی 3 ثانیه تاخیرهای ریزی در عملکرد گوشی به وجود آمد که قابل چشم پوشی هستند و برای یک کاربر معمولی اصلا حائز اهمیت نخواهند بود. بعد از آن جهش مابین اپلیکیشن های اخیر و اجرا و بستن ها چند برنامه پیش فرض هم با سرعت مطلوبی انجام شدند. بنابراین از بررسی هوآوی Honor View 20 در این بخش می‌توان اینطور نتیجه گرفت که گوشی مذکور قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی بالایی دارد و حتی برای اجرای انواع گیم های سنگین و HD اندرویدی هم با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی آنر ویو 20 از دو لنز مختلف تشکیل شده است. لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.8 دارد اما لنز دوربین ثانویه گوشی از نوع TOF 3D است و به عنوان یک لنز دوربین سه بعدی و عمقی عکسبرداری پرتره را با کیفیت عالی امکانپذیر می‌کند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه، Gyro-EIS و عکسبرداری پرتره هم توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا هوآوی یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟ در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی دارد. عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند بسیار شاداب و دقیق هستند. لازم به ذکر است که حالت پیش فرض عکسبرداری دوربین گوشی روی وضعیت 20 مگاپیکسلی تنظیم شده و برای استفاده از وضعیت 48 مگاپیکسلی باید از منوی تنظیمات گوشی تغییرات لازم را ثبت کنیم، البته به عقیده ما همان حالت 20 مگاپیکسلی دوربین اصلی بهترین بازده را برای ضبط عکس به همراه خواهد داشت.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

عکس های پرتره هم با دوربین اصلی گوشی آنر ویو 20 هوآوی با کیفیت بسیار خوبی ضبط می‌شوند و جزئیات تصور وضعیت بسیار عالی دارند. تفکیک پس زمینه عکس با جسم یا شخص اصلی در تصویر توسط دوربین آنر ویو 20 با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌گیرد. اما عکسبرداری در محیط های تاریک و شب با دوربین اصلی دستگاه چه نتیجه‌ای دارد؟ در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی از محدود دوربین هایی است که در محیط های تاریک و شب هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، البته به شرطی که در این مواقع از حالت اختصاصی شب (Night Mode) دوربین استفاده کنید. در این حالت می‌توانید عکس های بسیار با کیفیتی را با دوربین Honor View 20 ضبط نمایید.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی آنر ویو 20 از یک لنز 25 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی این گوشی هم کیفیت عملکرد خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های مناسبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید. عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور خوب کاملا رضایت بخش و مطلوب است اما در محیط های کم نور و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه افت می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که گوشی هوآوی Honor View 20 از نظر کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی خوب و مناسب است.

 

نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 در رابطه با باتری گوشی و کیفیت شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که باتری دستگاه با یک مرتبه شارژ می‌تواند تقریبا یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی زیاد باشد یا از آن برای انجام بازی های اندرویدی سنگین استفاده کنید، شارژ باتری دستگاه زودتر خالی خواهد شد و امکان دارد قبل از یک روز هم نیازمند اتصال گوشی به شارژ شوید. بنابراین قدرت شارژدهی باتری هوآوی آنر ویو 20 معمولی است.

 

بررسی هوآوی Honor View 20

 

خوشبختانه آنر ویو 20 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. شارژر فابریک گوشی 22.5 واتی است و طبق گفته هوآوی ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را 55 درصد شارژ می‌کند! در بررسی هوآوی Honor View 20 مشخص شد که شارژر فابریک دستگاه ظرف 30 دقیقه می‌تواند باتری آن را 50 درصد شارژ کند و فول شارژ باتری هم در کمتر از 65 دقیقه انجام می‌شود! بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری آنر ویو 20 بالاست و این مسئله یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی Honor View 20 (آنر ویو 20) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت، شیک، خاص و قدرتمند را با قیمتی مناسب خریداری کنند. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی را طی دو دسته‌بندی جداگانه مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه
  • بستر نرم افزاری خوب
  • قدرت پردازشی مطلوب
  • دوربین با کیفیت
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت نسبتا مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از حافظه جانبی
  • شارژدهی نه چندان خوب باتری