مروارید با ارزش شرکت ایسوس X541

نقد و بررسی 19 دی 1395 علی مظفری

مروارید با ارزش شرکت ایسوس X541

مقدمه

ایسوس X541 برخلاف مدل های سفید رنگ قبلی ایسوس، که با کی برد مشکی روانه بازار شده بود در این مدل جدید کیبورد سفید و یکدست با رنگ بدنه ارائه گردیده است. براق بودن بدنه فوق العاده جذاب و دلنشین است ضمن اینکه اثر انگشت بدلیل رنگ روشن و براق اصلا مشخص نیست و یک مزیت به حساب می آید.

 

بررسی ایسوس X541

 

شرکت ایسوس با ارائه لپ تاپ X541UV نشان داد درک خوبی از رفتار مصرف کننده دارد چرا که با ایجاد ترکیب  ظاهر زیبا در کنار مشخصات گوناگون سخت افزار با قیمت مناسب ؛که در رنگ بندی های مختلف برای همه سلیقه ها تولید شده است  توانسته طیف وسیعی از مخاطبین با کاربردهای خانگی تا نیمه حرفه ای را تحت پوشش قرار بدهد.

 ایسوس X541

 

نکته: رنگبندی مدل X541UV در همه مشخصات سخت افزاری تولید نشده است. مدل بررسی شده توسط ما رنگ سفید و با مشخصات سخت افزاری زیر میباشد.

 

بررسی لپ تاپ ایسوس X541: سخت افزار

برای X541UV شرکت ایسوس از پردازشگرنسل ششم کمپانی اینتل مدل Core i5-6198Du با فرکانس 2.3 تا 2.8 گیگاهرتز Dual core 3MB cash استفاده کرده است این پردازشگر برای کاربرد های معمولی مناسب است و میتواند برای کاربرد خانگی و اداری انتخاب عالی باشد.برای این لپ تاپ یک ماژول رم 4 گیگابایت DDR4 در کنار یک هارد دیسک با ظرفیت 1 ترابایت در نظر گرفته شده است. اگر شما ازحافظه  رم یا هارد خود ناراضی هستید میتوانید آن ها را ارتقاء بدهید.ایسوس برای تکمیل این سخت افزار از چیپست انویدیا جی فورس GT920MX با VRAM اختصاصی 2 گیگابایت در این لپ تاپ استفاده کرده است تا بعنوان یک کاربر خانگی بتوانید برخی از نرم افزارهای تدوین فیلم یا طراحی و کار برروی عکس را نیز براحتی اجراء کنید.

 


Cpu Corei5 6198Du Dual core 3MB cash 2.3~2.8Ghz


Ram 4GB DDR4


Hard 1TB

VGA GT920MX 2GB


LED 15.6" Full HD


Battery 3cell 36Wh

بررسی لپ تاپ ایسوس X541: نمایشگر

ایسوس برای این لپ تاپ از یک پنل LCD TFT LED-Backlit 15.6” FULL HD با فناوری های جدید انحصاری خود و روکش مات استفاده کرده است تا کار کردن با این نمایشگر در مدت زمان زیاد از خستگی چشمان شما جلوگیری کند. شرکت ایسوس در روی قاب نمایشگر از یک وب کم HD 720P دارای میکروفن با قابلیت حذف نویز استفاده کرده است.

بررسی  لپ تاپ X541UV

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی ام 10 سامسونگ (Galaxy M10)

 

لپ تاپ X541 از قابلیت Asus Splendid،فناوری Eye Care و Asus Tru2life نیز بهره برده است.در ادامه به بررسی این فناوری ها میپردازیم.

asus x541 قیمت

Asus SplendidAsus Splendid

دو پنل LCD یکسان، دقیقا یک تصویر با یک رنگ مشابه را بعلت مواردی چون شیمی کریستال مایع، تغییرات پس زمینه و خطاهای معمول در تولید نمایش نمیدهند. این اختلافات را می توان با کنترل کیفی و تنظیم دقیق پارامترهای نمایشگر به حداقل رساند. این دقیقا همان کاری است که  ASUS Splendid انجام می دهد.

با استفاده از این فناوری 4 پنل(محافظت از چشم،عادی،درخشان،دستی) در اختیار شما جهت نمایش رنگها با واضحترین حد ممکن و امکان تجربه بهترین نمایش که برای شما تنظیم شده است قرار میگیرد.

 

asus x541 قیمت
حالت عادی
asus x541 قیمت
حالت درخشان
asus x541 قیمت
حالت محافظت از چشم
asus x541 قیمت
حالت دستی


حالت عادی

با تصحیح گاما و دمای رنگ، تصاویری که شما از پنلهای  X541 میبینید خیلی نزدیک به همان چیزی است که با چشمان واقعی خودتان می بینید.

در تصویر زیر عکس اول قبل از تصحیح دمای رنگ در پنل نمایشگر میباشد و عکس دوم با استفاده از فناوری Asus Splendid به حالت عادی و مطابق با عکس واقعی و طبیعی در آمده است. 

 

کیفیت صفحه نمایش X541

 

حالت محافظت از چشم

سلامتی مهمترین نعمت است.منابع نور مصنوعی مثل LCD نور آبی رنگ مضری را از خود ساطع میکنند که برای مدت زمان طولانی نگاه کردن به LCD باعث بیماری های چشم میشود.شرکت تایوانی ایسوس با بکارگیری فناوری محافظت از چشم در پنل های LCD توانسته بر روی تک تک پیکسل ها کار کند و نور آبی را به ازای هر پیکسل کاهش دهد و با این کار بیش از 30 درصد از تشعشعات جلوگیری کند.

 

مشخصات ایسوس X541

حالت درخشان یا زنده

در این حالت برای رسیدن به تصویر زنده و درخشان برروی اشباع رنگ، پیکسل به پیکسل کار شده است تا علاوه بر تصویر با کیفیت عالی تصویر پویاتر نیز به نظر برسد.

 

مشخصات ایسوس X541

 

حالت دستی

ASUS Splendid تمام تلاش خود را جهت بهترین نمایش تصویر انجام داده است اما با توجه به سلیقه های مختلف و نور محیط های گوناگون حالت دستی را هم به پنل تصویر خود اضافه کرده است و شما میتوانید رنگ تصویر را گرم یا سرد -50 تا +50 انتخاب کنید و از تصویر ایجاد شده لذت ببرید این فناوری زمانی عالی تر بنظر میرسد که شما از یک نمایشگر دیگر برای گسترش صفحه لپ تاپ خود استفاده کنید اما اگر برای انتقال تصویر استفاده کنید ASUS Splendid برای اجتناب از ایجاد تداخل از کار می افتد.

 

ASUS Tru2Life VideoASUS Tru2Life Video

تکنولوژی ویدئویی  ASUS Tru2Life باعث می شود ویدئوی شما شگفت انگیز به نظر برسد. استفاده از نرم افزار هوشمندی که همه پیکسلها را در قاب هر ویدئو بهینه می کند، باعث می شود شما از بهترین کیفیت تصویر ممکن در هر زمان لذت ببرید.این فناوری میزان روشنایی هر پیکسل ویدئو در هر فریم را آنالیز می کند، سپس هوشمندانه مقدار سیاهی و روشنی را تنظیم می کند. تا جاییکه جزئیات مخفی شده در نواحی تاریک را همراه با حفظ نواحی درخشان به روشنی نشان دهد.

 

 نکته: فقط بر روی پردازنده های Intel Core i3/ i5/ i7 (Has well/ Broad well/ Sky lake), Intel Celeron (Braswell), Intel Pentium Processors (Braswell)  و Intel Atom (Cherry Trail)  با درایورهای خاص کارت گرافیک اینتل موجود است.

کارت های گرافیک مستقل از ASUS Tru2Life  پشتیبانی نمی کنند.(منبع ایسوس )

چهار حالت در یک تصویر

قیمت لپ تاپ ایسوس X541

بررسی لپ تاپ ایسوس X541: اسپیکر و صدا

ایسوس با استفاده از فناوری  Sonic Masterو ICE power توانسته بار دیگر کیفیت خروجی صدا را در لپ تاپ های تولیدی خود بهبود ببخشد و صدایی شفاف و قدرتمند خلق کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی نوکیا 3.1 (Nokia 3.1): میان رده خوش قیمت نوکیا

همچنین با نرم افزار مخصوصASUS   Audio Wizardپنج حالت از پیش تنظیم شده دارد که با یک کلیک فعال میشوند و عبارتند از موسیقی، فیلم، بازی، ضبط صدا و سخنرانی که با تنظیمات ایده آل برای هرحالت طراحی شده اند.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس X541

 

بررسی لپ تاپ ایسوس X541: کیبورد و تاچ پد

برای ASUS X541 یک صفحه کی برد استاندارد(جزیره ای) و کامل(با قسمت اعداد) در نظر گرفته شده است.

 

کیبور لپ تاپ x541

 

در مدت زمان طولانی برای کارهای حسابداری یا تایپ شما با آن اصلا احساس خستگی نمیکنید. تنها نقطه ضعف را میتوان در نداشتن نور پس زمینه کی برد دانست که اگر ایسوس از این فناوری در این لپ تاپ استفاده میکرد تمام ویژگی یک کی برد عالی را از آن خود می کرد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس X541

 

بررسی لپ تاپ ایسوسX541: پورت ها و اتصالات

عدم استفاده از پورت در یک سمت دستگاه و استفاده نکردن از پورت شبکه گیگابیتی تنها عیب اتصالات ایسوس X541 میباشد ولی در عوض استفاده از پورت Type-C و VGA یکی از مزایای پورت های این لپ تاپ میباشد.

 

قیمت x541

 

جمع بندی

زیبایی و کیفیت صوت و تصویر ایسوس X541 آن را تبدیل به یک انتخاب عالی برای کاربرد های خانگی،اداری و نیمه حرفه ای کرده است. لپ تاپ X541 با وزن 1.9 کیلوگرم برای کسانی که جابه جایی زیادی درطول روز انجام میدهند و در محیط های روشن مثل زیر نور خورشید استفاده میکنند بدون شک یک انتخاب عالیست. این لپ تاپ همراه با گارانتی اصلی(سازگار؛آواژنگ؛ویستا) و کیف و موس اورجینال روانه بازار شده است. یک دنیا زندگیت عوض میشه وقتی از "فکرکردن" به "تجربه کردن" تغییر مسیر بدی!