دل : پتنت (Patent) لپ‌تاپی  با دو نمایش‌گر جداشونده  ثبت کرد

اخبار روز تکنولوژی 19 دی 1397 علی مظفری

دل : پتنت (Patent) لپ‌تاپی با دو نمایش‌گر جداشونده ثبت کرد

 

لپ‌تاپ (laptop) با صفحه نمایش جداشونده پدیده جدیدی نیست! مایکروسافت (Microsoft) پیش‌تر در مدل سرفیس‌بوک (Surface Book) این ایده را پیاده سازی کرده اما شرکت دل (Dell) قصد توسعه ی این پروژه را دارد. این شرکت به تازگی پتنت (Patent) لپ‌تاپی با دو صفحه‌نمایش جدا شونده را ثبت کرده است. بر اساس پتنت به ثبت رسیده توسط دل به نظر می‌رسد، این دستگاه به کاربر کمک می‌کند تا در حین حرکت، فضای کار خود را جهت امور بهره‌وری افزایش دهد. 

Dell Patent

پتنت "سیستم مدیریت اطلاعات با چندین صفحه نمایش جداشونده" ابتدا در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است و این پتنت جزییات سیستمی برای اتصال چندین صفحه‌نمایش به لپ‌تاپ را تشریح می‌کند. به نظر می‌رسد سامانه طراحی شده توسط شرکت دل برای اتصال چندین صفحه‌نمایش، مبتنی بر آهنربا باشد. سامانه‌ای که با استفاده از لوله‌های فلزی در انتهای دستگاه و اتصال آهنربای صفحه نمایش به این لوله‌ها تکمیل می‌گردد. از آنجا که صفحه‌نمایش‌ها می‌توانند به صفحه‌کلید متصل و یا جدا شوند، در هنگام ارائه مطلب یکی از آن‌ها قادر است به سمت مشتری قرار گیرد. 

Dell patent

دل همچنین به مدلی اشاره می‌کند که صفحه‌نمایش‌ها، هر دو به سمت مشتری قرار دارند. در این حالت فضا برای اعمال چندوظیفگی (Multitasking) اضافه می‌شود. این قابلیت در ترکیب با یک یا چند کلید کنترل برای اضافه کردن صفحه‌نمایش و یا افزایش فضای یک صفحه خاص به صفحه دوم، می‌تواند کاربران را از نمایش‌گر خارجی بی‌نیاز نماید. 

Dell patent

"دل" در این باره گفته است:

 

اندازه محدود دستگاه‌هایی که برای قابل حمل بودن ساخته می‌شوند، مانند لپ‌تاپ‌ها، نیاز به اتصال به یک صفحه‌نمایش خارجی را تقویت می‌کند. از طرفی قابل حمل بودن به معنای نبود تجهیزات جانبی مانند نمایش‌گر خارجی در نزدیکی دستگاه است. 

 

برای فراهم آوردن قابلیت حمل بیش‌تر، دل به قابلیتی اندیشیده است که صفحات نمایش بتوانند جدا شده و در کناره لپ‌تاپ جاسازی شوند. البته باید در نظر داشت که پتنت‌ها همیشه به محصولات نهایی تبدیل نمی‌شوند. این اولین بار نیست که دل به فکر تولید محصولی با دو نمایش‌گر افتاده است. در ماه آپریل این شرکت پتنت دیگری را برای دستگاهی با دو صفحه‌نمایش متصل ثبت کرده بود که یکی از نمایش‌گرها به عنوان صفحه‌کلید مجازی عمل می‌کرد.

 

منبع: Digital Trends