رونمایی از محصول جدید کمپانی دل

اخبار روز تکنولوژی 18 آذر 1398 علی مظفری

رونمایی از محصول جدید کمپانی دل

در خبرهای قبل متوجه شدید که کروک بوک ها به مدارس هم راه پیدا کردند و رشد چشمگیری در این زمینه داشتند، این بار با مدل جدید محصول شرکت دل آشنا می شویم. چند روز پپش از مدل جدید کروم بوک 11 (Dell Debuts Tougher ) که نوت بوکی با همان ابعاد کروم بوک های قبلی می باشد، همراه با دو نسخه از تبلت ونیو رونمایی شد.

صفحه نمایش و کیبورد با استفاده از لولای مستحکمی به هم متصل شده اند، این لولا قابلیت چرخش تا 180 درجه را دارند. در این صورت کاربر می تواند لپ تاپ خود را به طور کاملا صاف روی سطح قرار دهد.

در آزمایش های انجام شده، به استقامت این کروم بوک پی بردند، به طوری که مقاومت بی نطیری در مقابل گرد و غبار، گرما، رطوبت و ارتعاش از خود نشان می دهد.

اما تفاوت قابل توجه، نازک تر بودن و وجود  نور بیضی شکل در سمت راست بالای درب Chromebook است. این نور فعالیت جدید به دل می درخشد، بسته به اینکه معلم چگونه می خواهد از آن در کلاس درس استفاده کند. دانش آموزان با کلیک بر روی دکمه ی تنظیم نور می توانند مقدار و رنگ نور را کنترل کنند. به طور مثال: نور قرمز رنگ نشان دهنده ی پرسیدن سوال است و نور زرد نشان دهنده ی کمک خواستن است.

صفحه نمایش 11.6 اینچ می باشد که حمل و نقل ساده تر و راحت تر نوت بوک را فراهم می کند. جنس نمایشگر Gorilla Glass به کار رفته، که از خصوصیات دیگرمی توان به، قابلیت لمسی و ضد تابش نور اشاره کرد.

از لحاظ سخت افزاری در درون این سیستم، پردازنده ی Intel Celeron Bay Trail-M N2840 با سرعت 2.6 گیگاهرتز، 16 گیگابایت eMMC SSD و 2 یا 4 گیگابایت فضای رم تعبیه شده اند.

دور تا دور این کروم بوک تمام پورت های ضروری از جمله: USB3، USB2، خروجی HDMI، کارت خوان SD و قفل Kensington برای امنیت بیشتر قرار گرفته اند.

در تست های انجام شده روی باتری، تا 10 ساعت با یک بار شارژکردن به کاربر بازدهی می دهد.

قیمت فروش کروم بوک 11، 249 دلار براورد شده است.