آموزش ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل و همراه اول

آموزش و ترفندها 26 دی 1397 علی مظفری

آموزش ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل و همراه اول

یکی از قابلیت‌های کاربردی ارائه شده توسط اپراتورهای ایرانسل (Irancell) و همراه اول (MCI) مربوط به امکان ردیابی موقعیت گوشی می‌شود. بنابراین در صورت دزدیده شدن و یا گم کردن گوشی می‌توانید با استفاده از این قابلیت نسبت به ردیابی گوشی خود اقدام کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل و همراه اول بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با ردیابی گوشی سرقتی

به سرقت رفتن و یا گم شدن گوشی از مشکلاتی محسوب می‌شود که ممکن است برای هر کاربری رخ دهد. به طور قطع در چنین شرایطی کاربران به دنبال روش‌هایی جهت ردیابی گوشی دزدیده و یا مفقود شده خود خواهند بود. خوشبختانه اپراتورهای ایرانسل و همراه اول سرویسی بدین منظور ارائه کرده‌اند و کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از این سرویس بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که به منظور استفاده از قابلیت ردیابی گوشی سرقت شده به IMEI گوشی دزدیده و یا مفقود شده نیاز خواهید داشت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل و همراه اول را خدمتتان آموزش دهیم.

 

ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل

همانطور که در فوق هم به آن اشاره داشتیم، به منظور ردیابی گوشی سرقت شده از طریق دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به کد IMEI گوشی سرقتی نیاز خواهید داشت که این کد بر روی جعبه گوشی درج شده است. اکنون در صورتی که از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید و قصد ردیابی گوشی سرقتی خود را دارید، ابتدا خط خود را مسدود کرده و پس از گذشت 5 روز از مسدود شدن خط مراحل زیر را طی کنید:

  • کد #6101* را شماره گیری کنید.
  • با ارسال عدد 1، قوانین و شرایط ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل را تایید کنید.
  • با ارسال عدد 1 اجازه دهید هزینه 100 تومانی بابت ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل از حساب شما کسر شود.
  • در صورتی که اپراتور سیم کارت گوشی سرقتی ایرانسل است، عدد 1 و در غیر این صورت عدد 2 را ارسال کنید.
  • کد 15 رقمی IMEI گوشی سرقتی را تایپ کرده و ارسال نمایید.

 

 ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل

 

پس از انجام مراحل ذکر شده در فوق، درخواست ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل ثبت شده و معمولا ظرف 48 ساعت نتیجه ردیابی از طریق پیامک به شماره ایرانسلی که با استفاده از آن نسبت به ثبت درخواست ردیابی گوشی اقدام کرده‌اید، ارسال خواهد شد. سپس در صورت عدم امکان ردیابی گوشی، نیاز است تا 5 روز صبر کرده و پس از گذشت 5 روز می‌توانید مجددا درخواست ردیابی گوشی سرقت شده از طریق ایرانسل را ثبت کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون کنترل گوشی اندروید با کامپیوتر با یک ترفند ساده

ردیابی گوشی سرقتی از طریق همراه اول

ثبت درخواست ردیابی گوشی سرقت شده توسط اپراتور همراه اول بسیار آسان است. مشترکین این اپراتور با در اختیار داشتن کد IMEI گوشی مورد نظر، تنها کافیست تا مرحله زیر را طی کنند:

  • از طریق خط همراه اول کد #سریال گوشی سرقتی*2141*10* شماره گیری نمایید.

 

 ردیابی گوشی سرقتی از طریق همراه اول

 

بدین ترتیب ردیابی گوشی سرقتی از طریق همراه اول آغاز و معمولا پس از گذشت 10 روز نتیجه ردیابی به شماره همراه اولی که با استفاده از آن درخواست ردیابی ثبت کرده‌اید، پیامک خواهد شد. همچنین مشترکین اپراتور همراه اول می‌توانند در صورت تمایل با شماره گیری کد #2141*10* نسبت به غیر فعال سازی سرویس ردیابی گوشی اقدام نمایند.

حالا وقتشه! اینو بخون ایرتگ (Airtag) چیست ؟ معرفی ردیاب هوشمند اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل و همراه اول پرداختیم. بنابراین در صورت به سرقت رفتن و یا مفقود شدن گوشی خود می‌توانید با در اختیار داشتن کد IMEI و استفاده از یکی از روش‌های ذکر شده در فوق، نسبت به ردیابی گوشی مورد نظر اقدام نمایید.