انواع پاورهای کامپیوتر + معرفی ۶ مدل برتر

آموزش و ترفندها 09 شهریور 1402 تارا بهادری

انواع پاورهای کامپیوتر + معرفی ۶ مدل برتر

انواع منبع تغذیه کامپیوتر (راهنمای سریع و کوتاه)

  • پاور کامپیوتر اصلی‌ترین کار موردنیاز سیستم را انجام می‌دهد؛ یعنی تأمین برق سایر قطعات دستگاه را به عهده دارد که در این فرایند فیلترهایی به نام AC، یکسوکننده، تصحیح ضریب توان و ... قرار گرفته است.
  • انواع پاور کامپیوتر معمولاً در ۲ نوع خطی و سوئیچ عرضه می‌شود که مدل خطی ساده‌تر با ایجاد نویز کمتر است، ولی مدل سوئیچینگ برق کمتری مصرف می‌کند و به واسطه‌ی تولید الکتریسیته متناوب با فرکانس بالا به کوچک‌تر ساختن قطعاتی مانند ترانسفورماتور کمک می‌کند.
  • دانستن فرم فاکتور و شکل پاور کامپیوتر برای اطمینان از سازگاری منبع تغذیه با مادربرد و کیس ضروری است؛ به طور مثال فرم فاکتور ATX با انواع مادربرد ATX با سایز ۳۰۵ در ۲۰۴ میلی‌متر سازگار است.
  • انواع منابع تغذیه رایج عبارت‌اند از AT، ATX و ATX-2 که هر کدام از برخی از ولتاژهای خارجی پشتیبانی می‌کنند؛ به طور مثال مدل AT ولتاژ خروجی +3.3 ولت DC را ندارد.
  • انواع کابل‌های پاور در ۳ دسته‌ی ماژولار، غیرماژولار و نیمه ماژولار عرضه می‌شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند؛ برای مثال، واحدهای غیر ماژولار (کابل‌های لحیم شده روی پاور) ساده‌ترین نوع تولید، در نتیجه ارزان‌ترین گزینه هستند اما نیمه ماژولار و کاملاً ماژولار قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری را با قیمت‌های بالاتر ارائه می‌دهند.
  • هر کدام از انواع سوکت پاور کامپیوتر، سازگار با یک قطعه سیستم و دارای یک پین خاص است؛ در نتیجه باید بدانید PSU شما از کدام اتصالات پشتیبانی می‌کند.
  • لیست انواع بهترین برند پاور کامپیوتر را می‌توان با برندهای ایسوس، ام اس آی، کول مستر، گرین و ... پر کرد.
  • ۶ منبع تغذیه از بهترین برندهای پاور کامپیوتر با در نظر گرفتن تمامی معیارهای کلیدی عبارت‌اند از:
  1. منبع تغذیه کامپیوتر گرین GP550A-UK Plus
  2. منبع تغذیه کورسیر CX650F RGB توان 650 وات
  3. منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس TUF Gaming 650B
  4. منبع تغذیه ایسوس ROG Loki SFX-L 1000W Platinum
  5. منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدل GP1050B-OCDG
  6. منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدل GP1350B-OCDG

حالا اگر فرصت کافی مطالعه تمام مقاله را دارید با ما همراه باشید تا اطلاعاتی با جزئيات بیشتر در ارتباط با انواع پاور کامپیوتر به دست آورید. به این صورت که ابتدا با کار پاور کامپیوتر و سپس انواع آن از نظر فرم فاکتور، کانکتور، برندها و ... آشنا می‌شوید و در نهایت به معرفی ۶ مدل از بهترین‌های موجود در بازار (حدود یک تا ۱۰ میلیون) می‌پردازیم.

منبع تغذیه کامپیوتر
شناخت انواع منبع تغذیه از نظر شکل، ابعاد، نوع کابل، پین کانکتور و ... برای عملکرد درست سیستم ضروری است.  

کار پاور کامپیوتر چیست؟

کار پاور کامپیوتر یا همان منبع تغذیه (PSU) تبدیل برق AC به برق DC در سطح ایمن است. برای درک بهتر نقش پاور کامپیوتر بهتر است بدانید که دستگاه‌های الکترونیکی برای استفاده از برقِ DC طراحی شده‌اند، در حالی که آنچه از پریز بیرون می‌آید AC است؛ به همین دلیل پاور کامپیوتر باید باشد تا برق  AC را به DC تبدیل کند.

برای دریافت اطلاعات کامل درباره پاور کامپیوتر، مطالعه‌ی مقاله زیر پیشنهاد می‌شود.

انواع پاور کامپیوتر

انواع منابع تغذیه کامپیوتر معمولاً در 2 نوع زیر عرضه می‌شوند: 

  • منبع تغذیه خطی 
  • منبع تغذیه سوئیچ

منبع تغذیه خطی چیست؟

منابع تغذیه خطی ساده‌تر هستند و برای تبدیل الکتریسیته AC به برق DC تنها به چند مرحله نیاز دارند. آنها دائماً انرژی مصرف می‌کنند و معمولاً انرژی اضافی را به عنوان گرما تخلیه می‌کنند. 

این منابع تغذیه معمولاً برای ارائه توان بالا به قطعات بزرگ‌تر نیاز دارند. مزیت اصلی منابع تغذیه خطی این است که خروجی آنها اغلب نویز کمی دارد که آنها را برای استفاده در همه‌ی مکان‌ها و محیط‌ها از جمله آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ایده‌آل می‌کند.

 

خرید پاور کامپیوتر از معتبرترین برندها در لینک زیر:

منبع تغذیه سوئیچینگ چیست؟

برای پاسخ به سؤال کدام یک از منبع تغذیه خطی یا سوئیچینگ بهتر است، ابتدا باید بدانید که منبع تغذیه حالت سوئیچ دارای یک کلید داخلی است که جریان کلی برق را که به تمام قسمت‌های دیگر منبع تغذیه می‌رود کنترل می‌کند؛ اگرچه این چیزی است که فرایند را پیچیده‌تر می‌کند، اما چندین مزیت دارد که عبارت‌اند از:

  • نسبت به نوع خطی برق کمتری مصرف می‌کند. 
  • عمل سوئیچینگ، الکتریسیته متناوب با فرکانس بالا تولید می‌کند که به نوبه خود اجازه می‌دهد تا برخی از قطعات، مانند ترانسفورماتورها کوچک‌تر باشند. 
  • تنها نکته منفی آن، این است که سوئیچینگ نویز زیادی ایجاد می‌کند که باید در خروجی فیلتر شود و احتمالاً برای جلوگیری از نشتی باید محافظت شود.

انواع فرم فاکتور پاور کامپیوتر

دانستن فرم فاکتورهای رایج منبع تغذیه (اندازه و شکل) می‌تواند به شما کمک کند تا از سازگاری منبع تغذیه با مادربرد و کیس، مطمئن شوید. در همین راستا پاورهای مناسب هر مادربرد را در جدول زیر بخوانید.

پاور سازگار با مادربرد نوع مادربرد سایز مادربرد (میلی‌متر)
ATX انواع ATX ۳۰۵ در ۲۰۴
Flex ATX انواع ATX ۲۲۹ در ۱۹۱
Micro ATX انواع ATX ۲۴۴ در ۱۲۴۴
Mini ATX انواع ATX ۱۵۰ در ۱۵۰
AT AT ۳۵۰ در ۳۰۵
LPX LPX ۳۳۰ در ۲۲۹
NLX NLX ۲۵۴ در ۲۲۸
SFX SFX ۱۰۰ در ۱۲۵ 

انواع منابع تغذیه رایج 

منابع تغذیه دارای یک توان خروجی مشخص بر حسب وات هستند که یک نمونه استاندارد آن معمولاً قادر به ارائه حدود ۳۵۰ وات است. هرچه قطعات بیشتری در رایانه شخصی خود داشته باشید، برق موردنیاز پاور بیشتر است.

البته PSU توان بیشتری را نسبت به نیاز ارائه می‌کند، به این معنی که با ظرفیت کامل کار نمی‌کند تا بتواند با کاهش آسیب حرارتی به اجزای داخلی PSU در طول استفاده طولانی‌مدت، طول عمر آن را افزایش دهد. انواع منبع تغذیه رایج عبارت‌اند از:

  • AT : استفاده در رایانه‌های شخصی قدیمی 
  • ATX: استفاده در برخی رایانه‌های شخصی امروزی
  • ATX-2: مورداستفاده در اغلب رایانه‌های شخصی امروزی

ولتاژهای خروجی پاور کامپیوتر (توسط منابع تغذیه رایج)

ولتاژ خروجی پاور کامپیوتر توسط AT، ATX و ATX-2 عبارت‌اند از:

  • +3.3 ولت DC  (ATX/ATX-2)
  • +5 ولت DC  (AT/ATX/ATX-2)
  • -5 ولت DC  (AT/ATX/ATX-2)
  • +5 ولت DC Standby  (ATX/ATX-2)
  • +12 ولت DC  (AT/ATX/ATX-2)
  • -12 ولت DC  (AT/ATX/ATX-2)

انواع کابل پاور کامپیوتر

یک منبع تغذیه دارای چندین کابل است که به قسمت‌های مختلف رایانه شما متصل می‌شوند تا برق آن‌ها را تأمین کنند و میزان سفارشی‌سازی در این بخش همان چیزی است که یک PSU را به صورت کاملاً ماژولار، نیمه ماژولار یا غیر ماژولار تعریف می‌کند.

 در تفاوت این ۳ سبک سیم‌کشی می‌توان گفت:

  1. در یک PSU غیر ماژولار، تمام سیم‌های آن به طور دائم به پاور لحیم شده است. 
  2. در یک واحد نیمه ماژولار، برخی از این کابل‌ها را می‌توان برداشت یا تعویض کرد. 
  3. در یک واحد کاملاً ماژولار، همه کابل‌ها قابل جداشدن هستند.
انواع پاور کامپیوتر
قابلیت شخصی‌سازی در طراحی ماژولار پاور، به مدیریت کابل کمک می‌کند و باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. 

مقایسه‌ی پاور کامپیوتر ماژولار، نیمه ماژولار و غیرماژولار

برای مقایسه‌‌ی جامع‌تر و درک تفاوت منبع تغذیه ماژولار، غیرماژولار و نیمه ماژولار، جدول زیر را بخوانید.

ویژگی‌های مورد مقایسه ماٰژولار نیمه ماژولار غیرماژولار
قیمت گران‌قیمت نسبتاً گران ارزان
مدیریت کابل عالی متوسط غیر قابل مدیریت
جریان هوا عدم تأثیر روی جریان هوا احتمال محدودکردن جریان هوا محدودکردن جریان هوا
بهره‌وری الکتریکی بسیار کارآمد کارآمد کارآمدی کمتر
قابلیت استفاده مجدد امکان استفاده مجدد از سیم‌های مدولار در واحدهای جدید امکان استفاده از برخی از کابل‌ها غیرقابل‌استفاده
قابلیت شخصی‌سازی بالا کم عدم امکان
اندازه فشرده نیمه فشرده اشغال فضای زیاد
راحتی در مونتاژ سخت تقریباً سخت بسیار راحت

انواع کانکتور های پاور و پین هر کدام

تمامی انواع کانکتور پاور کامپیوتر، طراحی بی‌خطری دارند به طوری که فقط می‌توان آن‌ها را در یک‌جهت متصل کرد؛ بنابراین چیزی برای نگرانی و به هم ریختگی وجود ندارد. 

فقط کافی است تا بدانید PSU شما از کدام اتصالات پشتیبانی می‌کند و باید از کدام کابل‌ها برای اتصال اجزای سیستم خود به PSU استفاده کنید که مطالعه‌ی جدول زیر می‌تواند راهگشا باشد.

نوع کانکتور پین کانکتور قطعه‌ی سازگار سیستم
ATX ۲۰+۴ مادربرد (Motherboard)
ATX 12V ۴+۴ سی‌پی‌یو (CPU)
(Serial-ATA) SATA ۴ هارددیسک‌ها و درایوهای نوری
Molex ۴ هارددیسک‌های IDE و درایوهای نوری IDE
PCI Express

۶

۲+۶

کارت‌های گرافیک PCI Express
Floppy Drive Connector(FDD) ۴ درایوهای فلاپی دیسک

انواع مارک پاور کامپیوتر

توجه داشته باشید که لیست انواع برند پاور کامپیوتر زیر ترتیب خاصی ندارد. به عبارتی همه برندهای زیر قابل‌اعتماد هستند؛ بنابراین هر کدام را که انتخاب کنید اشتباه نخواهید کرد.

منبع تغذیه برند کولر مستر (Cooler Master)

برند Cooler Master در بسیاری از بخش‌های PSU خود از پیچ‌های مسی به جای لحیم کاری برای ایجاد طراحی محکم‌تر استفاده می‌کند. همچنین این برند بر ارائه حداکثر کارایی ممکن و در عین حال به حداقل رساندن ردپای حرارتی منبع انرژی تأکید دارد.

برای مشاهده قیمت و بررسی انواع پاورهای کولرمستر وارد لینک زیر شوید:

منبع تغذیه برند ام اس آی (MSI)

تنها سه PSU مختلف در برند MSI وجود دارد، اما این شرکت تایوانی به اندازه کافی به کیفیت آنها اطمینان دارد که مایل است آنها را با ضمانت 10 ساله پشتیبانی کند. از مزایای این برند می‌توان به استفاده از خازن‌های باکیفیت ژاپنی، ارا‌ئه‌ی خنک‌کننده کارآمد، کانکتورهای انعطاف‌پذیر سازگار با انواع پیکربندی‌های مختلف  GPUو در عین حال حفظ فرم فشرده اشاره کرد.

منبع تغذیه برند ایسوس (ASUS)

نقطه شروع واحدهای منبع تغذیه ASUS، سری پرایم بسیار تحسین شده Seasonic است. این پاورها، جعبه‌ای از جلوه‌های کاربردی و زیبایی‌شناختی هستند که طیف وسیعی از سینک‌های حرارتی طولانی گرفته تا نورپردازی RGB و صفحه‌نمایش‌های LED برای نظارت بر مشخصات داخلی را شامل می‌شوند. از دیگر مدل‌های برجسته‌ی آن می‌توان به TUF و ROG Strix اشاره کرد.

منبع تغذیه برند گرین (Green)

برند گرین یکی از معتبرترین برندهای ایرانی در زمینه‌ی ساخت سخت‌افزارهای رایانه‌ای است که در مقایسه با برندهای خارجی چیزی کم ندارد. پاورهای سری OCDG گرین بسیار قدرتمند و سریع با بازدهی حدود ۹۱ درصد هستند. این برند در ساخت پاورهای خود از بهترین قطعات همانند خازن‌های ژاپنی جامد، ترانسفورماتورهای مجهز به فناوری سیم‌پیچ تخت، میکروکنترلر فوق‌العاده برای تثبیت ولتاژ خروجی و ... استفاده می‌کند.

برای مشاهده قیمت و بررسی پاورهای کامپیوتر برند گرین وارد لینک زیر شودید:

بهترین پاور های کامپیوتر

۶ پاور کامپیوتر معرفی شده در این بخش، بالاترین قابلیت اطمینان، عملکرد و حفاظت را برای سیستم شما و اجزای آن ارائه می‌دهند. این پاورها دارای ویژگی‌هایی هستند که در صورت بروز مشکل در منبع برق یا سایر قطعات، اجزای سیستم شما (از جمله خود منبع تغذیه) را ایمن نگه می‌دارند. 

نکته: ترتیب مدل‌های معرفی شده بر اساس قیمت کم به زیاد است.

بهترین پاور کامپیوتر
پاورها باید دارای ویژگی‌هایی باشند که در صورت بروز مشکل در منبع برق یا سایر قطعات، از آسیب به اجزای سیستمتان جلوگیری کنند.

۱. پاور کامپیوتر گرین GP550A-UK Plus

پاور کامپیوتر گرین GP550A-UK Plus مناسب شماست اگر بودجه‌تان محدود است و قصد خرید یک پاور استاندارد با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر را دارید؛ چرا که عملکرد این محصول در این بازه قیمتی بسیار خوب و رضایت‌بخش است. این پاور که مناسب کاربران خانگی و اداری است مجهز به کابل‌های تماماً تخت (Flat) مشکی رنگ جهت اسمبل زیباتر و گردش بهتر هوا در کیس است. 

برخی از مهم‌ترین مشخصات این پاور اقتصادی عبارت‌اند از:

  • فرم فاکتور: ATX PS2
  • نوع پاور: غیرماژولار
  • جریان ورودی: ۴.۵ آمپر
  • توان خروجی: ۵۰۰ وات
  • نوع گواهینامه: PLUS80 Gold
پاور گرین GP550A-UK Plus

پاور کامپیوتر Green GP550A-UK PLUS؛ بهترین انواع پاور کامپیوتر اقتصادی

مشاهده‌ی مشخصات و خرید پاور کامپیوتر گرین مدل GP550A-UK Plus (مجهز به فن فوق‌العاده کم‌صدا با عملکرد هوشمند) در لینک زیر:

۲. منبع تغذیه کورسیر  CX650F RGB توان 650 وات

یکی از بارزترین مشخصات پاور کورسیر CX650F RGB، میانگین عمر مفید بسیار بالای آن است که برخورداری از آن با این قیمت مناسب عجیب و جذاب است. این پاور با توانایی انتقال 650 وات برق خالص، علاوه بر مناسب بودن برای کاربری‌های عمومی، کاملاً پاسخگوی فعالیت‌های سنگینی مثل گیمینگ و طراحی گرافیکی نیز است. همچنین طراحی ماژولار این پاور کورسیر به شما اجازه‌ی شخصی‌سازی کابل‌ها را مطابق با نیازهایتان را می‌دهد.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این پاور کورسیر عبارت‌اند از:

  • فرم فاکتور: ATX 12V V2.4
  • نوع پاور: ماژولار
  • جریان ورودی: ۵ آمپر
  • توان خروجی: ۶۵۰ وات
  • نوع گواهینامه: Bronze
پاور 650 وات کورسیر cx650f rgb black bronze fully modular
پاور کورسیر CX650F RGB؛ بهترین پاور کامپیوتر بازار مقرون‌به‌صرفه
مشاهده مشخصات کامل و خرید بهترین پاور کامپیوتر اقتصادی مدل دیپ کول DA600-M کاملاً ماژولار در لینک زیر:

۳. منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس TUF Gaming 650B

پاور کامپیوتر ایسوس مدل TUF Gaming 650B یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین‌های سیستم گیمینگ است. این پاور به واسطه‌ی استفاده از بلبرینگ‌های دوگانه، خازن‌ها و چوک‌های بسیار باکیفیت، قطعات سری نظامی و قابلیت خنک‌کنندگی بی‌نظیر، استفاده از یک لایه‌ی محافظ بر روی مدارچاپی و ... طول عمر بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین از فناوری صفر دسی‌بل آن نیز نباید غافل شد؛ چرا که نویز صوتی آن  را به کمترین میزان ممکن می‌رساند.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این پاور مارک ایسوس عبارت‌اند از:

  • فرم فاکتور: ATX
  • نوع پاور: غیر ماژولار
  • جریان ورودی: ۸ آمپر
  • توان خروجی: ۶۵۰ وات
  • نوع گواهینامه: Bronze
پاور ایسوس مدل tuf-gaming-650b
پاور گیمینگ ایسوس TUF 650B؛ بهترین پاور کامپیوتر گیمینگ قیمت مناسب
خرید پاور Asus TUF Gaming 650B با مقاومت بالا در برابر حرارت، شوک و لرزش در لینک زیر:

۴. منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس ROG Loki SFX-L 1000W

پاور ROG Loki SFX-L 1000W  یکی از پاورهای میان‌رده ایسوس است که با برخورداری از هیتسینک‌های قدرتمند سری ROG و فن‌های جدید Axial-Tech، عملکرد بی‌نظیری را در خنک‌سازی سیستم ارائه می‌دهد. همچنین به واسطه‌ی استفاده از خازن‌های باکیفیت ژاپنی موفق به دریافت گواهینامه 80 Plus Gold شده است؛ بنابراین با خرید این پاور به هیچ وجه نگران هنگ کردن سیستم در هنگام انجام فعالیت‌های مهم خود نباشید.

برخی از مهم‌ترین مشخصات این پاور ایسوس راگ استریکس عبارت‌اند از:

  • فرم فاکتور: ATX12V
  • نوع پاور: ماژولار
  • جریان ورودی: 20 آمپر
  • توان خروجی: 1000 وات
  • نوع گواهینامه: Platinum
پاور asus ROG Loki SFX-L 1000W
پاور کامپیوتر ROG Loki SFX-L 1000W Asus؛ بهترین پاور برای کامپیوتر با هدف کاربری عمومی، گیمینگ و ...
خرید پاور کامپیوتر ایسوس مدل راگ Loki SFX-L 1000W، مجهز به تکنولوژی صفر دسی‌بل و میزان نویز صفر در لینک زیر:

۵. پاور کامپیوتر گرین GP1050B-OCDG

پاور گرین مدل GP1050B-OCDG یکی از بهترین پاور های کامپیوتر موجود در بازار است که با طراحی کاملاً ماژولار خود، برای استفاده در کیس‌های حرفه‌ای گزینه‌ی ایده‌آلی محسوب می‌شود. این پاور با بهره‌مندی از خازن‌های جامد و الکترولیت تماماً ژاپنی، توانایی کار حتی در دماهای ۵۰ درجه سانتی‌گراد، طراحی مخصوص افزایش خلوص ولتاژهای خروجی و ... به معنای واقعی کلمه عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. 

برخی از مهم‌ترین مشخصات این پاور کامپیوتر گرین عبارت‌اند از:

  • فرم فاکتور: SSI EPS12V Ver2.92 / ATX12V Ver2.4
  • نوع پاور: ماژولار
  • جریان ورودی: ۱۵ آمپر
  • توان خروجی: ۱۰۵۰ وات
  • نوع گواهینامه: Platinum
منبع تغذیه کامپیوتر گرین مدل gp1050b-ocdg
پاور Green GP1050B-OCDG؛ پاوری با سرعت خارق‌العاده
مشاهده‌ی مشخصات و خرید منبع تغذیه گرین مدل GP1050B-OCDG با راندمان بالای میانگین 93 درصد در لینک زیر:

۶. پاور کامپیوتر گرین GP1350B-OCDG

اگر دغدغه بودجه ندارید از خرید پاور کامپیوتر گرین مدل GP1350B-OCDG تحت هیچ شرایطی پشیمان نخواهید شد؛ چرا که تنها خواندن مشخصات آن نظیر توان خروجی ۱۳۵۰ واتی، فن قدرتمند، کانکتورهایی با روکش طلا، گارانتی طولانی‌مدت و ... کافی است تا از خرید هوشمندانه‌ی خود مطمئن شوید. 

برخی از مهم‌ترین مشخصات این منبع تغذیه قدرتمند برند گرین عبارت‌اند از:

  • فرم فاکتور: SSI EPS12V Ver2.92 / ATX12V Ver2.4
  • نوع پاور: ماژولار
  • جریان ورودی: ۱۵ آمپر
  • توان خروجی: ۱35۰ وات
  • نوع گواهینامه: Platinum
پاور گرین gp1350b ocdg
منبع تغذیه Green GP1350B OCDG؛ جزو بهترین پاور کامپیوتر دنیا
مشاهده‌ی مشخصات کامل و خرید پاور برند گرین مدل GP1350B OCDG با توان خروجی بی‌نظیر در لینک زیر:

مشاوره خرید پاور برای کامپیوتر

حالا که اطلاعات کاملی در ارتباط با خرید پاور حرفه‌ای کامپیوتر به دست آورده‌اید و با انواع مدل‌های برتر آن آشنا شده‌اید، وقت آن است که با ثبت سفارشتان در فروشگاه ادبازار آماده‌ی تهیه‌ی یک سیستم بدون نقص باشید. 

شما با خرید از ادبازار در سریع‌ترین زمان ممکن محصول خود را به همراه گارانتی خرید در درب منزل دریافت کنید. همچنین می‌توانید به صورت رایگان از مشاوره خرید پاور کامپیوتر توسط متخصصان ادبازار بهره‌مند شوید و از امکان خرید اقساطی استفاده کنید.

پاورهای کامپیوتر معمولاً قیمتی بین یک تا ۱۰ میلیون دارند. البته شما می‌توانید برای مشاهده‌ی دقیق‌تر قیمت به لینک زیر سر بزنید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ادبازار با پاسخ به سؤالات:

  • کار پاور کامپیوتر چیست
  • انواع پاور کامپیوتر کدامند
  • بهترین مارک پاور کامپیوتر چیست
  • و برترین مدل‌های موجود در بازار کدام‌ است

سعی کردیم تا با بیانی ساده و روان کمک کنیم تا با انواع پاور کامپیوتر آشنا شوید و بتوانید بهترین آن را مطابق با نیازهایتان انتخاب کنید.

در پایان اگر هنوز مسئله‌ای برایتان مبهم است یا در انتخاب نهایی مردد هستید، می‌توانید سؤال، انتظارات، اولویت‌ها و بودجه مدنظر را در کامنت بنویسید تا از مشاوره و پیشنهاد خرید منبع تغذیه کامپیوتر توسط متخصصان ادبازار استفاده کنید.

خرید اینترنتی منبع تغذیه کامپیوتر با گارانتی همراه در لینک زیر: